'Mickey Mouse-competitie'

Club informatie van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 13, 2007 10:58 am

Monkey Tonk schreef:Nederlandse voetballerliefhebbers worden gewoon genaaid door die hele kut Europese Unie.
Eerder door de UEFA. Belachelijk dat clubs uit grote competitie meer premie krijgen voor dezelfde prestatie. :pukey:

De Eredivisie is ook een leerschool voor jonge buitenlandse talenten. Ronaldo, Zlatan, Kanu, Larsson, Diarra, Chivu, ze hebben allemaal hier het vak geleerd.
Ik weet zeker dat Ajax internationaal nog kan presteren en ik weet ook zeker dat dit op een dag weer gaat gebeuren. Er is geen reden om onderdanig te doen. Op dit moment zijn we nog een stuk van de Europese top verwijderd, maar dit gaat op termijn veranderen. Als PSV de halve finale van de CL kan halen, kan Ajax dat ook. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 13, 2007 11:01 am

joey schreef:
Monkey Tonk schreef:Nederlandse voetballerliefhebbers worden gewoon genaaid door die hele kut Europese Unie.
Eerder door de UEFA. Belachelijk dat clubs uit grote competitie meer premie krijgen voor dezelfde prestatie. :pukey:
Is niet zo. Voor zover ik op de hoogte ben wordt het deel van de prijzenpot waarin omroepen hun geld moeten storten verdeeld op basis van de bijdrage van diezelfde omroepen per land. Ik vind het niet onredelijk om de bedragen die voor de uitzendrechten worden betaald ten goede te laten komen aan de clubs waarvoor die rechten in principe betaald zijn. De NOS zou ook veel minder betalen als er geen nederlandse clubs zouden meedoen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 13, 2007 11:01 am

joey schreef:[Zeg dat wel. Dat gezeur over 'de sfeer' (uitgesproken als 'de zweer' door sommige verslaggevers)....
En het ergste is nog dat heel Nederland dat nabauwt, zonder ooit naar een Nederlandse, laat staan een Engelse wedstrijd geweest te zijn. Dát is zo erg. Dat iedereen van alles meent te weten over hoe het in de ArenA is, hoe het Ajax-publiek is, dat je 'tegenwoordig' (gaap) niet meer veilig 'met je zoontje' (gaaaaap) naar het voetballen kunt, dat je in de ArenA 'het gras niet ruikt' (gaaaaaaaap), dat het in Engeland allemaal veel authentieker en sfeervoller is, et cetera. En dat allemaal geconcludeerd vanachter de breedbeeld-tv met uitgebreid zenderpakket. Want voor een échte wedstrijd zijn ze nog met geen knuppel hun luie stoel uit te krijgen, al zou hun 'zoontje' huilend smeken of hij een keertje naar Ajax mocht. Maar ondertussen weten ze het zó zeker allemaal. Dat is echt om gek van te worden.

De realiteit is dat bij bijna elke Premiership-club tegenwoordig geklaagd wordt over het gebrek aan sfeer, om de doodeenvoudige reden dat een seizoenkaart vaak meer dan 1000 pond kost in Engeland, en de échte supporters daardoor stilletjes aan het afdruipen zijn. Een club als Arsenal staat bekend om zijn uiterst stille publiek. Ik ben er meermalen geweest. Op Highbury was het altijd doodstil. Het kon daar net zo doods zijn als in de ArenA.

Een journalist die Ajax van kilheid en poenerigheid beticht, en ervan walgt dat er zoveel driedelige pakken en lui met een 'hete aardappel in de keel' op de tribune zitten, die kan echt niet menen dat het in Engeland allemaal zo veel puurder is. Ajax is een ouderwetse, volkse en heerlijk tuttige voetbalvereniging in vergelijking met de gemiddelde Premiership-club. Over poenerig en supporter-onvriendelijk gesproken...

Een typisch geval van 'het gras is altijd groener aan de overkant' (de overkant van de Noordzee, in dit geval), maar van journalisten verwacht je juist dat ze dat eens áángeven, en niet dat ze met de publieke opinie meekraaien. Ik denk ook dat het komt omdat die verslaggevers niet voor hun kaartje hoeven te betalen. Dan zouden ze wel anders piepen over die heerlijke Engelse volkscultuur bij het voetbal.

Mijn goede vriend Bill (in de Engelse zones actief als Over Pasanen's Head) heeft al jaren een seizoenkaart voor Ajax (vak 425) en komt voor pakweg 14 thuiswedstrijden per seizoen over vanuit Londen, met Easy Jet. Alles bij elkaar (dus inclusief vluchten) kost hem dat minder dan een seizoenkaart voor Chelsea.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr apr 13, 2007 11:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr apr 13, 2007 11:04 am

Peter schreef:.....

Met clubs als PSV, AZ en Ajax heb je in potentie drie clubs die potten kunnen breken in Europa. Het probleem zijn dan ook de clubs die daar onder zitten, wat mij betreft. Heerenveen, Groningen, Twente en NAC zijn leuke clubs voor onze competitie en ze snoepen dan ook zo nu en dan punten af van de topclubs, maar internationaal worden ze veelal compleet weggevaagd zodra er een club met enige naam wordt geloot. Dat houdt dus in dat je internationaal vooral bekend staat om de goede top-3, maar dat daar onder maar verrekte weinig kwaliteit zit.

......
Hehe, wat een geniepige steek onder water Peter! Die club uit zuid niet eens noemen in het rijtje Heerenveen, Groningen, Twente en NAC ..... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 13, 2007 11:06 am

Maar die club uit Zuid kun je ook niet noemen als club die compleet wordt weggevaagd. Is onze laatste Europacup winnaar!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 13, 2007 11:10 am

Ja, dat hebben ze toch verduveld snel gedaan, die teloorgang. 't Is gewoon knap. Bijna net zo knap als het vakkundige sloopwerk bij Ajax tussen 1996 en 2000. Geen minuut onbenut gelaten om de zaak naar de kloten te helpen. Respect!

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr apr 13, 2007 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr apr 13, 2007 11:14 am

Kowalczyk schreef:Ja, dat hebben ze toch verduveld snel gedaan, die teloorgang. 't Is gewoon knap.

K.
Daar zijn de lijken al uit de kast gerold. In Eindhoven moet dat nog gebeuren heb ik het idee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 13, 2007 3:09 pm

Kowalczyk schreef:Ik denk ook dat het komt omdat die verslaggevers niet voor hun kaartje hoeven te betalen.
Weet ik niet. Die onzin hoor je ook in een land als Thailand, daar is het ook de PL voor en na. Een staaltje knappe marketing. En op den duur kunnen we blijkbaar niet meer zonder. Neem de uitzendingen van de CL zonder PSV- ik geloof dat er niet een keer een wedstrijd aan bod is geweest waarin géén Engelse club meedeed. Je zou denken dat het een mooie gelegenheid was om eens iets anders te zien, maar nééé... :X

Al met al worden we behoorlijk gehersenspoeld. Je zou haast gaan denken dat bijvoorbeeld Arsenal iets bijzonders is.. :X
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr apr 13, 2007 6:03 pm

joey schreef: Weet ik niet. Die onzin hoor je ook in een land als Thailand, daar is het ook de PL voor en na. Een staaltje knappe marketing.
Ik vind de PL wel degelijk de leukste competitie die er is maar ben het wel met KO eens wat betreft de sfeer, die is daar ook vaak maar zo zo.

Plaats reactie