N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » do jun 11, 2009 8:55 am

Janssen: "Die fluitconcerten heb ik nooit begrepen"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 18:56 | Laatst bewerkt: Gisteren 18:57 | 10 reacties


Tim Janssen zal de komende seizoenen actief zijn voor het Deense Esbjerg fB. Zijn nieuwe club heeft de 23-jarige spits tot eind 2012 vastgelegd. Janssen wordt door Esbjerg overgenomen van NEC. Dat hij vertrekt uit Nijmegen, lucht de spits op. ''Bij NEC wilde ik niet blijven,'' aldus Janssen in gesprek met het Eindhovens Dagblad.

Twee seizoenen droeg Janssen het shirt van NEC, maar een mooie periode werd het niet voor hem. ''Van de trainer heb ik geen steun gevoeld,'' zegt Janssen over Mario Been. Ook de Nijmeegse aanhang droeg de spits niet bepaald op handen. ''Hoe zij op mij reageerden. Die fluitconcerten. Dat heb ik nooit begrepen.''

Met zes doelpunten in twee seizoenen is zijn moyenne bij NEC niet indrukwekkend te noemen. Janssen: ''Maar bij alle andere clubs waar ik gespeeld heb, scoorde ik wel. FC Zwolle, FC Eindhoven, RKC. Zou het dan echt alleen aan mij gelegen hebben?''

''Vanaf mijn veertiende voetbal ik met plezier. Alleen bij NEC is dat niet gebeurd. Daar wil ik niet dramatisch over doen, maar ik had er veel meer van verwacht. De teleurstelling overheerst.''


Bron: Goal.com
forzanec.nl

Ik wordt zo moe van dat standaard gelul de hele tijd van spelers.
DAni vind Feyenoord nou ineens de mooeste club... Janssen heeft het nooit naar zijn zin gehad bij NEC (terwijl hij 3 weken heel anders lulde)... bahbah...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » do jun 11, 2009 9:01 am

Dit past Tim ook niet...heeft steeds zonder mokken en professioneel zijn ding gedaan. Steek ook hand in eigen boezem Tim, want je presteerde ook veeel te weinig. Daarbij was er niet overal gefluit...enniewee...het ga je goed en meer succes bij Esbjerg... :koe.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » do jun 11, 2009 9:11 am

Gefluit wordt er alleen maar door die prutsers die altijd wat te nuilen hebben. Een beetje supporter fluit je eigen spelers niet uit... dat meneertje Janssen dat hoort... ja, Jammer dan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » do jun 11, 2009 9:15 am

banjavi schreef:Gefluit wordt er alleen maar door die prutsers die altijd wat te nuilen hebben. Een beetje supporter fluit je eigen spelers niet uit... dat meneertje Janssen dat hoort... ja, Jammer dan...
Mee eens...

Al is Tim wel het type speler dat vertrouwen nodig heeft en 't koppetje laat hangen om het minste of geringste...wellicht is een weerbaarheidstraining iets...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za jun 13, 2009 7:58 am

NEC 1e speeldag tegen Been in Rotterdam
zat. 13 juni 2009

Op zondag 2 augustus krijgt NEC meteen een speciale competi­tie-opening voor de kiezen. NEC speelt dan in Rotter­dam tegen Feyenoord, de nieuwe club van Mario Been en Dani Fernández. Volgens het conceptprogramma van de KNVB trappen Heerenveen en Roda JC, op vrijdag 31 juli, het nieuwe seizoen af.

Op zondag 13 september staat in de eredivisie de enige Gelderse der­by op het programma tussen vites­se en NEC. De return is op zondag 20 december in Nijmegen. Dat is meteen de laatste speeldag van 2009. Op 23 januari 2010 wordt de competitie hervat.

De 37 clubs uit het betaald voetbal komen aanstaande dinsdag bijeen om over het conceptprogramma te praten. Dan kunnen eventueel nog wijzi­gingen worden doorgevoerd.

Het conceptprogramma betaald voetbal seizoen 2009/2010 ziet er momenteel als volgt uit:

Speelronde 1
Vrijdag 31 juli: Heeren­veen- Roda JC.

Zaterdag 1 augustus: Heracles Almelo- AZ, Willem II-vitesse, Sparta Rotterdam-FC Twente, RKC Waalwijk- FC Utrecht.
Zondag 2 augus­tus: Feye­noord- NEC, ADO Den Haag-NAC Breda, PSV-VVV Venlo, FC Gronin­gen- Ajax.

Speelronde 2
Vrijdag 7 augustus: NEC-Heerenveen en AZ-Sparta Rotter­dam.
Zaterdag 8 augustus: Ajax-RKC Waalwijk, Roda JC-FC Groningen.
Zon­dag 9 augustus: VVV Venlo- ADO Den Haag, vitesse-Feyenoord, NAC Bre­da- Heracles Almelo, FC Utrecht-Willem II, FC Twente- PSV.

Bron: De Gelderlander

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » za jun 13, 2009 5:09 pm

Gemeente Nijmegen zit KNVB dwars
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 17:59 | Laatst bewerkt: Vandaag 18:02


Vandaag publiceerde de KNVB het concept competitieprogramma (zie hier ). De voetbalbond had in tegenstelling tot andere jaren weinig moeite met de samenstelling van het schema. Op de valreep werd de KNVB echter nog wel verrast door de gemeente Nijmegen, die op het laatste moment met de aanvullende eis kwam dat NEC in de maand augustus maar één thuisduel mag spelen.

