Johan Cruyff Schaal en KNVB beker

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr mar 06, 2009 12:59 pm

Tsja, aanvaardbaar. Hij doet het ook niet express. Een keeper is de schlemiel als 'ie één van z'n tien ballen compleet verprutst, een aanvaller kan de held zijn als hij één van z'n tien ballen NIET verprutst.

Als keeper lig je nu eenmaal altijd met je hoofd op een hakblok, vooralsnog heeft 'ie er maar 14 tegen in de competitie, en wij met twee topkeepers twee keer zoveel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59082
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 06, 2009 1:03 pm

Thijs schreef:Tsja, aanvaardbaar. Hij doet het ook niet express. Een keeper is de schlemiel als 'ie één van z'n tien ballen compleet verprutst, een aanvaller kan de held zijn als hij één van z'n tien ballen NIET verprutst.

Als keeper lig je nu eenmaal altijd met je hoofd op een hakblok, vooralsnog heeft 'ie er maar 14 tegen in de competitie, en wij met twee topkeepers twee keer zoveel.
Thijs, dat heeft er toch allemaal niks mee te maken.Hij maakt TWEE kapitale BLUNDERS die niet een keertje moeten kunnen.Simpel.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mar 06, 2009 1:03 pm

Hahaha, nu is het al Romero zijn schuld dat AZ verloren heeft...zo bezien vind ik het dan waanzinnig knap dat Romero in zijn eentje maar met 2-1 verliest van 11 NAC spelers :smallgrin.gif:

PS: Ik ben het verder ook eens met Thijs :biggthumpup.gif:
En Thomas natuurlijk.

PPS: Maar verder is het mij goed eigenlijk, dan vinden Joey en Voetske Romero geen topper. Mij best.
Laatst gewijzigd door Baseman op vr mar 06, 2009 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59082
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 06, 2009 1:06 pm

Baseman schreef:Hahaha, nu is het al Romero zijn schuld dat AZ verloren heeft...zo bezien vind ik het dan waanzinnig knap dat Romero in zijn eentje maar met 2-1 verliest van 11 NAC spelers :smallgrin.gif:

PS: Ik ben het verder ook eens met Thijs :biggthumpup.gif:
En Thomas natuurlijk.
Ik ben het eens met AR. :biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mar 06, 2009 1:08 pm

Dat jij nu ook alle kennis alleen uit boekjes haalt en de realiteit uit het oog verliest lijkt me off topic eigenlijk...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59082
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 06, 2009 1:10 pm

Baseman schreef:Dat jij nu ook alle kennis alleen uit boekjes haalt en de realiteit uit het oog verliest lijkt me off topic eigenlijk...
Uche uch, hij begint steeds meer gelijk te krijgen ..
Ajax Rules schreef:Jij hebt echt het meest warrige brein uit de geschiedenis van de mensheid.
:aai.gif: :smallgrin.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mar 06, 2009 1:11 pm

Goh, ik had echt niet door dat je die opmerking bedoelde :smallgrin.gif:
Maar goed, ik hou er nu mee op om op jouw onzin te reageren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59082
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr mar 06, 2009 1:12 pm

Baseman schreef:Goh, ik had echt niet door dat je die opmerking bedoelde :smallgrin.gif:
Maar goed, ik hou er nu mee op om op jouw onzin te reageren.
W(n)arrig brein :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 06, 2009 1:15 pm

joey schreef:
Enganche schreef:Zeg je dit nou omdat je stiekem wil aantonen dat Ajax een betere keeper op goal heeft staan? :wink.gif:
Nee, hoezo?
Romero is een geweldig talent. Vergeet niet pas dat die jongen pas 22 jaar is, hè. Alsof Van der Sar toen geen fouten maakte en alsof keepers hun momenten uitkiezen om te blunderen. Ik hoef helemaal niets in te zien. Vrijwel alle wedstrijden hiervoor bewijzen mijn gelijk met betrekking tot Romero.
Nee, die bewijzen alleen dat Romero toen goed keepte.

Waarom doe je zo aangebrand? Romero faalde gisteravond, dat kan gebeuren, maar daarom is het nog niet aanvaardbaar. Zeker gezien het feit dat het AZ (de kans op) een prijs kostte.

En dan nog zijn hand aan diggelen slaan. Pffff.... :excited.gif:
Ik ben niet aangebrand hoor. Ik snap de discussie alleen niet helemaal. Romero maakt gisteren een gigantische blunder en laat zien dat hij nog een domme jonge hond kan zijn door zich niet te herpakken, maar z'n kwaliteiten staan wat mij betreft buiten kijf. Bij jou niet, dat kan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 06, 2009 1:17 pm

Romero is een hele goede keeper, maar dit was heus niet zijn eerste foutje, hoor. Tegen Vitesse ging hij ongestraft de fout in (was dieprood) en vorig seizoen moest hij klaarblijkelijk wennen, maar vooral in het begin was het driewerf drama. Onder aan de streep denk ik dat een Vermeer minder fouten maakt, Maakt hem dat een betere doelman? Neuh, want Romero is normaliter echt heel goed, maar hij is lang niet onfeilbaar. Valt me vaker op.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 06, 2009 1:19 pm

Zulke fouten maakte Gomes zijn laatste seizoen bij PSV nog. Romero is topklasse, net als Gomes.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 06, 2009 1:22 pm

In potentie vind ik hem topklasse. Hij is er nog lang niet, maar hij is ook nog wel erg jong.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 06, 2009 1:48 pm

Peter schreef:Romero is een hele goede keeper, maar dit was heus niet zijn eerste foutje, hoor. Tegen Vitesse ging hij ongestraft de fout in (was dieprood) en vorig seizoen moest hij klaarblijkelijk wennen, maar vooral in het begin was het driewerf drama. Onder aan de streep denk ik dat een Vermeer minder fouten maakt, Maakt hem dat een betere doelman? Neuh, want Romero is normaliter echt heel goed, maar hij is lang niet onfeilbaar. Valt me vaker op.
Wie noemt hem onfeilbaar? Ik zei meteen dat dit een fout was. Ook vorig seizoen spatte het talent er al vanaf, in mijn ogen.

Vermeer is volgens sommigen (Joey en ik meen ook Peter) niet eens beter dan Stekelenburg, maar nu maakt hij opeens minder fouten dan Romero? Schiet mij maar lek hoor.

Die El-Hamdaoui is trouwens echt véél te egoïstisch.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 06, 2009 2:01 pm

Enganche schreef:Ik ben niet aangebrand hoor. Ik snap de discussie alleen niet helemaal. Romero maakt gisteren een gigantische blunder en laat zien dat hij nog een domme jonge hond kan zijn door zich niet te herpakken, maar z'n kwaliteiten staan wat mij betreft buiten kijf. Bij jou niet, dat kan.
Daar ga je weer. Zo deed je ook al over Sulejmani. Wanneer en waar heb ik gezegd dat Romero geen talent is? Ik reageer alleen op jouw stelling dat zijn fouten best een keer mogen. Een keeper wordt juist op dit soort wedstrijden afgerekend.

@Baseman: Kahn zal altijd met gemengde gevoelens terugdenken aan dat toernooi, denk ik. Tijdens de finale volgde de Duitse TV de wedstrijd in de huiskamer van zijn ouders. Die mensen zakten zowat door grond toen 'Oli' in de fout ging. Wat herinneren we ons nu nog van die finale? Met name dat Kahn faalde. Tja, dat is het lot van een keeper.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr mar 06, 2009 2:07 pm

Een fout is natuurlijk altijd erger als de wedstrijd wordt verloren, terwijl het ook nog eens een knock-out ronde betreft.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 06, 2009 2:08 pm

joey schreef:
Enganche schreef:Ik ben niet aangebrand hoor. Ik snap de discussie alleen niet helemaal. Romero maakt gisteren een gigantische blunder en laat zien dat hij nog een domme jonge hond kan zijn door zich niet te herpakken, maar z'n kwaliteiten staan wat mij betreft buiten kijf. Bij jou niet, dat kan.
Daar ga je weer. Zo deed je ook al over Sulejmani. Wanneer en waar heb ik gezegd dat Romero geen talent is? Ik reageer alleen op jouw stelling dat zijn fouten best een keer mogen. Een keeper wordt juist op dit soort wedstrijden afgerekend.
Romero is een supertalent én presteert gewoon heel erg goed. Sulejmani is een supertalent en bewijst tot nu toe dat hij niet professioneel is, waardoor hij niet optimaal kan presteren. Dát is het verschil.

Iedere keeper maakt wel eens fouten. De Van der Sar van nu ook nog. In dat opzicht mogen ze wel een keer. De volgende tien wedstrijden houdt hij de ballen er gewoon weer uit. Kan zomaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 06, 2009 2:16 pm

De volgende tien wedstrijden mag hij toekijken omdat hij zijn hand aan diggelen heeft geslagen.

Jij hebt het over het talent van die jongen, ik over de fouten die hij gisteren gemaakt heeft. Zijn twee verschillende dingen. Als hij zo blijft keepen maar hij maakt helaas fouten in belangrijke wedstrijden, gaat hij de top niet halen. Zo werkt het nu eenmaal in het topvoetbal, een keeper moet voor alles betrouwbaar zijn.

Waarmee ik (nogmaals, voor alle duidelijkheid) niet wil zeggen dat hij de top niet gaat halen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 06, 2009 2:22 pm

Ik heb het over zijn talent en zijn prestaties. Die zijn dit seizoen uitstekend. Die jongen is nu al met afstand de beste keeper van de Eredivisie. Natuurlijk maakt hij een domme fout, maar noem mij maar een topper van boven de 30 die geen fouten meer maakt...?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr mar 06, 2009 2:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 06, 2009 2:23 pm

Duke schreef:Joey bedoelt het andersom denk ik: als je in belangrijke wedstrijden fouten maakt, word je nooit een topkeeper.
Ow dan is van de Sar ook geen topkeeper want die maakte me van de week toch een blunder op het moment dat ie het record van Danny Verlinden voor het grijpen had.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 06, 2009 2:27 pm

Het record van wie?

Dat soort records zijn volslagen onbelangrijk. Pure papiervulling.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 06, 2009 2:29 pm

Zat Maradona niet op de tribune???

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 06, 2009 2:29 pm

Nee die komt naar AJAX - AZ

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr mar 06, 2009 2:34 pm

Jöhnk schreef:Het record van wie?

Dat soort records zijn volslagen onbelangrijk. Pure papiervulling.
Maar het was wel een blunder van hier tot Tokio.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 06, 2009 2:37 pm

Thijs schreef:Nee, de discussie was of ook topkeepers fouten maken. Ik denk het wel, van der Sar maakte ook een fout (en dat was bij een 0-0 stand in een uitwedstrijd tegen Newcastle) en als hij al geen topkeeper meer is...dan ben ik het ook niet!
Geldt dat a contrario ook? :icon_razz.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 06, 2009 2:37 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Zat Maradona niet op de tribune???
Mag geen kaas van de dokter. :hypocrite.gif:

Talent is niet genoeg voor een keeper, een keeper moet ook een ijskonijn zijn. Romero keept goed in de Nederlandse competitie, maar keept hij ook goed straks op de WK voor een half miljard mensen? Dat is een heel ander verhaal.

Ik herinner me het geval van Stanley Menzo, die in een belangrijke wedstrijd een fout maakte en na afloop voor de camera van SS verklaarde dat hij zich niet goed had kunnen concentreren, omdat hij midden in een verhuizing zat. Kijk, dan wordt het dus moeilijk. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten