Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34410
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 20, 2008 2:25 pm

Psies...tis toch echt Psv die 'm er bijna inlegde net voor rust...

Come on Vitesse! Slap gedoe! :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2165
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo apr 20, 2008 3:14 pm

nou ja, het is tenminste niet zo overduidlijk als vorig jaar dat ze de wedstrijd weggeven.

maar om te zeggen, ze doen erg hun best... nee...

verrassend, niet?!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 3:22 pm

Poe, wat is dit Vitesse slecht zeg.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 20, 2008 3:26 pm

Tering Vitesse. Ik haat deze club nu nog meer dan Feyenoord
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2165
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo apr 20, 2008 3:34 pm

dat is waar. Als Vitesse degradeerd dan toast ik daarop.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 20, 2008 3:35 pm

Vitesse kun je niets verwijten.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 20, 2008 3:38 pm

Ik support deze club ook nooit meer... wat een ellende zeg... vreselijk team... bah..

je kan ze inderdaad nix verwijten... alleen da ze er geen flikker aan hebben gedaan om uberhaubt maar te scoren...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 20, 2008 3:39 pm

Precies
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 3:40 pm

Mwah, in de tweede helft probeerden ze het wel, maar was het voornamelijk onkunde.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 20, 2008 5:09 pm

Wat hadden jullie dan gedacht? Zoals Ron Jans al zei: Vitesse gaat Ajax echt niet helpen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 20, 2008 5:59 pm

Bom op die club.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo apr 20, 2008 6:03 pm

Bertje schreef:Bom op die club.
Vond ik voor deze wedstrijd overigens al. Ontzettend kleurloze club zeg.

Wouter
Berichten: 18817
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo apr 20, 2008 7:53 pm

Een prachtclub, met echte supporters en niet van die succeslui als bij Ajax en PSV, maar helaas ook met een beroerd team.

Voetbal is een sport met elf tegen elf waarbij Vitesse uiteindelijk aan het einde van het seizoen alles verkloot, da's altijd al zo geweest. Dit jaar viel het nog mee in vergelijking met andere jaren, ik heb toch nog even lekker in het zonnetje gezeten op de Korenmarkt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 20, 2008 7:54 pm

Snap het probleem ook niet zo. Als je afhankelijk moet zijn van Vitesse, dan zit het al goed mis. Helemaal als je weet dat je er zelf punten tegen laat liggen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 20, 2008 8:13 pm

Zo is dat. We hebben het aan onszelf te wijten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo apr 20, 2008 8:37 pm

Wouter schreef:Een prachtclub, met echte supporters en niet van die succeslui als bij Ajax en PSV, maar helaas ook met een beroerd team..
Zitten er nu net zoveel supporters in het Gelredome als ten tijde van de grootheidswaanzin van Aalbers?


Overigens heeft Ajax het geheel aan zichzelf te danken en kan je Vitesse weinig verwijten.

Wouter
Berichten: 18817
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo apr 20, 2008 9:33 pm

Jabu schreef:
Wouter schreef:Een prachtclub, met echte supporters en niet van die succeslui als bij Ajax en PSV, maar helaas ook met een beroerd team..
Zitten er nu net zoveel supporters in het Gelredome als ten tijde van de grootheidswaanzin van Aalbers?


Overigens heeft Ajax het geheel aan zichzelf te danken en kan je Vitesse weinig verwijten.

Iets minder, maar toch nog altijd gemiddeld 20000 man. En dat is heel wat als je weet hoe beroerd het voetbal al jaren is.

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 20, 2008 10:29 pm

Successupporters dus.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 18817
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo apr 20, 2008 10:30 pm

Bij Vitesse??? :biggrin.gif:

Wouter
Berichten: 18817
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma apr 21, 2008 12:35 am

Aad de Mos motiveert PSV

Vitesse trainer Aad de Mos werd vanuit de kleedkamer van PSV uitgebreid toegezongen na het behalen van de landstitel.
"Aadje bedankt!" klonk het luidkeels. Vervolgens kreeg de trainer zijn interview uit De Telegraaf terug waarin hij voorspelde dat Ajax kampioen zou worden. Een woordvoerder van PSV zei dat het artikel de spelers enorm had gemotiveerd.

De Mos schreef het mislukte seizoen toe aan iemand die tijdens het seizoen is ingestapt (doelt op technisch directeur Marc van Hintum-red.) en de financiële problemen.

Bron: Omroep Gelderland 20-04-2008

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma apr 21, 2008 6:05 am

Koeman en Sturing moeten Vitesse opbouwen
Erwin Koeman en Edward Sturing hebben komend seizoen de leiding in handen bij Vitesse, weet Studio Voetbal. Het tweetal neemt de taken over van Aad de Mos, die aan het eind van het seizoen zal vertrekken uit Arnhem.

De Mos en de clubleiding van Vitesse kunnen al enige weken niet meer met elkaar door één deur. Het contract van de Hagenaar, dat tot 2009 doorloopt, zal aan het eind van het seizoen worden ontbonden.

De positie van De Mos zal worden ingenomen door het duo Koeman-Sturing. Koeman zit momenteel zonder club nadat hij vorig seizoen zijn taken als hoofdtrainer van Feyenoord neerlegde. Sturing komt over van PSV, waar hij de functie van hoofd opleidingen vervulde.

Sturing is een bekend gezicht in Arnhem. De voormalig verdediger, assistent-trainer en hoofdtrainer moet nu samen met Koeman, een nieuw Vitesse opbouwen aangezien bepalende spelers als Theo Janssen, Gill Swerts en Remco van der Schaaf aan het einde van het seizoen zullen vertrekken.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18817
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma apr 21, 2008 9:56 pm

Stekelenburg is penaltykiller, Vitesse strafschopschlemiel21/04/2008 13:10
VI.nl bekeek alle 81 strafschoppen van dit seizoen. Gregoor van Dijk (foto) bleek de beste schutter, Maarten Stekelenburg was de penaltykiller en Vitesse het grootste slachtoffer. Van de 81 penalty's werden er 61 benut.

FC Twente, FC Utrecht en Willem II kregen de meeste strafschoppen mee. Alle drie mochten ze zeven keer aanleggen vanaf de stip. Opvallend genoeg benutten alle drie clubs vijf van de zeven penalty's. De Graafschap en Vitesse kregen de minste strafschoppen mee, beide eentje. Zij zetten deze buitenkans wel om in een doelpunt. Met hen waren er drie andere clubs die alle strafschoppen benutten: Roda JC (vijf uit vijf), FC Groningen en PSV (beide vier uit vier).
Meeste strafschoppen voor voor benut
FC Twente 7 5
FC Utrecht 7 5
Willem II 7 5
NAC Breda 6 4

Vitesse kreeg dan de minste strafschoppen mee, de ploeg van coach Aad de Mos veroorzaakte wél de meeste. Negen keer mocht een tegenstander van de Arnhemmers naar de stip. Daarmee was Vitesse net zo vaak de klos als AZ. Maar waar de Alkmaarders acht treffers incasseerden, slikten de Arnhemmers zes keer een tegentreffer. Heracles Almelo ging slechts éénmaal in de fout.
Meeste strafschoppen tegen tegen benut
AZ 9 8
Vitesse 9 6
De Graafschap 7 7
Excelsior 7 5

Maarten Stekelenburg is deze competitie de penaltykiller. De keeper van Ajax kreeg vier keer een tegenstander tegenover zich en liet zich niet kloppen: hij stopte de inzetten van Everton, Mounir El Hamdaoui, Rutger Worm en Theo Lucius. Daarmee is Ajax de enige club in de Eredivisie die geen doelpunt tegenkreeg door een strafschop.
Meeste strafschoppen gekeerd penalty's gestopt
Maarten Stekelenburg 4 4
Sander Boschker 5 2
Henk Timmer 4 2
Piet Velthuizen 8 2

Sander Boschker, Davy De Fauw, Sergio Romero en Civard Sprockel veroorzaakten de meeste strafschoppen. Alle vier gingen ze viermaal in de fout. Boschker maakte twee van zijn overtredingen goed door de toegekende penalty te keren. Romero deed dat één keer, terwijl Sprockel éénmaal het geluk had dat doelman Piet Velthuizen de pingel stopte.

Vijf spelers waren het vaakst het slachtoffer. Frank Demouge, Jeremain Lens, Robin Nelisse, Blaise N'Kufo en Ricky van den Bergh werden allen drie keer onreglementair gestuit in de zestien. Demouge en Lens zagen vervolgens alle drie toegekende penalty's worden omgezet in een doelpunt. De clubs van Van den Bergh en Nelisse scoorden tweemaal, terwijl N'Kufo zelf en Luke Wilkshire twee van de drie door N'Kufo veroorzaakte pingels misten.

Slachtoffer van strafschop slachtoffer benut
Frank Demouge 3 3
Jeremain Lens 3 3
Ricky van den Bergh 3 2
Robin Nelisse 3 2
Blaise N'Kufo 3 1

Toch is N'Kufo de speler die de meeste strafschoppen heeft benut. Die eer moet hij wel delen met Gregoor van Dijk. De aanvoerder van FC Utrecht heeft zelfs een streepje voor, omdat hij uit al zijn pogingen scoorde.
Strafschoppen benut genomen benut
Gregoor van Dijk 5 5
Blaise N'Kufo 6 5
Marcel Meeuwis 4 4
Frank van der Struijk 4 4
Bron: VI
Vitesse ziet meeste rode kaarten

Vitesse werd op de valreep de club die dit seizoen in de eredivisie de meeste rode kaarten ontving. De Arnhemmers zagen zondag thuis tegen PSV (0-1) Sébastien Sansoni met rood van het veld vertrekken. Het was de vijfde rode kaart voor Vitesse, die daarmee AZ, sc Heerenveen, FC Utrecht en VVV-Venlo (alle 4) de loef afstaken.
Bron: Sportweek 21-04-2008
De scheidsrechters waren weer duidelijk tegen ons... :1evil.gif: :hypocrite.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di apr 22, 2008 5:59 am

Als jullie vd Schaafjes in jullie team hebben zitten, verbaast het me nix... :)
Maargoed... Sibum is ok weer geschorst, dus die kan er ook wat van...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di apr 22, 2008 10:52 am

Kutclub nog steeds niet failliet?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34410
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di apr 22, 2008 11:35 am

Zwanenzang Vitesse en De Mos

maandag 21 april 2008 | 03:55 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 22 april 2008 | 07:57


Afbeelding
Aad de Mos wijst Vitesse - voor het laatst? - de weg. foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander

ARNHEM - De jaargang 2007/08 is voor Vitesse op een mislukking uitgedraaid.


De Arnhemse ploeg van trainer Aad de Mos kon gistermiddag in Gelredome PSV niet van de vierde titel op rij houden: 0-1 door Danko Lazovic. In het verlengde daarvan slaagde Vitesse er niet in zich te plaatsen voor de play-offs om Europees voetbal.

Daarvoor voldeed dit seizoen een tiende plek, maar Vitesse werd slechts twaalfde; net binnen de doelstelling die 'de plaatsen zes tot twaalf' luidde.

In dat opzicht valt trainer Aad de Mos niks te verwijten, maar het is zo goed als uitgesloten dat hij zijn tot 2009 doorlopende contract uitdient. Al gisteravond zou topoverleg plaatsvinden over de positie van de trainer, die de laatste maanden in- en extern een reeks van conflicten uitvocht met spelers, clubleiding en journalisten.

Vitesse hoopt dat De Mos zelf vertrekt, zodat zijn contract niet voor drie maandsalarissen hoeft te worden afgekocht. Die financiële blamage hangt de clubleiding boven het hoofd omdat De Mos niet van plan is zelf een punt achter zijn Arnhemse periode te zetten.

"Ik wil mijn contract uitdienen", zei De Mos gistermiddag na de nederlaag in Gelredome. "Pas daarna ga ik kijken naar andere clubs. Dat laat ik nu even doorlopen, er komen mogelijkheden genoeg voor ervaren trainers uit Nederland. Louis van Gaal heeft twintig clubs, ik zal bescheiden zijn; vijf clubs hebben belangstelling voor mij. Maar ik sluit ook niet uit dat de clubleiding na een moeilijk seizoen evalueert en alsnog besluit met de trainer verder te gaan. In de voetballerij kan dat, Louis van Gaal blijft ook bij AZ."

De Mos zocht de oorzaken voor het matige seizoen deels in de onrust die Vitesse sinds februari in een ijzeren greep hield. "Het is een moeilijk seizoen geweest. Het vertrek van Jan Streuer (voetbalmanager, vertrok 1 oktober naar Sjachtar Donetsk, red.) is een slechte zaak geweest. De beslissende maanden februari en maart waren bepalend. Daarin zijn door onervarenheid van de nieuwe mensen fouten gemaakt. Dat neem ik niemand kwalijk, maar het is wel gebeurd. Mijn assistenten moesten weg, we kwamen in surseance van betaling, een deel van de spelersgroep hoorde dat het weg moest. Het is niet ideaal als 60 procent van je basisteam moet vertrekken. Dat is allemaal niet al te gelukkig gegaan. Maar ik ga deze week met de clubleiding om de tafel. Wat mij betreft is er nog niks beslist", zei De Mos. "Daarbij heeft de club niet voor niks een tijdje geleden een statement naar buiten gebracht dat de trainer zijn contract tot 2009 uitdient."

De Mos weet zelf wel beter, maar wacht het gesprek met de clubleiding af. Die moet zich niet alleen buigen over de hete trainerspositie, maar ook over de invulling van een nieuw elftal zonder Theo Janssen, Remco van der Schaaf en Gill Swerts



Bron: http://www.gelderlander.nl/



:icon_arrow.gif:

Plaats reactie