FC Twente

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 4:44 pm

Thomas schreef:Fantastisch nieuws. We hebben straks met de Arena, de Kuip, het Gelredome, het Philips stadion, Nieuw Galgenwaard, de Euroborg, het nieuwe stadion van ADO en het Arke stadion qua capaciteit gewoon 8 prima stadions.
Ja, de eerste divisie gaat er sterk op vooruit komend jaar.. :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 4:58 pm

Ik mag toch hopen dat Excelsior alsnog degradeert. :eusa_pray:

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 14, 2007 5:09 pm

Peter schreef:
Mr. Ajax schreef:En De Mul kan ook niet een hele seizoen spelen... En als hij geblesseerd raakt, wat niet eens zo onwaarschijnlijk is? En hoezo zitten we ruim in de rechtsbuitens?
Leonardo kan er ook spelen.
Maar wachten waneer deze weer kan lopen...In ieder geval kunnen voorlopig niet op hem bouwen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo mar 14, 2007 5:46 pm

Thomas schreef:Fantastisch nieuws. We hebben straks met de Arena, de Kuip, het Gelredome, het Philips stadion, Nieuw Galgenwaard, de Euroborg, het nieuwe stadion van ADO en het Arke stadion qua capaciteit gewoon 8 prima stadions.
Je vergeet het Abe Lenstra stadion.Zitten er ook elke week 26.000

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 14, 2007 9:03 pm

Stadion van Roda is ook een kleine 20.000 en NAC en AZ 17.000

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 14, 2007 9:20 pm

De aantallen worden steeds kleiner he... ;)
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 14, 2007 9:21 pm

Dat wel maar Thomas heeft het in zn rijtje ook over het nieuwe stadion van Ado terwijl er daar maar iets van 14.000 in kunnen ofzo.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 19, 2007 8:19 am

FC Twente krijgt bijna tik op de neus


GRONINGEN, maandag
In de groene kathedraal leek er voor FC Groningen geen revanche in te zitten voor de destijds geleden 7-1 nederlaag in Enschede tegen FC Twente. De tukkers lieten in drie kwartier zien hoe voetbal gespeeld moet worden. De superioriteit leidde echter tot een minieme voorsprong. En wanneer je onzorgvuldig in de afwerking bent, roep je het noodlot gewoonlijk over jezelf af. Het overkwam de ploeg van Fred Rutten, dat zich door het gelijkspel (1-1) echter geen grote zorgen hoeft te maken voor een plaats bij de eerste vijf.

Groningen beleefde weinig plezier aan het debuut van Brian van Loo. De doelman, die de vertrouwde Bas Roorda langs de kant hield, moest na een ongelukkige botsing al na een kwartier met een hersenschudding op een brancard worden weggedragen. De EHBO’ers in de Euroborg hadden iets eerder de draagbaar ook al gebruikt voor Edson Braafheid, de back van Twente die zich eveneens lelijk had geblesseerd. Na het uitvallen van Van Loo had Groningen, op een poging van Luis Suárez na, weinig in de melk te brokkelen.

Dat vond ook Ron Jans: „Twente is gewoon een hartstikke goede ploeg. Ze hadden gemakkelijk naar 0-2 kunnen uitlopen, maar daarna namen we het initiatief over. Twente ging iets te veel op balbezit spelen en zoiets werkt als een rode lap op een stier. We kwamen op een lelijke manier op 1-1 en hadden de wedstrijd ook nog kunnen winnen.”

Maar Jans, een echte liefhebber, moet genoten hebben van Twente, dat met de regelmaat van de klok kansen kreeg. Want voordat Sharbel Touma op prachtige wijze voor 0-1 had gezorgd, stond de Euroborg met open mond te kijken naar een ongelooflijke solo van Orlando Engelaar.

„Die eerste helft van ons was uitstekend. Het enige verwijt, als je daar tenminste over kan spreken, is het feit dat we de wedstrijd toen niet hebben beslist”, meende Fred Rutten. „We werden hautain, hoewel we weinig kansen hebben weggegeven. Vervelend is het dan dat je door een standaardsituatie de wedstrijd uit handen geeft. Maar als je ziet waar we nu staan, ben ik erg content.”

Rutten was vooral benieuwd hoe zijn ploeg zou reageren op de nederlaag tegen Ajax. Dat was tweeledig, omdat Twente na rust heel slordig voor de dag kwam. Aanvoerder Sander Boschker ging twintig minuten voor tijd in de fout, toen hij een cornerbal van Mark Fledderus moest lossen en Suárez koppend de flipperkastsituatie in Gronings voordeel wist te beslissen.

Groningen ging nog volop voor de winst ook en was reuze onfortuinlijk met een volley van Ondrej Svejdik. Maar Boschker maakte zijn eerder gemaakte fout meer dan goed en voorkwam dat zijn ploeg een tik op de neus kreeg.

FC Groningen - FC Twente 1-1 (0-1). 26. Touma 0-1, 69. Suárez 1-1.

Scheidsrechter: Vink. Toeschouwers: 19.764. Geel: Fledderus (FC Groningen), El Ahmadi (FC Twente).
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 08, 2007 1:43 pm

Zijn we nu blij of niet dat Twente achter staat?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 08, 2007 1:47 pm

Jawel hoor. Maar een nederlaag voor AZ zou nog fijner zijn. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 08, 2007 1:49 pm

Wat mij betreft verliest AZ en blijft Twente in de winning mood voor de wedstrijd tegen PSV.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 10:39 pm

Rutten wil Addo van PSV naar FC Twente halen

23/4/2007 22:37

EXCLUSIEF - Áls Eric Addo komende zomer PSV verlaat, kan hij actief blijven in de Nederlandse competitie. FC Twente heeft belangstelling voor de 29-jarige Ghanees. Twente-coach Fred Rutten kent Addo nog van zijn periode als assistent-trainer bij PSV.

De verdediger maakte enkele weken gelden kenbaar zijn aflopende contract bij de Eindhovense club niet te willen verlengen omdat hij meer aan spelen wil toekomen. Addo vreest door een gebrek aan speelminuten zijn plaats in de selectie van de Ghanese nationale ploeg te verliezen.

Opvallend genoeg verscheen Addo de afgelopen wedstrijden bij PSV weer in de basis. Hij stond onder meer in de mandekking tegen Twente-spits Blaise N'Kufo die in het Philips Stadion geen poot aan de grond kreeg.
vi.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 08, 2007 8:47 am

Niels Oude Kamphuis moet ermee stoppen

8/5/2007 8 :25

Niels Oude Kamphuis stopt per direct met betaald voetbal. Een slepende achillespeesblessure maakt een voortzetting van de loopbaan van de pas 29-jarige middenvelder van FC Twente onmogelijk.
Oude Kamphuis keerde aan het begin van dit seizoen terug bij de Enschedese club. Hij was op dat moment fit, maar kreeg al snel weer te maken met tegenslagen. Artsen hebben nu de hoop op een volledig herstel van zijn achillespees opgegeven, zodat de eenmalige international niets anders rest dan per direct te stoppen met betaald voetbal.

Op de website van FC Twente zegt Oude Kamphuis: 'Ik ben teleurgesteld dat ik niet van grote waarde heb kunnen zijn voor FC Twente. Ik vind het jammer dat ik niet heb kunnen brengen wat ik voor ogen had. Ik ben wel blij dat FC Twente dit jaar een prachtig seizoen doormaakt met hopelijk een mooi slot.'

Oude Kamphuis kwam in zijn korte loopbaan uit voor FC Twente, Schalke 04, Borussia Mönchengladbach en wederom FC Twente. Met Schalke 04 won hij twee keer de Duitse beker.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mei 09, 2007 7:46 am

Rutten: „AZ nog steeds favoriet”

ENSCHEDE, woensdag

Fred Rutten rekent zich voor de play-offs nog niet rijk. Hoewel tegenstander AZ de afgelopen weken twee mokerslagen (het verspelen van de landstitel en de nederlaag in de bekerfinale tegen Ajax) kreeg te verwerken, is de coach van FC Twente op zijn hoede. „Ik verwacht dat ze zich kunnen opladen voor de wedstrijd tegen ons. AZ en Ajax zijn natuurlijk nog steeds de favorieten voor het bereiken van de voorronde van de Champions League”, aldus Rutten. Ook al won Twente in de competitie thuis met 3-0 van AZ en eindigde het duel in Alkmaar in 2-2.

De tukkers beschikken voor de tweestrijd tegen AZ over een zo goed als fitte selectie. Alleen Patrick Gerritsen en Niels Oude Kamphuis (29), die door een slepende achillespeesblessure noodgedwongen een punt achter zijn loopbaan zet, ontbreken. Resit Schuurman en Anatoli Gerk maken geen deel uit van de selectie van negentien man.

Bij AZ trainden Julian Jenner, Moussa Dembélé en Tim de Cler gisteren apart. „Het was de tweede dag na de bekerfinale en zij hadden ’zware’ benen”, legde Louis van Gaal uit. „Maar dat zegt niet dat ze niet kunnen spelen.”

De trainer is niet gerust op de goede afloop van het tweeluik met FC Twente. „Dat is in Nederland het beste elftal waartegen we gespeeld hebben. Er was dit seizoen geen ploeg die ons heeft gedomineerd. En als er één dat wel deed, was het Twente in de uitwedstrijd.”

Van Gaal blikte nog even terug op de bekereindstrijd. „Het is een fysieke aanslag geweest. Of dat van invloed is op de play-offwedstrijd? Dat zien we in Enschede.” Dat AZ zich na de klap in De Kuip niet opnieuw zou kunnen opladen, doet hij af als onzin. „Dat hebben we dit seizoen al tig keer gedaan. Ook al ben je teleurgesteld; dan nog kun je een goede wedstrijd spelen.”

FC Twente - AZ FC Twente: geblesseerd: Gerritsen, Oude Kamphuis. AZ: geblesseerd: Bulters, Schaars, Mendes da Silva, Didulica, Opdam. Geschorst: Luirink.
De T.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo mei 09, 2007 8:06 am

Als AZ net zo speelt als tegen Ajax dan hebben ze geen kind aan Twente. Zelfde als Ajax trouwens. Het niveau was in de bekerfinale dermate hoog dat geen enkele club daar in mee kan gaan in Nederland.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mei 09, 2007 8:15 am

Tuurlijk. Het voetbal was niet om aan te zien. het was veelal dom gedraaf en een team dat wél met zijn hoofd speelt zou makkelijk hebben gewonnen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 09, 2007 9:44 am

GangstaRiB schreef:Als AZ net zo speelt als tegen Ajax dan hebben ze geen kind aan Twente. Zelfde als Ajax trouwens. Het niveau was in de bekerfinale dermate hoog dat geen enkele club daar in mee kan gaan in Nederland.
Ik vraag mij af of wij dan dezelfde bekerfinale hebben gezien. Vond het namelijk helemaal niet zo'n hoog niveau. Hoeveel echte kansen heeft Ajax bijvoorbeeld gecreëerd?

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo mei 09, 2007 9:45 am

Een wedstrijd kan een heel hoog niveau hebben zonder dat er kansen worden gecreeerd; vind ik niet echt een graadmeter
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 09, 2007 9:51 am

Vond jij de bekerfinale dan van een hoog niveau?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 9:52 am

Harm schreef:Tuurlijk. Het voetbal was niet om aan te zien. het was veelal dom gedraaf en een team dat wél met zijn hoofd speelt zou makkelijk hebben gewonnen.
Het was geen wedstrijd maar therapie. De spelers konden hun frustraties kwijt.
Wel was er enorm veel inzet. Als Ajax en AZ vanavond dezelfde inzet tonen moeten ze verder kunnen komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 09, 2007 9:56 am

Dat denk ik ook. Veel inzet is voor mij nog niet direct een hoog niveau. Wel denk ik dat Ajax en AZ met veel inzet altijd beter zijn dan Heerenveen en Twente.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 09, 2007 10:11 am

Dat mag ik, gezien de begrotingen waar de diverse clubs mee werken, wel hopen, ja!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 09, 2007 11:58 am

Het is te hopen. Maar waarom is Ajax dit jaar dan geen kampioen geworden? Als begroting altijd van doorslaggevende betekenis zou zijn, dan zou het voetbal wel heel erg voorspelbaar zijn.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 7:20 pm

Twente al snel 0-1 achter tegen AZ. Ik had ook niet verwacht dat Twente zich nog op kon laden voor de play offs, ze spelen al weken als een natte krant. Ik had alleen verwacht dat PSV daarvan mocht profiteren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 19, 2007 4:23 am

Ik las dat Twente interesse heeft in alweer de zoveelste speler, nu Milano Koenders van RKC. Heeft die jongen zich dit seizoen daadwerkelijk goed ontwikkeld of wordt hij gewoon gehyped vanwege die goede wedstrijd tegen Ajax in de beker?

Gesloten