Sparta 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Lionel » do dec 03, 2009 1:35 pm

Inderdaad. Been doet wel alsof hij een spelersvriend is maar volgens mij kan hij ze niet echt handelen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door joey » do dec 03, 2009 2:47 pm

Been is een popie jopie. Zijn PR is goed, maar verder...

Ik word misselijk van zijn geslijm tegenover de supporters, maar dat zal wel aan mij liggen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Aristides » di dec 08, 2009 11:12 am

joey schreef:Been is een popie jopie. Zijn PR is goed, maar verder...

Ik word misselijk van zijn geslijm tegenover de supporters, maar dat zal wel aan mij liggen. :blush.gif:
Jij bent dan ook geen Feyenoorder! De meeste feyenoorders genieten ervan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door D_skilled » zo dec 13, 2009 5:23 pm

Sparta op 1-4 achter. Sparta is beter, maar Groningen is zeer effectief. Alhoewel Sparta wel zwak staat te verdedigen

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door peter » za dec 19, 2009 10:03 pm

En Sparta op 4-0 achterstand bij RKC. Bodul zat op de bank, maar mocht na de rust invallen. Adelaar moet oppassen, want het draait daar de laatste tijd voor geen ene meter.

En Bodul maakt zowaar een goal. 4-1.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door jabu » wo mar 03, 2010 10:53 pm

Eerst viel Strootman bij Sparta op, vervolgens Falkenburg. Naast deze twee ben ik de laatste tijd gecharmeerd geraakt door Viergever. Is zich erg sterk aan het ontwikkelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door peter » wo mar 03, 2010 10:56 pm

Was tegen Ajax de MOTM.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door D_skilled » wo mar 03, 2010 11:09 pm

Viel steeds op met z'n goed getimede tackle.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Michael_B » do mar 04, 2010 9:07 am

Werd toch inderdaad een jaar geleden al 'getipt' door (ik meen) ZsoG? Viergever, Falkenburg en Strootman, waarvan de laatste nog het minst talentvol was.

Mooi, want Sparta en Ajax liggen elkaar wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Daily Blind » do mar 04, 2010 11:10 pm

Peter schreef:Was tegen Ajax de MOTM.
Was ook zijn debuut toen volgens mij. Uitstekende spelers alle drie. Het leuke is dat er de komende jaren vanuit de jeugd nog veel meer leuks komt.

Falkenburg blijft mijn favoriet. Zie hem erg graag naar Ajax komen. Pluspunt is dat hij ook een ajacied is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Duke » zo apr 04, 2010 8:55 am

Aad de Mos nieuwe trainer Sparta

Aad de Mos maakt het seizoen als hoofdtrainer van Sparta. De Hagenaar is de opvolger van Frans Adelaar die na de nederlaag van zaterdag tegen sc Heerenveen (4-1) werd ontslagen.

De 63-jarige De Mos blijft in ieder geval tot het einde van het seizoen werkzaam bij de club uit Rotterdam. Beide partijen hebben de intentie om ook het volgende seizoen met elkaar door te gaan. De Mos krijgt hulp van de assistent-trainers Jos van Eck en Martin Koopman.

De Mos stapte donderdag na twee maanden alweer op als hoofdtrainer van Kavala. Hij besloot samen met Koopman zijn contract in te leveren na een meningsverschil met de voorzitter van de Griekse club. De markante oefenmeester werkte eerder onder meer Ajax, KV Mechelen, Anderlecht, PSV, Vitesse, Sporting Gijon, Werder Bremen en Vitesse. De Mos belegt vanaf maandag een trainingskamp met Sparta. Hij wil zijn ploeg in vier dagen optimaal voorbereiden op de competitiewedstrijd van zaterdag tegen Heracles.

De Mos moet Sparta behouden voor de eredivisie. De traditieclub verloor zaterdag voor de vijfde keer op rij en heeft slechts een puntje meer dan nummer zestien ADO Den Haag, dat zondag nog tegen Ajax speelt. Willem II, dat zondag PSV ontvangt, heeft twee punten minder dan Sparta. De nummers zestien en zeventien van de eindklassering van de eredivisie strijden na de reguliere competitie in play-offs tegen degradatie. Sparta heeft ook technisch manager Richard Grootscholten en assistent-trainer Adri van Tiggelen op non-actief gesteld. Van Tiggelen wordt vervangen door Koopman.

Adelaar was bezig met zijn eerste seizoen bij Sparta. Hij degradeerde vorig jaar met FC Volendam uit de eredivisie. Adelaar werkte daarvoor als trainer bij FC Utrecht, Akratitos, De Graafschap en ADO Den Haag. Bij deze laatste club beëindigde hij ook voortijdig zijn contract. Het vertrek van Adelaar bij Sparta kwam niet helemaal als een verrassing.

De laatste zege van de Rotterdamse club dateert van 14 februari toen VVV-Venlo werd verslagen (2-0). Supporters van Sparta uitten vrijdag al hun ongenoegen over de prestaties van hun geliefde club. Ze verstoorden de training met vuurwerk en eisten een gesprek met algemeen directeur Peter Bonthuis en trainer Adelaar.

Adelaar is de zevende trainer die dit seizoen de eredivisie vroegtijdig verlaat. Ronald Koeman (AZ), Trond Sollied (sc Heerenveen), Jan de Jonge (sc Heerenveen), Alfons Groenendijk (Willem II), Dwight Lodeweges (NEC) en Raymond Atteveld (ADO Den Haag) gingen hem voor.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Wouter » zo apr 04, 2010 1:18 pm

Ik dacht al dat Aadje Afkoopsom iets achter de hand zou hebben. Dacht alleen dat het ADO was.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Sparta 2009-2010

Bericht door Banjavi » di mei 18, 2010 10:26 am

De Mos ziet zichzelf niet in Jupiler League werken
Aad de Mos en Sparta gaan niet met elkaar verder. De interim-coach werd aangesteld om de Rotterdamse club te behoeden voor degradatie, maar slaagde daar niet in.

Zondag daalde Sparta af naar de Jupiler League na een bizarre slotfase tegen Excelsior. De Mos liet zijn toekomst op Het Kasteel nog in het midden, maar zegt dinsdag in De Telegraaf dat hij volgend seizoen geen trainer is van de club.

"Ik zie mezelf niet zo snel in de Jupiler League werken en ik denk ook niet dat Sparta de mogelijkheden heeft om het elftal sterker te maken - integendeel", aldus De Mos, die vier wedstrijden voor het einde van de competitie Frans Adelaar afloste op de bank. Zijn missie in Rotterdam mislukte echter.

"Desondanks heb ik van de eerste tot de laatste dag met veel plezier bij Sparta gewerkt. Voor de club en de fans vind ik de degradatie verschrikkelijk. En de spelers moeten zichzelf verwijten dat ze in de laatste minuut van de wedstrijd tegen Excelsior geen over-mijn-lijkmentaliteit vertoonden."

De Haagse coach hoopt nu op een nieuw buitenlands avontuur. De Mos zegt mogelijkheden te hebben en noemt daarbij Griekenland, Portugal en het Midden-Oosten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Sparta 2010-2011

Bericht door Banjavi » di mei 18, 2010 3:29 pm

De Mos keert niet terug bij Sparta
Uitgegeven: 18 mei 2010 13:12
Laatst gewijzigd: 18 mei 2010 14:31

ROTTERDAM - Trainer Aad de Mos keert komend seizoen niet terug bij Sparta in de Jupiler League. De Rotterdamse clubleiding heeft officieel afscheid genomen van de 63-jarige Hagenaar, die mogelijk weer in het buitenland aan de slag gaat.

© ProShotsOok zijn vaste assistent Martin Koopman en Geert Meijer, de coach van het beloftenteam, zijn vertrokken op het Kasteel.

De Mos was als interim-coach anderhalve maand werkzaam bij Sparta. Hij volgde de ontslagen trainer Frans Adelaar op.

De voormalige topcoach had als enige opdracht Sparta in de eredivisie te houden. Daar slaagde hij niet in. Sparta degradeerde zondag door een dramatische 1-1 thuis tegen stadgenoot Excelsior, na 0-0 eerder op Woudestein, naar de Jupiler League.

Beloftenteam

Sparta heeft tevens afscheid genomen van dertien spelers, onder wie vijf voetballers uit het beloftenteam.

Uit de A-selectie vertrekken Sander van Gessel, Charles Dissels, Cor Varkevisser, Adoleye Adeleye, Edwin van Bueren en de huurlingen Milano Koenders, Romano Denneboom en Darko Bodul.

De jeugdinternationals Nick Viergever en Erik Falkenburg zijn dicht bij een overgang naar AZ.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie