FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » di mei 05, 2009 8:13 pm

Precies. Dan hoor ik dat ze bij Barcelona door kunnen bouwen, omdat ze daar nog 7 spelers van 2007 hadden. Tsja, wij worden 3e achter Twente en hoe speelden zij in in de playoffs van 2006-2007:

Boschker, Wilkshire, Wielaert, Braafheid, Heubach, El Ahmadi, Engelaar, Aissati (36' Wellenberg), Bakircioglü, Nkufo, Touma (46' Zijler)

3 spelers dus en dan toch boven ons eindigen. Het is me toch een raamwerk wat ze daar op poten hebben weten te zetten. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » di mei 05, 2009 8:25 pm

Perez: ‘Met de borst vooruit de ArenA binnen’
Geschreven op dinsdag, 5 mei om 20:51

Kenneth Perez kruist aanstaande zondag in het shirt van FC Twente de degens met één van zijn oude werkgevers, Ajax. De middenvelder koestert geen wrok tegen de Amsterdammers, maar zegt wel dat hij inmiddels écht blij is dat hij in Enschede voetbalt. “Ik werk samen met professionals die het hart op de goede plek hebben zitten.”



De 34-jarige Deen kwam een jaar geleden nog uit voor de Amsterdammers, maar keerde de club de rug toe nadat Marco van Basten hem te verstaan had gegeven dat hij de middenvelder niet nodig had. In het televisieprogramma De Wereld Draait Door legt Perez dinsdag nog eens uit hoe de situatie destijds verliep. Na het seizoen 2005/06 tekende hij bij Ajax, maar aan het einde van de jaargang nam PSV hem over.

Zes maanden later was hij echter alweer terug in de hoofdstad. Maar Van Basten zag het niet zitten in de routinier en koos voor andere namen. '”Eigenlijk heb ik geen lastige periode met Van Basten meegemaakt”, verklaart Perez. “We hebben elkaar amper gesproken. Hij vond me niet goed genoeg. Dat vond ik niet terecht, maar met name de manier waarop ik ben behandeld heeft me pijn gedaan. Daarom loop ik zondag met mijn borst vooruit de ArenA binnen.”

Het omzetten van die knop ging echter niet á la minuten voor Perez, die in Nederland ook uitkwam voor MVV en AZ. “Ik was afgelopen zomer best even in dubio: doorgaan of stoppen met voetballen? Maar zodra ik bij Twente kwam, heb ik de knop omgezet. Ik wilde er heel graag iets van maken. Daarom ga ik komende zomer zeker niet op zoek naar een nieuwe club. Ik ben echt blij dat ik nu bij Twente speel. Ik werk samen met professionals die het hart op de goede plek hebben zitten.” Perez kwam dit seizoen tot nog toe tot 25 wedstrijden, waarin hij zes maal scoorde.

VZ

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Marillion » di mei 05, 2009 9:18 pm

Perez was er nog niet uit of hij Van Basten een hand ging geven. Nou, als ik hem was wist ik het wel hoor. Nam ik nog een knappe fles wijn mee ook. Hij komt toch als winnaar binnen? Wat is dan je probleem?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Toppie » wo mei 06, 2009 7:15 am

Marillion schreef:Perez was er nog niet uit of hij Van Basten een hand ging geven. Nou, als ik hem was wist ik het wel hoor. Nam ik nog een knappe fles wijn mee ook. Hij komt toch als winnaar binnen? Wat is dan je probleem?
Hier begon van Basten eerste beginners fout pleur er hem eruit want ik weet het beter. 1 week later kocht die Sno

:excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » za mei 09, 2009 7:22 am

LEVEN MET EEN DOEL

Voorzitter hecht veel waarde aan sociaal-maatschappelijke rol van FC Twente

door VALENTIJN DRIESSEN & DENNIS GALEMA


ENSCHEDE, zaterdag

Bij het omschrijven van de filosofie achter de succesvolle ontwikkeling van FC Twente in de laatste jaren verwijst Joop Munsterman (58) graag naar een befaamde uitspraak van de Amerikaanse president John F. Kennedy in 1961. „Op een dag riep hij al zijn adviseurs op. Met dikke mappen onder de arm meldden die zich bij Kennedy. In plaats van een urenlange vergadering die te verwachten viel, stond iedereen binnen vijf minuten weer buiten. De president had één boodschap: Put a man on the moon before the Russians do. Thank you. Goodbye”, zegt Munsterman.

„Vanaf dat moment wist iedereen wat er moest gebeuren, van bovenaf bepaald. Als iemand daarna aan een schoonmaakster op Cape Canaveral (lanceerbasis van de NASA, red.) vroeg wat voor werk ze deed, zei ze niet dat ze de wc’s aan het schoonmaken was, maar dat ze bezig was met een man op de maan te zetten voordat de Russen dat zouden doen. Iedereen had hetzelfde doel voor ogen. Dat is heel belangrijk. Bij FC Twente werkt het net zo.”

Dat Munsterman geïnspireerd is geraakt door de woorden van John F. Kennedy, bleek onder meer tijdens zijn eerste nieuwjaarsreceptie als voorzitter van de Enschedese club. Dat was begin 2004, amper acht maanden na het dreigende faillissement van FC Twente. „Wij hebben toen geroepen dat ons stadion zo snel mogelijk uitgebreid moest worden (van 13.500 naar 24.000, red.) om de aansluiting met de subtop niet te verliezen. Veel mensen verklaarden ons voor gek, maar vanaf die dag is binnen de club een hoop veranderd. Niemand zeurde meer over het verleden of keek achteruit. Iedereen had het ineens over de uitbreiding van het stadion, over ons gezamenlijke doel: van FC Twente een topclub maken.”

De ambitieuze voornemens zetten heel FC Twente in beweging. Munsterman: „Het gaat niet alleen om het feit dat je een nieuw stadion bouwt, want het betekende onder meer ook dat de sponsoring en merchandising moesten groeien en de begroting omhoogging van tien miljoen naar zo’n dertig miljoen euro. Hierdoor konden we betere spelers halen. We hadden een paar jaar de tijd om een goed draaiend elftal te krijgen, wat nodig was om het stadion vol te krijgen. Uiteindelijk was de uitbreiding van het stadion vorig jaar nog niet klaar of alles was al verkocht. Dat had ook te maken met de hype die was ontstaan rond FC Twente. Het lijkt zo gemakkelijk achteraf”, grijnst Munsterman.

„Maar laten we nou niet zeggen dat het allemaal briljant van ons is geweest. Je hebt voor een groot deel ook geluk nodig. Het is zó fascinerend om dit werk te doen.”

Het verschil met zes jaar geleden, toen de tukkers op de rand van de afgrond bivakkeerden, is levensgroot. „Een fiscale schuld van 3,1 miljoen euro, te hoge salarisniveaus, een afhakende hoofdsponsor, op alle niveaus weglopende mensen, een te dure trainingsaccommodatie, geen positief eigen vermogen, enzovoorts”, somt Munsterman de dramatische bevindingen uit die tijd nog maar eens op. Hij was destijds net toegetreden tot de raad van commissarissen. „Het ging helemaal verkeerd. Ik dacht: we gaan eraan! Daarvoor was ik niet naar FC Twente gekomen.”

Munsterman besloot samen met de raad van commissarissen de schouders eronder te zetten om de club van de ondergang te redden. Met het saneringsplan ’FC Twente in de steigers’ in de hand werd in sneltreinvaart van FC Twente weer een transparante, financieel gezonde club gemaakt die op sportief vlak al enkele jaren in de top van de eredivisie meedraait. „Alles wordt op mij geprojecteerd, alsof we niet met een team bezig zijn. Dat vind ik vervelend. Ik ben de voorzitter, maar mensen als Hennie ten Hag, Aldo van der Laan, Gerard Oude Vrielink, het managementteam, alle medewerkers en vrijwilligers zijn ook van onschatbare waarde. De rvc en het managementteam zijn één bij ons, volgens het Angelsaksische model. Als voorzitter van de rvc en statutair directeur ben ik de verbindende factor. Aan het woord leider heb ik een hekel. Ik ben de praatpop, maar we doen het met elkaar. In een voetbalclub moet dienend leiderschap bovenaan staan.”

Stilstand komt niet in zijn woordenboek voor, want dat betekent achteruitgang. „Het werk mag nooit af zijn. Bij FC Twente staan we pas aan het begin. Volgend jaar gaan we als alles goed gaat het stadion verder uitbreiden naar een capaciteit van 34.000.”

Munsterman is tevens de baas bij krantenbedrijf Wegener. Bij deze werkgever staat hij al meer dan veertig jaar onder contract. Munsterman werkte zich op van jongste bediende tot directeur (ceo) en bestuursvoorzitter. Net als bij FC Twente werd de geboren Enschedeër ook bij Wegener met grote, financiële problemen geconfronteerd. Een flinke reorganisatie, waarbij honderden mensen hun baan kwijtraakten, was onvermijdelijk. Dat stelde Munsterman soms voor grote dilemma’s. „Want als bijvoorbeeld economische factoren maken dat een beleid niet succesvol is, waardoor mensen hun baan kwijtraken, dan is het heel vervelend dat jij daarvoor de verantwoordelijkheid draagt. Maar aan de andere kant is het ook zo dat als een bedrijf gezond wordt na een sanering, de werkgelegenheid weer groeit. Gelukkig hebben we bij Wegener een heel goed sociaal plan, waardoor een werknemer niet zomaar op straat belandt.”

De harde beslissingen die Munsterman soms moet nemen, gaan volgens hem niet ten koste van de nachtrust.
„Want als je niet meer slaapt, ben je verkeerd bezig.” Elke ochtend staat hij om 6.00 uur op en speelt hij wat op zijn gitaar. „Twee keer in de week sta ik ’s ochtends vroeg anderhalf uur in een sportschool voordat ik naar het werk ga.” Ook op zondag is hij vroeg uit de veren. Terwijl zijn vrouw en kinderen in bed liggen, werkt Munsterman in zijn kantoor bij Wegener in alle rust een stapeltje post weg. „Dat is heerlijk. Vroeger ergerde ik me er altijd aan dat de rest wilde uitslapen. Tegenwoordig word ik rond een uurtje of elf door het thuisfront gebeld dat het ontbijt klaarstaat. Als ik dan thuiskom en aanschuif aan tafel, is iedereen vrolijk.”

In zijn weinige vrije tijd hanteert Munsterman ook nog de voorzittershamer bij de amateurclub ATC’65 in Hengelo. „Dat was ook een failliete club, maar sinds we naar een nieuwbouwwijk zijn verhuisd is het ledental van 300 naar 1100 gestegen. Voordat we begonnen met de bouw van een clubhuis, zijn we eerst de buurt ingegaan. Daarna hebben we de kantine op maat van de wijk ingericht. De mensen voelden zich er helemaal thuis.”

„Kenneth Perez heeft vanwege Steve McClaren voor ons gekozen”

Vanaf de zijlijn zag hij het eerste elftal van zijn amateurcluppie een paar weken geleden uit de eerste klasse degraderen. „Daar zijn we ontzettend blij mee”, merkt Munsterman opvallend genoeg op. „We speelden tegen beter ontwikkelde, vaak betalende clubs. Daar was geen lol aan te beleven. Supporters gingen niet mee naar uitwedstrijden omdat die te ver weg lagen. Volgend seizoen treffen we weer verenigingen uit de omgeving. Gezellig.”

Met FC Twente beleeft de aimabele preses opnieuw een gedenkwaardig seizoen. Voor het tweede jaar op rij veroverden de tukkers een startbewijs voor de voorronde van de Champions League, terwijl ook nog de bekerfinale tegen SC Heerenveen voor de deur staat.

Vooral de verrassende keuze voor Steve McClaren als opvolger van de eveneens succesvolle Fred Rutten is een gouden greep van FC Twente gebleken. Alle critici, die vorige zomer hun vraagtekens zetten bij de komst van de ervaren Engelsman, zijn de mond gesnoerd. „Het uitstekende werk dat Steve McClaren hier verricht, geeft veel voldoening”, zegt Munsterman, die vol lof is over zijn hoofdtrainer c.q. manager technische zaken. „Managerial is Steve echt top. Hij geeft vrijheid en delegeert. Qua sociale intelligentie scoort hij een 9 of 10. Dat is volgens mij aardig belangrijk als je spelers tot je beschikking hebt die al goed kunnen voetballen. En je denkt toch niet dat Kenneth Perez voor FC Twente had gekozen als we McClaren niet hadden aangetrokken?”

„Na eerst drie maanden de kat uit de boom gekeken te hebben, kwam Steve bij me en zei: we gaan het nu zo en zo doen. Hij vertelde alleen maar zinnige dingen. Zelf heb ik nooit anders gewerkt. Pas na een aantal maanden heb ik een goed overzicht en kan ik ingrijpen.”

De sterke sportieve prestaties doen Munsterman goed, maar hij benadrukt keer op keer dat FC Twente veel meer is dan een voetbalclub alleen. Voor de club is een sociaal-maatschappelijke rol heel belangrijk. Daarom heeft FC Twente onder meer het project ’FC Twente scoren in de wijk’ geïntroduceerd. „En in het stadion hebben we een box voor terminale patiënten. Het is hartverwarmend om te zien wat je voor die mensen kunt doen. Ook dat geeft veel voldoening.”

Dat Munsterman het hart op de juiste plaats heeft zitten en bepaald geen kille bestuurder is, bleek onlangs tijdens een supportersfeest in het Twentse dorpje Enter. Hij werd midden in het feestgebruis aangesproken door een fan wiens ernstig zieke vader graag de hand van Munsterman wilde schudden. Munsterman twijfelde niet, stapte direct met de supporter in de auto en bracht een bezoek aan de man die al sinds 1965 bij FC Twente kwam. „Hij lag in de kamer, kon niets meer, maar we hebben een uurtje geweldig zitten praten. Ik heb hem nog uitgenodigd voor een bezoek aan het stadion, maar daar had hij de kracht niet meer voor.”

Om hem een hart onder de riem te steken, bezorgde Munsterman kort na zijn eerste bezoek een ingelijst shirt en een bal met handtekeningen bij de zieke supporter. Het interesseert Munsterman niets dat hij hiermee wellicht een precedent schept. „Waarom ik dit doe? Het is toch fantastisch om te zien wat je als FC Twente voor mensen en hun zelfbewustzijn kunt betekenen en een troost kunt zijn. Het draait niet alleen om voetbal en glamour. De supporters vormen de ziel van de club. Als je dat vergeet, stel je niets meer voor.”

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Thafunk » vr mei 15, 2009 11:45 am

Mooi stuk over McClarenin het AD:
'Maar Sir Alex zei: Blijf communiceren'

Door EDDY VAN DER LEY

ENSCHEDE - Na het ticket voor de voorronde van de Champions League hoopt trainer Steve McClaren (48) met FC Twente ook de beker te veroveren. Het geheim van de Engelsman is zijn maatgesneden 'mensenmanagement'.

,,Het is alsof je een duif in de hand hebt,'' zegt hij beeldend. ,,Laat je te veel ruimte, dan ontsnapt de duif. Knijp je te hard, dan is-ie dood. Communiceren met spelers is alles.''

Het fenomeen 'people's manager' wint in de voetballerij steeds nadrukkelijker aan terrein en betekenis. Een trainer in de top komt er niet langer met een leuke visie en dito oefenstof alleen. Wie niet de gave en persoonlijkheid bezit om een groep voetballers langs de menselijke maat te managen, ofwel het evenwicht te vinden tussen autoriteit en de haast spreekwoordelijke 'aai over de bol', heeft een probleem.

Gertjan Verbeek bij Feyenoord, Huub Stevens bij PSV, Marco van Basten bij Ajax: zij allen sneuvelden het voorbije seizoen op het slagveld van het mensenmanagement. Ze bleken in hun contacten met de spelersgroep soms te koud, eigenwijs of recht-door-zee.

Geen wonder dat elke zichzelf respecterende topclub tegenwoordig hengelt naar Guus Hiddink. De gelauwerde Achterhoeker is de ongekroonde opperkoning van het 'people management'. Hij kan boven de groep staan, maar ook ertussen, zonder dat zijn autoriteit in het geding komt.

Het is een eigenschap die ook van toepassing is op Steve McClaren. De trainer van FC Twente, uitgerust met een laag ego, behoort tot de bloedgroep van Hiddink. Hij hecht veel belang aan duidelijkheid, maar wel in een sfeer van humor, openheid en acceptatie.

Naast de omstandigheid dat McClaren de menselijke 'touch' in zijn dna meedraagt, heeft hij een stevig leerproces achter de rug. Dat begon in zijn tijd als manager van Oxford United (tussen 1989 en 1992), toen hij met minimale middelen zo ongeveer de hele club runde. ,,Dat was een onvergetelijke en waardevolle tijd,'' vertelt hij.

,,Ik trainde het eerste, tweede en de jeugd, die ik met een busje door het land reed. Ik had achterin een krik liggen, zodat ik ook nog banden kon verwisselen. We waren echt op elkaar aangewezen, spelers en trainer. Onderwijl las ik Amerikaanse sportliteratuur. Over groepsprocessen en motivatietechnieken. Hoe smeed je een team dat een groot verloop van spelers kent, tot een succesvolle eenheid?''

Niets is evenwel leerzamer dan de ongeschreven wetten van de praktijk. In 1999 trad de relatieve 'nobody' McClaren als assistent van Sir Alex Ferguson toe tot het sterrenensemble van Manchester United. ,,Ik werd behoorlijk uitgetest,'' weet hij nog.

,,Maar Sir Alex zei: 'zoek niet de confrontatie, ga problemen uit de weg, maar blijf wel communiceren'. Het was een kwestie van investeren, maar het lukte. Als trainer moet je uren maken om groepsprocessen te leren begrijpen en doorgronden. Het maakt niet eens uit waar je traint.''

De opgedane (mensen)kennis, later bij Middlesbrough nog eens uitgediept, projecteerde hij ook op de spelers van het Engelse nationale elftal, eigenzinnige vedettes met een ego groter dan hun Hummers. ,,Maar hoe groot hun status ook is, het zijn gewone jongens die gebaat zijn bij duidelijkheid en een menselijke aanpak. Jongens als Frank Lampard, Rio Ferdinand, David Beckham en John Terry hebben ook de steun en het advies van hun trainer nodig. En gedijen bij een goede teamsfeer.''

Het missen van het EK 2008 kostte McClaren uiteindelijk de kop, maar bij FC Twente werpt zijn menselijke en duidelijke aanpak direct zoete vruchten af. Spelplezier is in Enschede de vader van het succes; op de trainingen wisselen ernst en luim elkaar haast organisch af.

De Engelsman weet ook zijn wisselspelers in Enschede steeds weer te enthousiasmeren. ,,Bij FC Twente zijn enkele spelers hun basisplaats kwijtgeraakt. Het is de kunst om die jongens toch te overtuigen van mijn werkwijze, zodat ze zich niet buiten de groep plaatsen.

,,Dat gaat soms met harde noten, soms met humor, maar altijd met natuurlijke autoriteit. Die duif mag niet wegvliegen, maar ook niet sterven.''

Met een homogeen elftal hoopt McClaren zondag ten koste van SC Heerenveen de beker te pakken. ,,Als Engelsman met gevoel voor bekertraditie verheug ik me op de 'Cupfinal'. Ik wil heel graag winnen. Mensen binnen FC Twente hebben het nog vaak over de gewonnen bekerfinale van 2001, merk ik.

,,Die prijs heeft veel indruk gemaakt. Het is toch iets met eeuwigheidswaarde, voor de geschiedenisboeken. En iets van het menselijke collectief, niet te vergeten.''

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Toppie » zo mei 17, 2009 10:30 am

Engelse clubs naar De Kuip Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Vertegenwoordigers van Manchester United, Arsenal, Tottenham Hotspur en Fulham zitten vanmiddag in de Kuip en richten hun aandacht speciaal op de Twentse vleugelspelers Eljero Elia en Marko Arnautovic. De eerste, winnaar van de bronzen schoen en de Johan Cruijff Prijs voor het grootste talent van Nederland, verlengde onlangs zijn contract, maar kreeg de toezegging dat FC Twente deze zomer mee zal werken aan een transfer.

Oostenrijker Arnautovic sprak onlangs de verwachting uit ook na de zomer in Enschede te voetballen. FC Twente-coach Steve McClaren had al een onderhoud met Roda JC-speler Sekou Cissé, in wie hij een mogelijke vervanger van Elia ziet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » di mei 19, 2009 9:10 pm

'FC Twente legt Iraakse sterspeler Akram vast'
19/05/2009 19:47

FC Twente gaat zich verzekeren van de diensten van Nashat Akram, meldt De Twentsche Courant Tubantia. De 24-jarige middenvelder staat te boek als een van de beste spelers uit Irak.

Akram legde in 2007 met zijn land beslag op de Azië Cup en werd in 2006 uitgeroepen tot Iraaks voetballer van het jaar. Zijn prestaties wekten in januari 2008 de aandacht van Manchester City, maar de transfer ketste af doordat de spelmaker in Engeland niet in aanmerking kwam voor een werkvergunning.

Akram verdient momenteel zijn brood in Qatar bij Al Gharafa. Vanwege een knieblessure moest hij afgelopen zaterdag de finale om de Emir Cup tegen Al Rayyan laten schieten. Al Gharafa won de eindstrijd met 2-1.

VI
De website van Twente meldt al dat het rond is, maar dat krijg ik zo 1,2,3 hier niet geplakt. Hele opmerkelijke transfer, hoor. Ben benieuwd of die jongen kan aarden hier.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jinne » wo mei 20, 2009 8:44 pm

FCTwentefans.nl
De zaakwaarnemer van Marko Arnautovic, Rob Groener, ontkent met Internazionale te hebben gesproken. De Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport meldde woensdag dat Inter dicht bij een overeenkomst was met Arnautovic.

"Dat zijn conclusies van die krant," verklaarde Groener tegenover Goal.com. "Ik heb met niemand van Inter gesproken. In het artikel wordt een persoon (Claudio Vigorelli, red.) opgevoerd als FIFA-agent, maar hij heeft helemaal niets met Arnautovic te maken. Ik ken die man niet eens."

Toch heeft Arnautovic over interesse niets te klagen. "Er is belangstelling en er zijn contacten. Verder is het aan de club of de speler om hierover uitspraken te doen en niet aan een zaakwaarnemer. Hoe groot de kans is dat hij bij Twente blijft? Laten we het op fifty-fifty houden. Op 6 juni komt Arnautovic nog in actie voor Oostenrijk.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » wo mei 20, 2009 10:36 pm

Corriere dello Sport is ook pure pulp, dus dat geloof ik al snel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » wo mei 20, 2009 10:47 pm

Inter: 14 miljoen voor Arnautovic

ENSCHEDE - Inter Milaan lijkt de nieuwe werkgever te worden van Marko Arnautovic. De Italiaanse topclub is bereid de 19-jarige Oostenrijker voor een bedrag van 14 miljoen euro over te nemen van FC Twente.

Marko Arnautovic. FOTO AFP
Arnautovic, in het seizoen van zijn doorbraak goed voor 12 doelpunten uit 28 wedstrijden, heeft al een gesprek gehad met een delegatie van de Italiaanse landskampioen.

Inter ziet in de talentrijke aanvaller op termijn de opvolger van Zlatan Ibrahimovic, met wie de speler van FC Twente qua stijl en houding te vergelijken is. Ook Chelsea, Genua en AS Roma zijn geïnteresseerd in Arnautovic.
AD

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » do mei 21, 2009 2:10 pm

Arnautovic rond met Inter’
Uitgegeven: 21 mei 2009 12:08
Laatst gewijzigd: 21 mei 2009 13:09

AMSTERDAM - De transfer van FC Twente-aanvaller Marko Arnautovic naar Internazionale begint steeds concretere vormen aan te nemen. Zijn zaakwaarnemer zit donderdag om de tafel met de leiding van de Italiaanse kampioen.


De Telegraaf meldt dat de twintigjarige Oostenrijker persoonlijk al rond is met de ‘Nerazzurri’ voor een meerjarig contract.

FC Twente wil zijn talentvolle speler echter niet voor appel en een ei van de hand doen. De Tukkers zijn volgens Voetbal International voornemens om vijftien miljoen te vangen voor Arnautovic, terwijl Inter voorlopig niet verder gaat dan een bod van tien tot twaalf miljoen. De rechterspits heeft een contract tot medio 2011 in Enschede.

Arnautovic was een van de pijlers van het succes van FC Twente in het afgelopen seizoen. De vijfvoudig Oostenrijks international was goed voor twaalf goals in 28 optredens.

nu
Ben benieuwd, hoor. Als Ibra blijft, dan is de concurrentie moordend met Milito, Ibra, Balotelli en eventueel nog een oude vedette.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » do mei 21, 2009 7:10 pm

Peter schreef: Ben benieuwd, hoor. Als Ibra blijft, dan is de concurrentie moordend met Milito, Ibra, Balotelli en eventueel nog een oude vedette.
Die Marko komt er wel. Echt een klasbak. Inter mag 'm gerust een jaartje bij Ajax stallen. Kunnen ze er first refusal op Suarez voor terug krijgen.

Maar zo inventief en slagvaardig is onze Danny ongetwijfeld ook wel!! :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Marillion » do mei 21, 2009 7:17 pm

Gaat dat nou niet iets te snel voor die jongen? Voorlopig heeft hij bij Twente volgens mij voornamelijk aan de rechterkant gestaan terwijl hij in het centrum beter tot zijn recht komt. Hij moet zorgen dat hij op die positie speeltijd krijgt.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » vr mei 22, 2009 10:42 am

Lijkt me een onverstandige stap van Arnautovic. Hij kan beter nog een tussenstap maken in de top van NL of Duitsland cq. Frankrijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » vr mei 22, 2009 10:47 am

Chelsea dicht bij Arnautovic
LONDEN - Chelsea heeft de beste papieren om Marko Arnautovic (20) over te nemen van FC Twente. De Oostenrijker wordt begeerd door nog twee clubs van de top vier van de Premier League en ook Internazionale zou de Oostenrijker graag willen contracteren als stand-in en op termijn vervanger van Zlatan Ibrahimovic.
Zelf heeft Arnautovic een lichte voorkeur voor Chelsea en de Engelse club is bereid aan de eisen van FC Twente te voldoen. Op korte termijn moet de transfer zijn beslag krijgen.

Telegraaf
Tja als dat soort clubs tegen mekaar op gaan bieden dan wordt het kassa voor Twente.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » vr mei 22, 2009 10:56 am

En dan straks nog Elia verkopen.

2 spelers die ze voor nop hebben gekregen. Bij Twente wordt i.t.t. elders met beleid gewerkt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » vr mei 22, 2009 10:59 am

Ja, Ajax moet eens op haar tellen gaan passen dus. Als Twente het geld van Elia en Arnautovic (pak 'em beet 25 miljoen) goed weet te besteden, dan zijn ze uiteraard spekkoper.

Snap Arnautovic overigens niet helemaal, want ik zou niet zo snel voor Chelsea kiezen.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » vr mei 22, 2009 11:02 am

Strijd barst los: Van Gaals Bayern wil Twente's Elia
Na een waslijst Engelse ploegen en de interesse van Ajax en Hamburger SV aast nu ook Bayern München op FC Twente-aanvaller Eljero Elia. Dat meldt SkySports. De nieuwe trainer Louis van Gaal is volgens het Engelse medium een groot fan van de balvirtuoos. De oefenmeester zou bereid zijn een bod op Elia te plaatsen.

Maar Bayern is niet de enige club die de naam van Elia heeft omcirkeld in de scoutingsrapporten. Tijdens de bekerfinale tegen sc Heerenveen waren Manchester City, Tottenham Hotspur, Everton, Arsenal en Aston Villa aanwezig in De Kuip.

Bovendien zijn Ajax en Hamburger SV de aanvaller nog niet vergeten. De Amsterdammers lijken met het mislopen van de Champions League echter weinig kans te maken. Volgens Bild zijn de kansen voor HSV groter. De Duitse boulevardkrant wist zelfs met zekerheid te melden dat Elia naar Hamburg trekt, maar dat werd snel naar het rijk der fabelen verwezen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » vr mei 22, 2009 11:03 am

Snap um sowieso niet ( behalve dan om de euro's ) maar als je naar zulke clubs gaat moet je wel heeeeel goed zijn om regelmatig aan spelen toe te komen.Dan is het speelkwartier voorbij en telt alleen het rendement .. komt er dat niet effe uit .. dag doelpalen . hoi bank ( of tribune )

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » vr mei 22, 2009 11:05 am

HSV moet nog knokken om uberhaupt Europees voetbal te halen. Nee, ik ga er gewoon vanuit dat Ajax en HSV achter het net vissen. Die jongen gaat naar een betere club, vrees ik.

Wat ik me wel eens afvraag is of zo'n El Ahmadi nu nog steeds voor Feyenoord zou kiezen als hij het over mocht doen. Ik denk namelijk van niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » vr mei 22, 2009 11:08 am

Tja, die Arnautovic is net twintig jaar ..

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » vr mei 22, 2009 11:13 am

Peter schreef: Wat ik me wel eens afvraag is of zo'n El Ahmadi nu nog steeds voor Feyenoord zou kiezen als hij het over mocht doen. Ik denk namelijk van niet.
Vraag me ook af of Feyenoord voor El Ahmadi zou kiezen als ze het over mochten doen. :excited.gif:

Arnautovic redt zich overal. Hij is i.m.o. aanmerkelijk beter dan bijv. Salomon Kalou. Chelsea zal gezien de oude selectie sowieso een doorstart moeten maken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » vr mei 22, 2009 12:35 pm

Peter schreef:HSV moet nog knokken om uberhaupt Europees voetbal te halen. Nee, ik ga er gewoon vanuit dat Ajax en HSV achter het net vissen. Die jongen gaat naar een betere club, vrees ik.
Hoezo vrees je dat?

Volgens het AD heeft Elia voor HSV gekozen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » vr mei 22, 2009 12:38 pm

Beetje kromme zin van mijn kant inderdaad. Ik ging er van uit dat Twente dan ook meer geld zou krijgen, maar volgens mij heeft hij een afkoopsom in zijn contract staan bedenk ik me nu.

Ik hoef hem in ieder geval niet bij Ajax te zien. Laat dat duidelijk zijn.

Gesloten