Sparta 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33858
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Sparta 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:46 am

Hier alles over Sparta.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33858
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 11:36 am

Vermés 'eerste échte versterking' voor Sparta
24/06/2008 08:41

Krisztián Vermés speelt komend seizoen op Het Kasteel. Sparta Rotterdam heeft de Hongaarse international voor een jaar gehuurd van Ujpest FC.

'Er waren meer kapers op de kust, dus ik ben blij dat wij erin geslaagd zijn hem vast te leggen', zegt trainer Foeke Booy deze week in Voetbal International. 'Hij is de eerste échte versterking.'

Sparta Rotterdam heeft Vermés niet live aan het werk gezien. 'Maar via Erwin Koeman (bondscoach Hongarije, red.) kreeg ik goede informatie', aldus Booy. 'De verhalen die hij vertelde kwamen overeen met de wedstrijden die ik van hem heb gezien op dvd.'

De 22-jarige Vermés maakte in december 2004 zijn debuut voor Ujpest FC. Inmiddels heeft de multifunctionele speler 83 competitiewedstrijden bij de Hongaarse club achter de rug. Twee keer maakte hij zijn opwachting in de nationale ploeg van Hongarije. Sparta heeft in het huurcontract een optie tot koop bedongen.

Sparta haalde eerder Rydell Poepon weg bij Ajax, dat hem afgelopen seizoen aan Willem II had verhuurd. Daarnaast nam de Kasteel-club de Poolse verdediger Maciej Wilusz over van SC Heerenveen.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 30, 2008 9:40 am

'Emnes gaat voor recordbedrag naar Engeland'
30/06/2008 09:02

Marvin Emnes vervolgt zijn loopbaan in de Engelse Premier League. Middlesbrough en Sparta Rotterdam zijn het vrijwel eens over de transfer, aldus het Algemeen Dagblad en De Telegraaf.

Sparta zou rond de 3,5 miljoen euro gaan ontvangen voor Emnes. Nooit eerder incasseerde de Rotterdamse club meer geld voor een speler. Tot nu toe leverde de overgang van John Nieuwenburg naar Ajax voor 2,7 miljoen euro Sparta het meeste op.

Emnes maakte op 11 december 2005 zijn debuut in het eerste elftal van Sparta. Tijdens het afgelopen seizoen maakte de twintigjarige aanvaller indruk door acht keer te scoren in 29 wedstrijden. Feyenoord en SC Heerenveen toonden eerder al belangstelling, maar Middlesbrough lijkt de slag te gaan winnen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:13 pm

Iemand enig idee hoe het gaat met Melvin Zaalman? Hij zat in het succesvolle U17 team destijds in Peru en Italie.

Een prachtige klassieke rechtsbuiten, maar heb hem volgens mij nog niet binnen de lijnen gezien bij Sparta.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma nov 10, 2008 10:50 pm

Hij scoorde twee keer tegen Jong Ajax vorige week.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za nov 15, 2008 8:55 pm

Ik zit even te kijken naar het elftal van Sparta en ik mis daar de naam van Slijngard. Is hij geslachtofferd na zijn dramatische wedstrijd van vorige week? Het lijkt er op.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 8:32 pm

Peter schreef:Ik zit even te kijken naar het elftal van Sparta en ik mis daar de naam van Slijngard. Is hij geslachtofferd na zijn dramatische wedstrijd van vorige week? Het lijkt er op.
Slijngard deed mee, althans in de samenvatting :ajaxsmiley.gif:

Een paar vrienden van me (Ik woon in Rotterdam en kwam vroeger: Jan van Beveren, Jan Kleinjan-tijd vaak bij SP AR TA) attendeerden mij een tijdje geleden al op Strootman.

Vandaag in de samenvatting werd hij genoemd als beste speler van SPARTA, hij scoorde ... en hij is nog A-junior!

Ik weet dat hij vorig seizoen is gevolgd door Ajax, dat Wim Jansen op een """ vriendschapsbezoek""" wel erg veel belangstelling voor Strootman had, dat DB bij zijn afscheid heeft gezegd geen spelers van Sparta mee te nemen, maar we zijn een half jaar verder en ???

Wie ziet Sparta live voetballen en heeft een oordeel over Strootman. Ik ken hem niet vanuit de jeugd (Sparta speelde in de A een klasse lager, toen hij meedeed)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 30, 2008 8:34 pm

Nou, die goal was ook overdreven hoor. Als Ten Rouwelaar gewoon was blijven staan had hij hem over kunnen tikken. De bal was erg hard maar wel op een te pakken hoogte voor de keeper. Op handhoogte. Is me verder niet echt heel erg opgevallen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 8:44 pm

Daniel_vT schreef:Nou, die goal was ook overdreven hoor. Als Ten Rouwelaar gewoon was blijven staan had hij hem over kunnen tikken. De bal was erg hard maar wel op een te pakken hoogte voor de keeper. Op handhoogte. Is me verder niet echt heel erg opgevallen.
Kan, maar wie ziet de wedstrijd in het stadion? of wie heeft hem "maakt niet uit waar en wanneer" een hele wedstrijd zien voetballen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 30, 2008 10:41 pm

Ik heb hem vandaag via myp2p.eu een hele wedstrijd zien spelen, en dan krijg je een beter beeld van een voetballer dan als je in een stadion zit hoor. Alleen was dit de enige wedstrijd die ik van deze jongen heb gezien, waarbij je natuurlijk niet kan oordelen of het wel of niet een groot talent is gebaseerd op één wedstrijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 01, 2008 4:49 pm

Trouw of Volkskrant had het vandaag uitgebreid over deze groeibriljant van Strootman. Dat hij als 7 jarig menneke ook naar Ajax kon, maar dat hij voor Sparta koos, omdat zijn vader bij de amateurs speelde.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 01, 2008 5:41 pm

Goede voetballer en een perfecte goal, zat een goede curve in die de keeper richting de hoek deed gaan. Daarnaast komen er bij Sparta veel jonge en goede voetballers aan. Ze hebben de jeugdopleiding weer aardig op de poten en het is straks weer genieten geblazen. Heb het altijd leuk gevonden als Sparta weer jonge jongens opleid voor de eredivisie!

Ik hoop dat Zaalman snel de stap gaat maken!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33858
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo dec 28, 2008 12:53 pm

Booy haalt opnieuw fel uit naar arbitrage

Sparta-trainer Foeke Booy heeft zaterdagavond na de nederlaag tegen Willem II (3-2) opnieuw fel uitgehaald naar de arbitrage. Hij legde daarmee een waarschuwing van scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg zich gedeisd te houden, naast zich neer.

Volgens Booy had Uilenberg in de rust van Willem II - Sparta directeur Peter Bonthuis aangesproken dat kritiek op de arbitrage ,,niet in het voordeel van Sparta zou werken''. Booy voelde er echter weinig voor om te zwijgen over het fluiten van scheidsrechter Michel Winter in Tilburg. De arbiter nam inderdaad enkele dubieuze beslissingen.

Hij gaf Willem II-doelman Maikel Aerts slechts geel toen deze in het zestienmetergebied Rydell Poepen tegen de grond werkte maar gaf kort daarna Spartaan Edouard Duplan wel zijn tweede gele kaart na een ongelukkige actie. ,,Ik kan toch niets anders concluderen dat deze man er geen kaas van heeft gegeten. Elf tegen tien was al moeilijk, maar twaalf tegen tien onmogelijk'', foeterde Booy.

Verbruid
De trainersstaf van Sparta had het al verbruid bij Uilenberg na de wedstrijd tegen Heracles Almelo. Booy en de zijnen waren furieus toen Mark Looms ongestraft spits Poepon uit de wedstrijd kon schoppen. Arbiter Björn Kuipers deed de aanslag af met slechts een vrije trap voor de Rotterdammers. Booy stelde na afloop dat het toch ,,logisch is dat Nederland geen scheidsrechters hoeft te sturen naar het WK voetbal''.

Booy voelde vorige week al nattigheid. ,,Tom van Sichem kwam voor de wedstrijd tegen Heerenveen al naar me toe om te zeggen dat ik na afloop niet te kritisch op hem mocht zijn. Om maar aan te geven hoe ze er met elkaar over praten'', aldus Booy.
www.trouw.nl

Past wel in het beeld van de Nederlandse scheidsrechters. Triest.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jan 30, 2009 10:13 am

Ramos op huurbasis naar Sparta

Sparta heeft een vervanger voor de geblesseerde Harald Wapenaar gevonden. De Rotterdammers huren Cassio Ramos van PSV.

De 21-jarige sluitpost maakt het seizoen af op het Kasteel. Wapenaar is langdurig uit de roulatie met een hernia.

Sparta had al een akkoord met de Belgische doelman Peter Mollez van KV Kortrijk, maar beide clubs konden geen overeenstemming bereiken over de transfersom.
NOS

Volgend jaar Gentenaar naar Sparta?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr jan 30, 2009 10:28 am

Tijd voor Danny om de banden met Sparta eens aan te halen en Strootman vast te leggen met een Robben constructie.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 11:03 am

Spart is de club van Rotterdam SCHERINGA die moet eraan :1evil.gif:

Geef die kaasboeren een lelijke tik S P A R T A

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 01, 2009 2:03 pm

Is dit raar: Ik heb een ongelofelijke hekel aan Feyenoord en Rotterdam, maar voor Sparta kan ik best wel wat sympathie opbrengen.
Vreemd? Of hebben meer mensen dat?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo feb 01, 2009 2:09 pm

Ik ook, mooie club.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo feb 01, 2009 2:23 pm

Daniel_vT schreef:Is dit raar: Ik heb een ongelofelijke hekel aan Feyenoord en Rotterdam, maar voor Sparta kan ik best wel wat sympathie opbrengen.
Vreemd? Of hebben meer mensen dat?
Bij Feyenoord noemen ze sparta fans altijd Ajax-publiek. Ik weet niet zo zeer waarom, maar ik vind Sparta ook wel een aardige club. Het heeft iets chique op de een of andere manier. Komt wellicht door het stadion, ofzo.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 3:12 pm

Die Poepon moet veel meer uit z'n akties halen GVD lijkt Suarez wel van gisteren.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo feb 01, 2009 3:15 pm

Toppie schreef:Die Poepon moet veel meer uit z'n akties halen GVD lijkt Suarez wel van gisteren.
Kijk je de wedstrijd? Hoe speelt AZ?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 3:19 pm

Toppie schreef:Die Poepon moet veel meer uit z'n akties halen GVD lijkt Suarez wel van gisteren.
Gelijk opgaande wedstrijd. Geen geweldig niveau, maar wel leuk om te zien. Sparta heeft wel iets meer kansen.

Daarnaast spelt die Poepon wel goed hoor. Constant dreigend en een goed aanspeelpunt. En echte Ajax spits!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 01, 2009 3:21 pm

MVH schreef:
Toppie schreef:Die Poepon moet veel meer uit z'n akties halen GVD lijkt Suarez wel van gisteren.
Kijk je de wedstrijd? Hoe speelt AZ?
Als Rose en Poepon slim waren geweest was het 1-0 of misschien wel 2-0 of 2-1 geweest. AZ heeft weinig gevaar omdat Ari er niet bij is. Alleen Ham/kaas kreeg een goede kans.

Maar ze hebben de zelfde speelstijl als Pisvee als de laatste jaren met de zelfde uit tenues alleen staat er DSB op dus ik hoop op een wonder maar ja waarschijnlijk 0-1 of 0-2


Voorspellen is ook een kunst
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 01, 2009 4:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 01, 2009 3:47 pm

AZ nu wel iets sterker. ZIjn goed uit de kleedkamer gekomen.

SPARTA heeft wel een heerlijk talentvol team (Falkenburg, Strootman, Godee, John). Vooral de A junior Strootman is een groot talent. Zou niet misstaan op het middenveld van Ajax.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo feb 01, 2009 3:48 pm

Krijgt AZ kansen, ZSoG?

Denk je dat ze winnen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gesloten