Vitesse 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Vitesse 2009-2010

Bericht door Duke » di jun 23, 2009 7:41 pm

Hier alles over Vitesse.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di jun 30, 2009 9:19 pm

Ik ben benieuwd wat Hertog volgend jaar weer voor ons in petto heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=Om8QIYz2 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=VIASaCWO ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=jbhRvXJl ... re=related

Het is altijd weer een verrassing... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Duke » di jun 30, 2009 9:28 pm

Tja, The Duke... :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Daily Blind » wo jul 01, 2009 2:03 pm

Wouter schreef:Ik ben benieuwd wat Hertog volgend jaar weer voor ons in petto heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=Om8QIYz2 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=VIASaCWO ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=jbhRvXJl ... re=related

Het is altijd weer een verrassing... :smallgrin.gif:

Wouter, hoe heet dat nummer wat altijd in de Gelredome wordt afgespeeld voorafgaand aan de wedstrijd?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Feest » wo jul 01, 2009 3:01 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Daily Blind » wo jul 01, 2009 3:06 pm

:drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door joey » wo jul 01, 2009 3:26 pm

Ik wachten tot Karel Aalbers langskomt in dat filmpje, maar nééé...
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » wo jul 01, 2009 10:33 pm

Whatever you want van Status Quo. Tenminste, ik neem aan dat je dat nummer bedoelt. Er worden meerdere nummers gedraaid, maar Whatever you want altijd als de spelers het veld betreden.

http://www.youtube.com/watch?v=l50Fp4l1fCk

Hertog wilde trouwens niet meewerken aan het nieuwe boek van Van Roosmalen (wat een geweldig figuur is die kerel toch):

http://www.youtube.com/watch?v=Gp4w9Zn2qFA

:smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo jul 05, 2009 8:22 pm

Vitesse legt spits Kaloglu tweejarig contract voor

Vitesse hoopt nog dit weekeinde de Turkse spits Shinan Kaloglu binnen te halen. De Arnhemse club is nog wel in onderhandeling met VfL Bochum over de transfervoorwaarden van de 28-jarige spits, die tot 2010 vastligt bij Bochum. Ook met de speler wordt nog onderhandeld over de voorwaarden. Hij kan in Arnhem tot 2011 tekenen en moet flink salaris inleveren. Kaloglu speelde eerder voor onder andere de Turkse clubs Besiktas en Bursaspor. Hij kwam in 2005 een keer uit voor het Turkse nationale elftal.
Trainer Theo Bos, technisch directeur Marc van Hintum en hoofd scouting Ted van Leeuwen zagen de sterke spits al aan het werk. Hij moet het vertrek van Ricky van Wolfswinkel (naar FC Utrecht) opvangen en de Arnhemse club aan doelpunten helpen. Vitesse versloeg zaterdagmiddag zonder de Turkse spits derdeklasser VIOS Vaassen in Vaassen. Het werd 0-9.

Bron: Gelderlander.nl 05-07-2009


Snijders scoort vier keer voor Vitesse

Genaro Snijders heeft zaterdagmiddag vier keer gescoord voor Vitesse in het oefenduel tegen VIOS Vaassen. De Arnhemse profs wonnen met 9-0 van de zaterdag derdeklasser. Snijders (19) is een van de jonge talenten in de selectie van trainer Theo Bos. De snelle, handige aanvaller hoopt dit seizoen door te breken. Voor Vitesse was het de vierde oefenwedstrijd tegen amateurs in de eerste twee weken van de voorbereiding. Op het warme sportpark trok de thuisploeg zich massaal terug, maar Vitesse vond veelvuldig gaten in het Vaassense bolwerk. Genaro Snijders (twee), Santi Kolk (twee) en Frank van der Struijk bepaalden de ruststand op 0-5.
Trainer Theo Bos wisselde in de rust bijna zijn hele elftal, maar Snijders mocht blijven. Hij nam ook de 0-6 en 0-8 voor rekening. Wiljan Pluim tekende tussendoor voor 0-7, het slotakkoord was voor Onur Kaya: 0-9. Lasse Nilsson (rug) en Dalibor Stevanovic (spier) werden gespaard. Zij sluiten maandag aan als Vitesse op trainingskamp naar Zeeland vertrekt. Anduele Pryor ontbrak vanwege een oefenstage bij de Engelse Championship-ploeg Bristol City.

Bron: Gelderlander.nl 05-07-2009
www.vitesse.org

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » ma jul 06, 2009 7:09 pm

Sinan Kaloglu op weg naar Arnhem

Sinan Kaloglu (28) is op weg naar Arnhem. De Turkse international meldt zich maandag voor de laatste contractbesprekingen. De spits, die afkomstig is van Bundesligaclub Vfl Bochum, moet persoonlijk nog tot een akkoord komen met Vitesse.
Bochum en Vitesse kwamen zondag al tot overeenstemming over de overgang van de eenvoudig international naar Arnhem. Zodra club en speler eruit zijn en de Turk de keuring goed heeft doorstaan, meldt hij zich in Zeeland, waar de selectie van maandag 6 juli tot en met zaterdag 11 juli een trainingskamp belegt. Het is de bedoeling dat Kaloglu voor twee seizoenen tekent.

Bron: Vitesse.nl 06-07-2009

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di jul 07, 2009 10:31 pm

En het is rond, volgens www.vitesse.org. Nu Hofs nog en de selectie is compleet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door joey » di jul 07, 2009 10:37 pm

En, kan die jongen wat?
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » wo jul 08, 2009 10:26 pm

Ik heb geen idee. Hij wordt in Arnhem gepresenteerd als een "type-Curovic", maar ja, de clubleiding wil wel eens vaker vergelijkingen maken met sterren of publiekslievelingen uit het verleden, en vaak blijkt dat ze dan alleen de negatieve eigenschappen van die speler hebben. Curovic bijvoorbeeld was niet de snelste, maar kon geweldig uit de draai schieten en was sterk aan de bal. Waarschijnlijk is die Turk alleen maar traag...Of ben ik nu te cynisch?

De Gelderlander heeft ondertussen de mening van elke Turk die in Arnhem woont gevraagdL
'Kaloglu ook verrijking voor Turkse gemeenschap'

Turkse inwoners van Arnhem reageren positief op de komst van hun landgenoot Sinan Kaloglu naar Vitesse. Ze zeggen zich nu meer betrokken te voelen bij Vitesse en denken er serieus over na om vaker wedstrijden in GelreDome te gaan bezoeken.
De Turkse bakker Hasan Özkara vergelijkt Kaloglu met zijn idool Hakan Sükür. Hij volgt de nieuwe Vitesse-speler al vijf tot zes jaar. " Het is een vrij snelle en kopsterke spits. Ik vraag me wel af of hij de Nederlandse competitie aankan. Toch ben ik de tijd niet vergeten dat de vier grootste clubs van Turkije achter hem aanzaten." Hasan wil nu vaker naar Vitesse gaan kijken. "Ik ging voor het eerst naar Vitesse toen Sükür in Arnhem moest spelen. Nu wil ik ook Sinan aan het werk zien. "

Serkan Kiliç is niet helemaal overtuigd van de kwaliteiten van Kaloglu. " In zijn tijd bij Besiktas kreeg hij de bal maar niet in het doel. Toch zou ik het niet bij voorbaat een miskoop voor Vitesse willen noemen." Serkan gaat de Arnhemse voetbalclub nu extra steunen. "Ik denk dat ik vaker naar Vitesse ga, vooral met Turkse vrienden."

In een Turks theehuis is de transfer onderwerp van gesprek. Ercüment Ünalan vindt de komst van de Turkse speler een stimulans om Vitesse extra te steunen. "Het is niet alleen een aanwinst voor Vitesse, maar ook voor de Turkse mensen die in Arnhem wonen."

Adem Karaçiftçi volgde Kaloglu niet meer sinds zijn vertrek bij Besiktas, de club waar hij groot fan van is. Nu zegt hij de Turkse spits zeker weer te gaan volgen. "Je kunt het vergelijken met Nederlanders die Galatasaray gaan volgen nu Frank Rijkaard daar trainer is."

Talip Aydemir heeft al veel over de nieuwe aanwinst gelezen. "Ik was enorm blij toen ik het hoorde, want dit is een échte Turkse voetballer. De aankoop is ook positief voor het imago van Vitesse onder Turken. Ik zie alleen maar pluspunten." Mustafa Uyar voegt eraan toe dat hij zich nu meer vertegenwoordigd voelt bij Vitesse.

Bron: De Gelderlander 08-07-2009
Vitesse-aanwinst Kaloglu is een 'type Curovic'

Vitesse rondt maandag de transfer af van VfL Bochum-spits Sinan Kaloglu (foto, links). 'Mits hij de keuring doorstaat en we tot een akkoord komen, mogen we hem Vitesse-speler noemen', aldus de persvoorlichter van de club tegen Infostrada Sports. De clubs kwamen zondag al tot een akkoord. 'Hij is een echt aanspeelpunt. Een type Dejan Curovic.'
'Het gaat nog slechts om details', benadrukte de persvoorlichter van de Arnhemse club. Als alles rond komt, tekent de 28-jarige Turk een contract voor twee jaar. 'Hij kende Vitesse al. Hij weet dat spitsen als Pierre van Hooijdonk en Nikos Machlas hier hebben gespeeld. Hij kende zelfs Ricky van Wolfswinkel.'

Kaloglu speelde tot nu toe één interland. De aanvaller kwam eerder uit voor onder meer Bursaspor en Besiktas. Medio 2008 maakte hij de overstap naar de Bundesliga. In één seizoen speelde hij achttien competitiewedstrijden, waarin hij drie doelpunten maakte.

Bron: Sportweek.nl 06-07-2009

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » za jul 11, 2009 11:58 am

Vandaar die lege plekken... :biggrin.gif:

Vitesse wil vak voor harde kern in stadion

vrijdag 10 juli 2009 | 18:01 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 11 juli 2009 | 11:40


ARNHEM - Vitesse wil een speciaal vak voor de harde kern onder de supporters van de voetbalclub in stadion Gelredome in Arnhem. Het moet een afgesloten plek worden voor 80 mensen die bekend staan als mogelijke raddraaiers. In het 'lieverdjesvak' op de oosttribune krijgen ze een half seizoen de kans om te bewijzen dat ze zich kunnen gedragen.


Politie, justitie en burgemeester Pauline Krikke van Arnhem willen nog niet reageren. Volgens commissaris van Vitesse Henk-Jan Donderwinkel bereiden ze een advies voor dat voor de club slecht zal uitpakken. Dat gaat volgens hem uit van extra politie-inzet voor het 'lieverdjesvak' en daarmee vergroting van het pakket aan risicowedstrijden thuis met een beperkte kaartverkoop. De club zou dan duizenden supporters mislopen. Vitesse wil zelf de orde handhaven in het 'lieverdjesvak' met eigen stewards zonder dat er extra politie aan te pas komt.


http://www.gelderlander.nl

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » za jul 11, 2009 1:57 pm

Waarschijnlijk is die Turk alleen maar traag...Of ben ik nu te cynisch?
Ik dacht dat ze in Nijmegen konden nuilen, maar in ARnhem kunnen ze dat dus ook...
Jammer dat ze in Arnhem alleen de slechte eigenschappen van Nijmegenaren overnemen, anders had het nog best een leuke stad geweest... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di jul 14, 2009 9:56 pm

Theo Bos wil cupsfeer

Bij Vitesse moet onder leiding van trainer Theo Bos een cupsfeer gaan leven. Het KNVB-bekertoernooi hangt er sinds jaar en dag maar een beetje bij in Arnhem. Met als triest dieptepunt de uitschakeling tegen de amateurs van vv Lienden vorig jaar.
Bos is na de loting voor het KNVB-bekertoernooi, Vitesse start in de tweede ronde op 22 september tegen FC Oss, begonnen met de omslag. "Ik ben direct na de loting bewust begonnen over het bekertoernooi. Ik wil spelers ervan overtuigen dat het een belangrijke competitie is, niet eentje die er maar een beetje bijhangt, maar eentje die wij willen winnen", zei Bos.

"Ik wil de spelers nu al een beetje die bekersfeer, die beleving laten proeven. Als je een seizoen negende wordt en je haalt de halve finale van de beker, heb je een heel ander gevoel. En als je ver komt in het bekertoernooi straalt dat ook af op de club", weet Bos, die in 1990 de bekerfinale speelde.

Vitesse verloor toen met 1-0 van PSV. "Ik vergeet die wedstrijd nooit. En ik kan het John van den Brom nu nog kwalijk nemen dat hij een minuut voor tijd die penalty miste."

Het was voor Vitesse - na 1912 en 1927 - de derde keer in de geschiedenis dat de bekerfinale werd gehaald. Nooit werd de cup, die nu ook recht geeft op deelname aan de Europa League, gewonnen.

Anders dan clubs als FC Utrecht en Roda JC, beide winnende finalisten, heeft Vitesse geen bekerreputatie. Wel een historie van blamages; zo verloor Vitesse twee jaar geleden ook al thuis van AGOVV. Na de opening van Gelredome struikelde Vitesse twee keer thuis in de halve finale; tegen FC Twente na strafschoppen (missers Marc van Hintum, Emile Mbamba) en tegen Roda JC via een golden goal van Davy Zafarin.

Bron: De Gelderlander 14-07-2009
En weer legt Bos de vinger op de zere plek.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » di jul 14, 2009 10:01 pm

Moet goedkomen met dat hoolievak! Duizenden supporters meer... :biggrin.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » di jul 14, 2009 10:15 pm

Je bent daar wel heel erg mee bezig, he Ramona?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » di jul 14, 2009 10:23 pm

Neuj...niet echt...in de kantlijn meegenomen is 't grappig...

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » wo jul 15, 2009 10:04 pm

Willem Hesselink, de eerste vedette van Bayern
Louis van Gaal moet straks excelleren wil hij de eerste Nederlander van Bayern München overtreffen.
Arnhemmer Willem Hesselink werd van 1903 tot 1906 op handen gedragen als speler, trainer én preses.

Het gebeurt niet vaak dat iemand in Mün­chen de literpullen Paulaner bier durft te weerstaan en openlijk zijn liefde betuigt voor een andere drank.
In het trotse Beieren pompt men graag de Lederhose- cultuur erin, maar Willem Hesselink trok zich daar helemaal niets van aan. In 1904, één jaar nadat hij Vitesse had verruild voor het pas opgerich­te FC Bayern München, presenteer­de de voetballende meesterstu­dent zijn proefschrift over de port­geheimen van de Portugese Dou­ro- rivier. Nog steeds zijn er Duitse wijnprofessors die uit zijn werk ci­teren.

Willem Frederik Hesselink, de eer­ste ster van Bayern München, was een fascinerend man. Toen hij in 1973 op 95-jarige leeftijd overleed had hij een indrukwekkend curri­culum vitae opgebouwd: doctor in de filosofie, prominent scheikundi­ge, directeur van de Keurings­dienst vanWaren, getuige-deskun­dige bij moordzaken, oprichter van een laboratorium en auteur van gezondheidsboeken. Maar zijn grootste faam vergaarde de Arn­hemmer als sportman. Amper veertien jaar is hij als- ie samen met kameraden in 1892 de cricket­en voetbalclub Vitesse opricht.

Hesselink blijkt een multifunctio­neel talent, en niet alleen tussen de kalklijnen. Als hardloper en ver­springer breekt hij diverse nationa­le records en samen met zijn broers kroont hij zich tot Neder­lands kampioen touwtrekken.
Op het veld, in het shirt van Vites­se en het Haagse HVV, is de rechts­binnen zeer gevreesd. Niet door de blauwe wollen ijsmuts die hij dag en nacht draagt, wel door het buskruit in zijn voeten. Het Ka­non, zo wordt hij genoemd. Uit de annalen van Vitesse blijkt waar­om: ' De keeper, die het waagde zijn knuist uit te steken naar een bal van Hesselinks voet komend, liep gevaar de lieftallige knak van een brekende pols te horen'.

Zijn reputatie is hem dan al ver vooruit gesneld. Als hij in 1903 naar München trekt om te gaan studeren, staat FC Bayern vrijwel direct bij hem op de stoep. Hesse­link voelt zich als intellectueel met­een thuis. Bayern is drie jaar eer­der opgericht in de wijk Schwa­bing, een oase van schrijvers, art­sen en kunstenaars.

Razendsnel wordt de Nederlandse aanvaller, feitelijk de eerste grote transfer uit de geschiedenis van de club, een sensatie. Hesselink wordt geprezen als een 'gefurchteter Tor­jäger', een 'Führer der 1. Mann­­schaft' en een ' Vorbild für die Ju­gend'. De gevolgen zijn groot.
Doelpuntenmachine Josef Pollack emigreert na de komst van zijn concurrent halsoverkop naar Ame­rika. Nooit is duidelijk geworden waarom.

De nieuwe generaal van Bayern laat zich er niet door afschrikken.
Sterker nog, in recordtijd krijgt Hesselink alle macht in handen in München, waar de oprichters dan al hardop durven te dromen van de Duitse hegemonie. De oud- spe­ler van Vitesse, die ook de rol van coach niet schuwt, gaat zonder aar­zelen in op het aanbod om voorzit­ter te worden. Onder zijn driejarig bewind groeit Bayern als kool, met honderden nieuwe leden die zich aanmelden. Tot afgrijzen van de deftige elite van de turnclubs, die voetbal als een ' Engelse ziekte' beschouwen.

De afgezant uit Arnhem lijkt intus­sen negen levens te hebben. Wil­lem Hesselink is niet alleen speler, trainer en voorzitter van Bayern, maar excelleert ook op de universi­teit in München én in het Neder­lands elftal. In 1905 staat hij in de basis tijdens de allereerste thuis­wedstrijd van Oranje, tegen België (4-0). Mét zijn onafscheidelijke ijsmuts, hoewel het al diep in de lente is. Het Kanon van Bayern scoort, uiteraard, hoewel sommige Oranje-historici het doelpunt aan een ander toeschrijven.

Het blijkt een memorabele inter­land, want het is de enige van de eerste echte Nederlandse voetbal­pionier. Willem Frederik Hesse­link keert nog even terug naar München, waarna hij zich om pri­vé- redenen jarenlang terugtrekt van de velden. In de herfst van zijn carrière maakt hij zijn rentree bij oude liefde Vitesse, waar hij als veertigjarige nog op het hoogste podium blijkt mee te kunnen. Een rijk en veelzijdig leven volgt, waar­in hij op alle mogelijke fronten zijn intelligente geest bewijst.

Maar bij Bayern, de club die later tot een ware grootmacht uitgroeit, zal hij toch vooral herinnerd wor­den als een onmisbare pijler uit het verleden.
"Onder zijn leiding leerde het jon­ge elftal van Bayern een uitge­kiend soort combinatievoetbal spe­len. Als goalgetter was hij zo ge­vreesd, dat chroniqueurs veel van de trotse overwinningen uit die da­gen louter aan de klasse van Hesse­link konden toeschrijven", jubelde het jubileumboek toen de Duitse recordkampioen in 2000 het eeuw­feest vierde. Inderdaad, Louis van Gaal zal moeten excelleren wil hij dat straks overtreffen.
'Bij Bayern zal hij herinnerd worden als een onmisbare pijler uit het verleden'


Het Nederlands elftal voor de interland tegen België in 1905 in Rotterdam. Tweede speler vanaf links (staand) Willem Hesselink, met zijn onafscheidelijke ijsmuts.

De Gelderlander 11-06-09

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » do jul 16, 2009 3:28 pm

Sponsor Afab wil af van Vitesse

Als gevolg van de financiële crisis wil Afab, al jarenlang hoofdsponsor van Vitesse, graag van het contract af met de Arnhemse club.
De financiële dienstverlener uit Amersfoort sponsort Vitesse voor ruim zeven ton, maar wil dit bedrag sterk terugbrengen. Tot het moment dat Vitesse een eventuele vervanger heeft gevonden zal Afab zijn verplichtingen nakomen.

Bron: De Telegraaf 16-07-2009
Da's dan toch gewoon een kwestie van geen nieuwe sponsor zoeken?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » do jul 16, 2009 11:28 pm

Nicky Hofs vrijwel rond met Vitesse

Nicky Hofs speelt komend seizoen vrijwel zeker voor Vitesse.
De Arnhemmer was toeschouwer bij de wedstrijd AGOVV-Vitesse in Loenen. "We zijn zo goed als rond", aldus Hofs.

"De laatste plooien moeten nog worden gladgestreken", verklaart algemeen directeur Paul van der Kraan. "Het is een kwestie van dagen. Het zat muurvast, alle partijen wilden teveel. Maar de situatie is nu veranderd."

Bron: Omroep Gelderland 16-07-2009

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » za jul 18, 2009 10:36 pm

Davy Pröpper wil debuteren

Davy Pröpper (17) is een veelbelovende student uit de geplaagde Arnhemse Voetbalacademie. " Er zijn blijkbaar altijd wel spelers die het toch aan kunnen."
Vitesse heeft opnieuw een Arnhems talent in huis. Davy Pröpper (17) maakte in de voorbereidingsweken als stagiair een uitstekende indruk. Vitesse legde de jeugdinternational al eerder vast - tot 2011 toen de eerste kapers zich langs de lijn meldden. "Het is de laatste twee jaar wel hard gegaan", zegt Pröpper, een verfijnde middenvelder met fluwelen balbehandeling en vooruitziende blik die hem in staat stelt sneller te handelen dan andere spelers. " Sinds twee jaar zit ik bij de jeugdselectie van Oranje, eerst O17, daarna O18." Maar Pröpper degradeerde ondertussen wel met Vitesse /AGOVV A1 naar de eerste divisie. "We hadden niet het team om te degraderen. Maar het gebeurde toch. Te veel onnodige foutjes", vond Pröpper, die niettemin op stage mocht bij de selectie. Over twee weken krijgt hij te horen of hij mag blijven.

Pröpper is één van de liefst dertien - deels - eigen jeugdspelers (Room, Velthuizen, Van der Sman, Büttner (ex Ajax), Snijders (ex AZ) , Pluim, Pryor, Kaya ( ex Anderlecht), Van der Linden, Van Diermen, Felixdaal, Gravenbeek) die deze voorbereiding bij de selectie zitten. Dat terwijl de jeugdopleiding grote klappen heeft gekregen in de financieel donkere dagen van de club, met als dieptepunt de degradatie van Vitesse /AGOVV A1 en B1.

"Het is natuurlijk niet goed voor Vitesse als de twee hoogste teams degraderen. Maar blijkbaar zijn er toch altijd spelers die het niveau aan kunnen. Soms leer je misschien wel meer als je een stapje lager speelt", zei Pröpper, die zich op 22 juni meldde bij de selectie. "Twee, tweeënhalve week ben ik vrij geweest omdat we met de A nog toernooien hebben gespeeld. Daarna heb ik echt even uitgerust.

Ik heb de kans gekregen in de voorbereiding iets te laten zien, dat is wel redelijk gegaan. Fysiek is het zwaarder en het gaat sneller, maar dat maakt het ook makkelijker. Als je de bal eerder krijgt, heb je meer tijd", merkte Pröpper, die tegen eersteklasser SDVB zijn beste wedstrijd speelde. "Ik ben middenvelder, het liefst speel ik 'op 10', maar links en rechts kan ook. Ik loop graag op plaatsen waar ik nodig ben", zegt de Arnhemmer, die bij de pupillen van VDZ werd gescout door Vitesse .

In het spoor van stadgenoten als Theo Janssen, Nicky Hofs en Nicky Kuiper heeft Vitesse opnieuw een echt Arnhems talent. Pröpper, die komend jaar economie aan de Johan Cruyff University in Amsterdam gaat studeren, vindt zichzelf 'bescheiden', maar is niet zonder uitgesproken ambitie. "Ik denk in de vakantie meestal na over wat er het komend seizoen te bereiken is. Het doel dit jaar is mijn debuut maken, wedstrijdjes meepikken."

Bron: De Gelderlander 18-07-2009
Toch gek; toen de Arnhemse jeugdelftallen nog hoog speelden en zelfs landskampioen werden, braken er niet zo veel spelers door in het eerste elftal. Nu komt het ene na het andere talent de selectie binnen...

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Poeder » zo jul 19, 2009 9:27 pm

Daar de noodzaak er nu wel is om op die manier de selectie "compleet" te krijgen.

Het laatste wat Vitesse nu kan gebruiken zijn blessures en schorsingen, verhaegh, sprockel, drost en v/d Struijk zijn de enige ere-divisie waardige verdedigers. Daartegenover staan 8 middenvelders en 4 aanvallers,......
Vitesse verslaat Lokomotiv Sofia

Vitesse heeft zaterdagmiddag in Angeren een vriendschappelijke wedstrijd tegen Lokomotiv Sofia gewonnen (2-1). In het treffen met de Bulgaarse ploeg maakte Nicky Hofs zijn rentree voor de Arnhemse club.
Hofs had eerder op de dag met succes de medische keuring doorstaan. De 26-jarige Arnhemmer tekent een contract voor twee seizoenen bij zijn oude club Vitesse, dat hem overneemt van Feyenoord.

Hofs kwam tegen Lokomotiv na rust in het veld. De stand was toen 1-1, na de vroege Bulgaarse openingstreffer van Ivan Bandalovski en de gelijkmaker door Jeroen Drost.

Met Hofs in de ploeg was Vitesse meteen een stuk gevaarlijker. De kleine regisseur stuurde Santi Kolk mooi de diepte in, maar de spits raakte slechts de paal. Vlak voor tijd werd het toch 2-1. De sterk ingevallen Onur Kaya gaf de assist bij de rake uithaal van aanvoerder Paul Verhaegh, die controlerend op het middenveld speelde.

Opstelling Vitesse: Room; Van der Struijk, Sprockel (72.Van der Linden), Van Diermen, Drost; Jenner (46.Hofs), Verhaegh, Claudemir (79.Kaya), Buttner; Snijders (87.Propper) en Kolk (84.Pluim).

Bron: De Gelderlander 18-07-2009

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo jul 19, 2009 10:49 pm

Ik vind Van Diermen ook wel eredivisiewaardig hoor. Büttner deed het tegen NEC een keer goed als back en Van der Linden schijnt ook wel aardig te kunnen ballen.

Plaats reactie