SC Heerenveen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jan 21, 2009 9:56 pm

Nu heb ik het woord regel nergens gebruikt, dus geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik heb het over een keuze.. Een keuze die een organsatie bewust maakt naar de mogelijkheden van een organisatie. Keuze is iets anders dan een regel. Een regel wordt meestal opgelegd van bovenaf, heeft een sterke geur van een verplichting. Wat het niet is. Dus jah het is een keuze dat Heerenveen meer prutsers binnenhaalt en meer toptalenten voor dik geld verkoopt. Naja, 't is maar wat je wil, een keuze. Het is maar hoe de buitenwereld je wil/gaat zien.

En wederom het woord jaloezie heb ik nergens gebruikt. Ik benadruk de gevolgen voor een club als Ajax als je alleen de toptalenten ophaalt bij de provincieclubs. En als dan een scout van beroep de zinsnede "jaloers te zijn op" gebruikt, is er misschien wel sprake van...

Maar dit is een aanname, die jij ook maakte in jouw posting. Wordt meestal gebruikt als men "uitgeluld" is of ontzettend vooringenomen is.
Chris a.k.a Giiser

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo jan 21, 2009 10:08 pm

Enganche schreef:Maar daarnaast haalt Heerenveen natuurlijk ook heel veel prutsers binnen. Werkelijk bak-ken vol.
Inderdaad, die Popov is werkelijk dramatisch. Het heeft ze waarschijnlijk niet meer dan een paar ton gekost, maar wat een absurd slechte back. De grootste miskoop daar is, Milan Kopic. Die zit niet eens bij de selectie. De beste aankoop daarentegen is Grindheim.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 21, 2009 11:08 pm

Chris schreef:Nu heb ik het woord regel nergens gebruikt, dus geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik heb het over een keuze.. Een keuze die een organsatie bewust maakt naar de mogelijkheden van een organisatie. Keuze is iets anders dan een regel. Een regel wordt meestal opgelegd van bovenaf, heeft een sterke geur van een verplichting. Wat het niet is. Dus jah het is een keuze dat Heerenveen meer prutsers binnenhaalt en meer toptalenten voor dik geld verkoopt. Naja, 't is maar wat je wil, een keuze. Het is maar hoe de buitenwereld je wil/gaat zien.
Waarom zou je prutsers binnen moeten halen om af en toe een goede speler te halen? Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen. Je kan ook gewoon scouten op kwaliteit. Het is geen gokspelletje. Heerenveen zou op mij meer indruk maken als men Huntelaar, Van Nistelrooij, Sulejmani, Alves (zwaar overschat, maar heeft toch goed geld opgeleverd), Väyrynen en Samaras zou oppikken zonder een hele lading nutteloze Scandinaviërs erbij te nemen.
Chris schreef:En wederom het woord jaloezie heb ik nergens gebruikt. Ik benadruk de gevolgen voor een club als Ajax als je alleen de toptalenten ophaalt bij de provincieclubs. En als dan een scout van beroep de zinsnede "jaloers te zijn op" gebruikt, is er misschien wel sprake van...

Maar dit is een aanname, die jij ook maakte in jouw posting. Wordt meestal gebruikt als men "uitgeluld" is of ontzettend vooringenomen is.
Ik had het over de supporters. Ik lees regelmatig dat Ajax de scouts van Heerenveen en Groningen zou moeten contracteren. Vind ik onzin.

Ik heb respect voor het werk dat men bij Heerenveen levert, maar zo bijzonder is het allemaal niet. gemiddeld gezienwordt er gewoon net op subtopniveau gescout.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 22, 2009 11:33 am

Enganche schreef:Waarom zou je prutsers binnen moeten halen om af en toe een goede speler te halen? Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen. Je kan ook gewoon scouten op kwaliteit. Het is geen gokspelletje.
Natuurlijk is het wel voor een gedeelte een gokspelletje. Je kan een heleboel dingen voorspellen bij jonge spelers, maar of ze daadwerkelijk uitkomen valt altijd nog maar te bezien. Je lijkt net Steef die ook altijd zei dat hij nooit missers zou scouten. Nu zien we achteraf dat het lijstje met namen van Steef meer missers dan voltreffers bevatte.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 22, 2009 11:37 am

Inderdaad zeg... Ik snap de strekking van Chris ook heel goed. Heerenveen moet soms gewoon wat sneller handelen, heeft wat minder lang de tijd om een speler te bekijken en zal daarom ook misschien wat vaker goedkopere talenten 'scoren' en dan hopen dat er eentje uitblinkt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47946
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jan 22, 2009 12:12 pm

Het lijstje van Steef bestaat toch juist uit meer hits dan misser? Alleen die Argentijn is gigantisch door de mand gevallen. Hoe heet 'ie ook alweer?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34414
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jan 22, 2009 12:14 pm

Zijn achtergelaten indruk is iig onuitwisbaar... :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 22, 2009 12:43 pm

Peter schreef:Het lijstje van Steef bestaat toch juist uit meer hits dan misser? Alleen die Argentijn is gigantisch door de mand gevallen. Hoe heet 'ie ook alweer?
Bovio, Bilos en Delgado.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 22, 2009 1:05 pm

Precies. De laatste Zuid-Amerikaanse aanwinst van Feyenoord lijkt het ook niet helemaal te gaan maken. Scouten is volgens mij, zeker op lager niveau met een grotere kans op missers, lang niet zo makkelijk als sommigen het willen doen voorkomen.

Ik denk dat Thomas (net zoals Steef) veel kijk op voetbal heeft, maar hij kan natuurlijk ook geen garanties geven dat spelers slagen. Medina speelt volgens mij nog gewoon ergens in Mexico. Is het dan toch geen goede voetballer? Voor topclubs lijkt het makkelijker om zekere spelers te halen, maar tegenover een hoge transfersom staan natuulijk ook hogere verwachtingen. Heeft Marcelo het gemaakt bij Real, heeft Lucas het gemaakt bij Liverpool?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47946
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jan 22, 2009 1:13 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Het lijstje van Steef bestaat toch juist uit meer hits dan misser? Alleen die Argentijn is gigantisch door de mand gevallen. Hoe heet 'ie ook alweer?
Bovio, Bilos en Delgado.
Bovio inderdaad. Delgado zit bij Lyon, al is het niet veul. Bilos is inderdaad ook genadeloos afgeslacht.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47946
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jan 22, 2009 1:14 pm

Marcelo en Lucas Leiva spelen niet voor niets bij Liverpool en Real. vdVaart zit bijvoorbeeld ook op de bank bij Real, maar ik mag toch hopen dat je een topscout bent als je zo'n jongen in een vroeg stadium hebt/had gescout?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 22, 2009 1:20 pm

Jabu schreef:Medina speelt volgens mij nog gewoon ergens in Mexico. Is het dan toch geen goede voetballer?
Los van de rest van het verhaal: maar dit is toch geen argument? Suárez speelt ook nog in Nederland. Defour speelt nog in België. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 22, 2009 1:26 pm

Het is wel een punt om over na te denken. Weet niet wat de leeftijd is van die Medina maar als hij tegen de 26 is of ouder dan is het toch misschien niet de wereldtopper die Steef in hem zag...

Suarez is 21? Defour ook 21? Niet te vergelijken dus Bertje... Maar ik neem mijn woorden terug als blijkt dat die Medina een jaar of 20 is..
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 22, 2009 5:40 pm

Jabu schreef:
Enganche schreef:Waarom zou je prutsers binnen moeten halen om af en toe een goede speler te halen? Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen. Je kan ook gewoon scouten op kwaliteit. Het is geen gokspelletje.
Natuurlijk is het wel voor een gedeelte een gokspelletje. Je kan een heleboel dingen voorspellen bij jonge spelers, maar of ze daadwerkelijk uitkomen valt altijd nog maar te bezien. Je lijkt net Steef die ook altijd zei dat hij nooit missers zou scouten. Nu zien we achteraf dat het lijstje met namen van Steef meer missers dan voltreffers bevatte.
Jabu schreef:Precies. De laatste Zuid-Amerikaanse aanwinst van Feyenoord lijkt het ook niet helemaal te gaan maken. Scouten is volgens mij, zeker op lager niveau met een grotere kans op missers, lang niet zo makkelijk als sommigen het willen doen voorkomen.

Ik denk dat Thomas (net zoals Steef) veel kijk op voetbal heeft, maar hij kan natuurlijk ook geen garanties geven dat spelers slagen. Medina speelt volgens mij nog gewoon ergens in Mexico. Is het dan toch geen goede voetballer? Voor topclubs lijkt het makkelijker om zekere spelers te halen, maar tegenover een hoge transfersom staan natuulijk ook hogere verwachtingen. Heeft Marcelo het gemaakt bij Real, heeft Lucas het gemaakt bij Liverpool?
Met name op jeugdniveau is de kans op een misser inderdaad groter. En je zal mij nooit horen zeggen dat ik geen fouten maak hoor. Ik noem een Humberto Suazo en Balloy. Die zou ik nu nooit meer aankaarten. Was ook wel een beetje jeugdig overenthousiasme, moet ik zeggen.

Waar het me om ging was dat Chris de indruk wekte dat het beleid voeren is door gewoon 20 spelers te halen die ergens wel iets goed lijken te kunnen en dan te hopen dat er 1 goede tussen zit. Zo'n gokspelletje is het absoluut niet.

Rishi schreef:Het is wel een punt om over na te denken. Weet niet wat de leeftijd is van die Medina maar als hij tegen de 26 is of ouder dan is het toch misschien niet de wereldtopper die Steef in hem zag...

Suarez is 21? Defour ook 21? Niet te vergelijken dus Bertje... Maar ik neem mijn woorden terug als blijkt dat die Medina een jaar of 20 is..
Medina is 25. Nooit een wereldtopper genoemd (niet door mij althans), maar het was wel een goede speler voor Ajax geweest.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do jan 22, 2009 5:53 pm

Enganche schreef:
Chris schreef:Nu heb ik het woord regel nergens gebruikt, dus geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik heb het over een keuze.. Een keuze die een organsatie bewust maakt naar de mogelijkheden van een organisatie. Keuze is iets anders dan een regel. Een regel wordt meestal opgelegd van bovenaf, heeft een sterke geur van een verplichting. Wat het niet is. Dus jah het is een keuze dat Heerenveen meer prutsers binnenhaalt en meer toptalenten voor dik geld verkoopt. Naja, 't is maar wat je wil, een keuze. Het is maar hoe de buitenwereld je wil/gaat zien.
Waarom zou je prutsers binnen moeten halen om af en toe een goede speler te halen? Dat bedoelde ik eigenlijk te vragen. Je kan ook gewoon scouten op kwaliteit. Het is geen gokspelletje. Heerenveen zou op mij meer indruk maken als men Huntelaar, Van Nistelrooij, Sulejmani, Alves (zwaar overschat, maar heeft toch goed geld opgeleverd), Väyrynen en Samaras zou oppikken zonder een hele lading nutteloze Scandinaviërs erbij te nemen.
Je hebt het vast wel gelezen, Rishi & Jabu begrijpen mijn standpunt. Bij Heerenveen moet men eerder gok nemen, tijd om rustig een speler te bekijken is er niet meer bij. Dan is er een andere club met het "supertalent" ervandoor. Heerenveen heeft niet de reputatie/middelen niet om een bijv. een seizoen af te wachten en te kijken hoe een speler zich ontwikkelt en dan toe te slaan. Scouten op subtopniveau is heel anders dan bij een topclub.

En een nuancering in de zinsnede "hele lading nutteloze Scandinaviërs" is wel op z'n plaats. Een speler als bijv. Poulsen is geen toptalent, maar heeft vorig seizoen wel een groot aandeel gehad in het team van vorig seizoen. Dat zijn nuttige spelers. Waterdragers. Een team kan niet zonder.
Enganche schreef:
Chris schreef:En wederom het woord jaloezie heb ik nergens gebruikt. Ik benadruk de gevolgen voor een club als Ajax als je alleen de toptalenten ophaalt bij de provincieclubs. En als dan een scout van beroep de zinsnede "jaloers te zijn op" gebruikt, is er misschien wel sprake van...

Maar dit is een aanname, die jij ook maakte in jouw posting. Wordt meestal gebruikt als men "uitgeluld" is of ontzettend vooringenomen is.
Ik had het over de supporters. Ik lees regelmatig dat Ajax de scouts van Heerenveen en Groningen zou moeten contracteren. Vind ik onzin.

Ik heb respect voor het werk dat men bij Heerenveen levert, maar zo bijzonder is het allemaal niet. gemiddeld gezienwordt er gewoon net op subtopniveau gescout.
Klopt. Juist op subtopniveau moet je juist eerder zijn, inventiever zijn, eerder en vaker de gok nemen. Dus dan is de kans groter dan een speler niet doorbreekt. Maar ze hebben aangekondigd dat dit nu voorbij is en dat ment nu gaat teren op de jeugdopleiding. We gaan kijken waar het eindigt.
Laatst gewijzigd door Chris op do jan 22, 2009 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 22, 2009 10:15 pm

Ik had het inderdaad gelezen en al gereageerd met:
Waar het me om ging was dat Chris de indruk wekte dat het beleid voeren is door gewoon 20 spelers te halen die ergens wel iets goed lijken te kunnen en dan te hopen dat er 1 goede tussen zit. Zo'n gokspelletje is het absoluut niet.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 22, 2009 10:59 pm

:hupajax.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do jan 22, 2009 11:23 pm

Enganche schreef:Ik had het inderdaad gelezen en al gereageerd met:
Waar het me om ging was dat Chris de indruk wekte dat het beleid voeren is door gewoon 20 spelers te halen die ergens wel iets goed lijken te kunnen en dan te hopen dat er 1 goede tussen zit. Zo'n gokspelletje is het absoluut niet.
Ah ik denk dat we ongeveer tegelijk reageerden alleen deed ik er wat lang over omdat ik een aantal pannen op 't vuur had staan. Dus had deze reactie nog niet gezien.

Zo zijn mijn postings niet bedoeld, ik probeer een nuancering aan te brengen waarom Heerenveen het beleid heeft/had om meer spelers te halen dan een gemiddelde club. Dat ze eerder een gok nemen dan een andere club met een zogenaamd toptalent.
Heerenveen wil vooruit, en om vooruit te gaan moet je durven investeren in spelers en in het geval van Heerenveen moet dat talent zijn. Omdat Heerenveen niet de mogelijkheden heeft, die bijv. Ajax heeft. Dus nemen ze een grotere gok met spelers dan de rest van de Eredivisie.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jan 23, 2009 10:09 am

Bertje schreef:
Jabu schreef:Medina speelt volgens mij nog gewoon ergens in Mexico. Is het dan toch geen goede voetballer?
Los van de rest van het verhaal: maar dit is toch geen argument? Suárez speelt ook nog in Nederland. Defour speelt nog in België. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het is handiger om het niet los te zien van de rest van het verhaal.
Peter schreef:Marcelo en Lucas Leiva spelen niet voor niets bij Liverpool en Real. vdVaart zit bijvoorbeeld ook op de bank bij Real, maar ik mag toch hopen dat je een topscout bent als je zo'n jongen in een vroeg stadium hebt/had gescout?
Volgens mij waren ze toen al international en hebben beide clubs er een flinke transfersom voor moeten betalen. In dat geval is degene die Vd Vaart naar Real heeft gehaald ook een goede scout, puur vanwege het feit dat hij bij Real onder contract staat.


Maar ik denk dat een hele hoop mensen het hier eigenlijk met elkaar eens zijn. Scouten is geen gokwerk, maar des te beperkter je budget is, des te groter is de kans dat je er eens een misser tussenzit en des te kleiner is de kans dat je een absoluut toptalent weet te strikken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 23, 2009 12:40 pm

Peter schreef:Marcelo en Lucas Leiva spelen niet voor niets bij Liverpool en Real. vdVaart zit bijvoorbeeld ook op de bank bij Real, maar ik mag toch hopen dat je een topscout bent als je zo'n jongen in een vroeg stadium hebt/had gescout?
Dan zijn wij allemaal topscouts. :wink.gif:

Het talent van vd Vaart was niet zo moeilijk te zien.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 23, 2009 1:08 pm

VDV scouten is dus echt niet moeilijk, net als Messi , C.Ronaldo enzo... Je bent een topscout als je Stam ontdekt, Boulahrouz naar HSV haalt van RKC...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 23, 2009 1:20 pm

Je bent een goede scout als je spelers goed en genuanceerd kunt beoordelen en hun kwaliteiten duidelijk kunt specificeren. De uiteindelijke beslissingsbevoegde moet een zo juist mogelijk beeld krijgen van wat er op de markt is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47946
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 07, 2009 10:53 pm

Ergens is het onbegrijpelijk dat zo'n Popov mag spelen van Heerenveen, zeg. Ik hoor net dat hij met twee lekke banden, stomdronken, tegen het verkeer is ingegereden afgelopen zondag. Daar zou ik als trainer wel iets anders mee omgaan, al doen ze bij deNOs ook erg laatdunkend over het voorval.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo mar 11, 2009 3:06 pm

Wroeging Erik Edman gunstig voor SC Heerenveen
11/03/2009 12:50

SC Heerenveen is aangenaam verrast door oud-speler Erik Edman. De Zweed, die momenteel onder contract staat bij Wigan Athletic, heeft eerder ontvangen geld teruggestort op de rekening van de Friese club. 'Ik ben misleid.'

Heerenveen en Edman kwamen in conflict na de overstap van de verdediger naar Tottenham Hotspur in 2004. De Zweed claimde contractueel recht te hebben op een deel van de transfersom. De Friese club beriep zich op een mondeling akkoord met de toenmalige zaakwaarnemer van Edman, waarin was afgesproken dat de speler zou afzien van zijn deel van de transfersom.

Het geschil mondde uit in een arbitragezaak met als uitkomst dat Heerenveen 180.000 euro diende te betalen aan Edman. 'Ik heb geld gekregen wat mij niet toebehoorde', zegt de Zweed nu. 'Ik ben misleid. Ik had in die tijd nog niet in de gaten wat voor spelletjes er soms worden gespeeld in de voetballerij. Ik heb een grote fout gemaakt en die wil ik zo goed mogelijk herstellen.'

'Ik kan mijn fout niet helemaal herstellen, omdat een gedeelte van het geld naar de zaakwaarnemer is gegaan, maar mijn aandeel heb ik teruggestort naar Heerenveen', zegt Edman op de website van de Friese club. 'Het spijt me dat het indertijd zo gelopen is. Heerenveen is erg belangrijk geweest voor mijn carrière.'

Directeur Yme Kuiper is blij dat Heerenveen alsnog het gelijk aan zijn zijde heeft gekregen. 'Wij hebben altijd geweten dat we in ons recht stonden en dat nu ook gekregen. Omdat wij wisten dat Edman teleurgesteld was over het afketsen van een eerdere transfer naar Benfica, hebben wij genoegen genomen met een lager transferbedrag toen hij naar Tottenham Hotspur kon. De afspraak was dat Edman zou afzien van zijn deel van de transfersom, maar zijn zaakwaarnemer bleek zich niets meer te kunnen herinneren.'

'Het feit dat Edman zelf contact met ons heeft opgenomen is bijzonder en tekent de mens Edman', aldus Kuiper. 'Niet iedereen zou zo handelen. De situatie zat hem echt dwars. Het is mooi dat deze kwestie uit de wereld is.'

In sportief opzicht vergaat het Edman niet goed. De dertigjarige linksback was lange tijd uitgeschakeld met een zware knieblessure. Inmiddels is Edman volledig hersteld, maar hij kreeg nog geen speeltijd van Wigan-manager Steve Bruce.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mar 11, 2009 3:29 pm

Zo, klasse actie van Edman zeg !

Gesloten