Arbiters

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Arbiters

Bericht door Kilroy » zo okt 26, 2008 4:21 am

Na nog een NL scheidsrechter op Euro 2008, schijnen ze allemaal nu buiten de boot te vallen voor WK 2010. Allerminst onbegrijpelijk gezien de regelmatig geleverde prestaties. Een en ander kan best te maken hebben met mijn veronderstelling dat de waardering voor fluiters zo beneden het niveau ligt dat beroeps voetbal zou moeten betamen, zowel financieel als overigens, dat de clubs automatisch te maken krijgen met een stelletje ego-maniakken die zichzelf de belangrijkste figurant op de velden waanen. Het komt op mij i.i.g. zo over. Iemand, zoals de scheidsrechter baas, zou zich eens moeten verdiepen over de weekelijkse controle, training, waardering e.d. van NFL referees, die overigens ook niet beroeps zijn. Geloof me, daar valt echt wat te leren. Je zult versteld staan over de mate waarin de technische controleurs zo’n beetje iedere beslissing aan de tand voeelen en met de desbetreffende referrees bespreken. Ja, je zult zeggen dat die er ook wel eens naast zitten. Inderdaad, het komt wel eens voor, zoals recentelijk in de Charges-Broncos wedstrijd waar een bal doodgefloten werd maar naar later bleek in spel was hetgeen de wedstrijd besliste. Maar het gebeurd zelden. Just my 2c.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo okt 26, 2008 6:27 am

Was al een topic over... Deze derhalve gesloten...

Gesloten