Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma jun 11, 2007 10:57 pm

Vitesse praat met Haim Magrashvili

Vitesse wil zich versterken met de Israëliër Haim Magrashvili.
De linksback is in Arnhem om te onderhandelen over een contract. Magrashvili speelt nu nog voor de Israëlische club Maccabi Haifa. Manager voetbal Jan Streuer van Vitesse bekeek Magrashvili ruim een maand geleden nog in Israël.

Vitesse is daarnaast ook nog op zoek naar een middenvelder en een aanvaller en kijkt daarvoor rond in Zuid-Amerika. Ook wil de Arnhemse club twee doelmannen aantrekken, omdat Vladimir Stojkovic en Raymond van Driel vertrekken bij Vitesse.

Bron: TV Gelderland TxT 11-06-2007


Kolk officieel Vitessenaar

Na Harrie Gommans zette ook Santi Kolk zijn handtekening onder het contract met Vitesse. Daarmee is de aanvaller officieel de komende vier seizoenen Vitessenaar en de derde aanwinst van Vitesse voor het nieuwe seizoen.
Na de medische keuring die eind vorige week op het programma stond, werden de laatste formaliteiten geregeld en zette de geboren Hagenees maandagmiddag in Gelredome zijn handtekening onder het 4-jarige contract. Kolk speelde afgelopen seizoen bij het gedegradeerd ADO Den Haag, maar kende zelf een prima seizoen. In 29 competitiewedstrijden scoorde de 25-jarige aanvaller 12 keer.

Bron: Vitesse.nl 11-06-2007

Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di jun 12, 2007 10:00 pm

Vitesse legt Israëlische back Magralashvili vast

Haim Magralashvili uit Israël wordt de nieuwe linksachter van Vitesse. De 25- jarige speler van Maccabi Haifa heeft gisteren met succes de medische keuring in Arnhem doorstaan.
Vitesse en Maccabi Haifa waren het al eens over het transferbedrag van de spe­ler, wiens wortels liggen in Geor­gië. Vitesse verwacht op korte ter­mijn met Magralashvili zelf tot overeenstemming te komen.

Bron: De Gelderlander 12-06-07
Hee, Mister Ajax, is dit de topper met wie Vites kampioen gaat worden komend jaar? :hupajax.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14520
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 17, 2007 10:59 pm

Ik denk het niet hoor. Technisch aardig, maakt zo af en toe leuke rushes en kan een leuke voorzet afleveren. Maar o zo traag. Hij zit bijvoorbeeld niet bij de nationale ploeg van Israel. Ik ben benieuwed hoe hij het gaat doen op eredivise niveau.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo jun 20, 2007 8:22 pm

Ik ook, jammer dat jij niet zo positief bent.
Vitesse bekijkt fusie met 1892
Profclub onderzoekt mogelijkheden tot deal met amateurclub.
Vitesse onderzoekt de mogelijkheden tot een samenwer­kingsverband met amateurclub Vit­esse 1892. De Arnhemse profclub hoopt dat een deal met de plaatsge­noot een einde kan maken aan de slepende zoektocht naar een vaste trainings- en wedstrijdlocatie voor de jeugd.

Paul van der Kraan, de algemeen directeur van Vitesse, bevestigt de belangstelling. „We onderzoeken allerlei mogelijkheden”, aldus Van der Kraan. „Van een situatie met de profclub en de amateurclub naast elkaar op een terrein tot en met een fusie. Dat hele brede spec­trum willen we onderzoeken.” De algemeen directeur van de Arn­hemse eredivisionist erkent dat de interesse is ontstaan doordat de ei­gen accommodatie op sportcen­trum Papendal maar niet van de grond komt.

„We hadden het idee dat we op 1 juli 2008 terecht konden op het complex van NOC*NSF. Dat ver­haal loopt telkens vertraging op. Het heeft ermee te maken dat er bestemmingsplannen voor gewij­zigd moeten worden. Wij vinden dat we alle opties open moeten houden. Voor ons is het het be­langrijkste dat we een eigen trai­nings- en wedstrijdcentrum krij­gen”, aldus Van der Kraan. En, wijzend op de scheiding in 1984 tussen de profs en de ama­teurs van Vitesse: „Iets anders wat een rol speelt, is dat Vitesse 1892 de vereniging is waar de Stichting Betaald Voetbal Vitesse ooit uit voort is gekomen. Vitesse 1892 heeft het momenteel niet makke­lijk. Door een samenwerking kun­nen we ook de historie weer sa­menbrengen.”

Vitesse 1892 heeft een thuishaven op sportcentrum Valkenhuizen. Afgelopen maandag hebben de le­den tijdens een ledenvergadering groen licht gegeven om de moge­lijkheden tot samenwerking met Vitesse te verkennen. „Het is zeer positief dat we na bijna 25 jaar weer met elkaar om de tafel zitten”, zegt Mike Inge, oud-voorzitter van Vitesse 1892 en initiatiefnemer van de gesprekken met de profclub. „Vitesse 1982 is nu een zesdeklasser. De club heeft veel meegemaakt de laatste jaren, en niet altijd in de positieve zin van het woord. Een samenwerking met de profs kan Vitesse 1892 op alle fronten vooruitgang bieden. Het is een doorbraak, dat onze le­den akkoord zijn gegaan.”

Bron: De Gelderlander 20-06-07

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » wo jun 27, 2007 7:35 pm

:headbang.gif: Yesss eindelijk de super aanwinst die Vitesse nodig heeft!!!! :headbang.gif:
Jannes zingt bij Vitesse

Jannes, een bekende vertol­ker van het Nederlandstalige le­venslied, komt donderdagavond 19 juli naar Driel. Dan spelen de profs van Vitesse tegen RKSV Driel. Omdat de voetbalvereniging er een echt avondje uit van wil ma­ken, heeft ze niemand minder dan Jannes weten te contracteren.
Jannes, een nuchtere Drent, vero­vert langzaam Nederland. Hij is een vaste gast bij muziekprogram­ma’s op televisie waar hij num­mers als Ga maar weg, Laat me vrij en Adio, amore, adio zingt. Om het optreden van Jannes te kunnen bijwonen, zijn entreekaar­ten nodig voor de wedstrijd RKSV Driel-Vitesse. De voorverkoop hier­van is al begonnen.

Kaarten kosten voor volwassenen 6,50 euro, voor jeugd tot en met 14 jaar 2,50 euro. Ze zijn te koop bij Fixet Linsen, Café Zeldenrust, Slijterij Driessen en Eetcafé De Oldenburg in Driel.

Bron: De Gelderlander 27-06-07

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 6:00 am

Hey Wouter, heb je die editie van Hard Gras over een jaar Vitesse eigenlijk wel eens gelezen? Dat is zeker een aanrader. Geweldig leesvoer, vanwege de cynische schrijfstijl en de knotsgekke gebeurtenissen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do jun 28, 2007 6:31 am

Thomas schreef:Hey Wouter, heb je die editie van Hard Gras over een jaar Vitesse eigenlijk wel eens gelezen? Dat is zeker een aanrader. Geweldig leesvoer, vanwege de cynische schrijfstijl en de knotsgekke gebeurtenissen.
Inderdaad! Samen met het nummr over het laatste jaar van Co bij AZ mijn favoriete hard gras nummer.

Vooral de stukken over Jansen, Yakubu (als je het boek moet geloven komt hij rechtstreeks uit de rimboe) en Knopper met het meisje dat zijn handtekening wil, geniaal boek!

Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za jun 30, 2007 12:08 am

Nee, nooit gelezen. Maar ik weet ook zonder dat boek wel dat Vitesse een geschifte club is...

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » za jun 30, 2007 8:54 am

Vitesse lost huurschuld aan gemeente in

Vitesse heeft gisteren een bedrag van twee miljoen euro overgemaakt aan de gemeente Arn­hem. Daardoor staat de voetbal­club niet langer meer in het krijt bij de plaatselijke overheid.
De schuld bestond enerzijds uit een huurachterstand en anderzijds uit een achtergestelde lening. De gemeente had de Arnhemse voet­balclub een ultimatum gesteld, waaraan Vitesse nu ternauwer­nood heeft voldaan.

Vitesse heeft het benodigde geld onder andere bij elkaar gekregen dankzij de verkoop van spits Dan­ko Lazovic aan PSV en een nabeta­ling van de enkele jaren terug al verkochte Mahamadou Diarra.

Bron: De Gelderlander 30-06-07

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 30, 2007 11:31 am

Poeder schreef:Vitesse heeft het benodigde geld onder andere bij elkaar gekregen dankzij de verkoop van spits Dan­ko Lazovic aan PSV en een nabeta­ling van de enkele jaren terug al verkochte Mahamadou Diarra.

Bron: De Gelderlander 30-06-07
Zo, daar is Lyon ook lekker op tijd mee. Of gaat het om een opleidingsvergoeding ivm de transfer naar Real Madrid?
Ajax!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 01, 2007 10:42 am

Vitesse hoeft Stojkovic geen tweede keer

30/6/2007 20:26

Ook al mag hij weg bij FC Nantes, dwong hij bij Vitesse een basisplaats af en zijn de Arnhemmers op zoek naar een ervaren tweede doelman, toch is Vitesse niet van plan Vladimir Stojkovic nogmaals te huren van de Franse club.
'Ik lees hier en daar verhalen dat Stojkovic ook komend seizoen bij ons speelt. Die verhalen kloppen niet', vertelt manager voetbalzaken Jan Streuer in De Gelderlander. 'Wij hebben al een goede doelman, Piet Velthuizen. Wij gaan geen geld investeren in een doelman die duurder is dan onze eerste doelman.'

Sterker nog, Vitesse hoopt voor niets twee nieuwe keepers te vinden om de enige doelman Velthuizen scherp te houden. 'Wij zijn op zoek naar een transfervrije goalie die bereid is op de bank plaats te nemen. Maar mocht Piet niet goed keepen, dan krijgt hij een kans', aldus Streuer.

Vitesse is nog op zoek naar een centrumspits en is in die zoektocht bereid wél te betalen. 'Een spits mag best iets kosten. Ik ken geen enkele goede spits die transfervrij is. Maar er is nog niets concreets.'
vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo jul 01, 2007 9:38 pm

Gelukkig.

Mr. Ajax
Berichten: 14520
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 01, 2007 11:15 pm

Jevric heeft trouwens bij Maccbi Tel-Aviv getekend. Ik heb hem altijd een clown van een keeper gevonden hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jul 02, 2007 9:08 pm

Vitesse haalt werkloze Takak binnen
Door: Jeroen van den Kroonenberg
02/07/2007 19:50


Jasar Takak heeft een contract voor één seizoen bij Vitesse getekend, met een optie voor nog één extra jaar.

De 25-jarige middenvelder was het afgelopen seizoen niet actief in het betaalde voetbal. De in Den Bosch geboren speler kon vorig jaar geen geschikte club vinden nadat zijn contract bij PSV niet werd verlengd.

De Brabander kwam op zijn elfde in de jeugdopleiding van de landskampioen terecht. Tot een competitieoptreden in het eerste van PSV kwam het echter nooit. De ploeg verhuurde Takak aan achtereenvolgens FC Zwolle, RKC Waalwijk en NEC.
voetbal24.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma jul 02, 2007 9:41 pm

ik was altijd wel gecharmeerd van hem... jammer dat hij het niet verder heeft geschopt tot nu toe.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 02, 2007 11:26 pm

Hoe kan zo'n getalenteerde speler nou een jaar geen profclub vinden? Rare zaak hoor. Was me niet eens opgevallen.
Ajax!

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » wo jul 11, 2007 7:10 am

Vitesse wil Jansen niet op de training

Vitesse wil niet dat Michael Jansen weer mee gaat trainen met de A-selectie van de Arnhemse club.
De verdediger kreeg ruim twee jaar geleden last van hartritmestoornissen. Begin 2006 maakte Jansen zijn rentree op het trainingsveld en speelde hij een wedstrijd met Jong Vitesse, maar de fysieke klachten bleven daarna zodanig dat het niet verantwoord was om op topniveau te laten trainen en spelen.

Via zijn zaakwaarnemer Karel van Burik wil de 23-jarige verdediger nu alsnog een terugkeer op het trainingsveld afdwingen, maar Vitesse acht dat ook nu zeker niet verantwoord.

Bron: TV Gelderland TxT 11-07-07

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » vr jul 13, 2007 5:56 pm

Knol niet naar 1 FC Köln

Ruud Knol gaat definitief niet naar 1 FC Köln. De Duitsers vonden de salariseisen te hoog.
Bron: Kölner express 13-07-2007
De Prutser!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 18, 2007 3:38 pm

Overigens was er - ik meen in de VI van de vorige week - een stuk te lezen over Michael Jansen. Kennen we hem nog? Hij zou op de weg terug zijn.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » do jul 19, 2007 10:50 am

Terugkeer Michael Jansen op trainingsveld is nabij

Ruim twee jaar geleden, op 15 mei 2005, speelde hij tegen Ajax zijn laatste wedstrijd voor Vitesse, maar stiekem houdt Michael Jansen (23) er rekening mee dat hij volgende week weer aansluit bij de Arnhemse selectie. De Nijmegenaar heeft alleen nog een verklaring nodig van de arts die hem de afgelopen maanden begeleidde, waaruit blijkt dat hij voldoende hersteld is voor een terugkeer in het profvoetbal. De hartproblemen van Jansen schokten de Nederlandse sportwereld. Grote vraag was of het ooit wel goed zou komen met de verdediger, ook omdat hij weer terugviel na even kort in beeld te zijn geweest.
Volgens Jansens zaakwaarnemer Karel van Burik is de situatie nu echter veranderd en lijkt een terugkeer van de speler dichterbij dan ooit. 'We willen er alles aan doen om Michael weer zo snel mogelijk op het trainingsveld te krijgen. Als de verklaring rond is, dan zijn er volgens mij geen belemmeringen meer. Natuurlijk zal het tijd vergen om hem weer op zijn oude niveau te krijgen, maar hij wil er graag voor vechten.' Het contract van Jansen met Vitesse loopt nog tot de zomer van volgend jaar. De terugkeer van Jansen zou de Arnhemmers verlossen van een probleem op de positie linksachterin. Purrel Frankel, Siebe Blondelle en Anders Due functioneerden het afgelopen seizoen niet naar behoren en mede daarom werd onlangs de Israëliër Haim Magralashvili gekocht.

Manager voetbal Jan Streuer hoopt net als Van Burik op een terugkeer van de linksback, maar houdt wel een slag om de arm. 'Uiteindelijk hopen we allemaal hetzelfde, maar er zijn nog wel wat gesprekken tussen onze staf en zijn artsen nodig. Ik vind Michael een goede speler, het zou ons op de linkerkant goed uitkomen, maar het is voor hem vooral belangrijk dat hij weer gewoon honderd procent fit wordt verklaard. Gezondheid gaat in mijn ogen toch nog altijd boven het sportieve aspect.'

Tegenover de mogelijke terugkeer van Jansen staan inmiddels vier spelers bij Vitesse op de nominatie om binnenkort te vertrekken. De Arnhemmers hebben officiële aanbiedingen van clubs binnen voor Theo Janssen, Etiënne Esajas, Purrel Frankel, Abubakari Yakubu en Fred Benson. Laatstgenoemde, die in de belangstelling staat van Heracles Almelo, heeft al eerder aangegeven niet te willen bijtekenen en zou volgend jaar dus transfervrij kunnen vertrekken. Streuer: 'Fred is een zeer interessante speler, maar blijkbaar is hij niet helemaal tevreden bij Vitesse. We zullen alle interesse serieus overwegen.'

Bron: VI 11-07-07

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jul 19, 2007 2:02 pm

www.vi.nl schreef:Vitesse gaat met Hongaar in zee
19/7/2007 14:11

Vitesse en de Hongaarse doelman Balász Rabócki hebben op enkele details na overeenstemming bereikt over een verbintenis.
De 29-jarige Hongaarse keeper meldt zich vrijdag in Nederland voor de medische keuring. Aansluitend zal hij zijn handtekening zetten onder een contract dat hem voor twee jaar aan Vitesse bindt.

Na afronding van alle formaliteiten zal Rabócki zich begin volgende week bij de selectie van de Arnhemse club voegen. De ploeg van trainer Aad de Mos belegt dan een trainingskamp in Doorwerth.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo jul 25, 2007 12:55 pm

'Schandalig dat ik als geldwolf word neergezet'

25/7/2007 12:00

'Anderhalve week geleden is mijn transfer naar 1. FC Köln op het laatste moment afgeketst. Ik ben een paar dagen in Duitsland wezen kijken en had een positief gevoel. Het is een grote club met een rijke traditie en een mooi stadion. Ik was overtuigd en heb een medische keuring ondergaan. Hieruit kwamen allerlei resultaten voort die 1. FC Köln aan het twijfelen brachten.
Fysiek was alles in orde, alleen bleek ik op veel punten hetzelfde te scoren als de centrale verdediger die ze al hadden. Aangezien ze ook nog een andere defensieve kracht op het oog hadden, gaven ze mij aan dat ze liever verder wilden kijken.

Hoewel ik het jammer vond, had ik begrip voor de eerlijke manier waarop zij met mij omgingen. Wat mij vervolgens mateloos irriteerde, was de berichtgeving in De Gelderlander dat ik er met 1. FC Köln op financieel vlak niet uitkwam. Veel internetsites namen dat klakkeloos over.

Wat een onzin! Alles zag er goed uit en financieel had ik geen enkele aanmerking op het contract. Deze commotie is een vervolg op de hetze die sommige mensen tegen mij lijken te voeren. Zo vonden sommige media het nodig opnieuw te melden dat ik SC Heerenveen afgewezen zou hebben om financiële redenen. Daar klopt helemaal niets van, want ik heb nooit met die club gesproken.

Het is schandalig dat ik word neergezet als een geldwolf. Ik ben klaar voor een nieuw avontuur en dat is een groot verschil met de gedachte dat ik op zoek zou zijn naar geld. Mijn keuze bij Vitesse te vertrekken had ook niets met financiën te maken. Na twaalf jaar wilde ik wat anders en ik heb daar tot op heden geen seconde spijt van gehad. Ook nu ik nog geen nieuwe club heb gevonden, twijfel ik niet aan mezelf. Toen ik in november bij Vitesse aangaf dat ik niet wilde bijtekenen, wist ik dat dit kon gebeuren.

Wél verrast het mij dat ik nog zonder club zit. Ik heb aanbiedingen gehad van clubs uit Portugal, Turkije en Griekenland, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik wil wel naar het buitenland, en dan het liefst naar grote competities als Engeland, Italië of Duitsland.

Mijn voorkeur zie ik ook als belangrijkste reden dat er zich vanuit Nederland geen club heeft gemeld. Toch is het geen absolute noodzaak in het buitenland te spelen. Een nieuw avontuur kan ik óók in Nederland beleven.

Dan richt ik mij wel op een club die niet minder is dan Vitesse, want dat zou een onlogische stap zijn. Ik heb Arnhem verlaten omdat ik mij elders verder wil ontwikkelen. Dan is het vreemd naar een club te gaan die lager staat aangeschreven dan Vitesse. Voorlopig wil ik mij nog niet bezighouden met proefperiodes.

Het afgelopen half jaar heb ik alles gespeeld en ik heb meer dan honderd wedstrijden in de Eredivisie achter mijn naam staan. Mensen moeten inmiddels dus wel een indruk hebben van de voetballer Ruud Knol. Ik train momenteel voor mezelf en ben topfit. Dat hebben de testen van vorige week ook uitgewezen. Ik ben zeker niet wanhopig, het komt zeker goed. De transfermarkt hou ik nauwlettend in de gaten en er zijn tot dusverre weinig mutaties geweest. Maar de transferdeadline is nog ver weg.'

Ruud Knol, oud-verdediger van Vitesse en momenteel zonder club
vi.nl

Wat een blaaskaak zeg.. wat denkt die jongen wel niet van zichzelf? Hij zou eens bij zichzelf te raden moeten gaan waarom er nog geen fatsoenlijke club in hem geinteresseerd is.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » wo jul 25, 2007 5:40 pm

Als ik het stuk snel lees valt mij eigenlijk gelijk op hoevaak de woorden ik en mijn door de heer Knol worden gebruikt,...... :eusa_naughty.gif:

Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo jul 25, 2007 9:07 pm

Tja, Knol heeft een matig seizoen gedraaid bij Vitesse en denkt dan dat de topclubs voor hem in de rij staan. Een misvatting.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 29, 2007 11:07 pm

Supporters Vitesse misdragen zich

Een aantal aanhangers van Vitesse zochten zaterdagavond in Kleve de confrontatie met de Duitse politie tijdens het oefenduel met Borussia Dortmund. Ook na afloop bleef het nog een tijdje onrustig.
De politie pakte in elk geval één Nederlander op die een auto vernielde. Een woordvoerder van Vitesse gaf aan het duel serieus te zullen evalueren met de aanwezige stewards in Kleve.

Tijdens het duel provoceerden de fans van Vitesse de politie door flink tegen een hek aan te slaan. Duitse toeschouwers werden uit voorzorg verplaatst naar een andere tribune.
omroepgelderland.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten