SC Heerenveen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr mar 20, 2009 9:28 pm

Jöhnk schreef:1-0 Graafschap. Ben Sahar. Na een mooie actie van Luuk de Jong.
Die Luuk toch... :666.gif:

Op zich een goede ontwikkeling. Gezien het resterende programma vind ik H'veen een gevaarlijker concurrent voor de 2e plaats dan Twente. Maar ja, Ajax zal dit weekend wel weer zijn eigen glazen ingooien, zeker na de deceptie tegen OM.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » vr mar 20, 2009 9:36 pm

Wat miste Beerens een kans zeg, ongelooflijk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 20, 2009 10:25 pm

En 2-0 achter, die verliezen toch even drie dure puntjes hier.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr mar 20, 2009 10:39 pm

Thijs schreef:En 2-0 achter, die verliezen toch even drie dure puntjes hier.
Zeker. Goed resultaat voor Ajax, nu Ajax zelf nog.

Grappig, die degradatiekandidaten pakken elke keer weer in de eindfase van de competitie flink wat punten. Komt dan toch een enorme bezieling en strijdlust naar boven om te overleven.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 11:31 pm

Grappig, die degradatiekandidaten pakken elke keer weer in de eindfase van de competitie flink wat punten. Komt dan toch een enorme bezieling en strijdlust naar boven om te overleven.
Bijvoorbeeld een 2-2 tegen RKC :1evil.gif:

De tijden zijn wel erg drastisch veranderd. We kijken tegenwoordig naar de uitslag De Graafschap - Heerenveen en gezien de stand op de ranglijst is het terecht dat we naar die uitslag kijken. We zullen in ieder geval derde blijven (uit m'n hoofd, ik ken de stand niet tot " achter de komma")
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mar 24, 2009 10:29 pm

Väyrynen pas in 2010 speelklaar

HEERENVEEN - SC Heerenveen kan pas begin 2010 weer een beroep doen op Mika Väyrynen. De 27-jarige Fin moet een kruisbandoperatie ondergaan. Väyrynen raakte eind januari in het competitieduel met Ajax geblesseerd.

In eerste instantie leek de knieblessure mee te vallen, maar een nader onderzoek leverde een beschadigde kruisband op.

Na de operatie zal de middenvelder zes tot acht maanden moeten revalideren, meldt SC Heerenveen op de website.

Väyrynen keerde dit seizoen terug naar Heerenveen, na een avontuur bij PSV en Mönchengladbach. Hij heeft in Friesland een contract tot medio 2011.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 25, 2009 10:37 am

Heeft de medische staf van Ajax soms de eerste diagnose gesteld? :666.gif:

Jammer voor die jongen. Een rotblessure. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 19, 2009 3:20 pm

2-1 achter in Utrecht. Blessuretijd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Justin » wo mei 13, 2009 10:44 am

Beerens verlengt tot 2013. (voetbalzone.nl)

Die gaat dus deze zomer niet naar Ajax. En niet naar PSV of Feyenoord.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Hoeladans » wo mei 13, 2009 11:07 am

Toch wel verrassend.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Jeroen126 » wo mei 13, 2009 11:13 am

Pleit erg voor die jongen. Kan in Friesland veel meer leren dan bijvoorbeeld bij ons op de bank en dat hij voor zo lang tekent zorgt er in ieder geval dat Heerenveen flink aan hem gaat verdienen. Sympathiek!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Duke » wo mei 13, 2009 12:22 pm

Beerens blijft bij SC Heerenveen

HEERENVEEN - In de aanloop naar de bekerfinale zondag in De Kuip tegen FC Twente heeft SC Heerenveen woensdag een flinke slag geslagen. De alom begeerde aanvaller Roy Beerens is akkoord gegaan met een nieuw contract bij de Friese club.

De 21-jarige Brabander tekende bij tot de zomer van 2013. Zijn oude contract liep medio 2010 af. Beerens is aan zijn tweede, succesvolle seizoen bezig in Heerenveen. Eerder speelde hij voor NEC en PSV.

Beerens bracht in de afgelopen competitie negen treffers en tien assists op zijn naam. ,,Heerenveen is goed voor me geweest'', liet hij op de website van de Friese club weten. ,,Bovendien ben ik nog maar 21. De stap omhoog kan altijd nog. Ik heb al veel jonge jongens naar topclubs zien vertrekken, die vervolgens op de bank terechtkwamen. Ik heb de tijd.''
www.sportwereld.nl

Hij is ook pas 21, heeft nog alle tijd. Goede beslissing, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door 999 » di mei 19, 2009 11:19 am

Middlesbrough zoekt naar oplossing om Alves te betalen

19/05/2009 10:05

Middlesbrough heeft problemen de transfersom die het
SC Heerenveen verschuldigd is voor Afonso Alves te betalen. De in degradatieproblemen verkerende club zoekt naar oplossingen.

In januari 2008 verliet de 28-jarige spits Friesland om voor Middlesbrough te gaan spelen. Bij de overgang kwamen de clubs een transfersom van zeventien miljoen euro overeen. De betaling vindt gefaseerd plaats. Tot dusver is SC Heerenveen op tijd betaald, maar Boro heeft moeite de laatste zes miljoen op te hoesten.

Roberto Tiburcio, zaakwaarnemer van Alves, is in onderhandeling met Benfica dat interesse heeft de Braziliaan, die dit seizoen niet meer in actie komt vanwege een gebroken middenvoetsbeentje, over te nemen. Met de inkomsten die de overgang moet genereren hoopt Middlesbrough alsnog aan de verplichtingen jegens
SC Heerenveen te kunnen voldoen.

Door de devaluatie van het Engelse pond zijn de kosten fors toegenomen voor Middlesbrough. Bovendien moet de club vrezen voor degradatie. Met nog één duel op de agenda staat de ploeg op de voorlaatste plaats. De achterstand op Hull City, dat net boven de rode streep staat, bedraagt drie punten.

Bij SC Heerenveen maken ze zich vooralsnog geen zorgen. 'Tot nu toe zijn alle betalingen keurig op tijd binnen gekomen en wij hebben nog geen signalen ontvangen dat dat in de toekomst niet zo zal zijn', meldt directeur Yme Kuiper in de nieuwe Voetbal International. 'In Engeland bestaat bovendien het zogeheten clearing house. Een instantie die erop toeziet dat alle door Engelse clubs gedane transfers keurig worden afgehandeld.'

De status die Alves opbouwde bij SC Heerenveen en hem zelfs tot Braziliaans international maakte is in Engeland aan het afbrokkelen. In 43 competitieduels scoorde hij tien keer.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » vr mei 29, 2009 11:21 am

Rechter bestraft dronken bestuurder Popov
Goran Popov is door de rechtbank veroordeeld tot het betalen van een boete van 1150 euro. Daarnaast mag de linksback van sc Heerenveen vier maanden niet achter het stuur van zijn auto kruipen.

Popov ging op de eerste dag van februari ernstig in de fout. In Heerenveen reed hij om zes uur 's ochtends dronken en veel te hard in zijn BMW. Met twee lekke banden vloog hij volgens de politie letterlijk over de drempels.

Daarnaast overschreed hij de snelheidsgrens van vijftig kilometer per uur met maar liefst zeventig kilometer. Achteraf verklaarde Popov na de overwinning op Ajax zo'n vijf à zes glazen whisky-cola en drie biertjes te hebben gedronken.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » do jun 04, 2009 11:46 am

Pranjic bevestigt Bayern-transfer
Geschreven op donderdag, 4 juni om 11:24

Het bericht dat Danijel Pranjic deze zomer de overstap maakt van SC Heerenveen naar Bayern München, dat donderdag werd gepubliceerd in de Duitse boulevardkrant Bild-Zeitung, blijkt op de waarheid te berusten. Tegenover Voetbal International bevestigt de Kroaat dat hij rond is met de club van trainer Louis van Gaal.

“Ik teken voor drie seizoenen”, luidt de eerste reactie van Pranjic tegenover het weekblad. Het nieuws zal volgens de speler volgende week pas officieel naar buiten worden gebracht. “Als de medische keuring maandag goed verloopt. Ik ben ontzettend blij dat het deze club is geworden. Het is Bayern München, moet ik nog meer zeggen.”

Volgens Bild legt Der Rekordmeister een bedrag van tien miljoen euro neer om de Kroatische international weg te halen bij Heerenveen. Zijn contract in het Abe Lenstra Stadion loopt nog door tot medio 2011. Na Anatoliy Timoschuk (Zenit Sint-Petersburg), Ivica Olic (Hamburger SV), Mario Gomez (VfB Stuttgart) en Alexander Baumjohann (Borussia Mönchengladbach) is Pranjic de vijfde versterking voor de Zuid-Duitsers.
VoetbalZone.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Duke » ma jun 15, 2009 9:03 pm

Papadopoulos zeker bij Heerenveen

HEERENVEEN - Michal Papadopoulos is door de medische staf van SC Heerenveen goedgekeurd. De 24-jarige Tsjechische aanvaller tekende daarna vandaag een vijfjarig contract bij de Friese eredivisionist.

Papadopoulos is een oude bekende voor SC Heerenveen. In 2005 speelde hij in het UEFA Cuptoernooi met Banik Ostrava tegen SC Heerenveen. Enkele jaren geleden had FC Groningen de Tsjech met Griekse roots op de korrel. Papadopoulos speelde behalve voor Banik Ostrava en Mlada Boleslav ook bij Arsenal, Bayer Leverkusen en Energie Cottbus.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Jinne » ma jun 15, 2009 9:09 pm

Een handvol spitsen hebben ze zo daar. Dan kunnen ze de oude Kalou nu in ieder geval wel afschrijven. Sibon kan dan nog wel als talisman een jaartje mee.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » ma jun 15, 2009 9:16 pm

Bijna 2 handenvol volgens mij.. ik zou eens wat goede verdedigers erbij halen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door peter » ma jun 15, 2009 9:17 pm

Wie weet kan men Kalou nog slijten bij zijn oude clubje. Daar zijn ze gek op jongens van zijn leeftijd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Jinne » ma jun 15, 2009 9:47 pm

Dan gaan ze wel flink verjongen in vergelijking met Mols die er eerst zat en soms ook stond. Terwijl je juist met het bouwen van een nieuw team ervaren jongens nodig hebt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ntx
Berichten: 13
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 5:19 pm

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Ntx » di jun 16, 2009 8:46 pm

Heerenveen heeft interesse in Igor Djuric, kent iemand hem?

http://www.feanonline.nl/item/460/igor- ... enveen.htm

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » ma jun 22, 2009 10:13 pm

Pranjic hoest deel transferbedrag zelf op
De transfer van Danijel Pranjic naar Bayern München is op een opmerkelijke manier tot stand gekomen, zo zegt de Kroaat tegen Voetbal International. Pranjic betaalde namelijk zeven ton om de overgang mogelijk te maken.

"Ik heb besloten om het verschil tussen vraag en aanbod zelf op te hoesten. Bayern wilde zeven miljoen euro voor me betalen en Heerenveen 7,7 miljoen euro voor mij ontvangen. Ik werd vandaag gebeld dat er nog altijd een probleem over de vraagprijs tussen beide clubs. Toen heb ik besloten om het maar uit eigen zak te betalen", zegt de hoofdrolspeler.

Pranjic verlaat Heerenveen na vier seizoenen en tekent voor drie jaar bij de Duitse topclub. De manier waarop de transfer tot stand is gekomen heeft hem niet onberoerd gelaten. "Ik heb vier hele mooie jaren gehad bij SC Heerenveen. Ik ben ontzettend blij met de transfer naar Bayern, maar enorm teleurgesteld over hoe dit allemaal gegaan is."
'

Bahbah.. hoe graag wil je een speler hebben man... als 7 ton een struikelblok is voor Bayern.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » ma jun 22, 2009 10:19 pm

Heerenveen zal eens een cent onder de vraagprijs gaan zitten. :excited.gif:

Logisch dat Bayern zich principieel opstelt. 7 miljoen is al meer dan de hoofdrpijs voor Pranjic.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » ma jun 22, 2009 10:38 pm

Heerenveen heeft gelijk... waarom zouden ze minder vragen als ze er voor kunnen krijgen... als Bayern hem niet had willen hebben (en Pranjic niet had betaald) had hij maar mooi gebleven... geef ze geen ongelijk.

Bayern heeft geld zat en Heerenveen doet gewoon goede zaken.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2008 - 2009

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 10:43 pm

Maar kom dan niet met het riedeltje dat Pranjic altijd zijn best heeft gedaan en dat je hem deze transfer zo gunt. Want als je die jongen vanwege een paar ton zijn droomclub door de neus boort, gun je hem dus weinig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten