ADO Den Haag

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

ADO Den Haag

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:26 pm

Alles over Den Haag
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 11:58 pm


Van den Berg komt niet; ADO zoekt verder

DEN HAAG, 10 augustus 2006 15:51 - Er zijn problemen gerezen rond de transfer van Peter van den Berg naar ADO Den Haag. De centrale verdediger blijkt last te hebben van een enkelblessure. De club blijkt nu op zoek te zijn naar een alternatief voor de Rotterdammer. Over hoe het nu verder moet met Van den Berg wordt in de bestuurskamers van de Hofstad-club een robbertje gevochten. Een deel van de Haagse bestuurders is voorstander van een herkeuring zodra de Vitesse-speler weer fit is. Van der Berg staat op het verlanglijstje van technisch directeur Rob Baan.

Een ander deel van de mensen, zij die het voor het zeggen hebben, heeft zijn oog laten vallen op een voorstopper van de Engelse club Tottenham Hotspur. Met name Rob Jansen, die behalve adviseur van de raad van commissarissen ook zaakwaarnemer is, zou de speler van de club van Martin Jol graag in het Zuiderpark stallen.

Er zullen mogelijk nog harde noten gekraakt worden over deze kwestie. Niet iedereen lijkt goed te kunnen omgaan met het gegeven dat Jansen twee petten draagt en in dit geval ook zaakwaarnemer van de betreffende speler is.

Terwijl het herstel van Peter van den Berg nog slechts twee weken zal nemen, wil coach Frans Adelaar opvallend genoeg hier niet op wachten. Iets waartoe hij bij Stijn Vreven wel toe bereid was. Vreven heeft vanwege een blessure tot nu toe de gehele voorbereiding aan zich voorbij moeten laten gaan.
VOL

spelers lenen van Engelse clubs wordt populair :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 10:06 am

Apart dat ze bij VOL niet eens weten wie die voorstopper van de Engelse club Tottenham Hotspur is, terwijl ze wel weten dat Rob Jansen zijn zaakwaarnemer is. Dat moeten ze dan toch zo kunnen uitzoeken!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 10:57 am

er staat niet dat hij zaakwaarnemer van de voorstopper is Maartoe.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 11, 2006 10:58 am

Henk de Gier schreef:er staat niet dat hij zaakwaarnemer van de voorstopper is Maartoe.
Psst, Henk. 1 alinea verder. ;)

Er zullen mogelijk nog harde noten gekraakt worden over deze kwestie. Niet iedereen lijkt goed te kunnen omgaan met het gegeven dat Jansen twee petten draagt en in dit geval ook zaakwaarnemer van de betreffende speler is.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 11:00 am

:blush:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 11:02 am

Even iets anders, wat denken jullie van ADO Den Haag over een jaartje of vijf? Als je kijkt naar de stad (derde van Nederland), het nieuwe stadion (medio 2007 klaar) en het feit dat de club zich nu toch alweer een aantal jaartjes weet te handhaven op het hoogste niveau, dan is het in potentie een grote club die zich op eenzelfde manier zou kunnen ontwikkelen als FC Groningen. Of ben ik nu te optimistisch? Ik zou het prachtig vinden als de groen-gelen weer een echte rol van betekenis in de Eredivisie gaan spelen. Wat wel gezegd moet worden is dat het publiek in Den Haag tot op heden totaal niet warm loopt, waar ligt dit aan? Een armetierig stadion in combinatie met inspiratieloos voetbal, of zit er gewoonweg niet meer in, in de Hofstad?

Jullie meningen graag.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 11:09 am

meer dan een middenmoter zullen ze niet worden, er zit een te grote magneet in de regio (Feyenoord) en er is ook nog concurentie met Sparta en in mindere mate Excelsior. Naar boven toe, richting Leiden etc kom je weer in de invloedsfeer van magneet Ajax.

Net als Groningen kan ADO een keer een uitschietertje hebben en europees voetbal halen, maar dat geldt voor heel veel clubs.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 11:24 am

Leiden is ook nog een Feyenoord, hoor. Meer zelfs dan Ajax.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 11:26 am

"naar boven, richting van Leiden etc", daarmee duidde ik de kant op Bertje, ik zeg niet dat Leiden al Ajax land is.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 11, 2006 11:28 am

Was het maar zo. :sad:

Die boerengehuchten om Leiden heen zijn het ergste. Daar wonen allemaal van die Feyenoord-malloten. :redcard:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 12:24 pm

Henk de Gier schreef:meer dan een middenmoter zullen ze niet worden, er zit een te grote magneet in de regio (Feyenoord) en er is ook nog concurentie met Sparta en in mindere mate Excelsior. Naar boven toe, richting Leiden etc kom je weer in de invloedsfeer van magneet Ajax.
Mwah, AZ heeft toch ook niet zoveel last van Ajax? Ik denk dat het wel meevalt met die magneet uit Rotterdam, Den Haag/regio Haaglanden is zó groot dat er volgens mij wel plaats moet zijn voor een club die 20.000+ toeschouwers gaat trekken. Uit dat onderzoek naar de postcodes van seizoenkaarthouders bleek dat Feyenoord maar 2.100 seizoenkaarthouders in de regio Den Haag heeft, tegen 21.000 in de regio Rotterdam. Voetbal leeft dus gewoon niet zo in Den Haag, maar als dat eenmaal gaat veranderen is er volgens mij veel mogelijk.

Stukje van www.adodenhaag.nl :
Onderzoek van de KNVB heeft uitgewezen dat ADO Den Haag in potentie zelfs de derde club van Nederland is. Daarbij is gekeken naar de mate waarin drie belangrijkste succesfactoren aanwezig zijn in het verzorgingsgebied van elke club: populatie, de bedrijvigheid en de instroom van jeugdvoetballers.
Genoeg mogelijkheden dus, zo wordt ondersteund door een onafhankelijk onderzoek van de KNVB.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 12:26 pm

AZ heeft wel degelijk last van Ajax, kijk maar naar de Zaanstreek. AZ heeft alleen geluk dat het hele stuk boven het Noord Hollands kanaal geen grote magneet heeft en AZ scoort daar qua achterban heel hoog.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 12:38 pm

Henk de Gier schreef:AZ heeft wel degelijk last van Ajax, kijk maar naar de Zaanstreek. AZ heeft alleen geluk dat het hele stuk boven het Noord Hollands kanaal geen grote magneet heeft en AZ scoort daar qua achterban heel hoog.
Ja, maar daar woont geen hond :D

Tuurlijk heeft AZ te maken met Ajax, maar ik bedoel dat daar nog steeds een structurele subtopper uit de grond gestampt kan worden geeft wel aan dat Ado Den Haag zich ook niet hoeft laten afschrikken door Feyenoord. Ok, het geld van Scheringa speelt een grote rol in het succes van AZ. Maar vergeet niet dat in de stad Den Haag vijf keer meer mensen wonen en veel meer bedrijven zijn dan in Alkmaar. Het gebied om Den Haag is bovendien veel dichterbevolkt dan het gebied om Alkmaar, waar vooral weilanden liggen. De regio Den Haag heeft dus veel meer mogelijkheden, zelfs veel meer dan Utrecht.

Ik las trouwens dat de familiedag van Ado Den Haag 15.000 belangstellenden trok, lijkt me netjes. Daarmee zit het nieuwe stadion al vol.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op vr aug 11, 2006 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 12:39 pm

toch zie ik clubs als AZ, Heerenveen en Utrecht eerder struktureel meedoen om Europees voetbal dan Groningen, NAC en ADO Den Haag.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 12:52 pm

Ben ik met je eens, daarom vroeg ik ook om vijf jaar vooruit te kijken. De komende twee seizoenen zijn volgens mij cruciaal voor de club uit de Hofstad. Het aanstaande seizoen omdat de club zich met een laag budget moet zien te handhaven in de Eredivisie. Lukt dat niet dan gaat men volgend jaar in een nieuw groot stadion in de Eerste Divisie spelen, dat zal een flinke klap zijn. Wordt handhaving daarentegen wel gerealiseerd, dan is het volgende seizoen cruciaal: komt het stadion vol, wat zou betekenen dat men kan gaan denken aan uitbreiding van het stadion en de volgende stap (van degradatievoetbal naar middenmoot/subtop) of blijft profvoetbal in Den Haag het verhaal van de voetbalreus in winterslaap...

Hoewel ik te jong ben om de glorietijden van Den Haag te hebben meegemaakt, vind ik het toch erg interessant hoe zo'n club zich zal ontwikkelen. Voor het Nederlandse voetbal zou een sterke club in Den Haag erg goed zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 12:54 pm

voor het Nederlandse voetbal maakt het niet uit of Den Haag, of AZ groot en sterk wordt, zolang er maar meer sterke clubs bijkomen.

Ik denk dat Den Haag nog heel lang slachtoffer zal blijven van het gedrag van de supporters. Het echte rellen is nu wel over, maar daarintegen weten ze zich ieder seizoen wel een paar keer zo in de media te zetten dat geen enkel groot bedrijf zijn naam aan die club wil binden.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 11, 2006 3:01 pm

Henk de Gier schreef:voor het Nederlandse voetbal maakt het niet uit of Den Haag, of AZ groot en sterk wordt, zolang er maar meer sterke clubs bijkomen.
Zo bedoel ik het ook. Maar omdat de meeste clubs al ongeveer naar hun mogelijkheden presteren acht ik Ado Den Haag als één van de weinige clubs in staat om nog een grote stap voorwaarts te maken. Misschien FC Twente nog.
Henk de Gier schreef:Ik denk dat Den Haag nog heel lang slachtoffer zal blijven van het gedrag van de supporters. Het echte rellen is nu wel over, maar daarintegen weten ze zich ieder seizoen wel een paar keer zo in de media te zetten dat geen enkel groot bedrijf zijn naam aan die club wil binden.
Dit seizoen heeft de club een grote zorgverzekeraar als shirtsponsor maar dat is een van de grootste gevaren inderdaad, dat slechte publiciteit Den Haag onaantrekkelijk maakt voor publiek en sponsoren. Maargoed, we moeten het ook niet overdrijven, bij Feyenoord en Ajax gebeurt ook wel eens wat.
Ajax!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 3:05 pm

maar Ajax en Feyenoord hebben een grotere achterban (en zijn dus voor adverteerders intressanter), en hebben toch een betere naam dan de ADO ASO's .
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za aug 12, 2006 1:19 pm

Van www.vitesse.org:
Eerlijkheid kost Van den Berg transfer

Alles leek in kannen en kruiken. Maar ADO Den Haag zag op het laatste moment af van de 'te eerlijke' Peter van den Berg.
Van den Berg, die nog zonder club zit na zijn vertrek bij Vitesse, voelt zich het slachtoffer van zijn eigen eerlijkheid. De verdediger vertelde ADO over zijn achillespeesklachten en zijn plannen om nog even rust te nemen. 'Gewoon om de blessure niet te verergeren', zegt Van den Berg in het AD.

Ondanks het tijdelijke fysieke ongemak rolde er een contract voor een jaar uit, onder voorbehoud van een medische keuring. 'Maar woensdag liet trainer Frans Adelaar weten toch niet met me in zee te willen, omdat ik niet direct inzetbaar ben.'

De mededeling viel Van den Berg rauw op zijn dak. 'Als ik zelf niets over de blessure gezegd had, had niemand iets geweten. Eerlijkheid duurt dus niet meer het langst. Ik had hier totaal geen rekening mee gehouden. Gelukkig is er een club uit de eerste divisie die bereid is te wachten totdat ik wedstrijdfit ben.'

Bron: Voetbal International 12-08-2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 11:20 pm


,,Den Ouden bijna rond met RKC.´´
Door Sam
15 Augustus, 2006

Volgens een fansite van ADO Den Haag, clubachterdeduinen.nl, is het zo goed als zeker dat Geert den Ouden ADO zal verruilen voor RKC Waalwijk. De spits zal daar een aanvalsduo gaan vormen met oud-ploeggenoot Ricky van den Bergh.

Van den Ouden speelde eerder al voor RBC Roosendaal, Excelsior en Djurgårdens IF. RKC zal dus zijn vijfde profclub worden en zijn 4e Nederlandse profclub.
voetbalmax
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo aug 16, 2006 1:09 am

Na het weekend rondmaken......... :X
Laatst gewijzigd door Alaindebanaan op do aug 17, 2006 1:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 9:42 am

ongevaarlijk joh, die wannabe scheidsrechter :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 9:43 am

**Tomasz Rzasa (ADO Den Haag) verhuist
naar FC Ried in Oostenrijk.De Pool,die
eerder voor Feyenoord speelde,werd het
dinsdag eens over een contract bij de
nummer vier van het afgelopen seizoen.
teletekst
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 8:46 pm

Naast Bosaap heeft Ado op de valreep ook Richard Knopper nog weten te strikken. Geen verkeerde lijkt me.
Ajax!

Plaats reactie