Sparta 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 01, 2009 7:17 pm

Peter schreef:Volgens MvB was de selectie kampioenwaardig, maar dat is dus niet waar. Ajax werd vorig jaar 2e en heeft er vervolgens veel geld ingepompt. Mag je dan een stijgende lijn verwachten? Sulejmani werd binnengehaald als groots talent. Een jongen waar je dus ook wat van mag verwachten, want AZ kocht voor hetzelfde bedrag Ari, Dembele en El Hamdaoui samen inderdaad. Als je de topics naleest dan was iedereen er van overtuigd dat Ajax kampioen ging worden. Het kon niet misgaan, zeker niet met al dat geld wat er in zat. Jonge spelers als Vertonghen en Urby maakten sprongen vooruit, maar nu het gat onoverbrugbaar lijkt te zijn komt het er dus op neer dat we AZ hebben onderschat? Zij hebben namelijk toch meer kwaliteit, al lachten we ze vierkant uit toen ze met 3-0 op de kloten kregen tegen ADO.

Nee, Ajax heeft meer kwaliteit en had wellicht nog meer kwaliteit kunnen binnenhalen als er slim was ingekocht. Ik vind dan ook dat er gewoon gefaald is als we geen kampioen worden, ongeacht of we een provincieclub als AZ nou onderschatten of niet. Van de huidige verdediging van AZ wil ik geen enkele speler bij Ajax zien bijvoorbeeld. Normaliter hebben ze daar Moreno (Ajax had toch moeite met verdedigers zoeken?) en Moisander (Ja, die kennen we nog). Schaars is een goeie inderdaad en mag gelijk naar Ajax komen. Mendes is afgetest door Ajax een paar jaar terug. De spitsen zijn goed, maar Cvita, Suarez, Urby en Sulejmani zijn beter (en stukken duurder). Ons middenveld? Enoh werd hoog van opgegeven, Vertonghen is een topper in spé en Wiel, Vermaelen en Wielaert zijn omschreven als goed en vooral Vermaelen ging met sprongen vooruit. Maar nee, nu we achterstaan is het opeens AZ wat onderschat is. Misschien is het juist zo dat we met zijn allen Ajax en Marco van Basten wat overschat hebben, want ik roep al maanden dat het voetballend gewoon ruk is. Puur resultaatsvoetbal zonder progressie en lijn. MvB heeft mogen investeren en de selectie is naar zijn hand gezet, maar hij wordt er geen kampioen mee. Dat we nog meedoen in Europa is leuk meegenomen en dat we de beker niet winnen is niet zo heel belangrijk. Maar onder aan de streep zijn we er allemaal ingestonken, al 5 jaar lang trouwens.
Ik kan me die positieve stemming niet herinneren. Ik was er in ieder geval niet van overtuigd dat Ajax kampioen zou worden. Ik heb AZ wel onderschat om de redenen die ik eerder aangaf, maar de leiding daar heeft de negatieve sfeer daar slim aangepakt.

Voor de rest: Sulejmani is een groots talent, Vermaelen is niet bijzonder goed, Vertonghen is beter geworden, de verdediging van AZ is beter georganiseerd dan die van Ajax (blijkt uit de goede resultaten ondanks het ontbreken van Moreno-Moisander), Wielaert was ik niet positief over, Enoh ben ik nog steeds positief over, Mendes is iets van vijf (!) jaar geleden afgetest door Ajax en heeft dus weinig met z'n huidige kwaliteiten te maken, Romero is een stuk beter dan Stekelenburg of Vermeer, De Zeeuw zou bij Ajax ook spelen, AZ heeft ook een peperdure aanval, Van Basten is net zoals iedere nieuwe Ajax-trainer overschat omdat het probleem 'Ajax' wordt onderschat.

Blijft staan dat er naar de huidige resultaten gekeken wordt en er nog steeds met droge ogen wordt beweerd dat Ajax een betere selectie heeft dan AZ. Er wordt verwezen naar Jaliens, Luijckx, Swerts en Klavan, maar ik kan even goed wijzen naar Silva, Schilder, Vermaelen en Sno. Van Basten maakt absoluut fouten en het gaat zeker niet goed met Ajax, maar ik heb het idee dat sommige mensen nu maar al te graag roepen dat Ajax de beste selectie heeft zodat het functioneren van Van Basten nog net ietsje slechter lijkt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 01, 2009 7:50 pm

Twente staat gelijk met AJAX, het verschil met H'veen is ook maar 3 punten, dus het is niet alleen AZ.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 01, 2009 10:51 pm

Enganche schreef:Ik kan me die positieve stemming niet herinneren.
Ik wel. Ajax had top ingekocht, Van Basten was een toptrainer, het beleid was ook top, Ajax zou wel even kampioen worden. Het was allemaal te lezen op uw eigen AT.
Ik was er in ieder geval niet van overtuigd dat Ajax kampioen zou worden.
Ik ook niet, ik vind Ajax helemaal niet zo goed. En de trainer van Ajax al helemaal niet.
Voor de rest: Sulejmani is een groots talent, Vermaelen is niet bijzonder goed, Vertonghen is beter geworden, de verdediging van AZ is beter georganiseerd dan die van Ajax (blijkt uit de goede resultaten ondanks het ontbreken van Moreno-Moisander), Wielaert was ik niet positief over, Enoh ben ik nog steeds positief over, Mendes is iets van vijf (!) jaar geleden afgetest door Ajax en heeft dus weinig met z'n huidige kwaliteiten te maken, Romero is een stuk beter dan Stekelenburg of Vermeer, De Zeeuw zou bij Ajax ook spelen, AZ heeft ook een peperdure aanval, Van Basten is net zoals iedere nieuwe Ajax-trainer overschat omdat het probleem 'Ajax' wordt onderschat.
Wie van AZ zou er bij Ajax in de basis staan? Schaars, De Zeeuw misschien, Moreno, en verder?
Blijft staan dat er naar de huidige resultaten gekeken wordt en er nog steeds met droge ogen wordt beweerd dat Ajax een betere selectie heeft dan AZ.
Heeft Ajax ook.
Van Basten maakt absoluut fouten en het gaat zeker niet goed met Ajax, maar ik heb het idee dat sommige mensen nu maar al te graag roepen dat Ajax de beste selectie heeft zodat het functioneren van Van Basten nog net ietsje slechter lijkt.
Van Basten was tevreden met deze selectie. Hij beloofde het kampioenschap. Nu mag hij die belofte nakomen. Er is genoeg geïnvesteerd.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 01, 2009 11:33 pm

Zelfs in de winterstop zei die nog dat er niet wat bij hoefde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 02, 2009 2:37 am

joey schreef:Ik wel. Ajax had top ingekocht, Van Basten was een toptrainer, het beleid was ook top, Ajax zou wel even kampioen worden. Het was allemaal te lezen op uw eigen AT.
Volgens mij heeft werkelijk niemand gezegd dat Van Basten een toptrainer is. Ik kan het me niet voorstellen. Wel was er uiteraard nieuwe hoop omtrent de grote schoonmaak en het rapport. Over de aankopen kan ik alleen voor mezelf spreken. Ik zag het zitten in Aissati, Cvitanich en Sulejmani. Enoh is me tot nu toe bevallen, terwijl ik Sno en Oleguer liever niet zag komen.
joey schreef:Ik ook niet, ik vind Ajax helemaal niet zo goed. En de trainer van Ajax al helemaal niet.
Dus AZ is nog slechter, waarmee je wil zeggen dat het enige verschil de trainer is?
joey schreef:Wie van AZ zou er bij Ajax in de basis staan? Schaars, De Zeeuw misschien, Moreno, en verder?
Sorry hoor, Joey, maar dit heb ik in voorgaande posts al een paar keer aangegeven. Maar goed, nog een keertje dan. Romero zou bij Ajax onbetwiste basisspeler zijn. Moreno zie ik veel liever dan Vermaelen. Verder is het middenveld met Mendes, De Zeeuw en Schaars behoorlijk sterk. Als ik zou moeten kiezen tussen die drie of Gabri, Lindgren en Vertonghen, dan zou ik het wel weten. Voorin hebben zowel Ajax als AZ goede spelers, maar Dembélé zou als centrumspits geweldig bij Ajax passen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma feb 02, 2009 9:46 am

Wat mij stoort is dat helemaal niemand in september sprak over AZ. Dezelfde spelers als nu, maar niemand schaalde ze hoog in. En nu? Nu is het opeens zogenaamde top. In september zei ik ook al dat ik PSV niet zo hoog had zitten, maar jij vond toen dat PSV zich heel goed had versterkt en dat ze moeilijk in te halen waren. Nou, die vlieger ging niet op, maar nu is dus opeens AZ het zogenaamde topteam. Ik trap daar niet in, sorry.

