VI-elftal van het jaar

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

VI-elftal van het jaar

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 5:48 pm

Hebben de AT'ers hun VI-elftal al gekozen? Link

Voor degenen die niet geregistreerd staan bij VI.nl zal ik de keuzemogelijkheden hier even neerzetten. De dikgedrukte namen zijn de door mij gekozen spelers, op basis van hun prestaties in het huidige seizoen (toevallig alle spelers waarvan er een afbeelding is geplaatst):

Keeper:

Gomes
Timmer
Vorm

Rechtsback:

Heitinga
De Roover
Steinsson

Rechter centrumverdediger

Alex
Hansson
Jaliens

Linker centrumverdediger:

Dingsdag
Stam
Wielaert

Linksback:

De Cler
Emanuelson
Salcido

Rechtshalf:

Afellay
El Ahmadi
Gabri

Centrale middenvelder:

Simons
Sneijder
De Zeeuw

Linkshalf:

Cocu
Engelaar
Martens

Rechtsbuiten:

Bakircioglu
Farfan
Slory

Spits:

Koevermans
Alves
N'Kufo

Linksbuiten:

Koné
Nilsson
Suarez

Trainer:

Ten Cate
Van Gaal
R. Koeman
Rutten
Verbeek


Wat vinden we er trouwens van dat Alves voetballer van het jaar is geworden?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mei 09, 2007 5:52 pm

Ik heb Urby in plaats van Salcido gekozen. Voor de rest hebben we een identiek team.

Alves voetballer van het jaar? Op zich kan ik daar prima mee leven, aangezien er geen enkele club zo afhankelijk was van één speler. Een absoluut topseizoen heeft die gozer gedraaid en daarvoor verdient hij dan ook alle lof.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 5:55 pm

Ik vond Urby lang niet altijd naar z'n mogelijkheden spelen en daarnaast liet hij zoals gewoonlijk de nodige steekjes vallen. Salcido vond ik over het algemeen degelijker, maar Urby heeft uiteraard meer potentie.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: VI-elftal van het jaar

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 5:55 pm

Keeper:

Gomes
Timmer
Vorm

Rechtsback:
Heitinga

Rechter centrumverdediger
Alex

Linker centrumverdediger:
Stam

Linksback:
Emanuelson

Rechtshalf:
Gabri

Centrale middenvelder:
Sneijder

Linkshalf:
Martens

Rechtsbuiten:
Bakircioglu

Spits
Alves

Linksbuiten:
Suarez

Trainer:
Rutten


Geen elftal wat ik in deze samenstelling zou laten spelen, maar gewoon mijn favoriet per positie gekozen. Trainer Rutten omdat hij als enige zijn team beter heeft laten spelen dan van tevoren verwacht was. In feite hebben zowel Koeman, Ten Cate als Van Gaal gefaald dit jaar.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mei 09, 2007 6:10 pm

Waarom Kennedy ipv Farfan ??
Grappig genoeg vinden velen dat Farfan een minder seizoen heeft gedraaid, maar cijfermatig is hij dit seizoen beter dan vorig seizoen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 09, 2007 6:12 pm

Omdat Kennedy naar Ajax gaat. :icon_wink.gif:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 6:13 pm

Voor mijn gevoel heeft Farfan inderdaad ook een iets minder seizoen gedraaid. Maar verder staat ook niet overal de beste speler misschien, maar degene die me het meeste is opgevallen, die dit seizoen dus voor mij een plaats in dat elftal verdiend. Kennedy heeft het erg goed gedaan, veel doelpunten en assists in het lekker draaiende Twente.

Anders kunnen we net zo goed alleen spelers van Ajax en PSV selecteren.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo mei 09, 2007 6:15 pm

Daar zit wat in, Farfan presteerde zoals verwacht en Kennedy boven verwachting.
Jöhnk schreef:Omdat Kennedy naar Ajax gaat. :icon_wink.gif:
:icon_biggrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 09, 2007 6:35 pm

Thomas schreef:Ik vond Urby lang niet altijd naar z'n mogelijkheden spelen en daarnaast liet hij zoals gewoonlijk de nodige steekjes vallen. Salcido vond ik over het algemeen degelijker, maar Urby heeft uiteraard meer potentie.
Ik vond Urby minder dan vorig seizoen, maar nog steeds beter dan elke andere linksback in Nederland.

Overigens vond ik Vorm dit seizoen misschien nog wel beter dan Gomes. Jammer dat Vorm een hekel aan Ajax heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 6:39 pm

Gomes heeft in de tweede seizoenshelft een aantal fouten gemaakt (3 behoorlijke, geloof ik), maar de vorm van Gomes uit de eerste seizoenshelft heeft Vorm het hele seizoen niet aangeraakt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 09, 2007 6:42 pm

Een keeper wordt nou eenmaal afgerekend op zijn fouten. Dat moeten de tegenstanders van Stekelenburg toch weten.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 09, 2007 10:02 pm

Heitinga rechtsback?
I think I lost my fucking headache

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 10:09 pm

Daar heeft hij niet zijn beste wedstrijden gespeeld inderdaad, maar De Roover en Steinsson zijn geen spelers die in het elftal van het jaar horen. Heitinga heeft wel een lekker seizoen gedraaid, vooral als verdedigende middenvelder.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 10, 2007 3:59 am

Steinsson vind ik een hele middelmatige speler en De Roover heb ik te weinig zien spelen om goed te kunnen beoordelen. Daarnaast heeft Ajax met Heitinga als rechtsback een uitstekende seizoensstart gespeeld en vond ik Heitinga over het algemeen vrij degelijk.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mei 10, 2007 6:42 am

Bertje schreef:Overigens vond ik Vorm dit seizoen misschien nog wel beter dan Gomes.
Yeah right !
Vorm is een aardig keepertje, maar hij mag de veters nog lang niet strikken van Gomes. Het niveau van Gomes is overigens ook onhaalbaar voor hem, hij is te klein, hij coacht te weinig en hij is een pure lijnkeeper. Gomes is een van de weinige keepers die nog het totale keepersgebied domineert, daar kan Vorm alleen maar van dromen.
Daarbij hoef ik je niet te vertellen dat keepen bij Utrecht iets heel anders is dan keepen bij PSV.

EN Gomes maakt fouten ja, het zegt echter meer dan genoeg over zijn enorme klasse dat men die fouten aanhaalt. Iedereen maakt fouten namelijk, ook Vorm. Alleen bij Gomes vallen ze op, omdat hij ze zelden maakt...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 8:31 am

Baseman schreef:Het niveau van Gomes is overigens ook onhaalbaar voor hem, hij is te klein, hij coacht te weinig en hij is een pure lijnkeeper. Gomes is een van de weinige keepers die nog het totale keepersgebied domineert, daar kan Vorm alleen maar van dromen.
Daarbij hoef ik je niet te vertellen dat keepen bij Utrecht iets heel anders is dan keepen bij PSV.

EN Gomes maakt fouten ja, het zegt echter meer dan genoeg over zijn enorme klasse dat men die fouten aanhaalt. Iedereen maakt fouten namelijk, ook Vorm. Alleen bij Gomes vallen ze op, omdat hij ze zelden maakt...
Het gaat mij niet om zijn lengte, maar om wat hij ermee doet. Overigens waren de fantastische momenten van Gomes dit seizoen ook allemaal op de lijn, de hachelijke momenten echter niet.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mei 10, 2007 8:58 am

Keeper:
Gomes

Rechtsback:
Heitinga

Rechter centrumverdediger
Alex

Linker centrumverdediger:
Stam

Linksback:
De Cler

Rechtshalf:
El Ahmadi

Centrale middenvelder:
Sneijder

Linkshalf:
Martens

Rechtsbuiten:
Bakircioglu

Spits:
Alves

Linksbuiten:
Suarez

Trainer:
Ten Cate

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mei 10, 2007 11:53 am

Bertje schreef:Het gaat mij niet om zijn lengte, maar om wat hij ermee doet. Overigens waren de fantastische momenten van Gomes dit seizoen ook allemaal op de lijn, de hachelijke momenten echter niet.
Dan zullen we het er maar op houden dat ik vind dat jij weinig inzicht hebt in het keepersvak...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 11:54 am

Prima. Lekker inhoudelijk.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do mei 10, 2007 1:59 pm

Keeper:
Gomes

Rechtsback:
Heitinga

Rechter centrumverdediger
Alex

Linker centrumverdediger:
Stam

Linksback:
De Cler

Rechtshalf:
Gabri

Centrale middenvelder:
Sneijder

Linkshalf:
Martens

Rechtsbuiten:
Bakircioglu

Spits:
Alves

Linksbuiten:
Suarez

Trainer:
Rutten


Ik verschil maar op twee plekken met het elftal van ZSoG.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mei 10, 2007 2:25 pm

Bertje schreef:Prima. Lekker inhoudelijk.
Datzelfde kan ik zeggen van jouw commentaar, vandaar mijn reactie.
Als jij alleen kan zeggen dat Gomes in het 16 meter gebied wel eens hachelijke momenten had en verder alles negeert ben ik er snel klaar mee, ook omdat je blijkbaar niet inziet hoe belangrijk Gomes zijn uitkomen is.

Het aantal onderscheppingen dat Gomes had en dus eventuele kansen die hij voorkwam met zijn acties in de 16 zijn talloos. Lijnkeepen is veilig voor de keeper, maar het kost je tegendoelpunten. Zie Vorm, zie Stekel, zie ontelbare andere keepers.
En dan kan zo'n onderschepping wel eens fout gaan ja, boeiend.

PS: Gomes maakt zelden een blunder, maar zijn 2 grootste maakte hij dit seizoen toen hij op de lijn bleef staan. Eerst met die corner tegen AZ waarbij Cocu de bal liet gaan en Gomes daardoor verrast was en de andere laatst tegen Vitesse, toen hij de bal door zijn handen liet glippen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 2:58 pm

Baseman schreef:
Bertje schreef:Prima. Lekker inhoudelijk.
Datzelfde kan ik zeggen van jouw commentaar, vandaar mijn reactie.
Als jij alleen kan zeggen dat Gomes in het 16 meter gebied wel eens hachelijke momenten had en verder alles negeert ben ik er snel klaar mee, ook omdat je blijkbaar niet inziet hoe belangrijk Gomes zijn uitkomen is.
Mijn commentaar ging over voetbal en bovendien speelde ik niet op de man, maar laten we deze discussie maar achter ons laten.
Het aantal onderscheppingen dat Gomes had en dus eventuele kansen die hij voorkwam met zijn acties in de 16 zijn talloos. Lijnkeepen is veilig voor de keeper, maar het kost je tegendoelpunten. Zie Vorm, zie Stekel, zie ontelbare andere keepers.
En dan kan zo'n onderschepping wel eens fout gaan ja, boeiend.

PS: Gomes maakt zelden een blunder, maar zijn 2 grootste maakte hij dit seizoen toen hij op de lijn bleef staan. Eerst met die corner tegen AZ waarbij Cocu de bal liet gaan en Gomes daardoor verrast was en de andere laatst tegen Vitesse, toen hij de bal door zijn handen liet glippen.
Ja, Gomes onderschept veel ballen, maar als het dan fout gaat vind ik niet dat je dat kunt afdoen met de ballen die hij wel onderschept. Op het moment dat de keeper voor de bal gaat moet hij winnen, want hij maakt de keuze om zelf voor de bal te gaan in plaats van de verdedigers het kopdual aan te laten gaan en zelf de lijn te houden.
Je kunt het vergelijken met een verdediger die een foute pass van een medespeler probeert te onderscheppen. De verdediger moet kiezen of zijn positie te houden, zodat aanvallers in ieder geval geen vrije doortocht hebben, of voor de bal gaan maar hem dan ook hebben, want onderschept hij de bal niet dan heeft zijn verkeerde keuze geleid tot een vrije doortocht naar het doel. Keepers en de meeste verdedigers staan er in de eerste plaats om te verdedigen en dus vind ik dat tactische fouten bij dergelijke spelers altijd zeer zwaar tellen.
Gomes vond ik op dit gebied dit seizoen zwaar onder zijn kunnen. En ja, dan heb ik liever een goede lijnkeeper dan een goede keeper die zijn doel uitkomt, maar de punten die hij op deze manier pakt weer teniet doet met ballen die hij niet heeft. Dit is natuurlijk wat gechargeerd, maar wel mijn reden om Vorm minstens even hoog in te schalen als Gomes dit seizoen.

Overigens schaal ik die communicatiefout tussen Cocu en Gomes niet tussen de momenten op de lijn, omdat het een hoge bal van de zijkant betrof.

Plaats reactie