Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 8:59 am

Thomas schreef:Normaal gesproken gun ik Utrecht ook niets, maar Vitesse heeft het helemaal afgedaan bij me tijdens de laatste speelronde. Ik geef niemand behalve Ajax de schuld van het verloren kampioenschap, maar Vítesse deed behoorlijk opzichtig niet z'n sportieve plicht. Bleh.
Als Ajax tegen Willem II de instelling van PSV had gehad was de schaal niet naar Eindhoven gegaan...je geeft Vitesse niet de schuld, maar je gunt ze niets meer. Sure :wink.gif:

Irritant trouwens die play-offs, ik heb geen idee wie er spelen en wanneer.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 25, 2007 9:23 am

Och verrek ja. Er zijn ook nog clubs die playoffs moeten spelen. :drecul.gif:

Ik was het al helemaal vergeten. Ach, het is gewoon hun eigen schuld, ze hebben er zelf voor gestemd. Ik snap er ook nog steeds niks van doordat ik me er nog niet in heb verdiept, maar logisch is het allemaal niet. Feyenoord schijnt nu 10de te zijn geworden ofzo?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 11:48 am

Ik heb me overigens nogal geirriteerd aan Aad de Mos na afloop. Zijn eerste reactie was keurig netjes. Het ging allemaal zo snel en het is dan vanaf de bank lastig oordelen. Daarom wilde hij de beelden even rustig terugkijken.

Nou, prima. Een nette reactie van een coach die alles zonder de emotie van het moment rustig wil analyseren.

Maar dan zit hij een kwartiertje later met een biertje in zijn hand te mekkeren over het niveau van de scheidsrechter. Ze moesten alleen de beste scheidsrechter sturen naar zo'n wedstrijd waarin wat op het spel staat. Oftewel, die vent is een prutser en het komt door de scheidsrechter dat we er zo'n bende van hebben gemaakt.

Is dat nou professioneel? Wanneer leren mensen in de voetballerij nou eens dat je altijd in eerste instantie naar je zelf dient te kijken. Dat is namelijk de enige manier om beter te worden en dezelfde fouten in het vervolg niet nogmaals te maken. Maar nee hoor, het ligt toch weer aan de scheidsrechter...... :icon_exclaim.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:13 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Normaal gesproken gun ik Utrecht ook niets, maar Vitesse heeft het helemaal afgedaan bij me tijdens de laatste speelronde. Ik geef niemand behalve Ajax de schuld van het verloren kampioenschap, maar Vítesse deed behoorlijk opzichtig niet z'n sportieve plicht. Bleh.
Als Ajax tegen Willem II de instelling van PSV had gehad was de schaal niet naar Eindhoven gegaan...je geeft Vitesse niet de schuld, maar je gunt ze niets meer. Sure :wink.gif:
Het is Ajax' eigen schuld dat ze geen kampioen zijn geworden. Ik verwijt het Ajax dan ook, maar Vitesse vind ik maar een slappe hap.

PSV speelde thuis en had de supporters om ze er doorheen te schreeuwen. Dat was een mooi voordeel op de laatste speeldag.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 9:39 pm

Vitesse speelde inderdaad niet echt goed zullen we maar zeggen...
En dat PSV thuis speelde was zeker een voordeel ! Daar hadden we mazzel mee.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 26, 2007 5:29 pm

Aad is gewoon een vervelend mens...
De Mos: Blom heeft spelers beledigd

ARNHEM - Aad de Mos was stellig een dag na het ontspoorde duel tegen Utrecht. Dat het misging lag volgens hem vooral aan scheidsrechter Kevin Blom.

"In de rust kwamen spelers naar me toe dat Blom ze had beledigd", zegt De Mos. Hij noemde de naam van Mads Junker. "Hij heeft tegen Mads gezegd: 'bemoei je er niet mee, kut Deen'. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb Mads op de man af gevraagd of het echt klopte. Het staat ook in het verweerschrift."

De Mos sluit vooringenomenheid bij Blom niet uit. "Voor de wedstrijd zei hij dat hij boos was op me, omdat ik liever Belgische scheidsrechters wilde."
Blom ontkent aantijgingen Vitesse

ARNHEM - Scheidsrechter Kevin Blom ontkent dat hij donderdagavond Vitesse- speler Mads Junker heeft beledigd.

"Ik heb Junker beledigd voor rust? Wanneer dan? Ik heb geen idee", zegt Blom vrijdagmiddag. "Ik wist niet eens dat Junker een Deen is. Ik dacht dat hij een Duitser was. Ik heb niemand geschopt of ellebogen uitgedeeld. Ik heb geprobeerd de regels te handhaven."

Dat Blom boos was op De Mos voor de wedstrijd ontkent Blom ook. "Ik weet van niets. De Mos was vooraf poeslief, na afloop was ik de gebeten hond. De Mos heeft het vaak voorzien op de scheidsrechters. Dat valt wel op."
KNVB: De Mos maakt zich belachelijk

ZEIST - De kritiek van Vitesse-trainer Aad de Mos op scheidsrechter Blom is bij de KNVB in het verkeerde keelgat geschoten. De voetbalbond hekelt via een woordvoerder het gedrag van De Mos.

"Aad de Mos maakt zichzelf volkomen belachelijk. In plaats van dat hij het gedrag van zijn spelers publiekelijk bekritiseert, legt hij de schuld direct bij de scheidsrechter. Ook een dag later is hij na het zien van de beelden blijkbaar nog niet tot bedaren gekomen, en dat is nog veel erger."

"Heel Nederland spreekt schande van de wedstrijd, heeft het over een ontspoord Vitesse" vervolgt de woordvoerder.
En even voor Wouter... Ja, NEC zijn wel lieverdjes... de feiten
Vitesse pakt recordaantal rode kaarten

ARNHEM - Vitesse-trainer Aad de Mos noemde de fair play-trofee geen prijs en krijgt wat dat betreft zijn zin.

De Arnhemse club heeft dit seizoen een recordaantal rode kaarten gepakt. Nooit kreeg Vitesse acht keer rood. Danko Lazovic (2), Ruud Knol, Theo Janssen, Anduele Pryor, Giovanny Espinoza, Siebe Blondelle en Mads Junker kregen allen rood gedurende dit seizoen. Het record van Vitesse dateert uit het seizoen 2003/2004 met zeven rode kaarten.

De andere Gelderse clubs incasserden gezamenlijk maar vijf rode kaarten. AGOVV Apeldoorn kreeg er drie, NEC twee en De Graafschap geen.
:)

Alles van omroep gelderland
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mei 26, 2007 6:27 pm

banjavi schreef:Aad is gewoon een vervelend mens...
en NEC is een kutclub. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34415
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mei 27, 2007 7:12 am

'kVind alles best...als Vistas er maar aan git strakkies! :headbang.gif:
Come on Utreg!! :hupajax.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mei 27, 2007 6:50 pm

Gefeliciteerd Utrecht... met het behalen van de Intertoto...

Misschien een leuke quote voor de Mos... ipv "21 = 5"... "12 = niks"...

Weer een van zijn onzinnig domme uitspraken
Aad de Mos tevreden over seizoen

Ondanks dat Vitesse geen Intertoto gaat spelen is trainer Aad de Mos tevreden over het seizoen. Vitesse werd uitgeschakeld door FC Utrecht.
"In tegenstelling tot ploegen die zesde en zevende worden en dan uiteindelijk ook niks hebben spelen wij wel aantrekkelijk", vertelt De Mos. "Verder maken wij spelers beter en daarin zijn wij volledig geslaagd. Ik denk daarbij aan spelers als Lazovic en Pryor en spelers die al weg zijn bij Vitesse."

Over het afgelopen seizoen zegt De Mos: "Ik vond het geweldig om terug te zijn in Nederland en heb genoten van het hoge niveau hier."
Neej.. hij mag niet tevreden zijn, want ...
Seizoen Vitesse is volledig mislukt

Na de uitschakeling in de play-offs voor Intertoto is het seizoen voor Vitesse volledig mislukt.
De doelstelling was een plaats bij de eerste negen, maar de kans daarop was vijf wedstrijden voor het einde na ook een nederlaag in Utrecht al verkeken. Vitesse werd slechts 12e. Daarna was kwalificatie voor het toernooi om de Intertoto de ambitie van trainer Aad de Mos, maar net als vorig jaar strandde de Arnhemse ploeg in de finale.

Sinds de terugkeer in de eredivisie in 1989 kende Vitesse slechts twee mindere seizoenen. In 2003 werd de club 14e en een seizoen later 16e.
Vitesse is dus niet beter geworden.. en De Mos heeft zijn doelstellingen niet gehaald... (het was immers goed om intertoto te spelen, want dat was een goede weg naar Europa waar ze voor gingen) dan MAG je niet tevreden zijn.. maar bij Vitesse zijn ze tegenwoordig al snel blij met niets... dat snap ik dan ook wel weer.. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma mei 28, 2007 11:51 pm

banjavi schreef:Aad is gewoon een vervelend mens...
De Mos: Blom heeft spelers beledigd

ARNHEM - Aad de Mos was stellig een dag na het ontspoorde duel tegen Utrecht. Dat het misging lag volgens hem vooral aan scheidsrechter Kevin Blom.

"In de rust kwamen spelers naar me toe dat Blom ze had beledigd", zegt De Mos. Hij noemde de naam van Mads Junker. "Hij heeft tegen Mads gezegd: 'bemoei je er niet mee, kut Deen'. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb Mads op de man af gevraagd of het echt klopte. Het staat ook in het verweerschrift."

De Mos sluit vooringenomenheid bij Blom niet uit. "Voor de wedstrijd zei hij dat hij boos was op me, omdat ik liever Belgische scheidsrechters wilde."
Blom ontkent aantijgingen Vitesse

ARNHEM - Scheidsrechter Kevin Blom ontkent dat hij donderdagavond Vitesse- speler Mads Junker heeft beledigd.

"Ik heb Junker beledigd voor rust? Wanneer dan? Ik heb geen idee", zegt Blom vrijdagmiddag. "Ik wist niet eens dat Junker een Deen is. Ik dacht dat hij een Duitser was. Ik heb niemand geschopt of ellebogen uitgedeeld. Ik heb geprobeerd de regels te handhaven."

Dat Blom boos was op De Mos voor de wedstrijd ontkent Blom ook. "Ik weet van niets. De Mos was vooraf poeslief, na afloop was ik de gebeten hond. De Mos heeft het vaak voorzien op de scheidsrechters. Dat valt wel op."
KNVB: De Mos maakt zich belachelijk

ZEIST - De kritiek van Vitesse-trainer Aad de Mos op scheidsrechter Blom is bij de KNVB in het verkeerde keelgat geschoten. De voetbalbond hekelt via een woordvoerder het gedrag van De Mos.

"Aad de Mos maakt zichzelf volkomen belachelijk. In plaats van dat hij het gedrag van zijn spelers publiekelijk bekritiseert, legt hij de schuld direct bij de scheidsrechter. Ook een dag later is hij na het zien van de beelden blijkbaar nog niet tot bedaren gekomen, en dat is nog veel erger."

"Heel Nederland spreekt schande van de wedstrijd, heeft het over een ontspoord Vitesse" vervolgt de woordvoerder.
En even voor Wouter... Ja, NEC zijn wel lieverdjes... de feiten
Vitesse pakt recordaantal rode kaarten

ARNHEM - Vitesse-trainer Aad de Mos noemde de fair play-trofee geen prijs en krijgt wat dat betreft zijn zin.

De Arnhemse club heeft dit seizoen een recordaantal rode kaarten gepakt. Nooit kreeg Vitesse acht keer rood. Danko Lazovic (2), Ruud Knol, Theo Janssen, Anduele Pryor, Giovanny Espinoza, Siebe Blondelle en Mads Junker kregen allen rood gedurende dit seizoen. Het record van Vitesse dateert uit het seizoen 2003/2004 met zeven rode kaarten.

De andere Gelderse clubs incasserden gezamenlijk maar vijf rode kaarten. AGOVV Apeldoorn kreeg er drie, NEC twee en De Graafschap geen.
:)

Alles van omroep gelderland
Zo zie je maar weer dat de scheidsrechters altijd tegen Vitesse fluiten... :hypocrite.gif:

Natuurlijk is het seizoen mislukt. En dat komt grotendeels door dat grote aantal kaarten, want Vitesse heeft daardoor (en door een blessuregolf) een tijd lang geen middenveld gehad. Met zo'n smalle selectie kan dat niet opgevangen worden.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34415
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 29, 2007 8:41 am

Tuuuuuuurlijk, die kaarten kwamen zoooooomaar aanwapperen...pffff... :smallgrin.gif:

Maar goed, na Den Haag hoeven we dus geen schopploeg te missen... :hypocrite.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di mei 29, 2007 9:49 am

'Gilissen kiest voor NAC Breda'
Naar verluidt verdedigt Tim Gilissen volgend seizoen de kleuren van NAC Breda. De middenvelder van Go Ahead Eagles zou de Brabantse club verkiezen boven Vitesse.

Omroep Gelderland meldt dat de transfer al zo goed als rond is. De 24-jarige middenvelder speelt pas twee jaar bij Go Ahead Eagles. De rood-gelen namen hem in 2005 over van Heracles Almelo, waar hij overbodig was.
Ik dacht dat NEC hem ook wilde hebben, had ik ergens gelezen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 30, 2007 9:44 am

Vitesse en Roda in de clinch om Velthuizen
Vitesse is 'not amused' over de handelswijze van Roda JC met betrekking tot de overgang van doelman Piet Velthuizen. De Limburgse club zou zonder toestemming reeds met de doelman hebben gesproken.

Volgens de regels van de FIFA is het verboden te onderhandelen met spelers zonder toestemming van de huidige club. Roda JC ontkent in de persoon van directeur Huub Narinx tegen de richtlijnen te hebben gehandeld, zo schrijft het Limburgs Dagblad.

"Als een club een speler wil die onder contract staat, moet die zich eerst bij de club melden. Zij hebben Piet Velthuizen de kop gek gemaakt met een hoog salaris. Dat is geen stijl. Daarover hebben wij Roda een brief gestuurd", stelt Vitesse-directeur Jan Streuer echter in De Gelderlander.

De kans is aanwezig dat de transfersoap rond Velthuizen uitmondt in een arbitragezaak. Zaakwaarnemer Louis Laros: "Hun vraagprijs is namelijk een beetje overdreven." Laros en Velthuizen zullen zich in dat geval beroepen op positieverbetering, aangezien de sluitpost in Kerkrade meer kan verdienen.

Vitesse liet eerder al weten dat Velthuizen komend seizoen in principe een eerlijke kans krijgt om eerste doelman te worden. Toch maakt de club tegelijk werk van Vladimir Stojkovic, die het afgelopen half jaar gehuurd werd van het Franse FC Nantes. De Servische doelman maakte een puike indruk, maar vraagt een fors salaris. Daarnaast zal ook het gedegradeerde Nantes een transfersom eisen.
voetbalprimeur.nl

Vitesse heeft een ongelofelijke blunder gemaakt hem zomaar aan de kant te zetten voor die andere prutser... hij keepte geweldig en was een zekerheidje, maar meneer de Mos vond het nodig om de huidige keeper er in te zetten... waarom?? Ik weet het niet.

Kan me van Veldhuizen wel voorstellen dat hij daar weg wil... als er zo met je wordt omgegaan vindt niemand dat leuk, lijkt me.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 30, 2007 9:49 am

Velthuizen is 21 jaar en inmiddels al bedolven onder de complimenten. Stojkovic vertrekt, dus hij wordt eerste keeper bij Vitesse? Waarom zou hij weg willen? Al die jonge voetballertjes hebben intussen een veel te groot ego. :furious3.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 30, 2007 9:59 am

Overigens is die Velthuizen wel een talent, hoor. Goede keeper.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 30, 2007 10:04 am

banjavi schreef:Vitesse heeft een ongelofelijke blunder gemaakt hem zomaar aan de kant te zetten voor die andere prutser... hij keepte geweldig en was een zekerheidje.
Een zekerheidje? Een onervaren keeper van 21? En meneer wil weg? Pffff.... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 30, 2007 10:11 am

Tja, wat is dat toch met die trainers? De zeer betrouwbare van Dijk moest bij RKC ook perse verdwijnen voor Lemmens. Die heeft me toch een aantal (zeer dure) blunders gemaakt zeg! Je kan bijna stellen dat die keeperswissel een groot deel verantwoordelijk is voor de degradatie.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mei 30, 2007 10:20 am

joey schreef:
banjavi schreef:Vitesse heeft een ongelofelijke blunder gemaakt hem zomaar aan de kant te zetten voor die andere prutser... hij keepte geweldig en was een zekerheidje.
Een zekerheidje? Een onervaren keeper van 21? En meneer wil weg? Pffff.... :excited.gif:
Nou... ik vond Veldhuizen een stuk beter dan die prutser die er nu staat hoor... snapte ook totaal niet waarom hij ineens gepasseerd werd...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do mei 31, 2007 12:20 am

Ik ben het voor deze ene keer met banjavi eens.

Kolk naar Vitesse trouwens (www.vitesse.org).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 31, 2007 12:42 am

Dan zal Twente Elia wel verkozen hebben boven Kolk.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 31, 2007 4:06 pm

Spugen kost Sansoni start competitie

31/5/2007 14:41

De start van het nieuwe seizoen gaat voorbij aan Sébastien Sansoni. De Vitesse-verdediger moet opnieuw flink boeten voor zijn wangedrag.
De tuchtcommissie van de KNVB achtte een straf van vier duels op zijn plaats, omdat bewezen is dat Sansoni zich schuldig heeft gemaakt aan spugen in het eerste play-offduel met NEC.

Op basis van televisiebeelden had de aanklager vier wedstrijden geëist tegen de Franse verdediger. Tijdens de wedstrijd was het incident scheidsrechter Pieter Vink ontgaan.

Het is de tweede keer dat Sansoni in zijn eerste seizoen in Arnhemse dienst een flinke schorsing krijgt. De Fransman moest eerder vijf wedstrijden toekijken nadat hij NEC'er Roy Beerens in diens neus had gebeten.
vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34415
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mei 31, 2007 4:28 pm

Hoezo leven die wedstrijden niet in Arnep? :smallgrin.gif:

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo jun 03, 2007 2:33 pm

Ramona schreef:Hoezo leven die wedstrijden niet in Arnep? :smallgrin.gif:
Waarom lach je?

en dat eeuwige Arnep begint ook bijzonder sneu te worden,...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34415
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 03, 2007 6:06 pm

'kHeb een splaakgeblek...solly... :hypocrite.gif:


Maar je hebt gelijk...tis sneu, alleen sterker dan mij...soms... :blush.gif:

Wouter
Berichten: 18847
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo jun 03, 2007 9:42 pm

Ach ja, hoe vaak zeggen Ernhemmers nek. Hoewel dat aanvankelijk gewoon een misverstand was...

Gesloten