Lege tribunes bij start seizoen

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Lege tribunes bij start seizoen

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 9:36 am

Lege tribunes bij start seizoen

Veel voetbalstadions zullen bij de start van de eredivisiecompetitie 2009-2010 grote lege plekken vertonen omdat duizenden supporters nog op vakantie zijn.


Het historisch zomerse begin van de competitie, vanwege de vroeg beginnende Europese toernooien, krijgt de handen in ons land niet op elkaar. Als de bal op 31 juli rolt, vertoeven veel supporters nog op een buitenlands strand. Ze kunnen hierdoor de voor veel geld gekochte seizoenkaart niet optimaal benutten.

De politiebond NPB gaat ervan uit dat de KNVB geen risicoduels plant in de eerste competitieweken omdat ook veel agenten dan nog op vakantie zijn. "Als dan wedstrijden als Feyenoord-Ajax worden gespeeld, hebben we een flink probleem", aldus bestuurslid Jan-Willem van der Pol.

De bouwvak eindigt in de regio Noord op maandag 10 augustus, dus na het tweede competitieweekeinde. In de regio Zuid missen veel liefhebbers met een beetje pech zelfs meerdere thuiswedstrijden. Hier is de bouwvak pas op 24 augustus afgelopen, na vier ronden eredivisievoetbal. Het gemor onder de supporters is niet van de lucht. "Dit moet echt een eenmalige actie zijn, het is toch beroerd als straks in een halfleeg stadion wordt afgetrapt", aldus bestuurslid Theo van de Zuidwind van de AFCA-supportersvereniging van Ajax. Zijn collega Joop Verschuuren van de Feyenoord Supportersvereniging ziet ook een ander jaarlijks hoogtepunt in de Kuip in het water vallen. "De eerste training, die altijd een vol stadion trekt, valt al op 21 juni. Dan zullen veel mensen weg zijn of nog amper zijn bijgekomen van dit seizoen."

Zegsman Maarten van Rooijen van de Eredivisie NV is namens de clubs minder pessimistisch. "Niet heel Nederland is gebonden aan de bouwvakvakantie, dus goede kans dat het meevalt met de bezetting van de tribunes. Het is bovendien goed als Europees actieve clubs een paar wedstrijden in de benen hebben als ze aan de internationale wedstrijden beginnen."

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Lege tribunes bij start seizoen

Bericht door Wouter » di apr 28, 2009 12:00 pm

Zegsman Maarten van Rooijen van de Eredivisie NV is namens de clubs minder pessimistisch. "Niet heel Nederland is gebonden aan de bouwvakvakantie, dus goede kans dat het meevalt met de bezetting van de tribunes.
Er zijn natuurlijk ook nog schoolvakanties, sufkees!

Het valt me sowieso op dat de eredivisie weinig aan klantenbinding doet. Terwijl het voetbal zelf toch elk jaar kwalitatief weer minder wordt.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Lege tribunes bij start seizoen

Bericht door 666 » ma jul 06, 2009 11:00 pm

Grrr! !@#$%^&*()_+!!!

Waarom kan het seizoen niet gewoon van half september tot half juni duren? Dat WK in zuid afrika kan ook wel in juli worden gespeeld.

Net het competitieprogramma bekeken en de eerste twee thuidwedstrijden ga ik missen. En dan moet ik ook nog een computer met internet en illegale stream vinden om PSV-uit en Grunn-uut te kunnen zien.

KNVB <- :icon_frown.gif:

Wanneer is de eerste UEFA cupronde eigenlijk? Toch niet al in augustus?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lege tribunes bij start seizoen

Bericht door Thijs » di jul 07, 2009 12:25 am

20 en 27 augustus de voorronde nog. En als we die doorkomen start de eerste speelronde op 17 september.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Lege tribunes bij start seizoen

Bericht door Daily Blind » di aug 04, 2009 7:00 pm

Volgens mij viel dit allemaal nog wel mee afgelopen weekend!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Lege tribunes bij start seizoen

Bericht door 666 » di aug 04, 2009 11:13 pm

Ik dacht dat ik de eerste twee thuiswedstrijden zou gaan missen, maar gelukkig wordt Ajax-RKC al op zaterdag gespeeld. Als ze Ajax-Sparta nou ook nog even naar vrijdagavond verplaatsen... Thijs, kan jij dat niet even regelen als je weer ergens in een kantoortje in de Arena rondhangt?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie