De Eerste Divisie 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De Eerste Divisie 2007 - 2008

Bericht door raymon » zo jul 22, 2007 10:38 am

Alles over de volgende clubs:

RKC
Ado Den Haag
RBC Roosendaal
FC Volendam
FC Den Bosch
FC Dordrecht
Go Ahead
BV Veendam
FC Zwolle
Stormvogels Telstar
FC Emmen
Cambuur L.
MVV
Haarlem
Fortuna Sittard
FC Omniworld
TOP Oss
Helmond Sport
FC Eindhoven
AGOVV
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo jul 22, 2007 10:56 am

De kampioen staat al vast! Dat wordt mij in ieder geval ingefluisterd.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 22, 2007 11:16 am

Begint zeker met een R en eindigt met een C?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jul 22, 2007 11:19 am

Roda JC? :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53584
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jul 22, 2007 11:54 am

Roda JC eindigt op een e, Jesse! :eusa_naughty:

Dit gaat natuurlijk over dé club van Brabant!
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18817
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo jul 29, 2007 12:38 am

Adow hebt het nieuwe stadion geopend...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 03, 2007 9:30 am

SylvievdVaart schreef:De kampioen staat al vast! Dat wordt mij in ieder geval ingefluisterd.
Petrovic maakt zich nu al zorgen
Door LUDO VAN DENDEREN

WAALWIJK - Een week voor de competitiestart is het onrustig bij RKC. Er is nauwelijks versterking gekomen en spelers willen weg. Trainer Petrovic maakt zich zorgen.

Behoorlijk bezweet en redelijk uitgeput zit RKC-trainer Zeljko Petrovic deze morgen aan het tafeltje. De oefenmeester moet bijkomen van de bosloop waaraan hij zijn selectie én zichzelf eerder aan onderwierp. Of hij zichzelf wellicht klaarstoomt voor een rentree? ,,Je weet het maar nooit, we hebben op dit moment een zeer smalle groep. Voor de zekerheid heb ik maar meegelopen,’’ lacht Petrovic.

De coach zegt het met een kwinkslag, maar hij maakt zich zorgen. De competitiestart is al over één week , maar het naar de eerste divisie gedegradeerde RKC is nog lang niet klaar voor het duel met FC Omniworld. Terwijl Petrovic smeekt om de broodnodige versterkingen, aast een aantal belangrijke krachten in de selectie nog steeds op een transfer. Tim Bakens stond gisteravond zelfs voor de arbitragecommissie om een overgang naar Heracles af te dwingen. Al met al niet prettig voor een trainer die wil presteren.

,,RKC moet eigenlijk volledig opnieuw beginnen en aan de lange termijn werken. Maar ik moet met deze selectie juist aan de korte termijn denken, daar word ik op afgerekend. Na de degradatie zijn we veel spelers kwijtgeraakt en er is weinig voor teruggekomen.’’

,,Er zijn genoeg spelers die naar ons toe willen, maar om de één of andere reden blijft een transfer vaak uit. Dieter Van Tornhout van Roda JC wil bijvoorbeeld voor RKC spelen, maar zijn club laat hem niet gaan. Deze week hebben we twee spelers aangetrokken, je moet toch iets doen. De linksback Niclas Svendsen is er pas twee dagen, terwijl aanwinst Sawwas Exouzidis tot nu alleen halve wedstrijd meedeed. Ingespeeld is het elftal nog niet.’’

,,Op dit moment moet je reëel zijn, met deze selectie worden we geen kampioen. Meespelen in de top kan, maar teams als RBC en FC Dordrecht zijn eveneens sterk. Jongens die niet meer voor RKC willen spelen, wil ik er niet bij hebben.’’

Petrovic maakt zich boos op Tim Janssen, die openlijk praat over een transfer naar Roda JC. ,,We hadden afgesproken dat Tim géén interviews meer gaf en dan lees ik toch weer dat hij niet met zijn hoofd bij RKC zit. Terwijl de competitie over één week begint! Ik snap ook niet dat spelers zoveel amok in de pers maken. Ze hebben toch ooit met hun volle verstand hun contract getekend? Ik zou dat echt nooit doen. Tim Bakens speelt het trouwens wél netjes. Mocht hij de arbitragezaak verliezen, dan richt hij zich weer volledig op RKC. Dat heeft hij beloofd.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo aug 08, 2007 4:44 pm

Drie arrestaties voor voetbalrellen Deventer
Uitgegeven: 8 augustus 2007 17:00
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2007 17:31

AMSTERDAM - De politie heeft vanochtend drie mannen opgepakt in verband met voetbalrellen in het centrum van Deventer. Voor de vriendschappelijke wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en Ajax gingen tweeënhalve week geleden op de Brink ongeveer tweehonderd Ajax-supporters op de vuist met tachtig Go Ahead-aanhangers.

