NAC Breda

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 07, 2007 12:24 pm

Mister NAC Lokhoff klopt Rat Verlegh en Pi-Air

7/2/2007 9 :49

Ton Lokhoff is gekozen tot Mister NAC. De voormalige middenvelder kwam bij een verkiezing georganiseerd door BN/De Stem als winnaar uit de strijd.
Lokhoff kreeg van de bezoekers van de website van de lokale krant in totaal 1907 punten. Daarmee bleef hij nummer twee Antoon Rat Verlegh en nummer drie Pierre van Hooijdonk voor. Verlegh, naar wie het huidige stadion is vernoemd, ontving 1761 punten, Pi-Air volgde op forse achterstand: 983 punten.

De titel Mister NAC doet Lokhoff goed. 'Vooral als je ziet hoeveel mensen gestemd hebben', reageerde hij in BN/De Stem. 'Bovendien stonden bij de kandidaten spelers uit allerlei perioden, dat heeft meer impact.'

De geboren Bredanaar begon op zijn negende bij de jeugd van NAC en debuteerde in 1978 in de hoofdmacht. In 1982 vertrok hij naar PSV om negen jaar later na avonturen bij Olympique Nîmes en Feyenoord terug te keren aan de Beatrixstraat. In 1996 stopte hij met zijn actieve loopbaan.

Een jaar later ging Lokhoff in Breda als assistent aan de slag. In de zomer van 2003 volgde hij Henk ten Cate op als coach. Eind 2005 werd hij ontslagen. Momenteel is de inmiddels 47-jarige trainer in dienst van Excelsior.

'Ik zou zelf gestemd hebben op Peter Remie of Hans van den Dungen', bekende Lokhoff. 'Omdat ze bij NAC gespeeld hebben tot het voor hen echt op was. Ik ben tussen mijn 22ste en 31ste weggeweest en dat is meestal niet bepaald het slechtste deel van je carrière.'

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 11, 2007 11:50 pm

NAC Breda wint slag om jonge doelman

11/2/2007 22:08

NAC Breda heeft de slag gewonnen om de talentvolle doelman Johan Jansen. De achttienjarige keeper van SDV Barneveld bereikte in het Rat Verlegh Stadion een mondeling akkoord over een tweejarig contract.
Jansen stond ook in de belangstelling van Ajax, Feyenoord en PSV. Bij NAC wordt hij per 1 juli aan de spelersgroep toegevoegd. Dit seizoen zijn Edwin Zoetebier en Arno van Zwam de twee doelmannen in de selectie van de Bredanaars

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do mar 01, 2007 11:14 pm

'Ik profiteerde van wangedrag van anderen'

27/2/2007 23:48

Maceo Rigters is inmiddels een vaste waarde bij NAC Breda. Dat was in augustus 2006 anders, de aanvaller mocht weg. De problemen rond Leonardo en Anoaur Diba brachten uitkomst.
Excelsior leek afgelopen zomer Rigters uit zijn lijden te verlossen. NAC blokkeerde eind augustus vorig jaar echter onverwacht de overgang. 'Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat daarvan precies de oorzaak is geweest', zegt Rigters deze week in Voetbal International.

'Maar het was verschrikkelijk frustrerend. Mijn gevoel bevond zich op de grens van woede en teleurstelling', vertelt de 23-jarige Amsterdammer. 'Ik had het gevoel als vee te worden gebruikt, zeker toen even later Brian Pinas werd gehaald en ik toch weer mocht vertrekken.'

'Toch ben ik als winnaar uit de strijd gekomen', aldus Rigters. De aanvaller kreeg zijn kans nadat Leonardo en Diba in aanvaring waren gekomen met trainer Brandts. 'Eigenlijk heb ik dus geprofiteerd van het wangedrag van anderen. Misschien niet zo'n nette manier om je te profiteren, maar waarom zou ik daarmee zitten? Uiteindelijk heb ik het toch op eigen kracht gered.'

Het complete interview met Rigters lees je in VI nummer 9, die vanaf woensdag in de winkels verkrijgbaar is. De aanvaller spreekt verder nog zijn tijd bij SC Heerenveen en de redenen waarom hij niet is ingegaan op de interesse uit Duitsland en Engeland. Klik hier voor de volledige inhoud van de nieuwe Voetbal International.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 03, 2007 8:24 pm

Zoetebier is omgekocht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 03, 2007 8:31 pm

Door wie en wat is je bron?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 03, 2007 8:37 pm

Thomas schreef:Door wie en wat is je bron?
Gelukkig is het niveau op AT wat hoger dan op Fok (waar alleen maar met nietszegende smilies op mijn info werd gereageerd). Ik ben aardig actief in het online wedden (ik wed niet, maar ik verhandel odd's) en wij letten op opvallende stakes etc. Dat is namelijk een signaal. Op Betfair (is nu nog terug te halen als je gaat kijken) is ruim 1.1 miljoen euro op Groningen - NAC gestaked. Dat is ABNORMAAL veel geld voor een Nederlands middenmootpotje. Zelfs op Portsmouth - Chelsea is minder gewed (in het wedgekke Engeland). Op menig CL-wedstrijd wordt 1.1 miljoen euro gewed. Op PSV is een goede 2 ton gestaked. Vervolgens zie ik dit doelpunt, let op Zoetebier en hoe die rechterverdediger zich zwaar inhoudt als hij die neptackle inzet:

http://uploadingit.com/public/4083/goalgrunn.gif

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mar 03, 2007 8:39 pm

Ik denk wel dat je gelijk hebt ja.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 03, 2007 8:44 pm

Thomas schreef:Ik vind het eerlijk gezegd ook redelijk overtuigend bewijs. Waar kan je zien hoeveel er op zo'n wedstrijd gezet is?
http://www.betfair.com (de grootste online sportsexchange site die er bestaat). Ga naar tabblad sports, vervolgens soccer, dutch soccer, eredivisie, 03 march, groningen v breda, match odds. Dan zie je suspended staan (wat er staat omdat het al is begonnen en er geen livewedden is op die wedstrijd) en iets er boven staat dan matched: EUR 1,137,778

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » za mar 03, 2007 8:48 pm

Luister,

de eerste de beste wedstrijd die ik bekijk heeft al een ingezet bedrag dat groter is dan dat van de door jouw genoemde wedstrijd.

Valencia v Celta Vigo
Matched: GBP 976,504

En dat Zoetebier een blunder maakt is eigenlijk niets nieuws.

2 gebeurtenissen die makkelijk door de logica - of het toeval - te verklaren zijn. Storm in een glaasje water dus.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 03, 2007 8:51 pm

Rembrandt III schreef:Luister,

de eerste de beste wedstrijd die ik bekijk heeft al een ingezet bedrag dat groter is dan dat van de door jouw genoemde wedstrijd.

Valencia v Celta Vigo
Matched: GBP 976,504

En dat Zoetebier een blunder maakt is eigenlijk niets nieuws.

2 gebeurtenissen die makkelijk door de logica - of het toeval - te verklaren zijn. Storm in een glaasje water dus.
Vind je het gek: Dat is met live-wedden (veel meer handel dus) en bovendien gaat dit om een Spaanse grootmacht. In vergelijking met onze eigen koploper is dit gewoon debiel veel geld. Bovendien is dit geen livewedstrijd (als de wedstrijd begint, kan er niet meer ingezet worden). Bij Valencia kan dit dus wel.
Op Sevilla - Barcelona is pas 337.492 euro gezet. Dit zijn clubs die wereldwijd bekend zijn en waar iedereen op wedt. Groningen - NAC zegt de gemiddelde buitenlander helemaal niks. Toch wordt er zoveel op gestaked. Op ieder wedforum is het hot news: Iedereen denkt dat dit gefixt is. Niet alleen zie je trouwens Zoetebier in de fout gaan, vooraf zie je ook fouten die ze bij FC Bal op het dak in de D'tjes niet eens mogen maken.

Ik vind het een aardige optelsom hoor:

- Dik 1.1 miljoen euro op een nietszeggend polderwedstrijdje gestaked
- Een foute buitenspelval
- Een halve redding
- 4 man die onderuit glijden
- 1 ervan die een neptackle inzet (en inhoudt)
Laatst gewijzigd door generaal op za mar 03, 2007 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 03, 2007 8:52 pm

Ik reageerde iets te snel en heb m'n post na de beelden herhaaldelijk te hebben gezien verwijderd. Volgens mij geven zowel die verdediger als Zoetebier op omdat ze zien dat die speler van Groningen makkelijk als eerste bij de bal gaat komen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 03, 2007 9:15 pm

De Graaf! Zou hij dan de man with the cash zijn?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 03, 2007 9:16 pm

Dat wilde ik ook net zeggen. Volgens de theorie van Generaal zouden er meerdere NAC-spelers in dit omkoopschandaal verwikkeld zijn, maar inmiddels staat het gewoon 1-1.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 03, 2007 9:22 pm

Dat betekent natuurlijk niet dat de wedstrijd niet is omgekocht. Die abnormaal hoge stake op deze wedstrijd moet ergens door verklaard kunnen worden: Weten wij veel waar die grote spelers op hebben gewed? Misschien wel op een 1-1 correct score @ 7.2, dan loop je aardig binnen. Feit blijft dat er abnormaal veel geld op deze wedstrijd is gezet en dat is op z'n minst dubieus te noemen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mar 03, 2007 9:23 pm

Rembrandt III schreef:Storm in een glaasje water dus.
Rembrandt gaat nu even uitleggen waarom er op deze onbeduidende wedstrijd 6 x zoveel is ingezet als bij de wedstrijd van Psv en 4 x zoveel als bij Valencia-Barca.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mar 03, 2007 9:27 pm

generaal schreef:Dat betekent natuurlijk niet dat de wedstrijd niet is omgekocht. Die abnormaal hoge stake op deze wedstrijd moet ergens door verklaard kunnen worden: Weten wij veel waar die grote spelers op hebben gewed? Misschien wel op een 1-1 correct score @ 7.2, dan loop je aardig binnen. Feit blijft dat er abnormaal veel geld op deze wedstrijd is gezet en dat is op z'n minst dubieus te noemen.
Was die goal van NAC ook dubieus?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 03, 2007 9:29 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:Dat betekent natuurlijk niet dat de wedstrijd niet is omgekocht. Die abnormaal hoge stake op deze wedstrijd moet ergens door verklaard kunnen worden: Weten wij veel waar die grote spelers op hebben gewed? Misschien wel op een 1-1 correct score @ 7.2, dan loop je aardig binnen. Feit blijft dat er abnormaal veel geld op deze wedstrijd is gezet en dat is op z'n minst dubieus te noemen.
Was die goal van NAC ook dubieus?
Die heb ik nog niet gezien, evenals ik de 2-1 van Nevland nog moet bekijken. Het verleden wijst overigens uit dat er een grote kans is op mijn gelijk: Op diverse Belgische, Poolse en Oostblok UEFA matches werd ook debiel veel gestaked en later werd ontdekt dat de boel gefixt was. Het is ook nog nooit eerder voor gekomen dat er zoveel geld werd gestaked op een doodgewone poldermatch in de Eredivisie.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za mar 03, 2007 10:13 pm

shit als ik dit had geweten had ik iets meer ingezet dan die twee euro die ik nu op groningen heb gezet...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 03, 2007 11:30 pm

Net de samenvatting gezien en ik geloof niets van de theorie van Generaal. Sorry.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 04, 2007 2:17 pm

Zo dachten ze er in België en Italy ook over..

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mar 10, 2007 8:57 am

Jöhnk schreef:Net de samenvatting gezien en ik geloof niets van de theorie van Generaal. Sorry.
Lees de T. eens :).

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 10, 2007 9:01 am

generaal schreef:
Jöhnk schreef:Net de samenvatting gezien en ik geloof niets van de theorie van Generaal. Sorry.
Lees de T. eens :).
...of dit draadje... ;)

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » za mar 10, 2007 10:53 am

'Eredivisie-duel mogelijk verkocht'

Uitgegeven: 10 maart 2007 10:13
Laatst gewijzigd: 10 maart 2007 10:14
AMSTERDAM - De Eredivisie-wedstrijd FC Groningen- NAC van vorige week zaterdag is mogelijk verkocht. Internetgokbedrijf Betfair maakt melding van een buitensporig hoge inzet voor dit duel, meldt De Telegraaf zaterdag.

Voor de wedstrijd, die door de thuisploeg met 3-1 werd gewonnen, werd 1,1 miljoen euro ingezet. Dat is twintig keer zoveel als normaal wordt ingezet op een wedstrijd uit de Nederlandse competitie.

Omdat er geen bewijsmateriaal is kunnen vertegenwoordiger van Betfair niet met zekerheid spreken van een verkochte wedstrijd.

Kesler

Henk Kesler (KNVB-directeur) heeft onderzoek laten doen naar het voorval. "Ons is niets gebleken van omkoping of het verkopen van FC Groningen-NAC. We hebben alle rapporten van KNVB-afgevaardigden bestudeerd en evenmin iets gevonden."
nu.nl

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mar 10, 2007 12:51 pm

En hebben (bijna) alle weddenden gewonnen is de vraag!
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mar 10, 2007 6:28 pm

Kesler roept gelijk weer dat er niks aan de hand is. Nee bij ons gebeuren dat soort dingen niet. :aai:

Ik vind het nogal wat hoor, in ene 20 x zoveel inzet als normaal, na mijn idee moet er dan wel wat aan de hand zijn.

Gesloten