NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Wouter
Berichten: 18879
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » di jul 28, 2009 7:44 pm

banjavi schreef:
"Ik ben geen speler die op de bank gaat zitten”.
Dank denk ik toch dat je ergens anders eter tot je recht komt... luie hond!
Een plaats in de basis verdien je op het moment echt niet. Dan weer te dik, dan weer last van je rug, dan weer last van je enkel, dan wéér te zwaar, dan issie weer boos... lazer op met dat kereltje dan. Vervelend, verwaand mannetje.

En van die zwee moet ik het ook nog maar zien. Maargoed, aaar kan ik niet over oordelen.
Hehe, die is mooi bij jullie gedumpt. Bij ons komt ie er niet meer in.

Dat die oude griezel met die Feyenoord-tattoo (of had die nepperd hem nou weg laten halen) trouwens ook nog meedoet...Zou wel lachen zijn als Pothuizen een eigen doelpunt zou maken in Arnhem.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » di jul 28, 2009 8:59 pm

Beetje frust, Wouter? :666.gif: :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18879
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » di jul 28, 2009 10:59 pm

Ik vind het gewoon wel grappig dat jij als Ajax-dame zo'n halfbakken Feyenoord-hoolie aanmoedigt. Ik vind hem echt de meest afschuwelijke voetballer die in de afgelopen twintig jaar in de eredivisie heeft gespeeld.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » wo jul 29, 2009 7:48 am

Afbeelding


Moooi he... :00001741.gif: :smallgrin.gif:


Je weet onderhand toch wel dat ik niet in een hokje te duwen ben, Wouter?!

Wouter
Berichten: 18879
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » wo jul 29, 2009 3:03 pm

Ik weet niets over jouw lijn, Ramona... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » do jul 30, 2009 7:34 am

Leuk gevonden... :)

"Swansea City in de markt voor Van Beukering"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 08:18 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:24

Voor Johnny van Beukering wacht mogelijk een Brits avontuur nu Swansea City hengelt naar de diensten van de speler. De club uit Wales komt uit in de Championship, de één na hoogste divisie. De Graafschap wil de aanvaller ook nog steeds overnemen, maar Van Beukering wil het liefst op het hoogste niveau uitkomen.

http://www.forzanec.nl/

Wouter
Berichten: 18879
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Wouter » do jul 30, 2009 3:12 pm

Die past in elk geval niet in elk hokje... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » do jul 30, 2009 9:52 pm

Fernández gooit wat olie op het vuur
don. 30 juli 2009

Dani Fernández gooit wat olie op het vuur van de wedstrijd van komende zondag. Op de website van Feyenoord zegt hij dat hij ervan overtuigd is dat Feyenoord zondag een goed resultaat kan boeken in de eerste competitiewedstrijd tegen NEC. Hiermee is het psychologische spelletje begonnen.

Voor de Spanjaard wordt het een bijzonder duel, want hij treft de club waarbij hij de afgelopen anderhalf jaar zijn eerste schreden in de eredivisie zette. Toch zal het hem geen pijn doen om de Nijmegenaren in het shirt van Feyenoord te verslaan, zegt hij. ‘Ik speel nu voor Feyenoord en hier probeer ik elke wedstrijd te winnen. Dus ook van NEC, zo zit het voetbal nu eenmaal in elkaar. Natuurlijk wordt het een bijzondere wedstrijd voor mij. NEC heeft mij een grote kans geboden, maar als de wedstrijd begint kan ik daar niet meer aan denken. Dan zijn het even niet mijn vrienden bij NEC, deze wedstrijd moet ik winnen.’

Fernández weet wat het is om te winnen in De Kuip, want vorig seizoen vertrok NEC dankzij een 0-2 overwinning met drie punten uit Rotterdam. ‘We kwamen toen naar De Kuip om een goed resultaat te halen en waren niet bang’, zegt hij. ‘NEC zal dit jaar ook niet bang zijn. Ze hebben een goed team en zullen ervan overtuigd zijn dat ze weer kunnen winnen. Maar Feyenoord moet sterk zijn en uitstralen dat het dit keer niet zal gebeuren.’

Met de wedstrijd tegen NEC gaat het seizoen bij Feyenoord echt beginnen voor Fernández. De verdediger maakte de afgelopen weken een goede indruk in de voorbereiding en voelde zich zelf al snel thuis bij zijn nieuwe club. ‘Ik kende niemand toen ik hier kwam, maar ik ben goed opgevangen. Verschillende jongens spreken Spaans, dus dat maakt het makkelijker om me aan te passen. Bovendien ga ik zelf Nederlands leren, zodra ik alle formaliteiten afgerond heb.’

Volgens Fernández maakt Feyenoord zondag een goede kans om NEC te verslaan. Hij merkte de afgelopen weken dat het niveau op de trainingen erg hoog was, terwijl Feyenoord ook in de oefencampagne goede resultaten boekte. ‘Het niveau op de trainingen is hoog. Bij Barcelona hadden we ook goede talenten in de groep, dus ik was wel wat gewend. Maar hier lopen ook heel goede spelers, het niveau aan de bal is heel erg hoog. Het zorgt ervoor dat ik tijdens de trainingen erg gefocust moet zijn.’

Bovendien denkt hij dat Mario Been zal weten wat er nodig is om NEC te verslaan. ‘Wij zullen er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen. Hij is een goede motivator en zorgt ervoor dat iedereen honderd procent scherp is.’

Voor Fernández zelf wordt de wedstrijd tegen NEC er in ieder geval één waar hij lange tijd naar uitgekeken heeft. Tijdens de eerste training en de Open Dag merkte hij al hoezeer Feyenoord leeft onder haar supporters en dat smaakte naar meer. ‘Mensen houden van de club, dus moet je als speler alles geven.’ Bang dat hij te zeer geïmponeerd raakt door de atmosfeer is hij niet. ‘Ik heb in grote stadions gespeeld zoals Camp Nou. Feyenoord is een mooie club en heeft een mooi stadion, maar als de scheidsrechter voor het eerst fluit moet je alles om je heen vergeten. Dat is beter dan dat je om je heen gaat staan kijken naar al die mensen.’


En wij zullen er alles aan doen om Been en Fernández een beroerde start van de competitie te bezorgen! Come on NEC!

http://www.detrouwehonden.nl/



:necsjaal.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do jul 30, 2009 10:07 pm

Bang dat hij te zeer geïmponeerd raakt door de atmosfeer is hij niet. "Ik heb in grote stadions gespeeld zoals Camp Nou"
Ik weet nog dat hij zei dat Feyenoord veel groter was dan Barca... bij de eerste training. Dus beetje vreemde vergelijking dan... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » do jul 30, 2009 10:12 pm

Mwah... hij vreest Vleminckx...terecht... 0-1! :headbang.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do jul 30, 2009 11:01 pm

Ramona schreef:Mwah... hij vreest Vleminckx...terecht... 0-1! :headbang.gif:
Oh ja?

Ik vind Die Dani echt een kwijlebal... bah...
Als hij zo denkt supporters aan zich te binden... brrr... ik heb er een hekel aan.

Als Vlemincx nu ook gaat zeggen dat NEC de mooiste club van Nederland is, mag hij van mij ook per direct een persverbod krijgen. Ik houd daar totaal niet van.

Totdat hij strax weer naar Barca kan, dan is Feyenoord ineens niet meer zo mooi en komt de trein maar 1x langs. Lazer toch op met dat soort uitspraken. Ik snap wel dat je dat MOET zeggen, maar zeg dan gewoon nix.

El Ak is ook zo'n voorbeeld. Kwijlebal eerste klas.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr jul 31, 2009 11:07 am

Ha, dan ben ik daar nog... :cheer.gif:

Met NEC een lang weekendje naar Tenerife
vrij. 31 juli 2009

Heb je nog geen vakantie gehad, wil je toch nog weg uit het regenachtige Nederland, en deze dagen dan nuttig besteden? Zorg dan dat je op zaterdag 22 augustus op Tenerife zit. NEC is namelijk uitgenodigd om de openingswedstrijd van het Spaanse voetbalseizoen te spelen in en tegen CD Tenerife.

Deze wedstrijd is ter vervanging van de wedstrijd tegen FC Utrecht die op 21 augustus gepland was maar niet door mocht gaan van onze burgemeester.



Afbeelding
Het Estadio Heliodoro Rodríguez López in Santa Cruz op Tenerife

http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 31, 2009 11:10 am

Gaat NEC het stadion nog eens uitbreiden?
Ajax!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr jul 31, 2009 11:13 am

Giacomo Puccini schreef:Gaat NEC het stadion nog eens uitbreiden?

Breek me de bek niet los...al lijkt er wat schot in te zitten... :excited.gif:

Amsterdams en Rotterdams bureau mogen nieuwe Goffert tekenen
din. 28 juli 2009

De Gelderlander weet vandaag te melden dat de gemeente Nijmegen een voorzichtige nieuwe stap heeft gezet op weg naar een nieuw NEC stadion. De gemeente heeft de adviesbureaus Arup (Amsterdam) en KCAP (Rotterdam) samen de opdracht gegeven om een stedenbouwkundig ontwerp te maken voor het nieuwe stadion, dat omdat het natuurlijk véél meer is dan alleen voetbal en daarom in gemeentelijk jargon wordt aangeduid met Topsport en Innovatiepark (TIP).

De beide bureaus schijnen 'een schat aan ervaring te hebben' (zo was/is KCAP betrokken bij de bouw van de badmintonhal in Peking en bij de plannen voor een nieuw Feyenoord-stadion), maar het is altijd maar weer de vraag hoe zo'n randstedelijke Feyenoord Ajax Combinatie uitpakt.

Hoe dan ook, er zit dus weer wat schot in de zaak. Overigens hebben de bureaus de opdracht mee gekregen zich te richten op twee locaties: het terrein naast de Dukenburgse brug en de huidige locatie op De Goffert. Het is dus nog steeds noodzaak die petitie om in de Goffert te blijven te ondertekenen, mocht je dat nog niet gedaan hebben!


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr jul 31, 2009 3:40 pm

Vooruitblik: Feyenoord-NEC
vrij. 31 juli 2009

Aanstaande zondag mag NEC voor haar eerste competitieduel in het seizoen 2009-2010 afreizen naar Rotjeknor. Hier zal NEC het opnemen tegen het Feyenoord van Mario Been. Mario Been zult u denken? Ja die! Die man die voor een enorme uitdaging staat om te zorgen dat Feyenoord dit jaar niet weer in eigen huis verliest van NEC zoals vorig seizoen en het seizoen dáárvoor. Maar natuurlijk ook om de jongens daar weer hoger te laten eindigen.

01-02-2009 NEC-Feyenoord 1-0
05-10-2008 Feyenoord-NEC 0-2
02-03-2008 Feyenoord-NEC 1-3
23-12-2007 NEC-Feyenoord 0-2


Na het vertrek van onze beste trainer aller tijden, die ons binnen en buiten de Goffert gekke dingen liet zien, vertrok ook Dani Fernandez richting de Kuip. De Spanjaard, die voor NEC te duur was, tekende na een lange soap voor 3 jaar in Rotterdam. Verder trokken de Rotterdammers o.a. Sekou Cissé en Aleksandsar Ignjatovic aan.

Het seizoen 2009-2010 begint dus zondag! NEC heeft vergeleken met vele vorige jaren de selectie al ruim voor de start van de competitie rond en er is flink geinvesteerd. De huidige selectie zal samen met de nieuwe coach Dwight Lodeweges en nieuwbakken Rick ten Voorde, Rens van de Eijden, Bjorn Vleminckx, Niels Wellenberg en Erton Fejzullahu er voor moeten zorgen dat we dit jaar weer in het linkerrijtje terrecht komen!

Om deze doelstelling te volbrengen moeten er zondag het liefst 3 punten worden gepakt. Het zal vast geen makkelijke wedstrijd worden, want als we de noteringen van Unibet moeten geloven wordt het een zware middag. Bij winst Feyenoord krijg je je inleg x 1,55. Bij gelijkspel x 3,70 en bij winst van onze mannen maar liefst x 5,75.

Resultaten tegen Feyenoord:

Eredivisie
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT

Thuis 33 9 4 20 40 61
Uit 33 3 7 23 24 61
Totaal 66 12 11 43 64 122

Succes jongens!
El Kabir & Kivuvu starten tegen Feyenoord
vrij. 31 juli 2009

Vanochtend heeft de selectie van Dwight Lodeweges achter gesloten deuren getraind. Toch weet Omroep Gelderland te melden dat NEC zondag waarschijnlijk start met Moestafa El Kabir en Dominique Kivuvu in de basis.

"We willen rustig toewerken naar de start van het seizoen", zegt trainer Dwight Lodeweges. "Wij vinden het ook leuk als mensen komen kijken hoor. Maar je weet niet wie er meekijkt."

Youssef 'ik wil naar Feyenoord' El Akchaoui heeft er in ieder geval zin in: El Ak: "Het is altijd bijzonder om daar te spelen. Ik heb er in de jeugd gespeeld. En iedereen kent de verhalen van afgelopen zomer (El Ak solliciteerde meerdere malen om met Mario mee te gaan naar De Kuip). Het zijn altijd mooie wedstrijden." Tegen zijn voormalige trainer spelen is aan de ene kant, wel, maar ook weer niet bijzonder. "Dat heb ik wel vaker gedaan. Dus dat is niet gek. Ik moet nu zorgen dat meneer Been nu verliest. Dat is het eigenlijk."

Ondanks het feit dat Mario Been het bij Feyenoord aardig op orde lijkt te hebben heeft Björn Vleminckx vertrouwen in een goed resultaat. "Ik heb er echt zin in om te beginnen", zegt de blonde aanvaller van NEC. "Ik denk dat wij er klaar voor zijn. Wij hebben hard getraind en zijn volgens mij ook fysiek sterk."

De Belg zegt nog te moeten wennen. "Ik heb me moeten aanpassen aan de Nederlandse stijl van spelen. Ik zal nog tijd nodig hebben. Ik speelde altijd met twee spitsen, met drie is toch anders. Je loopt andere lijnen."

Opstelling NEC:
Babos;
Wellenberg, Van Eijden, Zomer, El-Akchaoui;
Kivuvu, Schöne, Davids;
Ntibazonkiza, Vleminckx, El Kabir.

Afbeelding
Hopelijk zondag weer een (wereld)goal van Kivuvu tegen Feyenoord!
http://www.detrouwehonden.nl/



COME ON, NEC!!! :necsjaal.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 4:22 pm

Twijfel of het middenveld sterk genoeg is! Maar Kivuvu brengt wel wat meer body, zodat Schone meer dieper kan gaan spelen. De laatste aankoop staat er dus niet in. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over hem, dus ik ben een beetje verbaasd dat hij niet speelt.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr jul 31, 2009 4:35 pm

Zlatan Son of God schreef:Twijfel of het middenveld sterk genoeg is! Maar Kivuvu brengt wel wat meer body, zodat Schone meer dieper kan gaan spelen. De laatste aankoop staat er dus niet in. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over hem, dus ik ben een beetje verbaasd dat hij niet speelt.
Is nog niet lang in Nijmegen en heeft weinig gespeeld derhalve. Hij zal wel invallen...
Ik snap niet goed waarom Radomski er niet staat...wellicht een pijntje?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 4:39 pm

Ramona schreef:
Zlatan Son of God schreef:Twijfel of het middenveld sterk genoeg is! Maar Kivuvu brengt wel wat meer body, zodat Schone meer dieper kan gaan spelen. De laatste aankoop staat er dus niet in. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over hem, dus ik ben een beetje verbaasd dat hij niet speelt.
Is nog niet lang in Nijmegen en heeft weinig gespeeld derhalve. Hij zal wel invallen...
Ik snap niet goed waarom Radomski er niet staat...wellicht een pijntje?


Kivuvu brengt denk ik iets meer voetbal en power.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » vr jul 31, 2009 4:44 pm

Zlatan Son of God schreef:
Ramona schreef:
Zlatan Son of God schreef:Twijfel of het middenveld sterk genoeg is! Maar Kivuvu brengt wel wat meer body, zodat Schone meer dieper kan gaan spelen. De laatste aankoop staat er dus niet in. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over hem, dus ik ben een beetje verbaasd dat hij niet speelt.
Is nog niet lang in Nijmegen en heeft weinig gespeeld derhalve. Hij zal wel invallen...
Ik snap niet goed waarom Radomski er niet staat...wellicht een pijntje?


Kivuvu brengt denk ik iets meer voetbal en power.

...en Radomski de broodnodige ervaring in het jonge team...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za aug 01, 2009 7:15 am

Goossens baalde van vertrek Van Basten
vrij. 31 juli 2009

Op de website Ajaxclub.nl kwamen wij het volgende artikel uit Voetbal Intenational tegen over John Goossens.

John Goossens vertrok in de winterstop van Ajax Amsterdam naar NEC Nijmegen. Het talent tekende een contract tot medio 2012. In Voetbal International legt de middenvelder uit dat hij stevig baalde toen hij hoorde dat Van Basten Ajax zou verlaten.

'Ik had net mijn contract in Amsterdam verlengd toen meneer Van Basten werd aangesteld. Ik kwam op een dood spoor terecht en besloot naar NEC te vertrekken. Daarom heb ik wel eventjes gebaald toen kort erna bekend werd dat Basten opstapte. Toch heb ik het bij NEC ontzettend goed naar mijn zin.'

Goossens denkt nog niet een basisplaats te krijgen bij de club uit Nijmegen. 'De nieuwe coach Dwight Lodeweges gaat voor zekerheid en lijkt voor de wat oudere jongens te kiezen. Dat kan ik wel begrijpen.'


Afbeelding


Bron: Overige


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za aug 01, 2009 9:21 am

Geen gekwijl he, BanJovi... :neutral.gif:

01.08.2009 : "Dit is perfect"

Björn Vleminckx was begin juni de eerst grote transfer uit de Belgische competitie. Terwijl iedereen hem al bij Standard zag spelen, koos de blonde spits voor het Nederlandse NEC, in de perceptie niet meteen een klepper. En toch voelde het als thuiskomen. "Deze club is perfect voor mij. Ik zag er toch al uit als een Hollander." Het is nu aan Vleminckx om te bewijzen waarom NEC nog nooit zo veel betaalde voor een speler. Te beginnen zondag in de Kuip van Feyenoord.

Moet je die keuze voor NEC in België vaak uitleggen?
"Sommige mensen weten inderdaad niet goed waarom ik voor deze club gekozen heb, maar uiteindelijk moet er maar één iemand weten waarom, en dat ben ik. De club is groeiende en ik ook. Voor mij is dit dus perfect. Als ik hier eens twee matchen slecht speel, zal ik de derde ook nog een kans krijgen. In een topclub is het dan misschien voor een half jaar gedaan."

Wij zagen je eerder bij Standard aan de slag gaan.
"Het was ook de bedoeling om in België te blijven en nog een paar jaar te rijpen. Ik was bezig met Standard. En ook met Mechelen, want een verlengd verblijf sloot ik zeker niet uit. Maar toen de interesse van NEC kwam, ben ik hier eens komen kijken en toen ik terug in de auto stapte zei ik tegen mijn vriendin dat we niet verder moesten zoeken."

NEC is niet echt een grote naam in België. Kende jij die club?
"Niet echt. Ik wist dat er NEC en NAC was en dat hier ooit drie Belgen speelden. Voor de rest helemaal niets. Dus hen echt inschatten kon ik niet."

Carlos Aalbers, technisch directeur bij NEC, zocht in heel Europa naar een spits en volgens hem was jij de beste keuze.
"Mooie woorden. Ik hoorde dat ze me zeker wel tien keer gescout hebben."

Hij zei ook dat je techniek en rendement nog beter konden.
"Dat klopt. Het zou erg zijn mocht ik op mijn 23ste niets meer te leren hebben. Dan zou ik - bij wijze van spreken - in Barcelona zitten en niet bij NEC. Daarom is het een pluspunt om naar Nijmegen te komen. In Nederland en vooral bij NEC word je heel individueel begeleid."

Ik heb de indruk dat je je hier na een paar weken al als een vis in het water voelt.
"Ik heb hier absoluut geen aanpassingsproblemen gehad. In België zeiden ze toch altijd al dat ik er uitzie als 'nen Hollander'. (lacht) Op training wordt hier ook ferm gescholden op elkaar. Doe je iets minder goed, dan zal je dat snel horen. In België was iedereen meer teruggetrokken en ging men alles eerder via een omweggetje zeggen. Hier is het recht voor de raap. Klinkt het niet, dan botst het. En zo ben ik ook. Alleen wat de taal betreft, probeer ik me vooral niet aan te passen. Ik wil mijn eigen Vlaams praten, maar als ze me niet verstaan doe ik wel moeite om iets trager te spreken."

Klinkt het niet met NEC, dan zal de Nederlandse pers je ongetwijfeld wijzen op je status van duurste transfer ooit.
"Daar beginnen ze inderdaad altijd over."

Zorgt dat nu al voor extra druk?
"Druk zou er overal geweest zijn. Ook als ik in Mechelen was gebleven. Dan had ik beter moeten doen dan vorig seizoen, maar het is eigenlijk elk seizoen herbeginnen vanaf nul."

Maar... speel je niet, dan zal er commentaar komen. Speel je wel, maar scoor je niet, dan ook.
"Er is druk, maar ik ga ervan uit dat ik een goed seizoen zal draaien. Ik hoop dat ik kan bewijzen dat ik die transferprijs waard ben (NEC zou 1,8 miljoen betaald hebben, red.). Als jonge Belg is dat toch een mooi bedrag. En daarbij is dit niet één, maar twee stappen vooruit in mijn carrière. Ik ga meer bijleren en deze competitie wordt meer bekeken dan de Belgische."

Hoop je je hier in de kijker te spelen voor de nationale ploeg?
"Mijn ambitie is om zo snel mogelijk weer mijn goede vorm te pakken te krijgen. En als ik hier goed speel, zal ik wel eens een beloning krijgen in de vorm van een selectie. Maar ik wil dat niet forceren. Stap voor stap."

Heb je naast het veld de knop snel kunnen omdraaien van België naar Nederland?
"Hier woon ik voor het eerst alleen. Mijn vriendin blijft parttime werken in België. Natuurlijk zou ik liever hebben dat ze fulltime naar hier komt, maar goed, we zijn niet getrouwd. Ze moet zien dat ze zelf ook nog een beetje een inkomen heeft en haar eigen leven behouden. Ik vind niet dat ze alles moet opofferen. Op mijn vrije dag rij ik altijd op en af naar Bornem. En zij is hier vier dagen op zeven, dus echt veel alleen ben ik niet. Ik voel me hier echt al helemaal thuis. De supporters hebben ook vertrouwen in mij. 'Je gaat er dit jaar twintig binnentrappen', zeggen ze. Ik hoop het. Ik heb echt nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing."

Het Laatste Nieuws

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za aug 01, 2009 5:20 pm

'Perfecte' timing... :excited.gif:


Ntibazonkiza laat NEC in de steek
zat. 1 augustus 2009

Saidi Ntibazonkiza weigert uit te komen voor NEC. Een conflict over zijn contract ligt hieraan ten grondslag.

Via de officiele website heeft NEC laten weten dat Saidi afgelopen donderdag een gesprek had met technisch directeur Carlos Aalbers, waarin hij aangaf ontevreden te zijn over zijn huidige contract, dat per 1 januari 2009 was ingegaan. De speler vertelde de technisch directeur verder dat hij aanstaande zondag niet wilde spelen als zijn contract voor de match tussen NEC en Feyenoord niet aangepast was.

NEC liet Ntibazonkiza daarop weten niet op zijn dreigement in te gaan, waarna de speler aan trainer Dwight Lodeweges liet weten dat NEC niet op hem kan rekenen.

Carlos Aalbers heeft daarop laten weten dat dit gedrag niet zonder consequenties blijft: "Saidi laat hiermee niet alleen zijn team, maar ook alle supporters in de steek. Dat dit verhaal een staartje gaat krijgen moge duidelijk zijn en de consequenties zijn voor hem."

Omroep Gelderland laat nog weten dat voor Ntibazonkiza nu nieuwkomer Erton Fejzullahu zal starten tegen Feyenoord.

De discussie met NEC gaat over een verblijfsvergunning van de vrouw van Saïdi. De Burundees wil dat NEC die regelt, anders wil hij zijn nieuwe contract niet tekenen. De club zegt hem niet te kunnen helpen, zolang hij niet tekent. De aanvaller moet immers kunnen aantonen dat hij zijn vrouw in Nederland kan onderhouden. Dat kan alleen met een geldig contract.

Saïdi Ntibazonkiza is na Joël Tshibamba in korte tijd het tweede probleemgeval in de selectie bij NEC.

Afbeelding
Niet zeiken maar voetballen!!

http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za aug 01, 2009 9:35 pm

Gaat lekker bij de aanvallers van NEC. Eerst die Tsibamba weggestuurd. Nu Saidi weg en van Beukering loopt weer eens te ijlen.


Van Beukering: "Ik krijg geen eerlijke kans"
Door: | Gepubliceerd: Vandaag 18:56 | Laatst bewerkt: 08-01-09 18:58


Jhonny van Beukering is de situatie rond zijn persoon zat. Al een aantal weken heeft de spits het gevoel oneerlijk te worden behandeld. ''Het maakt niet uit hoe goed ik train of speel, ik mag toch niet spelen'', zegt de aanvaller tegenover ForzaNEC.

Door de komst van Bjorn Vleminckx is Van Beukering nu tweede keus in de punt van de aanval. ''Ik heb met Carlos Aalbers gesproken om tot een oplossing te komen. Ik vind het jammer dat ik geen eerlijke kans krijg. Het is niet zo dat ik per se weg wil bij NEC.''

NEC vraagt 450.000 euro voor Van Beukering, die nog een éénjarig contract heeft. ''Als er door deze vraagprijs geen club komt, dan blijf ik gewoon dit jaar bij NEC. Maar dan ben ik volgend jaar gratis weg.''
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo aug 02, 2009 10:26 am

Update over die Saidi:
UPDATE

De Gelderlander laat vandaag weten dat de leiding van NEC Ntibazonkiza’s opstelling beschouwt als werkweigering en dat zij zich beraadt op (juridische) stappen tegen de voetballer.

“Saïdi kwam donderdag na de training naar mij toe en vertelde dat hij ontevreden was over zijn contract”, aldus technisch directeur Carlos Aalbers. “Hij zei dat hij uiterlijk de volgende dag wilde horen dat hij meer geld zou krijgen, anders zou hij niet spelen tegen Feyenoord. Ik viel van mijn stoel van verbazing. Ik heb hem wel verteld dat we daar niet op in zouden gaan.”

Aalbers’ hoop dat de spits tot bezinning zou komen, werd niet bewaarheid. Ook Saïdi’s zaakwaarnemer Ger Lagendijk wist de halsstarrige Afrikaan niet tot rede te brengen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Poeder » zo aug 02, 2009 3:08 pm

Hahahaha nog een paar van die fijne zaakjes en over nec wordt ook een boekje bijgehouden

Plaats reactie