NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Michael_B » do mei 06, 2010 1:10 pm

cHr schreef:De Keizer van Brakkenstein
König Otten
De voetballende Filosoof



Don't mess with the philosopher
Dat maakt het inderdaad een stuk helderder. Ik ga er dus voorlopig maar vanuit dat al die nonsens nergens op gebaseerd is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za mei 08, 2010 9:52 am

Die jongen is zeker een goede speler voor een club als NEC, maar verder weet je het natuurlijk niet, want hij is meer geblesseerd geweest dan dat hij speelt.

Maar het is zeker geen onaardige voetballer.
Beter dan dat wat er nu loopt in ieder geval.

Verhoek... is dat wat? Zegt me eerlijk gezegt niet veel.
NEC praat ook met Verhoek (ADO)
vrij. 7 mei 2010


Misschien zouden we ze eens moeten gaan tellen maar dit zal een berichtje zijn zoals er mogelijk nog vele zullen volgen de komende zomer.

Volgens Haaglanden Voetbal staat de topscorer van ADO Den Haag, Wesley Verhoek, in de belangstelling van NEC. Er zouden inmiddels al twee serieuze gesprekken met NEC gevoerd zijn.

Wesley Verhoek heeft een aflopend contract in Den Haag en ondanks de berichten dat ADO Den Haag zijn contract wil verlengen, heeft de 23-jarige speler nog niks gehoord. De linksbuiten mag dus transfervrij vertrekken uit het Forepark dat maakt het ook voor NEC interessant.

Linksbuiten Verhoek en Wiljan Vloet kennen elkaar nog uit het seizoen 2007/2008 toen Vloet trainer was bij de Hagenezen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Beloki » za mei 08, 2010 2:50 pm

Verhoek vind ik echt een dramatische speler, hoor. Zou een pure miskoop zijn.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » za mei 08, 2010 3:12 pm

Voor het niveau NEC is het anders een prima aankoop, transfervrij dacht ik, dus scherp opgelet van de mensen in Nijmegen :biggthumpup.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za mei 08, 2010 4:37 pm

Ja... eeh... de Wandersons van deze wereld zal NEC niet krijgen.
Verhoek zegt me niets en ik mag niet al te veel nuilen, maar gezien het aankoopbeleid van NEC kan ik me zo voorstellen dat het niet een geweldenaar is. :-)

Maargoed... NEC heeft geen centen, dus moet het doen met de onderste regionen en strijden voor het ontlopen van Nacompetitie.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » di mei 11, 2010 6:32 am

Toch nog een prijs!
zon. 9 mei 2010

Op de valreep hebben we toch nog een prijs in de wacht gesleept, namelijk die van "Goal van het seizoen 2009/2010". De eer komt John Goossens toe met zijn fraaie treffer in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag. De kijkers van Studio Sport verkozen de goal van Goossens boven goals van onder andere Bryan Ruiz en Luis Suarez.

De middenvelder van NEC voltrok zijn actie op gevoel. "Ik kreeg de bal van Björn (Vleminckx, red.). Ik controleerde hem om te zoeken naar een diepgaande speler. Die vond ik echter niet, waardoor ik de bal nogmaals aannam. Toen kwam hij echter zo gunstig voor me uit, dat ik besloot een poging te wagen. Dat probeer ik wel eens vaker. Eerlijk gezegd heb ik niet gekeken waar de keeper (Barry Ditewig, red.) stond, maar hij ging er lekker in," vertelde hij destijds.

Klik hier voor de reportage van Studio Sport.

Proficiat John!


De prijs-winnende goal van John Goossens


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » wo mei 12, 2010 3:44 pm

Ook Burgzorg en Radomski weg bij NEC
woe. 12 mei 2010

Nadat wij eerder vandaag al meldden dat Patrick Pothuizen geen nieuw contract krijgt, heeft NEC inmiddels laten weten dat ook de aflopende contracten van Arek Radomski en Mitchell Burgzorg niet verlengd zullen worden.

Carlos Aalbers had over deze beslissingen het volgende te zeggen: "Het zijn geen leuke boodschappen om te vertellen. We hebben gekeken naar het totaalplaatje; het sportieve aspect en de financiële consequenties. We zijn deze spelers dankbaar voor wat zij voor NEC betekend hebben en wensen hen uiteraard alle succes toe in de toekomst. Graag wil ik nog wel speciaal stilstaan bij Patrick Pothuizen. Met het gesprek van vandaag sluit hij namelijk een lange carrière als profvoetballer af. Iedereen heeft bewondering voor het feit dat hij daarin 414 competitiewedstrijden gespeeld heeft. Voor mij staat één ding vast: Patrick is een liefhebber met het hart op de goede plaats. Door zijn prestaties en zijn gedrag is hij uitgegroeid tot een echte NEC-er. Namens iedereen bij NEC wil ik hem bedanken voor al zijn inzet en betrokkenheid bij onze club."

Arek Radomski (33) kwam in de zomer van 2008 naar NEC speelde in totaal 51 officiële wedstrijden voor de Nijmegenaren. De geroutineerde Pool bracht een rijkdom aan ervaring en spelinzicht met zich mee. Onder Mario Been raakte Radomski begin 2009 tijdelijk uit de gratie omdat hij had aangegeven niet als bankzitter te willen fungeren. Volgens Mario getuigde dit van een gebrek aan motivatie, de lezing van Arek was dat hij niet op de bank wilde plaatsnemen ten faveure van minder goed presterende concurrentie. Onder Lodeweges en later Vloet was Radomski dit seizoen een vaste waarde. Hij speelde in 30 competitieduels en scoorde een van de in totaal 4 doelpunten tegen NAC Breda.

Mitchell Burgzorg (23), ook bekend onder zijn rap-moniker 'Priester', speelde 26 duels in het rood-zwart-groen. Mitchell kwam in 2008 over van Haarlem en maakte begin 2009 zijn debuut in de hoofdmacht onder Mario Been. De rappe rechtsback fungeerde dit seizoen regelmatig als stand-in voor de veelvuldig geblesseerde Niels Wellenberg. Bovendien opereerde hij onder Vloet enkele wedstrijden als gelegenheidsrechtsbuiten, met wisselend succes.

Beide spelers zullen node gemist worden het komende seizoen. Naast Pothuizen vertrekt er met Radomski een schat aan ervaring uit de selectie. En Burgzorg was een nuttige 12e man die de hele rechterflank kon bestrijken, en die zich bovendien buiten het veld ook een zeer sociale en aanspreekbare jongen richting de supporters toonde.

Wij wensen beide spelers veel succes toe in hun verdere loopbaan.


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo mei 12, 2010 7:13 pm

Tsja.. NEC heeft geen geld en moet het met goedkope Amateurs doen...
Als NEC deze matige spelers al niet kan betalen zal er niets beters voor terugkomen...

Maar degradatievoetbal kan ook spannend zijn.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo mei 12, 2010 7:20 pm

banjavi schreef:Tsja.. NEC heeft geen geld en moet het met goedkope Amateurs doen...
Als NEC deze matige spelers al niet kan betalen zal er niets beters voor terugkomen...

Maar degradatievoetbal kan ook spannend zijn.
Vloet legt wensenlijstje neer bij Aalbers
Ondanks de financiële problemen bij NEC hoopt trainer Wiljan Vloet enkele spelers te kunnen halen voor volgend seizoen. Daartoe heeft hij zijn wensenlijstje neergelegd bij technisch directeur Carlos Aalbers.

"Ik ga niet bij voorbaat onze ambities bijstellen", zegt Vloet in Voetbal International. "Dan zullen we maar creatief moeten zijn. De vijver is klein en waar wij vroeger bij VVV-Venlo spelers konden halen, zie je nu dat Feyenoord dat doet. Dat maakt het er niet gemakkelijker op."

Vloet heeft de afgelopen tijd veel wedstrijden bekeken en weet nu wat hij wil. "Het is geen geheim dat er wat mij betreft een rechtsbuiten bij mag. Maar er zijn nog wel méér posities in te vullen", doelt hij op het vertrek van Rein Baart, Dominique Kivuvu en Rutger Worm.

Woensdag kwamen daar Patrick Pothuizen, Arek Radomski en Mitchell Burgzorg nog eens bij. "Tel daarbij ook nog een aantal huurspelers op en je weet dat bij NEC veel staat te gebeuren", kondigt Vloet aan. "Ik heb echt geen onmogelijke eisen gesteld. Het gaat om transfervrije spelers en jonge jongens die bij de topclubs niet aan bod komen."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo mei 12, 2010 8:13 pm

Volgend jaar geen Potje meer
woe. 12 mei 2010

De kogel is dan toch eindelijk door de kerk, maar de schok is er bij velen van ons niet minder om: het contract van Patrick Pothuizen wordt niet verlengd. Ondanks dat de routinier zelf had aangegeven graag nog een jaartje door te gaan bij de club.

"Ik wilde zelf graag nog een jaar door bij NEC", tekende De Gelderlander op uit zijn mond. "Ik was wel even emotioneel ja, het is afgelopen nu. We hebben een goed gesprek gehad. Carlos Aalbers heeft het standpunt van de club uitgelegd en dat begrijp ik volkomen. Met Rens van Eijden, Mark Otten, Ramon Zomer en Bram Nuytinck heeft de club al 4 spelers voor de centrale posities achterin. Ik ben in elk geval trots op de carrière die ik heb gehad, ik ben blij dat ik als basisspeler geëindigd ben en ik ben echt trots om NEC-er te zijn en te blijven. Ik ben in elk geval blij dat ik afscheid neem na een seizoen waarin ik van waarde voor de ploeg ben geweest. Ik heb veel wedstrijden gespeeld."

Van waarde was de inmiddels bijna 38-jarige verdediger - zaterdag verjaart hij - dit seizoen zeer zeker. Wederom aangewezen als bankzitter aan het begin van dit seizoen, speelde hij mee in maar liefst 29 competitieduels en 3 bekerduels. Hierin startte hij 20 keer in de basis (18x competitie en 2x beker) en scoorde hij twee maal, waaronder de zeer belangrijke winnende treffer tegen ADO Den Haag waardoor NEC definitief in veilige haven geraakte. Ook bereikte de oude rot nog een andere historische mijlpaal: nog nooit eerder vergaarde een speler in de Eredivisie 84 gele kaarten in competitieverband. Een ietwat dubieuze 'claim to fame', maar Potje zou Potje niet zijn als hij er de humor niet van in zou zien.

Want niet alleen op het veld is Patrick jarenlang een zeer belangrijke kracht geweest, ook in de kleedkamer was hij met zijn typische voetbalhumor een absolute sfeermaker. Daarnaast lopen de fans met hem weg en zelfs zijn onbezonnen uitstapje naar vitesse ("de grootste fout van mijn carrière") werd hem door de meeste supporters uiteindelijk vergeven. Pothuizen liet immers met zijn niet aflatende werklust op het veld en in zijn omgang met de fans dagelijks zien het hart op de juiste plek te hebben en een voorbeeld te zijn voor jongere spelers. Ook bij onze DTH Awards zagen wij dit terug. Vorig seizoen won Pothuizen nog met overmacht 'De Gouden Retriever', onze prijs voor de meest supportersvriendelijke speler, en dit jaar verloor hij maar nipt van nieuwkomer Vleminckx.

Helaas komt nu dus aan zijn 18 jaar lange carrière in het profvoetbal een eind. Debuterend bij NEC als rechtsbuiten (!) op 28 augustus 1994 in de oude Goffert tegen FC Utrecht, heeft Pothuizen in 12 seizoenen bij NEC 340 officiële duels in het rood-zwart-groen afgewerkt, exact 250 daarvan als basisspeler. Een CV om u tegen te zeggen dus, en eentje waar elke rechtgeaarde Nijmegenaar zijn rechterhand voor zou willen afstaan.

Zelf kan Pothuizen het voetbal nog geen vaarwel zeggen, al is een andere club in het betaald voetbal voor hem toch echt een gesloten boek. "Er komen twee clubs in aanmerking, in de topklasse. Achilles’29 en De Treffers. Ik verwacht binnenkort met die clubs te gaan praten."

Helaas zal onze selectie het komende seizoen dus geen vruchten meer kunnen plukken van zijn schat aan ervaring en zijn sfeerverhogende aanwezigheid. Wij wensen Patrick het allerbeste voor de toekomst en hopen dat we hem ooit zullen terugzien in een of andere officiële hoedanigheid bij de club, want een icoon als Pothuizen moet uiteraard toch behouden blijven voor NEC.

Patrick, het ga je goed!
Dan moeten we het met van Eijden doen in het centrum. In ieder geval zijn de supporters gegarandeerd van veel doelpunten in de Goffer dan.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door peter » wo mei 12, 2010 9:23 pm

Even shoppen bij een club als Ajax inderdaad. Van mijn part huren ze een vdHeijden, Manucharyan en Ebecilio voor een jaartje. Als ik NEC was, dan zou ik niet gaan shoppen naar transfervrije spelers. Daar zit namelijk veel prut tussen, zoals de al eerder genoemde Verhoek.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do mei 13, 2010 9:10 am

Sarpong mag van mij nog wel een jaartje blijven.

Ik ben verder wel benieuwd waar Vloet nu naar op zoek is... welk type speler dat zou zijn en vooral... wie het is.

Er werd al eerder aan die bosaap Dingsdag gelinkt... ik hoop toch niet dat meneer Vloet echt op dat soort mongolen zit te wachten.

Beetje jammer wel dat ze die Burgzorg weg doen. Vond heme helemaal niet zo onaardig voor een club als NEC... en Radomski vond ik ook wel nuttig. Maargoed... zal wel met geld te maken hebben. En als je dat soort spelers al niet kan betalen ... (zie eerdere post)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr mei 14, 2010 9:25 am

Sarpong mag van mij nog wel een jaartje blijven
En ook hier denkt NEC anders over.
Volgend seizoen geen Sarpong
don. 13 mei 2010

NEC neemt afscheid van middenvelder Jeffrey Sarpong. Er was een optie tot koop maar deze wordt door NEC niet gebruikt. Sarpong heeft uiteindelijk 15 competitie wedstrijden voor NEC gevoetbald.

Sarpong kwam bij NEC na de winterstop. Hij werd gehuurd van Ajax ter vervanging van de geblesseerde Schöne. De eerste wedstrijd begon hij verassend goed, tegen NAC werd het 4-2 met 4 assist voor Jeffrey. Helaas kon hij dat niveau zelden herhalen.

Wij vragen ons echter wel af wat NEC deze zomerstop allemaal gaat doen om aan nieuwe spelers te komen want dit is spelers nummer acht die volgend jaar niet terugkeert bij de eerste selectie. Eerder gingen hem Rutger Worm, Dominique Kivuvu, Rein Baart, Jeroen Heubach, Mitchell Burgzorg, Arek Radomski en Patrick Pothuizen al voor.
Maarja goed... Schone is weer terug... of gaan ze die ook verkopen.
Zou er bij Quick-20 nog wat leuks rondlopen voor NEC?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » vr mei 14, 2010 9:27 am

NEC tornt niet aan status El-Akchaoui
Mocht Youssef El-Akchaoui komende zomer terugkeren bij NEC, dan behoudt hij zijn transfervrije status. Dat lieten de Nijmegenaren donderdag weten.


De linksback komt momenteel op huurbasis uit voor het Duitse FC Augsburg. Of hij ook komend seizoen in de Duitse competitie actief is, is nog onduidelijk. NEC weet vooralsnog niet of El-Akchaoui bij die club wil blijven en of de Duitsers in dat geval de verdediger over willen nemen.

"We gaan de komende tijd bekijken wat er met Youssef gaat gebeuren. Hij blijft transfervrij. Maar als Augsburg niet met hem verder gaat, is het nog onduidelijk of hij bij NEC terugkeert", laat technisch directeur Carlos Aalbers weten in gesprek met Omroep Gelderland.

De verdediger vertrok afgelopen winter op huurbasis naar de Duitse club. Zijn situatie in Nijmegen was, na een periode van 3,5 jaar in de basis gestaan te hebben, uitzichtloos geworden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 14, 2010 11:42 am

dan kan-ie alsnog naar Feyenoord, hè
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za mei 15, 2010 5:49 am

Jacco Swart over contracten en bezuinigingen
vrij. 14 mei 2010

Vandaag reageerde Jacco Swart tegenover Omroep Gelderland op de recente berichten over vertrekkende spelers en de financiële problemen bij de club.

Over de noodzakelijke bezuinigingen zei Jacco: "We moeten onze bezuinigingen doorvoeren in een neergaande markt waarbij alle clubs een pas op de plaats aan het maken zijn, al weet ik niet of dat allemaal in dezelfde verhouding is als bij ons." Een van die maatregelen is dus het niet verlengen van de contracten van acht spelers, waaronder Patrick Pothuizen. "Dat was buitengewoon lastig, want het is een hele vervelende boodschap die je moet overbrengen. Zeker bij Patrick, die natuurlijk een geweldig imposante voetbalcarrière achter de rug heeft en die wij op een woensdagochtend even komen vertellen dat zijn voetbalcarrière, tenminste bij NEC, voorbij is. Je zag dat het hem aangreep, want hij wil nog zo graag. Maar wat ik wel mooi vond is dat hij zei dat hij misschien over een tijdje wel blij is dat het op zo een manier geëindigd is. Hij heeft veel meer gespeeld in de basis dan op voorhand verwacht, en ik denk dat hij over een poosje hopelijk met veel tevredenheid aan zijn periode bij NEC zal terugdenken."

Naast Pothuizen gaan er nog zeven spelers (Baart, Worm, Kivuvu, Radomski, Burgzorg, Van Beukering, Skverer) weg. Daarbij laten we El-Akchaoui, Tshibamba, Heubach, Sarpong en El Kabir nog even buiten beschouwing. Iets wat Jacco blijkbaar ook doet. "Laten we het wel in perspectief zetten. Van de acht spelers waren er maar twee die echt structureel in de basis stonden, Arek Radomski en Patrick Pothuizen. De overige spelers, zonder ze tekort te willen doen, konden niet echt op een basisplek rekenen. We hebben sowieso voor het volgend seizoen twee spelers terug die al onder contract staan, Mark Otten en Lasse Schöne, maar het is duidelijk dat er nog wel wat bij moet worden gehaald. En dat vraagt creativiteit. We zijn niet in staat om transfersommen te gaan betalen. Misschien moeten we dus een beroep doen op leen- of huurspelers, op eigen jeugd, en moeten we op andere wijzen transfervrije spelers aan ons binden. Op die manier moeten we zorgen dat er op 6 augustus weer een Eredivisie-waardige ploeg staat."

NEC staat inmiddels weer onder curatele bij de KNVB. Er moet 2 miljoen bezuinigd worden. "De personeelslasten moeten teruggebracht worden, niet alleen de spelerssalarissen maar de totale personeelslasten van de hele club. En verder nog een keer met de stofkam door de hele organisatie en de organisatielasten heen gaan zonder de kwaliteit te veel aan te tasten. Er zullen zometeen volgens mij zo'n zestien Ere- en Eerste Divisie clubs in categorie 1 zitten. Daarmee pleit ik ons niet vrij. Maar dat houdt in dat we een plan van aanpak moeten gaan maken hoe wij op een termijn van maximaal drie jaar een gezondere financiële basis kunnen leggen."


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za mei 15, 2010 8:48 am

Eigenlijk zegt hij nu gewoon dat het "beleid" wat ze aan het voeren waren een groot drama is geweest.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za mei 15, 2010 11:24 am

Vleminckx gelinkt aan Club Brugge
Geplaatst op: 15-05-10 om: 11:36 door:Door: Jeroen
Bjorn Vleminckx is in beeld bij Club Brugge, dat meldt althans de niet onbetrouwbare Belgische krant Het Nieuwsblad. De 24-jarige aanvaller zou aangeboden zijn in het Jan Breydelstadion. De onderhandelingen zijn vooralsnog niet opgestart maar naast een rechtsback is Club naarstig op zoek naar een spits.

ForzaNEC informeerde bij Carlos Aalbers. "Wij hebben Vleminckx niet aangeboden, mij is niks bekend", aldus de technisch directeur. "In het geruchtencircuit horen wij wel namen van geïnteresseerde clubs, maar er is nog geen club die zich concreet voor hem heeft gemeld."
Ik kan met niet voorstellen dat er een club serieus genteresseerd is in deze jongen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Beloki » za mei 15, 2010 11:27 am

Lijkt me ook niet. Wordt Brugge alleen maar zwakker van.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za mei 15, 2010 11:30 am

In belgië scheen het wel en held te zijn... ik zie er niets van terug.

Ik heb geen idee wat hij verdient, maar als NEC toch moet bezuinigen en ze kunnen hem ergens slijten zou ik het doen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Beloki » za mei 15, 2010 11:36 am

banjavi schreef:In belgië scheen het wel en held te zijn... ik zie er niets van terug.

Ik heb geen idee wat hij verdient, maar als NEC toch moet bezuinigen en ze kunnen hem ergens slijten zou ik het doen.
Die moeten ze zo snel mogelijk lozen, ja.

Loopt er niks in de jeugd rond, Banjavi?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za mei 15, 2010 4:57 pm

De jeugd ken ik niet zo goed, maar volgens de Gelderlander heeft NEC voor volgend seizoen 4 jong-nec-spelers bij de groep gehaald.

- Alakmak (19 jaar, vleugelaar)
- Loen (19 jaar, middenvelder)
- Grootfaam (19 jaar, vleugelverdediger)
- Latupeirissa (19 jaar, aanvaller).

Over die Latupeirissa schijnen ze nogal tevreden te zijn en die Alakmak schijnt ook aardig te kunnen ballen (goede voorzet). Van die andere 2 heb ik niet tot nauwelijks gehord.

We zullen zien.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za mei 15, 2010 6:51 pm

De elf van Vleminckx
zat. 15 mei 2010

Het seizoen zit er gelukkig weer op. We hebben een lange adem nodig gehad om ons er doorheen te worstelen. Verwend als we waren na de successen onder Mario Been. Dat NEC dertiende is geworden in de eindstand is misschien een verwijzing naar de ongelukkige manier van spelen. Natuurlijk mogen we niet klagen, want na de uitwedstrijd in Den Haag zijn we één wedstrijd voor het einde met de schrik vrijgekomen. Een knappe prestatie om een Haags kwartiertje om te zetten in een Nijmeegs kwartiertje.

Het ongeluk zit 'm meer in de manier van spelen die we het afgelopen seizoenen hebben moeten aanschouwen. Als passes over 3 meter niet aankomen en spelers zonder bal, in plaats van te bewegen, wortel staan te schieten, is het onmogelijk om de tegenstander te verrassen. Veel lange ballen en weinig kaatsen, het voetbal wordt er niet beter van. Ik ben blij dat ik vanuit mijn luie stoel met een gerust hart naar het geklungel van Sparta kan kijken. Ik was even bang dat wij daar hadden moeten spelen. Schreeuwpiraat De Mos werkt op mijn lachspieren en ik prijs mij gelukkig dat onze club deze martelgang niet hoeft te ondergaan. Je weet namelijk nooit hoe een ploeg zich door die finalewedstrijden van de allesbeslissende, toekomstbepalende play offs slaat. Thuis tegen Sparta maakte NEC ook pas het verschil in de slotseconden met de lucky golden goal van Saïdi.

Michel Burgzorg is voor mij het zuiverste voorbeeld van een speler die door de mand is gevallen. Hij kan het niveau niet aan en probeert met hard werken dat te compenseren. Helaas is de kloof tussen kunnen en eredivisieniveau te groot om met een tomeloze inzet te overbruggen. Blij als ik was met oermens Potje, die tegen Ajax historisch en wat mij betreft gegund zijn 84e gele kaart pakte op een ludieke manier (ik had hem als scheidsrechter waarschijnlijk gewoon rood gegeven), zo jammer is het dat Rens van Eijden het niet redde in het hart van de defensie. Vanaf de tribune kon je zijn onzekerheid bijna ruiken. Hij speelt regelmatig bij Jong Oranje, dus hoop ik dat hij daar gebruik van maakt om bij NEC door te breken.

We moeten ook niet vergeten dat we heel lang zonder Lasse Schöne hebben moeten spelen. De Deen die de lijnen uitzet en spelbepalend is op het middenveld. Radomski, Davids en Goossens, met zijn mooie schoten en zelfs het geweldige door de NOS tot mooiste eredivisiedoelpunt van 2009-2010 gekroonde juweeltje, zijn veel te statisch geweest om andere teams in verlegenheid te brengen. Wat mee gespeeld heeft en mede het onzekere spel veroorzaakte, is de spannende stand op de ranglijst in het slot van de competitie. Dan is het heel moeilijk om met zelfvertrouwen te spelen. Daarom hebben we veel 'billenknijp-momenten' gezien in ons keurkorps. Zelfs de eerste overwinningen na de winterstop brachten qua zelfvertrouwen niet de gewenste doorbraak.

Zo, nu ik in algemene zin mijn zorgen geuit heb, kan ik mij richten op de man waar ik het eigenlijk over wil hebben en waarvan ik, gezien alle verhalen, veel verwacht had: Björn Vleminckx. Deze Stier van Puurs heeft inderdaad iets puurs! Hij heeft mij verrast, teleurgesteld, verbaasd, ontgoocheld, laten huilen en laten juichen! Er is in mijn geschiedenis als NEC-supporter nog niet één speler die zoveel emoties bij mij heeft losgemaakt! Dat hij in Boom geboren is, geloof ik wel. Dat zie je aan zijn 1.85m en 83 kilogram onverzettelijke spierkracht. Ondanks dat gewicht dus geen broodje-hamburger-syndroom zoals Van Beukering!

Björn heeft aangetoond dat je ook té hard kan werken. Dat je té gretig kan zijn. Dat je in al je ijver niet meer toekomt aan slimmigheidjes! Ik had zo gehoopt op een spits die er zo'n vijftien ballen in zou douwen. Die verwachting had ik gekregen, ingegeven door het aantal doelpunten dat hij zijn laatste drie seizoenen bij K.V. Mechelen had gemaakt: respectievelijk 16, 9 ,12. Ondanks dat ik niet meteen de tweede NEC-topscorer van de eredivisie verwachtte (Cas Janssens was de eerste en enige in seizoen 1972-1973 met 18 goals: evenveel als Willy Brokamp, maar Cas had een wedstrijd minder gespeeld dan de MVV-coryfee), viel de stier mij met 8 goals dit seizoen – waaronder een hoog percentage intikkers - tegen. De Belg heeft geen potten kunnen breken. Hij werkte zich zo hard een slag in de rondte dat hij totaal geen overzicht meer had. Meeverdedigen moet Vloet hem voor het komende speeljaar gewoon verbieden. Hij loopt meer in de weg dan dat de verdedigers er een extra hulp aan hebben. Pantelic maakte dat in de laatste thuiswedstrijd tegen Ajax nogmaals pijnlijk duidelijk. Daar komt bij dat een spits niet al zijn kruit moet verschieten op het middenveld of in de achterhoede. Van Beukering was daar veel slimmer in. Vleminckx’s inzet is te bewonderen en ik wil hem nog wel even kussen voor die twee inworpen in het Gelredome waardoor NEC de stand onverwacht nog gelijk kon trekken, maar zijn rendement daalt daardoor als een baksteen. Vooral bij Belgische fluitisten zorgt hij ervoor dat wij zijn landgenoten binnen vijf minuten tegen hebben. Al die armgebaren en uitingen van ongenoegen hebben nog nooit een scheidsrechter echt van mening doen veranderen. Laat maar zitten die energie. Wees slim en richt je op het werk in de aanval.

Het is niet de bedoeling om de zwarte Piet aan Vleminckx te geven, maar eerder wil ik proberen aan te geven dat hij een bruikbare kracht kan worden, mits…. Het is, vooral gezien de huidige financiële situatie, zo'n dramatische situatie als de Stier van Puurs, de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis, net zo in het tweedehands spitsencircuit terecht zou komen als de ooit zo met veel tromgeroffel binnengehaalde Andrzej Niedzielan. Als Vleminckx goed begeleid wordt, hoeft hij niet, zoals zijn Poolse voorganger, het lachertje van de eredivisie te worden. Vleminckx heeft in België in een 4-4-2 systeem gespeeld en dan zelfs nog in een soort nummer 10 rol: zwervend om de aanvallers heen. Hij was sterk in het afronden van de afvallende bal. Anderen moeten dus meehelpen bij het creëren van mogelijkheden. Dat is niet zijn sterkste kant. Als hulp in de spitsenhuishouding zie ik veel in Rick ten Voorde. De 2-1 tegen ADO Den Haag onderstreepte dat. Hij heeft het in zich kansen te scheppen en dan moet Björn in de buurt zijn om ze af te ronden of de terugspringende bal tegen de touwen te pegelen.

Voor mij mag NEC gerust in een 4-3-3 systeem blijven spelen, mits er wat gedaan wordt aan de aanvoerlijnen voor spits Vleminckx. Hij heeft de afgelopen 34 wedstrijden ook veel als lonely warrior meegedaan. Vandaar misschien zijn pogingen om overal en nergens ballen op te halen. Om als enige, zonder steun vanuit welke hoek dan ook, de verdediging van de tegenpartij af te jagen. Momenteel schijnt NEC de transfervrije ADO-er Wesley Verhoek op het oog te hebben om als linksbuiten te kunnen spelen. Vloet kent Verhoek van zijn Haagse periode en beseft daarbij gelukkig ook dat Vleminckx zonder goede aanvoer niet kan functioneren. Saïdi op rechts en Verhoek op links. Het zou de middenvelders ook heel wat meer mogelijkheid geven. Ik hoop dan wel dat de buitenspelers weer eens als vanouds geïnstrueerd worden om eerst de achterlijn te halen alvorens voor te zetten. Dan kunnen de terugdraaiende ballen veel makkelijker benut worden door de spits en heeft geen enkele keeper nog een kans om zo'n voorzet te onderscheppen. Helaas lijkt deze filosofie ouderwets te zijn, want ik zie geen Piet Keizer-ballen en Sjaak Swart-ballen meer terug op de velden. Sinds Overmars en Robben is menigeen gek van buitenspelers die voornamelijk naar binnen trekken. Het fenomeen inlopen op terugdraaiende ballen is alleen wonderbaarlijk en glorieus aan het licht gekomen door de manier waarop Bram Nuytinck succesvol boven Ten Rouwelaar uittoornde en zijn eerste NEC-doelpunten maakte tijdens NEC-NAC.

Dus Björn, je hebt nog een contract tot 2013 en we willen je graag zien groeien in plaats van straks vertrekken op kousenvoeten via de achterdeur van het Goffertstadion. Volgens mij heb je een geweldige mentaliteit en kan je goed met de supporters overweg. Waar het nu op aankomt is slimmer worden en het voetballen meer benaderen als een spel stratego: kijken waar jouw specifieke momenten het beste naar voren kunnen komen. Dus speciaal voor jou, omdat ik echt hoop dat je komend seizoen doorbreekt en de topscorerslijst gaat halen, mijn richtlijnen op een rij!:

1-gebruikt jouw energie voor de aanval.
2-communiceer slimmer met de scheidsrechter.
3-stop met die irritante uitingen van ongenoegen.
4-bij corners sta jij gewoon als diepste speler in de middencirkel.
5-stop met meeverdedigen, want daarbij ben je levensgevaarlijk voor de hele defensie.
6-zet je kont eens wat vaker in het duel in en rond de zestien.
7-wees doelgerichter en egoïstischer bij acties in het strafschopgebied.
8-blijf de ingooien als wapen gebruiken op gepaste momenten.
9-pak geen onnodige gele kaarten.
10-blijf er op aandringen dat je goede vleugelspelers nodig hebt die bereid zijn om vanaf de achterlijn voorzetten te geven.
11-ga meer kaatsen en daarna de diepte zoek om het patroon van zinloze lange ballen te doorbreken.


Maarten


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » ma mei 17, 2010 9:40 am

N.E.C. selectie wacht op vertrek naar Curaçao
Uitgegeven op 17 mei 2010 10:17

De IJslandse aswolk zou letterlijk & figuurlijk roet in het eten kunnen gooien waar het gaat om het seizoensafsluitende trainingskamp van N.E.C. Op dit moment is de N.E.C. selectie gestrand op Schiphol waar ze wachten op nieuws over hun vlucht KL 0783 naar Curaçao. Pas rond 14:00 uur vanmiddag wordt hier uitsluitsel over verwacht. De selectie & staf verzamelden zich vanochtend in alle vroegte bij het McDOS Goffertstadion, maar of de reis alsnog doorgaat is op dit moment nog niet duidelijk.



Afbeelding


http://www.nec-nijmegen.nl/





Dat geldt dan ook voor AJAX; heb echter geen idee wanneer zij vertrekken...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo mei 19, 2010 9:44 pm

Thom de Graaf zit NEC opnieuw dwars
Geplaatst op: 19-05-10 om: 22:09 door:Door: Jeroen
Net als vorig jaar zit burgemeester Thom de Graaf NEC opnieuw dwars. De gemeente wil niet dat NEC begin augustus een thuiswedstrijd in De Goffert speelt vanwege de Vierdaagse in juli. In de weken na de feesten zijn de meeste agenten namelijk op vakantie. NEC moet van de KNVB het seizoen beginnen met een uit- en een thuiswedstrijd.

De KNVB heeft NEC zelfs de keuze om in die eerste weken thuis uit te komen tegen een club waarbij weinig (lees: 15) politieagenten noodzakelijk zijn. Dit zijn zogenaamde laag-risico wedstrijden met clubs uit de categorie A: Excelsior, VVV-Venlo, Heerenveen, De Graafschap en Heracles Almelo.

De kans is reëel dat NEC dus moet uitwijken naar een andere locatie voor de eerste thuiswedstrijd. "We handhaven de regel dat elke club het seizoen begint met een uit- en een thuiswedstrijd”, zegt Gijs de Jong, manager competitiezaken bij de KNVB tegenover De Gelderlander. "Op 9 juni presenteren we het nieuwe competitieprogramma. Heeft NEC geen accommodatie, dan zullen we de club in het uiterste geval uit de competitie nemen."
Ik zou zeggen... doen... scheelt een hoop ergernis. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie