Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 01, 2006 12:41 pm

Het AD:
ROTTERDAM - Dat Feyenoord bij Angelos Charisteas uitkwam als nieuwe spits, had niemand verwacht na...

Angelos Charisteas. Foto Pics United

...de zoektocht van de club door heel West-Europa. Charisteas was in de voorbereiding nog vierde of vijfde keus in de spits bij Ajax. De 26-jarige Griek gaat de komende drie jaar de leegte opvullen die boegbeeld Dirk Kuyt in de Kuip heeft achtergelaten.

Voor een bedrag rond de drie miljoen euro verhuist hij van de Ajax-bank naar de Feyenoord-basis. Charisteas zal eerst de nodige scepsis moeten overwinnen, maar trainer Erwin Koeman gelooft in een succesvolle combinatie. ,,Ik begrijp dat een aantal mensen teleurgesteld is in onze keuze, maar hoe had men gereageerd als we géén spits hadden gehaald,’’ vroeg de Feyenoord-coach zich gisteravond meteen af.

Volgens Koeman is de keuze voor Charisteas bewust gemaakt na een analyse van zijn kwaliteiten, zijn karakter en zijn prijskaartje. ,,Na het vertrek van Dirk Kuyt hebben we eerst een aantal spelers uit de topcategorie gecheckt,’’ aldus Koeman. ,,De namen van Carew, Cruz en Pizarro zijn daarvan naar buiten gekomen. De ene wilde bij zijn club blijven, een ander wilde Champions League spelen en bij nummer drie was de vraagprijs te hoog. De spoeling wordt dan dunner en als Nederlandse club moet je eerlijk zijn en je blik richten op de beste spelers die passen binnen je budget.’’



Van Charisteas kun je volgens Koeman zeggen dat hij het goed heeft gedaan bij Werder Bremen, op het EK van 2004 en dat hij zijn naam niet waar heeft kunnen maken bij Ajax. ,,Maar hij is dan ook geen typische Ajax-speler. Hij is destijds naar Ajax gekomen omdat Ronald (Koeman, red.) er trainer was. Hij heeft vier wedstrijden gespeeld en toen ging Ronald weg. Als Charisteas dat had geweten, dan was hij nooit gekomen. Zo moet je het zien. Bij PSV was Ronald nu niet met hem bezig. In de leiding van Feyenoord staat iedereen achter zijn komst.’’

Letterlijk in de laatste uren voor het sluiten van de transfermarkt vond Feyenoord zijn langverwachte nieuwe spits. Hoe snel het gisteravond nog moest gaan, blijkt uit een korte reconstructie. Om 18.15 uur reageerde Charisteas voor het eerst per telefoon vanuit Chisinau, waar hij zich met de Griekse nationale ploeg voorbereidt op de interland tegen Moldavië. ,,Ik kan nog even niets zeggen, het spijt me, bel me later,’’ meldde de Griek vanuit het Jolly Alon hotel. De felicitaties voor zijn aanstaande transfer nam hij nog niet ontvangst. ,,Over anderhalf uur kan ik je meer vertellen.’’

Zaakwaarnemer Paul Koutsoliakos nam om 18.45 uur de telefoon op. ,,Sorry, ik ben heel erg druk, ik zit in een bespreking,’’ sprak hij. ,,Ik zit met een map documenten op schoot. Bel me over een uur.’’



De vraag of de transfer van Charisteas naar Feyenoord al is afgerond, wilde hij wel kort antwoorden. ,,Nog niet, maar ik ben er druk mee bezig.’’ Uiteindelijk durfde Charisteas om 19.55 uur openlijk blij te zijn. ,,Ik zit hier met een heel goed gevoel,’’ zei de spits vanuit Moldavië. ,,Feyenoord is een prachtige, grote club. Ik wilde per se spelen, dat is belangrijk voor mijn carrière. Aan de gesprekken met trainer Erwin Koeman heb ik een heel goed gevoel over gehouden. Dat was voor mij een belangrijke reden om definitief ja te zeggen. Los van de club op zich natuurlijk. Het lijkt me prachtig om in iedere week in dat geweldige stadion te spelen.’’

Charisteas sprak gisteren pas voor het eerst met zijn nieuwe trainer. Dat gebeurde eveneens per telefoon.



Koeman: ,,Hij wilde enorm graag naar Feyenoord komen. Hij wil zich revancheren, hij is fit, hij spreekt Nederlands en hij heeft al bewezen dat hij mentaal goed in elkaar steekt. Daarbij: we hebben met hem en met Danny Buijs erbij meer vet op het lichaam.’’

De komst van het duo geeft Feyenoord ook de mogelijkheid om in een 4-4-2-systeem te spelen. Een andere speelwijze is een optie voor Koeman.

,,Wij denken altijd al na over systemen en dat gebeurt nog wat meer als je de eerste twee competitiewedstrijden teleurstellend presteert.’’ Als doel voor de rest van dit seizoen ziet Koeman het najagen van een play-off-plaats. ,,Dat is nu weer haalbaar en eigenlijk ook een verplichting,’’ aldus de coach die de afgelopen dagen op eigen verzoek een paar indringende gesprekken met de directie voerde.

Koeman hamerde op realisme bij Feyenoord. ,,Ik vond het belangrijk om te horen hoe we naar buiten zouden treden als er bijvoorbeeld géén versterking was gekomen. Er is gebleken dat de directie daarin op één lijn zat met mij. Het is niet zo dat ik zomaar opstap bij een club, maar het was – nogmaals – heel belangrijk te horen dat de directie er niet anders over denkt dan ik.’’

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 12:46 pm

Nee maar! Ze willen naar de plee-offs! Dat noem ik ambitie! :worshippy:


:hypocrite:

Charisteas is dus gehaald op voorspraak van Erwin die gesproken heeft met zijn broer....althans, die conclusie trek ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 01, 2006 12:53 pm

:D
Opvallend trouwens, ook uit het AD:
ROTTERDAM - Nog geen spits, wel een verdediger die zich heeft ontwikkeld tot een fysiek sterke middenvelder.

Danny BuijsDanny Buijs wordt vandaag door Feyenoord gepresenteerd als nieuwe aankoop.

De 24-jarigeAlblasserdammer (132 duels in het betaalde voetbal) verlaat FC Groningen na twee succesvolle seizoenen en keert terug naar de club waar hij bijna zijn hele jeugd speelde.

Toen de speler zijn opleiding klaar had, maakte hij echter niet in De Kuip maar bij satellietclub Excelsior zijn debuut in het betaalde voetbal. Vorig seizoen maakte hij een ijzersterke indruk tijdens de wedstrijd van FC Groningen tegen Feyenoord in de competitie.

Technisch directeur Peter Bosz was gisteren persoonlijk rond met Werder Bremen-spits Ivan Klasnic. Maar op het laatste moment haalde de leiding van Werder Bremen een streep door de transfer van de Kroatische international.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 12:58 pm

En Chari wordt niet gepresenteerd?
Het stinkt aan alle kanten!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » vr sep 01, 2006 12:59 pm

Zit bij het nationale team...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 12:59 pm

O ja, dat is waar ook. Waarschijnlijk beter voor hem. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 01, 2006 1:09 pm

Ik lach me kapot als Harry zaterdag met Griekenland een doodschop krijgt en er 1,5 jaar uitligt. :X (niet de mens Harry, maar Fnoord dan)

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr sep 01, 2006 1:29 pm

Ik hoop voor Harry dat hij slaagt. Bijzonder sympathiek figuur.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 01, 2006 1:29 pm

Persoonlijk denk ik dat Charisteas meer gaat laten zien dan Kluivert.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13359
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr sep 01, 2006 1:35 pm

CHaristeas zal geen topscorder worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr sep 01, 2006 2:46 pm

Hij heeft het in zich om het best aardig te doen daar, maar het totale gebrek aan aggressie dat hij uitstraalt zal hem niet helpen om populair te worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 01, 2006 2:51 pm

Baseman schreef:
Arwin schreef:Ajax speelt alvast in op de toekomst. PSV brengt Kluivert dit jaar wat warmte bij in het gemoedelijke Brabant, waarna Ajax hem na een jaar ophaalt en hij nog twee jaartjes de sterren van de hemel speelt in Amsterdam.
:D
Of PSV verlengt zijn contract gewoon met nog een jaar, zoals vooraf afgesproken ;)
Eenzijdige optie is komen te vervallen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 01, 2006 4:33 pm

Waar blijven die acties nou? Slappe hap in Rotterdam. :D
Het stinkt aan alle kanten!

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » vr sep 01, 2006 4:45 pm

Voetbal: Fans Feyenoord vol woede en onbegrip

Bron: spitsnet.nl

ROTTERDAM (ANP) - Ongeloof, woede en onbegrip. De beleidsmakers van Feyenoord hadden de fans niet meer kunnen kwetsen dan met 'een afdankertje van aartsrivaal Ajax'.

De massaal toegestroomde aanhang van Feyenoord kwam vrijdag bij de training woorden tekort om zijn ongenoegen over het aankoopbeleid van de Rotterdamse club te uiten. ,,Ongelooflijk hoe ze ons dit hebben kunnen aandoen, een mislukte kankerjood, een vuile Ajacied. Wat moeten wij daarmee. Ik voel me echt genaaid'', verwoordde een van de fans zijn teleurstelling.

De supporters hadden gerekend op een spits van naam als opvolger van de naar Liverpool vertrokken Dirk Kuijt, maar tot hun grote ontsteltenis werd het Charisteas. Al vlak na het bekend worden van zijn komst meldden zich donderdagavond vele woedende fans bij De Kuip. Vrijdag stonden ze er in groten getale weer om hun ongenoegen in woord en daad te uiten.

In brand

De fans hingen spandoeken met teksten als 'Van den Herik rot op', 'De neus is hier niet welkom' en 'Bloed, zweet en ander beleid' aan de hekken van het trainingsveld. Ook hingen ze foto's van Charisteas met een hoop stront op zijn beeltenis op de pilaren rond het stadion. Een andere aanhanger stak een krant met een grote foto van de Griekse aanvaller in brand. ,,Die jongen kan er eigenlijk niks aan doen'', vond een wat oudere aanhanger. ,,Maar het bestuur moet weg, daarom willen we hier vandaag een daad stellen.''

De sfeer werd enigszins grimmig toen coach Erwin Koeman zich met zijn selectie richting het trainingsveld begaf. Onder de spreekkoren 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' en talloze andere verwensingen ging de coach naar het veld. ,,Hoe heb je dit nou kunnen doen'', beet een in Feyenoord-shirt gehulde supporter de trainer toe. ,,We zijn in ons hart gestoken'', zei een andere fan, die demonstratief een mesje liet zien. Ook Pierre van Hooijdonk werd toegeschreeuwd. ,,Dit pik je toch niet, man'', kreeg de aanvaller diverse keren te horen.

Dilemma

Na deze ietwat dreigende situatie verscheen er een politiebusje bij De Kuip. De politiemensen agenten zich tussen de aanwezige fans, maar kwamen uiteindelijk niet in actie. Na afloop van de training klampten supporters Koeman en zijn selectie opnieuw aan, maar scheldpartijen bleven nu achterwege. ,,Ik kan de emoties ook wel begrijpen'', gaf Koeman toe. ,,Ik had alleen niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Het was voor ons ook een dilemma, omdat we weten hoe gevoelig de situatie met Ajax ligt. Maar deze beslissing hebben we alleen maar in het belang van Feyenoord genomen. Ik hoop dat de fans dit toch willen inzien.''

Koeman vreest anders dat Charisteas een weinig warm onthaal wacht als die zich volgende week na zijn interlandverplichtingen met Griekenland in Rotterdam meldt. ,,Ik zal proberen hem op de situatie voor te bereiden. Maar ik hoop vooral dat hij een kans krijgt om hier te spelen. Als de situatie voor hem onwerkbaar wordt, hebben we een groot probleem. Maar iedereen verdient een kans. We willen als ploeg gaan presteren en zonder spits was dat niet gelukt.''

Lionel
Berichten: 47318
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2006 4:50 pm

:D
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr sep 01, 2006 5:18 pm

Ook grappig, Harry wordt het leven onmogelijk gemaakt, speelt niet en gaat in de winterstop voor een fooi weg. Misschien iets voor Ajax, of zou het te gevoelig liggen om een bij feyenoord uitgekotste speler aan te trekken? :D
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr sep 01, 2006 5:40 pm

Feyenoord.nl
Angelos Charisteas heeft met Feyenoord overeenstemming bereikt over een driejarig contract. Met de komst van de Griekse international (26) komt een einde aan de speurtocht van Feyenoord naar een vervanger van Dirk Kuyt, die vlak voor het begin van de competitie vertrok naar Liverpool. Met de komst van Danny Buys en Angelos Charisteas heeft Feyenoord haar zoektocht naar versterkingen in de laatste week voltooid. Eerder werden al Dwight Tiendalli en Philippe Léonard aangetrokken.

Charisteas maakte deel uit van het succesvolle Griekse nationale elftal dat in 2004 de Europese titel veroverde door in de finale gastland Portugal verrassend te verslaan. De spits maakte toen het beslissende doelpunt. ‘Hij is sterk aan de bal en met het hoofd, weet wat van hem verwacht wordt, daar kunnen we ons voordeel mee doen’, aldus Erwin Koeman. ‘Bovendien paste hij binnen ons budget én heeft Angelos steeds aangegeven dolgraag naar Feyenoord te willen. Dat hij zeer gemotiveerd is, vinden we ook heel belangrijk. Vanaf het eerste contact was hij enthousiast en dat gevoel is de laatste dagen alleen maar versterkt.’

Trainer Erwin Koeman is dan ook dolblij met de komst van de aanvaller. ‘Ik heb altijd aangedrongen op de komst van een spits, dat was belangrijk voor mij omdat we door het vertrek van Dirk en Salomon en de blessure van Romeo veel goals en assists hebben ingeleverd. Wij hebben een erg jonge ploeg zonder al te veel ervaring en hadden behoefte aan spelers met body en wél de nodige ervaring. Met de komst van Danny en Angelos en ook Philippe is dat nu goed ingevuld. Ik ben er erg blij mee.’

Peter Bosz, technisch manager, is blij dat aan de zoektocht een einde is gekomen. ‘We zijn blij met de komst van Angelos en Danny. Er is de afgelopen weken ongelooflijk veel gespeculeerd over de komst van de meest uiteenlopende spelers. Iedere spits of verdedigende middenvelder die vrij was of weg wilde bij een club is wel in verband gebracht met Feyenoord. Vaak moest ik glimlachen, want met de meeste spelers is nooit contact geweest. Angelos kent de Nederlandse competitie, weet hoe wij spelen en weet ook wat we van hem verwachten. Daarom ook past hij goed bij ons en waren we binnen Feyenoord van mening dat Angelos op dit moment de juiste oplossing is. Natuurlijk het is niet makkelijk om de opvolger van Dirk Kuyt te zijn, maar Angelos is ervaren genoeg om dat te beseffen, het is een nuchtere jongen, die ook ambitieus is. Hij zit vol strijd en ambitie en dat past goed bij ons. Hij is een goede voetballer, daar wordt hij op beoordeeld en dat was ook het enige criterium om hem naar Rotterdam te halen.’

Angelos Charisteas verblijft momenteel bij de Griekse nationale ploeg en zal zich zodoende op zijn vroegst pas op 7 september melden bij Feyenoord.

Over de hoogte van de transfersom worden geen mededelingen gedaan.
Censuur bij Feyenoord.nl? We worden helemaal niet genoemd in dit eerste bericht over Harry's komst. ;)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr sep 01, 2006 5:54 pm

feyenoord censureert al haar media-uitingen, maar om nu niet eens de club te noemen waar de nieuwe speler vandaan komt, is natuurlijk volslagen belachelijk.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » vr sep 01, 2006 6:30 pm

ik ben eigenlijk wel blij dat Ajax niet ter sprake is gebracht. Effe geen kankerjood of tyfus amsterdammer lezen is ook wel eens pettig. :sad:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr sep 01, 2006 7:10 pm

Dát zul je nou ook weer niet lezen op de officiële site, maar gewoon de naam AJAX is blijkbaar al teveel.

Wát een baarlijke nonsens :sad:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 01, 2006 7:19 pm

Schrijven we maar aan het verstand toe ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33842
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 01, 2006 7:33 pm

Dit lijkt me allemaal niet echt goed voor het zelfvertrouwen van Charisteas. Wel sneu voor hem overigens, is ie ooit wel eens wél met gejuich ontvangen (behalve in Griekenland dan)? :sad:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 01, 2006 8:00 pm

Die Erwin Koeman heeft toch ook totaal geen ballen he, die lult gewoon een beetje de supporters naar de mond met 'ik kan het wel begrijpen dat het gevoelig ligt' bla.. bla.. Dat had je moeten bedenken toen je die Griek ging halen flapdrol.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 01, 2006 8:24 pm

Protesten Feyenoord-fans duren voort
ROTTERDAM - Ongeloof, woede en onbegrip. De massaal toegestroomde aanhang van Feyenoord kwam vrijdag bij de training woorden tekort om zijn ongenoegen over het aankoopbeleid van de Rotterdamse club te uiten. De beleidsmakers van Feyenoord hadden de fans niet meer kunnen kwetsen dan met 'een afdankertje van aartsrivaal Ajax'.


De supporters hadden gerekend op een spits van naam als opvolger van de naar Liverpool vertrokken Dirk Kuyt, maar tot hun grote ontsteltenis werd het Charisteas. Al vlak na het bekend worden van zijn komst meldden zich donderdagavond vele woedende fans bij De Kuip. Vrijdag stonden ze er in groten getale weer om hun ongenoegen in woord en daad te uiten.

De fans hingen spandoeken met teksten als 'Van den Herik rot op' en 'Bloed, zweet en ander beleid' aan de hekken van het trainingsveld. Ook hingen ze foto's van Charisteas met een hoop stront op zijn beeltenis op de pilaren rond het stadion. Een andere aanhanger stak een krant met een grote foto van de Griekse aanvaller in brand. „Die jongen kan er eigenlijk niks aan doen”, vond een wat oudere aanhanger. „Maar het bestuur moet weg, daarom willen we hier vandaag een daad stellen.”

De sfeer werd enigszins grimmig toen coach Erwin Koeman zich met zijn selectie richting het trainingsveld begaf. „Hoe heb je dit nou kunnen doen”, beet een in Feyenoord-shirt gehulde supporter de trainer toe. „We zijn in ons hart gestoken”, zei een andere fan, die demonstratief een mesje liet zien. Ook Pierre van Hooijdonk werd toegeschreeuwd. „Dit pik je toch niet, man”, kreeg de aanvaller diverse keren te horen.

Na deze ietwat dreigende situatie verscheen er een politiebusje bij De Kuip. De politiemensen mengde zich tussen de aanwezige fans, maar kwamen uiteindelijk niet in actie. Na afloop van de training klampten supporters Koeman en zijn selectie opnieuw aan, maar scheldpartijen bleven nu achterwege. „Ik kan de emoties ook wel begrijpen”, gaf Koeman toe. „Ik had alleen niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Het was voor ons ook een dilemma, omdat we weten hoe gevoelig de situatie met Ajax ligt. Maar deze beslissing hebben we alleen maar in het belang van Feyenoord genomen. Ik hoop dat de fans dit toch willen inzien.”

Koeman vreest anders dat Charisteas een weinig warm onthaal wacht als die zich volgende week na zijn interlandverplichtingen met Griekenland in Rotterdam meldt. „Ik zal proberen hem op de situatie voor te bereiden. Maar ik hoop vooral dat hij een kans krijgt om hier te spelen. Als de situatie voor hem onwerkbaar wordt, hebben we een groot probleem. Maar iedereen verdient een kans. We willen als ploeg gaan presteren en zonder spits was dat niet gelukt.”
De T.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 01, 2006 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr sep 01, 2006 8:24 pm

Het is toch te belachelijk voor woorden dat Ajax en Feyenoord geen spelers van elkaar zouden kunnen overnemen :nooo:
I think I lost my fucking headache

Gesloten