''In die maand zijn vijf speelronden, waaronder drie thuisduels voor NEC'', zegt Bert van Oostveen, competitieleider van de KNVB in De Telegraaf. ''Dit kan niet zomaar aangepast worden, want dan moet het hele programma op de schop. We hopen dat NEC dit zelf met de gemeente kan regelen, anders moeten die wedstrijden elders worden gespeeld.''
forzanec.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za jun 13, 2009 5:26 pm

UPDATE 17:00 UUR
De Telegraaf heeft het concept van het competitieprogramma op haar website gepubliceerd. Volgens het concept ziet het programma er voor NEC als volgt uit:

Zon 02 aug: Feyenoord-NEC
Zat 08 aug: NEC - SC Heerenveen
Zon 16 aug: Roda JC - NEC
Vri 21 aug: NEC - FC Utrecht
Zat 29 aug: NEC - VVV
Zon 13 sep: vitesse - NEC
Zat 19 sep: AZ - NEC
Zon 27 sep: NEC - Heracles
Zat 03 okt: Willem II - NEC
Zon 18 okt: NEC - ADO Den Haag
Zon 25 okt: NEC - PSV
Zon 01 nov: Sparta - NEC
Zat 07 nov: NEC - RKC
Zat 21 nov: NAC - NEC
Zon 28 nov: FC Groningen - NEC
Zon 06 dec: NEC - FC Twente
Vri 11 dec: Ajax - NEC
Zon 20 dec: NEC - vitesse

Vri 22 jan: PSV - NEC
Zat 30 jan: NEC - Sparta
Din 02 feb: NEC - Willem II
Zon 07 feb: RKC - NEC
Vri 12 feb: NEC - NAC
Zon 21 feb: NEC - FC Groningen
Zon 28 feb: FC Twente - NEC
Zon 07 mrt: FC Utrecht - NEC
Zat 13 mrt: NEC - Roda JC
Vri 19 mrt: SC Heerenveen - NEC
Zon 28 mrt: NEC - Feyenoord
Zon 04 apr: Heracles - NEC
Zat 10 apr: NEC - AZ
Woe 14 apr: ADO Den Haag - NEC
Zon 18 apr: VVV - NEC
Zon 01 mei: NEC- Ajax


Afbeelding
Op 2 augustus willen we dit weer zien in De Kuip!


http://www.detrouwehonden.nl

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » za jun 13, 2009 5:34 pm

Wat is nu eigenlijk het probleem van de gemeente, dan? Weet jij dat, Ramoon?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za jun 13, 2009 5:47 pm

Geen flauw idee, BanJovi...en komen nog wel Goffertparkconcerten, Goldplay...misschien dat dat er iets mee vandoen heeft...?

Edit...dat is in September...dus nope...keine blasse Ahnung...


Iets heel anders...en ik zet 't maar in het NECdraadje... Good old Doeluh... bij The Spades... :biggrin.gif: :headbang.gif:

Björn van der Doelen rockt bij The Spades
zat. 13 juni 2009

Van middenvelder tot rockgitarist

Bij PSV luisterde hij als enige naar gierende gitaarmuziek. Nu speelt Björn van der Doelen in een heuse rockband: The Spades.

Even verstomt het rumoer in de kleedkamer. Zanger Denvis presenteert een stapel papier: de contracten voor het concert.

Gitarist Björn van der Doelen inspecteert de voorwaarden. ,,Die ben ik toch beter gewend!’’ oordeelt hij lachend. ,,Een paar nullen te weinig, zeker,’’ vermoedt Denvis, starend naar de 1100 euro die de groep - vijf vaste bandleden en twee blazers - voor een avondje zweten in de kleine zaal van 013 ontvangt.

Niettemin signeert iedereen met plezier. Het is de avond dat Tilburg zindert vanwege de komst van ‘The 2009 Rock-’n-roll revue’.

Het affiche vermeldt drie spijkerharde gitaarbands én, als pauzenummer, deejay Dikke Dennis voor een schappelijke prijs. Het laatste optreden in de revue is een stop op de afscheidstournee van The Spades, de formatie van Denvis én Björn van der Doelen.

Afbeelding

Sinds eind vorig jaar reist, drinkt en rookt de oud PSV-voetballer als gitarist mee in de bandbus van de in het clubcircuit beruchte groep.

En dat betekent onder meer spelen voor een zaaltje met amper tachtig man publiek, zoals recent in Leeuwarden. ,,Niet veel misschien, maar het ging als een tiet,’’ vertellen de twee. ,,Een freakshow was het. Er stond een gozer in een beha die van zattigheid niet meer wist wat hij deed. Maar wat ging het lekker die avond! En het leukste: daarna weer 3 ½ uur elkaar overschreeuwen in de bus terug.’’

Het gevoel van een gewonnen uitwedstrijd? Van der Doelen knikt. ,,Die gezelligheid voelt hetzelfde. Maar bij PSV of Twente hadden we wél toiletten en gerieflijke stoelen in de bus. En nog een verschil: nu mogen we op de heenreis al bier drinken.’’

Een ritme dat Van der Doelen - dikke bakkebaarden, zwarte zweetbandjes en permanente glimlach op het gezicht - goed ligt. In zijn voetbaljaren - hij speelde ook voor Standard Luik, FC Twente en NEC - al bekend als enthousiast hobbygitarist, ziet hij een jongensdroom in vervulling gaan bij The Spades. Een band die nog een ouderwets dieet van seks, drugs en rock-’n-roll voorstaat.

Voor de groepsleden verder verplicht: een totaal gebrek aan sterallures. Want een leger assistenten, podiumbouwers of masseurs ontbreekt. Vooraf sjouwt de band zelf met gitaren, geluidsboxen en microfoons. Ook het lijstje met kleedkamerwensen is sober. Flessen whisky (één keer Jack Daniels en één keer Glenfiddich) neemt de formatie zelf mee.

Wel in ruime mate aangesleept: koud bier én rode wijn. Het diner is ook verzorgd: gegratineerde aardappel, kip en bloemkool. Denvis schenkt wijn. Waarom rekruteerde de frontman - die na onderlinge ruzie zijn bandcollega’s al eens allemaal wegstuurde - Van der Doelen als nieuw gezicht? ,,Omdat hij echt ontzettend strak speelt. Een voetballer in een rockband? Als mensen zeggen dat dat niet kan, word ik recalcitrant. Björn is geen fietsenmaker die is verdwaald op een concertpodium. Hij speelt foutloos en is bovendien een enorme aanwinst in de feestvreugde.’’

Het diner is al bijna op als Dikke Dennis arriveert. Vloekend op de lange file vanuit Amsterdam naar Tilburg. De volslanke deejay die net zo veel tatoeages als kilo’s overgewicht meetorst, peilde alvast de drukte in de zaal. ,,25 man.’’ Er valt een wat bedrukte stilte. ,,Maar het kunnen er ook 26 zijn.’’

