AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

AZ 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:41 am

Hier alles over AZ.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 8:50 am

AZ baalt van vertrek talenten naar Arsenal en Liverpool

AZ is twee talenten kwijt. Oguzhan Ozyakup (15) gaat naar Arsenal en Vincent Weijl (17) naar Liverpool. De Engelse clubs zijn de Alkmaarders slechts een bescheiden opleidingsvergoeding verschuldigd.

AZ baalt van het verlies van de twee beloften en de manier waarop de clubs talenten ronselen. Ozyakup en Weijl lieten zich niet ompraten door AZ, dat heeft gewezen op de volgens hen geringere kans op een doorbraak in het buitenland.

Arsenal en Liverpool hebben al een akkoord met de spelers, ook al hebben de clubs AZ nog niet officieel op de hoogte gebracht van de transfers. 'Maar we weten hoe de zaak ervoor staat. We staan hier machteloos in', legt technisch directeur Marcel Brands uit in het AD.

Aanvaller Weijl speelde voor Ajax en AFC voordat hij naar AZ kwam, middenvelder Ozyakup kwam bij AZ via de Zaanse amateurclub Hellas Sport.
VI

Die Weijl heeft bij Ajax gezeten maar is blijkbaar afgevoerd? Hoe dan ook, weer een talent naar Engeland. Zie ook hier. Kent iemand die jongen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jun 26, 2008 8:54 am

AZ wilde toch naam maken in het buitenland met hun jeugdopleiding? :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 8:56 am

:smallgrin.gif:

Ze halen zelf ook spelers weg bij andere clubs. Onlangs maakte nog een talent van Sparta de overstap naar Alkmaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jun 26, 2008 9:26 am

Die ex-speler van Ajax zegt mij niets, kan hij naast Jordy Brouwer spelen! Ik heb al vaker geschreven over het aantrekken van jeugd door Liverpool, vorig seizoen achttien Oost-Europeanen!

Over die andere speler kan ik iets zeggen (weinig, ik heb hem één keer zien spelen en dan nog een halve wedstrijd op het Copa-2008 toernooi) Ik schreef toen over hem: "In de tweede wedstrijd deed de zeventienjarige Oguzhan Ozyakup (nummer zeventien) het als middenvelder niet onaardig. " Hij viel blijkbaar op in een team dat drie keer achtereen verloor.

Liverpool zal er ook hebben gezeten?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:12 am

Engelsen kapen tieners bij AZ weg

ALKMAAR - Liverpool en Arsenal hebben twee grote talenten van AZ overgenomen. De 17-jarige aanvaller Vincent Weijl verhuist per direct naar Liverpool, de 15-jarige middenvelder Oguzhan Ozyakup naar Londen.

Met een klap is de club van trainer Louis van Gaal twee spelers kwijt, die voorbestemd waren om in de nabije toekomst door te stromen naar de A-selectie.

Technisch directeur Marcel Brands heeft veel moeite gedaan om beide spelers te behouden, maar in de afgelopen dagen bleek dat de financiële vergoedingen in Engeland meer aanspreken dan de kans op sportief succes en een goede opleiding in Nederland.

De acties van Arsenal en Liverpool passen bij de tactiek, die de grote jeugdopleidingen van de Premier League-clubs hanteren. Ze hebben grote budgetten om een bulk aan buitenlands talent aan te trekken in de hoop dat er vroeg of laat één topspeler tussenzit. De spelers realiseren zich niet dat de grote bazen, manager Arsène Wenger en Rafael Benitez, niets met de komst van de jeugdige spelers te maken hebben. Wenger opereert met de oud-speler Gilles Grimandi en zijn internationale topscout Steve Rowley apart voor de echte toptalenten in Europa.

Wie door hen wordt vastgelegd, komt direct in de Arsenal-selectie. Andere jeugdspelers vallen onder een andere tak van de club. Namens AZ heeft Brands vergeefs getracht de spelers op de moeilijke situaties in het buitenland te wijzen. Veel andere mogelijkheden had AZ niet om de jongens tegen te houden. De Premier League-clubs hoeven slechts een bescheiden opleidingsvergoeding over te maken voor Weijl en Ozyakup.

AZ betreurt de handelwijze van de Engelsen, die met de spelers een akkoord hebben bereikt maar de club officieel nog niet op de hoogte hebben gebracht. ,,Maar we weten hoe de zaak ervoor staat. We staan hier machteloos in,'' zegt Brands.

Ozyakup, afkomstig van Turkse ouders maar in het bezit van een Nederlands paspoort, kwam bij AZ binnen via de Zaanse amateurclub Hellas Sport. Weijls speelde eerder bij AFC en Ajax.

In het verleden stonden spelers van AZ minder in de belangstelling van buitenlandse clubs. Maar tegelijk met het eerste elftal is ook de jeugdopleiding in Alkmaar op een hoger plan getild. Afgelopen seizoen slaagde AZ er wel in om Marko Matic te behouden. Liverpool deed ook de speler van A1, die inmiddels door Louis van Gaal bij de A-selectie is gehaald, een aanbod.

Van Gaal start maandag de voorbereiding op het nieuwe seizoen bij AZ. Op de training zal hij dan ook Graziano Pellè verwelkomen. Maar de kans is groot dat de Italiaanse spits nog voor de competitiestart terugkeert naar zijn vaderland. ,,Er is interesse vanuit Italië,'' erkent Brands. ,,Hij heeft goed gepresteerd bij het toernooi van Toulon met de Italiaanse selectie en zal straks ook naar de Olympische Spelen gaan. We volgen de ontwikkelingen.''

AZ is bereid de boomlange aanvaller na een moeizaam jaar te verkopen. Louis van Gaal heeft de olympisch international op alle mogelijke manieren proberen te steunen. Ondanks al zijn problemen stelde de coach van AZ hem in totaal 27 keer op in de competitie. Niet altijd in de basis, maar Pellè kreeg wel bijna elke week de gelegenheid om te spelen. Toch kwam hij tot het teleurstellende aantal van drie doelpunten.

Behalve Pellè verhuizen waarschijnlijk ook Milano Koenders, Haris Medunjanin en Kemy Agustien nog naar een nieuwe werkgever. AZ heeft de verdediger (Koenders) en de twee middenvelders verteld dat de club bereid is mee te werken aan een vertrek.

Op de vraag of AZ, dat vorige week de Australische international Brett Holman voor vier jaar vastlegde, nog meer aankopen gaat doen, zegt Brands dat dat niet is uitgesloten. ,,We hebben nog spelers op het oog, maar het ligt er helemaal aan of die beschikbaar kunnen komen voor AZ. We hebben twee posities waarop we ons nog willen en kunnen versterken.''

AZ rekent erop dat Stijn Schaars in de voorbereiding weer voluit kan meetrainen en na een jaar afwezigheid weer een stempel op het elftal zal gaan drukken.
AD

Die spelers zijn écht dom. :aai.gif:

Maar wat lees ik nu? Pellé misschien weg? Wie moet AZ dan kampioen maken komend seizoen, ZsoG? (Sorry, beetje flauw, maar ik kan het niet laten. :blush.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Bericht door michaelajaxfan » do jun 26, 2008 11:42 am

Weijl ken ik wel, ik heb dit seizoen veel wedstrijden van AZ A1 bekeken. Technisch onderlegd, speelt meestal vanaf links en viel op door zijn snelheid maar vooral techniek in een team dat voornamelijk fysiek speelde. Verder heeft hij een aardig overzicht (al speelt hij soms te veel als een straatvoetballer), gaat hij vrijwel altijd buitenom en is hij fysiek niet ongelofelijk sterk.
Bij AZ A1 werd hij geregeld gepasseerd/gewisseld, waarover hij zo nu en dan zijn ongenoegen liet blijken.
Van de spelers in AZ A1 zie ik echter niemand de eredivisie halen, laat staan de PL.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 05, 2008 3:58 pm

Scheringa: "Geen topspelers voor AZ"

AZ zal dit seizoen geen topspelers aantrekken. Dit liet Dirk Scheringa, de voorzitter van de eredivisionist, weten tegenover het Noordhollands Dagblad. "Dit seizoen hebben we slimmer ingekocht."

Vorig seizoen telden de Alkmaarders miljoenen neer voor versterkingen. Dit seizoen zal het anders gaan. Scheringa: "Aankopen van de buitencategorie zullen er niet komen, dat vinden we niet verstandig." AZ versterkte zich deze zomer met Gill Swerts, Niklas Moisander, Nick van der Velden en Brett Holman.

"Ze zijn gewoon niet haalbaar", ging de voorzitter verder over het aantrekken van topspelers. "Dergelijke spelers zeggen geen 'ja' tegen AZ. Daarom richten we ons nu niet meer op topspelers. Dat is zonde van de energie. Een heilloze missie. We moeten realistisch zijn. We hebben nou eenmaal geen begroting van 120 miljoen."
www.azfanpage.nl

Vanwaar deze ommezwaai? In de winterstop vond men het nog geen probleem om 18 miljoen neer te tellen voor Alves.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2008 4:13 pm

Hij zal eindelijk tot bezinning gekomen zijn.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jul 05, 2008 6:59 pm

joey schreef:Maar wat lees ik nu? Pellé misschien weg? Wie moet AZ dan kampioen maken komend seizoen, ZsoG? (Sorry, beetje flauw, maar ik kan het niet laten. :blush.gif: )
ZsoG is wel onze spitsenkenner he! Pelle is een toppertje en Suarez een prutser. Nou, dan heb je er wel zicht op moet ik zeggen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jul 06, 2008 12:11 am

DSB-bank (vreemde constructie de DS Bank bank) heeft het even wat moeilijker, zou dat een reden kunnen zijn? Scheringa zelf heeft eerder verdiend/gekregen geld al teruggestort in de kas!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 13, 2008 11:13 pm

Ook AZ moet spelers afstaan aan Olympsiche ploegen. Het volgende las ik op www.azfanpage.nl:

Namens Nederland vertrekken Kew Jaliens, Ryan Donk, Jeremain Lens en Kees Luyckx. Voor de Belgen gaan Moussa Dembélé, Sebastien Pocognoli en Maarten Martens naar Peking en namens Argentinië is doelman Sergio Romero actief op de Spelen.

Volgens Van Gaal is het niet alleen voor de club vervelend. “Ook voor de spelers is het niet verstandig. Ik kan ze geen automatismen aanleren, waar de voorbereiding normaliter voor bedoeld is.” De geboren Amsterdammer ziet zich genoodzaakt andere spelers een kans te geven. “De kans is groot dat de Olympiërs niet als basisspeler de competitie ingaan. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de jongens die wél de hele voorbereiding hebben meegemaakt.”
goal.com

Is dit niet vreemd? Er zitten een paar basisspelers bij, belanden die dan op de bank? Ik zou bijvoorbeeld Dembélé meteen weer opstellen, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma jul 14, 2008 8:19 am

zondag 31 augustus: AZ - NAC :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 14, 2008 8:54 am

Hup NAC! :headbang.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jul 14, 2008 9:42 am

Demosthenes schreef:DSB-bank (vreemde constructie de DS Bank bank) heeft het even wat moeilijker, zou dat een reden kunnen zijn? Scheringa zelf heeft eerder verdiend/gekregen geld al teruggestort in de kas!
Ik denk het wel. De solvabiliteit van de DSB is op dit moment gewoon ruk. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jul 14, 2008 10:27 am

joey schreef:Ook AZ moet spelers afstaan aan Olympsiche ploegen. Het volgende las ik op www.azfanpage.nl:

Namens Nederland vertrekken Kew Jaliens, Ryan Donk, Jeremain Lens en Kees Luyckx. Voor de Belgen gaan Moussa Dembélé, Sebastien Pocognoli en Maarten Martens naar Peking en namens Argentinië is doelman Sergio Romero actief op de Spelen.

Volgens Van Gaal is het niet alleen voor de club vervelend. “Ook voor de spelers is het niet verstandig. Ik kan ze geen automatismen aanleren, waar de voorbereiding normaliter voor bedoeld is.” De geboren Amsterdammer ziet zich genoodzaakt andere spelers een kans te geven. “De kans is groot dat de Olympiërs niet als basisspeler de competitie ingaan. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de jongens die wél de hele voorbereiding hebben meegemaakt.”
goal.com

Is dit niet vreemd? Er zitten een paar basisspelers bij, belanden die dan op de bank? Ik zou bijvoorbeeld Dembélé meteen weer opstellen, hoor.
Logisch toch? Als je de hele voorbereiding niet aanwezig bent is de kans groot dat je niet als basisspeler begint. Natuurlijk kan dat veranderen maar het uitgangspunt van V.Gaal is wat mij betreft heel normaal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 18, 2008 8:41 am

'Birmingham City hoopt op Agustien'
Geschreven op vrijdag, 18 juli om 08:04

Kemy Agustien kan zijn loopbaan vervolgen bij Birmingham City, zo meldt AD/Sportwereld vrijdag. De afgelopen seizoen uit de Premier League gedegradeerde club denkt aan een overeenkomst voor één seizoen op huurbasis. Zijn huidige club AZ liet Agustien, die reeds met The Blues om de tafel heeft gezeten, onlangs weten dat hij tijdelijk mag vertrekken. Naast Birmingham zouden meer clubs uit het Engelse Championship belangstelling hebben getoond.

Agustien (21) speelde afgelopen seizoen 25 competitieduels voor de Noord-Hollanders en scoorde daarin twee keer. Daarvoor was hij op huurbasis actief voor Roda JC. Zijn eerste schreden in het betaald voetbal zette hij bij Willem II, waar hij twee jaar speelde.

www.voetbalzone.nl
Ik had hem graag dit seizoen bij AZ zien spelen, want hij is bijkans de slechtste speler van heel AZ.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 18, 2008 8:42 am

Vergeet Koenders niet! Of Waterman!

Maar inderdaad, Agustien moet blijven! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jul 18, 2008 10:31 am

Zo te zien is AZ duidelijk over hoogtepunt heen.

Mooi. Zijn we van die hype verlost.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jul 18, 2008 10:40 am

Peter schreef:
'Birmingham City hoopt op Agustien'
Geschreven op vrijdag, 18 juli om 08:04

Kemy Agustien kan zijn loopbaan vervolgen bij Birmingham City, zo meldt AD/Sportwereld vrijdag. De afgelopen seizoen uit de Premier League gedegradeerde club denkt aan een overeenkomst voor één seizoen op huurbasis. Zijn huidige club AZ liet Agustien, die reeds met The Blues om de tafel heeft gezeten, onlangs weten dat hij tijdelijk mag vertrekken. Naast Birmingham zouden meer clubs uit het Engelse Championship belangstelling hebben getoond.

Agustien (21) speelde afgelopen seizoen 25 competitieduels voor de Noord-Hollanders en scoorde daarin twee keer. Daarvoor was hij op huurbasis actief voor Roda JC. Zijn eerste schreden in het betaald voetbal zette hij bij Willem II, waar hij twee jaar speelde.

www.voetbalzone.nl
Ik had hem graag dit seizoen bij AZ zien spelen, want hij is bijkans de slechtste speler van heel AZ.
Moet de kop van dat artikel niet zijn: "AZ hoopt op Birmingham City".

Gelukkig dat Ajax deze 'investering voor de toekomst' destijds niet gekocht heeft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 18, 2008 3:33 pm

Een nietszeggende voetballer met primadona-gedrag. Lozen die gozer.

Opvallend trouwens hoe de status van een club als AZ weer kan kelderen. Niemand heeft het meer over ze.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 18, 2008 3:36 pm

En dat is misschien wel een voordeel voor hun. Een middenveld met Schaars, Mendes da Silva en Martens is prima hoor! Dembele is en blijft een toptalent dus ze hebben zeker geen onaardige spelers hoor. Maar een topclub is het natuurlijk niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 18, 2008 3:41 pm

Kan Schaars inmiddels weer lopen dan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 18, 2008 4:32 pm

Thomas schreef:Opvallend trouwens hoe de status van een club als AZ weer kan kelderen. Niemand heeft het meer over ze.
Dat komt doordat AZ geen topclub is. Op een gegeven moment hadden ze voor Nederlandse begrippen wel een topploeg, maar een topclub wordt AZ niet zomaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 18, 2008 4:34 pm

Thomas schreef:Een nietszeggende voetballer met primadona-gedrag. Lozen die gozer.

Opvallend trouwens hoe de status van een club als AZ weer kan kelderen. Niemand heeft het meer over ze.
Komt ook omdat ze niet meer alles opkopen. Ze hebben hun lesje wel geleerd, want alle Nederlandse talenten zijn bijna door het ijs gezakt daar.

Gesloten