Roda JC 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Roda JC 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:45 am

Hier alles over Roda JC.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jul 13, 2008 2:02 pm

Derksenziet het niet zo in Vormer zitten zoals anderen hier. En ja, hij vond Bergkamp ook niet veel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 12:08 pm

Grote kans dat MVG naar Roda gaat, meldt de VI.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo jul 16, 2008 12:13 pm

Mooi, kunnen we daar wat spelers slijten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do jul 17, 2008 4:10 pm

Van Geel: 'Op gevoel voor Roda JC gekozen'Door Carlo Willemsen
Donderdag, 17 juli 2008, 14:21

Martin van Geel gaat definitief naar Roda JC. De voormalig technisch directeur van Willem II, AZ en Ajax tekent in Kerkrade een contract voor vier seizoenen. Op 1 augustus treedt hij officieel in dienst bij de club waar hij in een grijs verleden als voetballer actief was.

Van Geel zal bij Roda de functie van directeur voetbalzaken bekleden. "De naam technisch directeur bedekt de lading niet", vertelt hij tegenover ELF Voetbal. "Naast het eerste elftal krijg ik namelijk ook de jeugdopleiding, het damesvoetbal en de managers onder mijn hoede."

Van Geel had volgens eigen zeggen de keuze uit verschillende clubs in binnen- en buitenland. "Ik heb een goed gesprek gehad met ADO Den Haag. Dat leek me eveneens een mooie uitdaging. Die club heeft al een tijd lang niets gewonnen, dus daar valt wel iets neer te zetten. Ook Ajax bood mij een functie aan als technisch manager. Ik hoefde niet per se weg uit Amsterdam. Alleen zag ik het niet zitten om als tweede man te fungeren. Uiteindelijk zei mijn gevoel dat ik voor Roda JC moest kiezen. Het is al jaren een stabiele subtopper, waar een goede clubcultuur heerst. Ik liep hier direct allerlei bekenden tegen het lijf."

Het eerste doel van de technisch manager is het stadion vol krijgen. "Parkstad Limburg heeft een capaciteit van 20.000 zitplaatsen", zegt Van Geel. "Toch is het nooit uitverkocht. Daar wil ik iets aan gaan doen."

Van Geel sprak inmiddels al met hoofdtrainer Raymond Atteveld. "Dat was een lang en goed gesprek. Wij hebben passende karakters. Raymond en ik zijn allebei winnaars die een enorme passie hebben voor voetbal. Uit die samenwerking moet wel iets moois vloeien."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 17, 2008 4:24 pm

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do jul 17, 2008 6:58 pm

Dus Roda gaat ook naar de klote..

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do jul 17, 2008 7:53 pm

Van Geel op z'n eigen niveau. Gaat juist helemaal goed komen. Met een hoop meer Nederlanders hoop ik voor die Limburgers.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jul 18, 2008 8:35 am

Het gaat me inderdaad niets verbazen dat hij het daar prima gaat doen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 18, 2008 8:36 am

Ik hoop het voor hem. Hij is te beperkt voor Ajax, maar hij heeft altijd hard gewerkt en hij heeft ook niet nagetrapt. Ik gun het hem wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 18, 2008 10:00 am

Van Geel blij met Roda JC
Door LUDO VAN DENDEREN

KERKRADE - Het vergt in de gangen van het Roda-stadion voor Martin van Geel, gisteren door de Limburgers voor vier jaar als directeur voetbalzaken aangesteld, enig speurwerk. Maar uiteindelijk vindt hij zichzelf in Roda-shirt op een foto aan de muur terug.

,,Ik heb hier als speler tussen 1981 en 1988 een prachtige tijd gehad,’’ zegt Van Geel, kijkend naar de zwart-wit foto.

,,In de sponsorruimte hangt sinds de opening van het Parkstad Limburg Stadion zelfs een shirt met mijn nummer acht en daarbij de vermelding van alle wedstrijden die ik voor Roda speelde. Dat vind ik nog steeds een enorme eer.’’

,,Ik zeg niet dat ik thuiskom, zulke uitspraken laat ik aan Leo Beenhakker over,’’ vervolgt Van Geel, die bij Roda JC verantwoordelijk wordt voor het hele technische beleid, dus ook voor de jeugdopleiding en de vrouwentak.

,,Maar ik ben blij terug te zijn. Ik kon na mijn vertrek bij Ajax naar clubs in binnen- en buitenland, maar bij Roda had ik direct een goed gevoel. Er werken zeer professionele mensen, er zit met Raymond Atteveld een talentvolle trainer en er staat in de basis een prima spelersgroep. Het is een grote uitdaging om Roda een vaste subtopper te maken.’’

In Limburg zal Van Geel in betrekkelijke rust kunnen werken. Totaal niet vergelijkbaar met Ajax. ,,Het was op het laatst nogal hectisch in Amsterdam. Als je de kranten las, leek het er op alsof Ajax op degraderen stond. Maar we zijn tweede geworden. Ik weet het, voor Ajax is dat niet goed genoeg. Maar het is wel tweede.’’

Op het eerste gezicht lijkt Roda JC, na drie jaar eenzelfde functie te hebben bekleed bij Ajax en daarvoor AZ, een stap terug. ,,Bij elk wissewasje stroomt bij Ajax de perszaal vol. Ajax is altijd hot en leuk om voor te werken. Maar Roda is óók leuk. Ik kick echt niet op de grootte van een club. Toen ik jaren terug Willem II voor AZ verruilde, leek dat voor velen eveneens een stap terug. Willem II was op dat moment al vijftien jaar boven de Alkmaarders geëindigd. Maar het gaat mij om de mogelijkheden van de club.

,,Zie wat er bij AZ is ontstaan. En in Kerkrade staat al een geweldig stadion en er wordt een investeringsfonds opgericht. Daardoor ontstaat er extra financiële ruimte om talent aan te trekken.’’

,,Natuurlijk zijn de financiële mogelijkheden hier minder dan bij Ajax, maar ook in Amsterdam waren er grenzen. Het gaat daarom om inventief zijn en met de vele contacten die ik na dertien jaar in deze functie heb, ga ik proberen de grenzen van het mogelijke op te zoeken. Bij AZ heb ik in totaal ook nooit meer dan drie miljoen euro uitgegeven. Ik ben een perfectionist en wil er bij Roda het maximale uithalen.’’

Van Geel vergelijkt de situatie van Roda nu vooral met die van Willem II tien jaar terug. ,,In Tilburg heb ik meegemaakt hoe de club vanaf onderaan is opgeklommen. Ik ga daarom bewust voor vier seizoenen aan de slag. In een dergelijke functie heb je minimaal drie jaar nodig om resultaat te behalen.

,,Al mag je nooit vergeten dat een trainer de belangrijkste schakel in de organisatie is. Wij kunnen op kantoor zoveel plannen uitdenken, het gaat er uiteindelijk om hoe dat naar het veld wordt vertaald,’’ aldus Van Geel.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2008 11:41 am

joey schreef:Ik hoop het voor hem. Hij is te beperkt voor Ajax, maar hij heeft altijd hard gewerkt en hij heeft ook niet nagetrapt. Ik gun het hem wel.
Ik twijfel. Hij kwam niet erg integer op me over.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 18, 2008 11:44 am

Nee, dat valse lachje stond mij ook niet aan. Maar objectief gezien heeft hij zich altijd ingezet voor Ajax.

Grappig trouwens dat hij nu roept dat Ajax toch maar mooi tweede is geworden. Bij teveel zelfkritiek vaart niemand wel. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jul 18, 2008 5:21 pm

We zullen zien of hij nu ook bij AJAX probeert te shoppen.. nu hij alle contracten uit zijn hoofd kent.. Hij moet neem ik aan toch iets gedaan hebben de afgelopen jaren.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr jul 18, 2008 5:22 pm

We hebben er nog 6 in de aanbieding.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 18, 2008 5:39 pm

Als het aan mij ligt zijn dat er een stuk of 12.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2008 6:34 pm

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat Van Geel perfect geknipt zou zijn voor het baantje dat Blind nu heeft. Maar hij voelde zich er te groot voor. Jammer.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 07, 2008 10:08 am

Roda stelt Atteveld op non-actief

Raymond Atteveld is op non-actief gesteld als trainer/coach van Roda JC. De oud-speler (42) is de eerste trainer die dit seizoen in de eredivisie het veld moet ruimen.

De Amsterdammer was sinds het vertrek van Huub Stevens in de winterstop van het seizoen 2006/07 naar het Duitse HSV in Kerkrade als hoofdtrainer actief.

De slechte competitiestart van Roda (2 punten uit 5 duels) leidde dinsdag op Kaalheide tot crisisoverleg. Daarbij is besloten dat Atteveld op grond van een "langdurig gebrek aan resultaat" wordt vervangen. Zijn taken worden voorlopig door assistent-trainer Martin Koopman waargenomen.
www.nos.nl

De eerste dit seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 07, 2008 10:10 am

Logisch. Er zit een TD die na hem is aangesteld en de resultaten zijn beroerd. Dat terwijl hij nog wel zo aardig begon.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » di okt 07, 2008 3:43 pm

Hij is nog niet klaar met Roda:
Atteveld vecht ontslag aan

Trainer Raymond Atteveld legt zich niet neer bij zijn ontslag. Vanmorgen werd de oefenmeester door het bestuur van Roda JC op non-actief gesteld. Via zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma laat de oefenmeester, die zelf niet wil reageren, weten het ontslag aan te vechten. "Het wordt een zaak van advocaten", bevestigt Ploegsma in Sportwereld.

Ommekeer

Roda wenste niet langer van Attevelds diensten gebruik te maken vanwege de tegenvallende resultaten. "We hadden er geen vertrouwen in dat hij voor een ommekeer zou zorgen," zegt technisch directeur Martin van Geel.

Honneurs

De in het bezit van de hoogste trainerspapieren assistent Martin Koopman neemt voorlopig de honneurs waar. Volgens Van Geel gaat de club op zoek naar een nieuwe hoofdcoach.
NN
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 07, 2008 9:23 pm

Atteveld woedend weg bij Roda JC
Door LUDO VAN DENDEREN

KERKRADE - Zonder een woord te zeggen, omhelsde Raymond Atteveld enkele medewerkers van Roda JC, voordat hij met ingetogen woede in zijn auto stapte om trainingscomplex Kaalheide voor de laatste keer te verlaten.

De volgende keer dat hij met Roda JC te maken heeft, zal zijn advocaat hem flankeren.

Atteveld is zeer boos dat hij gisterochtend de twijfelachtige eer had de eerste eredivisietrainer te zijn die dit seizoen zijn congé krijgt. ,,Raymond is het oneens met de reden voor zijn ontslag,'' zei zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma nog geen uur nadat Atteveld de poort was uitgereden. ,,Dit wordt een zaak van advocaten.''

Voor de Limburgse clubleiding was de zaak echter klip en klaar. Door de slechte resultaten in heel 2008 kon Roda JC niet anders dan Atteveld ontslaan. ,,De directie en de Raad van Commissarissen hebben maandagmiddag lang met elkaar gesproken,'' zei technisch directeur Martin van Geel. ,,We constateerden dat er vanaf januari inclusief de play-offs 23 competitiewedstrijden zijn gespeeld, waarin in totaal zeventien punten zijn gepakt. Er waren slechts drie overwinningen en uit werd niet gewonnen. Daar hoort ook nog een zeer matige voorbereiding bij.

,,Overall gezien was het dus onvoldoende. Vervolgens kwamen we allemaal tot de conclusie dat er geen vertrouwen was dat Atteveld de situatie om zou keren. Dit was een beslissing die zowel intern als extern door iedereen begrepen zal worden. Raymond heeft als trainer absoluut kwaliteiten, maar bij Roda werkte het niet meer."

Natuurlijk is door de clubleiding - al werd dat niet openlijk bevestigd - ook gekeken naar de verslechterde band die Atteveld had met een belangrijk deel van de Roda-selectie. Een bekende trainer uit de Nederlandse sportwereld schetste enkele weken geleden hoe het vertrouwen dat een spelersgroep in zijn coach heeft in het algemeen is opgebouwd. Op Roda is zijn theorie zeker van toepassing.

Volgens die coach is er een wetmatigheid, waarbij er altijd een stuk of vier spelers zijn die het voor jou doen, mannen die iets met jou als trainer hebben. Over het algemeen zijn dat de leiders van de groep. Daarnaast zijn er enkele 'meelopers', die precies volgen wat die vier doen. Tot slot heb je spelers die niets met jou als trainer hebben of zelfs je bloed wel kunnen drinken. Wat voor een trainer belangrijk is, is zorgen dat je het vertrouwen van de leidende vier niet verspeelt.

Bij Roda was het draagvlak onder de leiders Pa-Modou Kah, Marcel Meeuwis, Jan Paul Saeijs en Davy de Fauw echter verdampt, wat weer zijn weerslag had op de rest van de groep.

Aanvoerder Davy de Fauw reageerde niet verbaasd op het ontslag. Maar in zijn commentaar hield hij zich redelijk op de vlakte: ,,Of ik blij was? Mij maakt het niet veel uit. Ach, er is geschreven over de band tussen trainer en selectie, en veel was onzin. In iedere groep zitten spelers die goed én die niet goed met de trainer overweg kunnen. Hier was het niet anders. Ik zeg niet dat het de bepalende spelers waren.''

De afgelopen weekeinde bij Borussia Mönchengladbach ontslagen Jos Luhukay, Ernie Brandts en de Belg Hugo Broos worden genoemd als mogelijke opvolgers van Atteveld.

Het zijn trainers die, in tegenstelling tot Atteveld, allerminst tot het type straatvechter betiteld mogen worden. Integendeel,het zijn keurige heren die bij het leiden van een groep doorgaans niet het conflictmodel hanteren en wars zijn van keiharde, soms kwetsende uitspraken richting de individuele speler. Juist naar zulke types verlangen de Kerkraadse spelers nu.

,,Aan een vervanger hebben we nog niet serieus gedacht, eerst wilden we dit afronden,'' reageerde Van Geel op de opvolgingsvraag. Voorlopig neemt assistent-trainer Martin Koopman de honneurs waar. ,,Maar we hebben de intentie een nieuwe coach aan te trekken.''
www.sportwereld.nl

En, voor wie zou Van Geel kiezen, denken jullie?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 9:38 pm

Co is op het moment denk ik niet te betalen dus ik heb geen idee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13795
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di okt 07, 2008 10:58 pm

A3 Koster! :onfire.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 08, 2008 7:47 pm

Jammer dat Van Geel de zittende trainer nooit een kans geeft. Volgens mij kan die Atteveld best wel iets. Je schiet er heus niets mee op als je A3 ervoor in de plaats binnen haalt.

Mr. Ajax
Berichten: 14542
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 08, 2008 7:55 pm

Jöhnk schreef:Jammer dat Van Geel de zittende trainer nooit een kans geeft. Volgens mij kan die Atteveld best wel iets. Je schiet er heus niets mee op als je A3 ervoor in de plaats binnen haalt.
Ik ben ook best wel gecharmeerd van Atteveld, hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gesloten