N.A.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jul 27, 2008 5:02 pm

terecht uit Europa en dat scheelt Nederland weer punten. Als je niet eens een voorsprong kan verdedigen tegen een matig elftal dat ook nog even met 10 man speelde.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jul 27, 2008 5:05 pm

Hoeladans schreef:PSV heeft doordat ze mee mogen doen aan de CL nu al meer punten gehaald dan NAC ooit zou kunnen halen.
Huh? Als PSV alles verliest heeft het 0 punten volgens mij. Of nee, je krijgt volgens mij een bepaald starterstarief, dat geldt voor alle ploegen uit een beplaad land als ik me niet vergis.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jul 27, 2008 5:09 pm

CL deelname geeft automatisch al een extra aantal punten. Doordat AJAx dit de laatste jaren heeft verzaakt hebben we extra veel punten misgelopen ten opzichte van de concurrenende landen die automatisch 2 startplaatsen hebben.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 27, 2008 5:30 pm

Inderdaad.

Ploegen die zich gekwalificeerd hebben voor de CL groepsfase krijgen gratis 3 punten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 27, 2008 7:44 pm

Zou dit onder Ernie Brands ook gebeurt zijn :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jul 27, 2008 7:45 pm

Balen, T82... :aai.gif:


NAC Breda uitgespeeld in Europa
Uitgegeven: 27 juli 2008 20:19

TRONDHEIM - Het Europese avontuur van NAC Breda is dit seizoen van korte duur geweest. De ploeg van de nieuwe trainer Robert Maaskant verloor zondag de return in de derde ronde van de Intertoto tegen het Noorse Rosenborg BK: 2-0.


NAC, dat vorig seizoen als derde eindigde in de eredivisie maar in de play-offs naast directe deelname aan de UEFA Cup greep, had het eerste duel vorige week zaterdag nog wel met 1-0 gewonnen.

Stoor

Rosenborg was voor 7000 toeschouwers duidelijk de betere ploeg. Het duurde tot de 34e minuut voordat de thuisclub de leiding nam. Zweeds international Fredrik Stoor, basisspeler tijdens het Europees kampioenschap in Oostenrijk en Zwitserland, scoorde.

Kort na de pauze maakte Steffen Iversen de tweede treffer vanaf de strafschopstip. Patrick Zwaanswijk haalde Didier Ya Konan naar de grond.

Stam

NAC was niet in staat wat terug te doen. Ron Stam had voor rust wel een redelijke kans om tegen te scoren, net als invaller Gertjan Tamerus in de blessuretijd van de tweede helft. Rosenborg beëindigde het duel met tien man na een rode kaart voor de Rus Vadim Demidov.

Maaskant kon in tegenstelling tot het eerste duel niet beschikken over Tyrone Loran. De verdediger bleef in Nederland achter met een nekblessure. Ahmed Ammi speelde in Trondheim als rechterverdediger, met naast zich Rob Penders, Zwaanswijk en Patrick Mtiliga.

Jonge spelers

Jim van Fessem kreeg in het doel de voorkeur boven Jelle ten Rouwelaar. De jonge spelers Stam, Kees Kwakman en Donny Gorter vormden de middenlinie. Het aanvalstrio bestond opnieuw uit Anthony Lurling, Matthew Amoah en Joonas Kolkka.

NAC kan zich door de vroege uitschakeling volledig op de competitie richten. Bij winst hadden de Brabanders zich geplaatst voor de tweede voorronde van de UEFA Cup, met 14 en 28 augustus als speeldata. NAC opent het eredivisieseizoen op zondag 31 augustus met een uitduel tegen AZ.


Bron: www.nu.nl

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma jul 28, 2008 9:02 am

Niks aan te doen... Lig er niet wakker van. Goede kans dat de voorronde UEFA alsnog het einde had betekend van het Europese avontuur.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma jul 28, 2008 10:04 am

Zlatan Son of God schreef:terecht uit Europa en dat scheelt Nederland weer punten. Als je niet eens een voorsprong kan verdedigen tegen een matig elftal dat ook nog even met 10 man speelde.
Inderdaad, 2 minuten... Beetje jammer dan, zo'n reactie.

Overigens was de penalty als ik het moet geloven twijfelachtig en werd in Breda de glaszuivere 2-0 onterecht afgekeurd. Helemaal terecht uit Europa zou ik het dan ook niet willen noemen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 28, 2008 10:10 am

Die penalty was zwaar onterecht. Er was namelijk niets aan de hand.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 28, 2008 10:14 am

Het is toch zonde? Ik gun het NAC wel, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo aug 13, 2008 2:56 pm

NAC CONTRACTEERT ENRIC VALLÈS PRAT

Enric Vallès Prat (18) tekent een contract voor twee jaar met een optie voor nog een jaar bij NAC Breda. De speler en club kwamen gisteravond laat tot een akkoord. Vanochtend volgde groen licht van FC Barcelona.

De achttienjarige linkermiddenvelder geldt als een investering voor de toekomst, zegt technisch directeur Earnest Stewart. 'Hij heeft zich bewezen op de trainingen. Wij denken dat hij een jongen is die in de toekomst veel voor NAC kan betekenen.'

Enric Vallès heeft de afgelopen negen jaar de jeugdopleiding van FC Barcelona doorlopen. 'Dat geeft al aan dat het een talentvolle jongen is, want als je daar niet presteert, word je meteen weggestuurd', zegt Stewart. Valles is een balvaste speler en doet mede door zijn lengte (1.89 m, 83 kg) wat denken aan Orlando Engelaar.

www.nac.nl

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo aug 31, 2008 7:30 pm

Tommie van der Leegte naar NAC

EINDHOVEN - Tommy van der Leegte stapt van PSV over naar NAC. De Bredase club en PSV werden het vanmiddag tijdens de wedstrijd AZ - NAC eens over de transfersom.

Tom van der Leegte.
Van der Leegte kwam niet veel later een tweejarige verbintenis overeen met de club van trainer Robert Maaskant.

Van der Leegte kwam in Eindhoven nauwelijks meer aan spelen toe.
Prima aankoop.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 31, 2008 7:57 pm

Maaskant lijkt de zaak met beperkte middelen goed op orde te hebben bij NAC, zou hij dan toch zijn belofte gaan inlossen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo aug 31, 2008 8:02 pm

Over Maaskant:
'Ik hoef niet met iedereen vriend te zijn'


Is het zwaar voor een supporter, het hoofdtrainerschap van NAC? ,,Het is vooral leuk. Het is precies de club, zoals die ik me vooraf had voorgesteld: levendig, nooit saai en écht van de mensen. Twintigduizend fans op een Open Dag, zo'n opkomst zal in weinig eredivisiesteden geëvenaard worden."

- Voel je druk na de derde stek van vorig jaar?

,,Nee. Als NAC vorig seizoen kampioen was geworden, had ik de stap óók gezet. Ik heb nooit verzwegen dat ik hier wilde werken. Andersom is dat kennelijk ook zo. Eén keer eerder was ik al nagenoeg rond met NAC, toen Jan Rab en Roelant Oltmans uiteindelijk voor Henk ten Cate kozen. In 2006 moest ik zélf afzeggen vanwege een nog doorlopend contract bij RBC."

- NAC deed voorkomen alsof jij vooral bent gehaald om het 'Avondje' spectaculairder te maken. In werkelijkheid nam de directie Brandts niet serieus. Ben jij een tegenpool?

,,Zo zie ik dat niet. Ik denk ook niet dat NAC bewust naar een tegenpool zocht. Ik ben wél dominant aanwezig. Hoe Brandts werkte, weet ik niet, maar hij heeft een geweldig resultaat behaald. Voetballend kan het in mijn ogen nog wat beter. Zo wil ik dat wij pressie zetten waar wíj vinden dat het moet. Meer naar voren dus. Als wij compleet zijn, gaat het publiek dat verschil zeker zien."

- Datzelfde publiek reageerde zacht gezegd wisselend op jouw komst. Of ze zijn vóór of fel anti-Maaskant. Jouw verklaring daarvoor?

,,Ik ben een uitgesproken type en presteerde met wisselend succes. Dat is ook niet gek als je bij ploegen in de marge hebt getraind. Wat me wel verbaast, is de haat die ik bij sommige NAC-fans oproep. Zelfs op een open dag krijg ik ongekend kwade blikken. Van mensen die ik nog nooit heb gesproken. Dan vraag ik me af: waarom toch zo boos?"

- De erfenis van de populaire Brandts?

,,Zal meespelen. Net als mijn vermeende arrogantie. Let wel: ik hóef absoluut niet met iedereen vriend te zijn, kies graag zélf mijn vrienden uit. Maar dit soort reacties verrast me wel. Niet dat het me raakt hoor, ik laat het makkelijk van me afglijden."

- De tol van het wonen en werken in dezelfde stad.

,,Onzin. Behalve in mijn periode bij Willem II, heb ik altijd in de stad gewoond waarin ik werkte. In Deventer, in Roosendaal, in Maastricht. In een boerderijtje achteraf zou ik gek worden. In het centrum zijn de restaurants, bijzonder handig als je geen ster bent in koken. Túúrlijk ken ik mijn grenzen. Dat ik vaak gezien wordt, komt waarschijnlijk omdat ik opval. Mensen die echter menen dat ze me 's nachts dronken in de kroeg zien zitten, doen aan valse beeldvorming. Ik drink geen druppel alcohol, en ben bijna altijd voor half twaalf thuis."

- Wanneer zou jij na dit seizoen content zijn?

,,Als zowel de mensen intern als de supporters op de tribune tevreden zijn. Het NAC-publiek wil strijd, beleving en spektakel voor de goal. En niet 180.000 keer een balletje breed. Het Ajax-voetbal van half jaren '90 was voor trainers mooi; in Breda zouden ze het na vier wedstrijden al beu zijn."

- Wat voor selectie trof je aan?

,,Een groep die relaxt is als het kan en er staat als het móet. Gretig. Niemand uitgezonderd; wél ieder op zijn eigen manier. Het interesseert Mtiliga geen biet wie zijn directe tegenstander is, hij kent hem misschien niet eens. Kwakman wél. En hij weet bij wijze van spreken zelfs nog hoe zijn vriendin heet. Ik vind het niet per definitie noodzakelijk dat je weet wie de spits van De Graafschap is."

- Een van je eigen spitsen is Fouad Idabdelhay. Je bent opvallend veel met hem bezig.

,,Bewust. Fouad is een groot talent, maar moet nog heel veel leren. Hij is nog niet van het kaliber basisspeler NAC 1. Als je kijkt naar zijn acht doelpunten van vorig seizoen, moet je ook kijken naar de manier waaróp hij gescoord heeft. Het intuïtieve is aanwezig, maar zijn kop- en schietwerk is nog onvoldoende."

- Je wond er intern geen doekjes om dat de vele blessures een bron van ergernis waren. Het verbaasde jou dat de vorig seizoen geblesseerd geraakte Gilissen, De Graaf en Elshot pas dit seizoen werden geopereerd.

,,Daar is een flinke discussie over geweest, ja. Ik wil er verder weinig meer over kwijt. Bij een andere club zou zoiets wellicht niet gebeuren, maar zou het ook niet naar buiten toe uitlekken. Feit is dat ik natuurlijk niet blij ben met zoveel afwezigen."

- Je kreeg van vrienden ooit een Oranje-shirt met de tekst: Maaskant bondscoach 2006. Heb jij die doelstelling al bijgesteld?

,,Haha, ik plan niets meer. Daarvoor is de voetballerij te veel afhankelijk van een balletje binnenkant paal. Voor mij bestaat er voorlopig geen leven ná NAC. Wie weet blijf ik hier wel vijf of tien jaar. Ik hoop in elk geval het eeuwfeest (2012, red.) mee te maken. En ja, voor die gelegenheid waag zelfs ik me gerust aan een glas champagne."

BN/DeStem

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 31, 2008 8:23 pm

Aardig stuk, maar hij slaat de plank compleet mis vwb het Ajax voetbal. Erg geestig.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di sep 02, 2008 9:35 pm

Transfer van Ron Stam voelt als een botte amputatie

Mijn favoriete club heeft op het scheiden van de markt Ron Stam voor iets minder dan twee miljoen euro aan FC Twente verkocht. Stam is een échte Bredase jongen, hoewel hij wel is opgeleid door Feyenoord. Ook toen hij nog niet zo goed kon voetballen, ging je voor hem naar het stadion. Hij was er immers een van 'ons'.

De spagaat doet pijn.

Met mijn journalistenpet op concludeer ik, dat NAC het goed gedaan heeft. Een half jaar geleden is het contract van Stam tussentijds verlengd met vier jaar en de transfersom bepaald op 2,5 miljoen.

Het maandsalaris van de middenvelder ging uiteraard flink omhoog, maar dat hebben ze hem tot 1 september maar twee keer hoeven uitbetalen. Met een kleine twee miljoen extra in kas, ziet de balans van NAC er op slag een stuk beter uit. Waar de groei van commercie, recette en tv-geld achterblijven, moet het voetbal bloeden. Zo doe je zaken in het profvoetbal.

Met mijn NAC-pet op ziet het er een stuk minder logisch uit. Dan héb je een keer een jongen uit de eigen regio en dan gáát hij eens lekker voetballen en vervolgens wordt-ie verkocht. Aan een club waarvan de NAC-aanhang lang dacht, dat het een gelijkwaardige concurrent was. De identificatie van jonge supporters met een lokale held was nog maar net op gang. En ik mis de moeder van Ron Stam nú al. NAC is niet alleen een speler kwijt, de club is een stuk van zijn hart kwijt. Maar maak dat eens iemand wijs die geen geelzwart bloed heeft.

Ik zet mijn supporterspet af. NAC heeft een goede zaak gedaan, FC Twente ook en Stam zet een stap vooruit. Het voelt als een botte maar noodzakelijke amputatie.

Chris Van Nijnatten | AD Sportwereld
dinsdag 02 september 2008

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 03, 2008 9:15 am

Maaskant ziedend over late transfer Stam
Geschreven op woensdag, 3 september om 09:02

Robert Maaskant is op zijn zachtst gezegd niet te spreken over de transfer van Ronnie Stam naar FC Twente. De coach van NAC verloor vlak voor het sluiten van de transfermarkt zijn beste middenvelder aan FC Twente voor een bedrag van tweeënhalf miljoen euro. "Ik ben pislink over de gang van zaken", aldus de oefenmeester. "Als het door NAC verlangde bedrag betaald is door Twente, vraag ik me af: waarom niet een paar uur eerder?", stelt Maaskant woensdag in BN/De Stem. "Dan hadden wij nog een vervanger kunnen halen. Dit vind ik onfatsoenlijk. Heeft NAC met minder geld genoegen genomen, dan neem ik dat ónze directie kwalijk."

Theo Mommers snapt zijn onvrede, maar de directeur zegt in het belang van de club gehandeld te hebben. "Robert was er van op de hoogte dat dit kon gebeuren." Mommers erkende dat de Twentenaren niet het bedrag hebben betaald dat in het contract van Stam was opgenomen. "Maar de nettosom die wij ontvangen is, op een haar na, wél zoals contractueel was vastgelegd."

Zowel Stam als zaakwaarnemer Chiel Dekker hebben ingeleverd om de ook voor hen lucratieve overgang mogelijk te maken. "Je praat echt over een fractie van het totale bedrag, enkele tienduizenden euro's. Zie het als een soort geste naar Ronnie. Hij gaf ons aan héél graag te gaan en was vervolgens bereid flink in te leveren op zijn deel van de transfersom. We maken het niet vaak mee dat we zo'n klapper maken."
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo sep 03, 2008 1:47 pm

Datum: 03-09-2008 Tijd: 14:27
NAC 129e op wereldranglijst clubs

NAC is bezig aan een opmars op de wereldranglijst voor clubs, die iedere maand door de International Federation of Football History & Statistics (IFFHS) wordt samengesteld. NAC stond bij de vorige meting nog 'slechts' 147e, maar is inmiddels opgeklommen tot de 129e plek.

Dit betekent dat NAC volgens de IFFHS iets minder is dan clubs als Universitario de Deportes Lima (Peru) en Boyacá Chicó FC (Colombia), maar gerenommeerde clubs als FK Crvena zvezda Beograd (Servië), CD Motagua Tegucigalpa (Honduras), Ajax en Feyenoord achter zich laat.

Bron: Bsiderats

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo sep 03, 2008 1:54 pm

Hilarische lijst, hoor. Geen idee waar het op gebaseeerd is, maar vooral die Afrikaanse clubjes staan er goed op. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za okt 18, 2008 9:10 pm

NAC koploper na vanavond. Knap hoor!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za okt 25, 2008 11:47 am

'Klaas speelt niet graag tegen ons'
Door MARCEL VAN DER KRAAN

BREDA - Medespelers hebben voor het interview al pret. ,,Vraag eens waarom Zwaanswijk bij het klaverjassen zweet en waarom hij te korte broeken draagt. En vraag Penders waarom ze met z'n tweeën op een kamer moeten liggen.’’

In de Ikea-lounge van het NAC-stadion grijnst Rob Penders en zegt tegen Patrick Zwaanswijk: ,,Dat is Lurling geweest, wedden?’’

Zonder dat ze het weten speelt ook Ronnie Stam, vertrokken naar FC Twente, een rol. De jonge Bredanaar nam met spijt afscheid van de twee stoere verdedigers. Hij vond het ‘topgasten’.

Penders betreurde op zijn beurt het vertrek van Stam. ,,Op de dag dat-ie verkocht werd, heb ik samen met Lurling een groot plakkaat op de deur van de kleedkamer gehangen: Oud-NAC. We bleven met vooral dertigers over.’’

Zolang die uit hetzelfde hout zijn gesneden als Penders (32) en Zwaanswijk (33), is dat niet zo’n ramp voor de club. Respectievelijk 1,95 meter en 1,90 meter spieren en pure wilskracht. Maar ook gezegend met een ijzersterk karakter. Aan het eind van de middag onthult de laatste dat ‘Klaas’ (Huntelaar, red.) het nooit zo prettig vindt om tegen de stoppers van NAC te spelen.

Zwaanswijk: ,,We kletsen er in als het nodig is. Soms heb je spitsen die te goed zijn voor ons. Zoals Huntelaar. Vinden we samen een geweldige spits. Maar als we hem om de beurt aanpakken... Halen we hem uit zijn spel. De ene keer pak ik hem aan, meteen daarna Rob weer. Dan wordt Huntelaar steeds bozer en gaat-ie steeds gefrustreerder spelen. Want we zorgen er ook nog eens voor dat hij geen ballen van de flanken krijgt.’’

Penders vindt het een misvatting dat ze het liefst tegen grote spitsen spelen. Van Gerald Sibon krijgt hij juist de hik. Die heeft kwaliteiten die Penders en Zwaanswijk zelf ook hebben. ,,Hij doet het altijd goed tegen ons.’’

We moeten vier trainers terug bij NAC om de ontdekker van het centrale duo te vinden. Ton Lokhoff zocht ze bij elkaar. Maar langer dan twee wedstrijden duurde het feest niet. Penders raakte zwaar geblesseerd en was meer dan een jaar uitgeschakeld. Zwaanswijk voetbalde met maar liefst acht verschillende verdedigers (onder anderen met Van Gessel, Sno, De Rijck en Mendes) voor hij Penders weer aan zijn zijde kreeg. Vanaf dat moment kreeg NAC het beste blok achterin, dat de club ooit heeft gehad.

Op de vraag wat hun geheim is, terwijl Ajax, Feyenoord en PSV op zoek zijn naar het ideale duo, zegt Zwaanswijk: ,,Wij zijn eigenlijk maar simpele verdedigers. We verstaan de kunst van het simpel verdedigen. Het beste is als je jezelf blijft, zo is het in het leven in de maatschappij. Als je dat in het voetbal ook kunt doen, komt het goed. Onze grootste kwaliteit is dat we onze beperkingen kennen. We doen waar we goed in zijn, meer niet. Verdedigers die meer willen doen, maken de meeste fouten.’’

Alex Ferguson bouwt elk succesteam op twee grote centrale verdedigers. Dat begon al bij Pallister en Bruce.

Zwaanswijk, lachend: ,,Beetje onze stijl, hè?’’

Penders: ,,Dat waren ook niet de snelsten, maar voetbal is niet alleen snelheid.’’

Zwaanswijk: ,,PSV is de laatste jaren kampioen geworden, niet omdat het zo geweldig voorin was maar omdat er achterin de minste fouten werden gemaakt.’’

Jullie botsen nooit?

Penders: ,,Lichamelijk niet zo snel.’’ En tegen zijn maatje: ,,Nou ja, niet zoals jij en Alje Schut vroeger tegen elkaar opknalden.’’

Zwaanswijk: ,,Dat was bij FC Utrecht, keihard bovenop elkaar. Kon Henk Vos zo alleen naar het doel doorlopen en verloren we met 2-1. Dat was een lekkere carnaval.’’

Penders: ,,Maar verbaal botsen we niet veel. Alleen als het echt nodig is. Ik ben een binnenvetter, maar in het veld of in de kleedkamer kan ik wel ontploffen. Terwijl ik in het dagelijks leven juist heel rustig ben. Soms denk ik, was dat nou wel nodig? Dan heb ik m’n kop opengetrokken of een keiharde overtreding gemaakt. Zit in mijn karakter, hè. Ik ben doodziek als ik verlies. Ik kan me voorstellen dat sommige jongens bij NAC wel aan mij moesten wennen.’’

Maar de rest van de club ligt niet wakker van een nederlaag. Het is hier altijd feest.

Penders: ,,Als ze hier na een 3-0 nederlaag een feestje willen bouwen, kun je dat niet tegenhouden. Ik veroordeel andere spelers ook niet als ze het doen. Maar zelf heb ik er moeite mee om hier na een verloren wedstrijd bier te drinken. De gezelligheid heeft een tijdje de overhand gehad. Ik ben blij dat er nu toch ook een topsportklimaat heerst. Er wordt door de week keihard gewerkt.’’

Zwaanswijk: ,,Maar die gezelligheid in Carnac (het grand café in het stadion van NAC, red.), met de sponsors en de spelers, maakt de club.’’

Moeten jullie nog werken na je carrière?

Zwaanswijk: ,,Die vergelijking van mij met Frank de Boer maken mensen vanwege dat ene foutje dat we elke wedstrijd hadden, niet omdat we financieel gelijkstaan, hè. Ik blijf werken omdat ik niet stil kan zitten. Maar Rob en ik hebben allebei geen slechte carrière gehad. Ik wil na mijn loopbaan bij de club in een andere rol verder.’’

Penders: ,,Patrick heeft het diploma oefenmeester 2, ik heb 3 en ga binnenkort verder op de cursus. Ik heb met NAC een afspraak dat ik hier kan blijven werken met de jeugd en de scouting.’’

Samen zouden jullie in Engeland niet misstaan. Nooit spijt gehad dat een Britse club ontbreekt op jullie lijstje?

Zwaanswijk: ,,We zijn samen karakteristieke Engelse verdedigers. Als morgen Everton komt, zou ik er wel over nadenken. Maar die tijd is voorbij. Ik was ooit bijna rond met Newcastle. Het ging niet door. Ik had er graag gespeeld. Ik ben overal geweest, tot in Japan toe en ben blij met wat ik nu heb. Ik ben ook pas op m’n 23ste begonnen. Daarvoor was ik bezig tennisser te worden.’’

Penders: ,,Iedereen droomt van de Engelse Premier League. Maar je moet ook eerlijk zijn. Voor een topclub daar was ik misschien niet goed genoeg en ik ben blij dat ik bij een club als NAC kan spelen. Met al z’n hoogte- en dieptepunten. Bij RBC heb ik twee jaar lang achttiende gestaan in de eerste divisie. Dan is het nu prachtig om met NAC bovenaan te staan.’’

AD Sportwereld

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 29, 2008 10:51 pm

Wat een eppo die Lurling, zeg. Schorsing voor 5 duels denk ik zo.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » wo okt 29, 2008 11:06 pm

Peter schreef:Wat een eppo die Lurling, zeg. Schorsing voor 5 duels denk ik zo.
Inderdaad. Dit was niet zomaar een snappertje in een moment van verstandsverbijstering. Dit is bewust iemand opzoeken en tot twee keer toe neerslaan, wraak nemen. Smerig.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 29, 2008 11:29 pm

Zo opzichtig en twee keer achter elkaar, zie je het eigenlijk nooit (in de Nederlandse competitie). Zou niet hebben misstaan in de boksring.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 03, 2008 5:51 pm

Duwende Mtiliga accepteert schikkingsvoorstel
03/11/2008 17:40

NAC Breda moet het twee duels stellen zonder Patrick Mtiliga. De back heeft het schikkingsvoorstel na zijn duw geaccepteerd.

Mtiliga ging zaterdag in de fout in de slotfase van het duel met FC Groningen. De Deense back gaf tegenstander Marcus Berg een duw, omdat die NAC-keeper Jelle ten Rouwelaar onheus zou hebben bejegend. Scheidsrechter Serge Gumienny bestrafte het eigen rechter-spelen met een rode kaart.

De aanklager van de KNVB stelde Mtiliga een schikking voor van twee wedstrijden schorsing. De verdediger heeft de straf geaccepteerd en moet zodoende toekijken als NAC het vrijdag opneemt tegen De Graafschap en vier dagen aantreedt voor de bekerontmoeting met FC Omniworld.

Voor beide wedstrijd weet NAC Breda ook al Anthony Lurling op de strafbank. De spits zit een schorsing uit van vier wedstrijden naar aanleiding van zijn klap in de buik van Twente's Niels Wellenberg vorige week.

Ongelovelijk 2 wedstrijden voor helemaal niks en het is helemaal krom als je het vergelijkt met de schorsing van Lurling van slechts 4 wedstrijden wegnes het bewust slaan van een tegenstander. In het amateur voetbal krijg je hier minimaal een half jaar voor.

Gesloten