NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » zo mar 13, 2011 7:34 pm

Ik heb me meer geërgerd aan de scheids, psv en die doedelzak bijv.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » ma mar 14, 2011 7:33 am

NEC temt koploper PSV

zondag 13 maart 2011 | 18:32 | Laatst bijgewerkt op: zondag 13 maart 2011 | 20:07


Afbeelding
Leroy George (l) en Thomas Chatelle juichen na de 1-0 tegen PSV.
Foto: ANP


NIJMEGEN - NEC heeft de spanning verhoogd in Nederlandse competitie. De strijdlust van de Nijmegenaren werd zondagavond in De Goffert beloond met een punt. Met de 2-2 in de slotfase van Ramon Zomer droop kampioenskandidaat PSV teleurgesteld af.

Het duel in Nijmegen was zeer vermakelijk. PSV-doelman Andreas Isaksson redde na zeven minuten al ternauwernood op een halve omhaal van Thomas Chatelle. De keeper tikte daarna ook een kopbal van Ramon Zomer over. Jeremain Lens werkte de bal namens de Eindhovenaren na achttien minuten op de lat.

Vijf minuten voor rust nam NEC een voorsprong. Leroy George, die eerder nog een riante kans verprutste, schoot van afstand fenomenaal raak. De kogel van de Surinamer ketste via de paal in het doel. Al te veel vreugde beleefden de Nijmegenaren evenwel niet aan de openingstreffer, want na 43 minuten gleed Balazs Dzsudzsak een voorzet van Stanislav Manolev binnen: 1-1.

Na rust kreeg PSV ook de eerste kans. Maar Otman Bakkal krulde de bal na vijftig minuten net naast. Twee minuten later mikte Lasse Schöne onzuiver. Ook machteloos was de kopbal van Bakkal na 62 minuten.

Het gif zat een minuut later wel in de benen van Lens. Hij duwde bij een diepe bal van Maza Rodriguez eerst Remy Amieux op reglementaire wijze weg. Terwijl de NEC’er op de grond geblesseerd achterbleef, verschalkte de international ook nog doelman Cillessen. Hij mikte raak in de korte hoek: 1-2.

NEC wankelde nadrukkelijk, maar kreeg vervolgens het loon voor de lef. Met de komst van John Goossens en Rick ten Voorde kozen de Nijmegenaren na 77 minuten volop voor de aanval. Omdat PSV alle ruimte onbenut liet, leverde dat na 89 minuten zowaar nog de gelijkmaker op. Ramon Zomer kopte een voorzet van George raak: 2-2.

PSV bleef nu wel koploper, maar zag de concurrenten FC Twente (2-1 winst op VVV-Venlo) en Ajax (3-1 zege bij Willem II) dichterbij komen.

NEC vindt zich na het boeiende gevecht terug op de twaalfde plaats, in de brede middenmoot van de eredivisie. De Nijmegenaren hebben nu 33 punten. De Graafschap en NAC hebben evenveel punten, Feyenoord staat elfde met 34 punten. Heracles (34 punten) en Heerenveen (35 punten) staan ook dichtbij. Nummer acht FC Utrecht heeft met 41 punten evenwel een gat geslagen.

Opstelling NEC: Cillessen; Will (68. Wellenberg, 77. Ten Voorde), Nuytink, Zomer, Amieux; Schöne, Sibum, Davids; George, Vleminckx, Chatelle (77. Goossens).



http://www.gelderlander.nl/

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Alexander » ma mar 14, 2011 11:30 am

Haha, die duikeling van die keeper. Genant!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » di mar 15, 2011 4:05 pm

Oscar voor beste acteur? :666.gif: :smallgrin.gif:



Wanneer zit het Niels nu eens mee? :confused.gif:

Wellenberg vier tot zes weken uitgeschakeld
din. 15 maart 2011

We zullen het de komende weken zonder Niels Wellenberg moeten stellen. Volgens De Gelderlander zal de verdediger wederom een operatie moeten ondergaan, nu aan zijn meniscus. In de wedstrijd van afgelopen zondag tegen PSV viel Wellenberg met veel pijn op de grond zonder dat er een tegenstander bij betrokken was. Het revalidatieproces zal tussen de 4 en 6 weken gaan duren.


Afbeelding

Wij van de Trouwe Honden wensen Niels veel sterkte bij zijn revalidatie en hopen hem snel weer te verwelkomen op de trainingsvelden van NEC!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » di mar 15, 2011 6:20 pm

Tsja... lullig.

Maar we hebben altijd Otten nog... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » di mar 15, 2011 8:38 pm

Je zit toch niet DE koning Van... te dissen he? :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Jesse » wo mar 16, 2011 12:42 am

Koning?! Keizer, toch?

:necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » wo mar 16, 2011 5:26 am

Oeps ja...idd... :blush.gif: :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo mar 16, 2011 6:19 pm

Ach... Koning... Keizer... Admiraaal... scheiten doen ze allemaal...

Wat maakt het uit...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » do mar 17, 2011 7:13 am

Afbeelding


Topschutter stelt NEC voor dilemma

Geplaatst op: 16-03-11 om: 19:37 door:
Door: Ludo van Denderen / AD



Als topscorer van de eredivisie wordt NEC’er Bjorn Vleminckx door half Europa gevolgd. Nu het einde van het seizoen langzaam nadert, groeien ook de speculaties over zijn toekomst. ,,Björn is toe aan een volgende stap.’’

Nog net niet heeft een medewerker van NEC er tegenwoordig een dagtaak aan om alle verzoeken te verwerken. Het aantal buitenlandse clubs dat de laatste tijd wedstrijdtickets aanvraagt om Björn Vleminckx eens aan het werk te zien, wordt met de week groter. Allemaal zijn ze benieuwd hoe goed die bonkige topscorer uit België nou daadwerkelijk is. Uit zijn hoofd somt technisch directeur Carlos Aalbers wat landen op: ,,Engeland, Duitsland, Frankrijk, Rusland. En nog een boel landen uit Oost-Europa. Tegen PSV zat er ook een club uit een land waaruit nog niemand voor hem hier is geweest. Nee, ik ga niet vertellen waarvandaan die mensen kwamen.’’


Afbeelding


Wie er nog aan mocht twijfelen: door zijn achttien competitietreffers is Vleminckx hot. De kans dat de Nijmegenaren de Belg komende zomer voor een mooi bedrag van de hand kunnen doen, groeit met de dag. Tijdens de afgelopen winterstop was er van bijvoorbeeld West Ham United al concrete interesse en iedereen in de Goffert gaat er van uit dat meer clubs dat voorbeeld gaan volgen. Straks komt NEC dus voor de keuze: flink cashen of je betrekkelijke garantie voor doelpunten binnenboord houden. Gezien de financiële situatie waarin de club momenteel verkeert, klinkt optie één aantrekkelijk. ,,We staan onder curatele bij de KNVB en zolang we ons plan van aanpak volgen komen we daar ook weer onderuit,’’ aldus algemeen directeur Jacco Swart. ,,Daarvoor hoeft NEC geen spelers te verkopen. Wel wordt bij een spelersverkoop onze liquiditeitspositie verhoogd, wat meetelt in de beoordeling voor de licentiecategorieën. Een verkoop kan het proces om uit een categorie te stijgen versnellen.’’

Met in het achterhoofd dat Vleminckx na dit seizoen nog twee jaar onder contract staat, lijkt een miljoenenvangst binnen handbereik. Ook leuk voor de investeerders, die de club al jaren financieel bijstaan bij het aantrekken van eigenlijk onbetaalbare spelers. ,,Een deel van de netto-opbrengst uit transfers gaat naar de investeerders,’’ bevestigt Swart. Meldt zich straks de goede club met het juiste aanbod, dan zal NEC Vleminckx geen strobreed in de weg leggen, zegt ook Carlos Aalbers. ,,Zo lang onze begroting niet structureel vijftien miljoen euro is, moeten we verkopen. En NEC is een opleidingsclub. Voor jonge spelers is het aantrekkelijk van ons uit een volgende stap te zetten.’’ Volgens assistent-trainer Jack de Gier is Vleminckx ‘toe aan een volgende stap’. Samen met Patrick Kluivert is De Gier één van de twee spitsentrainers waarover NEC beschikt. Als geen ander kent hij de kwaliteiten van de Belgisch international. ,,Je bent geneigd te zeggen dat hij het beste naar een Engelse of Duitse subtopper kan gaan. Of een club als Celtic, een topteam in Schotland. Als ik Björn was, ging ik niet terug naar België.’’


Afbeelding


Indien Bas Dost afgelopen winter naar Ajax was vertrokken, dan wilde Heerenveen Vleminckx als diens vervanger. Van interesse van een Nederlandse topclub is evenwel nooit sprake geweest. ,, Het is moeilijk te zeggen of Vleminckx dit ook bij een grote club zou kunnen,’’ zegt bijvoorbeeld PSV-trainer Fred Rutten. ,,Tegen de top voetballen is altijd makkelijker dan met de top. Ajax en PSV zijn clubs waar geen sprake is van willen, maar van moeten. Bij NEC mag je drie of vier wedstrijden falen, bij de topclubs word je die tijd niet gegund. Duidelijk is wel dat Vleminckx mag genieten van een fantastisch jaar.’’

Jack de Gier kent geen twijfel: ook voor een Nederlands topteam zou Vleminckx van waarde kunnen zijn. ,,In het verleden was ik scout voor NEC en toen zag ik hem al voor KV Mechelen in de Belgische tweede klasse voetballen. De stappen die hij sindsdien heeft gezet, zijn enorm. Dagelijks zie ik hem tijdens trainingen aan het werk. Björn is geen eendagsvlieg.’’ Mogelijk dat bepaalde clubs toch afzien van de aanvaller vanwege zijn soms explosieve karakter. In het veld wil hij nog wel eens tegen een onnodige gele kaart oplopen, omdat hij even de controle over zichzelf verliest. ,,Dit jaar heeft Björn daarin wel duidelijk beteringen gemaakt,’’ stelt technisch directeur Aalbers. En, zo denken Aalbers en De Gier, in sommige landen is het gif in zijn spel juist een pre. ,,Neem Zinedine Zidane ooit,’’ zegt De Gier. ,,Een topspeler die altijd alles onder controle leek te hebben, maar die soms ook het hoofd verloor. Zoiets zit een beetje in elke vedette.’’



Bron: AD

http://www.forzanec.nl

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » do mar 17, 2011 10:36 am

En wat gaan ze er voor krijgen dan?
Als de kostprijs er maar uit is...
M.i. is hij echt geen 1.8 miljoen waard hoor, dus als je hem daarvoor kan verkopen. Doen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » za mar 19, 2011 10:38 pm

Nou... 3 puntjes... verder niet meer aan denken.

Kan iemand mij uitleggen wat NEC ziet in ten Voorden? En waarom staat Sibum nog steeds in het veld?? Kolere wat een prutsers zeg.

Ze houden volgens mij tegen Vistas geen verdediging meer over. Will/ Amieux geschorst en Wellenberg geblesseerd. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Wouter » zo mar 20, 2011 12:12 am

Bij ons kan Bony waarschijnlijk meedoen.

De wedstrijd zal wel weer van een beroerd niveau zijn. Hopelijk kan die dikke patatbakker nog niet meedoen. Dat vind ik zo'n smeerlap.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » zo mar 20, 2011 5:53 am

Altijd negatief die BanJovi...
Je zou ook de prachtige actie van Leroy kunnen benoemen en de schitterende redding van de Keep!

Neuj...als nuilen in je bloed zit... :excited.gif:


:666.gif: :)

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » zo mar 20, 2011 9:20 am

Helemaal gelijk Ramoon...
Cillissen was weer prima vandaag... net als George... maar dat zijn dan (samen met Schone) de beste voetballers van NEC...

Het seizoen is over... ergens is dat wel jammer, want NeC speelt nergens meer voor. Ja, "Kampioen van Gelderland" maar die titel zegt me 0.0.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Wouter » zo mar 20, 2011 11:51 am

Kan die Cilessen niet even een pink verstuiken of zo? Ik heb het gevoel dat hij over twee weken wel eens heel vervelend zou kunnen zijn.

Nee, serieus, goede keeper. Als ik Van Marwijk was, had ik hem meegenomen in plaats van Boschker.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » zo mar 20, 2011 1:21 pm

Zonder verdedigers kan Cillissen het ook niet redden tegen Vitesse hoor.
Wie zullen er in komen... Nuytinck/ Otten/ Zomer?

Dan moet smullen zijn voor aanvallers.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Wouter » zo mar 20, 2011 1:37 pm

Hmm, ik vind die Cilessen echt heel goed. Stukken beter dan Room in elk geval...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » zo mar 20, 2011 2:26 pm

Wouter schreef:Hmm, ik vind die Cilessen echt heel goed. Stukken beter dan Room in elk geval...
Dat dan weer wel... is ook een uitstekende keeper, maar zonder verdediging kan hij natuurlijk niet alles.

We zullen zien. Althans... ik zal het in Turkije meekrijgen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » di mar 22, 2011 8:08 am

'Brugge bereidt miljoenenbod voor op Vleminckx'
Uitgegeven: 21 maart 2011 21:31
Laatst gewijzigd: 21 maart 2011 22:11

AMSTERDAM – Club Brugge heeft zich officieel bij NEC gemeld voor Björn Vleminckx. De club van coach Adrie Koster zou een miljoenenbod voorbereiden op topscorer van de eredivisie.

De technisch directeur van de Nijmegenaren, Carlos Aalbers, bevestigt tegenover VI dat men in gesprek is met de huidige nummer vier van de Belgische Eerste Klasse.

Vleminckx, die maandag met een liesblessure af moest haken voor de interland tegen Oostenrijk, werd voor de winterstop al gevolgd door Club Brugge, maar concreet werd de interesse niet.

De 25-jarige aanvaller is de duurste aankoop uit de clubhistorie van NEC. Hij kwam medio 2009 voor 1,8 miljoen euro over van KV Mechelen. In zijn eerste jaar bij de club scoorde hij acht keer in de competitie, maar een seizoen later is hij met achttien goals uitgegroeid tot topscorer.

Ook vanuit Engeland is er interesse voor Vleminckx die tot de zomer van 2013 onder contract staat bij de ploeg van coach Wiljan Vloet. Onder meer West Ham United zou hem nadrukkelijk volgen.

In het nieuwe magazine van NUsport staat een interview met Björn Vleminckx. Dit nummer ligt vanaf dinsdag in de winkels en is online bestelbaar.
© NUsport

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Jinne » di mar 22, 2011 10:20 am

NEC wil hem graag verkopen. Alle verhalen over eventuele interesse worden als het moet ook zelf in de wereld gebracht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NEC 2010-2011

Bericht door peter » di mar 22, 2011 10:38 am

Kan me niet voorstellen dat Club een miljoenenbod voorbereid op die vent. Als je daar 2-3 miljoen voor neertelt, dan ben je niet helemaal fris, hoor. Moet zeggen dat ik die Vleminckx ook in mijn top-3 meest onsympathieke voetballers van de Eredivisie heb staan, maar dat even terzijde.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NEC 2010-2011

Bericht door wimpey » di mar 22, 2011 8:22 pm

Peter schreef: Moet zeggen dat ik die Vleminckx ook in mijn top-3 meest onsympathieke voetballers van de Eredivisie heb staan, maar dat even terzijde.
Bij mij staat hij bovenaan. Die gast spoort niet. De manier waarop hij laatst tot 2 keer toe een psv-er letsel probeerde toe te brengen was ontoelaatbaar.

Hij moet NEC straks verlaten. Zoveel onkunde en zoveel goals gaan maar een keer samen. Hij moet er nu munt uit slaan. Volgend seizoen maakt ie er hooguit 4.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: NEC 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » di mar 22, 2011 8:29 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Moet zeggen dat ik die Vleminckx ook in mijn top-3 meest onsympathieke voetballers van de Eredivisie heb staan, maar dat even terzijde.
Bij mij staat hij bovenaan. Die gast spoort niet. De manier waarop hij laatst tot 2 keer toe een psv-er letsel probeerde toe te brengen was ontoelaatbaar.

Hij moet NEC straks verlaten. Zoveel onkunde en zoveel goals gaan maar een keer samen. Hij moet er nu munt uit slaan. Volgend seizoen maakt ie er hooguit 4.
Beetje een Bart van de Eede flashback. Alleen was v/d Eede niet zo'n idioot.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » di mar 22, 2011 8:43 pm

Bij mij staan Toivonen en Leonardo nog altijd boven Vlemincks als het gaat om idioten hoor, maar het zou een zegen zijn voor NEC als ze er dat voor terugkrijgen wat ze er voor betaald hebben.

Ik zou een gat in de lucht springen als die jongen volgend jaar weg is. Ik heb echt helemaal niets met die belg...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten