RKC Waalwijk 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Duke » di jun 23, 2009 7:38 pm

Hier alles over RKC Waalwijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Banjavi » ma jun 29, 2009 10:54 pm

Brood: "RKC heeft zeker nog zeven spelers nodig"
Ruud Brood verwacht dat hij met RKC Waalwijk een flinke strijd zal moeten leveren om handhaving te bewerkstelligen. Om daar kans op te maken, zullen er volgens de coach nog minstens zeven versterkingen moeten komen.


"Met RKC wordt het overleven", zegt Brood tegenover AD/Sportwereld. "Wij zullen met de huidige groep elke dag een enorme strijd moeten leveren en het uiterste uit alle mensen persen. Op dit moment komen we gewoon kwaliteit tekort. Mocht dit de samenstelling van de selectie blijven, dan wordt het tijdens wedstrijden geregeld alle hens aan dek."

Tot dusver werden alleen Derk Boerrigter en Jeff Stans gepresenteerd als aanwinsten. Brood denkt met de huidige selectie ook de concurrentiestrijd met clubs als VVV-Venlo en Heracles Almelo niet aan te kunnen. "Niet alleen in kwaliteit, zelfs in kwantiteit komen we op dit moment tekort. Ik wil graag met 22 A-selectiespelers werken, plus acht talenten die een opleidingsplek bij het eerste hebben."

Geld voor aankopen is er niet, maar Brood hoopt toch nog de nodige versterkingen te verwelkomen. "We hebben zeker nog zeven spelers nodig, en dan tel ik flexibel. In vergelijking met vorig seizoen zijn we gewoon minder geworden, want Rob Maas is gestopt en van Dustley Mulder en Ferne Snoyl is het onzeker of ze blijven."
7 spelers... zo zo...

Heel goed... degradeer maar weer snel... en laat Volendam terugkomen... met RKC heb ik echt helemaal nix... vervelende/ saaie club.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Jinne » ma jun 29, 2009 11:25 pm

Was NEK ook voordat Been er even wat leven in blies.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » za sep 26, 2009 8:36 pm

:cheer.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door peter » za sep 26, 2009 8:38 pm

Komt je ook toe.

Meerdere mensen op het werk hadden (veel) geld op Roda gezet en dat vond ik al een hele domme beslissing. Ik had er alleen volgens hun geen verstand van, want RKC stond op 0 punten. Tadaaa! :onfire.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » za sep 26, 2009 8:42 pm

roda wint nooit van RKC
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door peter » za sep 26, 2009 8:48 pm

Daarom. Verder is het natuurlijk een utopie dat RKC geen punten zou halen.

Ben er wel bang voor dat ze zullen degraderen, maar dat is een andere discussie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door 999 » wo okt 07, 2009 7:33 am

KNVB baalt van ’failliet’ RKC


WAALWIJK, woensdag

De licentiecommissie van de KNVB heeft een ’vervelend gevoel gekregen’ bij de mededeling dat RKC Waalwijk op een faillissement afstevent. De Brabantse eredivisieclub heeft bekend gemaakt een liquiditeitstekort van ruim drie miljoen euro te hebben en dat er zonder hulp van de gemeente over twee maanden geen profvoetbal meer bestaat in Waalwijk.

Volgens Ron Francis van de licentiecommissie is de handelwijze van RKC slecht voor het imago van het voetbal. „RKC brengt de geloofwaardigheid van ons systeem in het geding. RKC zit al een poosje in categorie I (voor clubs die er financieel zeer slecht voorstaan, red.) en staat dus onder verscherpt toezicht. Ik durf te zeggen dat enige nuance op zijn plaats is, al mag ik die helaas niet toelichten.”

Het bestuur van de Waalwijkers stapte vorige week op en heeft de club volgens de overgebleven beleidsbepalers achtergelaten met een enorm tekort. Door de cijfers te rooskleurig voor te spiegelen was geldschieter Mandemakers, en tot voor kort lid van het stichtingsbestuur, niet op de hoogte van de financiële janboel. Samen met commissaris Jan Snoeren en de pas onlangs aangetreden directie inventariseerde hij de problemen. „Wij hebben niet de juiste cijfers te zien gekregen. Er is veel te optimistisch begroot. De KNVB is ook voorgelogen”, zegt de multimiljonair.

Mandemakers wil zelf garant staan voor het tekort, maar eist medewerking van de gemeente Waalwijk. Zij moeten een huurschuld van zes ton kwijtschelden en de huur van het stadion verlagen tot drie ton. „Anders komen we niet tot een structurele oplossing. Als zij niet meewerken, doe ik ook niets en is het afgelopen met betaald voetbal in Waalwijk”, aldus Mandemakers.

Ron Francis spreekt openlijk zijn twijfels uit over de gekozen strategie. „Deze cijfers impliceren dat wij niet opgelet hebben en daar is geen sprake van. Dit soort berichten hoor je vaker bij een wisseling van de wacht. Ze willen gewoon schoon schip maken en zoeken hulp.”

Algemeen directeur Justin Goetzee van RKC betreurt de twijfels die Francis heeft. „Ze hoeven bij de KNVB niet gepikeerd te zijn dat wij dit geopenbaard hebben en niet zij. Het is helaas allemaal realiteit. Bij het eerstvolgende meetmoment waren ze tot dezelfde conclusies gekomen, maar wij hebben ervoor gekozen om nu al openheid te geven”, aldus Goetzee.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 8:07 am

Bizar om als je er zo slecht voorstaat een valse begroting in te dienen in plaats van te saneren. Nou maar hopen dat de gemeente meewerkt. Moet haast wel, want als ze dat niet doen, zitten ze met een stadion in een plaats van 30.000 inwoners en zien ze uberhaupt geen cent meer van de huur/investering.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door 999 » wo okt 07, 2009 9:53 am

Gewoon terug naar de Jupiler L. die keukenclub ..

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 9:56 am

Waarom? Of ze gaan failliet, of de sponsor springt bij. Wat verplichte degradatie er nu mee te maken heeft, ongaat mij.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door 999 » wo okt 07, 2009 11:08 am

.. als je na zoveel jaar promoveert naar de eredivisie en dan na drie maanden al dik in de financiele problemen zit ( we zijn nog niet eens op 1/3 van de competitie ) en nu al bang bent dat je het salaris van spelers enz. niet kan betalen heb je in de hoogste divisie niks te zoeken ...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » wo okt 07, 2009 11:20 am

Zoals ik al zei, of ze gaan failliet of de sponsor springt bij. En als ze niets te zoeken hebben op het hoogste nivo, dan zullen ze ongetwijfeld degraderen. Maar laten we nu niet overdramatisch doen, de schuld van Feyenoord is tien keer zo hoog.
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » vr okt 09, 2009 7:37 am

Dit zou toch tamelijk bizar zijn. Hoezo ongelijke behandeling? Terug naar de Jupiler L. volgens Voets!
TILBURG - Willem II hoeft tot uiterlijk 1 juli 2010 geen stadionhuur meer te betalen. Dat is de uitkomst van een persconferentie van donderdagmiddag. Willem II en de gemeente Tilburg gaven daar uitleg over de financiële situatie van de voetbalclub.

Willem II zit langer in geldnood en moest deze zomer flink bezuinigen. De club stevent af op een tekort in de exploitatie van tenminste 2,8 miljoen euro. Volgens voorzitter Hans Verbunt is inmiddels zo'n 75 procent daarvan afgedekt dankzij externe financiers.

Het bevriezen van de huur levert de club maximaal negen ton op. Ondertussen zal een onafhankelijke deskundige bekijken of de huur van het stadion te hoog is voor Willem II. Bovendien wordt er een nieuwe lange termijnvisie opgesteld.

Noodzaak
De Tricolores waren al enige tijd in gesprek met de gemeente. De club is mede door de recessie in financiële nood gekomen. “De problemen zijn niet acuut, maar we moeten nu wel handelen”, legde voorzitter Verbunt donderdag uit.

De club bezuinigde al door de jeugdopleiding te laten samensmelten met die van de eveneens noodlijdende buurman RKC Waalwijk. Ook is het aantal selectiespelers teruggebracht. Verkoop van spelers bleef deze zomer echter uit waardoor de club de begroting na de transferperiode noodgedwongen al moest aanpassen. Verbunt: "We misten inkomsten omdat spelers niet verkocht werden, waardoor ook de salariskosten gelijk bleven."

"We hebben een beroep op de gemeente gedaan en verzocht om uitstel van de huur tot het einde van het seizoen. Ik benadruk dat we geen huurachterstand hebben", aldus Verbunt.

Willem II bereidt voor de komende seizoenen maatregelen voor om de begroting structureel omlaag te krijgen. Dat zal vooral gaan door afscheid te nemen van spelers. Een groot deel van de contracten loopt af. Verbunt: "De salarissen zijn de hoogste kostenpost."

www.omroepbrabant
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Harm » vr okt 09, 2009 8:07 am

Ik dacht dat dergelijke steun niet mocht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door 999 » vr okt 09, 2009 10:28 am

LucaS schreef:Dit zou toch tamelijk bizar zijn. Hoezo ongelijke behandeling? Terug naar de Jupiler L. volgens Voets!
TILBURG - Willem II hoeft tot uiterlijk 1 juli 2010 geen stadionhuur meer te betalen. Dat is de uitkomst van een persconferentie van donderdagmiddag. Willem II en de gemeente Tilburg gaven daar uitleg over de financiële situatie van de voetbalclub.

Willem II zit langer in geldnood en moest deze zomer flink bezuinigen. De club stevent af op een tekort in de exploitatie van tenminste 2,8 miljoen euro. Volgens voorzitter Hans Verbunt is inmiddels zo'n 75 procent daarvan afgedekt dankzij externe financiers.

Het bevriezen van de huur levert de club maximaal negen ton op. Ondertussen zal een onafhankelijke deskundige bekijken of de huur van het stadion te hoog is voor Willem II. Bovendien wordt er een nieuwe lange termijnvisie opgesteld.

Noodzaak
De Tricolores waren al enige tijd in gesprek met de gemeente. De club is mede door de recessie in financiële nood gekomen. “De problemen zijn niet acuut, maar we moeten nu wel handelen”, legde voorzitter Verbunt donderdag uit.

De club bezuinigde al door de jeugdopleiding te laten samensmelten met die van de eveneens noodlijdende buurman RKC Waalwijk. Ook is het aantal selectiespelers teruggebracht. Verkoop van spelers bleef deze zomer echter uit waardoor de club de begroting na de transferperiode noodgedwongen al moest aanpassen. Verbunt: "We misten inkomsten omdat spelers niet verkocht werden, waardoor ook de salariskosten gelijk bleven."

"We hebben een beroep op de gemeente gedaan en verzocht om uitstel van de huur tot het einde van het seizoen. Ik benadruk dat we geen huurachterstand hebben", aldus Verbunt.

Willem II bereidt voor de komende seizoenen maatregelen voor om de begroting structureel omlaag te krijgen. Dat zal vooral gaan door afscheid te nemen van spelers. Een groot deel van de contracten loopt af. Verbunt: "De salarissen zijn de hoogste kostenpost."

http://www.omroepbrabant
Gelijke monniken gelijke kappen.Gaan maar een divisie lager ballen ...

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Liberty » vr okt 09, 2009 1:08 pm

LucaS schreef:Zoals ik al zei, of ze gaan failliet of de sponsor springt bij. En als ze niets te zoeken hebben op het hoogste nivo, dan zullen ze ongetwijfeld degraderen. Maar laten we nu niet overdramatisch doen, de schuld van Feyenoord is tien keer zo hoog.
Ja, maar Feyenoord is natuurlijk wel veel meer waard dan RKC. Dat zal ook een rol spelen.
Tijd voor iets nieuws.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » vr okt 09, 2009 7:09 pm

Zou de spelersgroep van Feyenoord zoveel meer waard zijn als 20 miljoen? Het tekort van RKC is 2 miljoen, dat is Benschop en nog drie spelers.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Marillion » vr okt 09, 2009 9:07 pm

Wat ik overigens niet zo goed snap. Ik ben geen kenner op dit gebied maar volgens mij zijn de eisen van de knvb met betrekking tot het indienen van een sluitende begroting toch vrij streng. Hoe kan het dan in hemelsnaam gebeuren dat een club, zo snel in het seizoen, zo zwaar in de problemen komt?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door peter » vr okt 09, 2009 9:09 pm

Zal allemaal wel weer met een sisser aflopen. Al is RKC wel het ideale clubje om nu een 'daad te stellen', helaas.

Gewoon Benschop (die er overigens weinig van kan imo) verkopen en daar naast wat geld van de sponsor erbij.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door gaizka » di okt 13, 2009 4:19 pm

Als RKC uit de competitie wordt genomen scheelt ons dat wel 2 verliespunten :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » di okt 13, 2009 4:20 pm

De gemeente Tilburg heeft inmiddels de huur voor dit jaar aan Willem II kwijtgescholden. Het zou wat dat betreft raar zijn als RKC failliet gaat omdat de gemeente Waalwijk datzelfde zou weigeren.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door Duke » di okt 13, 2009 4:41 pm

Omdat Tilburg dat doet moet Waalwijk dat ook doen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door LucaS » di okt 13, 2009 7:40 pm

Niets moet, maar ik zou het wel raar vinden als ze het niet doen ja.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk 2009-2010

Bericht door joey » di okt 13, 2009 9:16 pm

LucaS schreef:De gemeente Tilburg heeft inmiddels de huur voor dit jaar aan Willem II kwijtgescholden. Het zou wat dat betreft raar zijn als RKC failliet gaat omdat de gemeente Waalwijk datzelfde zou weigeren.
Had Tilburg niet moeten doen. Laat clubs hun begroting zelf rondbreien. Zonder de vluchtweg die de gemeenten bieden moeten ze voorzichtiger zijn.

RKC zou ik niet missen. Ik vind het een club van niets. Alleen de naam al...
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie