Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 14, 2009 7:55 pm

Het Bos-effect is uitgewerkt? 0-2 tegen NAC zie ik zo.

Is vWolfswinkel geblesseerd of gepasseerd?

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » za mar 14, 2009 8:35 pm

Gepasseerd. Na vanavond mogen ze dat allemaal worden. Had makkelijk 6, 7 of zelfs 8-0 kunnen worden voor NAC vanavond. Het is dat Velthuizen er af en toe nog eentje al dan niet per ongeluk uit hield.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 14, 2009 9:12 pm

Mocht NEC verliezen nog steeds 6 punten dus... :cheer.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo mar 15, 2009 12:57 am

Vitesse haalt misschien nog een puntje tegen De Graafschap, en verliest de rest. Let maar op. Zo'n slechte wedstrijd als vandaag heb ik zelden gezien. Ik hoop dat Van der Struijk noooooooooooit meer het geelzwarte shirt aan zal trekken, dat Kolk in de zomer ophoepelt naar Den Haag, en dat we Molhoek, Drost en Jenner nog ergens kunnen slijten. En Sansoni mag van mij ook weg. Wat een vreselijk kutteam heeft Vitesse toch.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 15, 2009 1:40 am

Westerhof is nog vrij geloof ik... misschien dat die Vitesse uit het slop kan trekken... want zo wordt Vitesse lelijk het Bos in gestuurd...

Pff... ik ga maar slapen. Denk dat dat beter is voor iedereen.. :-)

:onfire.gif:
Bos: we gooien goed gevoel zo weg

Theo Bos ging flink tekeer na de 3-0 nederlaag van Vitesse tegen NAC. "We lieten elkaar stikken."
Vitesse speelt de rest van het seizoen nu om des keizers baard. "We gooien niet alleen het seizoen weg, maar ook het goede gevoel. Wat een ongelooflijk contrast met de wedstrijden tegen Ajax en Heerenveen en in mindere mate ook Roda JC en NEC. We weten blijkbaar niet meer waar we vandaan komen."

Bos wenst een dergelijke instelling niet meer te zien in het vervolg van dit seizoen. "Ik wil alleen werken met jongens die weten dat ze het zich niet kunnen permitteren om zo te spelen."

Bron: Omroep Gelderland 14-03-2009
Is een erg gewaagde uitspraak als je nix beters hebt.

Heeft Been ooit ook geprobeerd... issie op teruggekomen... :-)... toch... Rachid?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo mar 15, 2009 9:50 pm

Mijn goede gevoel na een weekje sneeuw is ook weg,.... maar we gaan weer de klassieke money play off spelen.

Vitesse - nec / nec - Vitesse.

Wouter, stond Frankie weer te klooien?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 15, 2009 9:51 pm

Jazeker. Werd ook al voor rust gewisseld.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo mar 15, 2009 9:59 pm

Altijd zo voorspelbaar. Tegen Ajax spelen ze de wedstrijd van hun leven, om vervolgens totaal in te storten.
Maar Vitesse is redelijk veilig nu op die 11e plaats.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo mar 15, 2009 10:32 pm

Wouter, stond Frankie weer te klooien?
Het hele team stond te kloten, maar Van der Struijk slaagde erin nog wat slechter te spelen dan de rest. Cairo had de avond van zijn leven. Bos zag zich genoodzaakt om hem te wisselen, Drost naar links te verhuizen en Sansoni weer centraal achterin te posteren. Wat natuurlijk ook een vreselijke oplossing is.

Ik hoop dat Kuiper snel weer terug is. Dan zijn tenminste drie van de vier verdedigers van eredivisieniveau. Twee is een beetje weinig.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do mar 19, 2009 7:42 pm

Een ramp voor het Arnhemse amateurvoetbal:
Vitesse 1892 is failliet

De oudste amateurvoetbalclub van Arnhem en de moedervereniging van de profclub, kan niet aan haar betalingsverplichtingen voldoen. Het bestuur heeft zelf woensdagavond laat na een algemene ledenvergadering de stekker eruit getrokken.
De KNVB is in het begin van de donderdagmiddag middels een e-mail officieel op de hoogte gesteld. Omdat het interim-bestuur van de Arnhemse amateurvoetbalclub een doorstart uitsluit, zullen alle elftallen onmiddellijk uit de competitie worden teruggetrokken. Daarmee komt de competitie in de vijfde klasse F compleet op de kop te staan. Alle uitslagen, ook uit niet afgewerkte periodes, worden geschrapt.

Vitesse 1892 speelt met drie seniorenelftallen en een A-jeugdteam in competitieverband. Voor de pupillen (E en F) wordt een oplossing gezocht. De club hoopt op een akkoord met de KNVB om die teams op het complex van buurman ESCA te laten voetballen. Vitesse 1892 was met ESCA in bespreking over een fusie op sportpark Valkenhuizen. De schulden zijn echter zo hoog dat bestuursleden het niet verantwoord achten door te gaan.

Volgens een woordvoerder van de club gaat het om een schuld 25.000 tot 30.000 euro die maandelijks met sprongen toeneemt. Vitesse 1892 heeft achterstallige betalingen aan gemeente (huur, gas, water en licht) en aan Heineken (een lening). Ook is er een contributieachterstand bij een groot aantal leden.

Reddingspogingen in de laatste maanden zijn op niets uitgelopen. Vitesse 1892 is de oudste club van Arnhem. In 1984 splitste de club zich af van de profs van sbv Vitesse. Het erfgoed van de amateurs komt terecht in het Home of History in Gelredome.

Bron: De Gelderlander 19-03-2009

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » do mar 19, 2009 11:00 pm

Yess mijn trots is nu de oudste amateurclub van Arnhem!

http://www.smlvoetbal.nl/

Maar goed is het natuurlijk niet, misschien dat de gemeente ook daar wil bijspringen :blush.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr mar 20, 2009 8:59 pm

Poeder is een Slome MeeLoper? :biggrin.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr mar 27, 2009 6:32 pm

Kuiper in dubio: Vitesse of toch AZ
Verdediger na tien duels al op verlanglijstje van ‘aanstaande’ kampioen.

ARNHEM – Nicky Kuiper staat in de belangstelling van de gedoodverf­de kampioen van Nederland: AZ. Het tweede grote talent van Vites­se denkt dinsdag te horen of de club uit Alkmaar hem nu al een contract gaat aanbieden.

Kuiper, die pas tien duels eredivi­sie- ervaring achter zijn naam heeft, kan kiezen. Hij heeft van Vit­esse een overeenkomst voor vier jaar aangeboden gekregen. „Ik weet inderdaad van de belang­stelling van AZ. Maar daar wil ik mij nu nog niet mee bezighou­den”, zei de linksback van Vitesse gisteravond tijdens het Arnhem Cup sportcafé bij vv Elsweide. „ Mijn zaakwaarnemer heeft dins­dag weer een gesprek met AZ, dan hoor ik het wel.”

Kuiper verrichte gisteren de loting van de Arnhem jeugdcup en ging daarna in op de keuze die hem te wachten staat. Hij heeft bij Vitesse een doorlopend contract tot 2010, maar technisch directeur Marc van Hintum wil ‘zijn opvolger’ op de linksbackpositie liefst voor langere tijd (2013) vastleggen.

„Ik heb inderdaad een aanbieding van Vitesse op zak. Daarover moet ik ook nog nadenken. Ik kan voor vier jaar tekenen, maar of dat gaat gebeuren, weet ik op dit moment echt niet”, aldus de speler, die van­wege een enkelblessure uit de rou­latie is. Kuiper hoopt dinsdag de groeps­training te hervatten om over tien dagen tegen De Graafschap zijn rentree te maken. „Ik wil mij nu concentreren op mijn herstel en op de rest van het seizoen bij Vites­se. In mei zal ik een beslissing ne­men”, liet de oud-jeugdspeler van ESA en meervoudig jeugdinterna­tional gisteravond weten.

Kuiper zegt sinds de komst van trainer Theo Bos in de winterstop een goed gevoel te hebben bij Vit­esse. Hij werd direct basisspeler na­dat hij onder Hans Westerhof zijn eerste drie duels in de hoofdmacht had gespeeld. De Arnhemmer, die op steenworp afstand van zijn oude club ESA woont, is het twee­de grote talent uit de Arnhemse jeugdopleiding dat door AZ wordt begeerd.

Ricky van Wolfswinkel ( 20 jaar, spits) sprak in januari met hoofd­trainer Louis van Gaal van AZ. Van Wolfswinkel zat daarnaast met FC Twente-coach Steve McCla­ren om de tafel. Bij Kuiper komt de interesse nog van één kant.

Hoofdtrainer Theo Bos, gistera­vond eveneens te gast bij Elswei­de, zei goede hoop te hebben om beide grote talenten voor Vitesse te behouden. „Ik denk dat Ricky en Nicky beter bij Vitesse kunnen blijven. Dan kunnen zij komend seizoen stabiele spelers worden in de eredivisie. Met hun kwaliteiten komen de kansen vanzelf”, aldus Bos, die de loting voor het hoofd­toernooi van de Arnhem Cup 2009 verrichte.
Bron: De Gelderlander 27-03-2009
KUT!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » wo apr 01, 2009 6:12 pm

Stevanovic blijft, Yakubu weg

Vitesse heeft middenvelder Dalibor Stevanovic voor de komende twee jaar vastgelegd. Hij komt definitief over van Maccabi Petach Tikva. Abubakari Yakubu moet weg na dit seizoen.
Het contract met middenvelder Sébastien Sansoni wordt niet verlengd, maar mogelijk krijgt hij later alsnog een contract voorgelegd. Over de huurlingen Jeroen Drost (Heerenveen) en Lasse Nilsson (Saint Etienne) moet nog worden gepraat met de clubs. Vitesse wil Nicky Hofs (Feyenoord) graag behouden.

De contracten van Imad Azaoum, Jaime Bruinier, Cees Keizer en Rihairo Meulens worden niet verlengd.

Bron: Omroep Gelderland 01-04-2009


Neeskens: 'Ricky moet zelf beslissen'

Moet Ricky van Wolfswinkel bij Vitesse blijven of is hij komende zomer rijp voor een transfer naar AZ? Johan Neeskens, de bondscoach van Nederland B, wil deze vraag niet invullen voor zijn 'schoonzoon'. "Het is de keuze van de speler, daar ga ik me niet mee bemoeien", zei Neeskens gisteren na de oefenwedstrijd tegen Jong Italië. "Ik denk dat hij zelf de keuze moet maken", stelde Neeskens. " Ricky is twintig jaar. Hij moet weten wat hij wil. Dat kan zijn weggaan, of blijven."

De vriend van zijn dochter krijgt wel een advies in brede zin. Neeskens: "Ik zeg tegen jongens op deze leeftijd: 'ga niet te vroeg naar het buitenland'. Ze kunnen wel de stap maken naar een andere club. Zeker als ze de kwaliteiten daarvoor hebben."

Van Wolfswinkel sprak reeds met AZ-trainer Louis van Gaal. Maar in de flirt met de aanstaande landskampioen zijn geen recente ontwikkelingen, zo verklaarde Van Wolfswinkel in Kerkrade. "Het ligt in mijn handen. In de maand april zal wel duidelijk worden of er iets gebeurt", aldus de spits, die de laatste wedstrijden bij Vitesse niet altijd in de basis begon. "Als ik op de bank zit, dan baal ik. Want ik weet hoe het is om te spelen. Vooraf was ik tevreden met het seizoen zoals dat nu gaat, maar nu weet ik dat ik het niveau aankan. Ik doe er alles aan om te spelen."

Bron: De Gelderlander 01-04-2009


Vitesse lijft Dalibor Stevanovic in

Vitesse heeft Dalibor Stevanovic voor twee seizoenen vastgelegd. De international van Slovenië (24) is van januari tot en met juni gehuurd van Maccabi Petach Tikva. Stevanovic tekent een contract tot medio 2011. Vitesse had een optie op de middenvelder.
De contracten met Sébastien Sansoni, Abubakari Yakubu, Cees Keizer (verhuurd aan FC Zwolle), Rihairo Meulens (verhuurd aan FC Dordrecht), Jaime Bruinier (verhuurd aan AGOVV) en jeugdinternational Imad Azaoum (Jong Vitesse) worden niet verlengd.

Vitesse overweegt nog om Sansoni een nieuwe verbintenis voor te leggen. Duidelijkheid over de toekomst van Nicky Hofs (gehuurd van Feyenoord), Jeroen Drost (sc Heerenveen) en Lasse Nilsson (Saint Etienne) is er nog niet.

Vitesse hoopt Drost en Nilsson vast te leggen. De optie op Drost loopt af op 15 april en die van Nilsson op 15 juni, meldt de club op haar site. Nilsson moet 1,5 miljoen euro kosten. Vitesse zegt ook Hofs graag te willen behouden. op de Arnhemmer heeft Vitesse geen optie. Jeugdspeler Wiljan Pluim is tot voor een extra jaar vastgelegd. De verdediger ligt vast tot 2010.

Bron: De Gelderlander 01-04-2009

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » wo apr 01, 2009 6:26 pm

Die v Wolfswink vond ik toch wel erg aardig spelen hoor, met die Italiaanse verdedigers in zijn nek.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door peter » wo apr 01, 2009 8:59 pm

Zou een prima investering voor Ajax zijn. Echte Ajaxspits in wording, denk ik.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » wo apr 01, 2009 11:45 pm

Zo ver is Van Wolfswinkel nog niet.

Ajax is wel een grote kans aan het missen met Kuiper. Ik vrees dat dat dekselse AZ er met hem vandoor gaat en dat hij een hele goeie back gaat worden.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » wo apr 08, 2009 5:58 pm

Spaanse pepers voor spelers Vitesse

Toen de spelers van Vitesse woensdag het trainingsveld op Papendal opkwamen, werden zij geconfonteerd met een enorme hoeveelheid rode en groene pepers. Er hing een spandoek bij met erop 'Dit helpt misschien'.
"Als je naar de laatste wedstrijden kijkt, kunnen de spelers wel wat peper in hun reet gebruiken", verklaarde een Vitesse-supporter.

Onder de nieuwe trainer Theo Bos bleef Vitesse zeven duels ongeslagen, maar in de laatste vier wedstrijden werd niet gescoord en maar één punt gehaald. De club is nog niet veilig.

Bron: Omroep Gelderland 08-04-2009

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » wo apr 08, 2009 6:03 pm

ha wel een geinige actie.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » wo apr 08, 2009 11:09 pm

Na 117 jaar failliet

Dat er prachtige, roemruchte voetbalclubs verdwijnen hoort helaas ook bij het voetbal. Dat er dan mooie voetbalgeschiedenis verloren gaat, is misschien nog wel pijnlijker. Daarom besteden we op deze plek toch nog aandacht aan AVC Vitesse 1892, dat twee weken geleden per direct ophield te bestaan. De voorloper van profclub Vitesse kwam dit seizoen nog uit in de Vijfde Klasse Zondag, maar kampte met een schuld van dertigduizend euro. Een groter euvel was waarschijnlijk het aantal leden dat de oudste club van Arnhem na de zomer dacht over te houden: dertig. Met deze wetenschap trok de clubleiding de stekker eruit. Op het laatst had Vitesse 1892 nog drie seniorenelftallen, twee pupillenteams en een juniorenelftal.
In de allereerste notulen van de club stond: Heden, 14 mei 1892, werd te Arnhem opgericht de cricketclub Vitesse. De club was zeker in die eerste jaren een deftige vereniging; adellijke titels, academische graden en dubbele namen waren eerder regel dan uitzondering. Ook Vitesse maakte in die jaren gebruik van een ballotagecommissie die besloot of je al dan niet lid mocht worden. Al in het najaar van 1892 werd voetbal geïntroduceerd binnen de club, maar het zou tot de oprichting van de Gelderse competitie van de Nederlandsche Voetbal Bond (NVB) in 1894 duren voordat er officiële wedstrijden werden gespeeld. De Arnhemmers pakten zowel in 1895 als in 1896 de titel en promoveerden naar de Eerste Klasse. Ook op dat niveau was Vitesse 1892 erg succesvol, want in 1897,1898, 1903,1913,1914 en 1915 werd de club kampioen. Het lukte de amateurs echter nooit de landstitel te winnen. Rond 1900 veranderden de clubkleuren van rood-wit-blauw in geel en zwart. Aanvankelijk speelden ze met geel-zwarte blokken op de shirts, maar dat werden al gauw de bekende verticale geel-zwarte banen. Toch zou de club nog één keer in de oude geblokte shirts spelen: toen de club na de Tweede Wereldoorlog, op 18 november 1945 de eerste competitiewedstrijd wilde spelen, waren er geen gestreepte shirts voorhanden.

Een belangrijke datum in de geschiedenis van Vitesse 1892 is 3 september 1950. Burgemeester Matser opende die dag voor twaalfduizend toeschouwers via de aftrap voor de wedstrijd Vitesse-Feijenoord stadion Monnikenhuize. Voor Vitesse brak een moeilijke tijd aan toen in 1954 betaald voetbal werd geïntroduceerd. Toch bereikten de Arnhemmers na een overgangscompetitie de Hoofdklasse. Na zes seizoenen in de Eerste Divisie werd de club teruggezet naar de Tweede Divisie. Met de terugkeer van succescoach Pepi Gruber braken de goede tijden weer aan. Het lukte Vitesse in 1971 zelfs te promoveren naar de Eredivisie. Na de degradatie en de nieuwe promotie, in 1977 onder leiding van Henk Wullems, verbleef Vitesse drie seizoenen op het hoogste niveau. Vanaf dat moment begon het behoorlijk te rommelen binnen de vereniging en de voorstanders van betaald voetbal verzamelden zich, maar ook degenen die het opnamen voor de jeugd en amateurs lieten zich steeds meer horen. De relatie verslechterde begin jaren tachtig zo erg dat de onvermijdelijke scheiding in 1984 door iedereen als een opluchting werd ervaren. Vitesse 1892 werd teruggezet naar de Vierde Klasse van de amateurs, terwijl de profs als Stichting Betaald Voetbal Vitesse doorgingen. Op 25 maart van dit jaar schrapte de KNVB alle uitslagen van alle teams van Vitesse 1892 uit de diverse competities.

Bron: VI nr 15 2009
Kom op, overbetaalde kutprofs! Voorkom dat met de proftak hetzelfde gebeurt en laat Ernhem weer trots zijn op "geelswert"!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re:

Bericht door Wouter » vr apr 10, 2009 12:10 am

joey schreef:Karel Aalbers is een luchtfietser, zijn droom moest vroeger of later uiteen spatten.

Waar is Aalbers eigenlijk gebleven? Horen ze nog wel eens iets van hem bij Vitesse?
Bij jou om de hoek, Joey:
Karel Aalbers is terug

Ex-Vitesse-voorzitter Karel Aalbers gaat de gemeente Amstelveen adviseren over de ontwikkeling van een topsportaccommodatie. Aalbers bouwde eerder het Gelredome in Arnhem. "Ik vind het een geweldige eer dat de keuze voor het ontwikkelen van een topsportgebouw, plus het schrijven van een businessplan op mijn bedrijf is gevallen."
Aalbers werd in 2000 gedwongen te vertrekken bij Vitesse, omdat hij zich onder meer verrijkt zou hebben ten koste van de club. De ex-voorzitter zat om die reden een aantal weken vast, maar in de rechtszaak die volgde, bleek daar niets van. Wel schikte Aalbers een zaak met de fiscus, omdat over de transfer van enkele spelers nog belasting betaald moest worden. Sinds die tijd kreeg Aalbers nauwelijks nog opdrachten in Nederland, wel adviseerde hij over de bouw van stadions in China, Duitsland en Zuid-Amerika. Sinds kort mag hij wel weer plaatsnemen op het ereterras van Vitesse.

In Amstelveen gaat Aalbers een topsportgebouw ontwikkelen. De gemeente Amstelveen wil de topsport gebruiken om de stad beter op de kaart te zetten. Momenteel is die bekendheid beperkt tot het bankrasmodel in het volleybal. "Zonder een goed geoutilleerde én rendabele accommodatie is topsport echter niet mogelijk", aldus de gemeente. Het project wordt ondersteund vanuit de Stichting Topsport Amstelveen, die primair in het leven is geroepen om de topsportambitie van de gemeente Amstelveen te verwezenlijken. Er zijn negen bedrijven bereid structureel mee te helpen de topsportambitie te verwezenlijken, zegt de gemeente.

Bron: De Telegraaf 09-04-2009

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Wouter » wo apr 15, 2009 11:37 pm

Komende zaterdag meot Vites het doen zonder Verhaegh, Claudemir (beiden geschorst) en Stevanovic (nog steeds geblesseerd). Het wordt wel een heel moeilijke opgave zo... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Ramona » do apr 16, 2009 5:54 am

Balen zeg, anders waren de 3 punten meegegaan naar huus... :moontje2.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » do apr 16, 2009 9:31 am

Wouter schreef:Komende zaterdag meot Vites het doen zonder Verhaegh, Claudemir (beiden geschorst) en Stevanovic (nog steeds geblesseerd). Het wordt wel een heel moeilijke opgave zo... :confused.gif:
Tja, wat dat betreft zit werkelijk alles AZ mee dit jaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za apr 18, 2009 9:38 am

Vitesse graag geziene gast op kampioensfeest

zaterdag 18 april 2009 | 06:53 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 18 april 2009

Afbeelding
PSV viert feest in Gelredome, na de laatste speeldag van het afgelopen seizoen. Danko Lazovic, Otman Bakkal, Ibrahim Afellay en teammanager Mart van den heuvel (vlnr) tonen blij de kampioensschaal. archieffoto Hans Broekhuizen/De Gelderlander

ARNHEM - AZ kan vanavond in de thuiswedstrijd tegen Vitesse de landstitel veilig stellen. Voor de Arnhemse club zou dat een bizar toeval zijn, want dan heeft Vitesse in vier van de laatste vijf seizoenen gefungeerd als tegenstander in een kampioenswedstrijd.


"Ik heb het zelf als speler al eens meegemaakt in 1991", zegt Vitesse-trainer Theo Bos. "We speelden toen met Vitesse tegen Ajax in het Olympisch Stadion. Ajax moest die dag met twee goals meer winnen dan PSV. Ajax won van ons met 3-0, maar dat was niet genoeg omdat PSV ook met 3-0 won. Wij deden er alles aan om niet mee te werken aan het kampioenschap van Ajax. Zo hoort het ook, dat je je sportieve plicht vervult."

Zaterdag 23 april 2005: Vier speelronden voor het einde van de competitie is PSV niet meer in te halen door achtervolger Ajax, na de 3-0 winst op Vitesse.
PSV-Vitesse 3-0. 23. Ji-Sung Park 1-0, 44. Van Bommel 2-0, 87. Sibon 3-0.
PSV: Gomes; Lucius, Eric Addo, Ooijer (82.Farfán), Bøgelund; Van Bommel, Vogel (46.Van der Schaaf); Ji-Sung Park, Robert (16.Afellay), Sibon en Beasley.
Vitesse: Wapenaar; Vreven, Dingsdag, Van den Berg (78.Schaars), Michael Jansen; Rankovic (56.Gluscevic), Yakubu, Janssen, Fränkel (56.Rojer); Amoah en Hersi.


" Kampioenswedstrijden zijn altijd aparte wedstrijden", zegt Vitesse-verdediger Civard Sprockel. "Je voelt dat er iets gaat gebeuren. Dat merk je al wanneer je aankomt bij het stadion. Iedereen is er mee bezig. De media zitten er bovenop. Uit alles blijkt dat het een belangrijke wedstrijd is."

Zondag 29 april 2007: De meest bizarre ontknoping aller tijden in de eredivisie. Koploper AZ verliest bij Excelsior (3-2), Ajax wint bij Willem II slechts met 2-0 en daardoor wordt PSV op doelsaldo (een treffer meer dan Ajax) kampioen na de 5-1 zege op Vitesse.
PSV-Vitesse 5-1. 8. Alex 1-0, 10. Farfán 2-0, 13. Janssen 2-1, 59. Afellay 3-1, 66. Farfán 4-1, 77. Cocu 5-1.
PSV: Gomes; Kromkamp, Alex, Addo, Salcido; Méndez (74. Kluivert), Afellay (86. Cullina), Simons, Cocu; Arouna Koné (84.Zeefuik) en Farfán.
Vitesse: Stojkovic (46.Velthuizen); Sprockel, Espinoza, Knol, Fränkel; Verhaegh, Kaya (65.Junker), Sansoni, Janssen; Benson en Lazovic (74.Pryor).


Sprockel: "Tijdens die wedstrijd merkte je ook in het veld hoe groot de spanning was. AZ stond achter bij Excelsior, Ajax was op dat moment kampioen. PSV had doelpunten nodig. Ik moest Timmy Simons dekken. Hij zei tegen mij: 'Laat me scoren, wij hebben doelpunten nodig en voor jullie gaat het nergens meer om'. Een dolletje, maar het gaf wel aan hoeveel spanning er was bij de spelers."

Zondag 20 april 2008: Op de laatste speeldag van het seizoen heeft PSV aan een puntje genoeg tegen Vitesse om Ajax voor te blijven. In Gelredome bezorgt Danko Lazovic de regerend kampioen zelfs een driepunter: hij scoort vlak na de pauze de 0-1. PSV is opnieuw kampioen.
Vitesse-PSV 0-1. 47. Lazovic 0-1.
Vitesse: Velthuizen; Verhaegh, Sansoni, Sprockel, Swerts; Claudemir (73.Pryor), Van der Schaaf, Junker, Takak; Kolk en Lorca.
PSV: Gomes; Alcides, Marcellis, Salcido, Zonneveld (76.Rajkovic); Farfán, Afellay (90.Bakkal), Méndez, Simons, Dzsudzsák; Koevermans (46.Lazovic).


Sprockel: "Ik heb het de afgelopen twee jaar dus meegemaakt, het spelen van de kampioenswedstrijd van de tegenstander. Hoe leuk dat is? Ik kijk alleen naar mijn eigen team. Je moet je gewoon zoals altijd goed voorbereiden op de wedstrijd. Je mag je niet af laten drogen. Dat sowieso niet."

Zaterdag 18 april 2009: Op de 31ste speeldag krijgt AZ bezoek van Vitesse. AZ is kampioen indien het wint. De Alkmaarse ploeg heeft de tweede landstitel eveneens binnen wanneer het zelf gelijkspeelt tegen Vitesse, en nummer twee FC Twente op hetzelfde moment niet wint bij Feyenoord. Indien Vitesse wint, dan wordt AZ vandaag geen kampioen.

Bos: "AZ is de laatste dagen bezig de verwachtingen te temperen. Ik hoorde trainer Louis van Gaal op radio 538. Hij zei dat AZ eerst maar eens moest winnen. Hij reageerde ook op mijn uitspraak, dat ik de kampioenswedstrijd van AZ wil verpesten. Van Gaal zei dat hij dat ook zou zeggen in mijn positie."

Sprockel: " Als sportman wil je altijd winnen, dus dat geldt ook voor ons tegen AZ. Het is jammer dat er voor ons niet echt veel op het spel staat. We zijn veilig en voor Europees voetbal staan we normaal gesproken te ver achter. Maar we willen een goed visitekaartje afgeven en het seizoen in de vier resterende wedstrijden zo goed mogelijk afsluiten."

Bos: "Wij zullen proberen het AZ zo moeilijk mogelijk te maken. Als je het realistisch bekijkt, dan weet je dat het voor ons een moeilijke wedstrijd wordt. AZ heeft 22 keer de nul gehouden. Thuis hebben ze slechts vier tegentreffers. Voor ons zal belangrijk zijn hoe lang we in de discipline kunnen spelen."



Bron: http://www.gelderlander.nl/

Gesloten