N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

N.E.C. 2007 - 2008

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 7:48 am

Hier alles over NEC...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr aug 17, 2007 8:08 am

Wedstrijd

N.E.C. Nijmegen - Roda JC


Competitie Eredivisie
Datum 18 augustus 2007
Aanvang 20:00 uur
Locatie McDOS Goffertstadion
Scheidsrechter J. Wegereef
Assistent 1 W. Rutgers
Assistent 2 J. Schenkels



Geschiedenis

Aantal ontmoetingen 26
Winst N.E.C. 10
Gelijk 6
Verlies N.E.C. 10
Doelsaldo 36-34

Grootste overwinning 4-0, Eredivisie, 14-10-1973
Grootste nederlaag 0-3, Eredivisie, 12-04-2006
Laatste overwinning 1-0, Eredivisie, 23-12-2001
Laatste nederlaag 0-1, Maritiem Toernooi, 28-07-2007
Laatste 5 ontmoetingen V-G-V-G-V


Voorbeschouwing
Seizoen 2007-2008 van start

Op de eerste speeldag van het nieuwe seizoen 2007-2008 ontvangt N.E.C. zaterdag Roda JC. De Limburgers eindigden vorig seizoen na een eindsprint (winst in de laatste vier speelronden) op een mooie zesde plek. Daarna ging het in de play-offs om een UEFA Cup-plaats snel fout: 0-0 en 1-1 tegen FC Utrecht, einde verhaal.

Voor dit seizoen zijn de verwachtingen niet bijzonder hoog gespannen. Roda JC heeft zich namelijk in de transferperiode (nog) niet noemenswaardig kunnen versterken. Bovendien verliep ook de voorbereiding bijzonder moeizaam. De laatste drie serieuze wedstrijden werden verloren: 1-3 tegen Helmond Sport, 0-3 tegen Getafe en 0-1 tegen de Spaanse promovendus Real Murcia. Wel werd er eerder met 1-0 gewonnen van N.E.C., op het Maritiem Toernooi in Den Helder.

Reputatie
Belangrijk is zo’n uitslag natuurlijk niet, al was het de derde keer dat Mario Been als trainer van N.E.C. niet van Roda JC kon winnen, én de Nijmegenaren opnieuw geen doelpunt wisten te maken. De komst van vooral Jhonny van Beukering en Adam Hrepka moet dat euvel komend seizoen gaan verhelpen. Beide aanvallers hebben in ieder geval een aardige reputatie op dit gebied. Verder kan N.E.C. blijven bouwen op zijn solide verdediging. Doelman Gábor Babos heeft tegenwoordig de ervaren Rein Baart achter zich - de nieuwe Albert van der Sleen. Verder heeft trainer Been gedurende de voorbereiding al snel gekozen voor het verdedigingskwartet Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson en Youssef El-Akchaoui. Allen speelden zij meer dan 80 procent van alle oefenminuten mee, El-Akchaoui speelde zelfs alles. In ieder geval tot de terugkeer van Mark Otten is het te hopen dat deze N.E.C.-linie blessure- en schorsingvrij blijft.

Leeftijd
Op het middenveld kregen de jonge honden Ferne Snoyl (22), Lorenzo Davids (20), Dominique Kivuvu (19) en Rutger Worm (21) tijdens de voorbereiding flink wat speelminuten. Brett Holman haakte pas later aan omdat hij nog actief was in de Azië Cup. Hij lijkt dit seizoen op zijn favoriete plek achter de spitsen te mogen spelen. Ook Mark van den Boogaart (21), tegen Getafe al verwelkomd met een gemeend ‘Doelen Doelen’, is een optie. En als Been, die niet naar leeftijd kijkt, toch wat rust in zijn elftal zoekt, is er altijd nog good old Patrick Pothuizen.
Voorin zal de trainer met name een keuze moeten maken tussen Jeremain Lens, Jhonny van Beukering of Adam Hrepka. Of met drie spitsen gaan spelen.

Counter
Met de uitwedstrijden tegen PSV en Vitesse voor de boeg zou een overwinning in ieder geval een mooi begin zijn. Gemakkelijk is dat tegen Roda JC niet, die ploeg loert in Nijmegen altijd op de counter. En vaak met succes. Vorig seizoen deelden N.E.C. en Roda JC de punten: 0-0.
Daarvoor werd het 0-3 door een slim spelend Roda JC (twee keer Cristiano, een keer Sekou Cissé). De laatste Nijmeegse overwinning vond plaats op 27 november 2004. Peter Wisgerhof maakte toen het doelpunt van de dag.

J.v.E.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 17, 2007 10:09 am

De Gelderlander daglog Carlos Aalbers: donderdag
Uitgegeven op 17 augustus 2007 9:02

Carlos Aalbers is Leen Looyen opgevolgd als technisch directeur van de Nijmeegse eredivisieclub N.E.C. In de week voor de start van de voetbalcompetitie houdt hij een daglog bij in dagblad De Gelderlander.


Technisch directeur Carlos Aalbers


Vandaag ben ik gestart met de wekelijkse bespreking met Wilfied Brookhuis, hoofd jeugdopleiding van de voetbalschool van N.E.C. Hier werken dagelijks 140 kinderen aan hun droom ooit profvoetballer te worden. Men traint en speelt samen met de N.E.C. amateurs op sportcomplex “de Eendracht”. We hebben hier vorige week met elkaar werkafspraken over gemaakt en stemmen deze nogmaals af. Het is voor N.E.C. belangrijk dat veel spelers uit de regio ooit in het eerste team van N.E.C. komen te spelen en dit vraagt een goede begeleiding.

Daarna hebben we de wekelijkse scoutingvergadering gehad waarin we de spelers bespraken die we de afgelopen week gescout hebben en maakten het programma voor komend weekend. In totaal bezoeken we de komende dagen zes wedstrijden.

Vandaag ontvingen we de vrijgave van de nationale bond van Hongarije zodat Adam Hrepka speelgerechtigd is. Ook had ik weer contact met diverse makelaars en met een aantal journalisten die gebeld hebben betreffende enkele spelers. De situatie omtrent Michal Pospisil, de spits die we vorige op proef hadden, is thans dat het totale plaatje voor ons momenteel te duur is. We moeten de komende weken afwachten wat de ontwikkeling is, daar op 1 september a.s. de transferperiode sluit.

Vanmiddag heb ik nogmaals de training bezocht en vervolgens had ik een afspraak met één van onze mensen van de medische begeleiding. Het is nu het einde van de middag en ik vertrek naar bistro de Bok in Nijmegen alwaar ik met Mario Been en Ron de Groot ga eten om wat bij te praten en elkaar een succesvol seizoen toe te wensen.
Dat wordt dus niets met die spits... vind dat volgens mij ook niet zo heel erg.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 17, 2007 10:25 am

Geen contract voor Filip Chlup
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 11:16 | Laatst bewerkt: Vandaag 11:16


Filip Chlup krijgt geen contract bij NEC. De Tsjech, die de hele week met de eerste selectie meetrainde, zal weer terug keren bij de selectie van 1. FC Brno.

In het overleg van gisteren tussen Aalbers, Been en De Groot, heeft het drietal besloten om de voorkeur te geven aan de jeugd. Daardoor is de kans op speelminuten gestegen voor het drietal Bart van Brakel, Naïm Aarab en Dominique Scholten.
forzanec.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 17, 2007 10:00 pm

We kunnen Ramoon en Banjavi nog steeds niet feliciteren:
Olaf Lindenbergh rond met NEC

Olaf Lindenbergh heeft een akkoord bereikt met NEC over een overgang naar Nijmegen. Het enige obstakel in de transfer is de opstelling van zijn huidige club Ajax, die wél van de middenvelder af wil.
Lindenbergh heeft in Amsterdam nog een doorlopend contract en NEC kan niet voldoen aan zijn Ajax-salaris.

De voormalige AZ’er wil echter niet inleveren. Hij is tevreden met het door NEC geboden bedrag, mits Ajax bijbetaalt tot zijn huidige salaris. Daartoe zijn de Amsterdammers slechts deels bereid.
AD

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 17, 2007 10:01 pm

Het is dus nog niet rond, Ajax moet nog over de brug komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 17, 2007 10:04 pm

Awel ja.

Ik begrijp Lindenbergh wel. Ik denk niet dat hij al binnen is. Maar dan moet hij ook niet zo liggen te piepen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 10:05 pm

Maar Ajax is hier het obstakel. :smallgrin.gif:

Tja, het is óf een goed salaris óf spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 17, 2007 10:07 pm

Natuurlijk is Ajax het obstakel. Het AD is immers de Feyenoord-krant.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 17, 2007 10:08 pm

Ach, dat valt wel mee. Het is wel de beste sportkrant. Natuurlijk hebben ze relatief veel aandacht voor Feyenoord, maar niet overdreven, hoor. Alleen jammer van die hoofdredacteur van de sportredactie.

Tja, alle waar is naar zijn geld. Achteraf een onbegrijpelijke transfer, die naar Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 17, 2007 11:59 pm

Leuk voor de ervaring, maar van dat soort middenvelders hebben we er al genoeg heb ik het idee... snap het dus ook niet helemaal..

Denk ook niet dat dat zo maar rond gaat komen dus ik vind dit dan weer rare berichtgeving... er is een accoord tussen club en speler, maar ze zijjn het niet eens over het salaris... dus...

NeC wil dus dat Ajax zijn salaris gedeeltelijk beetaalt... dat gaat dus niet door. De reacties op forzanec zijn ook zeker niet lovend te noemen en ze hopen dat hij wegblijft... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 18, 2007 12:08 am

Duke schreef:Achteraf een onbegrijpelijke transfer, die naar Ajax.
Idd waarom ze die ooit gekocht hebben is me nog altijd een raadsel. Ik kan hem overigens wel begrijpen wat betreft de financien, ik geloof dat ik in deze fase van een carriere ook gewoon voor het geld zou gaan.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za aug 18, 2007 9:17 am

Het is mij zelfs een raadsel waarom NEC zo geinteresseerd in hem is... natuurlijk ligt hij boven het gemiddelde niveau van NEC en natuurlijk heeft NEC wat ervaring nodig in de ploeg... maar haal dat dan op een andere positie en niet op een middenveld waar al jong grut zat van rond loopt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za aug 18, 2007 9:21 am

Het zal me benieuwen iig strakkies... Heb er zin an... :necsjaal.gif:
Ben ook erg benieuwd naar Van Beukering...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za aug 18, 2007 9:54 am

De voormalige AZ’er wil echter niet inleveren. Hij is tevreden met het door NEC geboden bedrag, mits Ajax bijbetaalt tot zijn huidige salaris. Daartoe zijn de Amsterdammers slechts deels bereid.
Dan is hij dus niet tevreden met het door NEC geboden bedrag. Het zal hem geen sier interesseren hoeveel NEC biedt en hoeveel Ajax moet bijbetalen, als hij maar op zijn huidige salaris uitkomt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 18, 2007 10:24 am

Inderdaad. Hij heeft twee jaar op een hoger contract gezeten dan zijn kwaliteiten rechtvaardigen en nu wil hij ook het derde jaar er nog bij. Het zal wel conform de ambtenaren-CAO zijn...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za aug 18, 2007 10:35 am

Op zich heeft hij dat recht natuurlijk. Had Ajax hem dat contract maar niet moeten aanbieden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 11:30 am

Duke schreef:Ach, dat valt wel mee. Het is wel de beste sportkrant. Natuurlijk hebben ze relatief veel aandacht voor Feyenoord, maar niet overdreven, hoor. Alleen jammer van die hoofdredacteur van de sportredactie.
Je maakte er laatst ook al een opmerking over, maar wie is dat eigenlijk en waarom is hij zo'n ontiechelijke l*l?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 18, 2007 11:51 am

Jabu schreef:Op zich heeft hij dat recht natuurlijk. Had Ajax hem dat contract maar niet moeten aanbieden.
Natuurlijk, op de tribune met de Swart is het dan ook heel gezellig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 18, 2007 12:00 pm

Jabu schreef:Op zich heeft hij dat recht natuurlijk. Had Ajax hem dat contract maar niet moeten aanbieden.
Dat ontken ik ook niet. Maar hij is wel transfervrij. Een beetje goede speler profiteert daar van.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 18, 2007 12:48 pm

Thomas schreef:
Duke schreef:Ach, dat valt wel mee. Het is wel de beste sportkrant. Natuurlijk hebben ze relatief veel aandacht voor Feyenoord, maar niet overdreven, hoor. Alleen jammer van die hoofdredacteur van de sportredactie.
Je maakte er laatst ook al een opmerking over, maar wie is dat eigenlijk en waarom is hij zo'n ontiechelijke l*l?
Ach, het is vaak een kwestie van voorkeur, maar ik vind hem het niveau missen dat je in zo'n functie moet hebben. Hij is ook chef voetbal bij Studio Sport geweest, en in die functie mocht hij wel eens als deskundige aanschuiven bij Studio Sport. Ik heb hem (ook in zijn columns bij het AD) nooit op veel voetbalintellect kunnen betrappen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za aug 18, 2007 9:18 pm

Jammer van dat late tegendoelpunt...maare...leuke wedstrijd en mooie 1e goal van Jhon...haaa... :necsjaal.gif: :cheer.gif:

Alleen waren de wegen van Mario voor mij ondoorgrondelijk want waarom kwam in godsnaam Prent voor Van Beukering erin? En waarom kreeg de keep van Roda geen rood voor hands buiten zijn gebied? Ben benieuwd naar die beelden zo... :1evil.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 19, 2007 2:23 am

Ik snap niet zo goed waarom er geen Rode kaart voor de keeper werd getrokken, maar wel een vrije trap voor NEC... maargoed... NEC had qua kansen best mogen winnen... maar als ze die niet maken... ja... jammer dan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma aug 20, 2007 8:17 am

N.E.C. - Roda JC 1-1


# Competitie Eredivisie
# Datum 18 augustus 2007
# Aanvang 20:00 uur
# Locatie McDOS Goffertstadion
# Toeschouwers 12.000
# Scheidsrechter J. Wegereef
# Assistent 1 W. Rutgers
# Assistent 2 J. Schenkels
# Ruststand 1 - 0
# Man of the Match Lorenzo Davids


N.E.C. en Roda JC delen de punten

N.E.C. is het seizoen 2007-2008 in eigen huis begonnen met een 1-1 gelijkspel tegen Roda JC. Voor rust was Roda de betere ploeg en kreeg het een tweetal kansen, maar scoorde N.E.C. vlak voor rust door een fraaie goal van Jhonny van Beukering. Na rust was N.E.C. beter en kreeg het een aantal kansen om de wedstrijd te beslissen. Vijf minuten voor tijd scoorde Roda de gelijkmaker door Lamah.

Trainer Mario Been koos voor dezelfde elf spelers die anderhalve week geleden een goede wedstrijd speelden tegen Getafe. Dat betekende een 4-4-2 formatie met Jhonny van Beukering en Jeremain Lens in de spits met Brett Holman daarachter. Mark Otten, Saidi Ntibazonkiza en Ferne Snoyl ontbraken wegens blessures. N.E.C.'s jongste aanwinst Adam Hrepka begon op de bank. Been wil de Hongaarse spits rustig brengen.

In de eerste helft was Roda de ploeg die het betere van het spel had. De spelers van trainer Raymond Atteveld vonden elkaar af en toe erg gemakkelijk en creëerden een aantal kansen, maar gelukkig voor N.E.C. had men het vizier niet op scherp staan. N.E.C. was duidelijk nog zoekende.
In de 39ste minuut was het N.E.C. dat de score opende na een fraaie aanval. Muslu Nalbantoglu stoomde op aan de rechterkant, passte op Rutger Worm, die vervolgens een prima voorzet afleverde op de vrijstaande Jhonny van Beukering. De spits aarzelde niet en haalde hard uit vanuit de draai: 1-0. Het was een typische 'spitsengoal'. Op slag van rust was het bijna 2-0 toen er een ouderwetse scrrimmage voor het doel van Roda plaatsvond. Met veel kunst- en vliegwerk hield doelman Castro de bal uit het doel.


Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Van Beukering baalt van gelijkspel tegen Roda JC
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 03:59 | Laatst bewerkt: Gisteren 04:02 | 5 reacties

Jhonny van Beukering is het seizoen goed begonnen door in zijn eerste wedstrijd voor NEC meteen te scoren. Toch kan de aanvaller niet blij zijn. 'We hebben het helaas toch weggegeven. In het begin was Roda JC erg sterk en lieten we het vooral op het middenveld lopen. Ze tikte ons echt weg. Maar naarmate de wedstrijd vorderde, kwamen we beter in ons spel en konden we op voorsprong komen.’

De aanvaller is blij met Jermainne Lens en Rutger Worm om hem heen. ‘Het klikt best goed voorin en als zij langs de zijlijn kunnen opkomen, zie je dat we erg gevaarlijk kunnen worden. Toch zou een extra spits natuurlijk welkom zijn. Je kan ook te maken krijgen met blessures en dan moet je zorgen dat je een goede vervanger hebt. Natuurlijk heb je genoeg jeugdspelers, maar die kunnen er natuurlijk niet meteen staan.’

Volgende week speelt NEC in Eindhoven tegen PSV. Van Beukering hoopt op een stuntje. ‘Onze verdediging is erg sterk en als het goed op het middenveld loopt, kunnen we daar een goed resultaat behalen. Zolang PSV niet scoort en wij er een paar keer goed kunnen uitkomen, heb je kans om gelijk te spelen of misschien zelfs te winnen.’

Bron: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma aug 20, 2007 11:39 am

Snoyl door Been uit selectie gezet
Ferne Snoyl is door NEC-trainer Mario Been uit de A-selectie gezet wegens 'onproffesioneel gedrag'. De middenvelder ontbrak zodoende zaterdag in het stadion bij NEC - Roda JC (1-1).

Vrijdag deed de 22-jarige middenvelder, die in de voorbereiding er niet in slaagde een basisplaats af te dwingen, nog mee met Jong NEC tegen Achilles '29. Eerder had Been het er nog over dat Snoyl niet fit genoeg was om te spelen.

Been heeft een hele lijst aan redenen om de oud-Feyenoorder uit de selectie zetten. "Onprofessioneel gedrag. Afspraken niet nakomen. Gewoon een houding die niet bij een profvoetballer past. En al helemaal niet bij een van zijn leeftijd", zo somt hij op in De Gelderlander.

Snoyl blijft vooralsnog zorgeloos, al snapt hij niet waarom hij niet meer bij de selectie hoort. "Het klopt dat ik nu niet bij de selectie zit. Dat begrijp ik niet. Ik heb vrijdag volgens mij normaal getraind. Disciplinaire redenen? Ik zou het niet weten. Maar het komt allemaal weer goed hoor. Geen probleem."

Snoyl was in de zomer van 2006 overgekomen van Feyenoord, waar hij niet aan de bak kwam. Het afgelopen seizoen speelde hij nog wel 25 duels. Eerder kwam hij nog uit voor FC Den Bosch en het Schotse Aberdeen.
voetbalprimeur
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie