Roda JC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Roda JC

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:31 pm

Alles over Roda JC
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 30, 2006 11:55 pm


Poolse spits op proef bij Roda JC

KERKRADE, 30 juli 2006 18:05 - Roda JC heeft het oog laten vallen op de Poolse aanvaller Karol Gregorek van Lech Poznan. Gregorek (23) zal zich maandag in Kerkrade melden voor een oefenstage en dinsdag daarna meespelen in de oefenwedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf.
voetbalonline
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 15, 2006 10:47 am

Roda en Zaragoza schijnen er een enorme knokpartij van hebben gemaakt na hun 'vriendschappelijke' duel. Vooral Pablo Aimar moest het ontgelden.

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di aug 15, 2006 10:50 am

Steef schreef:Roda en Zaragoza schijnen er een enorme knokpartij van hebben gemaakt na hun 'vriendschappelijke' duel. Vooral Pablo Aimar moest het ontgelden.
Goed voor de teambuilding! Een knokpartijtje werkt veel beter dan een middagje paintballen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 8:32 pm

Mooi voor Saeijs dat hij een doelpuntje meepikt in een voor hem moeilijke periode. :xyxthumbs:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 8:43 pm

Wat is er dan met Saeijs?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 8:44 pm

Zijn moeder is 2 weken geleden overleden. Het broertje van Saeijs zit bij mijn dispuut, vandaar.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma dec 04, 2006 12:56 pm

Jesse schreef:Mooi voor Saeijs dat hij een doelpuntje meepikt in een voor hem moeilijke periode. :xyxthumbs:
Even zonder rekening te houden met zijn problemen:

Wie denkt Saeijs ondertussen wel niet hij is nu hij bij Roda JC speelt? Na de wedstrijd tegen Ajax meende hij heel arrogant te moeten praten over de spelers van Ajax, dat ze eigenlijk maar niets kunnen als je ze keihard aanpakt.

Nu las ik vanochtend in het AD weer zulke praat, nu over Everton, de spits van Heracles, die de 1-1 maakte overigens. Als je ze samen met Kah maar kehard aanpakt, kunnen ze allemaal niks.

Heeft Saeijs er weleens over gedacht dat hij zelf maar een beperkte verdediger is, die zulke praat niet uit zou moeten slaan?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 6:18 pm

Stevens hevig in discussie met boze fans
Geschreven door Pieter Ooms op maandag, 18 december om 08:54

Huub Stevens heeft zaterdagavond na afloop van het duel Roda JC - Vitesse (2-4) een verhitte discussie gevoerd met enkele fans. De aanhangers drongen de hoofdingang binnen en wilden verhaal halen bij de oefenmeester, omdat hij wegwerpgebaren maakte naar de eigen aanhang. Na een discussie van 25 minuten gingen Stevens en de fans weer hun eigen weg.

Roda JC stond na dertig minuten spelen door goals van Cissé en Oper met 2-0 voor. Voor rust maakte Danko Lazovic nog wel de aansluitingstreffer, maar kon de thuisploeg met een voorsprong gaan rusten. Drie minuten na rust scoorde Pryor namens Vitesse de gelijkmaker.

Cruciaal in de wedstrijd was wellicht het wegsturen van Davy de Fauw (2x geel). De aanhang besloot hierop spreekkoren te richten aan het adres van scheidsrechter Kuipers. De stadionspeaker had tevergeefs gevraagd te stoppen, waarop ook Stevens en diens assistent Atteveld probeerden de fans het zwijgen op te leggen.

De pogingen van Stevens vielen bij het thuispubliek niet in goede aarde en bleven doorgaan met de spreekkoren. Toen hij uiteindelijk enkele wegwerpgebaren naar het publiek richtte, was de maat voor hen vol en besloten ze na afloop verhaal te gaan halen. Uiteindelijk verloor Roda JC de wedstrijd door treffer van Lazovic en Benson.


voetbalzone.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 6:21 pm

Kan me de frustraties van de fans wel voorstellen. Roda valt zwaar tegen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 6:23 pm

Yup. Ze begonnen zo goed. Ik weet nog dat Wimpey destijds de vergelijking trok tussen Ten Cate en Stevens en Stevens bombardeerde tot topcoach, maar Roda is helemaal de kluts kwijt en met deze selectie moet Stevens veel beter kunnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 6:27 pm

Steef vond Stevens ook al zo'n vakman. :nooo:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jan 09, 2007 8:39 am

Over Steef gesproken: :X
’Van Marwijk opvolger Huub Stevens’

KERKRADE - Bert van Marwijk is de belangrijkste kandidaat om volgend seizoen trainer te worden van Roda JC. De oefenmeester moet Huub Stevens opvolgen, die gisteren officieel bekendmaakte de Limburgse club deze zomer te verlaten.

Ook assistent-trainer Raymond Atteveld is kandidaat om hoofdcoach te worden, maar hij komt pas serieus in beeld indien Van Marwijk afzegt. Bovendien wil de club in dat geval Sef Vergoossen boven Atteveld aanstellen als technisch directeur. Vergoossen wil echter zijn doorlopende verbintenis met het Japanse Grampus Eight niet verbreken.

Van Marwijk, die kortgeleden vertrok bij Borussia Dortmund, zegt van de interesse van Roda JC op de hoogte te zijn. ,,Ik heb over belangstelling niet te klagen,’’ vertelt de coach. ,,Ja, ik heb ook gehoord dat ik bij Roda JC word genoemd, maar ik heb geen zin om daar iets over te zeggen. Daar is het nog veel te vroeg voor. Ik wil eerst nog de laatste zaken rond mijn vertrek bij Dortmund regelen. Pas daarna richt ik me op iets anders.’’

De beslissing van Stevens om na dit seizoen te vertrekken, komt niet onverwacht. Al eerder had de coach aangegeven bij Roda JC zijn sportieve ambities niet volledig waar te kunnen maken. ,,Ik heb tien jaar in Duitsland vertoefd,’’ zegt de voormalig trainer van Schalke 04. ,,Dan is werken in Nederland niet altijd makkelijk. Kijk alleen al eens naar de kwaliteit van de oefenvelden. Zo zijn er meer dingen. Roda JC maakt sportief stappen, maar niet zo groot als ik zou willen. Roda betreurt mijn vertrek, maar daar kan ik helaas weinig aan doen.’’

Stevens zegt nog geen idee te hebben wat hij volgend seizoen doet. Naar verluidt is de oefenmeester in beeld om bij het Duitse Borussia Mönchengladbach trainer Jupp Heynckes op te volgen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jan 09, 2007 10:48 am

En de mof die Huub Stevens meenam van Koln gaat ook pleite :
Alexander Voigt van Roda JC naar Carl Zeiss Jena

Gepubliceerd op 08 januari 2007, 21:16

Kerkrade -
Alexander Voigt stapt per direct op bij Roda JC. De 28-jarige Duitser gaat aan de slag bij Carl Zeiss Jena, de nummer zestien uit de Tweede Bundesliga. Voigt stond ook in de belangstelling van Kaiserslautern (dat koos voor een Franse verdediger) en Leeds United, waar hij enkele testtrainingen afwerkte.

De Keulenaar kwam in 2005 samen met Huub Stevens over van 1. FC Köln. In zijn eerste jaar speelde hij nog geregeld, maar de moeizame aanpassing aan het Nederlandse voetbal en de toegenomen concurrentie (halverwege vorig seizoen trok Roda Jan Paul Saeijs aan) kostten hem zijn plek in het team.

Het vertrek van Voigt en (eerder dit seizoen) Sonko levert geen grote transferbedragen op, maar betekent wel dat op de salarispost ruimte vrijkomt. Volgens trainer Huub Stevens betekent het niet automatisch dat er meteen versterking komt. „Dat is wel het geval als nog iemand vertrekt. Het wegvallen van Alexander kunnen we opvangen met het doorschuiven van Roy Bejas."
Ik had meer van Huub verwacht. Met veel bombarie kwam hij binnen en nu hebben ze nog steeds hetzelfde probleem als met Vloet.
Goed spelen tegen de sterkere teams. Veel punten laten leggen tegen de zwakkere teams...
Er is weinig veranderd in Kerkrade.

PS : Oper blijf ik wel een kanjer vinden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 5:35 pm

Precies. Stevens heeft bar weinig laten zien met Roda. Hij zal wel weer terug gaan naar Duitsland. Ik ben benieuwd of er een grote club op hem zit te wachten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 09, 2007 6:54 pm

Naar het schijnt HSV.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di jan 09, 2007 7:14 pm

Jabu schreef:Naar het schijnt HSV.
In het AD werd gesproken over Borussia Munchen Gladbach.

HSV zou toch doorgaan met Doll?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jan 09, 2007 7:16 pm

Is ook slechts een gerucht.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 09, 2007 7:22 pm

Thomas schreef:Precies. Stevens heeft bar weinig laten zien met Roda. Hij zal wel weer terug gaan naar Duitsland. Ik ben benieuwd of er een grote club op hem zit te wachten.
Ze hebben ook een mindere selectie dan de laatste jaren. Het is duidelijk te merken dat die Nol Hendriks weg is bij Roda, die was goud waard voor Roda.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 09, 2007 7:38 pm

Die haalde in ieder geval zo nu en dan een pareltje binnen, waar Roda dan weer aardig aan kon verdienen.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 6:27 pm

Begois weer weg. Dacht dat die net Kujovic uit de basis had gespeeld?
Doelman Kevin Begois keert terug in De Koel

24/1/2007 14:18

Kevin Begois wordt opnieuw doelman van VVV-Venlo. De Belg verlaat na dit seizoen Helmond Sport. Begois tekende voor vier seizoenen.
De 24-jarige Begois werd tijdens het seizoen 2002/2003 door Roda JC overgenomen van KV Mechelen, en door zijn nieuwe werkgever vervolgens gestald bij VVV-Venlo. Bij die club baarde Begois zoveel opzien dat Roda JC hem in het seizoen 2005/2006 tussentijds naar Kerkrade haalde.

Daar groeide Begois niet uit tot eerste doelman, waardoor hij dit seizoen bij Helmond Sport belandde. Voor die club keepte de Belg tot nu toe zestien wedstrijden.

Woensdagmiddag signeerde Begois een verbintenis die hem voor vier seizoenen aan de Venlose club bindt. Het contract van Begois bij VVV-Venlo gaat op 1 juli van dit jaar in. Begois moet in principe de concurrentiestrijd aangaan met Rein Baart, de huidige eerste doelman van VVV-Venlo. Door de komst van Begois mag Cor Varkevisser ondanks een nog doorlopend contract transfervrij vertrekken.
Bron: vi.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr feb 02, 2007 3:33 pm

Stevens naar HSV, Atteveld interim bij Roda

2/2/2007 14:35

Roda JC is Huub Stevens definitief kwijtgeraakt aan Hamburger SV, waar de Limburgse coach vanavond tekent als opvolger van Thomas Doll. Stevens zou aan het einde van het seizoen sowieso al vertrekken uit Kerkrade, waar zijn contract afliep.
Raymond Atteveld neemt de taken van Stevens in ieder geval tot aan het einde van het seizoen over. De voormalige speler van Roda was al actief als assistent van Stevens en zit zondag bij de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam op de bank.

De transfer van Stevens naar HSV nam nog geen dag in beslag. Gisteren polste de nummer laatst van de Bundesliga hem voor het geval het niet zou rondkomen met de nummer één op het lijstje: Felix Magath. Die zegde af, waarna de onderhandelingen met Stevens vlot vorderden.
Vi.nl

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 02, 2007 4:53 pm

Volgens de lokale limburgse zender ontving Roda JC wel een transfersom voor Huub Stevens, al wist men helaas niet te melden hoeveel deze bedroeg.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 5:40 pm

Atteveld trainer volgend seizoen?
Martin Koopman in gesprek met Roda JC

7/2/2007 16:03

Roda JC heeft Martin Koopman op het oog om de technische staf op sterkte te brengen na het vertrek van Huub Stevens.
Koopman sprak dinsdag met Roda JC over een dienstverband als assistent. De vijftigjarige coach is sinds zijn vertrek uit China, waar hij Shenyang Ginde onder zijn hoede had, zonder club.

Roda JC wil snel een nieuwe assistent aantrekken. Behalve Koopman is Schalke-scout Eddy Achterberg kandidaat voor de vacature. Hoofdscout Toine van Mierlo heeft al aangegeven liever door te gaan in zijn huidige functie. De Limburgse club wil binnen een week uitsluitsel geven.

Atteveld, die na het vertrek van Stevens naar HSV promoveerde tot hoofdtrainer, heeft alleen Ruud Hesp als assistent tot zijn beschikking.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jun 21, 2007 12:33 pm

Sonkaya

FC Porto verhuurt het komend seizoen Fatih Sonkaya aan Roda JC. Na dat jaar kan de Kerkraadse club de Turks-Nederlandse verdediger kopen. Roda maakte de terugkeer van Sonkaya donderdag bekend.

De 26-jarige voetballer begon in 1999 zijn profloopbaan bij de Limburgers en koos in 2004 voor een avontuur in zijn geboorteland bij Besiktas. Na een jaar maakte hij de overstap naar Porto, dat hem het afgelopen seizoen verhuurde aan Academica Coimbra.
Nu.nl

Gesloten