FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » wo jun 15, 2011 2:21 pm

Dat zal hij niet leuk gevonden hebben, nee. De volgende wedstrijd deed Cruz niet mee, maar dat kwam niet daardoor. Intussen had hij namelijk zijn enkel gebroken.

Adriaanse vertrouwde op 'zijn' jeugdspelers, dat is zijn fout geweest. Met Yakubu, Van der Gun en dat soort spelers kom je niet ver. Die jongens hadden het leuk gedaan in de jeugd maar het niveau van Ajax was veel te hoog gegrepen voor hen. Uiteindelijk heeft Beenhakker ingegrepen en spelers gehaald. Maar toen was het vertrouwen in Adriaanse al weg.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door wimpey » wo jun 15, 2011 5:52 pm

Hij heeft het bij AZ en Willem II uitstekend gedaan. Met Porto kampioen geworden. Dus hij kan wel wat.

Bij Ajax was de man m.i. een verschrikking. Het voetbal leek nergens naar en hij bemoeide zich onophoudelijk met het randgebeuren. Typisch een man die alles naar zich toe wil trekken. Kan bij een club ter grootte van Ajax niet.

Bij Twente zie ik hem zomaar slagen. Weinig ego's daar. Da's precies in het straatje van CA. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Lionel » wo jun 15, 2011 5:53 pm

Denk het ook. Zou mooi zijn. Gun het hem wel. Liet AZ echt schitterend voetballen :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door T82 » wo jun 15, 2011 9:15 pm

joey schreef:Met Yakubu, Van der Gun en dat soort spelers kom je niet ver.
Die Yakubu toch. Niet eens een club tegenwoordig: http://www.transfermarkt.de/de/abubakar ... _4326.html
Toch 12 keer in de Champions League meegedaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » wo jun 15, 2011 9:18 pm

Vreemd, zo slecht (dat hij elders nergens mee zou kunnen) was hij nou ook weer niet.

Al zou het me ook niet verbazen als hij inmiddels een jaar of 40 is.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jesse » wo jun 15, 2011 9:20 pm

Ik kan me nog wel een thuiswedstrijd in de CL tegen Milan (kwartfinale) herinneren dat ik hem fantastisch vond. Tropisch hardhout! :headbang.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

FC Twente 2010-2011

Bericht door jabu » wo jun 15, 2011 9:43 pm

Was dat niet tegen Roma toen hij 90 minuten lang Totti opvrat?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door gaizka » wo jun 15, 2011 9:45 pm

Jesse schreef:Ik kan me nog wel een thuiswedstrijd in de CL tegen Milan (kwartfinale) herinneren dat ik hem fantastisch vond. Tropisch hardhout! :headbang.gif:
Kan ik me ook nog herinneren, stond er van te kijken hoe goed hij toen was! Volgens mij kreeg hij de dag erna ook een ontzettend hoog cijfer (misschien wel een 10) in de gazzetta dello sport.

@ Jabu, volgens mij was het Milan.
Laatst gewijzigd door gaizka op wo jun 15, 2011 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Rooie » wo jun 15, 2011 9:45 pm

Die andere donkere jongen (die recent nog bij Sparta speelde, naam even kwijt) liep toen toch een diepe vleeswond op?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door gaizka » wo jun 15, 2011 9:46 pm

Benji schreef:Die andere donkere jongen (die recent nog bij Sparta speelde, naam even kwijt) liep toen toch een diepe vleeswond op?
Anthony Obodai?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Rooie » wo jun 15, 2011 9:46 pm

Die ja.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door gaizka » wo jun 15, 2011 9:48 pm

Benji schreef:Die ja.
Even nagekeken, maar dat was een andere wedstrijd tegen Milan (5e alinea):

http://www.vi.nl/Nieuws-item/55362/Onma ... -Milan.htm

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Rooie » wo jun 15, 2011 9:54 pm

gaizka schreef:
Benji schreef:Die ja.
Even nagekeken, maar dat was een andere wedstrijd tegen Milan (5e alinea):

http://www.vi.nl/Nieuws-item/55362/Onma ... -Milan.htm
Gevolgd door die dramatische pot op een bevroren veld in België...

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door T82 » do jun 16, 2011 8:47 am

Jesse schreef:Ik kan me nog wel een thuiswedstrijd in de CL tegen Milan (kwartfinale) herinneren dat ik hem fantastisch vond. Tropisch hardhout! :headbang.gif:
Vaak als min of meer vijfde verdediger speelde hij toen. Ik was ook fan. Zou toch wel ergens mee moeten kunnen hobbelen in de eredivisie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » do jun 16, 2011 10:03 am

'Nederland gaat meteen last krijgen van Co Adriaanse'

Bekenden roemen aanpak mogelijke nieuwe trainer TwenteCo Adriaanse. © PRO SHOTS
FC Twente heeft goede hoop dat het Co Adriaanse kan verleiden tot een terugkeer in de eredivisie. Hoe verrassend is een rentree van de inmiddels 63-jarige coach die de afgelopen jaren sprak met Feyenoord en Ajax, maar bij die clubs uiteindelijk niet toehapte? AD Sportwereld ging op onderzoek uit.


Als Co dit het moment vindt voor een rentree, dan gaan Twente en de rest van Nederland meteen weer last van hem krijgen. In de goede zin van het woord. Hij blijft de schaker die altijd met wit speelt. En vanuit die aanvalspositie vaak wint. Bij al zijn clubs weet hij zijn aanvallende voetbalvisie erin te brengen. Of het bij Willem II was, bij AZ, bij Porto of bij Salzburg: zijn elftal speelde superaanvallend en alle individuele spelers haalden hun persoonlijke top.

Het gaat Co om de mensen met wie hij moet werken. Hij geeft je de kans om mee te gaan op het traject dat hij heeft uitgezet. Wie niet mee wil of kan, valt bij hem al snel af.
Jan Olde Riekerink'Ik zou het verrassend vinden, maar ook mooi: Co Adriaanse die terugkeert in de top van het Nederlandse voetbal.' Martin van Geel is positief over een mogelijke rentree van de coach die hij goed kent uit hun gezamenlijke tijd bij Willem II en AZ.

Van Geel wijst op het belang voor het Nederlandse voetbal. 'Als onze beste trainers in de eredivisie het beste uit spelers halen, is dat sowieso goed. Beter hier dan bij clubs uit het buitenland.'

Het is een mening die breed wordt gedragen, zo blijkt uit een rondje langs de velden. Het beeld is dat de eredivisie als competitie voorlopig louter kwaliteit inlevert op weg naar een nieuw seizoen. De uit Nederland vertrekkende aanvallers Dzsudzsak, Kubik, Castaignos, Van Wolfswinkel en Vleminckx waren afgelopen jaar bij liefst 108 goals van hun clubs betrokken. Adriaanse zou ook in publicitair opzicht een aanwinst zijn, een blikvanger. En dan direct één uit de topcategorie.

'De laatste jaren gaat het in relatie tot Adriaanse vaak over geld, maar dat is volgens mij toch niet wat hem drijft', meent Jan Olde Riekerink, in het recente verleden zijn assistent bij FC Porto.

'Ik zie Co veel meer als de topcoach die op een gegeven moment denkt: dáár, bij die club, daar kan ik als trainer nog wat toevoegen. Daar kan ik nog winst halen en dáár ga ik honderd procent voor. Als je hem een heel gedegen beleidsplan kunt voorspiegelen, waarbij hij zelf de kers op een taart kan zetten, dan kun je hem in het hart raken. Ook nu hij 63 jaar is.'

Die kers zou voor Adriaanse zijn eerste landstitel in Nederland kunnen zijn. FC Twente heeft een gedegen plan voor het realiseren van zo'n prestatie. In Enschede staat er bovendien een stabiele organisatie en de club heeft inmiddels belangrijke pleitbezorgers in alle lagen van de media. Jan van Halst, vader en zoon Mulder. Voorzitter Munsterman zelf. Ze dragen in belangrijke mate bij aan de positief-kritische wijze waarop Twente wordt benaderd. Je ziet het Van Halst straks meteen zelf op tv zeggen: dat hij al làng vergeten is hoe Adriaanse hem als Ajax-speler ooit verbande naar kleedkamer 2.

De laatste jaren was Adriaanse in beeld bij Feyenoord en Ajax, maar in beide gevallen bedankte hij daar voor een rit in een emotionele achtbaan.

Bij Ajax zag hij zichzelf in de zomer van 2009 niet uitstijgen boven de eeuwige kampenstrijd die hem jaren eerder al eens de kop kostte in de Arena. In 2007 voerde hij goede gesprekken bij Feyenoord. Het klikte met de groep mensen rond Wim Jansen, die helemaal naar Oekraïne reisde om Adriaanse daar als nieuwe coach te strikken. Maar uiteindelijk zag hij er toch vanaf om als Amsterdammer in het hol van de leeuw aan de slag te gaan.

Zijn twijfel vatte hij in één opmerking, die hij bij Jansen en de directie neerlegde. Wat zou die andere Feyenoord-legende, Coen Moulijn, er van vinden als hij trainer zou worden in de Kuip?

In Twenteland heerst toch vooral blije opwinding rond een topclub in wording. Nog steeds, ook na een landstitel, een beker en een Champions League-debuut in de laatste twee jaar. Adriaanse zou met zijn kennis en ervaring het proces in de Grolsch Veste een laatste, beslissende duwtje kunnen geven.

Of zoals AZ-directeur Toon Gerbrands het zegt: 'Als Co dit het moment vindt voor een rentree, dan gaan Twente en de rest van Nederland meteen weer last van hem krijgen. In de goede zin van het woord. Hij blijft de schaker die altijd met wit speelt. En vanuit die aanvalspositie vaak wint.'

Van Geel onderstreept dat. 'Bij al zijn clubs weet hij zijn aanvallende voetbalvisie erin te brengen. Of het bij Willem II was, bij AZ, bij Porto of bij Salzburg: zijn elftal speelde superaanvallend en alle individuele spelers haalden hun persoonlijke top. Bij Salzburg werd Marc Janko Europees topscorer in een systeem waarbij hij als spits voortdurend in en rond de vijandelijke 16-meter kon spelen. Eerder maakte ook een type als Mariano Bombarda bij Willem II aan de lopende band goals. Ook die kon onder Co volledig in zijn kracht spelen.'

Jan Olde Riekerink, zijn assistent bij Porto: ,,Het gaat Co om de mensen met wie hij moet werken. Hij geeft je de kans om mee te gaan op het traject dat hij heeft uitgezet. Wie niet mee wil of kan, valt bij hem al snel af. Wat ik heb meegemaakt, is dat niet alleen spelers binnen een club beter worden met hem erbij, ook de medische staf of andere geledingen. Als je slim bent, kun je veel dingen oppikken. Een club als Twente zou hij nog een stap vooruit kunnen helpen.''
Maar bij Ajax niet, haha.

Adriaanse kiest niet voor het geld? Wat deed hij dan bij die obscure clubs?

Het AD verzuimt te vermelden dat ADriaanse bij al zijn clubs problemen heeft gehad. En zelden een contract heeft uitgediend.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Daily Blind » vr jun 17, 2011 12:22 am

Kastrati maakt overstap van Enschede naar Duisburg
16/06/2011 20:18

FC Twente heeft Flamur Kastrati verkocht aan MSV Duisburg. De club uit de Tweede Bundesliga legde de negentienjarige aanvaller uit Noorwegen voor drie seizoenen vast.

Kastrati kwam begin 2009 over van Skeid Oslo, waar zijn medespelers hem de bijnaam de kleine Drogba gaven. De verwachtingen in Enschede waren dan ook hooggespannen, maar de aanvaller wist deze niet waar te maken.

In tweeenhalf jaar kwam Kastrati geen enkele keer in actie in competitieverband. Sinds de winterstop speelde hij op huurbasis voor VfL Osnabrück, waar hij vier keer scoorde in zestien duels.
Toppertje!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 17, 2011 6:55 am

Sportwereld schreef:Twente verwacht komst Adriaanse snel af te ronden

FC Twente hoopt de onderhandelingen met Co Adriaanse snel af te ronden en hem in de loop van volgende week te presenteren. Bij het begin van de voorbereiding, komende maandag, is de nieuwe oefenmeester zeker nog niet van de partij.
De eerste training zal geleid worden door het driemanschap Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder, van wie de laatste nieuw is in het korps der assistenten. Voorzitter Joop Munsterman gaf eerder al aan zich niet te laten opjagen door de tijd. 'We hebben deskundige assistenten die ons prima door de eerste dagen van de voorbereiding kunnen loodsen,' zei hij in het AD.

FC Twente onderhandelt met Adriaanse over een meerjarig contract. De verwachting is dat beide partijen in het weekend of begin volgende week een akkoord bereiken. Munsterman en diens rechterhand Aldo van der Laan verblijven momenteel voor vakantie in het buitenland. De communicatie met Adriaanse geschiedt grotendeels via de telefoon. Munsterman is volgende week terug in Enschede. Hij zal de nieuwe trainer op een persconferentie persoonlijk willen voorstellen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » vr jun 17, 2011 9:45 am

Ik zou het wel leuk vinden als Adriaanse naar Twente gaat, geeft in ieder geval wat leven in de brouwerij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » vr jun 17, 2011 10:01 am

Uitstekende keuze. Alleen het strookt niet met het "Wenger-beleid" dat Twente wil nastreven. Maar goed, McLaren was er maar 2 jaar, Preud'homme 1 jaar...... het lukte ze de afgelopen jaren toch niet.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 17, 2011 10:06 am

Jesse schreef:Ik kan me nog wel een thuiswedstrijd in de CL tegen Milan (kwartfinale) herinneren dat ik hem fantastisch vond. Tropisch hardhout! :headbang.gif:
Jaaaa! :biggthumpup.gif: Toen dacht ik dat we goud in handen hadden met die gozer.

Een wedstrijd met zegge en schrijven 1 (halve) kans voor VdV. En daarna die traumatische terugwedstrijd met een oud-kakkie die in de 3e minuut van de blessuretijd....

Gek toch dat je van sommige spelers jaren na dato 1 wedstrijd kan herinneren. Zo ook bijvoorbeeld Lindgren een keertje als centrale verdediger tegen Twente in de play-offs, een jaar of 3, 4 geleden. Of Wooter in de openingswedstrijd van de Arena in de competitie tegen NAC in 1996. En bijvoorbeeld Dean Gorré die een keer of 4 scoorde in de beker tegen MVV.

Of veel verder terug bijvoorbeeld op een donkere avond Aron Winter die de enige treffer tegen Dordrecht maakte, ergens in najaar 1991, terwijl Van Gaal net trainer was (en iedereen om Cruijff schreeuwde, toen al).

(is dit licht autistisch? :blush.gif: )
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Thijs » vr jun 17, 2011 10:18 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:(is dit licht autistisch? :blush.gif: )
Ja, haha...dat jij dit soort dingen weet!
Of Wooter in de openingswedstrijd van de Arena in de competitie tegen NAC in 1996.
Musampa.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gesloten