De arrestanten zijn drie mannen uit Deventer van 19, 24 en 29 jaar. Zij worden verdacht van openlijke geweldpleging en zitten vast voor verhoor.


De politie laat weten tevreden te zijn over de reacties op een eerdere getuigenoproep en sluit meer aanhoudingen deze week niet uit.

Vuist

Bij de rellen, die volgens de politie kort maar hevig waren, gingen de voetbalfans te midden van winkelend publiek met elkaar op de vuist. Er werden vernielingen aangericht, maar er vielen geen gewonden. De mobiele eenheid werd ingezet om de orde te herstellen.

De oefenwedstrijd tussen Go Ahead en Ajax in stadion de Adelaarshorst werd later die dag na veertig minuten gestaakt, nadat op de tribunes opnieuw was gevochten. De wedstrijd werd gespeeld tijdens de open dag van Go Ahead, die na de rellen in het stadion werd beëindigd.

Onderschat

Twee dagen later erkenden politie, gemeente en Go Ahead Eagles dat het risico vooraf was onderschat. Zij waren ervan op de hoogte dat op internet in de aanloop naar de wedstrijd dreigementen waren geuit.

Eén verdachte werd op de bewuste zaterdag aangehouden voor geweldpleging in het stadion. Deze kwam na verhoor met een proces-verbaal vrij.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 10, 2007 8:42 am

Met onkostenvergoeding dromen van profbestaan

Stormvogels Telstar beoefent betaald voetbal in het klein, maar met ambitie. Spits Pater: ‘In mijn hoofd blijf ik prof.’

Voorzitter Van der Zwan kan een eind meegaan in de stelling dat Telstar betaald voetbal in de marge bedrijft. De jaarbegroting is 1,7 miljoen euro – één been van Ryan Babel bij wijze van spreken.

Op deze snikhete open dag met een volkszanger die Jan Smit imiteert, een springkussen en mannen die cocktails mengen, geeft trainer Luc Nijholt een demonstratie voor pakweg honderd toeschouwers in sportpark Schoonenberg.

Kinderen dragen shirts van Van Persie, Ronaldinho, Nigel de Jong of Tevez. Niemand is Zoontjes, Salden of Van Heulen.

Fafiani blinkt uit in de wedstrijd na de training. Een mooie, linksbenige voetballer, die weer amateur is bij Telstar. Zijn contract bij FC Twente liep af en hij dacht een andere club te vinden. Toen dat niet gebeurde, meldde hij zich weer bij Stormvogels Telstar, dat hem vorig seizoen al huurde.

Voldoet hij, dan krijgt Fafiani straks weer een contract en kan hij zijn werkloosheidsuitkering opzeggen. Tot die tijd ontvangt hij een minimale onkostenvergoeding van Telstar.

Op die basis is ook spits en gangmaker Johan Pater terug. ‘Ik kan mezelf beter in de kijker proberen te spelen, dan dat ik thuis op de bank zit’, vindt Pater, die een kleine schare persoonlijke supporters heeft. ‘Pater, kopstootje’, zingen zij. Om ze te plezieren springt Pater. In de lucht maakt hij een kopstootje.

‘Vroeger dacht ik dat een prof veel geld verdiende. Dan is het behelpen nu.’

Vroeger voetbalde hij in de jeugd van PSV en gloorde een toekomst met alle toeters en bellen die een profbestaan kan hebben. Nadat zijn vader was overleden, leefde hij iets te lang te weinig voor het voetbal.

Dát is zijn grote fout geweest, maar Pater, gekomen als potentiële vervanger voor de 37-jarige spits Jan Bruin, blijft dromen van een echte betaalde baan als voetballer. ‘Ik voel me profvoetballer met een uitkering. Maar of ik mijn geld krijg van de uitkeringsinstantie UWV of van Telstar, ik doe er hetzelfde voor. In mijn hoofd blijf ik prof.’

Telstar kan niet eens een hoofdsponsor vinden. Voor Corus, de staalindustrie die een ijzeren band heeft met Velsen, is AZ tegenwoordig interessanter. ‘Maar als we stoppen met Telstar, krijgen we nooit meer betaald voetbal in Velsen’, zegt voorzitter Chris van der Zwan. ‘Telstar heeft nooit geteerd op geld van de gemeenschap. Zolang we tweeduizend man in het stadion een plezier doen, gaan we door. Waarom niet?’

Critici stellen desondanks dat clubs als Telstar beter kunnen fuseren of terugkeren naar de amateurs. Daarmee is assistent-trainer Toon Gerrits het volledig oneens. Waar zijn jonge jongens nog zo ambitieus dat ze tegen een onkostenvergoeding het vuur uit de sloffen lopen, en in zichzelf willen investeren om de droom van een bestaan als prof waar te maken? Zeven keer in de week traint Telstar, topamateurs slechts een keer of drie. ‘Het amateurvoetbal ligt een straatlengte achter op ons’, aldus Gerrits.

Trots somt hij spelers op die de laatste jaren furore maakten aan de Tolsduinerlaan: Kivuvu, Sankoh, Smit, De Lange, Dorus de Vries en Slory natuurlijk. Voor de laatste kan Telstar nog een behoorlijke opleidingsvergoeding ontvangen, mocht hij eens een grote transfer maken van Feyenoord naar het buitenland. ‘Doe de eerste divisie weg en je hebt een groot probleem’, aldus Gerrits.

Telstar heeft, bouwtechnisch bekeken, het armetierigste stadion van het Nederlandse profvoetbal, maar ook dat is binnenkort voorbij. De beroemde houten hoofdtribune verdwijnt en maakt plaats voor een multifunctioneel gebouw. Tijdens de bouw zullen de fans de wedstrijden zien vanaf de tribune aan de andere lange zijde, plus een noodtribune achter een doel.

De staantribunes achter de doelen zijn al jaren afgekeurd. Ze zijn met gras overwoekerd. Achter de reclameborden groeien boterbloemen.

Bij deze club heeft Jan Bruin, vorig seizoen goed voor 18 competitietreffers, zijn contract met een jaar verlengd.

Plezier drijft de 37-jarige spits uit Ameland: ‘Voetbal is mijn levensstijl. Telstar is een klein kluppie, een gezond kluppie. Elke dag als je hier aankomt, staan dezelfde oude mannetjes voor je klaar om je overal mee te helpen. Na de training neem je een bakkie koffie en een broodje vis. Iedereen praat normaal tegen elkaar. Dat gevoel is niet in geld uit te drukken.

‘Bij de vorige clubs waar ik voetbalde, heb ik nooit een schuldgevoel gehad, omdat ik mijn salaris niet kon waarmaken. Zolang dat zo blijft, kan ik het allemaal opbrengen.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 10, 2007 12:19 pm

ADO torenhoog favoriet

ROTTERDAM - De meeste trainers wijzen vooral op de hoge begroting van ADO Den Haag. Met 10,8 miljoen euro heeft de gedegradeerde club zelfs meer te besteden dan de eredivisionisten Excelsior, De Graafschap, Heracles, Sparta en VVV.

,,Het zal indrukkend worden voor tegenstanders om in dat nieuwe stadion te spelen, met het publiek dat achter ADO gaat staan, denkt FC Emmen-trainer Gerry Hamstra.

Veendam-coach Joop Gall: ,,Alle ploegen krijgen een boost door een nieuw stadion. Zie FC Groningen dat het zo goed doet in de Euroborg.

John van den Brom, de nieuwe coach van AGOVV, vindt dat de Haagse club een prima slag heeft geslagen op de transfermarkt. Zo haalde ADO onder meer Yuri Cornelisse (FC Groningen), Hans van de Haar en Virgillio Teixeira (beiden RKC). ,,Ze hebben een juiste mix van ervaren en talentvolle spelers, aldus Van den Brom.

,,Wanneer die ervaring wordt gecombineerd met gretigheid, dan heb je hét recept voor promotie naar de eredivisie, vult RBC-trainer Rob Meppelink aan.

Enkele oefenmeesters zien de Roosendaalse club en RKC als de ploegen die het ADO Den Haag moeilijk kunnen maken. Zeljko Petrovic van RKC acht zijn team niet meer dan een kanshebber. ,,ADO is de uitgesproken favoriet. Die club heeft al lang een goed team bij elkaar. Bij RKC werken met een smalle selectie en zijn er op het laatste moment nog spelers bij gekomen. Daarnaast had je de interesse voor Anthony Obodai, Tim Janssen en Tim Bakens. Hoewel vooral Bakens zich prima heeft opgesteld in de voorbereiding werkt zoiets toch niet positief voor je ploeg. RKC wil wel zo snel mogelijk promoveren. Als het niet direct is, dan via de play-offs.

Petrovic denkt dat zijn ploeg en ook ADO aan de eerste divisie moeten gaan wennen. ,,RKC en ADO zijn de Ajax en PSV van de eerste divisie: elke club wil van ons winnen. Het is jammer dat er twee ploegen zijn gedegradeerd, want voor ons wordt het procentueel gezien moeilijker om te promoveren.

Wiljan Vloet, trainer van de Haagse topfavoriet, kijkt daar niet naar. ,,Wij gaan uit van onze eigen kracht en kijken niet naar onze concurrenten. Het is mooi dat mijn collega-trainers ADO als favoriet zien. Zelf hebben wij bij de club ook de doelstelling om kampioen te worden. En dan moet je er ook voor gaan. Op het moment dat ik bij ADO tekende was dat al de insteek.

Vloet heeft niet zon moeite met de druk die op de schouders van zijn pupillen staat. ,,Wij hebben een kwalitatief goede selectie en onze spelers kennen de klappen van de zweep wel. ADO is niet de enige club met druk. RKC en RBC, vanwege de financiële situatie in Roosendaal, hebben er ook mee te maken.

Vloet maakt zich op een andere manier zorgen om de favorietenrol. ,,Ik denk dat ADO hele moeilijke wedstrijden gaat spelen. We zullen vaak tegen een muur moeten opboksen. Zelfs het Nederlands elftal lukt het vaak niet om zulke verdedigend ingestelde ploegen te bestrijden.

Petrovic denkt dat eerste divisie sterker dan ooit is. ,,Veel clubs zijn sterker geworden en RKC en ADO zijn erbij gekomen. Het zal heel spannend worden.

Louis Coolen, trainer van FC Eindhoven, sluit zich daarbij aan. ,,Het is goed voor de eerste divisie dat er in één keer twee clubs uit de eredivisie erbij zijn gekomen. ADO en RKC zijn aan hun stand verplicht om te promoveren en daaronder heb je nog een aantal ploegen zoals FC Den Bosch en FC Dordrecht die nog mee kunnen doen.

Vorig seizoen voorspelden elft trainers dat RBC kampioen zou worden. Het werd uiteindelijk De Graafschap, dat door drie oefenmeesters werd getipt. Het jaar daarvoor was VVV met dertien stemmen de favoriet, maar het werd uiteindelijk Excelsior. Voor de fans van RKC is er dus nog hoop.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr aug 10, 2007 7:22 pm

[leedvermaak] Dat torenhoog favoriete ADO staat na een kwartiertje eerstedivisiegeschoffel al met 2-0 achter bij MVV. [/leedvermaak]
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 10, 2007 9:01 pm

En de eerste koploper is....


Go Ahead, na een 6-0 overwinning op Emmen!

En inderdaad ADO heeft verloren. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za aug 11, 2007 10:14 am

ADO komt er nog wel bovenop, RKC zie ik het zeker niet redden. 2-2 gespeeld bij FC Omniworld, die zijn de klap nog steeds niet te boven.

Zou het overigens wel leuk vinden mochten de Eagles weer terugkomen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr aug 24, 2007 9:13 pm

En ADO heeft wéér niet kunnen winnen, 2-2 bij RKC Waalwijk. :drecul.gif:

Nog steeds geen overwinning in de Totodivisie.

LucaS
Berichten: 53584
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 24, 2007 10:03 pm

Nou is RKC ook niet de makkelijkste in Waalwijk
I think I lost my fucking headache

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za aug 25, 2007 2:29 pm

Thijs schreef:En ADO heeft wéér niet kunnen winnen, 2-2 bij RKC Waalwijk. :drecul.gif:

Nog steeds geen overwinning in de Totodivisie.
De Graafschap begon vorig jaar ook slecht, maar die werden uiteindelijk met overmacht kampioen. Ik zie ADO nog wel kampioen worden, ze hebben duidelijk de beste selectie. Lukt het ze niet, zal het RKC worden. Als het een andere club wordt, hebben ADO en RKC schandalig gepresteerd straks over 38 wedstrijden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 25, 2007 4:43 pm

Duke schreef:En de eerste koploper is....


Go Ahead, na een 6-0 overwinning op Emmen!

En inderdaad ADO heeft verloren. :smallgrin.gif:
En nu twee keer achter elkaar verloren, dat mag eigenlijk niet gebeuren met het materiaal dat ze nu hebben. Maar ja, Mike Snoei nou ook niet bepaald een topper.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr sep 14, 2007 8:54 pm

FC Dordrecht - ADO Den Haag 5-0...

Oh my god.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr sep 14, 2007 9:02 pm

Het is nu nog maar een kwestie van tijd tot er een of andere Haagse bobo met een hoop poen (voor Nederlandse 1ste divisie/midden Eredivisie begrippen) om de club te redden.. Of niemand met geld kan het iets schelen en ADO eindigt laatste..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 10:13 pm

Dordrecht had deze wedstrijd gewoon met 8 of 9 nul moeten winnen. Ik denk dat Vloet er binnenkort uitvliegt en dat hij dan wel eens een hele tijd werkloos zou kunnen blijven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59011
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 9:16 pm

Mogelijk omkoopschandaal bij ADO
door onze Telesportredactie
DEN HAAG - ADO Den Haag wordt opnieuw in verband gebracht met een mogelijk omkoopschandaal. In de Haagse gokwereld gaan de geruchten dat enkele spelers bij omkoping van de verloren duels tegen Haarlem (0-2) en FC Dordrecht (0-5) betrokken zijn. De directie van de eerstedivisionist heeft zaterdag de selectie ingelicht en stelt een onderzoek in.


Algemeen directeur ad interim John Arzbach heeft de spelers van ADO meegedeeld dat ze ontslag op staande voet krijgen als blijkt dat ze zich daadwerkelijk hebben ingelaten met illegaal gokken. "Ik heb zaterdag ook de politie ingelicht”, aldus Arzbach. "We gaan zelf geen rechercheurtje spelen, dus we zullen justitie vragen om de zaak uit te zoeken. Ik ken geen namen van beschuldigde spelers, we gaan er ook van uit dat niemand zich er schuldig aan maakt.”

Vorig jaar zomer kwam ADO ook al negatief in het nieuws vanwege eventuele omkoping. Daniël Rijaard werd destijds beschuldigd van fraude in het Nederlandse betaald voetbal.

ADO-trainer Wiljan Vloet heeft voor de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport van maandag Rick Hoogendorp, Pascal Bosschaart, Daniël Rijaard en Yuri Cornelisse gepasseerd. Volgens de oefenmeester heeft dit echter niets met de geruchten over een mogelijk omkoopschandaal te maken. Het viertal presteert volgens Vloet ' gewoon' ondermaats.
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 11:29 pm

Ten eerste is het natuurlijk vrij dom dat Vloet die vier spelers juist nu in de schijnwerpers zet. Dat zijn nu in de ogen van voetbalminnend Nederland de hoofdverdachten.

Ten tweede is het heel apart dat ADO afgaat op het verhaal van welgeteld één Haagsche journalist. Ze hebben bij ADO dus niet gewacht totdat die journalist met een publicatie vol bewijs kwam, maar hebben meteen alles op straat gegooid vanwege iets dat misschien wel bij een gerucht of speculatie blijft. Ze hebben zich gewoon onder druk laten zetten door die journo, zo lijkt het.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 17, 2007 11:47 am

Everse stapt op bij FC Zwolle na vertrouwensbreuk
17/10/2007 11:20

Jan Everse vertrekt in de winterstop bij FC Zwolle. Het bestuur van de club wilde niet ingaan op de eisen van de trainer om zijn bevoegdheden uit te breiden.

Everse, die in de zomer van 2006 een tweejarige verbintenis bij de Overijsselse club signeerde, vroeg een half jaar geleden om meer inspraak over onder meer het technische beleid en de invulling van de technische staf. De Rotterdammer eiste verder een tussentijdse salarisverhoging.

Het bestuur van FC Zwolle kwam Everse gedeeltelijk tegemoet. Begin volgend jaar zou er een evaluatie aan de orde komen, omdat beide partijen de intentie hadden uitgesproken het contract met twee jaar te verlengen.

Vorige maand kwam Everse met de eis dat hij de alleenzeggenschap over de hele technische organisatie en de daarmee gepaard gaande financiën wilde hebben. Het bestuur meldt dat het toekennen van de verantwoordelijkheid voor alle technische zaken aan een persoon te risicovol is voor de club.

Wel wilde FC Zwolle dat Everse zou aanblijven, maar de coach ziet het afwijzen van zijn wensenpakket als een vertrouwensbreuk. Daarom levert hij zijn contract in de winterstop in. Zijn werkgever beschouwt dit als contractbreuk, maar gaat al wel op zoek naar een nieuwe trainer/coach.
www.vi.nl

Bescheiden type, die Everse. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 21, 2007 10:04 pm

Het loopt nu anders wel op rolletjes. Zwolle mag even genieten van de koppositie immers!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33862
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 21, 2007 10:07 pm

Nou, gefeliciteerd!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie