Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Ramona » wo jul 07, 2010 9:39 am

Demouge niet gespot?

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » wo jul 07, 2010 6:49 pm

Het zijn ook gewoon bijna allemaal jeugdspelers, Zlatan...

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » za jul 24, 2010 7:37 am

Bij veel clubs zoemt het van de geruchten welke spelers komen welke gaan hoe ziet de selectie eruit. Gelukkig heeft de Vitesse supporter dan het volgende opbeurende bericht tot haar / zijn beschikking:
Vitesse: Minder jaarkaarten dan vorig seizoen
vrijdag 23 juli 2010 | 18:57 | ARNHEM -

Vitesse heeft nog maar 7.000 jaarkaarten verkocht voor de competitie, die al over twee weken begint. Vorig jaar stond de teller veertien dagen voor de start van de eredivisie nog op 9.500. Dat betekent een teruggang van iets meer dan een kwart aantal seizoenkaarten.

De Arnhemse club heeft voor dit seizoen een aantal van 11.000 seizoenkaarten opgenomen in de begroting. Nu de verkoop van de jaarkaarten ver achter blijft bij die verwachting, dreigt de club een extra gat van enkele tonnen in de begroting.
Wat een luxe, ruim drie stoelen beschikbaar per seizoenskaart en die tonnen extra tekort,...... Ik zie het probleem niet er zijn nog drie ere-divisie waardige spelers in de selectie verkopen we die toch ook!

Hele dikke doei onder Vitesse, het was leuk iedereen had een club to hate.

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » za jul 24, 2010 9:17 pm

Ik ben vandaag in Driel wezen kijken. Het viel me nog mee; De Ruiter speelde best een goede wedstrijd, net als Pluim en Stevanovic. Ik ging er ook naartoe zonder ook maar iets te verwachten, en Hibernian was zeer matig, maar toch: Vitesse was de betere ploeg. Van der Linden centraal achterin was echter zwak. Ook Snijders en Felixdaal komen gewoon tekort.

Ik heb verder niks van de voorbereiding gezien, maar als De Ruiter zo blijft spelen als vandaag houdt hij Nilsson misschien wel op de bank.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo jul 28, 2010 6:09 pm

Aan de overkant zijn ze een stuk realistischer.
Bos kan zich vinden in doelstelling Vitesse
Ted van Leeuwen, technisch directeur van Vitesse, gaf eerder aan dat 'in de Eredivisie blijven' de doelstelling is van Vitesse. Hoofdtrainer Theo Bos kan zich vinden in die doelstelling, hoewel hij niet weet hoe zijn selectie er over twee weken uitziet.

"Zoals het er nu voor staat, is het een reële doelstelling dat we weg moeten blijven bij de onderste drie plaatsen", zegt Bos in gesprek met De Gelderlander. De oefenmeester wil voor het begin van de competitie echter niet doemdenken. "Hoe het over twee weken is, dat weet ik niet. Maar op dit moment is dit een reële doelstelling."

Bovendien kan Bos naar eigen verwachting nog enkele nieuwe spelers verwelkomen. "We hebben een jonge ploeg. Onze taak is die ploeg verder te ontwikkelen en jonge spelers klaar te maken voor de eredivisie. Ik ga er wel van uit dat er nog spelers bijkomen."

Luca Caldirola, de enige aanwinst tot nu toe, maakte tegen Real Mallorca zijn officieuze debuut voor Vitesse. "Hij heeft een keertje meegetraind en moet nog wennen", aldus Bos, die zondag een laatste oefenduel afwerkt tegen Manisaspor, voordat een week later de competitie van start gaat met een wedstrijd tegen ADO Den Haag.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » wo jul 28, 2010 7:42 pm

Ik vind dit anders nog een flinke doelstelling voor deze groep jeugd. De zeventiende plaats, dat was misschien realistisch geweest.

Hoewel ze nog niet eens tegenvielen laatst in Driel, en ook tegen Mallorca schijnen ze nog aardig gespeeld te hebben. De Ruiter is wel een leuk talent...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Bert » wo jul 28, 2010 8:48 pm

Gaat dit nou nooit vervelen, het wedstrijdje wie er het zieligst is?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » wo jul 28, 2010 9:25 pm

Wil je dan dat ik ga roepen dat Vitesse wel even kampioen wordt met de A-jeugd in het eerste?

Vitesse gaat gewoon met een volkomen uitgehold team het seizoen in. Als ze over drie weken naar de Arena moeten, wordt dat gewoon net zoiets als Ajax-UDI'19. En ja, dat doet wel pijn soms.

Het wordt tijd dat Vitesse na tien jaar wanbeleid weer eens goed bestuurd gaat worden. Maar zo lang ze een jongen als Gravenbeek naar nota bene Willem II, de enige club die nog armer is, laten vertrekken, zie ik het niet gebeuren. Ze kunnen spelers als De Ruiter en Riedel nog niet eens een koelkastcontract aanbieden. Die spelen straks dus ook ergens anders. Kan Vitesse het met de B-jeugd gaan doen. Houd er dan gewoon gelijk mee op, stelletje kutprutsers!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo jul 28, 2010 9:48 pm

Wouter schreef:Ik vind dit anders nog een flinke doelstelling voor deze groep jeugd. De zeventiende plaats, dat was misschien realistisch geweest.

Hoewel ze nog niet eens tegenvielen laatst in Driel, en ook tegen Mallorca schijnen ze nog aardig gespeeld te hebben. De Ruiter is wel een leuk talent...

Vervelend he... om een club te moeten zijn die geen geld toegeschoven krijgt en het allemaal op eigen houtje moet doen? :hypocrite.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » do jul 29, 2010 12:57 pm

Jij vraagt dat als NEC'er? Alsof die nooit een cent ontvangen hebben zeg.

Ik vraag me inderdaad af of het verstandig is om in financieel opzicht het braafste jongetje van de klas te willen zijn. Dan vis je toch met alle spelers achter het net. Zelfs bij Gravenbeek.

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » za jul 31, 2010 10:01 pm

Op het Vitesseforum zijn ze weer lekker cynisch:
Yildirim is gratis en dus te duur voor ons...
:smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » ma aug 02, 2010 12:31 am

Vitesse heeft geen geld voor Riedel

01-08-10

Florian Riedel is terug naar huis. De 20-jarige rechtsback werd de afgelopen weken door Vitesse getest, maar Vitesse heeft geen geld om hem een contract aan te bieden.

Daarnaast zijn de Arnhemmers eigenlijk op zoek naar een middenvelder. Riedel, afkomstig van de jeugdopleiding van Hertha BSC, maakte bij trainer Theo Bos en technisch manager Ted van Leeuwen een positieve indruk, maar de financiële middelen zijn niet toereikend om hem te houden.

Riedel speelde onder meer mee in de wedstrijden tegen Mallorca en Hibernian.



Bron: Omroep Gelderland txt
Tja, houd dan gewoon op met betaald voetbal...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door D_skilled » ma aug 02, 2010 12:34 am

Waarom werd Gravenbeek nou verkocht? Deed het volgens mij wel leuk als rechtsback. Hoe het er nu naar uitziet moet Vitesse samen met Excelsior uitmaken wie er rechtstreeks degradeert.

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » ma aug 02, 2010 12:36 am

Omdat ze hem niet konden/willen betalen. Dat is het geweldige nieuwe beleid van Vitesse: spelers opleiden en ze na drie wedstrijden in het eerste voor een habbekrats verkopen. Nu speelt Gravenbeek als semiprof voor Willem II, dat pas nog bij de gemeente langs is geweest.

Echt, Vitesse gaat zijn laatste seizoen tegemoet. Kan niet anders. Maar er is wel veel jeugd "doorgebroken"...Toch een doelstelling bereikt, hiep, hiep, hoera voor onze geweldige directie!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door D_skilled » ma aug 02, 2010 12:42 am

Oke, niets te zoeken dus in de Eredivisie. De opstelling van Vitesse tegen Manisaspor;
Vitesse
Velthuizen, Felixdaal, Sprockel ('46 Damasco), Caldirola, Drost ('46 Van der Linden), Büttner ('70 Heijckmann), Van der Struijk, Stevanovic, Pröpper, Snijders, De Ruiter ('82 Pinarci)
Met zo'n basiself moet je echt knokken voor rechtstreekse degradatie. Je moet hopen dat Vitesse er net in blijft en een paar talentjes zich in de kijker spelen. Komt er ook wat geld binnen.

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » ma aug 02, 2010 12:47 am

Ik heb liever dat ze direct degraderen en failliet gaan dan dat ze zeventiende worden en we nog een paar prutswedstrijden als " toetje" krijgen.

Volgens Van Leeuwen geeft deze opstelling een vertekend beeld, want Nilsson en Pluim waren geblesseerd... :smallgrin.gif: Alle ruimte om Velthuizen en Stevanovic ook nog te verpatsen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door D_skilled » ma aug 02, 2010 12:51 am

Als Vitesse degradeert vallen ze in een nog dieper gat. TV inkomsten lopen terug, sponsors vallen weg, seizoenskaarten, etc.

Lopen er nog leuke talentjes rond? Propper?

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » ma aug 02, 2010 12:59 am

Als Vitesse degradeert is het gewoon afgelopen, omdat ze dan nooit meer genoeg opbrengsten hebben om de stadionhuur te kunnen betalen. Dat is even slikken, maar uiteindelijk zal de tijd afgelopen zijn dat ik me elke week erger. Eindelijk.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door 666 » vr aug 06, 2010 8:38 pm

Kan Vitesse die kip niet verkopen die ze voor de wedstrijd door het stadion laten fladderen? Benfica kan nog wel een reserve-galinha gebruiken en die hebben net 22 miljoen voor Ramires gevangen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Banjavi » za aug 07, 2010 12:19 am

Echt, Vitesse gaat zijn laatste seizoen tegemoet. Kan niet anders
En dan maar roepen dat IK een zeikerd ben ...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Ramona » za aug 07, 2010 9:31 am

Wouter is reeel... :)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 2:18 pm

'Velthuizen bereikt akkoord met Spaanse promovendus Hércules'
Vrijdag, 13 augustus 2010 om 15:03Piet Velthuizen krijgt mogelijk zijn gewenste transfer naar het buitenland. De doelman van Vitesse heeft volgens het NOS Sportjournaal een akkoord bereikt met het Spaanse Hércules, dat afgelopen seizoen promoveerde naar de Primera División. De clubs zijn er nog niet uit wat betreft een transfersom.

Velthuizen heeft bij Vitesse echter een contract dat tot de zomer van 2011 doorloopt, waardoor het in de lijn der verwachting ligt dat de club wel bereid is om mee te werken aan een transfer. Eerder vertrokken al belangrijke spelers als Claudemir, Paul Verhaegh en Nicky Hofs bij de Arnhemse club, die het financieel zwaar heeft.

De 23-jarige Velthuizen is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van Vitesse en zei eerder dat hij de club wel wilde helpen met een eventuele transfer naar het buitenland. De keeper werd eerder genoemd bij West Ham United, maar had geen zin om op de bank terecht te komen. Voor Vitesse speelde hij tot dusver 108 competitiewedstrijden.

VZ
De gewenste buitenlandse club. Ik had er wat meer van verwacht....

Wouter
Berichten: 18922
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Wouter » vr aug 13, 2010 5:40 pm

Van Leeuwen zal hem wel verkopen. En dan roepen dat er versterkingen komen. En uiteindelijk staat Room er ook na 31 augustus gewoon in als keeper van dit A-jeugdelftal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Marillion » vr aug 13, 2010 6:15 pm

Het zal niet voor niets zijn dat ze zo handelen. Ook Vitesse heeft geen euro om uit te geven.

Wat de transfer betreft. Velthuizen is naar mijn bescheiden mening een beetje overschat. Geen slechte keeper hoor. Maar niet zo goed om zomaar even bij een mooie buitenlandse club naar binnen te lopen. Komt nog eens bij dat de markt slecht is en clubs sowieso niet zo snel in een keeper investeren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Marillion » vr aug 13, 2010 6:25 pm

Nu beweert vi.nl dat het hele verhaal Velthuizen niet door gaat:

Draai van Vitesse wekt wrevel bij Velthuizen

Piet Velthuizen is enorm teleurgesteld in Vitesse. Een onwillig houding van de Arnhemse club blokkeert zijn gewenste overstap naar Hércules Alicante. 'Opeens zeggen ze dat ik niet meer te koop ben.'

Toen Velthuizen hoorde van de interesse uit de Primera División, was de Oranje-international meteen enthousiast. 'Ik ben 23, wil graag een stap maken, en dan is het een droom om in de hoogste Spaanse competitie te kunnen spelen', zegt Velthuizen tegen Voetbal International.

Tot onderhandelingen met de club uit Alicante kwam het nog niet. 'Maar het pakket voorwaarden waarover mijn zaakwaarnemer heeft gehoord, is zeer aantrekkelijk', aldus Velthuizen. 'Ik heb niet het gevoel dat het tussen mij en de club een lastig verhaal wordt.'

Of Vitesse ook overeenstemming met Hércules Alicante bereikt is voorlopig de vraag. 'Het is niet eens zo dat ze een bod hebben afgewezen, ze willen niet eens meer over een transfer praten, hebben ze laten weten. Opeens zeggen ze dat ik niet te koop ben', zegt de doelman.

De houding van de Arnhemmers wekt veel onvrede bij de doelman. 'De manier waarop is heel apart. De hele voorbereiding hebben ze me aangeboden bij andere clubs, en dat voelde vreemd omdat ik een clubman ben', vertelt Velthuizen. 'En nu ik eenmaal gewend ben aan het idee dat ik wel eens ergens anders kan gaan spelen, en een mooie club gevonden heb, gaat het opeens niet door. Daar is weinig logisch in te ontdekken. Of ik boos ben? Nee, maar wel enorm teleurgesteld.'
Nil volentibus arduum

Gesloten