Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door Aristides » zo jun 21, 2009 9:45 pm

De eerste training en de open dag zijn de laatste jaren de hoogtepunten van het jaar, hopen dat dit nog jaaaaaaaaaaren zal duren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33874
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door Duke » ma jun 22, 2009 8:32 am

Been krijgt geld voor versterkingen

ROTTERDAM - Mario Been krijgt bij het noodlijdende Feyenoord geld tot zijn beschikking om de selectie te versterken. Dat maakte de oefenmeester zondag bekend na zijn eerste training in Rotterdam. ,,Ik weet dat er mensen zijn die ons financieel willen helpen, zodat we ons kunnen versterken'', aldus Been.

Feyenoord kampt met een behoorlijke schuld (ruim twintig miljoen euro) en heeft externe financiers nodig om spelers aan te trekken. Die constructie is al gebruikt om de Spaanse rechtsback Dani Fernandez naar De Kuip te halen. Been wil de toegezegde financiële impuls gebruiken om een centrale verdediger en een aanvaller aan te trekken. ,,En misschien ook nog wel voor een keeper'', aldus de 45-jarige coach.

Been heeft vooralsnog drie doelmannen tot zijn beschikking: Rob van Dijk (40), Erwin Mulder (20) en Darley Torres (19). De nieuwe trainer van Feyenoord wilde niet doorgaan met Henk Timmer, de tweede doelman van het Nederlands elftal. ,,Als er nog geld voorhanden is, willen we misschien nog een keeper aantrekken. Anders mogen deze drie jongens het uitvechten.''

Doelstelling
De geboren Rotterdammer kreeg zondagochtend van technisch adviseur Leo Beenhakker te horen dat er geld beschikbaar is om de selectie te versterken. ,,Ik weet dat er een x-aantal mensen bereid zijn ons te helpen. Het gaat om een goed bedrag. Om hoeveel precies? Ik heb het in ieder geval niet iedere dag in m'n broekzak zitten. Het is geld waarmee we ons echt kunnen versterken.''

Been denkt dat Feyenoord met de nodige nieuwe spelers komend seizoen bij de eerste vijf in de eredivisie moet kunnen eindigen. ,,We willen weer een rol van betekenis gaan spelen. We hebben zoals ieder jaar de doelstelling om Europees voetbal te halen.''
Been gaat Castaignos al kans geven
ROTTERDAM - Het grote talent Luc Castaignos krijgt van trainer Mario Been de kans zich in de kijker te spelen bij de hoofdmacht.

De 16-jarige spits, international van het Nederlands elftal onder zeventien jaar, mag van de oefenmeester na terugkeer van zijn vakantieadres ‘één tot tweemaal per week’ aansluiten bij de A-selectie.

Castaignos is in beeld bij onder meer de Engelse topclub Arsenal. De spits staat volgens zaakwaarnemer Arie Treffers open voor een vertrek naar de club van Arsène Wenger, maar wil dan komend seizoen wel op huurbasis voor Feyenoord blijven spelen. ,,Ik ken Luc Castaignos nog niet goed, maar zijn trainer van B1, Cor Adriaanse, is erg enthousiast over hem,’’ zegt Been. ,,En dat is Cor niet snel bij een talent. Castaignos is in beeld bij zeer grote clubs, dus moeten ook wij hem perspectief bieden. Hij is pas zestien jaar oud. Maar als je goed genoeg bent, ben je ook oud genoeg. Ik ga straks eens een keer goed met hem praten. Dan vertel ik hem wat wij van plan zijn.’’


De oefenmeester deelde tot op heden nog geen rugnummer één uit aan één van zijn doelmannen Rob van Dijk, Darley en Erwin Mulder. ,,Zolang er geen zekerheid is of wij nog een andere keeper halen, deel ik geen nummer één uit. Als er niemand komt, kunnen die gasten het uitvechten,’’ aldus Been.
Legioen ziet in Been de verlosser
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Veel fans droegen zijn hoofd op een shirt met het beroemde silhouet van Che Guevara, de voormalige marxistisch revolutionair en leider van de Cubaanse revolutie.

Minutenlang werd er ‘Marióóó´’ gescandeerd. Bijna tienduizend toeschouwers zagen gisteren ‘verlosser’ Mario Been voor het eerst als hoofdtrainer van Feyenoord aan het werk.

,,Ik een verlosser?’’, lachte Been. ,,Dat vind ik een stap te ver. Dat shirt met mijn hoofd brengt geld op voor de jeugdopleiding. Daarom heb ik ja gezegd. En ik ga er alles aan doen om Nederland weer met respect over deze club te laten praten. Feyenoord mag niet meer ergens in het rechterrijtje hangen. Deze club moet minimaal Europees voetbal halen. Maar verlosser? Nee.’’

De Rotterdammer gaf na afloop toe dat hij ‘ontroerd’ was door alle steun. Het Legioen beschouwt Been als ‘dé verlosser’, maar vooralsnog moet de coach zijn forse reparatiewerk in de Kuip doen met slechts één aankoop. Dani Fernandez (26) wordt de nieuwe rechtsback.

Been vertelde gisteren na de training te rekenen op het spoedig vastleggen van een rechtsbenige centrale verdediger. ,,Ik hoop dat hij zaterdag bij de eerste oefenwedstrijd tegen SC Feyenoord al van de partij is,’’ vertelde Been. ,,Leo Beenhakker heeft mij toegezegd dat er geld is . Er moéten een centrale verdediger en een aanvaller bijkomen. En eventueel een keeper, als zich op de markt een buitenkans voordoet. Hoeveel geld er is? Er zijn dagen bij dat ik het niet in mijn zak heb…’’

Been heeft de hoop op de komst van spits Sekou Cissé (Roda JC) nog niet opgegeven, maar legt prioriteit nummer één dus bij een nieuwe verdediger. Ook met keeper Jerzy Dudek werd gesproken, maar de kans dat de Pool van Real Madrid naar Nederland komt, lijkt klein. ,,Ik heb er al weken niets meer van gehoord,’’ zegt Been.

Ook zonder spectaculaire aankopen rekenen de supporters van Feyenoord op eerherstel. Na één van de allerslechtste seizoenen uit de rijke clubhistorie, is er ondanks alles toch weer hoop.

Al is de vraag waar het tot op heden op is gebaseerd. ,,We hebben alleen Fernandez vastgelegd en er zijn enkele wijzigingen in de medische staf. En toch hebben wij al 35.000 seizoenkaarten verkocht. Kan je nagaan hoeveel mensen zo’n kaart aanschaffen als wij ons nog weten te versterken ook. Dan moet er bijna een ring op het stadion worden gezet. Dát is Feyenoord,’’ lachte Been.

Van de achttien spelers die Been het trainingsveld naast de Kuip op dirigeerde, kan de trainer absoluut nog geen elftal formeren dat straks meedraait in de top van de eredivisie. Zo is Jonathan de Guzman nog allesbehalve fit na een meniscusblessure en is Ron Vlaar na twee jaar blessureleed nog niet klaar om wedstrijden te spelen.

Daarnaast waren ook Dwight Tiendalli en Nicky Hofs, die Feyenoord mogen verlaten, present. Hofs werd opvallend vaak toegezongen door de fans. De supporters hopen op een nieuwe kans voor de kleine Arnhemmer. ,,Maar Hofs mag weg,’’ is Been duidelijk. De trainer ziet pas later in de voorbereiding Fer, Wijnaldum, Pedro, Tomasson, Van Bronckhorst, Erasmus, Leerdam, Biseswar en El Ahmadi aansluiten. Zij kregen extra vakantie na inspanningen met nationale elftallen.

De nieuwe trainer bereidde zich op zijn nieuwe functie voor in het Spaanse vissersdorpje Carihuela. Als hij in de avonduren langs de boulevard slenterde, wensten de voorbijgangers hem ‘sterkte’. ,,Alsof ik aan iets vreselijks ging beginnen,’’ lacht hij. ,,Feyenoord verloor vorig seizoen thuis van NEC, De Graafschap en Roda JC. Uit werd verloren van Volendam. Dat mag zelfs een slecht Feyenoord niet gebeuren. Als je die punten er bij telt, was de club bij de top vijf geëindigd.’’

Been vertelde in Spanje twee weken lang aan zijn openingsspeech te hebben gewerkt. ,,Maar Leo Beenhakker opende vanochtend met een lang praatje en toen konden mijn woorden meteen de prullenbak in. Ik was vanochtend om zes uur wakker. Zo blij was ik dat ik mocht beginnen. Dat moeten die gasten ook hebben. Dan kan er iets moois ontstaan in Rotterdam. Ja, minimaal Europees voetbal. Dan kennen we weer eens op reis...’’

Het krachthonk, dat onder het bewind van zijn voorganger Gertjan Verbeek een belangrijke rol kreeg in de Kuip, is er nog steeds. ,,Maar ik kan je verzekeren dat de spelers er een stuk minder te vinden zullen zijn,’’ knipoogde Been vrolijk.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 12:23 pm

Mario Been lijkt nu al tien jaar ouder...

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » ma jun 22, 2009 12:28 pm

Ah er is dus wel degelijk het een en ander mogelijk met spelers aantrekken.. nou dan zeggen die schulden mij ook niet al te veel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 12:33 pm

Zolang ze spelers van het kaliber van Dani Fernandez aantrekken van dat geld maak ik me geen zorgen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » ma jun 22, 2009 12:37 pm

Nee idd, maar ik hoorde Been het gisteren over nog een speler of 3 erbij en dat daar de mogelijkheden voor waren financieel.. nou dan zullen ze deze zomer dus actiever zijn dan AJAX bijvoorbeeld op de transfermarkt.. in die zin zeggen die schulden mij dus niets meer. Blijkbaar is bij clubs als AJAX en Fnoord toch altijd wel wat mogelijk als het puntje bij paaltje komt.. dat had ik ook al wel gedacht maar het blijkt dus ook zo te zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 12:42 pm

Er is wel iets mogelijk, maar vooralsnog kan F. geen acht miljoen bieden (zelfs niet in vier termijnen) voor een speler als Elia. Om Dani Fernandez te kunnen aantrekken moesten ze met de pet rond. Dus zo'n vaart zal het niet lopen, denk ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door Lionel » ma jun 22, 2009 10:28 pm

joey schreef:Er is wel iets mogelijk, maar vooralsnog kan F. geen acht miljoen bieden (zelfs niet in vier termijnen) voor een speler als Elia. Om Dani Fernandez te kunnen aantrekken moesten ze met de pet rond. Dus zo'n vaart zal het niet lopen, denk ik.
En die Dani Fernandez is ook nog eens zo gek als een deur!!
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Feyenoord 2008 - 2009

Bericht door Daniel » di jun 23, 2009 8:39 am

Mwah, doet gewoon aan zieltjeswinnen. Scoort lekker bij de supporters dat soort uitspraken. Deed Gabri ook bij ons. Als Fernández naar PSV zou gaan zou hij hetzelfde zeggen maar dan PSV in plaats van Feyenoord.

Gesloten