PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

PSV 2008 - 2009

Bericht door Duke » di jun 24, 2008 10:39 am

Hier alles over PSV.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di jun 24, 2008 11:00 am

PSV onderhandelt met Spurs over Gomes
24/06/2008 09:58

PSV en Tottenham Hotspur zijn in onderhandeling over de transfer van de Braziliaanse doelman Heurelho Gomes naar Londen.

Beide clubs hebben vorige week voor het eerst om de tafel gezeten. De Nederlandse landskampioen houdt vast aan de transferclausule van veertien miljoen euro, die The Spurs voorlopig niet willen betalen.

De Braziliaanse doelman maakte na het kampioenschap in Voetbal International bekend dat hij wil vertrekken zolang algemeen directeur Jan Reker aan het bewind is. Sindsdien hebben de directie en het management van Gomes weliswaar gesprekken met elkaar gevoerd, maar de keeper geeft nog altijd prioriteit aan een overstap naar een andere club.

PSV bereidt zich voor op het vertrek van Gomes en richt intussen zijn pijlen op de Zweedse international Andreas Isaksson, die dit EK basisspeler was. Bij Manchester City kan Isaksson echter niet meer rekenen op een vaste plaats.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 24, 2008 11:04 am

Oké, dan nogmaals mijn vraag: wat vinden jullie van Isaksson? Ik ben niet zo onder de indruk namelijk.

Off-topic: Duke is goed bezig! :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » di jun 24, 2008 11:05 am

Ik zei het in de vorige topic ook al: minder dan Stekelenburg. Geen geweldige keeper en mijn inziens gaan ze er automatisch te veel voor betalen.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 24, 2008 11:08 am

Inderdaad..... Was ooit een groot talent.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 24, 2008 1:33 pm

Wat ik begrepen heb is dat hij in aanleg een topper is, alleen is hij dat mentaal niet. Een geweldige keuze lijkt me Isaksson dus niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 24, 2008 1:49 pm

Te weinig uitstraling, te weinig rust, te weinig leiderschap. Op technisch gebied zit het wel goed.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jun 24, 2008 8:27 pm

Keihard spel rond Gomes
Door MARCEL VAN DER KRAAN

EINDHOVEN/LONDEN - Heurelho Gomes zit met zijn hoofd al in het buitenland, maar voordat de keeper van PSV zijn transfer naar Tottenham Hotspur wereldkundig kan maken zal hij een zwaar gevecht moeten voeren met een drietal zaakwaarnemers.

Zowel PSV als de Braziliaanse keeper zit gevangen in een web van makelaars. De door PSV buiten de deur gezette Vlado Lemic en de Braziliaan Renato Gaucho, die samenwerkt met nóg een Braziliaan, hebben forse claims liggen bij de directie van de Eindhovense club.

Op het moment dat Gomes in contact komt met een buitenlandse club, hebben zij recht op grote percentages van de transfersom. Hoe hoger het bedrag dat Gomes opbrengt, hoe meer PSV moet afstaan. Om die reden zijn de Eindhovenaren nog lang niet verlost van Lemic. De claims van de verschillende zaakwaarnemers zijn zo fors, dat daardoor een aantal geïnteresseerde clubs uit het buitenland geen zaken wil doen met Gomes.

Tottenham Hotspur is niet van plan mee te doen aan het machtsspel van alle partijen. De Londense Premier League-club heeft een bod van minder dan zeven miljoen euro neergelegd bij PSV en wil voor een miljoen verdediger Young-Pyo Lee laten meeverhuizen.

PSV wil ruim tien miljoen ontvangen en de Zuid-Koreaan Lee ook in de deal meenemen. Zonder alle ingewikkelde constructies die PSV en de keeper met de zaakwaarnemers hebben, zou een deal snel kunnen worden gesloten. Maar nu er zulke zware claims liggen, houdt PSV netto te weinig over aan de transfer.

PSV en Tottenham hebben vorige week rond de tafel gezeten zonder dat er een compromis kon worden gevonden. In de afgelopen dagen is aan de speler en zijn buitenlandse 'agenten' duidelijk gemaakt dat ze hun eisen moeten halveren om de doelman te redden uit zijn lastige situatie.

Gomes heeft als doelman bij PSV topseizoenen achter de rug en was veruit de beste speler in het afgelopen kampioensjaar. Trainer Huub Stevens wilde hem het liefst aan boord houden, maar de gespannen situatie tussen Gomes en directeur Jan Reker leidde tot een keihard standpunt van de doelman. Hij wil geen wedstrijd meer spelen, zolang Reker aan het roer staat bij PSV.

Gomes heeft aan zijn Braziliaanse makelaar Renato wel toegegeven dat hij zijn uitspraken over PSV mede op advies van Lemic heeft gedaan. Op die affaire is hij niet trots, maar het was nodig om zijn vertrek te forceren.
AD Sportwereld

De publiekslieveling valt steeds harder van zijn voetstuk. Dit kan zelfs de mantel der liefde van Baseman niet meer bedekken. :hypocrite.gif:

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di jun 24, 2008 9:37 pm

Altijd gezegd dat die Gomes niet deugt :)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 24, 2008 10:24 pm

Dus hij heeft een clausule van 14 miljoen euro in zijn contract staan, maar PSV houdt netto weinig over aan een eventuele transfer. Pffffff.... :excited.gif:

Duidelijk genoeg. Lemic pakt PSV terug.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 24, 2008 10:57 pm

Dom van PSV.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 24, 2008 10:58 pm

Mwah, anders tekende hij natuurlijk niet bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 24, 2008 10:59 pm

Dan nog: die jongen zal ook geen misselijk salaris verdienen. Je moet er wel iets aan overhouden. Hadden ze hem volgens mij beter eerder kunnen verkopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 24, 2008 11:04 pm

Toen waren ze nog vriendjes met Lemic.

Hij is voor heel weinig gekomen, dus op zich gaat PSV niet het schip in. En Gomes heeft PSV wel kampioen gemaakt. Je weet wat dat oplevert.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 24, 2008 11:10 pm

Bertje schreef:Dan nog: die jongen zal ook geen misselijk salaris verdienen. Je moet er wel iets aan overhouden. Hadden ze hem volgens mij beter eerder kunnen verkopen.
Dan waren ze geen kampioen geworden en hadden ze niet zoveel aan de CL overgehouden (27 miljoen!)
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 25, 2008 7:10 am

Bertje schreef:Dom van PSV.
Jij snapt het dus niet.
PSV heeft namelijk recht op het volledige bedrag, alleen krijgt de kopende club daarnaast nog een (flinke) rekening van de 3 (!) zaakwaarnemers van Gomes. Daar staat PSV helemaal buiten, dat is puur de verdienste van Gomes zelf. Die is zo dom geweest om de praatjes van de betreffende zaakwaarnemers voor waarheid aan te nemen, waardoor enkele topclubs afgehaakt zijn en de Spurs weinig behoefte hebben om naast 14 miljoen nog enkele miljoenen te moeten betalen.

Gomes dupeert voornamelijk zichzelf dus, zonde alleen dat PSV nu ook een probleem heeft. Hopelijk wordt dit opgelost, maar ik zie de zaakwaarnemers niet zo snel afstand doen van zoveel geld. Vergelijk het maar met de Alves soap...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 25, 2008 7:41 am

Gelukkig weet jij hoe het precies zit. Al lees ik in het artikel hierboven toch iets anders:
Op het moment dat Gomes in contact komt met een buitenlandse club, hebben zij recht op grote percentages van de transfersom. Hoe hoger het bedrag dat Gomes opbrengt, hoe meer PSV moet afstaan.

Maar nu er zulke zware claims liggen, houdt PSV netto te weinig over aan de transfer.
Lijkt me duidelijk genoeg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 25, 2008 8:26 am

Dat artikel interpreteert het verkeerd.
Maar het staat je vrij om mij (en anderen) niet te geloven hoor Duke.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 25, 2008 8:29 am

Maar waar kunnen we de waarheid dan vandaan halen volgens jou Base? Zoals het in het artikel staat lijkt er geen speld tussen te krijgen.

Ik weet wel dat het AD het ook verkeerd had met de interpretatie van het contract van Valckx, maar ik heb de hoop op behoorlijk bestuur ondertussen een beetje opgegeven bij PSV.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 25, 2008 8:33 am

Er zijn er op het PN meerdere die het aangeven.
Daarom zeg ik al dat het te vergelijken is met de Alves soap, ook daar waren de flinke bedragen voor de zaakwaarnemers het grote probleem van de kopende partijen. En stond Heerenveen volkomen in hun recht toen ze weigerden daar iets aan mee te betalen.

PSV zal waarschijnlijk wel wat water bij de wijn doen, maar Gomes heeft zijn zaakwaarnemers nu gevraagd hun financiele eisen te halveren.

PS: Waarom zou PSV in hemelsnaam een contract opstellen waarin staat dat men netto veel minder overhoudt, omdat de zaakwaarnemers flinke bedragen willen hebben ?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 25, 2008 8:48 am

Gomes heeft aan zijn Braziliaanse makelaar Renato wel toegegeven dat hij zijn uitspraken over PSV mede op advies van Lemic heeft gedaan. Op die affaire is hij niet trots, maar het was nodig om zijn vertrek te forceren.
Ik snap dit stuk eigenlijk niet. Waarom moest hij een vertrek forceren?

Ik denk dat hij makkelijker weg was gekomen wanneer hij de zaak niet had opgeblazen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 25, 2008 8:53 am

Misschien omdat de clausule bij nader inzien te hoog was? Veertien miljoen, het is nogal wat, hoor. Dan blijft er niet zo snel óók nog iets aan de strijkstok hangen.

Arme Gomes. Hij kan goed keepen, maar hij heeft blijkbaar niets over zichzelf te vertellen. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 25, 2008 8:58 am

Alsof dat iets nieuws is bij Braziliaanse spelers.

Niet dat dat het minder erg maakt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 25, 2008 9:05 am

Harm schreef:Ik denk dat hij makkelijker weg was gekomen wanneer hij de zaak niet had opgeblazen.
Misschien wel.
Maar aangezien de zaakwaarnemers flink geld willen verdienen is het natuurlijk zaak voor hun om de vraagprijs zo laag mogelijk te krijgen...omdat PSV daar niet intrapt zijn de huidige problemen rondom de transferprijs ontstaan. Wat helaas wel de vraagprijs iets zal drukken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 25, 2008 9:20 am

Harm schreef:Alsof dat iets nieuws is bij Braziliaanse spelers.

Niet dat dat het minder erg maakt.
Het is inderdaad niets nieuws. We hebben het gezien bij Alex destijds, die geen idee had wat er in zijn contract stond. Maar het blijft pijnlijk dat we naar een weliswaar duurbetaalde lijfeigene zitten te kijken. Het wordt hoog tijd dat de FIFA het verhandelen van (percentages van) spelerspassen door personen of makelaarskantoren onmogelijk maakt.

Maar wat de actualiteit betreft: PSV zit met een groot probleem. De positie van Gomes is onhoudbaar geworden en hij wil niet meer spelen voor PSV. Lemic en de zijnen hebben dus de tijd. De prijs gaat vanzelf omlaag, daar is geen houden aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten