NAC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

NAC 2010-2011

Bericht door Jöhnk » di jun 01, 2010 2:54 pm

Later meer.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Duke » di jun 01, 2010 3:26 pm

Leiding NAC Breda vertrekt vanwege miljoenentekort

NAC Breda verkeert in financieel noodweer. De club kampt met een begrotingstekort van 3,2 miljoen euro en moet op alle fronten flink inkrimpen. Binnen de club wordt zelfs gevreesd dat de ploeg het nieuwe seizoen met puntenaftrek moet beginnen.

'Wij sluiten niet uit dat dit gebeurt', erkent manager communicatie Willem Reijn tegen Voetbal International. NAC was over de maand februari te laat met de afdrachten voor het pensioenfonds CFK en daarop staat de zwaarst denkbare sanctie. Om puntenaftrek te voorkomen, wil de clubleiding een mondelinge toelichting geven bij de KNVB. De bond heeft daarop nog niet gereageerd.

Intussen wordt dezelfde clubleiding volledig ontmanteld. Algemeen directeur Theo Mommers wordt intern beschouwd als hoofdschuldige van de malheur en moet daarom vertrekken.

Daarbij dient zich een juridisch probleem aan, omdat Mommers zich begin april ziek meldde. Een werkgever mag een zieke werknemer niet zomaar ontslaan. Mommers was zes jaar lang in dienst bij NAC. Er is al een opvolger voor hem vastgelegd: Bernard Ouwerkerk, voormalig gemeentesecretaris van Breda. Hij begint op 1 juli. Mommers zelf hult zich vooralsnog in stilzwijgen.

De huidige interim-directeur én voorzitter Willem van der Hoeven legde dinsdag al zijn functies neer. Hij voelt zich verantwoordelijk voor het financiële debacle. Van der Hoeven was zeven jaar lang preses van NAC. In het kielzog van Van der Hoeven vertrekken ook de bestuursleden Jacques Visschers en Bas Koomans.

De chaotische en veel te duur uitgevallen stadionuitbreiding is volgens NAC een belangrijke oorzaak van het miljoenentekort. Deze week presenteert de club een pakket maatregelen om uit de malaise te geraken. De selectie gaat onder meer terug van 31 naar 22 spelers.

We hebben een te dure spelersgroep', zegt Reijn. Verder hoopt de club de duurste speler, Leonardo, te verkopen. Zijn salaris drukt te zwaar op de begroting. 'Wat de inkomsten betreft zitten we goed', stelt Reijn. 'De nieuwe begroting zal tussen de 13,5 en veertien miljoen euro bedragen.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: NAC 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » di jun 01, 2010 3:54 pm

Ongelofelijk... iedere directeur/manager van een Nederlandse club loopt ieder jaar te verkondigen dat hen niks kan overkomen en nu blijken clubs als NAC en Willem 2 (clubs die niet 'berucht' waren) ineens doodziek....

Die algemeen directeuren zijn toch niet meer serieus te nemen? Vorig jaar hebben ze Leonardo van Ajax overgenomen en nu blijkt ie te duur te zijn... dat kan je toch ook al berekenen vóórdat je hem binnenhaalt?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Marillion » di jun 01, 2010 4:46 pm

Het is werkelijk overal hetzelfde liedje. Clubs geven gewoon veel meer geld uit dan er binnenkomt. En dat allemaal in de hoop dat ze vervolgens succesvol zijn en op die manier extra inkomsten genereren. Wat een amateurisme.
Nil volentibus arduum

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » do jun 03, 2010 3:26 pm

GangstaRiB schreef:Die algemeen directeuren zijn toch niet meer serieus te nemen? Vorig jaar hebben ze Leonardo van Ajax overgenomen en nu blijkt ie te duur te zijn... dat kan je toch ook al berekenen vóórdat je hem binnenhaalt?
Dat uitgerekend het aantrekken van die nare Braziliaan voor een groot deel NAC in de problemen brengt is zuur. Hopelijk speelt Amoah per ongeluk een goede wedstrijd op het WK.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door FlaFlu » do jun 03, 2010 3:32 pm

Hoe kijk je tegen het vertrek van Stewart aan, T82?

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » vr jun 04, 2010 7:56 am

Enganche schreef:Hoe kijk je tegen het vertrek van Stewart aan, T82?
Daar lig ik niet zo wakker van. Ik heb niet het gevoel dat hij bovengemiddeld goed werk deed. Hij heeft natuurlijk met Cairo en de tegenvallende (en veel te dure!) Snoyl ook troep binnen gehaald. Lijkt me niet bepaald iemand die onvervangbaar is. Ze zouden in ieder geval iemand moeten hebben die zich ook wat meer op de eerste divisie richt.

De grootste held is definitief naar Australie.
Patrick Zwaanswijk gaat verder in Australië

Afbeelding

BREDA - Patrick Zwaanswijk zet zijn loopbaan voort in Australië. De verdediger, die weg moest bij NAC Breda, tekende gisteren een tweejarige verbintenis bij Central Coast Mariners, waar de vroegere NAC-spits Graham Arnold trainer is. Dat meldt het AD.

,,Als het aan mij had gelegen, was ik ook volgend seizoen nog speler van NAC geweest,'' zegt Zwaanswijk in het AD. ,,Nog een jaar spelen en dan doorgroeien in een andere functie. De club zei 'nee' en inmiddels begrijp ik dat ze flink wilden inkrimpen. Maar ik hoefde niet te wanhopen.''

Zwaanswijk werd overstelpt door de aanbiedingen. ,,Een dag na mijn bespreking met NAC hing Graham Arnold al aan de lijn. Ernie Stewart kwam als technisch directeur van NAC zelf meteen ook met de New York Red Bulls, die nog een centrale verdediger zochten. Ik kon naar De Graafschap, ik werd gebeld door ADO Den Haag en er was interesse van een rijke club in het Oost-Europa.''

Graham Arnold trok Zwaanswijk over de Australische streep. ,,Hij is straks acht jaar assistent-trainer geweest en is bij Central Coast Mariners komend seizoen hoofdtrainer. Hij wil dat ik met mijn ervaring achterin het team en de jongens coach en als mentor optreed. Prachtig, op mijn lijf geschreven. Het land kan me nooit tegenvallen. We hebben voor NAC al een keer twee jaar in Japan gewoond en daar sprak niemand Engels. Ik kom bovendien bij een gezonde club, in Nederland valt de ene na de andere club om.''

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » ma jun 28, 2010 9:31 am

NAC gaat, zoals het er nu uit ziet, lekker een jaartje onderin mee doen. Dit is de selectie:

Jelle ten Rouwelaar

Jimmy van Fessem


Jens Janse = Rob Penders = Kees Kwakman = Ferne Snoyl

Tyrone Loran = Nemanja Gudelj


Donny Gorter = Kees Luijckx = Robbert Schilder

Csaba Fehér = Tim Gilissen = Pim Bouwman


Leonardo = Matthew Amoah = Anthony Lurling

Joonas Kolkka = Fouad Idabdelhay = Ömer Bayram

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » wo jul 21, 2010 10:30 am

Geknipt en geplakt uit de A1-topic:
D_skilled schreef:Hoe zit het met Ömer Bayram? Serrarens kan er niet veel van. Allon Worms nog minder. Brinkman was niet eens basisspeler (als tweedejaars A'tje) in de A2, of hij moest toen geblesseerd zijn. Tim Receveur was aanvoerder van de A2, geef ik nog de meeste kans om het te maken bij NAC.
Bayram speelt voor zover ik het volg weinig in de voorbereiding. Afgelopen zaterdag bij NAC - Plymouth geweest en toen was het negentig minuten afzien met Kolkka en Leonardo aan de zijkanten. Dan had zo'n Bayram met zijn snelheid en een hoop enthousiasme het vast beter gedaan. Maar ik denk niet dat we verder veel van die jongen hoeven te verwachten bij NAC. Dat doe ik veel meer van Gudelj. Is inmiddels een grote sterke vent geworden die tegen Plymouth lekker op het randje speelde (als rechtshalf). Laatste deel speelde hij centraal achterin.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door D_skilled » wo jul 21, 2010 10:39 am

Maar denk je dat Gudelj een serieuze kans maakt om volgend seizoen door te breken? Robert Maaskant kennende zal hij altijd eerst terugvallen op de oudere spelers.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » wo jul 21, 2010 10:43 am

D_skilled schreef:Maar denk je dat Gudelj een serieuze kans maakt om volgend seizoen door te breken? Robert Maaskant kennende zal hij altijd eerst terugvallen op de oudere spelers.
Voordeel voor Gudelj is dat er een groot deel van die oudere spelers nu weg is. Zoals je hierboven kan zien is de selectie van NAC niet bepaald breed te noemen, al verwacht ik wel dat Boukhari er nog bij komt. Omdat Gudelj op meerdere posities kan spelen zie ik hem de tien wedstrijden, al dan niet invalbeurten, wel halen. Echt doorbreken kunnen we dat alleen niet noemen.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » ma jul 26, 2010 8:46 am

Celtic meldt zich officieel bij NAC voor jeugdige topschutter Schaik
Maandag, 26 juli 2010 om 07:41

NAC Breda raakt mogelijk een talent kwijt aan Celtic. De Schotse topclub heeft zich officieel gemeld bij de Bredase club voor Alex Schalk, zo meldt BN/De Stem. De zeventienjarige aanvaller kan een week op proef komen in Glasgow.

Bevalt hij, dan wil Celtic hem een contract aanbieden. Wanneer NAC toestemming geeft voor de trainingstage, dan vertrekt de zeventienjarige Schalk volgens het regionale dagblad morgen al naar Glasgow. De belangstelling van The Bhoys is niet nieuw. Eerder toonde men al interesse in de Prinsenbekenaar.

Schaik, die vorig jaar als tweede eindigde op de topscorerslijst in de eredivisie A1, heeft in Breda geen contract. Celtic zou dus alleen de jaarlijkse opleidingskosten van elfduizend euro moeten betalen, als de club Schalk in wil lijven. De spits heeft al zeven seizoen achter de rug in de NAC-jeugd.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » wo aug 04, 2010 6:36 pm

4 augustus 2010
Nicolae Mitea nieuwste proefkonijn


Het lijkt erop dat Jeffrey van As zijn ajax-plakboeken uit de voorbije jaren van zolder heeft gehaald, om daarin te zoeken naar potentiele versterkingen.

De volgende naam die met NAC in verband is gebracht is de Roemeense linksbuiten Nicolae Mitea. De 15+10=25-jarige Roemeen speelde 5 seizoenen voor de hoofdstedelingen. De laatste club van de 8-voudig international was Dinamo Boekarest, waar zijn contract vorig seizoen niet verlengd werd. Wat hij in die 12 maanden vakantie gedaan heeft is niet bekend, onzuivere bronnen meldden hem in Zundert tussen de aardbeien te hebben gezien...

De blessuregevoelige Mitea gold jaren lang als een toptalent, waar Europese topploegen voor in de rij stonden. Ik kon bij Lazio en Genoa zo'n 700.000 tot 800.000 euro opstrijken. Het geld speelde echter geen rol voor mij, maar ik denk dat de biedingen onder mijn waarde waren.", aldus Mitea in maart 2010 tegenover Asport. In januari 2010 werd hem ook al een contract voorgelegd door CSKA Sofia, maar op het jaarsalaris van 250.000 euro is Mitea uiteindelijk niet ingegaan.

Donderdagavond oefent Jong NAC tegen FC Dordrecht. Mitea mag in die wedstrijd de staf proberen te overtuigen van zijn fitte status en meerwaarde.

Who's next?


Bron : De Rat, BN/De Stem

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Marillion » wo aug 04, 2010 6:57 pm

Als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven. Begin er maar niet aan.....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: NAC 2010-2011

Bericht door WP_Legend » wo aug 04, 2010 6:58 pm

Vraag me af of hij het nog kan... Ik vond het in potentie altijd een typische Ajax linksbuiten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Marillion » wo aug 04, 2010 7:05 pm

In de lijn van andere mislukkingen zoals Soetaers, Sikora en Leonardo bedoel je?

Het enige wat die jongen kon was zichzelf vastlopen. Het is echt niet alleen door blessures dat hij het niet heeft gered. Hij was niet goed genoeg.
Nil volentibus arduum

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Justin » wo aug 04, 2010 11:17 pm

Maar dat doelpunt tegen Bayern München. Daar doe je 't allemaal voor.

:blub.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Frank » za aug 21, 2010 9:42 am

Trainer Maaskant weg bij NAC Breda

AMSTERDAM - Robert Maaskant vertrekt met onmiddellijke ingang bij NAC Breda. De trainer heeft een tweejarig contract getekend bij de Poolse club Wisla Krakow.

Technisch directeur Jeffrey van As van NAC heeft ingestemd met de overgang. “Het is voor Robert een sportieve verbetering zoals ook omschreven is in zijn contract.”

Wisla Krakow finishte vorig seizoen als tweede in de Poolse competitie. De club stelde onlangs Stan Valckx aan als technisch directeur.

Voorlopig nemen John Karelse, Gert Aandewiel en Arno van Zwam de honneurs voor Maaskant waar op de bank van NAC, dat zaterdag aantreedt tegen SC Heerenveen.

Maaskant (41) was sinds medio 2008 hoofdtrainer in Breda. In zijn eerste seizoen loodste hij de club naar de voorrondes van de Europa League. De afgelopen jaargang eindigde NAC als tiende.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Duke » za aug 21, 2010 10:08 am

Tja, hij zag de bui al hangen natuurlijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC 2010-2011

Bericht door Jöhnk » za aug 21, 2010 10:12 am

Stan Valckx als TD, dan weet je wel weer hoe laat het is. Kwam die Marcelo daar ook niet vandaan?

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NAC 2010-2011

Bericht door wimpey » za aug 21, 2010 12:49 pm

Jöhnk schreef:Stan Valckx als TD, dan weet je wel weer hoe laat het is. Kwam die Marcelo daar ook niet vandaan?
Ome Vlado's tentakels bereiken iedere uithoek van Europa. Krakau, Eindhoven, Arnhem. :smallgrin.gif:

NL werd waarschijnlijk te klein voor Maaskant. Nu zijn de Poolse vrouwen aan de beurt. :smallgrin.gif:

Is Blind niets voor NAC? :hypocrite.gif: Komt jr. tenminste ook weer eens aan spelen toe.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC 2010-2011

Bericht door peter » za aug 28, 2010 8:00 pm

NAC raakt Kwakman kwijt aan Augsburg

BREDA - Kees Kwakman speelt zaterdagavond tegen VVV-Venlo naar alle waarschijnlijkheid zijn laatste wedstrijd voor NAC Breda.

Technisch directeur Jeffrey van As heeft een mondelinge overeenkomst bereikt met FC Augsburg over een transfer van de 27-jarige middenvelder. Kwakman heeft nog een contract tot medio 2013 in Breda.

NAC nam de multifunctionele middenvelder twee jaar geleden over van RBC Roosendaal. Kwakman speelde eerder voor FC Volendam. Hij was de afgelopen twee jaar een onbetwiste basisspeler in Breda.

FC Augsburg, de club van de Limburgse trainer Jos Luhukay, speelt in de tweede Bundesliga. Augsburg trok deze zomer al drie spelers uit de eredivisie aan: Paul Verhaegh, Marcel de Jong en Gibril Sankoh.

VZ
Dat NAC heeft zometeen echt geen speler meer over, hoor. Snap ook niet zo goed waarom al die lui nu opeens naar dat Augsburg vertrekken. Dat is niets speciaals (maar zal wel aardig betalen).

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » ma sep 13, 2010 7:43 pm

UIt het Feyenoordtopic:
wimpey schreef:
T82 schreef: Dan kan je zo nog 200 spelers noemen. Prima middenvelder voor een middenmotor als NAC.
Hou op, zeg. Die gast kan het toch echt niet hoge tempo in de HCE niet eens aan. Niet bij balbezit, niet bij balverlies. Da's er een voor Telstar, hoogstens.

Amoah blijft een goede spits, Schilder rules en Gorter kan nog een stapje maken. Maar al met al vind ik NAC een vrij armoedig elftal hebben. Pas met Lulring (beter gezegd: nota bene met Lulring) kwam er wat vaart in de partij.
Gorter zal vooral een stapje móeten maken, want zoals hij gisteren speelde komt de bank steeds dichterbij. Ondanks dat Luijckx gisteren slecht speelde ben ik ervan overtuigt dat hij makkelijk mee kan in de basis van NAC.

Nota bene met Lurling...? Eveneens een prima speler voor een middenmotor in de eredivisie. Wordt in mijn ogen door zijn slechte Feyenoordseizoen nog altijd onderschat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC 2010-2011

Bericht door peter » ma sep 13, 2010 7:47 pm

Eens. Feyenoord zou met Lurling de gevaarlijkste aanvaller van de selectie in huis halen hehe

Moet wel zeggen dat ik die Luijckx een opperprutser vind, maar ok. Dat is echt een pseudo-voetballer. Gek genoeg doet hij mij tegenwoordig, na het zien van Thijs' aanrader Fans!, altijd maar denken aan Thomas Berge. :blush.gif:

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2010-2011

Bericht door T82 » ma sep 13, 2010 7:50 pm

En René van der Gijp heeft opgelet: Horvath speelde een erg goede wedstrijd, zoals ik al in het Feyenoordtopic zei.

Gesloten