Ik blijf hierbij (1 september):
Peter schreef:Ach ja, organisatie. Feit blijft dat we sinds de winterstop, met aankopen Lindgren en Silva, evenveel punten hebben gehaald als PSV. Zij raken Gomes en Farfan kwijt en wij Heitinga. Wij kopen vervolgens voor 30 miljoen aan spelers en zij voor een miljoentje of 15. Ergo, je mag dan toch wel hopen dat je ze voorbij gaat? Wat loopt men zich hier opeens toch in te dekken, zeg. Ik ga er van uit dat we kampioen worden en zo niet dan heeft MvB gefaald.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 02, 2009 10:04 am

Enganche schreef:Volgens mij heeft werkelijk niemand gezegd dat Van Basten een toptrainer is. Ik kan het me niet voorstellen. Wel was er uiteraard nieuwe hoop omtrent de grote schoonmaak en het rapport.
Ach, misschien is het gejubel van Neef en medestanders mij te sterk bijgebleven. Dat kan zijn. Het viel in die dagen niet mee om een tegengeluid te laten horen.
Over de aankopen kan ik alleen voor mezelf spreken. Ik zag het zitten in Aissati, Cvitanich en Sulejmani. Enoh is me tot nu toe bevallen, terwijl ik Sno en Oleguer liever niet zag komen.
En Wielaert?
Dus AZ is nog slechter, waarmee je wil zeggen dat het enige verschil de trainer is?
AZ heeft geen betere spelers dan Ajax. Het verschil is inderdaad de trainer. Van Gaal werkt vanuit een idee. Van Basten niet. Die doet maar wat. Dat zie je op het veld terug.
Sorry hoor, Joey, maar dit heb ik in voorgaande posts al een paar keer aangegeven. Maar goed, nog een keertje dan. Romero zou bij Ajax onbetwiste basisspeler zijn. Moreno zie ik veel liever dan Vermaelen. Verder is het middenveld met Mendes, De Zeeuw en Schaars behoorlijk sterk. Als ik zou moeten kiezen tussen die drie of Gabri, Lindgren en Vertonghen, dan zou ik het wel weten. Voorin hebben zowel Ajax als AZ goede spelers, maar Dembélé zou als centrumspits geweldig bij Ajax passen.
Maar omgekeerd heeft AZ geen Sulejmani, geen Suarez.
Ik denk dat Van Gaal alles uit zijn spelers haalt en met name de spelers goed samen laat spelen. Daardoor lijken ze beter dan ze zijn. Is Mendes bijvoorbeeld zo bijzonder? Dat valt wel mee, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 04, 2009 4:36 pm

Peter schreef:Wat mij stoort is dat helemaal niemand in september sprak over AZ. Dezelfde spelers als nu, maar niemand schaalde ze hoog in. En nu? Nu is het opeens zogenaamde top. In september zei ik ook al dat ik PSV niet zo hoog had zitten, maar jij vond toen dat PSV zich heel goed had versterkt en dat ze moeilijk in te halen waren. Nou, die vlieger ging niet op, maar nu is dus opeens AZ het zogenaamde topteam. Ik trap daar niet in, sorry.
We vallen in herhaling, want ik heb al twee keer aangegeven waarom AZ zo is gestegen in m'n achting. Romero, Moreno, Schaars, De Zeeuw, Dembélé en Mendes vond ik bij AZ al prima spelers. Schaars is dit seizoen fit en het koppel Ari-El Hamdaoui bewijst zich dit seizoen ook. Daarnaast is de sfeer bij AZ veel beter sinds een aantal jongens eruit zijn getrapt. Martens is ook weer fit en functioneert goed als verbindingsspeler.

Over PSV: ik weet even niet hoe hoog ik PSV als ploeg had zitten, maar ik zal wat er zonder aankopen was overgebleven wel hebben overschat. Van de aankopen vond ik Maza en Isaksson bijvoorbeeld al niets. Pieters had ik niet over moeten oordelen en Manco en Amrabat vond ik goede aankopen. Verder voorspeelde ik dat Lazovic en Koevermans onmogelijk te slijten zouden zijn voor de prijs die PSV wilde ontvangen.
joey schreef:
Over de aankopen kan ik alleen voor mezelf spreken. Ik zag het zitten in Aissati, Cvitanich en Sulejmani. Enoh is me tot nu toe bevallen, terwijl ik Sno en Oleguer liever niet zag komen.
En Wielaert?
Wielaert had ik niet gehaald, maar hij zal wel mee kunnen draaien.

joey schreef:
Sorry hoor, Joey, maar dit heb ik in voorgaande posts al een paar keer aangegeven. Maar goed, nog een keertje dan. Romero zou bij Ajax onbetwiste basisspeler zijn. Moreno zie ik veel liever dan Vermaelen. Verder is het middenveld met Mendes, De Zeeuw en Schaars behoorlijk sterk. Als ik zou moeten kiezen tussen die drie of Gabri, Lindgren en Vertonghen, dan zou ik het wel weten. Voorin hebben zowel Ajax als AZ goede spelers, maar Dembélé zou als centrumspits geweldig bij Ajax passen.
Maar omgekeerd heeft AZ geen Sulejmani, geen Suarez.
Ik denk dat Van Gaal alles uit zijn spelers haalt en met name de spelers goed samen laat spelen. Daardoor lijken ze beter dan ze zijn. Is Mendes bijvoorbeeld zo bijzonder? Dat valt wel mee, hoor.
Maar hij is wel een stuk beter dan Gabri en Lindgren.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo feb 04, 2009 4:37 pm

Als Mendes nu bij Ajax zou spelen zou hij weer door de mand vallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 04, 2009 4:39 pm

Hij zou Gabri er binnen een week uitspelen, waarna het GA-BRI DOEM DOEM GA-BRI DOEM DOEM GA-BRI DOEM DOEM weer massaal door de Arena zal klinken. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo feb 04, 2009 4:52 pm

Zullen we het hier weer over Sparta gaan hebben? Er zijn genoeg topics om te praten over spelers van Ajax en AZ.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 04, 2009 5:35 pm

Enganche schreef:Hij zou Gabri er binnen een week uitspelen, waarna het GA-BRI DOEM DOEM GA-BRI DOEM DOEM GA-BRI DOEM DOEM weer massaal door de Arena zal klinken. :smallgrin.gif:
Even geen gelul nu: Gabri functioneerde tegen H'veen en Heracles als een van de weinigen naar behoren. Zonder hem was het helemaal een puinhoop geweest.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 04, 2009 5:50 pm

Ik heb de wedstrijd tegen Heracles niet gezien, maar tegen Heerenveen ging z'n hartverwarmende inzet inderdaad een keer niet gepaard met talloze momenten van ergernis. :wink.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 8:41 pm

Poepon schiet Sparta naar een hele belangrijke overwinning in Kerkrade. Toch leuk dat die jongen zij draai lijkt gevonden te hebben bij Sparta.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 07, 2009 11:57 am

Foeke Booy naar FC Utrecht
Uitgegeven: 7 maart 2009 11:40
Laatst gewijzigd: 7 maart 2009 11:41

ROTTERDAM - Foeke Booy wordt technisch directeur bij FC Utrecht. De huidige trainer van Sparta maakt dit seizoen wel af op het Kasteel. De Rotterdamse club maakte de overstap zaterdag bekend.

Sparta ontvangt van FC Utrecht een afkoopsom omdat Booy een contract heeft tot medio 2010. Hij heeft in Utrecht een verbintenis voor vooralsnog vijf jaar

nu.nl
Weer een trainer weg dus. Ben benieuwd wie ze daar nu aantrekken.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za mar 07, 2009 2:46 pm

Alfons Groenendijk, schijnt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sparta 2008 - 2009

Bericht door Duke » do mei 14, 2009 7:58 am

Sparta gaat voor De Mos

AMSTERDAM - Sparta ziet in Aad de Mos (62) de ideale opvolger van de naar FC Utrecht vertrekkende Foeke Booy. De zeer gelouterde coach, die sinds zijn vertrek bij Vitesse vorig jaar geen club meer trainde, heeft een tweejarige aanbieding van de Rotterdammers in beraad. De interesse is wederzijds, maar een akkoord hebben beide partijen nog niet.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Sparta 2008 - 2009

Bericht door Aristides » do mei 14, 2009 9:05 am

Het moet niet gekker worden, kaapt Sparta De Mos voor onze neus weg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sparta 2008 - 2009

Bericht door Duke » do mei 14, 2009 12:11 pm

Ja, die mis ik nog op het lijstje. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten