Feyenoord 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Feyenoord 2009-2010

Bericht door Duke » di jun 23, 2009 7:46 pm

Hier alles over Feyenoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Jinne » wo jun 24, 2009 8:23 am

Telegraaf.nl
AMSTERDAM - Feyenoord wil zich versterken met de transfervrije Nourdin Boukhari en heeft de interesse kenbaar gemaakt bij zijn zaakwaarnemer Sören Lerby. Boukhari traint momenteel mee met NAC, dat geld zoekt voor een aanbieding.

In Portugal wordt Feyenoord in verband gebracht met Milan Purovic, een Montenegrijnse spits van 1.93 meter, die weg mag bij Sporting Lissabon.
Opmerkelijke keuze om voor een ex-Ajacied/Spartaan te gaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 9:57 am

Ach, waarom niet? Wel een Rotterdammer.

Goed nieuws. Met dit soort spelers win je de oorlog niet.

@BZ: stelt dit je een beetje gerust?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Ramona » wo jun 24, 2009 10:18 am

Eerst zien dan geloven...
Het kan zomaar zijn dat Mario van dat soepzooitje een hecht en knokkend team weet te maken...en je hebt gezien waartoe dat toch kan leiden...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Jöhnk » wo jun 24, 2009 10:47 am

Logische aankoop. Boukhari staat erom bekend dat hij vaak scoort in de Kuip.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door brigade zuid » wo jun 24, 2009 1:28 pm

joey schreef: @BZ: stelt dit je een beetje gerust?
Ik ben nooit ongerust geweest Joey, ik constateer alleen dat als het puntje bij paaltje komt er toch wel degelijk wat dingen mogelijk zijn ondanks dat ze diep in de schulden zitten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Bert » wo jun 24, 2009 1:51 pm

Jöhnk schreef:Logische aankoop. Boukhari staat erom bekend dat hij vaak scoort in de Kuip.
:smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 2:39 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef: @BZ: stelt dit je een beetje gerust?
Ik ben nooit ongerust geweest Joey, ik constateer alleen dat als het puntje bij paaltje komt er toch wel degelijk wat dingen mogelijk zijn ondanks dat ze diep in de schulden zitten.
Maar ze gooien dat beetje geld net zo gemakkelijk over de balk, BZ. Boukhari, daar word ik niet bang van. Jij wel?
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door brigade zuid » wo jun 24, 2009 3:32 pm

Ik wel, het is toch een Marokkaan he.. :hypocrite.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door goodfella » wo jun 24, 2009 8:16 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef: @BZ: stelt dit je een beetje gerust?
Ik ben nooit ongerust geweest Joey, ik constateer alleen dat als het puntje bij paaltje komt er toch wel degelijk wat dingen mogelijk zijn ondanks dat ze diep in de schulden zitten.
Er zijn inderdaad dingen mogelijk daar. Zo kunnen ze Dani Fernandez en Boukhari contracteren. :blub.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door peter » wo jun 24, 2009 8:23 pm

Leo Beenhakker is natuurlijk helemaal wild van Boukhari. Hij had hem nota bene ook naar Ajax gehaald als nieuwe nummer 9.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Jöhnk » wo jun 24, 2009 9:26 pm

Inderdaad, duidelijk een idee van Beenhakker.

B&B zijn Feyenoord nog dieper de put in aan het werken. Dat had ik niet verwacht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door 999 » wo jun 24, 2009 9:32 pm

Tja, er is bijna geen cent te makken, ze moeten toch iets ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 10:01 pm

Feyenoord gelinkt aan Purovic

AMSTERDAM - In Portugal wordt Feyenoord nadrukkelijk in verband gebracht met Milan Purovic, een Montenegrijnse spits van 1.93 meter, die weg mag bij Sporting Lissabon. Zoran Stojadinovic, zaakwaarnemer van de speler, bevestigt in de Portugese pers de interesse van Feyenoord. Purovic speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor het Turkse Kayserispor, waarvoor hij in achttien duels viermaal scoorde. Daarvoor kwam hij uit voor Rode Ster Belgrado en Buducnost Podgorica. Purovic is voormalig jeugdinternational van Servië en A-international van Montenegro.
Telegraaf

Zou anderhalf miljoen euro kosten.
Laatst gewijzigd door joey op wo jun 24, 2009 10:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Jöhnk » wo jun 24, 2009 10:04 pm

999 schreef:Tja, er is bijna geen cent te makken, ze moeten toch iets ...
Je kunt ook niks doen. Boukhari en Dani brengen Feyenoorrd toch niks verder. Het enige wat er gebeurt is dat de schuldenlast nog verder oploopt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 10:40 pm

Feyenoord terug in race voor Cissé

ROTTERDAM - Een overgang van Sekou Cissé van Roda JC naar Feyenoord leek vanwege de hoge transfersom volledig van de baan, maar de Rotterdammers hebben de onderhandelingen toch heropend.

Sekou Cissé. FOTO PRO SHOTS
Afgelopen dinsdag sprak Roda-directeur Martin van Geel opnieuw met een afvaardiging van Feyenoord. Eerder had een externe geldschieter toegezegd de transfer voor Feyenoord te financieren, maar hij wilde daarvoor maximaal 2,5 miljoen euro geven. Aangezien dat bedrag niet in buurt komt van wat Roda wenst en Feyenoord geen eigen geld heeft om bij te springen, leek de deal afgeketst.

Ook met FC Twente blijft Van Geel in gesprek. PSV heeft laten weten de interesse in de Ivoriaan voorlopig op een laag pitje te zetten.

Nourdin Boukhari staat in de belangstelling van drie Europese clubs. De transfervrije middenvelder (29) houdt zijn conditie momenteel op peil bij NAC Breda, dat zelf niet over voldoende financiële middelen beschikt om de Rotterdammer opnieuw vast te leggen.

De zaakwaarnemer van Boukhari, Sören Lerby, zou volgens de linkspoot ook door technisch adviseur Leo Beenhakker zijn gepolst over een transfer naar de Kuip. Bij Feyenoord spelen al twee jongere broers van Boukhari in de jeugdopleiding, terwijl de zoon van zijn vrouw, pupil Noah Lang, er één van de grootste talenten is

Volgens Feyenoord-trainer Mario Been ligt ‘de zaak Boukhari’ anders. ,,Hij is bij ons aangeboden,’’ zegt Been. ,,Dat is iets anders dan dat wij interesse hebben getoond. Berichten over de komst van Boukhari naar Feyenoord zijn dan ook klinkklare onzin.’’

Been verwacht nog voor het eerste oefenduel, zaterdagmiddag tegen zondag-hoofdklasser SC Feyenoord op Varkenoord, te kunnen beschikken over een nieuwe rechtsbenige centrale verdediger. ,,Daar reken ik wel op,’’ zegt Been.

Vervolgens zal de Rotterdamse aanvalslinie worden versterkt. Feyenoord zoekt een aanvaller die ook aan de zijkanten goed uit de voeten kan. ,,Georginio Wijnaldum zie ik niet als een buitenspeler. Die komt beter tot zijn recht in de as.’’

In de Portugese media verklaarde makelaar Zoran Stojadinovic deze week dat zijn pupil Milan Purovic is benaderd door Feyenoord. De Montenegrijn van Sporting Lissabon mag verkassen uit Portugal.
AD

Boukhari niet dus?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door 666 » wo jun 24, 2009 10:54 pm

Feyenoord die Purovic koopt noemen we hier in casa 666 een win-win situatie. Is ie bij Sporting van de loonlijst af en in Rotterdam hebben ze er weer een prutsend stuk brandhout bij.

joey schreef:
Feyenoord gelinkt aan Purovic

AMSTERDAM - In Portugal wordt Feyenoord nadrukkelijk in verband gebracht met Milan Purovic, een Montenegrijnse spits van 1.93 meter, die weg mag bij Sporting Lissabon. Zoran Stojadinovic, zaakwaarnemer van de speler, bevestigt in de Portugese pers de interesse van Feyenoord. Purovic speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor het Turkse Kayserispor, waarvoor hij in achttien duels viermaal scoorde. Daarvoor kwam hij uit voor Rode Ster Belgrado en Buducnost Podgorica. Purovic is voormalig jeugdinternational van Servië en A-international van Montenegro.
Telegraaf

Zou anderhalf miljoen euro kosten.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door joey » wo jun 24, 2009 11:15 pm

:headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » do jun 25, 2009 9:05 am

Been: Boukhari alleen aangeboden
25 juni 2009 K

Mario Been ontkent in het Algemeen Dagblad dat Feyenoord belangstelling heeft voor Nourdin Boukhari. "Hij is bij ons aangeboden. Dat is iets anders dan dat wij interesse hebben getoond. Berichten over de komst van Boukhari naar Feyenoord zijn dan ook klinkklare onzin."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr jun 26, 2009 6:20 pm

Been: "Instelling bij de spelers fantastisch"
Mario Been kijkt tevreden terug op de eerste trainingsweek bij zijn nieuwe club Feyenoord. Hij merkt echter wel dat zijn trainingsaanpak nog wat aanpassingsproblemen oplevert.

"Het plezier en de instelling bij de spelers zijn fantastisch. Alleen merk ik dat de spelers de manier van trainen niet gewend zijn. Dan doel ik voornamelijk op het conditionele aspect. Dat pakken wij op een andere manier aan dan voorheen gedaan werd", legde de trainer uit op de website van zijn club.

Zaterdagmiddag neemt zijn ploeg het in een oefenwedstrijd op tegen de amateurtak van Feyenoord, een wedstrijd die in 1993 voor het laatst op het programma stond. "Ik ben blij dat deze traditie in ere is hersteld. Ik heb voor beide clubs gespeeld, dus het wordt voor mij een bijzondere wedstrijd", aldus Been, die niet van plan is met al zijn spelers te experimenteren.

"Het zal niet de grote wisselshow worden. Jon Dahl Tomasson zou eventueel de negentiende speler kunnen zijn. Maar dat is afhankelijk van hoe hij ervoor staat en of hij zelf al wil spelen", vertelt de oud-trainer van Excelsior en NEC Nijmegen, die niet de beschikking heeft over de centrumverdediger André Bahia en Ron Vlaar.

Laatstgenoemde is content met zijn eerste volledige week met de groep sinds lange tijd. "Ik heb een aardige week achter de rug. Het is belangrijk dat ik weer mee kan doen aan de groepstraining en mijn knie zo kan wennen aan de prikkels. Ik neem absoluut geen risico’s en leg mezelf ook geen druk op", vertelt Vlaar. "De club doet dat ook niet en dat is prettig."
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door generaal » vr jun 26, 2009 7:11 pm

De Feyenoorders hebben er een verdediger bij: Ignjatovic, een 21-jarige lange Serviër die op huurbasis overkomt van Borac Cacak.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Jöhnk » vr jun 26, 2009 7:14 pm

Dat is toch die club uit de UEFA-cup? Ik herinner me ervan dat een of andere oudgediende daar met afstand de beste speler was. (De rest was dus prut.)

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door generaal » vr jun 26, 2009 7:16 pm


Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Aristides » vr jun 26, 2009 9:35 pm

Vandaag in de NRC en nu ook op de website:
‘Geld voor Feyenoord als spelers stad helpen’
Gepubliceerd: 26 juni 2009 16:45 | Gewijzigd: 26 juni 2009 16:49
Door onze redacteur Mark Hoogstad

Rotterdam, 26 juni. De gemeente Rotterdam moet het noodlijdende Feyenoord een borgstelling van 20 miljoen euro verstrekken. In ruil daarvoor zouden de contractspelers zich minimaal vier keer per jaar nuttig moeten maken voor de stad.
Zodra de voetbalclub uit Zuid financieel weer gezond is, wordt de borgstelling beëindigd.

Dat voorstel doet Paddy Roomer, de deelgemeentevoorzitter van Hoek van Holland en namens de PvdA kandidaat-lijsttrekker voor de raadsverkiezingen van maart 2010. Feyenoord worstelt met een schuld van 21 miljoen euro. Roomer: „Feyenoord is van onschatbare waarde voor Rotterdam. Die club mag niet omvallen. Als de gemeente garant staat, stappen investeerders eerder in.”

Als tegenprestatie zouden de spelers volgens Roomer als ambassadeur moeten meewerken aan projecten ter bevordering van het sociaal-maatschappelijke welzijn in de tweede stad van Nederland. Hij denkt daarbij onder meer aan het geven van voetbalclinics op basisscholen en het begeleiden van taalcursussen in achterstandswijken. „De stad wordt er beter van, want reken maar dat een idool als Giovanni van Bronckhorst meer indruk maakt dan welke welzijnswerker dan ook.”

Saillant detail: Roomer werd zelf geboren in Spangen, de thuisbasis van zijn favoriete voetbalclub Sparta in Rotterdam-West, waar hij („Ik ben een echte linkspoot”) als jeugdspeler actief was. „Ik gun Sparta het beste, maar Feyenoord verkeert in acute nood en vertegenwoordigt een grotere marktwaarde dan Sparta.” Excelsior, de derde profclub van Rotterdam, profiteert indirect mee van een opleving van Feyenoord, want beide clubs hebben het samenwerkingsverband dit voorjaar nieuw leven ingeblazen.

Wethouder Dominic Schrijer (grotestedenbeleid, PvdA), aanjager van het Pact op Zuid, staat „niet onwelwillend” tegenover Roomers voorstel. Hij kaart het binnenkort aan binnen het stadsbestuur. „Clubs in Engeland laten zien hoe succesvol zij op sociaal-maatschappelijk vlak kunnen zijn door hun spelers in te zetten als rolmodellen.”
Die Paddy is niet meer dan een pad, een minkukel die het heeft geschopt tot voorzitter van een deelgemeente en nu ineens vreest voor zijn baantje, de PvdA leed een enorme nederlaag bij de verkiezingen. Hij mag morgen de aftrap verrichten voor een voetbaltoernooi in Hoek van Holland en denk zo nog wat stemmen te winnen.

Die Dominic Schrijer is een van de machtige bazen in Rotterdam, wat hij zegt is wel van belang.

De achterliggende gedachte dat de gemeente veel geld in feyenoord wil pompen, zonder in conflict te komen met Europese regels. Het nieuwe stadion is zo'n mogelijkheid, maar dan moet feyenoord wel in leven gehouden worden tot dat nieuwe stadion.

url: http://www.nrc.nl/sport/article2283337. ... tad_helpen
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door jabu » vr jun 26, 2009 9:42 pm

Zullen dit jaar dan die talentvolle maar goedkope Zuid-Amerikaanse spelers naar De Kuip komen? :hypocrite.gif:

Plaats reactie