NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » wo jul 15, 2009 7:48 am

Prima gelijkspel tegen PAOK Saloniki

N.E.C. heeft dinsdagavond op een drukbezocht en zonovergoten Sportpark De Dennen met 1-1 gelijkgespeeld tegen PAOK Saloniki, de nummer 2 van de Griekse competitie van afgelopen seizoen. Björn Vleminckx zette N.E.C. op een verdiende voorsprong in de 57ste minuut. Lang kon N.E.C. niet genieten van die voorsprong, want zes minuten later scoorde Fotakis namens PAOK. Bij N.E.C. debuteerde de gisteren aangetrokken Niels Wellenberg in de tweede helft.

Beste man aan Nijmeegse zijde was zonder twijfel Saïdi Ntibazonkiza die met zijn dribbels en snelheid continu voor gevaar zorgde. Het was ook Saïdi die na een halfuur spelen voor de eerste kans voor de mannen van coach Dwight Lodeweges zorgde: na een aantal fraaie bewegingen draaide hij op volle snelheid naar binnen en schoot de bal met een curve net over het doel van PAOK. Veel viel er verder in de eerste helft niet te genieten (op het fanatieke getrommel en gezang van enkele honderden Griekse supporters na). In de 35e minuut kreeg Lasse Schöne de beste kans op de openingstreffer; de Deense spelverdeler, niet echt in goede doen vanavond, nam de voorzet van El-Akchaoui knap halfvolley, maar zag de bal rakelings langs het Griekse doel verdwijnen. Ook PAOK Saloniki kreeg weinig echte kansen. Eén keer kwam N.E.C. goed weg. Na goed doorkomen van de prima spelende Braziliaanse linksback Alves, kon de nummer 10 van de Grieken vrij inschieten. Maar ook hij had het vizier niet scherp staan en miste het doel van Babos ruimschoots.

Na rust werd de wedstrijd levendiger. El Kabir verving Ten Voorde en deed dat heel behoorlijk. De kleine linksbuiten zorgde net als Saïdi op rechts enkele keren voor gevaar met zijn snelheid. Ook Niels Wellenberg, de meest recente aankoop, maakte zijn opwachting. Hij verving Burgzorg rechts in de verdediging. Het was weer Ntibazonkiza die de 1-0 van N.E.C. inleidde. Na een klein uur spelen stoomde de man uit Burundi op volle snelheid door de Griekse verdediging. Alleen een overtreding kon zijn opmars stuiten. De indirecte vrije trap werd door Björn Vleminckx, verder onopvallend spelend, keihard tegen de touwen geknald. Het duurde niet lang voordat de Grieken, vorig jaar tweede in de eigen competitie, de gelijkmaker scoorde. Middenvelder Fotakis schoot de bal zeer fraai in de kruising.

Na de 1-1 kende het duel nog maar weinig hoogtepunten. Tien minuten voor tijd kwam N.E.C. goed weg toen een van de Grieken in het strafschopgebied onderuit werd gehaald. Vijf minuten later liep John Goossens goed door op een diepe bal van achteruit. Hij omspeelde de verdediger en bracht de bal keurig voor, maar Saïdi mikte ver naast het doel. Daarmee bleef de stand 1-1, een prima resultaat in een degelijke wedstrijd van Nijmeegse kant.

Door: Sander Peters

http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » wo jul 15, 2009 8:07 am

Interview
Dwight Lodeweges

Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 21:53 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:27

De voorbereiding op het nieuwe seizoen loopt alweer enkele weken. Voor ForzaNEC.nl dus de hoogste tijd om kennis te maken met de nieuwe trainer!

Canadese Nederlander
Dwight Lodeweges werd op 26 oktober 1957 geboren in het Canadese plaatsje Turner Valley, toch zette hij zijn eerste schreden op het voetbalveld in Nederland. ''Na de oorlog emigreerden mijn ouders vanuit Nederland naar Canada. Zoals je misschien wel weet was er hier toen geen droog brood te verdienen. Zij kozen ervoor om na hun huwelijk hun geluk daar te beproeven. Aldaar haalden zij allerlei fratsen uit om maar aan geld te komen: kauwgom onder tafels vandaan halen, hout hakken en ga zo maar door. Vaak hadden ze wel twee of drie verschillende baantjes tegelijkertijd.'' Samen met vijf broertjes en zusjes groeide de huidige trainer dan ook op in Canada maar na enkele jaren was het gezin Lodeweges genoodzaakt weer terug te keren naar Nederland. ''Mijn vader kreeg flink wat fysiek ongemak te voorduren. Er waren in Canada nauwelijks sociale voorzieningen en het leek er toentertijd ook niet op dat daar snel verbetering in zou komen. Omdat wij eigenlijk Nederlanders waren en hier die voorzieningen beter geregeld waren was de enige optie om terug te keren naar Nederland. Ik was toen ongeveer 6 of 7 jaar oud en weet nog wel dat iedereen één koffer meenam naar Nederland, meer hadden we ook gewoon niet.''

De familie Lodeweges streek neer in Gelderland en de jonge Dwight ging voetballen bij De Kieviten in Voorthuizen. Na een paar jaar koos hij echter om, net als zijn vriendjes, bij VVOP te gaan voetballen. ''Dat was een wat ambitieuze, grotere club. En op die leeftijd is het natuurlijk ook belangrijk waar je vriendjes voetbalden.'' Niet lang daarna kan Lodeweges deel uit gaan maken van het befaamde jeugdhuis van Go Ahead Eagles. ''Jongens als Peter Arntz en Jan van Deinsen zaten in de lichting voor ons. Vervolgens brak ik door samen met Martin Koopman, Wim Woutsma en keeper Jan Endeman. Het grote wapen van die club was ook dat jeugdhuis. Het gaf Go Ahead de mogelijkheid om als eerste club in Nederland spelers van wat verder af een kans te geven.''

Terug naar Noord-Amerika
Toch blijft zijn geboorteland Canada trekken aan de jonge prof. Hans Kraaij senior geeft hem dan ook de kans terug te keren naar het Noord-Amerikaanse continent, hij moest daar echter één grote concessie voor doen. ''Net voor de gouden periode van AZ was Kraaij daar trainer en die wilde mij naar Alkmaar halen. Hij vertrok echter daar en ging naar de Oakland Stompers, dichtbij San Francisco. Kraaij vroeg mij direct om mee te gaan en dat was voor mij natuurlijk een geweldig aanbod: gelijk wegwezen dus. Vervolgens heb ik mijn huwelijk uitgesteld. De kaarten waren nog net niet de deur uit. Ik kreeg daar namelijk een contract voor één jaar en mijn toenmalige verloofde bleef, voor de zekerheid, in Nederland wonen. Zij kon tenslotte zo haar baan behouden.''

Afbeelding


In Amerika kwam de gehele organisatie voor een grote verrassing te staan. Zoals ook wel bij andere sporten gebruikelijk is in de Verenigde Staten werd de gehele club verkocht naar Edmonton. ''Dat kan daar allemaal. Wij verhuisden van het subtropische Oakland naar een poolklimaat. Volgens mij was het in februari daar wel –30 maar iedereen verhuisde gewoon mee. Vervolgens heb ik daar ook nog voor de Montreal Manic gespeeld en voor de Minnesota Strikers. Daar heb ik één jaar gewoon outdoor gespeeld en nog een paar jaar indoor. Op zo''n ijshockeyveld, boarding eromheen en dan lekker voetballen.''

Avontuur
Niet alleen als voetballer ziet hij een voor velen onbekend deel van de wereld, ook als trainer komt de voormalig verdediger nog eens ergens. Na in Nederland trainer of assistent te zijn geweest bij FC Zwolle, FC Groningen en SC Heerenveen lonkt het grote avontuur in de Verenigde Arabische Emiraten. ''De club wilde mij en Sef hebben. Wij kwamen daardoor met elkaar in contact en hadden bij zoiets van ‘laten we het samen maar proberen''.'' Na twee jaar kwam er nog een Aziatisch avontuur op het pad van Lodeweges. Nagoya Grampus Eight wilt zowel Lodeweges als Vergoossen aanstellen als trainersduo. ''We hebben ruim drie jaar samen in het buitenland doorgebracht en we spreken elkaar nu nog regelmatig. Het waren twee fantastische ervaringen maar wat mij het meest bijblijft zijn de enorme verschillen tussen een Arabisch land en Japan. Dat is echt als zwart en wit, zo verschillend.''

Uiteraard is Lodeweges de Engelse taal meer dan machtig. Dat is dan ook geen probleem in de Emiraten, een voormalige Engelse kolonie. In tegenstelling tot Japan. ''Bij Al-Jazira sprak iedereen eigenlijk heel behoorlijk Engels. In Japan hadden zowel ik als Sef beide één of twee tolken bij ons. Als ik dan iets aan de groep vertelde dan vertaalde die tolk het weer voor de groep. In het begin was dat erg wennen natuurlijk.''

Uitdaging
Niet alleen in het buitenland heeft Lodeweges zijn sporen verdiend. Ook in Nederland kan hij als trainer/coach een aardig CV overleggen. Samen met Sef Vergoossen neemt Lodeweges de taken over van de vertrokken Ronald Koeman bij PSV. Met die club wordt hij ook kampioen van Nederland. Het was een eerste kennismaking met een Nederlandse topclub. ''Na mijn eerdere periode in Nederland had ik voor mijzelf een paar dingen ten doel gesteld. Ik wilde alleen nog werken waar ik het naar mijn zin heb, waar ik een uitdaging zie en er moeten hele goede mensen werken want anders ga ik daar niet heen. Ik heb met Sef altijd geweldig samengewerkt en daarom ging ik ook met hem mee naar PSV. Maar dat gevoel heb ik ook hier. De eerste contacten met Carlos Aalbers en Jacco Swart waren gewoon heel positief.''

Na die eerste contacten moet Lodeweges ook zelf wikken en wegen. Hij heeft nog een contract bij PSV maar het was zelfs niet uitgesloten dat hij zijn interim-functie om kon zetten in een baan als hoofdcoach van PSV. Toch kiest hij voor Nijmegen. ''Ik kreeg een heel duidelijk beeld van de ambities, de weg die men is ingeslagen met de visie ‘voetbal als vak'' en van de technische mogelijkheden. Voor de functie van hoofdtrainer was men eigenlijk op zoek naar een schaap met vijf poten. Iemand die op vele gebieden thuis is, zowel individuele begeleiding als in groepsvormen. Je steekt daar ontzettend veel tijd in om op allerlei gebieden zo''n groep beter te maken.''

Duidelijk
Afgelopen half jaar kreeg Lodeweges vele complimenten in de pers van bepalende spelers als Amrabat, Affelay en Dzsudzsák. Tegenwoordig een zeldzaamheid in de voetballerij als er géén prijzen worden gepakt, toch overkwam het de 51-jarige trainer. ''Ik vind dat je je spelers veel duidelijkheid moet geven en ze proberen ergens van te overtuigen. Dat werkte bij die groep ontzettend goed. In het geval van Amrabat , maar ook van Affelay, hebben we urenlang gesproken aan de hand van videoclips en flipovers wat goed en niet goed was. Wij hebben hem op die manier weten te overtuigen en daar voelde hij zich goed bij. Wat ik ook heb gezegd: ‘je mag fouten maken''. Alleen moet dat wel gebeuren vanuit een bepaalde organisatie want daar kun je dan altijd op terugvallen mocht iets echt fout gaan.'' Daaruit haalt de oefenmeester ook zelf veel plezier. Spelers overtuigen van het hoe en waarom van diverse (voetbaltechnische) zaken. ''Als je dat niet leuk vindt moet je er ook gelijk mee stoppen.''

Toen Lodeweges binnenkwam bij NEC werd hij door enkele spelers direct gewezen op een paar onduidelijke zaken. Omdat de trainer graag duidelijkheid schept voor een groep ging hij hier direct mee aan de slag. Inmiddels was het toenmalig aanvoerder Youssef El-Akchaoui die in De Gelderlander direct liet blijken blij te zijn met die verduidelijkingen. ''Ik vind dat als je dingen duidelijk wilt hebben in het veld dan moet dat erbuiten ook zijn. En dan hebben we het helemaal niet over ingewikkelde dingen maar gewoon over normaal gedrag, meer is het niet. Vaak hele simpele dingen maar die moeten wel geaccepteerd worden door de groep. Daarbij wil ik op dat soort gebieden ook veel inspraak vanuit de selectie. Datzelfde geldt voor technische zaken. Als iedereen het accepteert en het is samen afgesproken dan moet je dat ook met zijn allen nakomen.''



Afbeelding


Ook technisch gezien worden er dus nieuwe afspraken gemaakt. Dit heeft volgens de trainer niet alleen te maken met een bepaalde formatie. Toch zijn er op de diverse internetfora vaak discussies of het 4-4-2 systeem voor de huidige selectie niet beter is. ''Met El Kabir en Saidi heb je al twee vleugelspelers en ook Rick ten Voorde kan daar al heel aardig uit de voeten. Echter een systeem is allang niet meer bepalend hoe je speelt. De linker- en rechteraanvaller hoeven ook zeker niet per se spitsen te zijn, dat kunnen ook middenvelders zijn. Dan zou je die formatie weer kunnen betitelen als 4-4-2 in plaats van 4-3-3. Het hangt allemaal samen met de invulling die een trainer of een speler aan een bepaalde positie geeft. Wel zijn er taken die hartstikke vast liggen, bijvoorbeeld in de organisatie.''

De voorbereiding op aankomend seizoen lag voor gedeeltes natuurlijk al vast voordat Lodeweges werd aangesteld als trainer. Toch had hij één wens. ''Ik wilde heel graag het trainingskamp wat eerder in de voorbereiding hebben. Ik vind namelijk dat je als nieuwe trainer en met diverse nieuwe spelers elkaar zo snel mogelijk moet leren kennen. Dat is uiteindelijk goed gelukt. Niet alleen op het veld maar ook er buiten.'' Inmiddels is de periode van oefenen tegen amateurteams zo goed als voorbij en omdat de competitie al over ruim twee weken begint wordt het tijd om toe te werken naar meer vastigheden. ''In het begin heb ik natuurlijk zoveel mogelijk spelers willen zien, soms wel 22 per wedstrijd. Die periode is nu wel voorbij. Daardoor hebben we een goede basis gelegd en veel en gericht kunnen trainen.''

Ideale schoonzonen
Carlos Aalbers kondigde maanden terug al aan dat er bij NEC ook meer op mentaliteit gescout ging worden. Niet alleen de trainer lijkt hier een voorbeeld van ook de nieuwe aankopen als Vleminckx, Ten Voorde en Van Eijden passen in dit plaatje volgens Lodeweges. ''Dat zijn alledrie ideale schoonzonen. Niet alleen in het veld maar ook in de kleedkamer hartstikke goede jongens. Jongens waarop je kunt bouwen.'' Dat laatste blijkt wel wanneer we hem vragen naar de mening van de topaankoop dit seizoen, Björn Vleminckx. ''NEC zat al achter hem aan en heeft mij toen gevraagd om een paar keer te gaan kijken. Wat ik daar zag was een type voetballer die iedere trainer wilt hebben. Als je aan een oorlog begint en je moet als trainer iemand mee hebben, dan is hij dat. Hij gaat tekeer en geeft nooit op. De eerste twee weken in de voorbereiding was hij niet fit door onder meer een neusoperatie. Als je nu ziet wat voor een progressie hij maakt, hoe hard hij werkt om die achterstand goed te maken, dat is fantastisch. Daarnaast denk ik dat hij veel beter kan voetballen dan dat mensen op het eerste gezicht kunnen beoordelen.''

Ook op Ten Voorde zit, zoals men wel eens zegt, een goede kop. De vraag die bij veel supporters dan ook al heerst: talent voor de toekomst of potentiële basisspeler? ''We moeten heel voorzichtig met hem zijn, hij heeft zijn rijbewijs nog niet eens. Maar ik denk dat hij voor een verrassing kan zorgen. Het is een grote, sterke jongen en ogenschijnlijk gaat alles hem vrij gemakkelijk af. Maar het is een absoluut talent. Tegen SVBO stond hij onlangs linksbuiten en dat vulde hij heel goed in.''

Voorbereiding
Al in de voorbereiding leek er veel onduidelijkheid te bestaan over de rol van Arek Radomski. De speler wist zelf tegenover ForzaNEC te vertellen dat hij weg mocht. De nieuwbakken hoofdtrainer heeft daar inmiddels met de Pool over gesproken. ''Aan het eind van vorig seizoen heeft Arek een gesprek gehad met de club. Daaruit bleek dat men niet onwelwillend tegenover een vertrek stond. Ik kom hier echter binnen bij de club en ik zie hem trainen en spelen. Hij is hartstikke fit, wil vechten voor zijn plek. Ik heb hem ook gezegd van mij hoef je zeker niet weg. Maar mocht een club een bepaald bedrag willen betalen dan kan die nog steeds vertrekken, maar dat geldt voor iedere speler.'' Dat laatste geldt dus ook voor Jhon van Beukering. Maar net als in het geval Radomski wil hij de centrumspits behouden voor NEC. ''Voor hem geldt hetzelfde als voor Arek. Traint hard, vecht voor zijn plek. Ik wil hem natuurlijk hier houden maar je ziet de laatste maanden natuurlijk wel; alles is te koop. De voetballerij zit tegenwoordig zo in elkaar dat zelfs ik, en dat bedoel ik niet lullig, hier mag vertrekken voor een bepaald bedrag.''

Afbeelding

Het liefst zou de trainer natuurlijk zijn selectie al helemaal rond hebben. Toch wordt er nog driftig gezocht naar een vleugelspeler en een rechtsback. ''Het is voor mij heel geruststellend dat de club en ik dat hetzelfde zien. Natuurlijk moeten we doorgrijpen maar we kunnen het geld (vooral een club als NEC) maar één keer uitgeven. De posities van rechtsback en vleugelspeler zijn daarbij de belangrijkste. En we hebben, als deze selectie verder in tact blijft, ook niets meer nodig. Dan heb je iedere positie dubbel bezet.''

Zijn voorganger Mario Been stond erom bekend alles over de club te willen weten en te volgen. Volgens veel supporters een pré, volgens anderen een groot nadeel. ''Ik moet zeggen dat ik die fora en internetsites eigenlijk niet lees. Regelmatig vertelt mijn dochter iets maar ik denk dat het soms beter is om het niet te lezen. Dan zou je als het goed gaat wel de krant lezen en als het slecht gaat weer niet. Ik heb ervoor gekozen om dat helemaal niet te doen. Niet omdat het mij niet interesseert maar ook omdat ik er weinig tijd voor heb. Ik heb bijvoorbeeld ook geen contact gehad met Mario Been over de groep of iets dergelijks. Ik wil volledig blanco instappen, mijn eigen mening en visie vormen over de groep.''

Hele mooie dingen
Opgegroeid in Gelderland moet de nieuwe trainer wel een beetje kennis hebben van de derby, of niet? ''Ja, maar bij dat beetje blijft het ook wel. Natuurlijk heb ik de afgelopen weken al veel gehoord dat als we die en die wedstrijd maar winnen het seizoen al een heel eind geslaagd is. Ik ben zelf ooit trainer geweest van VVOG en wij speelden tegen DVS uit Ermelo. Toen zei ik tegen mijn aanvoerder die al tientallen jaren bij de club speelde van ach, de tegenstander is gewoon geel-zwart meer niet. Direct zei hij toen: ‘trainer, hoe kun je dat nou zeggen? Vanaf dat ik acht jaar ben is dat al de vijand.'' Ik ben ook opgegroeid in West-Gelderland daar krijg je toch minder mee van zo''n wedstrijd. Ik weet inmiddels wel dat het echt groot is hier.''

Vragend naar een afsluitend woordje heeft de oefenmeester direct een kort relaas klaar: ''Ik ben gek op aanvallend, dominant voetbal. Dat zag je vorig jaar met PSV de tweede seizoenshelft met als absolute knaller die overwinning op Ajax. Ik ga absoluut niet dromen dat dat met NEC ook zo even haalbaar is. Er zullen zeker mindere wedstrijden zijn. Maar als ik de groep zie, de bereidheid en welwillendheid dan denk ik ook dat we ook veel hele leuke wedstrijden gaan spelen. Het zou geweldig zijn als de supporters vierkant achter deze jongens gaan staan want dan zijn ze echt in staat tot hele mooie dingen.''

http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » do jul 16, 2009 12:46 pm

Nou Ramoon... je hebt gelijk gehad... sorry voor mijn wantrouwen... :blush.gif:
Komst Fejzullahu afgerond
don. 16 juli 2009


Het is rond, aanvaller Erton Fejzullahu (21) komt over van het Zweedse Mjällby en speelt de komende 4 seizoenen voor NEC. De officiële site kwam vandaag met de melding.

Aalbers is verguld met de nieuwe aankoop: "Erton is een multifunctionele speler die op meerdere posities in de aanval of als aanvallende middenvelder uit de voeten kan. Bovendien is hij snel en beschikt hij over scorend vermogen."

Ook de aanvaller zelf is dolgelukkig: "In Nederland wordt altijd aanvallend gedacht en offensief gespeeld. Voor jonge aanvallers een ideale leerschool om jezelf als speler te ontwikkelen en te verbeteren. Ik ben 21 jaren jong, maar verwacht veel van voetballen in de Eredivisie en hoop op plaatsing voor de Europa League. N.E.C. werkt met veel jonge spelers en die filosofie staat me zeer aan. Gedurende de afgelopen week heb ik een indruk gekregen van N.E.C, van Nijmegen, van het stadion en van een aantal mensen dat er werkt. Een warme club met behulpzame en vriendelijke mensen. Ondanks de interesse uit Zweden, Denemarken en van andere Nederlandse clubs, voelde N.E.C. goed aan en ik hoop hier mooie tijden te gaan beleven. Ik weet dat N.E.C. onlangs Europees heeft gespeeld tegen onder meer Tottenham Hotspur en Udinese, die tijd wil ik met de club opnieuw gaan beleven!"

Wkipedia weet het volgende te melden over de aanwinst:
Erton Fejzullahu (13 maart 1988) is een Zweeds voetballer van Kosovaarse komaf. Fejzullahu speelde in de jeugd bij Högadals IS en ging in 2005 naar FC Kopenhagen waar hij niet aan spelen toekwam. Vanaf 2007 komt hij uit voor Mjällby AIF waar hij als spits belangrijk is in de promotie naar de Allsvenskan.

In de twee jaar bij Mjällby speelde Erton 57 wedstrijden waarin hij 22 keer wist te scoren. Welkom!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » do jul 16, 2009 12:55 pm

Hihi... :smallgrin.gif:


Hij schijnt een meer dan welkome anvulling te zijn zodat Vleminckx en Beukie eindelijk eens bediend worden...ben benieuwd. Veel positiefs gelezen, nu eerst zelf zien...

w.b. je kaartje tegen Heerenveen, BanJovi; speciaal vakantietarief...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » do jul 16, 2009 6:51 pm

Carlos Aalbers: "NEC is nu klaar"
don. 16 juli 2009

Carlos Aalbers geeft tegenover Omroep Gelderland aan dat de selectie met de komst van Erton Fejzullahu helemaal op orde is.

'We zijn nu helemaal klaar', is de conclusie van technisch directeur Carlos Aalbers. 'We staan er goed voor, denk ik. We hebben alleen niet in de hand wat er nog gaat gebeuren voor 31 augustus, want ook vorig jaar werden er op de valreep nog spelers bij ons weggehaald. Als dat nu weer zo gaat, moeten we anticiperen.'

Aalbers verwacht dat Fejzullahu wat zal toevoegen. 'Hij heeft een goede techniek en scorend vermogen.'

De komst van Björn Vleminckx en Erton Fejzullahu kan wel eens gevolgen hebben voor Jhon van Beukering.
Van Beukering reageert als volgt op Omroep Gelderland: 'Ik ga gewoon de concurrentie aan en dan speelt de beste', verwacht de spits. 'Maar het moet natuurlijk wel eerlijk gaan. Zolang ik hier speel, doe ik in ieder geval mijn stinkende best voor NEC.'

De spits staat in de belangstelling van onder meer ADO Den Haag en VVV-Venlo. 'Ik weet daar wel wat van, maar het is niet concreet. Ik hoorde wel dat ik tegen die Duitse club moest spelen zodat ze me konden bekijken. Dat vind ik wel een beetje raar.'


Afbeelding
Hopelijk dit jaar geen miskopen van Carlos!

NEC transferdossier 2009-2010
don. 16 juli 2009

De selectie lijkt met de nieuwste aankoop, Erton Fejzullahu, aardig op peil. De Trouwe Honden geeft je een update van de transfers die voor het seizoen 2009-2010 zijn gemaakt.

Nieuw:

Erton Fejzullahu <- Mjällby
Björn Vleminckx <- KV Mechelen
Rick ten Voorde <- FC Emmen
Niels Wellenberg <- FC Twente
Ramon Zomer <- FC Twente (was al gehuurd)
Rens van Eijden <- PSV

Vertrokken:

Jean Black -> FC Eindhoven
Collins John -> Roeselare (was gehuurd)
Dani Fernandez -> Feyenoord
Dennis Rommedahl -> Ajax (was gehuurd)
Dominique Scholten -> FC Oss
Karim Fachtali -> FC Oss
Mark van den Boogaart -> nog niet bekend
Milano Koenders -> AZ (was gehuurd)
Rachid Bouaouzan -> Wigan Athletic (was gehuurd)
Tim Janssen -> Esjberg FB

Afbeelding
Carlos heeft de selectie dit jaar al vroeg op orde!


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Duke » do jul 16, 2009 7:23 pm

En, tevreden?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » do jul 16, 2009 7:48 pm

Ja, zo op papier en wat ik lees klinkt 't meer dan goed voor NEC.
Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 7:33 am

De investeerders bij NEC zijn weer bereid om hun nek uit te steken

door Harry Arts. vrijdag 17 juli 2009 | 06:38 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 18 juli 2009 | 06:15


NIJMEGEN - Met het aantrekken van Erton Fejzullahu, een van de grootste offensieve talenten uit de rijk gevulde Zweedse voetbalvijver, bewijst NEC niet alleen dat het dit jaar weer een serieuze gooi wil doen naar Europees voetbal.
Het geeft tevens aan dat de investeerders bij de Nijmeegse club weer bereid zijn hun nek uit te steken om die ambities te verwezenlijken.


Marcel Boekhoorn en zijn companen in het fonds draaiden in 2006 de geldkraan dicht omdat zij het niet eens waren met het beleid van toenmalig voorzitter Hans van Delft. De verhoudingen verkilden nog verder toen deze Vincent Paes op de voorzittersstoel parachuteerde. Maar Paes is allang weg, Van Delft beweegt zich steeds meer op de achtergrond en de investeerders hebben er weer zin in.

Erton Fejzullah is, na Ricky ten Voorde, Rens van Eijden, Björn Vleminckx en Niels Wellenberg, alweer de vijfde aankoop van deze zomer. Hoewel de selectie gisteren tijdens de jaarlijkse fotopersdag werd vereeuwigd, zit het er dik in dat de selectie van Dwight Lodeweges voor het einde van de transferperiode (31 augustus) nog wel wat wijzigingen zal ondergaan.

De groep telt een paar spelers (Dominique Kivuvu, Jhon van Beukering) met aflopende contracten, die niet staan te springen om bij te tekenen. En ook Youssef El-Akchaoui loopt na het verlies van zijn aanvoerdersband niet over van clubliefde. NEC zal niet aarzelen deze spelers te verkopen zodra zich een gegadigde aandient. Bovendien bestaat het risico dat Lasse Schöne, de beste speler in de Nijmeegse selectie, nog wordt weggekocht.

Voorlopig doet technisch directeur Carlos Aalbers er verstandig aan zijn mobieltje binnen handbereik te houden.


http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 9:47 am

Ik ben wat terughoudender. Ik vind Vleminckx tot wat ik er van gezien heb nog niet spectaculair goed ofzo, maar dat kan nog komen... geen idee.

Een speler uit de tweede zweedse divisie zegt me ook niets.

Ten Voorde is nog jong en moet het bij NEC ook maar zien te maken. Voor een jonge speler is dat best lastig als je niet met allemaal echt goede spelers om je heen staat en niet bedient wordt, want daar ligt het altijd aan bij NEC.

Van Eijde was ik wel tevreden mee.

Ik ben niet heel negatief, maar ik ben bij voorbaat ook niet dolgelukkig. Maar dat was ik bij Vadoch, Baretto en Olsson ook niet. Dus het kan nog goed komen.

Maar wat Leen Looyen ook wel terecht zei. Een speler kopen voor 1.8 miljoen is voor NEC erg veel. Dat verkoop je niet zomaar met winst door. Sterker nog... zie het geld er nog maar eens voor terug te krijgen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 9:53 am

Looyen mot gewoon z'n bek houden met z'n Niedzielan, met alle respect... :excited.gif:
Maar goed; we'll see... Volgens mij is de selectie nog nooit zo vroeg compleet geweest...dus goed werk in mijn ogen van Carlos...de rest blijft afwachten...


Nuytinck "NEC geeft ook ruimte aan eigen kweek"

zat. 18 juli 2009

‘Thuis ben ik gewoon de oude Bram’

NEC roert zich dit jaar nadrukke­lijk op de transfermarkt. Bij de komst van al die grote namen zou je haast vergeten dat ook de ‘eigen kweek’ van de Nij­meegse club voor nieuwe aan­voer zorgt. Met name Bram Nuy­tink uit Malden imponeerde.

Met Ricky ten Voorde, Björn Vleminckx, Rens van Eijden en de­ze week ook Niels Wellenberg en Erton Fejzullahu is er sprake van een kleine invasie aan nieuwe arbeidskrachten in De Goffert. Middenvelder BastianWei­ser en verdediger Bram Nuytinck, vorig seizoen nog actief bij de A1 van NEC, mogen - in elk geval tot de start van de competitie - laten zien dat ook zij in aanmerking ko­men voor het keurkorps van Dwight Lodeweges. Met name de 19- jarige stopper uit Malden, kopsterk en tweebenig, imponeerde in de oefenwedstrij­den waarin de nieuwe NEC-trai­ner een beroep op hem deed.

Geen last van aanpassingsproble­men?
„Nou, het gaat best lekker. Nu ik de jongens wat beter leer kennen, begin ik me steeds beter op mijn gemak te voelen. Toch vind ik dat ik nog niet op het niveau zit dat ik vorig seizoen bij de A1 haalde. Ge­zien de degradatie was dat voor het team geen best jaar, maar per­soonlijk heb ik wel goed gepres­teerd. Ik ben in die periode in beeld gekomen voor het Neder­lands elftal tot 19 jaar en bij de A-junioren eindigde ik als tweede op de ranglijst van beste eredivisie­spelers (achter Lerin Duarte van Sparta, red.).”

Toch is het een flinke stap van de A1 naar de hoofdmacht.
„Dat is ook wel zo. Bij het eerste moet je veel sneller handelen. Op dat gebied heb ik trouwens vorig seizoen al een flinke stap gezet. Omdat ik mij het kon veroorloven, had ik nog wel eens de neiging tot nonchalance en koos ik vaak zon­der noodzaak voor ‘mooie’ oplos­singen. Trainer Arno Arts heeft mij er keer op keer op gewezen dat ik zakelijker moest gaan spelen.” „Vergeet ook niet dat ik vorig sei­zoen al regelmatig mee heb gedaan met Jong NEC. Ook bij de beloften kom je volwaardige eredivisiespe­lers tegen. En bij de A1 speelden we tegen de top van Nederland. Te­gen die ploegen bleef ik aardig overeind.”

Je traint nu dagelijks met ervaren jon­gens als Patrick Pothuizen.
„Dat is een van de mooie aspecten van het werken op dit niveau. Bij de jeugd voetbal je met leeftijdge­noten, lopen geen oude rotten rond die jou het goede voorbeeld kunnen geven. Bij het eerste is dat anders. Alleen al door te kijken naar jongens als Pothuizen, Zomer en Van Eijden leer je een hoop. Hoe ze zich opstellen, welke keu­zes ze maken, wanneer ze een duw­tje geven. Ik heb de laatste weken regelmatig met Potje samenge­speeld. Hij coacht voortdurend, geeft veel tips waar ik wat aan heb. Hij is altijd in voor een dolletje, maar als het op voetballen aan komt is hij bijzonder serieus.” „Nee, ik ben niet bang dat ik ko­mend seizoen te weinig aan spelen toe kom. Ik weet dat ik Zomer, Van Eijden, Pothuizen en de nu nog geblesseerde Otten voor me heb. Maar ik zal bij Jong NEC mijn wedstrijden meepakken. En verder hoop ik stiekem dat ik bij het eer­ste wat speelminuten krijg.”

Is je leven de laatste weken erg veran­derd?
„Als je bij de hoofdmacht zit, krijg je wel meer aandacht. Ik word wat vaker herkend en op de open dag wil iedereen met je op de foto. Maar thuis en bij mijn vrienden is alles hetzelfde gebleven, daar ben ik gewoon de oude Bram.”


Bron: De Gelderlander

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 9:58 am

Oh zeker... qua het rondkrijgen van de selectie ben ik het helemaal met je eens. Ze hebben dat netjes voor elkaar gekregen en zijn vroeg begonnen. We zijn anders gewend.

Looyen heeft gewoon gelijk. 1.8 miljoen(!!) is veel voor een spits waarvan je niet weet of die er bij NEC 20 per seizoen in gaat prikken. Als hij dat niet doet brengt hij het geld nooit meer op. En Niedzielan is verkeerd gebruikt! Dat was een centrumspits en geen vleugelaar.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 10:00 am

Ach...dat natrappen misstaat 'm! :excited.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 10:03 am

Dat was niet natrappen... dat werd hem gevraagd. En hij gaf daar zijn mening op.
Ik zag dat niet als natrappen... maargoed.

Wat hebben NEC supporters toch altijd tegen Looyen... ik vind het een prima man. Als ik hem hoor praten over voetbal vind k het allemaal niet zo'n grote onzin wat hij zegt hoor.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 10:07 am

Ik heb niks tegen Looyen, integendeel, maar wat moet hij als Superboer voor, in en na rust op de buis bij Quick?

Dit zei iemand op het NECforum op mijn vraag of hij nog iets nuttigs te melden had...
Nou nee. Niet bepaald. Hij had het voornamelijk over spelers die "hij nog gehaald had" en dat die van een beter niveau waren dan de huidige spelers. Ook zei hij het afgelopen seizoen voor het eerst gedegradeerd te zijn, maar benadrukte hij dat hij, gezien de korte periode dat hij daar was, vooral geobserveerd had en daardoor niet direct verantwoordelijk was. Verder stond hij de investeerders zo'n beetje uit te lachen dat ze 1,8 miljoen hebben betaald voor Vleminckx en had hij er overduidelijk geen vertrouwen in dat NEC in het linker rijtje gaat eindigen. Leentje overschat zichzelf flink en lijkt jaloers op de mogelijkheden van NEC en de manier waarop Aalbers daarmee omgaat.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 10:16 am

Ja... dat met dat observeren bij De Graafschap vond ik ook wel grappig. Bij mijn weten heeft hij wel Sahar en Muslu daar naartoe gehaald. Ik weet natuurlijk niet wat hij onder observeren verstaat.

Wat hij er moest? Tsja... hij wil graag met zijn kop op tv en als ze hem dan vragen zegt hij geen "Nee"...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 10:24 am

Iets anders... denk jij dat Beukie vertrekt en volgens sommigen het kind van de rekening is?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 18, 2009 11:08 am

Tsja... "burgerking" wordt hij wel genoemd. Da's bij supporters altijd zo. In het begin van het seizoen, toen hij nog 'goed' speelde en af en toe een doelpuntje maken was iedereen lyrisch over zijn inzet en karakter. Als meneer het even niet zo goed doet, dan wordt hij afgebrand tot aan zijn enkels.

Ik denk nog steeds dat Beukie een prima NEC speler is... maar hij moet wel bedient worden. Dat zal precies hetzelfde zijn bij Vlemincks... dat zijn geen spelers die even een snelle aktie maken en een mannetje voorbij vliegen (Zoals Saidi).

Ik vond eind vorig jaar Beukering een slappe boer. Hij sjokte over het veld alsof het hetm echt geen drol interesserde. Zelfs ik rende hem er met gemak uit had ik het idee. En dan is mijn conditie echt dramatisch.

HIj heeft nog een jaar lopend contract, geloof ik. Dus als ze hem kunnen verkopen zal NEC het nie nalaten. Ook met El Ak, maar ik gok dat niemand daar 9 ton voor neer gaat leggen. (alhoewel hij dat best waard is). Volgend jaar zullen er dus wel weer een aantal gratisch de deur uitlopen.

Sprake zou zijn dat er geinteresseerden zouden zijn voor Schone... dat zou ik wel spijtig vinden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door peter » za jul 18, 2009 12:04 pm

Ik zie Schöne wel vertrekken richting Groningen.

Verder is El Akchaoui schromelijk overschat, natuurlijk. Ben benieuwd of hij volgend jaar zich dusdanig in de kijker weet te spelen dat er een betere club voor hem komt. Ik waag dat te betwijfelen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Daily Blind » za jul 18, 2009 7:14 pm

NEC - GBA afgelast wegens rellen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 7:31 pm

NEC - Beerschot afgelast wegens rellen + UPDATE
zat. 18 juli 2009

Het oefenduel tussen NEC en Germinal Beerschot is afgelast na rellen die veroorzaakt werden door "supporters" van de Belgische club.

De ellende begon al buiten het sportpark van De Treffers, waar het oefenduel zou worden gespeeld. Met name honderden Belgische fans zorgden voor een opgefokte sfeer.

Een kwartier voor aanvang van het duel ging het rond en op het veld van de hoofdklasser echt mis. "Zo'n 70 tot 80 fans van Germinal Beerschot kregen eerst onderling ruzie", verklaart manager operations Jan Bluyssen van NEC.

Volgens een Trouwe Hond zou Baart z'n kindje geraakt zijn door een voorwerp, waarschijnlijk een stoeltje. Toen Baart daar wat van zei werd hij vervolgens belaagd door de Belgen. Vleminckx zou de boel hebben willen sussen en kreeg daarna ook klappen van z'n landgenoten.

Daarna sloeg de vlam in de pan en waren vechtende fans overal bezig. Ook NEC-spelers werden aangevallen, alsmede Broer van den Boom (de fotograaf). "Het escaleerde en ze kwamen het veld op, waarbij ze zelfs onze spelers belaagden. Toen konden we helaas niks anders doen dan overgaan tot afgelasting, want zeker op dit complex was de situatie moeilijk nog in de hand te houden."
aldus Bluyssen.

NEC had al extra maatregelen genomen. "In plaats van de gebruikelijke vier stewards hadden we er veertig ingezet. Onze supporters gedroegen zich prima, dat wil ik wel even benadrukken." Het duurde zeker nog een kwartier voor de orde enigzins hersteld was.

Volgens geruchten zouden de Belgische supporters zo massaal zijn afgereisd omdat ze met fans van FC Groningen hadden afgesproken. Tevens zou het oefenduel tegen KV Mechelen, volgende week zaterdag, erg onzeker zijn geworden door deze escalatie.

Met het dochtertje van Baart gaat het naar omstandigheden goed. Baart kon na afloop in ieder geval alweer een beetje lachen om de situatie. Rondom het sportpark van De Treffers is echter sprake van een aardige puinhoop. Veel wagens zijn beschadigd en hebben ingeslagen ruiten.

http://www.detrouwehonden.nl/



:kots: :sad.gif: :kots:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: NEC 2009-2010

Bericht door brigade zuid » za jul 18, 2009 8:31 pm

En waar waren de NEC supporters?!?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 18, 2009 8:37 pm

2 quotes van het NECforum...
za 18 jul 2009, 21:19
Ok ook terug, hier mijn verhaal:

Ik kom binnen en zie een grote groep gasten van GBA staan op de plek voor de kantine. Wij liepen naar de lange overdekte staantribune. Eerst zie ik al gasten hard naar buiten rennen en daarna weer naar binnen. Waarom dat was weet ik niet, waarschijnlijk was dat onderling. Opeens beginnen die lui eerst onderling wat te meppen voor de kantine en daarna lopen ze met een grote groep richting de zittribune. Onderweg werd een gozer (gewone supporter geen hooligan) vol op de neus geslagen en daarna ging de dugout eraan. Stukken van de dugout werden op de tribune gegooid. Ook stoelen die naast de dugout stonden werden gegooid. Gewoon op oudere mensen dus voor de duidelijkheid. Ook de kleine van Baart kreeg een stoel op z'n hoofd. Daarna liepen de gasten op het veld.

Op dat moment geen harde kern van NEC, geen politie niks. Alleen stewards. Broer willen ze van z'n dure camera beroven, maar dat wordt tegengehouden. daarna proberen de spelers de boel wat te bedaren (geen enkele van GBA voor de duidelijkheid!), maar dat hadden ze beter niet kunnen doen. Die belgen kwamen op Vleminckx af en die heeft toen een paar tikken gehad. wat wel "mooi" was, was dat alle spelers onze belg en Baart kwamen helpen, evenals stewards en "normale pet en sjaal" supporters. Pas na een kwartier(!!!) kwam de eerste politieauto en na dik een half uur pas het eerste me busje (zonder ME voor de duidelijkheid). onbegrijpelijk. Ondertussen kwam er ook harde kern vanuit Nijmegen (waren er eerder dan politie) en toen zijn er nog tikken uitgedeeld.

Slecht georganiseerd natuurlijk dit, maar die GBA supporters die zichzelf hooligan noemen moeten maar eens goed in de spiegel kijken of het slaan van kinderen, ouderen, pet en sjaal supporters en vooral spelers wel zo stoer is.

Volgende week zal het wel meevallen denk ik. Er komen echt geen 75 GBA dombo's naar mechelen op de fandag.
za 18 jul 2009, 21:31
Toen ik aankwam met mijn zoontje van 9 bleek er al wat gebeurd te zijn en zag ik al dat veel mensen met kinderen naar huis gingen (ca. 19:00 uur). Vervolgens heb ik voor mijn ogen Vleminckx zien gaan die probeerde de "supporters" rustig te krijgen maar dat leek een rode lap te zijn. Vervolgens ging zowat de gehele Nijmeegse selectie er opaf om Vleminkx te helpen: DAT GETUIGDE WEL VAN TEAMSPIRIT. Ik zag dat Schone nog een klap kreeg, Babos als grote man de zaak probeerde te sussen. Maar wat zonde, door omstandighedenn pas de eerste oefenwedstrijd die ik kon gaan zien. Vervolgens maar naar huis gegaan om 19:30 uur. Kaartjes worden terugbetaald blijkbaar, maar bij de kassa liep het weer uit de hand, dus ben ik maar met mijn zoontje een alternatieve route gaan nemen. Gelukkig is m ijn auto heel gebleven maar dat geldt niet voor vele auto's die vernield schijnen te zijn.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Poeder » zo jul 19, 2009 9:34 pm

banjavi schreef: Een speler uit de tweede zweedse divisie zegt me ook niets.
Krijg gelijk een due en junker gevoel,... heeft veel geld gekost.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » ma jul 20, 2009 7:39 am

Hopelijk kan de fandag van de Mechelse vrinden wel doorgang vinden...en kan Vleminckx van zijn club op een mooie manier afscheid nemen... :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif:

Vechtpartijen fans: oefenduel NEC afgeblazen

door Harry Arts. zaterdag 18 juli 2009 | 19:17 | Laatst bijgewerkt op: zondag 19 juli 2009 | 22:43


GROESBEEK - Het had een vriendschappelijk potje voetbal tussen NEC en het Belgische Germinal Beerschot moeten worden. Maar nog voor er kon worden afgetrapt, liep het zaterdagavond vreselijk uit de hand op het sportcomplex van de Groesbeekse hoofdklasser De Treffers.


Tientallen Antwerpse hooligans vielen de nietsvermoedende aanhang van NEC met grof geweld aan. Binnen een mum van tijd werd er op en naast het veld hevig gevochten. Ongewapende stewards van NEC en van GBA deden wat ze konden om het geweld in te tomen, maar konden niet voorkomen dat er harde klappen en enkele lichtgewonden vielen. Van voetbal kon natuurlijk geen sprake meer zijn.

De speaker van sportpark Zuid had de woorden ‘wij wensen u een prettige wedstrijd’ nog niet uitgesproken, of er spoelde een golf van paniek door de supportersrijen. In eerste instantie gingen Belgische voetbalaanhangers met elkaar op de vuist, maar al gauw richtte het geweld zich ook op supporters van NEC.

Wild om zich heen slaand vergreep de harde kern van Germinal Beerschot zich aan iedereen die zich niet bijtijds uit de voeten kon maken. Vuistslagen, kopstoten, zelfs kinderen werden niet gespaard. De dochter van Rein Baart, de reservekeeper van NEC, kreeg een rondvliegende stoel tegen haar hoofd.

Toen Baart even later verhaal ging halen, kreeg hij zelf een horde Vlaamse amokmakers achter zich aan. Spits Björn Vleminckx sprong er dapper tussen, ook andere NEC’ers stortten zich in het strijdgewoel. “Ik kreeg wel een paar klappen, maar ach, daar kan ik wel tegen”, vertelde Vleminckx toen de rookwolken waren opgetrokken.

De blonde mannetjesputter zei dat hij had zien aankomen dat het uit de hand zou lopen. “Toen ik voor de wedstrijd aan kwam lopen, zag ik al dat het mis zou gaan. Ik kom zelf van Antwerpen, ik ken die gasten. Die waren uit op rotzooi.”

Een oordeel dat werd bevestigd door Steven van Beethoven, veiligheidsverantwoordelijke bij de Antwerpse club. “Er zaten nogal wat jongens bij met een stadionverbod. Je hebt geen enkel wettelijk middel om die te verhinderen naar hier te komen.”

“Ik dacht aanvankelijk dat de wedstrijd in het stadion van NEC zou worden gespeeld. Dan was er geen enkel probleem geweest, omdat je de supportersgroepen gescheiden kunt houden. Op een amateurcomplex is zoiets niet mogelijk. Ik heb de autoriteiten in Nijmegen van tevoren gewaarschuwd dat het verkeerd zou kunnen aflopen, maar kennelijk stelt de Nijmeegse politie andere prioriteiten. Er waren hier maar twee agenten, dat is vragen om problemen.”

De ongeregeldheden in Groesbeek zullen ongetwijfeld gevolgen hebben voor de komende oefenwedstrijden van NEC. De Nijmeegse club zou volgende week zaterdag een vriendschappelijk duel afwerken bij KV Mechelen. Maar het lijkt op voorhand uitgesloten dat het duel - op korte afstand van Antwerpen - door zal gaan.
Germinal wil hooligans aanpakken

door Harm Graat. zondag 19 juli 2009 | 15:39 | Laatst bijgewerkt op: maandag 20 juli 2009 | 07:49



Afbeelding
Slachtoffers van het geweld van Belgische hooligans in Groesbeek likken hun wonden.
foto De Gelderlander



GROESBEEK - De Belgische voetbalclub Germinal Beerschot wil de politie helpen bij het identificeren van de hooligans die zaterdagavond in Groesbeek een oefenwedstrijd tegen NEC onmogelijk maakten en verschillende Nijmeegse fans en stewards verwondden.



Dat meldt de Antwerpse club in een persverklaring op de eigen website.

'In de hoop de herrieschoppers te identificeren en alsnog te kunnen laten opdraaien voor de feiten, zal Germinal Beerschot samen met de politie het aanwezige beeld- en fotomateriaal grondig bekijken en onderzoeken', aldus Germinal.

Zo’n zeventig ’supporters’ van Germinal Beerschot, onder invloed van alcohol en drugs, misdroegen zich voor aanvang van het duel in Groesbeek, dat werd gespeeld op het veld van hoofdklasser De Treffers. Eerst ontstonden er onderlinge vechtpartijen, later richtten ze hun aandacht op het NEC-publiek. Iedereen die op hun pad kwam kreeg een klap of een kopstoot.

"Een van onze leden is vanmorgen om 8.00 uur aan zijn kaak geopereerd" , zegt Rob Schevers, voorzitter van de supportersvereniging van NEC. "Het ergste van alles vinden wij dat de politie en NEC vantevoren zijn gewaarschuwd dat er relschoppers met een stadionverbod vanuit Belgie zouden komen. Dit had dus voorkomen kunnen worden."

Ook Germinal Beerschot spreekt op haar website zijn verbazing uit over het ontbreken van veiligheidsmaatregelen in Groesbeek.

'In de aanloop naar deze wedstrijd heeft Germinal Beerschot, samen met de voetbalcel van de Antwerpse politie, alle nodige informatie over mogelijke supportersrellen, zoals die via supportersfora werden opgevangen, én aan de organiserende club NEC én aan de Nederlanse politie doorgespeeld. Wij hebben hierbij uitdrukkelijk laten verstaan dat een gewelddadige confrontatie tussen de harde kernen tot de mogelijkheden behoorde. In Groesbeek stelden wij echter vast dat aan onze adviezen geen gevolg werd gegeven. De Nederlandse politie bleef afwezig bij dit oefentreffen. Alleen de stewards van beide clubs en een privé security-organisatie dienden voor de veiligheid van de voetballiefhebbers in te staan. En dat bleek, na het uitbreken van de gewelddadigheden, ruim onvoldoende.'

De Nijmeegse politie, NEC en de Groesbeekse burgemeester Prick komen later vandaag met een reactie.

De Belgische supporters waren zaterdag rond half vijf neergestreken op het terras van cafe Binnen aan de Dorpsstraat in Groesbeek. Daar werd stevig gedronken. Rond zes uur vertrok het gezelschap lopend richting sportpark Zuid. Op de Herwendaalseweg, ter hoogte van de Tattooshop, maakt een groot deel van de groep een sanitaire stop. Anderen zouden drugs gesnoven hebben op straat. Toen daar wat van werd gezegd, werd bij een woning een steen door de ruit van de woonkamer gegooid. Bij de kassa van het sportpark sloeg de vlam pas echt in de pan. Onschuldige omstanders kregen rake klappen, er werd met stoeltjes gegooid en reclameborden werden vernield. Een van de slachtoffers heeft een gebroken neus. Van drie slachtoffers is de identiteit bekend bij de politie: het gaat om Nijmegenaren van 23, 37 en 39 jaar.

De wedstrijd werd afgelast en de Belgische fans vertrokken uiteindelijk per auto en bus naar huis; ze kregen politiebegeleiding tot aan de grens. Er zijn geen mensen aangehouden. Ook dat gegeven wekt grote verbazing bij de NEC-supporters. Supportersvoorzitter Schevers: "Ongelofelijk: ze laten die hooligans zomaar vertrekken. Als ik zoiets in Belgie had gedaan, was ik het eerste jaar niet meer thuis gekomen."
Hooligans belagen zelfs kinderen en rolstoeler
maa. 20 juli 2009

Wat een gezellig potje zomeravondvoetbal beloofde te worden, ontaardde zaterdagavond in Groesbeek in een baaierd van ge­weld en angst. Kort voor de aftrap van de oefen­wedstrijd tussen NEC en Germinal Beerschot ging een groep Belgische supporters volledig door het lint. De hooligans die het in eerste in­stantie met elkaar aan de stok had­den, richtten hun gewelddadighe­den vervolgens op Nederlandse voetbalfans.

De trieste balans: twee suppoosten en minstens drie NEC-aanhangers moesten zich in het ziekenhuis aan hun verwondingen laten behande­len. „Een van onze supporters had zelfs zijn oogkas gebroken en is daaraan geopereerd”, vertelt voor­zitter Rob Schevers van de suppor­tersvereniging van NEC.

De Belgische amokmakers arriveer­den zaterdagmiddag al enkele uren voor de aftrap in Groesbeek. „ Zij verzamelden zich in eerste instan­tie bij De Hoeve”, aldus Jan Bluys­sen, manager veiligheidszaken van NEC. „Daar werd al gesignaleerd dat er op grote schaal drugs en drank werden ingenomen. Vervol­gens trok de groep het dorp in.”

Ruim een uur voor het beginsig­naal begaven de Germinal-aanhan­gers zich in de richting van sport­park Zuid. Op de Herwendaalse­weg kwam het tot een ernstig inci­dent toen enkele Belgen in een tuin plasten. Toen de bewoonster haar beklag deed, werd er een steen door haar ruit gegooid.

Rond kwart voor zeven ging het ook op het sportcomplex van De Treffers mis. „Ik was er toevallig ge­tuige van hoe het bij de ingang tot een knokpartij kwam tussen Beer­schot- supporters”, vertelt burge­meester Gerd Prick. „Vervolgens be­gonnen anderen zich ermee te be­moeien en sloeg de vlam in de pan.”

Langs de lijn speelden zich soms ij­zingwekkende taferelen af. Er werd gestompt, geslagen, er werden kop­stoten uitgedeeld. Ook vrouwen, kinderen en zelfs een man in een rolstoel werden belaagd. Op de hoofdtribune werd een man be­wusteloos geslagen. Twee meter verderop kreeg de dochter van Rein Baart, de reservekeeper van NEC, een rondvliegende stoel te­gen haar hoofd.

Al vlug verplaatsten de schermutse­lingen zich naar het speelveld. Een fotograaf, die de wildwest-taferelen probeerde vast te leggen, werd door een handvol relschoppers aan­gevallen. Drie stewards wisten op het nippertje te voorkomen dat hij zijn apparatuur kwijtraakte. Intus­sen maakte de videoman van NEC vanaf het tribunedak opnamen van de rellen. Toen de hooligans hem in de gaten kregen, bracht hij zichzelf in veiligheid door snel de ladder naar boven te trekken.

Even later raakten ook NEC- spe­lers betrokken bij de gevechten. Rein Baart ging verhaal halen bij de Antwerpse hooligans. Björn Vle­minckx, de Belgische spits van NEC, sprong er dapper tussen en moest dat bekopen met een paar flinke tikken. Ook andere NEC’ers stortten zich in het strijdgewoel. „We hebben in elk geval wel laten zien dat we voor elkaar door het vuur gaan”, grijnsde Vleminckx toen de gemoederen weer wat wa­ren bedaard. Voorzitter Rob Schevers van de supportersvereniging was bijna een etmaal na de veldslag nog al­tijd niet bekomen van de emoties. „Ik snap niet dat de politie geen en­kele arrestatie heeft verricht. Als ik dit in België had geflikt, was ik minstens een jaar niet meer thuis gekomen.”

http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Ramona » ma jul 20, 2009 7:45 am

De politie is je beste vriend + Filmpje
zon. 19 juli 2009

Het onderstaande stuk is vandaag te lezen op de site van Forzanec. Op zich niet zo vreemd dat de SV grote vraagtekens zet bij de veiligheid. Een aantal Trouwe Honden waren in de middag al op de hoogte dat er in de stad afgesproken zou worden om een confrontatie aan te gaan tussen NEC en Beerschotfans (zie ook de site van HKN). Het gerucht gaat dan ook dat de Beerschotfans op het laatste moment hebben afgezegd bij de harde-kern van NEC en rechtstreeks naar Groesbeek zijn gegaan. Waarom de politie (NEC) hier niet op ingespeeld heeft is ook voor ons een groot raadsel. Met als gevolg dat totaal onschuldige supporters de dupe werden van de geweldsacties van de Beerschotfans. Had onze Burgermeester misschien geen politieuurtjes meer over?

Het bestuur van de Supportersvereniging wil opheldering van NEC en Politie Gelderland-Zuid over de risico's rond de wedstrijd NEC-Germinal Beerschot. Voor de wedstrijd vielen supporters van Germinal Beerschot NEC-supporters en -spelers aan. Er vielen vijf gewonden, waaronder een vrijwilliger van ons en een vrouwelijke steward.

Wij willen duidelijkheid omdat er signalen waren dat er een grote groep Belgische hooligans naar Nijmegen zou reizen en dat er een groot risico was dat zij uit waren op rellen. In Groesbeek was er weinig tot geen politie aanwezig. Extra opgetrommelde stewards moesten de veiligheid op het sportpark waarborgen.

Tevens zijn wij verbolgen over het feit dat twee bussen vol met relschoppers Groesbeek hebben kunnen bereiken en dat na aandringen van al aanwezige supporters, daarop geen actie op is ondernomen.

Het bestuur wil opheldering waarom het zo ver heeft kunnen komen. De supporters zijn blootgesteld aan grote gevaren. Deze wedstrijd had nooit op een sportpark georganiseerd mogen worden. NEC en de politie moeten bewijzen dat ze in hun voorbereidingen en beslissingen er alles aan hebben gedaan om geweld of een confrontatie te voorkomen.

Wel willen we onze waardering uitspreken voor de aanwezige stewards en EHBO'ers. Zij zijn blootgesteld aan veel geweld en moesten zorgdragen voor de 'veiligheid'.

Filmpje...
Als de rust is wedergekeerd komt oom agent ook een keer kijken. Veels te laat.

Jeffrey


http://www.detrouwehonden.nl/

Plaats reactie