Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » za apr 18, 2009 9:46 am

Een foto op www.ad.nl met bijbehorend onderschrift:

Afbeelding
Louis van Gaal praat met een Vitesse-fan die speciaal naar Alkmaar is gekomen om AZ succes te wensen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » za apr 18, 2009 11:16 am

AZ wordt toch wel kampioen, maar het lijkt me nou 1x leuk als Vitesse doet wat het moet doen... winnen. (en Ajax en Twente ook dan natuurlijk).
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door LucaS » za apr 18, 2009 10:02 pm

Vitesse is de club van Gelderlaaaaaaand :ajaxscarf.gif:
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » za apr 18, 2009 10:14 pm

Vooralsnog is dat gewoon NEC nog hoor...
Qua stand dan...

Maar Vitesse heeft tenminste wel een trainer en team wat echt wil winnen... dat Kent NEC niet meer.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door peter » zo apr 19, 2009 12:40 pm

Respect voor Vitesse inderdaad. Met een puntje in 2 duels komt AZ zelfs nog goed weg ook.

Verder haalt Vitesse NEC nog wel in, hoor. Geen twijfel over mogelijk.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo apr 26, 2009 4:41 pm

Dit Vitesse eindigt gewoon boven dit NEC...
Ze hadden er zin in vandaag... is niet mis... zo'n uitslag tegen Utrecht.

Felies Wouter en Poeder.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Poeder » zo apr 26, 2009 7:50 pm

Waarschijnlijk wordt het weer een cashgame tussen vitesse en nec over een paar weken,....

Maar goed het was een leuke zondag.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo apr 26, 2009 7:52 pm

Welneej... NEC eindigt mooi 12de... dus die kunnen vakantie vieren.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » zo apr 26, 2009 8:59 pm

Vitesse is er nog lang niet. Ze hebben het goed gedaan tegen FC Utrecht, maar anderzijds was 6-1 wel wat geflatteerd. Maar wel lekker, want het doelsaldo kan straks nog wel eens van groot belang zijn.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Poeder » ma apr 27, 2009 9:48 pm

Van Wolfswinkel ook op verlanglijstje van FC Utrecht
27/04/2009 21:55

FC Utrecht heeft interesse in Ricky van Wolfswinkel. Jan Willem van Dop, voorzitter van de Domstedelingen, bevestigt de interesse in de twintigjarige spits van Vitesse.

'Twee maanden geleden hebben we bij Vitesse-directeur Paul van der Kraan geïnformeerd naar de vraagprijs van Van Wolfswinkel en naar de voorwaarden van een eventuele overstap', bevestigde Van Dop tegen VI.nl.

'Toen hebben we te horen gekregen dat al vier andere clubs hem in al eerder hadden gepolst voor een transfer. Zodoende hebben we geen verdere actie ondernomen. Maar hij staat nog steeds op ons verlanglijstje.'

Van Wolfswinkel maakte vorig seizoen zijn debuut voor Vitesse en is deze huidige jaargang definitief doorgebroken. De spits speelde dertig competitiewedstrijden, waarin hij zeven keer scoorde.
Tja,... wat moet ik hier nu weer van denken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Marillion » ma apr 27, 2009 10:31 pm

Niets, tenminste die jongen zal misschien best vertrekken maar niet naar Utrecht. Daar schiet hij toch niets mee op?

Als hij vertrekt moet het een stap omhoog zijn maar hij doet er wellicht verstandiger aan om lekker nog een jaartje speeltijd te pakken in Arnhem.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » di apr 28, 2009 12:07 am

Bizar dat er zo veel interesse is voor Van Wolfswinkel. Zelf vind ik Kuiper een veel groter talent...

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » di apr 28, 2009 1:59 pm

27/04/09: Verdachten supportersrel opgespoord in stadion.

Na een supportersrel zaterdagmiddag in het Arnhemse centrum zijn gistermiddag tijdens de wedstrijd Vitesse-Utrecht acht Vitessesupporters opgepakt. Een aantal verdachten werd in het stadion van de tribune geplukt.

Zaterdagmiddag vlogen bij het Vitesse-supporters cafe in de Hoogstraat glazen,asbakken, stoelen en parasols door de lucht. De politie vermoedt dat supporters van FC Utrecht de confrontatie zochten met de Vitesse aanhang.

Bij aankomt van de politie in de Hoogstraat, was de meute van tientallen personen verdwenen. Aan de hand van camerabeelden lukte het de politie om een aantal verdachten te indentificeren.

Omdat de politie het vermoeden had dat een aantal verdachten bij de wedstrijd in Gelredome aanwezig zou zijn, werd naar hun uitgekeken. Halverwege de eerste helft werd een man van de Noord-tribune gehaald. Even later werden nog vier of vijf man uit het vak gehaald en aangehouden. Ook in het centrum van Arnhem werden verdachten aangehouden.

Volgens de politie gebeurt het in Arnhem zelden dat voortvluchtige verdachten aan de hand van camerabeelden in het stadion worden worden opgespoord en aangehouden.

De politie kan niets zeggen over de indentiteit en achtergrond van de arrestanten. Volgens Vitesse aanhangers zijn het acht supporters van hun club. Een van de lui van Utrecht is gewond geraakt en heeft aangifte gedaan, zegt een Arnhemmer. En dan worden er acht man van Vitesse opgepakt, terwijl zij ons met vijftig aanvielen. Wij hebben gevochten en gerend voor ons leven.

Bron: De Gelderlander.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » di apr 28, 2009 2:37 pm

Asbakken??
Hoop dat dat buiten was? Wat moet een café nog met asbakken??? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » vr mei 01, 2009 3:55 pm

Ben Sahar serieuze optie voor Vitesse

Vitesse volgt Ben Sahar van De Graafschap als mogelijke nieuwe aanwinst voor volgend seizoen.
De Israëlische international wordt door De Graafschap gehuurd van de Engelse topclub Chelsea, waar hij nog een contract tot 2011 heeft. "Wij volgen Ben Sahar", erkent trainer Theo Bos. "Hij is een serieuze optie. Ik weet niet hoe ver we daarmee zijn."

Sahar wil er niet teveel over kwijt. "Na tien mei wordt er meer duidelijk. Nu concentreer ik mij op het behoud van De Graafschap. Maar ik weet dat meerdere clubs mij volgen." Ook NEC en Borussia Dortmund hebben interesse.

Bron: Omroep Gelderland 01-05-2009
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Vedette-10- » vr mei 01, 2009 10:01 pm

Zullen de Superboeren niet blij mee zijn als hij die overstap maakt.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » zo mei 03, 2009 11:02 pm

'Vitesse nummer 1 van Gelderland'

"Vitesse nummer 1 van Gelderland", zong de Arnhemse aanhang tijdens de gewonnen wedstrijd tegen Heracles.
Vitesse passeerde door de 1-0 overwinning op Heracles aartsrivaal NEC op de ranglijst.

Vitesse-trainer Theo Bos blijft nuchter en vindt plaatsing voor de play-offs belangrijker: "Want wat zegt het als je er niks mee wint." Overigens kan NEC op de laatste speeldag Vitesse weer passeren.

Bron: Omroep Gelderland 03-05-2009

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Ramona » ma mei 04, 2009 7:45 am

Gefelies Vitessenaren...geniet... :neutral.gif:
1 heeeele week, vermoed ik...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » di mei 05, 2009 10:01 am

Den Hartog naar VitesseDoor Yalçin Yükler
Dinsdag, 05 mei 2009, 10:57

Wilco den Hartog speelt volgend seizoen voor eredivisieclub Vitesse. Momenteel komt de 21-jarige middenvelder nog uit voor de Veenendaalse hoofdklasser GVVV. Hij bereikte een mondeling akkoord.

"De details moeten nog wel uitgewerkt worden, maar mijn jongensdroom komt hiermee uit", laat de geboren Veenendaler weten aan De Gelderlander. De student Lichamelijk Opvoeding twijfelde eerder nog tussen zijn studie en een carrière bij Vitesse, maar lijkt nu de knop te hebben doorgehakt.
www.voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » za mei 09, 2009 1:44 pm

'Rooie' Van Diermen klopt op de poort
Kind van Spakenburg trainde vroeger op voetbalveld in de tuin

Kevin van Diermen had thuis in Spakenburg lange tijd een echt voetbalveld naast de deur. Daar, in zijn eigen tuin, trainde hij in de uurtjes die er overbleven tussen de vele trainingen van Vitesse en de school. Onder Theo Bos is de centrale verdediger (19) nu doorgebroken op het echte veld. "Eerst tegen PSV in de basis, daarna bij AZ, gelijk twee fantastische wedstrijden. Je moet je kans krijgen en hem ook nog pakken. Dat heb ik denk ik wel gedaan. Ik heb nu de basis gelegd voor volgend seizoen. Dan wil ik er staan."
"Centraal in de verdediging heb ik altijd gespeeld", zegt de Spakenburger, geboren in een voetbaldorp, maar niet uit een voetbalgeslacht. "Voetbal zit niet echt in de familie, maar we voelen ons wel allemaal een ' rooie', van IJsselmeervogels. Zaterdag (vandaag,red.) is de derby, ik ga wel even kijken."

Van Diermen was een pupil toen de clubs op de stoep stonden om hem in te lijven. FC Utrecht was naast de deur. " Maar Vitesse was toen top. Ajax en Vitesse , dat waren de beste jeugdopleidingen van nederland. Met de A-jeugd, de Ben de C- stonden ze altijd bovenaan, de ene jeugdspeler na de andere brak door. Daarnaast hadden ze een goeie combinatie met school. Daarvoor heb ik toen gekozen."

De Arnhemse jeugdopleiding is ondertussen uitgehold, maar één ding is gebleven; jonge talenten die hun kans krijgen en grijpen in het eerste elftal. "Tegen Heracles stond ik met Nicky Kuiper, Alexander Büttner en Ricky van Wolfswinkel op het veld, twee jaar geleden speelden we alle vier in de A." Van Diermen moest het langste wachten. Daar werd hij niet gelukkig van. " Het eerste half jaar onder trainer Hans Westerhof is voor mij teleurstellend geweest. Ik heb maar één invalbeurtje gehad. Dat vond ik niet makkelijk. Je moet wachten op je kansen, dat weet ik, geduld hebben. Hopen op een blessuretje of schorsing." Hij kwam er op het juiste moment bij, weet hij, en stond er direct. "Het elftal begon te draaien, dan is het voor iedereen makkelijker voetballen. Je moet een beetje geluk hebben dat het elftal net draait, in de eerste helft van het seizoen was het heel wat minder makkelijk om in te vallen."

"De wedstrijden die ik heb gespeeld, gingen wel lekker. We zijn natuurlijk ook bezig met een goeie serie", weet de koele, stoïcijnse mandekker, die zijn prioriteiten helder voor ogen heeft. "Eerst mijn man uitschakelen, dat is je eerste taak als verdediger. Daarna ook meedoen in de opbouw. Tegen een ploeg als Heracles ben je ook veel in balbezit en moet je opbouwend iets kunnen toevoegen", weet Van Diermen, die over een toekomst met zijn ploeggenootjes van de jeugd niet al te veel nadenkt. De eerder doorgebroken Ricky van Wolfswinkel en Nicky Kuiper worden al in verband gebracht met de top twee van 2009; AZ en FC Twente. "Iedereen bepaalt zelf individueel zijn toekomst. Ik heb geen idee wie er volgend jaar blijft, maar ik sluit het jaar in elk geval goed af en ik speel volgend jaar gewoon bij Vitesse ."

Bron: De Gelderlander 09-05-2009


Contract met Theo Bos mogelijk al opengebroken

De clubleiding van Vitesse lijkt van zins het tot medio 2010 doorlopende contract met trainer Theo Bos al deze zomer open te breken en te verlengen. Bos gaat in op een verzoek in de zomer over de toekomst te praten. "Aangezien ik nog een contract heb tot 2010, neem ik aan dat het gesprek gaat over de toekomst verder dan een jaar", zei Bos gisteren op sportcentrum Papendal.
De trainer gaf herhaaldelijk aan dat hij graag langer bij Vitesse wil blijven om de club te helpen met de wederopbouw. Hij tekende - als opvolger van Hans Westerhof - in de winter een contract van anderhalf jaar, tot 30 juni 2010. Bos wilde vrijdag zijn toekomstplannen nog niet ontvouwen. Hij praat na de competitie eerst individueel met alle spelers over het voorbije halve seizoen. Wel heeft hij goed hoop dat zijn assistent Alfred Schreuder blijft. De Barnevelder kan kiezen uit FC Twente, PSV en Vitesse , maar schuift de beslissing voor zich uit.

Bos: "Mijn gevoel zegt mij dat hij voor Vitesse kiest. Ik wil heel graag met Alfred door. Hij is echt een toegevoegde waarde. Alfred heeft oog voor details, hij kijkt net iets anders dan ik. Dan kom je samen tot goeie dingen, ik hoop echt dat hij blijft", aldus Bos, die zich met de ploeg voorbereidt op de zinderende slotdag van de competitie. Vitesse kan in de uitwedstrijd bij ADO Den Haag play-offs afdwingen om Europees voetbal. Daarvoor is hoogstwaarschijnlijk wel winst nodig. Vitesse staat tiende en moet een plaatsje klimmen om de negen plek, sinds vrijdag zeker genoeg voor deelname aan de play- offs, te kunnen claimen. De Arnhemse club is wel afhankelijk van de resultaten van FC Utrecht ( bij Heracles), NAC ( bij FC Groningen) en Feyenoord (thuis tegen Roda JC). Bij puntenverlies van Vitesse kan NEC de Arnhemmers nog passeren. Bos: "De spanning zit zondag bij ADO, zij moeten winnen om veilig te zijn. Wij willen graag winnen. Maar ik zou wel heel teleurgesteld zijn als dat niet gebeurt."

Blessures, niet inzetbaar: Paul Verhaegh (enkel), doelman Ronald Graafland ( knie), Dalibor Stevanovic ( knie), Genaro Snijders (spier).

Twijfelachtig: Lasse Nilsson (enkel), Alexander Büttner ( knie), Julian Jenner ( lies) en Onur Kaya (ziek).

Geschorst: Frank van der Struijk.

Bron: De Gelderlander 09-05-2009

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » zo mei 10, 2009 4:19 pm

En zoals gewoonlijk heeft Vitesse het op de laatste speeldag weer verprutst.. :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Ramona » zo mei 10, 2009 4:39 pm

Iig nummer 1 van Gelderland... :alc.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Poeder » zo mei 10, 2009 4:53 pm

Prutsers, prutsers, prutsers.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo mei 10, 2009 8:35 pm

Gefeliciteerd Wouter en Poeder... het moet jullie goed doen dat NEC heeft gefaald tegen Sparta en dat jullie de nummer 1 van Gelderland zijn.

Ik zou er lekker lang van genieten... van die play offs... want DE numme 1 van Gelderland moet toch kunnen winnen van ADO zou je zo zeggen... dat NEC dat niet lukt... swa... maar Vitesse... ???

Hoe is het met Bos... blijfttie?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » zo mei 10, 2009 8:59 pm

het moet jullie goed doen dat NEC heeft gefaald tegen Sparta en dat jullie de nummer 1 van Gelderland zijn.
Dat kan me eerlijk gezegd geen reet schelen. Het is gewoon kut dat Vitesse gefaald heeft vandaag. Dat NEC ook gefaald heeft, doet daar niks aan af.
Hoe is het met Bos... blijfttie?
Bos wel. Maar Nilsson niet, vrees ik. En je ziet ook vandaag weer hoezeer Vitesse hem mist als hij er niet bij is, en dat hij veel beter is dan spitsen als Van Wolfswinkel, Kolk en zeker Junker.

Gesloten