N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo mei 13, 2009 7:56 am

Balans NEC positief, ondanks terugval
woe. 13 mei 2009

Voor NEC zit het seizoen er­op. Met 46 officiële en 16 vriendschappelijke duels een extreem lange en zware jaar­gang. Tijd om de balans op te maken.

NEC had aan de mooiste periode in zijn bestaan een Europees ticket overgehouden, maar de prijs van het succes was hoog. Meer dan de helft van het basis­team zocht het hogerop. Jeremain Lens, de absolute smaakmaker in de tweede seizoenshelft, keerde te­rug naar AZ. In zijn kielzog zoog hij Brett Holman, de o zo belang­rijke man achter de spitsen, mee naar Alkmaar. Krisztian Vadocz, de stille stilist, zocht zijn heil in de Primera División (Osasuna). Mus­lu Nalbantoglu (Kayserispor) en Kevin Bobson (Red Bull Salzburg) begonnen eveneens aan een bui­tenlands avontuur. En vlak voor de start van de competitie koos ook mandekker Jonas Olsson het ruime sop (West Bromwich Al­bion). Aan technisch directeur Car­los Aalbers de taak om weer een selectie op te bouwen die niet al te schril zou afsteken bij de uiteenge­vallen succesformatie.

Een onmogelijke opgave, zo werd al snel duidelijk. Al ging Aalbers voortvarend van start. Half juni strikte hij Lasse Schöne. Een vol­treffer. De jonge Deen paste zich snel aan en zou later een sleutelrol spelen in de Europese successen van NEC. Ook het feit dat Dani Fernandez nog een jaar gehuurd kon worden, kon als een succesje worden geboekstaafd.

Maar daarna werd het stil, afge­zien van het gemor van de suppor­ters natuurlijk. Aalbers zat met de handen in het dunner wordende haar, de kringen onder zijn ogen werden donkerblauw en de tele­foonrekening liep op naar onge­kende hoogten. Omdat de gewens­te versterkingen onhaalbaar ble­ken of kwaliteit tekort kwamen, moest Aalbers twee dingen doen die hij diep in zijn hart veraf­schuwt: huren en gokken.

Ruim een week voor de start van de competitie trok hij Arek Ra­domski aan. Een sprong in het duister, aangezien de Pool het jaar ervoor bij AustriaWien door een zware knieblessure nauwelijks ge­speeld had. En vlak voor het ver­strijken van de transfertermijn werden Ramon Zomer (FC Twen­te), Rachid Bouaouzan ( Wigan) en Collins John (Fulham) op huur­basis naar De Goffert gelokt. Al­leen centrumverdediger Zomer was direct inzetbaar en zou zich als een waardevolle kracht ontwik­kelen. Aan de anderen zou NEC vooral hoofdpijn overhouden.

Ofschoon het elftal een ingrijpen­de aderlating had ondergaan, hield de sportieve voorspoed aan. Twee factoren speelden daarbij een cru­ciale rol. Dankzij een uitgekiend trainingsprogramma was het me­rendeel van de selectie topfit, waar­door de spelers de roofbouw op hun fysieke gestel (25 wedstrijden tot aan de jaarwisseling) prima doorstonden. Minstens even belangrijk was de rol van Mario Been. De Rotterdam­mer wist telkens weer het beste uit zijn pupillen te halen en had vaak een gelukkige hand als de wedstrijd om een tactische in­greep vroeg. Vooral de manier waarop hij bij Spartak Moskou de dreigende eliminatie voorkwam, dwong diep respect af.

Halverwege het seizoen verkeerde NEC in een roes van gelukzalig­heid. De ploeg van Been stond op een keurige achtste plek, zat nog in de strijd om de KNVB-beker en was er zelfs in geslaagd de poulefa­se in de UEFA Cup te overleven. Het kon niet op in De Goffert.

Na de jaarwisseling waaide de wind de Nijmeegse club ineens vol in het gezicht. Het begon al tij­dens het trainingskamp in Marbel­la, dat vergald werd door een griep­golf. In Spanje kwam het ook tot een definitieve breuk met Collins John, die na een half jaar nog steeds met een fikse conditieach­terstand kampte. Tot overmaat van ramp vertrok boegbeeld Peter Wisgerhof naar FC Twente.

Nadat eind januari bekend werd dat Mario Been NEC na het sei­zoen zou verlaten, kreeg de coach het steeds moeilijker om alle smeu­lende veenbrandjes onder contro­le te houden. Hij was gedwongen de totaal ongedisciplineerde Ra­chid Bouaouzan weg te sturen; Moestafa El Kabir, evenmin een toonbeeld van professionalisme, werd teruggestuurd naar het belof­tenteam; en ook met Arek Ra­domski had Been het gehad. De Pool gaf keer op keer aan dat hij niet meer gemotiveerd was. Hoe­wel Aalbers die plooi geforceerd gladstreek, liet Been Radomski ver­der links liggen. De middenvelder speelde in 2009 slechts één wed­strijd in de hoofdmacht.

Her grootste probleem was echter dat de productie na de winterstop nagenoeg tot stilstand kwam. NEC scoorde nog maar zestien keer, minder dan een doelpunt per wed­strijd. En nóg een veelzeggend cij­fer: twaalf van die zestien doelpun­ten waren afkomstig van verdedi­gers of middenvelders. Gek genoeg was Tim Janssen de enige spits die in 2009 cijfermatig voldeed. De verguisde aanvaller scoorde drie keer in tien wedstrij­den. Eerste keus Jhon van Beuke­ring trof na het winterreces geen enkele keer doel.

De conclusies: Ook al won NEC na de winter­stop nog maar twee wedstrijden, vanwege de goede eerste seizoens­helft en met name de geslaagde Eu­ropese campagne kan het eindoor­deel over het hele seizoen slechts positief zijn.

- Carlos Aalbers doet er goed aan zijn selectie ruim voor de start van het nieuwe seizoen compleet te hebben.
- NEC zal doelpunten moeten ko­pen. Met een jongen van amper 18 (Ricky ten Voorde) en een wissel­speler van Volendam (Rowin van Zaanen) kom je er niet.
- Het zal voor de nieuwe trainer Dwight Lodeweges een hele klus worden om zijn charismatische voorganger te doen vergeten.
- Lodeweges zal - enigszins tegen zijn natuur in - de teugels strak moeten aantrekken. Er lopen bij NEC nu eenmaal iets te veel jon­gens rond die onvoldoende besef­fen dat het ploegbelang boven hun eigen belang uitgaat.




Bron: De Gelderlander

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » do mei 14, 2009 6:25 am

Kans uitbreiding Goffert in park groter
Door: ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Gisteren 08:24 | Laatst bewerkt: Gisteren 21:41


De plannen voor een Huis van de Topsport en een vernieuwd NEC-stadion in het Goffertpark zijn te verenigen met de monumentale status van dit volkspark. Dat stelt de commissie Beeldkwaliteit die toeziet op de vormgeving in de openbare ruimte.


Afbeelding


Enkele bewonersgroepen zijn kritisch over de bouw van het Huis van de Topsport (sporthallen en medische bedrijfjes onder een groen dak en de realisering van een extra tribune-ring). Ze vrezen toename van overlast en stellen dat de monumentale status van het park en het NEC-stadion door de plannen worden aangetast.

De commissie Beeldkwaliteit ziet het anders. De sportfunctie van het park en en de stadionfunctie worden als een essentieel cultuurhistorisch gegeven beschouwd. Het zijn juist de dragers van van het volkspark. De commissie accepteert daarom een aanpassing van de bestaande situatie om de sport hier te behouden. De commissie is bovendien enthousiast over de reeds gepresenteerde streefbeelden voor het Huis van de Topsport.



Bron: De Gelderlander

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » do mei 14, 2009 8:22 am

Van Zaanen: "NEC een mooie stap vooruit"
De clubleiding van NEC heeft al een eerste gesprek gehad met Rowin van Zaanen. De aanvaller van FC Volendam vindt dat het er goed uitziet en denkt dat een overgang naar Nijmegen een goede stap vooruit is.

"Er komt nog een vervolggesprek, maar het ziet er goed uit", zegt Van Zaanen in gesprek met het Noordhollands Dagblad. In Nijmegen kan 24-jarige aanvaller een contract tekenen voor drie seizoenen, en het lijkt erop dat hij dat graag doet. "NEC is voor mij een mooie stap vooruit."

Alleen de medische keuring zou een overstap nog tegen kunnen houden, maar Van Zaanen ziet dat als een formaliteit. "Ik verwacht geen problemen. Natuurlijk heb ik de afgelopen jaren wat blessures gehad, maar op dit moment ben ik in principe gewoon fit."

Van Zaanen, die dit seizoen zeventien duels speelde voor de degradant, speelt sinds het seizoen 2002/2003 in het eerste elftal van de Wijdbroeken. In totaal speelde Amsterdammer 97 competitieduels voor de plaatselijke FC.
Vraag is alleen: Gaat NEC er zelf ook op vooruit??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » vr mei 15, 2009 8:51 am

NEC meldt zich voor VleminckxDoor Sander Berends
Vrijdag, 15 mei 2009, 09:01

Op de diverse forums ging het gerucht reeds, maar nu heeft hij zelf het nieuws bevestigd. Ook NEC heeft zich gemeld voor Bjorn Vleminckx. De 23-jarige aanvaller van KV Mechelen is een populair doelwit. Ook Standard Luik en AA Gent willen de blonde spits graag aan de selectie voor het nieuwe seizoen toevoegen.

Vleminckx heeft nog een contract tot medio 2011 bij KV Mechelen en zal pas na de bekerfinale van KRC Genk, die over anderhalve week plaatsvindt, beslissen over zijn toekomst. De jonge spits, dit seizoen al goed voor 12 treffers in de Eerste Klasse, claimt ook interesse vanuit Duitsland.

NEC zou volgens de Belgische media weinig kans maken, omdat de ploeg in tegenstelling tot andere geïnteresseerde clubs geen Europees voetbal speelt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » vr mei 15, 2009 8:54 am

Bron?

Bron: ELF Voetbal
en geknipt en geplakt van: http://www.detrouwehonden.nl/ ? ;)


NEC zou interesse hebben in Zuid Afrikaan Klate
don. 14 mei 2009

Daine Klate is toe aan een stap omhoog. De 24-jarige international van Zuid-Afrika claimt de belangstelling van twee clubs uit de Eredivisie, zo meldt Voetbal International.

Volgens Klate is NEC een van de geïnteresseerde clubs. De andere club zou FC Utrecht zijn', zei de aanvaller tegen het Zuid-Afrikaanse Football365.

Klate heeft vijf seizoenen achter de rug bij Supersport United, waar zijn contract nog een jaar doorloopt. Voor de international is dat lang genoeg. 'Ik ben al lang hier en merk dat ik toe ben aan een volgende club, op een hoger niveau en met meer uitdagingen.'

Klate pakte dit seizoen zijn tweede titel in Zuid-Afrika op rij. De viervoudige international, die op de linkerflank uit de voeten kan, heeft 109 competitiewedstrijden voor Supersport United op zijn naam staan. Daarin maakte hij negentien doelpunten.



Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za mei 16, 2009 7:37 am

"Mijn vrouw wordt de grote winnaar"
zat. 16 mei 2009

Vanmiddag komt er een einde aan het bewind van Mario Been bij NEC. De 45-jarige coach zit tegen de amateurs van Achilles'29 nog één keer op de bank. Daarna keert hij terug naar zijn eerste liefde Feyenoord.

Af en toe denkt Mario Been nog wel eens te­rug aan de allereerste keer dat hij op de bank zat bij NEC. Zijn nieuwe ploeg opende op 8 juli 2006 de voorbe­reiding tegen de amateurtak van de Nijmeegse club. Pas in de laat­ste tien minuten wisten de profs een achterstand van drie doelpun­ten weg te werken. Been: „Ik was echt opgelucht dat het nog 3"-­3 werd.”

Been was net overgekomen van Ex­celsior, de club die hij in zijn eer­ste jaar als zelfstandig trainer naar het kampioenschap in de eerste di­visie had geloodst. „ Op Wou­­destein gaat het er heel gemoede­lijk aan toe. Niks moet, als je een periode pakt is het seizoen ge­slaagd. Bij NEC ervaar je ook veel warmte, maar de lat ligt wel veel hoger: men verlangt dat we in het linkerrijtje eindigen. Van de ene kant een begrijpelijke doelstelling, maar in mijn ogen niet altijd reëel. De groep middenmoters, clubs die ongeveer met dezelfde begroting werken, is erg breed. Vorig seizoen viel na de winterstop alles op z’n plaats, dit jaar kom je een paar punten tekort. Als je echter ziet wat wij op het eind laten liggen. Van de laatste zeven wedstrijden spelen we er zes gelijk. En daar za­ten er minstens drie bij die we ge­woon hadden moeten winnen.

Als je dat doet, sta je zesde of ze­vende en ziet de wereld er heel an­ders uit. Maar goed, zo zal iedere trainer wel rekenen.” Been is bezig aan zijn laatste werk­dagen in Nijmegen. Hij is toe aan vakantie, zegt hij. „We hebben heel lang op drie fronten meege­daan. Europese wedstrijden zijn ge­weldig om mee te maken, maar ze gaan je niet in de koude kleren zit­ten. En natuurlijk is er ook een hoop gebeurd, dingen die veel ne­gatieve energie kostten.”

De scheidende oefenmeester duidt met name op de aanvaringen met de spelers Collins John en Rachid Bouaouzan. „ Aan talent schortte het niet bij die twee, wel aan men­taliteit. Dat laatste onderdeel wordt steeds belangrijker. Je moet als profvoetballer voortdurend be­zig zijn om het beste uit jezelf te halen, om topfit te zijn. En dat hielden wij bij NEC scherp in de gaten. Niemand kon ontsnappen.

Bij Rachid was het fysieke aspect trouwens nooit het probleem. Al­leen had ik bij hem vaak het idee dat hij voetbal alleen als een leuk tijdverdrijf zag.” Been gaat zulke conflicten niet uit de weg. „Ik eis van ze dat ze alles uit hun carrière proberen te halen. Zelf heb ik dat niet gedaan. Niet dat ik een voetballer was die de kantjes er van afliep, maar ik was wel snel tevreden. En als er iets fout ging, lag het altijd aan een an­der. Dat zie ik ook wel terug bij sommige spelers van NEC.”

Met een mengeling van trots en spijt kijkt Been terug op de leeg­loop die NEC trof na de successen van een jaar geleden. „Holman, Lens, Vadocz, Olsson, ze hebben allemaal een mooie stap omhoog gemaakt. En neem Wisgerhof; bij Twente heeft niemand het nog over Wielaert. Het betekende wel dat we dit jaar helemaal opnieuw moesten beginnen. In verdedigend opzicht is dat prima gelukt, we hebben heel weinig tegengoals ge­kregen. Voorin kwamen we echter tekort. Ik betrapte mezelf er vaak op dat ik op de bank dacht: wie gaat er bij ons een doelpunt ma­ken?”

Op 21 juni begint Mario Been aan zijn nieuwe job met een training in het mooiste stadion van Neder­land. „Daar komen wel vijftiendui­zend mensen op af. Vergeleken met NEC zal alles wat je bij Feye­noord doet onder een vergrootglas komen te liggen. Het Legioen is hondstrouw, maar kan ook kei­hard zijn. Ik moet gewoon dicht bij mezelf blijven. Dat spontane wil ik niet kwijtraken. Ik moet ook op z’n tijd een geintje kunnen maken, anders functioneer ik niet.

Maar het wordt echt geen Mario Been-show. Ik doe alles samen met Leon Vlemmings, net zo goed als ik bij NEC alles in overleg met Ron de Groot heb gedaan.” Been kijkt uit naar het werken met grote voetballers zoals Roy Makaay en Giovanni van Bronck­horst. „Ik heb nog een foto uit mijn tijd als voetballer waarop Gio vlak voor een wedstrijd tegen Ajax aan mijn hand het veld van het Olympisch Stadion op loopt. Daar­na heeft hij een geweldige carrière gehad, bij Feyenoord, later ook bij de topclubs Arsenal, Rangers en Barcelona. En nu krijg ik hem on­der mijn hoede.”

Bovenal verheugt de Rotterdam­mer zich op de samenwerking met Leo Beenhakker. „Leo is de rode draad in mijn leven. Hij was mijn coach toen ik als dertienjarige in de C1 van Feyenoord voetbalde. Hij haalde me in 2000 terug naar De Kuip als zijn assistent. Daarna assisteerde ik hem toen hij op het WK in Duitsland bondscoach van Trinidad en Tobago was. En nu komt Leo dus weer op mijn pad.”

Mario Been terug in De Kuip, op een steenworp afstand van zijn woonplaats Barendrecht. „Mijn vrouw wordt de grote winnaar”, grinnikt hij. „Thuis komt alles op haar schouders terecht. Ik zal nu weer wat vaker ’s avonds thuis zijn. Hoewel… waarschijnlijk heeft zij er binnen de kortste keren ge­noeg van en vraagt ze of er nog er­gens een wedstrijdje is waar ik heen kan gaan.”




Bron: De Gelderlander

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » za mei 16, 2009 8:54 pm

NEC sluit seizoen af met 6-1 zege op Achilles’29
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 20:53 | Laatst bewerkt: Vandaag 20:58


NEC heeft zaterdagmiddag het seizoen afgesloten met een oefenwedstrijd bij Achilles'29. In Groesbeek werd het 1-6 voor het team van Mario Been, die voor de allerlaatste keer op de bank bij NEC zat. De ruststand was 0-4 door goals van Worm, Burgzorg, Schöne en Ntibazonkiza (fraaie omhaal). Na rust waren nogmaals Schöne en Sibum trefzeker. In de slotfase redde Kerkhof de eer voor de Groesbeekse hoofdklasser.


Bron: NEC-Nijmegen.nl
Wat is in godsnaam de meerwaarde van dit prutpotje geweest???
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » zo mei 17, 2009 9:00 am

Ach...as ge moar leut het... Afbeelding


Altijd weer good old Potje... :smallgrin.gif:


Rondje om: Achilles '29 - NEC...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » ma mei 18, 2009 11:09 am

Olsson degradeert met West Brom, NEC huilt een beetje mee
maa. 18 mei 2009


Jonas Olsson is gisteren met West Brom uit de Premier League gedegradeerd. Een serie met vrij behoorlijke resultaten kwam uiteindelijk te laat voor de 'Baggies' die na een jaar Premier League weer terug keren naar het Championship. Liverpool bezegelde het lot van Olsson en consorten door een 0-2 overwinning op de Hawthorns. Onze Zweedse verdediger kwam 26 keer in actie in de Premier League en scoorde 2 goals.

De degradatie van Albion is ook slecht nieuws voor NEC. Onze club ving in eerste instantie ruim een miljoen euro aan transferopbrengst voor de verdediger, een bedrag dat met zo'n 4 ton kon oplopen, afhankelijk van prestraties. Belangrijkste uitgangspunt daarbij was handhaving in de Premier League. We kunnen er dus vervoeglijk vanuit gaan dat we die 4 ton op onze buik kunnen schrijven.
detrouwehonden.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » di mei 19, 2009 11:24 am

Wij staan voor de Wijk presenteert initiatieven aan minister
Uitgegeven op 18 mei 2009 15:15

Zondag 17 mei, voorafgaand aan de KNVB bekerfinale heeft stichting Wij staan voor de Wijk aan minister Van der Laan (WWI) een toelichting gegeven over wat de stichting, bestaande uit N.E.C., Talis, Dar, Novio, ROC Nijmegen en gemeente Nijmegen, doet voor de stad. Samen met FC Utrecht, Vitesse, NAC Breda en FC Twente behoort N.E.C. tot de kopgroep van Nederland als het gaat om maatschappelijke initiatieven. De minister was blij verrast en ziet een enorm potentieel in de inzet van clubiconen in de wijk. Hij heeft dan ook toegezegd extra geld te willen steken in initiatieven als Wij staan voor de Wijk.

Afbeelding


Naast deze bijeenkomst was de stichting ook aanwezig bij de onthulling van het nieuwe keurmerk voor maatschappelijke initiatieven, de groene bal, welke gisteren ook te zien was bij de KNVB bekerfinale en NOS praatprogramma Studio Voetbal. Deze bal zal voortaan te zien zijn bij maatschappelijke projecten van voetbalclubs die worden erkend door stichting Meer dan Voetbal, de maatschappelijke tak van de KNVB. Om de groene bal te mogen voeren, moet een project te maken hebben met gezondheid, sportiviteit & respect of integratie van personen of doelgroepen. Enkele voorbeelden van stichting Wij staan voor de Wijk die hiervoor in aanmerking zouden komen zijn 'N.E.C. tegen Racisme', 'de N.E.C. BuurtBattle' en het landelijke project 'Scoren voor Gezondheid' waarbij N.E.C. spelers optreden als ambassadeurs.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo mei 20, 2009 9:19 am

Clubs geven goede voorbeeld
woe. 20 mei 2009

Gelderse betaald voetbalclubs hebben plan om jeugdige supporters nader tot elkaar te brengen.

Vitesse-fans die een vip-behandeling krijgen in De Goffert. Graaf­schap- aanhangers die in de watten worden gelegd in Gel­redome. NEC- supporters die de spreekwoordelijke Achterhoekse gastvrijheid ervaren op de Vijver­berg. Als het aan een groepje initiatief­nemers van de genoemde drie Gel­derse betaaldvoetbalclubs ligt, wordt bovenstaande met ingang van het nieuwe seizoen in de prak­tijk gebracht. Op voorwaarde na­tuurlijk dat De Graafschap de strijd om behoud van een plek in de eredivisie tot een goed einde brengt.

„We willen met name de jonge supporters van de clubs laten zien dat je ook op een normale manier met elkaar kunt omgaan. Dat die haatgevoelens jegens elkaar ner­gens op gebaseerd zijn. Door jonge fans bij elkaar in de keuken te la­ten kijken, hopen we dat de scher­pe kantjes er wat af gaan”, vertelt Dorrethe Friesen, die namens Tan­demWelzijnsorganisatie uit Nij­megen al tien jaar bezig is om het voetbalvandalisme onder de (jeug­dige) NEC-aanhang in te dam­men. In die tien jaar is veel be­reikt, stelt ze.

„ Als je naar die jon­gens luistert en hen ondersteunt, slaat de sfeer al heel snel om. Het item voetbalvandalisme is bij NEC echt naar de achtergrond verdron­gen. Ik denk dat het aantal inciden­ten is teruggebracht naar één per maand. Vooral ook omdat we nu heel veel voorkomen. Onlangs nog dreigden NEC-fans op de dag voor de uitwedstrijd tegen De Graaf­schap naar Doetinchem te gaan.

Via-via bereikt mij zo’n bericht en laat ik die jongens weten dat ook de politie op de hoogte is en ze op het station met open armen wor­den ontvangen. Vervolgens zijn ze dus gewoon thuisgebleven.” Bij De Graafschap is Henri van Vegten actief als veiligheidscoördi­nator en daarnaast verantwoorde­lijk voor, zoals hij het zelf noemt, ‘het maatschappelijk gebeuren’. Hij organiseert activiteiten gericht op risicojongeren, maar richt zich met sport en spel tevens op kinde­ren met overgewicht. „Met ons ini­tiatief willen we met name de ex-leden van de diverse Kidsclubs bereiken. Jongens van veertien tot achttien jaar, die in een grijs ge­bied zitten. Uit deze groep willen we, als er weer een Gelderse derby op het programma staat, steeds zes jongens selecteren die we, samen met hun eventuele begeleiders, een soort van vip-behandeling ge­ven. Ze worden opgehaald met een busje, krijgen een rondleiding en een hapje eten, een plek op de gewone tribune, ze gaan de discus­sie aan met jonge fans van de thuisclub en na afloop mogen ze nog even mee het spelershome in.

Om de mensen in het stadion te la­ten zien dat we een nieuw initia­tief zijn begonnen, willen we die zes jongens in de rust op het veld iets laten doen, bijvoobeeld penal­ty’s schieten. De KNVB staat hele­maal achter het plan en ziet het als een soort pilot. Ook onze alge­meen directeur, Henk Bloemers, is laaiend enthousiast.”

Lars Roelofse en Meindert van der Sluis van het twee jaar geleden in leven geroepen Vitesse Betrokken (supporterscoördinatie, jongeren­werk), weten dat vooral hun club binnen de Gelderse betaaldvoetbal­wereld vaak mikpunt is van agres­sie. Roelofse: „Dat zal te maken hebben met het verleden. Vitesse heeft in de tijd van voorzitter Ka­rel Aalbers behoorlijk hoog van de toren geblazen. Daardoor hebben we de naam arrogant te zijn, maar in de praktijk merk ik daar hele­maal niets van. Het is vooral beeld­vorming.”

Dorrethe Friesen plaatst daar wel een kleine kanttekening bij. „Bij NEC kent iedereen elkaar, heerst een gemoedelijke, amicale sfeer. De trainer bijvoorbeeld is voor ie­dereen aanspreekbaar. Vites­se- mensen die wij te gast hebben gehad, keken hun ogen uit. Bij hun was het allemaal wat afstande­lijker, zeiden ze. Ik denk dat de sfeer bij De Graafschap te vergelij­ken is met die bij NEC en dat daar­om tussen fans van die twee clubs minder agressie is.”

De initiatiefnemers zijn nu vier keer bij elkaar geweest. Als de plan­nen financieel rond kunnen wor­den gemaakt - vervoer, speciale shirts met opdruk en dergelijke kosten geld - willen ze in het nieuwe seizoen van start gaan met de vip-behandeling van elkaars fans. Van Vegten: „Binnenkort hopen we de besturen van onze clubs een voorstel te kunnen presente­ren.” Friesen: „Wat in de wijk vaak niet lukt, krijgt op en rond het voetbal­veld meestal wel een kans van sla­gen. Die jonge jongens hebben er zo veel voor over om bij de club te horen, dat ze er hun gedrag op aan­passen. Met onze positieve benade­ring hopen we dat goede gedrag nog verder te stimuleren. Het blijft ook niet bij een eenmalige vip-be­handeling.

Nadien willen we con­tact blijven houden met die jon­gens en hun vriendjes, zodat je langzamerhand het effect van een olievlek bereikt.” Van Vegten: „ Als ik bij ons aan een 14-jarige op de Spinnenkop vraag ‘wat heb je tegen Vitesse’, dan krijg ik meestal een antwoord in de trant van ‘dat hoort zo’. Het moet toch niet zo heel erg moei­lijk zijn dat te doorbreken.” Roelofse: „We zullen genoeg tijd moeten inbouwen. Gedragsveran­dering bewerkstelligen, is vaak een kwestie van een lange adem.”




Bron: De Gelderlander

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » vr mei 22, 2009 9:35 pm

"NEC bereidt tweede bod voor op Vleminckx"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 17:46 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:50 | 12 reacties


NEC blijft hopen op de komst van Vleminckx. De doorgaans betrouwbare website Sport.be meldt dat NEC vorige week een eerste bod deed op de aanvaller. KV Mechelen sloeg het bod af omdat het te laag zou zijn. NEC wil nu een nieuw bod doen. Na de bekerfinale, aanstaande zondag tegen Racing Genk, beslist Vleminckx over zijn toekomst. Ook Standard Luik toont interesse in de spits.

Vleminckx zorgde in het seizoen 2006-2007 met 16 doelpunten mee voor de promotie van KV Mechelen naar de hoogste afdeling en ook in de Jupiler Pro League doet de aanvaller het goed. Vorig seizoen scoorde hij 9 keer in 31 wedstrijden, dit seizoen staat zijn teller op 12 doelpunten na 30 wedstrijden. Ook in de beker van België vond hij al vijf keer het doel.
forzanec.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » di mei 26, 2009 7:26 am

Hij speelt wel in een volle Goffert... :necsjaal.gif:

Goffert ook volgend jaar weer vol
maa. 25 mei 2009

NEC zal ook volgend seizoen vrijwel elke wedstrijd in een uitverkocht huis spelen. Onze club meldt op de eigen site dat 'slechts' 340 supporters hun seizoenkaart opgezegd hebben en verwacht die kaarten makkelijk weg te zetten met behulp van de wachtlijst die inmiddels zo'n 500 personen bevat. De club spreekt over een "natuurlijke" uitstroom van fans die zelf gaan voetballen, kinderen krijgen en prioriteiten moeten stellen, overlijden of verhuizen. Ons lijkt alleen de derde reden een echt plausibele, maar soit, we zitten ook volgend jaar dus weer in een volle bak.

Afbeelding


http://www.detrouwehonden.nl/

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Poeder » di mei 26, 2009 1:07 pm

Vol bakje,....

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » di mei 26, 2009 1:10 pm

Hoogste tijd dat dat bakje een bak wordt idd...oftewel...opschieten met die uitbreiding!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za mei 30, 2009 3:37 pm

Aalbers wil geen gelimiteerde transfersom bij Van Zaanen
zat. 30 mei 2009

Enige tijd geleden meldden wij al dat Rowin van Zaanen zo goed als zeker volgend seizoen in De Goffert zou spelen. Omroep Gelderland meldt vandaag dat er nog geen sprake is van een transfer. Carlos Aalbers: "We hebben lang met elkaar gesproken", Vooral over een mogelijke gelimiteerde transfersom."

Afbeelding

De gelimiteerde transfersom is volgens Aalbers de bottleneck: "Wij willen hem niet, Van Zaanen wel. Dus we zijn vooralsnog uitgepraat".

Over de mogelijke komst van de Belgische aanvaller Björn Vleminckx wil Aalbers niets zeggen.

De laatste dagen kwamen er ook steeds meer geruchten dat Björn Vlemminckx bij De Goffert zou zijn gesginaleerd. Dit wordt tot op heden ontkent door Aalbers.

Er volgen dus nog drukke weken voor Carlos om ervoor te zorgen dat we eindelijk weer een Eredivisie-waardige voorhoede krijgen.


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » za mei 30, 2009 4:52 pm

De aanvaller zelf baalt: "Jammer, want het is een mooie club", zegt hij in het Noordhollands Dagblad. "Mijn contract bij Volendam is afgelopen, maar misschien nemen ze nog contact met me op. Ik laat alles wel op me afkomen. Ik maak me in elk geval geen zorgen over de toekomst.''
LOL... prutser.

Opzouten met die vent... arrogantie ten top.
Laat hem lekker bij Volendam blijven met zijn transfersom. Zou het ergens nog wel grappig vinden als die ook niet meer terugkomen voor hem. Wat denkt hij nou, dat NEC er over 3 jaar (als hij 27 is) 3 miljoen voor gaat vragen?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » za mei 30, 2009 7:17 pm

Nijmegen1: interview Jonas Olsson
zat. 30 mei 2009


Afbeelding

Jonas Olsson was in Nijmegen en onze collega's van Nijmegen1 interviewde hem op de Waalkade. En spraken oa. over NEC, Nijmegen en natuurlijk de degradatie met West Bromwich Albion en de toekomst de Zweedse verdediger.


Jonas aan de pracht Waal...


Bron: http://www.detrouwehonden.nl/


:cool.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » di jun 02, 2009 11:50 am

"Tim Janssen op weg naar Esbjerg"
din. 2 juni 2009

De Deense krant Ekstra Bladet meldt dat Esbjerg in verregaande fase van onderhandelingen met NEC is voor een overgang van Tim Janssen naar Denemarken. De Deense club zou een bod hebben gedaan van 400.00 euro voor de aanvaller, maar dat zou vooralsnog geweigerd zijn door NEC. Desondanks zouden er nog maar 'enkele tienduizenden euro's' tussen de beide partijen zitten en lijkt een akkoord aanstaande.

Carlos trekt de koers van harde onderhandelingen, na het afketsen van Van Zaanen op de afkoopsom, dus vrolijk verder. We zijn benieuwd hoe het nu afloopt. Waren wij technisch directeur van NEC geweest en hadden we een bod van 4 ton voor Janssen ontvangen, hadden we waarschijnlijk nu hard in de binnenstad rondgerend op zoek naar een grote doos met een nog grotere strik.


Afbeelding
Komend seizoen niet meer in De Goffert te bewonderen...?


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » di jun 02, 2009 9:00 pm

. De Deense club zou een bod hebben gedaan van 400.00 euro voor de aanvaller
Da's nie zo veel... ik bied 500.00!! Mag hij hier in mijn tuin komen ballen.

Volgens mij heeft NEC ook zoiets (lees een paar ton) aan die vent betaald, dus echt een goede investering kan je het niet noemen. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo jun 03, 2009 9:46 am

Vanavond supportersavond; wie weet dus, BanJovi...
Ben benieuwd...ook of Depla eindelijk iets zinnigs te melden heeft mbt uitbreidingsplannen van het mooie Goffertstadion! :headbang.gif:


Woensdagavond: De laatste N.E.C. Supportersavond van het seizoen Uitgegeven op 02 juni 2009 19:00

Wethouder Paul Depla licht stadionplannen toe.

Woensdag 3 juni staat alweer de laatste N.E.C. Supportersavond van dit seizoen op het programma. Deze avond vindt plaats in De Brasserie van het McDOS Goffertstadion en begint om 20:00 uur. Tijdens deze avond zal het nieuwe stadion, de N.E.C. Open Dag en Mr. Dug Out aan bod komen. Tevens zal de vraag; "Wat kan N.E.C. volgend jaar organisatorisch beter doen?" gesteld worden aan de aanwezigen.


Afbeelding

Speciale gast op deze Supportersavond is wethouder Paul Depla, die samen met algemeen directeur Jacco Swart de laatste stand van zaken met betrekking tot de uitbreiding van het McDOS Goffertstadion zal vertellen.

Graag tot ziens op woensdag 3 juni!


http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » wo jun 03, 2009 10:10 am

Reken er maar niet op.
Misschien wordt het grote verhaal van onze grote Held Jean wel bekend gemaakt en gaat Boekhoorn de club opkopen! :drecul.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo jun 03, 2009 10:11 am

Jouw grote held... :excited.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » wo jun 03, 2009 10:26 am

Neej joh... hij is geliefd onder alle supporters toch?
Komt omdat hij altijd zoveel weet... snap het wel...
Iedereen kijkt tegen hem op... want hij praat namelijk niet met "leken"...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: N.E.C. 2008 - 2009

Bericht door Ramona » wo jun 03, 2009 10:32 am

Zelfs hier komt de heer K. voorbij...mot niet gekker worden... :baaa.gif:


:biggrin.gif:

Gesloten