The Spades spelen pas om half elf en zaal kán nog vollopen, maar Denvis is toch bezorgd. Net als Spike van Zoest, de hyperactieve gitarist van Di-rect die nu optreedt met zijn nieuwe formatie The Deaf. De reden van zorg: de bassiste van de groep staat in de file. ,,Pak een vluchtstrook! We moeten over een kwartier op,’’ adviseert hij per mobiele telefoon.

Het lukt net. The Deaf warmt de zaal (Dikke Dennis in de kleedkamer: ,,Ik zie nu toch zeker veertig man.’’) op voor The Spades, waarbij de groepsnaam ook de typering kan zijn voor het plukje publiek na afloop van de trommelvlies-teisterende rockshow. Dikke Dennis neemt intussen ‘een medicijntje’. Hij heeft voor het witte poeder zijn eigen dealer mee. Die draagt een T-shirt uit de lijn van zijn afnemer. ‘Everything dikker than everything else’ staat er op.

Van der Doelen rookt een sigaret en geeuwt hartgrondig. ,,Kinderen hè,’’ verklaart hij. Van der Doelen werd eind april vader van zoon Klaas. Hij heeft al twee zoons: Teun (3) en Kootje (2). ,,Zware tijden zonder veel nachtrust. Soms voel ik me een zombie,’’ vat hij samen. Dat moet het buffet van bier, borrelnoten en sigaretten van vanavond de oud-sportman toch extra zwaar vallen? ,,Klopt wel. Na een avond als deze drink en rook ik ook een paar dagen niet. Dan wil ik even gezond doen en lekker sporten .’’

Op het voetbalveld begeeft hij zich nog weinig. De bijna natuurlijke reflex van de gestopte speler zich in het trainersvak te storten is hem vreemd. ,,PSV heeft me wel gevraagd de E-jeugd te begeleiden. Heb ik niet gedaan. Ik pas niet meer in dat voetbalstramien. In m’n jeugd moest ik kiezen tussen sporten en mijn bandje. Ik koos voetbal, maar niet voor eeuwig. Ik speel nog wel. In een bedrijvencompetitie van Philips. Allemaal Willie Wortels tegen elkaar. Heerlijk laag niveau.’’

Als Denvis zijn overgebleven haar nog maar eens in het vet heeft gezet, komt de voorbereiding tot een podiumclimax. De zaal telt inmiddels zestig belangstellenden, die als dresscode een zwart shirt mét hanenkam aanhouden. Maar hoe hard The Spades en Van der Doelen ook zwoegen, de stemming komt er niet in. ‘Het is donderdagavond. Jullie hebben er voor betaald. Dus doe gek,’ spoort Denvis zijn gehoor aan. Het maakt weinig uit. Na een uurtje vol donkere gitaarmuren en snoeiharde drums gaat de tweede fles whiskey uit onbegrip aan de mond.


Afbeelding


,,Zelden zo’n tamme zaal gezien,’’ analyseert Van der Doelen, die het rondje sterke drank overslaat. ,,Toch blijft het super om te spelen. Niets mooiers dan vol gas geven en rammen op het podium. Thuis zet ik deze muziek niet snel op en met m’n eigen bandje speel ik juist rustige, meer akoestische muziek, maar het contrast is heerlijk.’’

De teneergeslagen stemming in de kleedkamer slaat snel om. De biervoorraad wordt ververst, de whiskey is op en Dikke Dennis blijft opvallend energiek. Van der Doelen geniet van de chaos - het hok oogt alsof er een orkaan overtrok - en herinnert zich zijn laatste jaar bij FC Twente. ,,Toen ontstond er discussie of spelers na de wedstrijd mochten stappen. Wat een onzinpraat. Ik wilde na afloop gewoon de kroeg in. Even ontladen. Voor een nachtelijke ontsnapping - ja soms letterlijk langs de regenpijp - tijdens een trainingskamp was ik ook altijd wel in. Moet kunnen, hoor. Als je de volgende dag maar weer vooraan loopt bij de conditietraining.’’

Daarom drinkt Van der Doelen - die zich financieel onafhankelijk voetbalde - straks in de bus rustig nog een biertje. ,,Bij thuiskomst geef ik de kleine een flesje, kruip in bed en denk: hoera, morgen mogen we weer.’’

Bron: Algemeen Dagblad



http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door 666 » zo jun 14, 2009 6:29 pm

Deja vu.

Salonremise, 1-1, Ajax kampioen.
Ramona schreef:Zon 01 mei: NEC- Ajax
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » zo jun 14, 2009 7:22 pm

Competitie 'familyproof'?
zon. 14 juni 2009

Nog maar enkele jaren geleden de KNVB de noodklok over het explosief stijgende aantal knelpunten in het wedstrijdprogramma. Als de wensenlijstjes van clubs, burgemeesters en stadiondirecteuren zich zo wonderbaarlijk zouden blijven vermenigvuldigen, zou het binnen afzienbare tijd onmogelijk worden überhaupt een programma in elkaar te draaien. Anno 2009 heeft Van Oostveen, als directeur bedrijfsvoering van de KNVB, toch verdomd snel een concept-programma in elkaar geknutseld.

Echter of de supporters ook zo blij zullen zijn met het concept-programma is nog maar de vraag. Men doet voorkomen alsof er wel naar de wensen van de supporters geluisterd is. Het nieuwe competitieprogramma is namelijk ’familyproof’, zoals dat zo mooi heet. Maar dat blijkt voornamelijk gebasseerd te zijn op protesten van spelers en trainers (niet van supporters!?) en daarom zijn tweede kerstdag en Sinterklaas-avond geschrapt als speeldagen. Daar gaat dus de mogelijkheid om ook "Boxing Day" in Nederland te behouden.

En als we het dan toch over ’familyproof’ hebben, ook komend seizoen hoppen we weer van de zaterdagavond, via de zondagmiddag, over, jawel, de dinsdagavond naar de vrijdagavond als speeltijd. Weinig wedstrijden op de zondagmiddag en veel op het latere tijdstip. Ik denk niet dat daar veel 'families' blij mee zijn. Het lijkt er sterk op dat hier een knieval wordt gemaakt voor de commercie om zodoende maar zoveel mogelijk wedstrijden op de TV te krijgen. Kunnen we gezellig met de hele 'familie' thuis voor de buis kijken. Natuurlijk begrijp ik dat zo'n TV-uitzending NEC geld oplevert, dat men goed kan gebruiken, maar ik zie toch liever een volle Goffert.

Tevens is de winterstop weer terug van weggeweest. Competitieleider Bert van Oostveen hier over: "Er is drie weken winterstop ingeroosterd. Ik was zelf voorstander van voetballen met de kerst, omdat de stadions vol zaten, maar de clubs, die eerst het initiatief ertoe hadden genomen, waren er niet langer blij mee.” Waarom willen clubs een winterstop? Ik denk niet dat er veel supporters zijn die een winterstop aangeboden krijgen van hun werkgever. Daarnaast moet de competitie nu een aantal weken vroeger beginnen terwijl dan nog veel supporters op vakantie zijn.

Overigens is het concept-programma nog verre van definitief. Zeker niet voor NEC aangezien de KNVB op de valreep nog werd verrast door de gemeente Nijmegen, die op het laatste moment met de aanvullende eis kwam dat NEC in de maand augustus maar één thuisduel mag spelen. Competitieleider Bert van Oostveen: ,,In die maand zijn vijf speelronden, waaronder drie thuisduels voor NEC. Dit kan niet zomaar aangepast worden, want dan moet het hele programma op de schop. We hopen dat NEC dit zelf met de gemeente kan regelen, anders moeten die wedstrijden elders worden gespeeld", aldus Van Oostveen.

Wat zou de achterliggende reden van de aanvullende eis van de Gemeente Nijmegen zijn? Het feit dat de politie pas op vakantie kan na de 4-daagse? De wedstrijden tegen Heerenveen en VVV staan nou niet bepaald te boek als risico-wedstrijd.

Waarschijnlijk ligt achter het hele programma inderdaad een groot aantal wensen van clubs, burgemeesters en stadiondirecteuren. Wat mij echter dwars zit is dat ik me niet aan de indruk kan ontrekken dat men ook steeds meer rekening houdt met de wensen van de commercie en steeds minder met die van de supporters, bij het bepalen van het competitie-programma. Ach ja, waarom zou je ook luisteren naar de wensen van supporters!?

P@rickK

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo jun 14, 2009 8:15 pm

Nijmegen frustreert competitieopzet KNVB
De gemeente Nijmegen is niet akkoord met de competitieopzet die de KNVB onlangs prestenteerde. In het ergste geval moet NEC daardoor enkele thuisduels buitenshuis afwerken.

De gemeente staat in de maand augustus namelijk maar één thuisduel van NEC toe. Er is in die maand namelijk niet genoeg politie beschikbaar, weet De Gelderlander. De KNVB plande in de maand augustus drie wedstrijden in de Goffert.

"Dit kan niet zomaar aangepast worden", zegt Bert van Oostveen, die voor de KNVB het competitieprogramma maakte. Van Oostveen hekelt het late tijdstip waarop de gemeente Nijmegen de eis kenbaar maakte: "We hopen dat NEC dit zelf met de gemeente kan regelen, anders moeten die wedstrijden elders worden gespeeld."

NEC-directeur Jacco Swart is ook niet blij met de lokale overheid: "Wij vinden het niet reëel dat de gemeente op het laatste moment met aanvullende voorwaarden komt. Zie je het al voor je, NEC dat thuis speelt in Doetinchem of Venlo? Om nog maar te zwijgen over dat ene stadion dat nog iets dichter bij ligt.""
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo jun 14, 2009 8:34 pm

Competitie 'familyproof'?
zon. 14 juni 2009


Nog maar enkele jaren geleden de KNVB de noodklok over het explosief stijgende aantal knelpunten in het wedstrijdprogramma. Als de wensenlijstjes van clubs, burgemeesters en stadiondirecteuren zich zo wonderbaarlijk zouden blijven vermenigvuldigen, zou het binnen afzienbare tijd onmogelijk worden überhaupt een programma in elkaar te draaien. Anno 2009 heeft Van Oostveen, als directeur bedrijfsvoering van de KNVB, toch verdomd snel een concept-programma in elkaar geknutseld.

Echter of de supporters ook zo blij zullen zijn met het concept-programma is nog maar de vraag. Men doet voorkomen alsof er wel naar de wensen van de supporters geluisterd is. Het nieuwe competitieprogramma is namelijk ’familyproof’, zoals dat zo mooi heet. Maar dat blijkt voornamelijk gebasseerd te zijn op protesten van spelers en trainers (niet van supporters!?) en daarom zijn tweede kerstdag en Sinterklaas-avond geschrapt als speeldagen. Daar gaat dus de mogelijkheid om ook "Boxing Day" in Nederland te behouden.

En als we het dan toch over ’familyproof’ hebben, ook komend seizoen hoppen we weer van de zaterdagavond, via de zondagmiddag, over, jawel, de dinsdagavond naar de vrijdagavond als speeltijd. Weinig wedstrijden op de zondagmiddag en veel op het latere tijdstip. Ik denk niet dat daar veel 'families' blij mee zijn. Het lijkt er sterk op dat hier een knieval wordt gemaakt voor de commercie om zodoende maar zoveel mogelijk wedstrijden op de TV te krijgen. Kunnen we gezellig met de hele 'familie' thuis voor de buis kijken. Natuurlijk begrijp ik dat zo'n TV-uitzending NEC geld oplevert, dat men goed kan gebruiken, maar ik zie toch liever een volle Goffert.

Tevens is de winterstop weer terug van weggeweest. Competitieleider Bert van Oostveen hier over: "Er is drie weken winterstop ingeroosterd. Ik was zelf voorstander van voetballen met de kerst, omdat de stadions vol zaten, maar de clubs, die eerst het initiatief ertoe hadden genomen, waren er niet langer blij mee.” Waarom willen clubs een winterstop? Ik denk niet dat er veel supporters zijn die een winterstop aangeboden krijgen van hun werkgever. Daarnaast moet de competitie nu een aantal weken vroeger beginnen terwijl dan nog veel supporters op vakantie zijn.

Overigens is het concept-programma nog verre van definitief. Zeker niet voor NEC aangezien de KNVB op de valreep nog werd verrast door de gemeente Nijmegen, die op het laatste moment met de aanvullende eis kwam dat NEC in de maand augustus maar één thuisduel mag spelen. Competitieleider Bert van Oostveen: ,,In die maand zijn vijf speelronden, waaronder drie thuisduels voor NEC. Dit kan niet zomaar aangepast worden, want dan moet het hele programma op de schop. We hopen dat NEC dit zelf met de gemeente kan regelen, anders moeten die wedstrijden elders worden gespeeld", aldus Van Oostveen.

Wat zou de achterliggende reden van de aanvullende eis van de Gemeente Nijmegen zijn? Het feit dat de politie pas op vakantie kan na de 4-daagse? De wedstrijden tegen Heerenveen en VVV staan nou niet bepaald te boek als risico-wedstrijd.

Waarschijnlijk ligt achter het hele programma inderdaad een groot aantal wensen van clubs, burgemeesters en stadiondirecteuren. Wat mij echter dwars zit is dat ik me niet aan de indruk kan ontrekken dat men ook steeds meer rekening houdt met de wensen van de commercie en steeds minder met die van de supporters, bij het bepalen van het competitie-programma. Ach ja, waarom zou je ook luisteren naar de wensen van supporters!?

P@rickK
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » zo jun 14, 2009 8:58 pm

Zo boeiend is dat ook weer niet... :)

...zie post boven de jouwe, BanJovi...
en met bron bij zelfs...
:666.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » zo jun 14, 2009 9:21 pm

Ja... nou... eehh... wilde even kijken of je aan het opletten was... :p
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » zo jun 14, 2009 9:29 pm

:bis.gif:



:icon_biggrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » di jun 16, 2009 8:59 am

Nu weten we het Ramoon... de politie met tijdens de vierdaagsefeesten zooooo hard werken dat ze wel aan vakantie toe zijn in Augustus.
Burgemeester Nijmegen verbiedt NEC-UtrechtDoor Carlo Willemsen
Dinsdag, 16 juni 2009, 09:45

Thom de Graaf, de burgemeester van Nijmegen, heeft het duel tussen NEC en FC Utrecht voor vrijdag 21 augustus verboden. Tot grote woede van NEC en de KNVB.

"Ik heb ze gezegd: die wedstrijd moet uit het speelschema", legt de burgemeester aan De Gelderlander uit. "Wij hebben al in januari aangegeven dat we in augustus geen risicowedstrijden zoals die tegen Utrecht zullen goedkeuren. Dat kost te veel politiecapaciteit en die hebben we dan niet. Vanwege de Vierdaagsefeesten moeten we geweldig veel agenten inzetten in juli, dus is het logisch dat veel politiemensen in augustus op vakantie gaan."

NEC-directeur Jacco Swart is nu bang dat de club moet uitwijken naar Doetinchem of Arnhem. "Maar ze hadden het kunnen weten", zegt De Graaf. "Eigenlijk wilden we in de eerste helft van augustus helemaal geen thuiswedstrijden toestaan, maar ik heb met de hand over mijn hart gestreken. Die risicowedstrijd tegen Utrecht is echter onbespreekbaar. De KNVB is niet de baas van Nederland.”

Swart is het niet met die woorden eens. Het inplannen van de risicowedstrijd tegen Utrecht gaat volgens de directeur niet tegen de regels van de gemeente in. "Men zei toen: geen risicowedstrijd in de tweede helft van augustus en men noemde daarbij specifieke data op zaterdag en zondag. Over de vrijdag werd met geen woord gerept."
voetbalprimeur.nl

Arme politie...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » di jun 16, 2009 9:05 am

Uitwijken naar Arnhem... :baaa.gif:

...ben blij dat ik iig op vakantie ben dan... :excited.gif:


Wel geleuter van de KNVB dus; hoezo op het laatste moment aangegeven...? :offtopic.gif:

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door cHr » di jun 16, 2009 8:04 pm

Een kleine update van het 'Keizer front'. De brakkesteinse monarch kan langzaam weer lopen en gaat met volle moed de volgende fase van zijn revalidatie in. Ga zo door!!! :aai.gif:
Laatst gewijzigd door cHr op wo jun 17, 2009 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo jun 17, 2009 12:17 am

Hopelijk kan hij terugkeren op het hoogste niveau...

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door cHr » wo jun 17, 2009 4:18 pm

Ramona schreef:Hopelijk kan hij terugkeren op het hoogste niveau...
De wilskracht is er, menig ander jonge voetballer zou wellicht de handdoek al geworpen hebben. Het is ook niet niets: op je 23ste al bijna 2 jaar in de lappenmand gezeten hebben. Ik geloof er heilig in dat de Keizer na de winterstop weer een rots in de branding van de nijmeegse achterhoede zal zijn. :biggthumpup.gif:
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
cHr
Berichten: 131
Lid geworden op: di mei 02, 2006 1:42 pm

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door cHr » wo jun 17, 2009 4:22 pm

Afbeelding

De tatoeage van Doelen is trouwens echt prachtig, daar kan Megan Fox nog iets van leren...

Afbeelding
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo jun 17, 2009 4:47 pm

Niet door een prutser gezet idd...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » do jun 18, 2009 8:20 am

Exclusief interview Erik Langedijk
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 07:49 | Laatst bewerkt: Vandaag 09:09


Twee jaar geleden werd Erik Langedijk, voor velen beter bekend als Schele Daan uut de Krayenhofflaan, met lovende woorden binnengehaald door NEC. Commercieel bloed, creatief, een groot netwerk in Nijmegen en omgeving en een groot NEC-hart waren zomaar wat kreten uit het persbericht dat NEC naar buiten bracht. Wat volgde was een groot interview in De Gelderlander en veelbelovende woorden. Twintig maanden later publiceerde NEC een artikel van twee volzinnen waarin bekend werd gemaakt dat diezelfde Erik Langedijk zou vertrekken. De officiële lezing luidt dat de ondernemer in hem weer naar boven kwam.

Je vertrekt wel weer erg snel nietwaar?

Ik vertrek niet, wel heb ik besloten te stoppen in mijn huidige rol, maar ik heb sowieso mijn opvolger Rob Toussaint beloofd om hem te ondersteunen daar waar nodig en ik wil graag een verlengstuk blijven voor de commerciële afdeling.

Toch heerst het idee dat er meer speelt dan alleen een nieuwe uitdaging in het ondernemerschap.

Ik heb een afweging gemaakt. Het werken bij NEC en daarbij je club steunen is geweldig. Toch kan ik mijn ei niet kwijt in deze rol, misschien ben ik ook wel teveel ondernemer en wil ik te snel maar ik ging in ieder geval twijfelen toen er een mooie zakelijke kans voorbij kwam.

In deze functie ben je veel tijd kwijt aan randzaken rondom de wedstrijden en de interne organisatie. Ik was daardoor ook teveel gebonden aan mijn stoel op kantoor en eigenlijk is er in de huidige organisatie voor de commercieel manager gewoonweg veel te weinig tijd voor waar vooral mijn kracht ligt: netwerken, bouwen, op pad en duwen/trekken tussen de ondernemers. Het klinkt misschien vreemd, maar commercieel kan ik juist meer bijdragen in mijn vrijheid als ondernemer dan in de functie van manager. Ik vind ook dat we niet slagvaardig genoeg zijn en geen echte keuzes durven te maken op verschillende gebieden.

Als ondernemer moet je als geen ander weten wat voor een zaken van belang zijn om te slagen op commercieel gebied. Wat is er bij de huidige organisatie dan niet goed?

Ik kan hier geen kort antwoord op geven dus ga daar maar even voor zitten dan. Het hangt namelijk allemaal aan elkaar vast. Visie, imago, erbij willen horen etc.

Vertel.

Alles valt of staat bij een duidelijke visie en keuzes maken. Als je als bedrijf je doelstellingen helder hebt, ga je een keuze maken hoe je ze gaat realiseren. Bij het voetbalbedrijf is dan belangrijk dat je een duidelijke eigen identiteit hebt en een imago creëert waar zakelijke partijen zich mee willen associëren. Vervolgens moet je heel professioneel te werk gaan. Bij NEC bestaat de helft van de begroting uit commerciële inkomsten. Om het zakelijk netwerk uit te breiden en vooral te behouden moet je veel kwaliteit bieden en er dus ook in durven investeren. Een klein voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de aanpak bij FC Twente. Daar heeft een accountmanager honderd relaties te onderhouden. Bij ons moet de commercieel manager naast zijn ''normale'' taken er ook nog 150 relaties bij onderhouden en dan weet je dat je er qua professionaliteit niet alles uit gaat halen. Je moet je als organisatie dan ook serieus afvragen hoe belangrijk vind ik die afdeling nou eigenlijk voor mijn bedrijf? Ik vind dat wij als club veel teveel willen doen en daardoor veel teveel half doen.

Leg dat eens uit. Weinig supporters zullen snappen waar je nu op doelt.

Ik zal proberen het uit te leggen. In mijn ogen begint het allemaal bij de bestuurders van een organisatie. Die formuleren een visie, mooi gezegd die ontwikkelen een ''mission statement'' . Simpel gezegd wat willen wij nou eigenlijk en hoe gaan we dat bereiken. Vervolgens moet ''het NEC apparaat'' die doelstellingen gaan uitvoeren. Het apparaat is de kantoororganisatie oftewel de uitvoerende personen binnen de organisatie. Met alle respect voor deze mensen maar dat zijn, lullig gezegd, passanten. Of je het nu hebt over spelers, trainers of directie het zijn allemaal uitvoerders die de missie van de club moeten dienen. NEC moet het beleid maken, maar vraag je nou eens af wie is nou eigenlijk NEC? en wat willen wij nou eigenlijk bereiken met de club?

Hoe zie jij het antwoord op die vraag voor ogen?

Er moet voor een duidelijke, herkenbare clubvisie gekozen worden. Je moet echte keuzes durven maken als club in bijvoorbeeld wel of niet zelf jeugd willen opleiden, het positioneren van de club in de regio maar ook in het land, hoe ga je je als club onderscheiden. Daar gaat het om, hoe doen wij de zaken bij NEC anders waardoor wij ons duidelijk onderscheiden in die maffe voetbalwereld. Gaan we meer geld steken in de buitenlandse scouting of gaan we een opleidingssamenwerking aan in het buitenland? Blijven we alleen op Boekhoorn wachten of gaan we zoeken in de markt van externe investeerders? Willen we de volksclub zijn die zich in het hele werkgebied ook sociaal gaat inzetten? Etc. etc.

Ik vind dat we duidelijk moeten gaan definiëren hoe wij willen dat ons werkgebied en trouwens heel Nederland tegen ons aankijkt. Kortom, hoe gaan wij ons als voetbalproduct onderscheiden van de eenheidsworst in Nederland? Op die vraag moet een helder antwoord komen en dat kan op verschillende manieren.

De afgelopen twee jaar is volgens diverse onderzoeken het imago anders behoorlijk verbeterd.

Ja lekker verhaal, omdat toevallig Mario Been het twee jaar goed heeft gedaan. Het ''uithangbord'' Mario Been heeft ons imago zeker verbeterd, maar bedenk nou eens hoe we dat vasthouden de aankomende jaren. Je moet je blijven onderscheiden en slechts enkele clubs doen dat. Dat zijn overigens wel de clubs die al een duidelijke keuze hebben gemaakt over hun toekomst, clubs met een visie. Het is niet zo moeilijk hoor, de voorbeelden in Nederland zijn Twente en Heerenveen. Die clubs zijn al jaren bezig met het binden van hun achterban in de hele regio. Die clubs hebben hun toegankelijkheid enorm vergroot door de club breed in te zetten in de maatschappij en tevens het ''wij gevoel'' goed te verkopen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, binnen onze club worden nu ook stapjes vooruit gemaakt maar er wordt niet echt gekozen. Qua marketing is er in de persoon van Bas van Rossum echt wel kwaliteit in huis, wat ik echter mis is het brede draagvlak vanuit alle geledingen binnen de club, de boodschap die we met zn allen moeten uitdragen. Wat dat betreft zijn wij nog veel te dorps. Ik krijg het bijna niet uit mijn mond maar ''De Graafschap'' heeft zelfs een meer onderscheidende identiteit dan wij.

Dit klinkt als kritiek aan het adres van de huidige directie.

Nee hoor, integendeel, ik vind de huidige directie juist een goed team. Zij werken hard aan de professionaliteit binnen de organisatie en is zeker competent. Er is ook zeker voldoende kwaliteit binnen de club om goed uitvoering te geven aan de werkzaamheden. Daar ligt het ook niet aan, ik mis gewoon de clubvisie. De rode lijn die alle NEC - geledingen gezamenlijk kiezen en vervolgens de aankomende jaren uitrolt. Als onze algemeen directeur een keer weggaat, moet een clubvisie intact blijven en niet worden gewijzigd. Hans van Delft heeft in de oude structuur de eerste stap gezet om een professionele organisatie te starten, echter dan heb je nog steeds geen clubvisie. Er wordt langzaam afscheid genomen van de ouderwetse verenigingsstructuur maar ik merk wel dat een paar heren nogal eens probeert de zaken binnen de club toch naar hun hand te zetten en naar mijn mening kan dat niet. Ik neem de uitvoerders binnen de NEC - organisatie niets kwalijk, wel de verantwoordelijken daarboven.

Toch zijn er binnen de club veel geledingen die niet als passanten worden gezien. Zou één van deze groepen daar niet het voortouw in moeten nemen.

Kijk waarom er volgens mij nog geen echte clubvisie is ligt in het feit dat de bestuurlijke en adviserende organen niets met elkaar afstemmen. Veel mensen willen erbij horen maar dragen niets bij. De missie slaagt alleen wanneer de neuzen in dezelfde richting staan, en de eilandjescultuur ophoudt te bestaan. Het gaat nooit lukken als het STAK, de Raad van Commissarissen (RvC), de adviesraad, het bestuur van de OSRN etc. niet gewoon met elkaar communiceren. Sterker nog ze kijken elkaar zelfs met de nek aan. Er is bijvoorbeeld nooit gezamenlijk overleg tussen RvC en het bestuur van de OSRN. Ik begrijp daar helemaal niks van. Als wij er bijvoorbeeld voor zouden kiezen om een volksclub te zijn dan moet je daar ook op koersen, oftewel dan moet je ook de Supportersvereniging, de HKN, ForzaNEC, De Trouwe Honden etc. mee laten bepalen wat onze gezamenlijke koers wordt. Dan moet ons hele apparaat ook toegankelijker zijn voor alle fans in de regio. Barcelona met haar socio’s is een mooi voorbeeld.

Er zijn inmiddels een paar mooie voorbeelden van wat er kan gebeuren als je geen echte clubvisie hebt, kijk maar naar Ajax. Dat is nou echt een voorbeeld van zwalkend wanbeleid zonder visie. Ongelooflijk dat een club als Ajax haar clubbeleid afstemt op een passant, in dit geval de trainer. Feyenoord is trouwens ook een mooi voorbeeld van jarenlang visieloos zwalken. Ik hoop echt voor Mario dat het hem daar goed gaat, maar ik houd mijn hart vast.

Dus je grootste kritiek komt erop neer dat NEC zich niet onderscheidt, een gebrekkige identiteit heeft en geen heldere missie en visie.

Daar komt het wel op neer. En al die zaken zijn nou juist van enorm groot commercieel belang. Waarom denk je dat een grote partij als Univé verzekeringen zich graag associeert met een club als Heerenveen? Dat heeft dus alles te maken met het imago en de visie van zo’n club.

Heerenveen heeft jaren geleden een visie geformuleerd, keuzes gemaakt, een strak marketingplan uitgevoerd, gekozen voor een onderscheidende manier van scouten en opleiden en hebben de club in de jaren daarna zo goed gepositioneerd dat zij op dit moment als enige provincieclub in Nederland zelfs landelijk fans hebben verworven. Nou mooi voorbeeld zou ik zeggen. Waarom vinden wij nooit een betaalbaar supertalent die na een paar jaar met vette winst wordt doorverkocht?

Een uitgesproken mening. Die heb je als supporter en voormalig commercieel manager natuurlijk ook over het technisch beleid.

Nou ja een beetje haha, Ook hier vind ik dat het technische beleid moet aansluiten bij de clubvisie. Carlos Aalbers is een prima technisch directeur in mijn ogen die in twee jaar tijd al veel structuur heeft aangebracht in de technische organisatie. Hij legt de lat voor spelers hoger en eist dat zij er alles aan doen om maximaal te kunnen presteren. Toch zijn hier natuurlijk ook nog stappen te maken.

Waar denk je dan aan?

Ik zou kiezen voor een mix van zelf opleiden en spelers halen echter ik zou het wel aandurven om jonge spelers eerder een kans te geven. Ook dat is visie, dat hoort namelijk bij opleiden. Altijd dat korte termijn gedoe. Ik vind dat we te snel ''van ver weg'' beter vinden. In Nederland denken clubs uit de middenmoot dat een bankspeler bij een buitenlandse topclub goed genoeg is voor hun club. Dat klopt in theorie ook wel, maar alleen wanneer die jongen gemotiveerd is en het mentaal kan opbrengen. En dat is nou juist erg vaak een probleem voor die jongens, ''dat kunnen opbrengen''. Kijk en als die jongens dan voor heel weinig kunnen komen is het nog de moeite waard om er ''motivatietrainingen'' aan te besteden, maar vaak klopt de prijs/kwaliteitverhouding niet en komt er te weinig uit die jongens. Ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel als je kijkt naar de afgelopen twee seizoenen bij onze club.

Geef dan een mentaal sterke jeugdspeler een kans zou ik zeggen.

Ook hier geldt weer, wat wil je nu eigenlijk, wat is je visie? Kies je voor opleiden, ga er dan ook helemaal voor. Investeer in de kwaliteit van de scouting en de opleiding en geef talenten een echte kans. Jaarlijks gaat er zoveel geld naar de jeugdopleiding, maar het rendement was jarenlang nihil. Je kunt er ook voor kiezen om te stoppen met opleiden en dat beschikbare geld aan te wenden voor het aantrekken van spelers, dan moet je die koers varen.

Lees het interview met de moeder van Andwele Slory maar eens op Voetbalprimeur. Als pedagoge en sociaal begeleider bij enkele profclubs zegt ze dat er ontzettend veel talent verloren gaat in Nederland. Ik ben het volledig met haar eens. Er is nog zoveel winst te behalen in het voetbal zonder meteen de dikke knip te moeten trekken..

Gaat er zoveel mis dan met de jeugdopleiding?

We onderscheiden ons weer niet. Al die clubs doen hetzelfde. Als je voor opleiden kiest, moet je het zo goed doen dat talenten die niet naar Ajax, Feyenoord of PSV kunnen, er dan direct voor kiezen om naar NEC te gaan omdat ze weten dat NEC het beste alternatief na de top is. Helaas kiezen wij daar schijnbaar niet voor en verkopen wij die boodschap dus ook niet.

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat wij zelf niet in staat zouden zijn om op middenmoter eredivisieniveau regionaal talent door te laten stromen naar het eerste elftal. De Eredivisie is geen wereldtop hoor. De laatste jaren zijn eigenlijk alleen Mark Otten en Rutger Worm doorgestroomd en dan houdt het een heel eind op. Joël Tshibamba was schijnbaar niet opgevallen want die kwam ineens vanuit de amateurs aanwaaien.

We hebben zonder de investeerders nooit genoeg eigen middelen om overal te kopen waarom nemen we de opleiding dan niet serieus? Wat ik persoonlijk ook helemaal niet begrijp is bijvoorbeeld dat Nicolas Skverer, als talentvolle keeper, niet of weinig speelt en vervolgens het contract van een (met alle respect) 37-jarige reserve-keeper wordt verlengd. Volgens mij past dat niet echt bij opleiden, wel? Kijk, ik zeg alleen maar als je een keuze maakt, doe het dan ook goed. Kies je voor opleiden laat Wilfried Brookhuis dan ook 100% daar mee bezig zijn en niet ook nog de keeperstraingen er nog naast doen.

En de scouting dan?

Zeker een belangrijk item. Ik denk dat ook daar nog veel te winnen is. Ik vind dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in de kwaliteit van het hele scoutingsapparaat. Ik moet soms echt lachen als ik bepaalde scouts hoor oordelen dat een speler te weinig kwaliteit heeft, zou best kunnen hoor maar laten wij eerst eens even kijken naar de kwaliteit van de scout zelf zou ik zeggen.

Door jouw achtergrond word je altijd gelinkt met Marcel Boekhoorn. Heeft jouw vertrek uit deze functie nog consequenties voor de link Boekhoorn met NEC?

Nee hoor. Marcel is stevig aan boord, daar zag je onlangs nog het bewijs van. Die zal de club ook nooit laten vallen. Natuurlijk zijn er de afgelopen jaren ook problemen geweest maar ook hij wil vooruit kijken. Vroeger stonden we allemaal te blèren op de Eastside en nu tussen de bitterballen, haha. En natuurlijk vragen mijn maten en ik bijna dagelijks aan hem wanneer hij de club nou eens overneemt maar hij zal dat pas doen wanneer hij er zelf aan toe is. Marcel is ongrijpbaar in dat soort dingen, maar ik ben er van overtuigd dat hij er ooit zal instappen en het verschil gaat maken in Nederland. En in de tussentijd moeten wij ervoor zorgen dat de club keuzes maakt en een enorm voetbalbolwerk in de regio gaat worden. Wellicht zorgt Marcel dan nog eens voor de slagroom op de taart.

Uit alles blijkt dat je het beste met de club voor hebt. Dit relaas klinkt soms als dat van een supporter.

Ja sorry hoor, ik ben op de eerste plaats ook gewoon supporter, al 46 jaar! Ik ben een lolbroek maar ik heb ook een mening over hoe we met de club verder moeten. Ik spreek vanuit mijn hart en niet iedereen hoeft het met me eens te zijn maar zonder duidelijke visie blijven we slingeren en ik wil graag dat ook over 100 jaar iedereen in Nederland onze club herkent aan haar duidelijke frisse identiteit.

Kan NEC nog doorgroeien in de huidige Goffert?

We zitten nu in een te klein jasje, zijn elke week uitverkocht en dus kunnen we niet doorgroeien. Ik hoop dat de gemeente Nijmegen snel een besluit neemt want als onze omzetcapaciteit achterblijft haken we echt af. Dan kun je op den duur betaald voetbal in Nijmegen op je buik schrijven. Ik beloof de supporters bij deze dat als er signalen komen dat het fout dreigt te gaan met de uitbreiding van het stadion ik actie ga ondernemen. Dan trek ik de witte jas weer aan en gaan we met z’n allen naar het gemeentehuis. Het is echt erop of eronder wat dat betreft. Dat moet iedereen beseffen! Ik wil niet meer terug naar de onderkant van de eredivisie, ik ben te vaak getuige geweest van degraderen en promoveren in het verleden.

Ik hoor in de wandelgangen dat jij en Ton van Gaalen (voorzitter OSRN) door een aantal voorname sponsoren worden voorgedragen als nieuwe leden van de raad van commissarissen, klopt dat?

Mwa, ik heb wel iets gehoord.

Voel je daar wat voor?

Ik ga daar niet over, ik gaf al aan dat ik mee blijf helpen om de commerciële plannen uit te werken, ik blijf erbij dat er een clubvisie voor de lange termijn moet komen, als ik in de uitvoering in zo’n functie kan bijdragen zeg ik geen ''nee''.

http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » do jun 18, 2009 8:42 am

Tsja... niet echt een verassend interview. HIj heeft wat 'kritiek'... nou, dat heeft iedereen wel op iedere club.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten