PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 11:53 am

Giacomo Puccini schreef:
Nihad schreef:Haha, een van de beste Nederlanders ooit... :drecul2:
Wie is de alltime topscorer van Oranje?
Dat zegt me niets. Cruijff, Van Basten en Bergkamp waren stukken beter, terwijl Ruud Geels gemakkelijker scoorde, net als KJH nu.

Ik heb die heldenstatus van Kluivert altijd overdreven gevonden. In de finale deed hij geloof ik een kwartier mee, en zijn puntertje was zowat zijn enige balcontact. Om dan net te doen alsof hij in zijn eentje Ajax de CL-winst schonk....Verder heeft hij weinig bijgedragen, want hij het aantal wedstrijden dat hij voor onze club heeft gespeeld is beperkt. Waarom doen we dan zo druk over hem? Edward Linskens schoot PSV ooit een ronde verder in de EC 1, een historische goal uit bij Madrid die de club op het spoor zette van het grootste succes in de clubhistorie. Is Edward Linskens daarom een geweldenaar?

Mijn vriendin zei destijds, de dag na de CL-finale, toen Kluivert alle eer opeiste (met zijn schoen zwaaide, een minuut zijn vriendin zoende voor de camera van de NOS, zich jankend om de nek van zijn moeder slingerde): 'Die jongen gaat het héél moeilijk krijgen. Profetische woorden....
Laatst gewijzigd door joey op do aug 31, 2006 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:55 am

Precies.

Een van de beste voetballers...hou toch op.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:56 am

ok Kluivert is een prutser, altijd geweest.

De reacties waren héééél anders geweest als Kluiverts carriere niet zo bergafwaarts was gegaan en hij terug naar Ajax kwam in plaats van PSV.

Maar als het beter voor je gemoedsrust is om de kwaliteiten van Kluivert in de jaren dat hij op zijn top was te bagatelliseren, dan moet je dat vooral doen..

:X
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 11:57 am

Giacomo Puccini schreef:ok Kluivert is een prutser, altijd geweest.

De reacties waren héééél anders geweest als Kluiverts carriere niet zo bergafwaarts was gegaan en hij terug naar Ajax kwam in plaats van PSV.

Maar als het beter voor je gemoedsrust is om de kwaliteiten van Kluivert in de jaren dat hij op zijn top was te bagatelliseren, dan moet je dat vooral doen..

:X
En welke jaren zijn dat precies?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 12:01 pm

Lucas schreef:
Giacomo Puccini schreef:ok Kluivert is een prutser, altijd geweest.

De reacties waren héééél anders geweest als Kluiverts carriere niet zo bergafwaarts was gegaan en hij terug naar Ajax kwam in plaats van PSV.

Maar als het beter voor je gemoedsrust is om de kwaliteiten van Kluivert in de jaren dat hij op zijn top was te bagatelliseren, dan moet je dat vooral doen..

:X
En welke jaren zijn dat precies?
1994/95 Ajax 25 18 Eredivisie
1995/96 Ajax 28 15 Eredivisie
1998/99 Barcelona 35 15 Primera Division
1999/00 Barcelona 26 15 Primera Division
2000/01 Barcelona 31 18 Primera Division
2001/02 Barcelona 33 18 Primera Division
2002/03 Barcelona 36 16 Primera Division

Dat ik dit nog moet uitleggen... :sad:
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 12:03 pm

Mooi lijstje. Maar ik zie niet in dat dat hem één van de beste Nederlandse voetballers ooit maakt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 12:06 pm

Omdat hij naar PSV gaat, anders had je het wel ingezien..
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op do aug 31, 2006 12:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 12:06 pm

Maar Kluivert was omstreden in Barcelona omdat hij te weinig scoorde.

We zien het wel. Misschien werkt het, maar voor hetzelfde geld heeft PSV het paard van Troje binnengehaald. Ik ben in elk geval niet bang dat Kluivert er dertig per seizoen in zal leggen, want dat heeft hij nog nooit gedaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 12:19 pm

joey schreef:Maar Kluivert was omstreden in Barcelona omdat hij te weinig scoorde.
Maar wij weten dat Kluivert geen goaltjesdief maar een meevoetballende aanvaller is, een typische Ajax 9 die anderen in scoringspositie brengt. De statistieken van Van Nistelrooij zijn ook goed, maar het verschil met Kluivert is dat de laatstgenoemde ook zijn waarde in het meevoetballen heeft (had).

Tja ik betwijfel ook of Kluivert zijn oude niveau weer haalt bij PSV, maar kijk hoe makkelijk Jaap Stam in de Eredivisie overeind blijft, en die is heel wat jaartjes ouder.

Het valt me echt tegen hoe makkelijk iedereen accepteert dat Patrick Kluivert voor een concurrent gaat voetballen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

En om het te kunnen verantwoorden voor onszelf is PK maar een matige voetballer, zal hij mislukken bij PSV of lachen we om hypocriete PSV-fans.

Wij zijn minstens zo hypocriet als we onszelf voor de gek houden door net te doen alsof het ons koud laat dat Kluivert de komende jaren in een PSV-shirt te bewonderen is.

Het raakt ons veel meer dan we willen toegeven, en ik ben bang dat dat toegeven vanzelf komt zodra Kluivert met die schaal in zijn handen over het Stadhuisplein staat de schreeuwen dat PSV de beste van Nederland is... of eerder nog.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 12:23 pm

Het laat me echt koud.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 12:26 pm

Giacomo Puccini schreef:Wij zijn minstens zo hypocriet als we onszelf voor de gek houden door net te doen alsof het ons koud laat dat Kluivert de komende jaren in een PSV-shirt te bewonderen is.
Kun je voor jezelf spreken, alsjeblieft? :nooo:

Ik betwijfel of Kluivert van Ajax houdt. Volgens mij houdt Kluivert alleen van Kluivert. Verder zijn voetballers met clubliefde meer uitzondering dan regel vandaag de dag, dus ik sta nergens meer van te kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 31, 2006 12:26 pm

Mijn doet het ook niks, tis te hopen dat Psv ( Feyenoord ) zich flink kunnen versterken , hoor mij nou praat niet alsof wij een keer of 6 achter elkaar kampioen zijn geworden de laatste jaren, alleen maar goed voor de competitie, alleen maar goed voor het leerproces ..
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 31, 2006 12:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 31, 2006 12:26 pm

Giacomo Puccini schreef:
brigade zuid schreef:
Nihad schreef: Kluivert kan aan de slag bij PSV. Dat neem ik hem niet kwalijk als Ajax hem niet wil. Ik had het hem kwalijk genomen als hij naar feyenoord was gegaan, want als echte Amsterdammer en oud-Ajacied doe je dat niet.

Maar PSV? Och...
Ik denk er exact zo over, Fnoord was erg geweest, maar Psv..och, kan mij het boeien, bovendien AJAX wil hem toch niet? Als het nou zo was dat ze allebei interesse hadden en hij koos voor Psv, dan was het wat anders geweest.
Denk je daar ook zo over als Kluivert zijn vorm weer pakt en een flinke steen bijdraagt aan de kampioensrace van psv?
Ja, van mij mag ie het goed doen daar, ik heb niet zo'n hele erge hekel aan Psv, AJAX moet op eigen kracht gewoon kampioen worden, wij hebben KJH toch.

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do aug 31, 2006 12:39 pm

Van mij krijgt Kluivert in ieder geval een staande ovatie als hij het stadion binnen komt. Geweldige Ajax spits, ik hoop dan ook echt dat er niet gefloten wordt.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2169
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 31, 2006 12:41 pm

Giacomo Puccini schreef:
joey schreef:Maar Kluivert was omstreden in Barcelona omdat hij te weinig scoorde.
Maar wij weten dat Kluivert geen goaltjesdief maar een meevoetballende aanvaller is, een typische Ajax 9 die anderen in scoringspositie brengt. De statistieken van Van Nistelrooij zijn ook goed, maar het verschil met Kluivert is dat de laatstgenoemde ook zijn waarde in het meevoetballen heeft (had).

Tja ik betwijfel ook of Kluivert zijn oude niveau weer haalt bij PSV, maar kijk hoe makkelijk Jaap Stam in de Eredivisie overeind blijft, en die is heel wat jaartjes ouder.

Het valt me echt tegen hoe makkelijk iedereen accepteert dat Patrick Kluivert voor een concurrent gaat voetballen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

En om het te kunnen verantwoorden voor onszelf is PK maar een matige voetballer, zal hij mislukken bij PSV of lachen we om hypocriete PSV-fans.

Wij zijn minstens zo hypocriet als we onszelf voor de gek houden door net te doen alsof het ons koud laat dat Kluivert de komende jaren in een PSV-shirt te bewonderen is.

Het raakt ons veel meer dan we willen toegeven, en ik ben bang dat dat toegeven vanzelf komt zodra Kluivert met die schaal in zijn handen over het Stadhuisplein staat de schreeuwen dat PSV de beste van Nederland is... of eerder nog.
Het zal mij echt aan mijn reet roesten verder. Kluivert bewijst nadat ie Ajax al zo snel mogelijk verliet opnieuw dat ie geen Ajacied is en omdat ie een ontzettende eikel is, mag het van mij ook flink fout gaan. Maar that's it. Geen trillende mondhoek als ik hem in het Philips shirt zie. Psv is gewoon een erg onsympathieke en karakterloze club met grotendeels gloryhuntende supporters zonder enige principes en trots, dat blijkt wel weer. Een match made in heaven dus, de transfer van kluivert. :xyxthumbs:

En Kluivert is natuurlijk een prima voetballer en heeft het erg goed gedaan in Barcelona. Maar hij behoort absoluut niet tot de beste Ajacieden ooit. De potentie was er wel, maar hij had en ik neem aan heeft gewoon het hart niet om het allerbeste uit zichzelf te halen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 31, 2006 12:43 pm

:pukey:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 31, 2006 12:44 pm

@ Jansma. :yes:

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do aug 31, 2006 12:44 pm

Giacomo Puccini schreef:Wij zijn minstens zo hypocriet als we onszelf voor de gek houden door net te doen alsof het ons koud laat dat Kluivert de komende jaren in een PSV-shirt te bewonderen is.
Mmm, ik vind het altijd vervelend om een ex-Ajacied in een PSV shirt te zien spelen (van mijn kant geen staande ovatie en geen gefluit.) Maar toch acht ik de kans groter dat Kluivert er weinig van bakt dan dat hij opeens de sterren van de hemel speelt, hij is gewoon al te lang over-the-hill.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 31, 2006 12:45 pm

343 schreef:@ Jansma. :yes:
Ach, hou je bek kutjood :pukey:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » do aug 31, 2006 12:47 pm

Ye' Mighty Oak schreef:
343 schreef:@ Jansma. :yes:
Ach, hou je bek kutjood :pukey:
:D :willemientje

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2169
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 31, 2006 12:48 pm

Ye' Mighty Oak schreef::pukey:
Het spijt me voor je, maar het zijn toch de grote getalen zich 'psv fan' noemende mensen waarover je een lading geurige kots moet uitstorten.
Het moet misselijkmakend zijn om mede-"fans" de overgebleven integriteit van je club zo te zien verkwanselen vanwege een falend technisch beleid :aai:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 12:48 pm

Jansma schreef: Het zal mij echt aan mijn reet roesten verder. Kluivert bewijst nadat ie Ajax al zo snel mogelijk verliet opnieuw dat ie geen Ajacied is en omdat ie een ontzettende eikel is, mag het van mij ook flink fout gaan. Maar that's it. Geen trillende mondhoek als ik hem in het Philips shirt zie. Psv is gewoon een erg onsympathieke en karakterloze club met grotendeels gloryhuntende supporters zonder enige principes en trots, dat blijkt wel weer. Een match made in heaven dus, de transfer van kluivert. :xyxthumbs:
Haha, mooi gezegd ;)

We zullen zien hoe het gaat verlopen met PK bij Psv... ik denk dat dat de belangrijkste factor is in hoe Ajaxsupporters hem zullen ontvangen in de ontmoetingen met Psv. Blijft het bij desinteresse en leedvermaak of slaat het om naar boosheid of zelfs haat, het kan twee kanten op.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 31, 2006 12:49 pm

Ach, ik geloof niet dat PSV-supporters opportunistischer zijn dan anderen. Stel Van Bommel zou naar Ajax komen. Dat zou dan drie keer slikken zijn, en dan legden de meesten zich er knarsetandend bij neer onder het motto 'Ajax is groter dan één speler'. ;)

Zo ook daar.

Maar ik vind eigenlijk wel dat als je zegt je seizoenskaart te zullen inleveren, dat je het dan ook moet doen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 12:49 pm

Ajaxfans zijn niet zo heel veel anders hoor. van Bommel had best ons middenveld mogen komen versterken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 31, 2006 12:55 pm

Jansma schreef:
Ye' Mighty Oak schreef::pukey:
Het spijt me voor je, maar het zijn toch de grote getalen zich 'psv fan' noemende mensen waarover je een lading geurige kots moet uitstorten.
Het moet misselijkmakend zijn om mede-"fans" de overgebleven integriteit van je club zo te zien verkwanselen vanwege een falend technisch beleid :aai:
Ach, vertel me maar hoe het is, jullie hebben er ervaring mee.

Vooralsnog brengt het falend technisch beleid ons wel in de CL.

Gesloten