SC Heerenveen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za jan 17, 2009 1:21 pm

Okee, dat is duidelijk. Is mijn geheugen gelukkig toch nog niet zo slecht als ik dacht. :zuidema.gif: :blush.gif:

Maar we zijn nu wel erg off-topic bezig. Laten we hiero maar weer verder gaan over H'veen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 17, 2009 1:48 pm

Prima. Wat vonden jullie van die Elm? Viel me een beetje tegen namelijk.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 18, 2009 7:51 pm

Ongeloofelijk trouwens, dat Heerenveen nog 4e staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 18, 2009 10:31 pm

In welk opzicht?

Ik vind het eerder ongelofelijk dat de positie van Sollied ter discussie heeft gestaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 12:22 pm

Ik vond Heerenveen vrijdag weer erg matig. Onder Verbeek speelden ze beter.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 19, 2009 12:23 pm

Qua prestaties had Verbeek ook wel een contractverlening gekregen hoor... alleen met die man is niet te werken vermoed ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jan 19, 2009 12:23 pm

Niets bijzonders inderdaad, en verdedigend gewoon ronduit slecht.

Iedere keer als ik Heerenveen zie spelen schaam ik me dat we daar met 5-2 hebben verloren. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 12:25 pm

joey schreef:Ik vond Heerenveen vrijdag weer erg matig. Onder Verbeek speelden ze beter.
Mwah, vorig seizoen verloor hij vijf keer van A3. Je moet het maar presteren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 19, 2009 12:27 pm

Jöhnk schreef:In welk opzicht?
Ik vind Heerenveen een ronduit matige ploeg hebben, vooral verdedigend. Vrijdag hadden ze net zo goed kunnen verliezen, ze kwamen gewoon goed weg. Het zou mij verbazen als Heerenveen aan het einde nog op de 4e plaats staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 12:33 pm

Mij ook. AZ, Ajax, Twente, PSV en wellicht ook Groningen zijn beter. Europees voetbal halen wordt voor Heerenveen een hele klus.

De afgelopen jaren had Heerenveen met KJH, Alves en Sulejmani steeds iets extra's in huis. Nu niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jan 19, 2009 3:36 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik vond Heerenveen vrijdag weer erg matig. Onder Verbeek speelden ze beter.
Mwah, vorig seizoen verloor hij vijf keer van A3. Je moet het maar presteren.
Volgens mij zat er nog één keer Henk bij, al maakt dat voor de strekking van het verhaal tuurlijk niks uit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 3:51 pm

Je hebt gelijk.

Maakt inderdaad niet veel uit. Verbeek ging eraf tegen flutcoaches.

Ik zie natuurlijk niet alles van Heerenveen, maar wat ik vorig jaar zag (5 keer tegen Ajax+2 keer tegen HElsingborg) was gewoon niet best.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » ma jan 19, 2009 6:22 pm

joey schreef:Mij ook. AZ, Ajax, Twente, PSV en wellicht ook Groningen zijn beter. Europees voetbal halen wordt voor Heerenveen een hele klus.

De afgelopen jaren had Heerenveen met KJH, Alves en Sulejmani steeds iets extra's in huis. Nu niet meer.
Mee eens, die 4 clubs hebben meer kwaliteit (Twente ietsjes meer), maar Groningen niet. Het voordeel is dat Heerenveen veel jonge spelers heeft die potentie hebben en misschien kunnen uitgroeien tot goede, erg goede spelers. Toptalenten komen niet elkaar jaar voorbij nl.
Beerens, Henrique, Elyounoussi, Wojchiechowski, Svec, Ghoochannejhad, Kopic, Janmaat, Roorda, Smarason, Popov zijn allemaal speler die nog jong zijn, de spelers die gekocht nog geen seizoen in NL voetballen (aanpassen), en in verschillende wedstrijden potentie en talent hebben getoond. Maar om Heerenveen meteen af te schrijven als een matige ploeg.. Overdreven. Ze staan niets voor niets 4de..

Vorig seizoen werd er gesproken dat ofwel Dingsdag (Thomas/Enganche als ik me niet vergis) of Bak Nielsen een versterking zou zijn voor de Ajax-defensie. Henrique (diverse posters) werd zelfs een talent genoemd.
Sibon is/was een waardevol aanspeelpunt (Elm/geen enkele speler is onmogelijk te beoordelen na 90 minuten!), Pranjic (werd ook gelinkt aan Ajax) is een maatje te groot voor Heerenveen, Grindheim ontpopt zich tot een goede box-to-box player en Vayrynen is hetzelfde verhaal als Pranjic. Die drie samen vormen een sterk middenveld. En het centrum van de defensie is een sobere zekerheid. Zie het vorige seizoen.

Al met al is het een talentvol, grillig (inherent gekoppeld aan het jonge grut), speels, zoekend team, dat misschien volgend seizoen hoge ogen gaat gooien als de Heereveen-directie dit clubje bijelkaar kan houden en als Sollied dit tot een team kan smeden en een aantal talenten tot wasdom komt.
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 19, 2009 7:22 pm

Alleen het feit dat ze jong zijn betekent natuurlijk nog niet dat ze ook talentvol zijn, Chris. Ik zie Heerenveen niet iedere week spelen, maar ik heb jongens als Elyounoussi, Svec en Popov nog weinig goeds zien doen.

Dingsdag heb ik destijds alleen genoemd als een van de weinige redelijke opties in Nederland. Liep z'n contract bij Heerenveen destijds ook niet af?

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » di jan 20, 2009 8:49 pm

Enganche schreef:Alleen het feit dat ze jong zijn betekent natuurlijk nog niet dat ze ook talentvol zijn, Chris. Ik zie Heerenveen niet iedere week spelen, maar ik heb jongens als Elyounoussi, Svec en Popov nog weinig goeds zien doen.

Dingsdag heb ik destijds alleen genoemd als een van de weinige redelijke opties in Nederland. Liep z'n contract bij Heerenveen destijds ook niet af?
Elyounoussi heb ik wel leuke dingen zien doen en ik geloof dat hij, als hij fysiek groeit, kan uitgroeien tot een leuke voetballer. Svec ben ik ook niet zeker van, maar die gaan we vanavond nog eens bekijken. En Popov ja, eerst dacht ik ´t van wel. Fysiek ontzettend ver voor zijn leeftijd, maar ´t positie kiezen is niet altijd je van het.

Volgens mij niet, tenminste ik heb nooit die verhalen gehoord dat hij transfervrij opgepikt kon worden.
Chris a.k.a Giiser

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jan 20, 2009 9:13 pm

Ik begin me steeds meer te irriteren aan dat vrolijk Friese zooitje dat Heerenveen heet. Er staan 8 tweederangs Scandinaviers in die bij Wigan niet zouden misstaan.

Zo slecht.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jan 21, 2009 6:28 pm

GangstaRiB schreef:Ik begin me steeds meer te irriteren aan dat vrolijk Friese zooitje dat Heerenveen heet. Er staan 8 tweederangs Scandinaviers in die bij Wigan niet zouden misstaan.

Zo slecht.
Mwoah zo slecht is Wigan niet... Heeft net een Hongaars international verkocht voor €15 miljoen.. Maar ik begrijp je niet helemaal.. Vrolijk Fires zooitje? Er is nogal veel commentaar van 't Friese publiek..
Chris a.k.a Giiser

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo jan 21, 2009 7:10 pm

Chris schreef:
GangstaRiB schreef:Ik begin me steeds meer te irriteren aan dat vrolijk Friese zooitje dat Heerenveen heet. Er staan 8 tweederangs Scandinaviers in die bij Wigan niet zouden misstaan.

Zo slecht.
Mwoah zo slecht is Wigan niet... Heeft net een Hongaars international verkocht voor €15 miljoen.. Maar ik begrijp je niet helemaal.. Vrolijk Fires zooitje? Er is nogal veel commentaar van 't Friese publiek..
Ik kan het niet goed verklaren denk ik. Ze kopen daar per container een zooi scandi's en er loopt af en toe een verdwaalde Nederlander tussen.

Het zou niet mijn cluppie wezen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo jan 21, 2009 7:20 pm

GangstaRiB schreef:
Ik kan het niet goed verklaren denk ik. Ze kopen daar per container een zooi scandi's en er loopt af en toe een verdwaalde Nederlander tussen.

Het zou niet mijn cluppie wezen.
Ik begrijp wat je bedoelt. Elke keer staat er weer een nieuwe -son, -ov, -ynen of -ossy in het elftal en ze zijn allemaal blond met blauwe ogen.
En als je je profileert als Friese club zou ik als supporter toch ook wel minstens één Fries in het elftal willen zien.

Ik zou er ook niet blij mee zijn als de jeugdopleiding bij Ajax niets meer voorstelt en we een weliswaar succesvol koopclubje zouden worden.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo jan 21, 2009 7:22 pm

Ze hebben natuurlijk wel 1 echte fries he:Geert-Arend Roorda. Echt een hele goede speler.

Is alleen erg blessuregevoelig.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo jan 21, 2009 7:31 pm

Ach, de meeste Friezen weten ook wel dat Friesland weinig te bieden heeft, zo ook qua voetballers. Logisch dus dat ze het over de grenzen heen zoeken. Ik vind wel dat SC Heerenveen weinig spectaculaire voetballers heeft op dit moment - bij Pranjic houdt het wel op - en dat is wel eens anders geweest. De scouts mogen snel weer es met een tropische verrassing op de proppen komen.
Ajax!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jan 21, 2009 8:18 pm

Giacomo Puccini schreef:Ach, de meeste Friezen weten ook wel dat Friesland weinig te bieden heeft, zo ook qua voetballers. Logisch dus dat ze het over de grenzen heen zoeken. Ik vind wel dat SC Heerenveen weinig spectaculaire voetballers heeft op dit moment - bij Pranjic houdt het wel op - en dat is wel eens anders geweest. De scouts mogen snel weer es met een tropische verrassing op de proppen komen.
Dan had je de scouts van Ajax allang de deur moeten wijzen... Zelfs Heerenveen kan niet elk seizoen met een "toptalent" op de proppen komen. Kwestie van geluk, durf, timing en het zien. Dat is nu ongeveer 3 seizoenen achter elkaar gelukt. M.i. heeft Ajax sinds Zlatan geen toptalent meer gescout...
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 21, 2009 8:37 pm

Maar daarnaast haalt Heerenveen natuurlijk ook heel veel prutsers binnen. Werkelijk bak-ken vol.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jan 21, 2009 9:30 pm

Enganche schreef:Maar daarnaast haalt Heerenveen natuurlijk ook heel veel prutsers binnen. Werkelijk bak-ken vol.
Klopt, maar 't is een keuze. Dure toptalenten ophalen bij de provincieclubs die wel de gok aandurven en door je fans door het slijk gehaald worden dat je scouting niet werkt? Of zo nu en dan een topper oppikken tussen de talloze gokjes die in de voetballerij rondlopen en dan tenminste kunnen bogen op enigszins een "gerenomeerd" scoutingnetwerk.
In het geval van Ajaz moeten beide opties vertegenwoordigd zijn in de scouting. In het geval van Heerenveen is de keuze beperkt tot optie 2. Dus het is niet vreemd dat er dat er wat meer prutsers bij Heerenveen rondlopen.

En Ajax haalt misschien minder prutsers binnen, maar als we dan salaris/transfergelden erbij halen, scheelt het niet zo heel veel.
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 21, 2009 9:36 pm

Er bestaat een regel die clubs dwingt om prutsers binnen te halen? Ajax heeft meer mogelijkheden dan Heerenveen. Het hoeft geen jongens van dat niveau te halen. En de supporters hoeven niet jaloers te zijn op de scouting van Heerenveen of Groningen, want die clubs scouten vrijwel uitsluitend op hun eigen niveau. Heerenveen heeft iets vaker een uitschieter maar ook weer meer afval, Groningen heeft minder jongens die een financiele klapper kunnen beteken, maar weer geen compleet tweede elftal vol nutteloze vikingen.

Gesloten