AFC Haarlem (Ajax 2)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Khraa » vr jan 22, 2010 11:22 pm

Net de wedstrijd gezien tegen Excelsior?

Ik dacht dat Ajax - Anderlecht de grootste minachting tov de supporters was die ik ooit gezien had, maar dit sloeg alles. Als je geen zin hebt om te voetballen ga dan een dag vuilnis ophalen, bejaarden verzorgen of iets anders nuttigs. Dit sloeg helemaal nergens op....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door peter » za jan 23, 2010 10:46 am

Deden er al wat Ajacieden mee?

Niet dat we ze ooit terug zien, maar toch...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Daily Blind » za jan 23, 2010 12:29 pm

Peter schreef:Deden er al wat Ajacieden mee?

Niet dat we ze ooit terug zien, maar toch...
Ja Martina was helemaal niks
Vermeulen was dramatisch slecht.
Padt was door de enorm zwakke verdeding een schietschijf voor Excelsior. Had wel enkele uitstekende reddingen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Khraa » za jan 23, 2010 12:33 pm

Padt was redelijk. Hij ging bij het doelpunt uit de vrije trap niet vrijuit.

Ik vind dat hij atletisch vermogen mist.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Thijs » ma jan 25, 2010 2:52 pm

Failliet. Persconferentie om 16.00u
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Scherrer » ma jan 25, 2010 2:52 pm

Nou, handig, al die inspanningen die Ajax ervoor heeft gedaan....
***

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Thijs » ma jan 25, 2010 2:59 pm

Peter schreef: Niet dat we ze ooit terug zien, maar toch...
Toch iets sneller dan gedacht.

Ik vind het altijd vervelend als er een club failliet gaat. Ook Haarlem had echte supporters, mensen die al tientallen jaren bij de club kwamen, vrijwilligers, etcetera. Voor hen is dit een gitzwarte dag.

Zonde, erg zonde.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2010 2:59 pm

Niets aan te doen. Als je zelfs op een benefietavond die de club moet redden geen mensen naar het stadion weet te trekken dan heb je ook geen bestaansrecht meer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door 999 » ma jan 25, 2010 3:09 pm

Tja, Volgens mij is Haarlem echt niet de einge club in de J.L die al jaren een te grote broek aan heeft ..

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2010 3:12 pm

Ik vraag me af waarom Ajax de afgelopen periode zoveel moeite deed om iets van Haarlem te maken? Misschien omdat die club straks onder een nieuwe naam verder gaat met toezicht van Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Baseman » ma jan 25, 2010 3:17 pm

Zo, verrassend nieuws!
Voetbalclub Haarlem houdt op te bestaan

HAARLEM - Voetbalclub Haarlem verdwijnt per direct uit het betaalde voetbal. Maandagmiddag trok de directie de stekker uit de eerste-divisieclub, nadat zondag een laatste gesprek met een mogelijke investeerder op niets was uitgelopen. De club had al bij de rechtbank uitstel van betaling aangevraagd. Haarlem kon al maandenlang de salarissen niet betalen.

Haarlem, hekkensluiter in de Jupiler League, was de laatste maanden bezig om met tal van reddingsacties het voortbestaan van de club veilig te stellen. Dat bleek maandag dus tevergeefs.

De derby tegen Telstar, komende zondag, gaat daardoor niet meer door. Vrijdagavond speelde Haarlem zodoende zijn laatste wedstrijd in het betalde voetbal. Het verloor in Rotterdam met 3-0 bij Excelsior.

De laatste keer dat in Nederland een betaalde club het niet redde, was in 1992. FC Wageningen en VCV Zelland werden in dat jaar opgedoekt.

Haarlem werd opgericht in 1889 en won in het begin van de vorige eeuw twee KNVB-bekers. De club maakte vanaf het begin van het betalde voetbal in Nederland, in 1954, deel uit van de ere- en eerste divisie.

Later meer.
www.sportwereld.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2010 3:17 pm

999 schreef:Tja, Volgens mij is Haarlem echt niet de einge club in de J.L die al jaren een te grote broek aan heeft ..
Ik denk dat er ook nog wel een aantal zullen gaan volgen. Zeker met de komst van de topklasse en de daarbij behorende degradatiemogelijkheid.

Voor de paar overgebleven supporters is het natuurlijk niet leuk. Maar clubs die structureel nauwelijks publiek trekken en de begroting niet rond krijgen hebben gewoon geen bestaansrecht. Het is niet anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Kowalczyk » ma jan 25, 2010 3:27 pm

Marillion schreef:Voor de paar overgebleven supporters is het natuurlijk niet leuk. Maar clubs die structureel nauwelijks publiek trekken en de begroting niet rond krijgen hebben gewoon geen bestaansrecht. Het is niet anders.
Ja. Dat is beslist waar. Zal ook niemand ontkennen, denk ik.

Maar toch: triest is het wel. Zo'n oude club (1889), met zo'n eerbiedwaardige traditie, een landstitel en twee Nederlandse bekers in de prijzenkast... Ik leef mee met de supporters en de echte clubmensen.

Maar inderdaad: het is niet anders. Er is hard gewerkt en overal gesmeekt en gebedeld om dit te verijdelen. Maar op zeker moment stopt het.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Toppie » ma jan 25, 2010 3:49 pm

Zonde van zo'n club, weinig trouwe supporters, ik herrinner me nog Frank Kramer en Ruud Gullit in die goeie ouwe tijd.

Jammer
Laatst gewijzigd door Toppie op ma jan 25, 2010 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door GangstaRiB » ma jan 25, 2010 3:53 pm

Er zijn wel een aantal fanatiekelingen die 2 jaar geleden nog de halve Arena probeerden te verbouwen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2010 3:56 pm

Treurig is het zeker. Aan de andere kant, en ik begrijp dat de supporters in kwestie er nu waarschijnlijk anders over denken, het heeft ook wel weer iets om als laatste der mohikanen bewust het einde van je club mee te maken.

Kijk, het nieuws komt niet als een donderslag bij heldere hemel. Je leeft hier als supporter als het ware langzaam naar toe. Het stadion ziet er iedere week weer wat meer vervallen uit. Het vak waar je in staat heb je in de loop der jaren leger zien worden. Waar je eerst nog hier en daar mensen herkend kun je op een gegeven moment bijna overgaan tot het persoonlijk begroeten van je medesupporters. En met die mensen heb je dan de laatste nederlagen nog staan slikken. Zelfs de derby tegen Telstar is al jaren niet meer wat het geweest is. Zeuren over alles en iedereen en ondertussen tegen beter weten in toch blijven hopen dat het nog goed zou komen. Tot op een gegeven moment het onvermijdelijke moment daar is waar de stekker er uit gaat. En dat moet dan ook maar op een koude maandagmiddag in januari. Er zullen er vanavond wel een paar in de kroeg zitten. Moederziel alleen of met een klein groepje lotgenoten hun verdriet verdrinken.

Je zou er een mooi boek over kunnen schrijven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 25, 2010 3:57 pm

Jammer dit zeg, ik had een stad als Haarlem absoluut een club in het betaalde voetbal gegund. En een lange traditie verdwijnt hiermee, zonde.
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door GangstaRiB » ma jan 25, 2010 4:00 pm

Nou ja... Haarlem is niet echt een voetbalstad hoor. Het is zonde, maar als er maar 500 man per wedstrijd zitten, moet je je afvragen of je zo door wil gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 4:17 pm

Opgeruimd staat netjes. We missen niets aan Haarlem.

Jammer dat een club met traditie verdwijnt? Waar blijkt dan uit dat Haarlem nog iets toe te voegen heeft? En ach, de Koninklijke HFC speelt ook bij de amateurs. Geeft niets.

Wat zou er nu met die overbodige Ajacieden gebeuren? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Rooie » ma jan 25, 2010 4:19 pm

Die komen terug. De Telegraaf meldt dat Ajax hier al speciale regelingen voor had getroffen met de knvb.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Thijs » ma jan 25, 2010 4:21 pm

GangstaRiB schreef:Er zijn wel een aantal fanatiekelingen die 2 jaar geleden nog de halve Arena probeerden te verbouwen.
Toen namen ze nog 3.000 man mee. De échte kern getrouwen is bij elke club altijd redelijk klein.
Hoeveel zullen er bij ons overblijven als we ooit op plekkie 20 in de Jupiler League staan?

Om in te gaan op het verhaal van Marillion, het hoeft niet altijd verkeerd af te lopen. Toen ik door m'n vader in 1993 werd meegenomen naar De Koel, stond ik volgepakt tussen 7.000 man te kijken naar een eredivisie-elftal. Tien jaar later stond VVV laatste in de eerste divisie. 1400 toeschouwers, waarbij er 700 waren bijverzonnen door de clubleiding. Koud, winderig, in je eentje op die tribune, en zien hoe je door BV Veendam werd weggepist met 1-4. Naar uitwedstrijden namen ze altijd een mannetje of zes mee. Zes. Die hoopten ook, zéker tegen beter weten in, dat het goed zou komen. En die zes man hadden toen ze in dat uitvak in Haarlem stonden, na weer een pandoering van jewelste, nooit durven dromen dat ze acht jaar later in het linkerrijtje van de eredivisie stonden. Nieuw stadion wordt gebouwd, elke wedstrijd uitverkocht, 10 miljoen gevangen voor je middenvelder en je club leeft in je regio.
Ik denk ook dat die zes mensen nu elke wedstrijd gewoon met elkaar op de tribune zitten, een biertje drinken, en nog vaak terugmijmeren aan die koude maandagavonden in Velsen en Dordrecht. Terwijl die 7.000 anderen elke dag op hun werk lopen te schreeuwen over hoe-goed-VVV-wel-niet-is, dat ze de club nooit meer in de steek zullen laten en dat ze Europa in zullen gaan. Maar als VVV over tien jaar weer degradeert, en een tweede Fortuna Sittard wordt, dan zijn die 7.000 man weg. En wie zitten er dan nog? Die 700 Venlonaren, en die zes oude getrouwen.

Haarlem heeft voor mij nooit iets speciaals betekent. Maar ik moet er niet aan denken dat ik Ajax ooit moet verliezen, en daarom voel ik mee met die zes oude getrouwen van Haarlem. Veel meer zullen het er niet zijn, maar zij waren de echten. Diep respect!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 4:33 pm

Tja, maar het zijn er maar zes, he?

Wel knoeiwerk van Ajax trouwens. Voor je met een satellietclub in zee gaat controleer je toch even of die aan het einde van het seizoen nog bestaat? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Khraa » ma jan 25, 2010 4:45 pm

Ze hebben er rekening mee gehouden, met betrekking tot de overschrijvingen van de verhuurde spelers.

Niet zo zeuren dus....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door Jinne » ma jan 25, 2010 4:50 pm

Dan neem je joey's laatste pleziertje ook nog af. :1evil.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Haarlem (Ajax 2)

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 4:53 pm

Ik heb een hoop pleziertjes, Jinne. :neutral.gif:

Het is toch vreemd? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie