PSV 2007 - 2008 (deel II)
De Visser heeft erg veel met Lemic te maken, dus zo verrassend is het niet dat ook hij stelling neemt tegen Reker.
Het verhaal Tenius is nogal onduidelijk...hij zou blijkbaar een contract krijgen, maar Vergoossen wilde hem pas na dit seizoen erbij hebben. Dat kan ik me goed voorstellen, maar ondertussen had Tenius zjin contract al opgezegd bij zijn Braziliaanse club en had hij dus tijdelijk geen enkele club. Of hij nu überhaupt nog een contract krijgt is echter afwachten.
Het verhaal Tenius is nogal onduidelijk...hij zou blijkbaar een contract krijgen, maar Vergoossen wilde hem pas na dit seizoen erbij hebben. Dat kan ik me goed voorstellen, maar ondertussen had Tenius zjin contract al opgezegd bij zijn Braziliaanse club en had hij dus tijdelijk geen enkele club. Of hij nu überhaupt nog een contract krijgt is echter afwachten.
Zoiets kan gemakkelijk een misverstand zijn. Maar blijkbaar had men hem zolang onderdak gebracht bij HSV.
Joop Hiele, die jaren en jaren goed heeft gewerkt bij PSV, wordt opzij geschoven voor het vriendje van Gomes. Daar heeft Gomes het niet over. Het moest er nog bijkomen dat ze Hiele op staande voet ontsloegen zodat Tenius meteen kon beginnen. Vergoossen had natuurlijk geen twee keeperstrainers nodig. Dat zorgt alleen maar voor problemen.
Werkelijk álles wordt erbij gehaald om Reker in een kwaad daglicht te zetten. Ik vind Reker een hopeloze vent, maar hier speelt duidelijk méér.
Met andere woorden: Reker bemoeit zich overal mee, Lemic bemoeit zich overal mee, De Visser bemoeit zich overal mee (want hij is scout, geen spelersbegeleider. Hij moet de zaakwaarnemers terugverwijzen naar de leiding van PSV). Een ordinaire machtsstrijd dus.
Joop Hiele, die jaren en jaren goed heeft gewerkt bij PSV, wordt opzij geschoven voor het vriendje van Gomes. Daar heeft Gomes het niet over. Het moest er nog bijkomen dat ze Hiele op staande voet ontsloegen zodat Tenius meteen kon beginnen. Vergoossen had natuurlijk geen twee keeperstrainers nodig. Dat zorgt alleen maar voor problemen.
Werkelijk álles wordt erbij gehaald om Reker in een kwaad daglicht te zetten. Ik vind Reker een hopeloze vent, maar hier speelt duidelijk méér.
VIDe Visser: 'Beloftes worden niet nagekomen'
EXCLUSIEF - Aan de chaos bij PSV komt maar geen einde. Na doelman Heurelho Gomes en technisch manager Stan Valckx stapt nu ook scout Piet de Visser op bij PSV.
De 73-jarige talentenspeurder, die al meer dan twaalf jaar is betrokken bij PSV en de ontdekker is van onder meer Alex en Gomes, ergert zich aan de rol die algemeen directeur Jan Reker speelt bij de Eindhovense club.
'Al vóór zijn aanstelling afgelopen zomer was mijn advies aan de raad van commissarissen: Laat hem niet op de technische stoel zitten!', zegt De Visser tegen VI. 'Hij is een voetbalman en wil zich altijd overal mee bemoeien. Als je dat niet indamt, krijg je onherroepelijk problemen.'
De Visser hekelt vooral de loze beloftes die Reker sinds zijn komst aan spelers heeft gedaan. Zo kreeg de Braziliaan Jonathan Reis de belofte dat hij zeker 25 keer bij het eerste elftal in actie zou komen.
Ook gaf Reker de toenmalige trainer Ronald Koeman groen licht om Kenneth Perez naar Eindhoven te halen, terwijl hij even daarvoor tijdens een scoutingsvergadering nog had besloten dat de Deen juist níet naar PSV zou komen.
De Visser: 'Ik heb Reker gezegd: Jij doet beloftes aan spelers die je nooit kunt nakomen tegenover je trainer. Die spelers komen vervolgens bij hun zaakwaarnemers. Die schieten mij aan, want ik heb de spelers gescout. Ik zit daardoor in een moeilijk parket, want beloftes worden niet nagekomen.'
Met andere woorden: Reker bemoeit zich overal mee, Lemic bemoeit zich overal mee, De Visser bemoeit zich overal mee (want hij is scout, geen spelersbegeleider. Hij moet de zaakwaarnemers terugverwijzen naar de leiding van PSV). Een ordinaire machtsstrijd dus.
Het stinkt aan alle kanten!
Mee eens.
Zo vindt Gomes het onzinnig dat volgend seizoen Tenius en Segers keeperstrainers zijn (hij vindt 2 man te veel), maar vindt hij het ook belachelijk dat Teunius niet meteen aan de slag kon bij PSV...bij mijn weten betekent Hiele + Tenius toch echt dat er 2 keeperstrainers zijn dan.
Maar goed, ik ga ervan uit dat de RvC en andere belangrijke mensen binnen PSV de inventaris aan het opmaken zijn en tot een zo objectief mogelijk oordeel komen. Afwachten wat daaruit de conclusie is.
PS: Mocht het inderdaad kloppen dat Reker die enorm domme beloftes heeft gemaakt, dan mag (moet) hij van mij per direct vertrekken. Bemoeizuchtig zijn is één ding, maar die beloftes mag hij niet maken en hij kan ze ook nooit waarmaken. De trainer beslist daarin, niet de algemeen directeur.
Zo vindt Gomes het onzinnig dat volgend seizoen Tenius en Segers keeperstrainers zijn (hij vindt 2 man te veel), maar vindt hij het ook belachelijk dat Teunius niet meteen aan de slag kon bij PSV...bij mijn weten betekent Hiele + Tenius toch echt dat er 2 keeperstrainers zijn dan.
Maar goed, ik ga ervan uit dat de RvC en andere belangrijke mensen binnen PSV de inventaris aan het opmaken zijn en tot een zo objectief mogelijk oordeel komen. Afwachten wat daaruit de conclusie is.
PS: Mocht het inderdaad kloppen dat Reker die enorm domme beloftes heeft gemaakt, dan mag (moet) hij van mij per direct vertrekken. Bemoeizuchtig zijn is één ding, maar die beloftes mag hij niet maken en hij kan ze ook nooit waarmaken. De trainer beslist daarin, niet de algemeen directeur.
Ik kan me haast niet voorstellen dat Reker dat letterlijk zo heeft beloofd. Hij bemoeide zich blijkbaar niet met de opstelling, tenminste, dat hoor ik Vergoossen niet zeggen. Clubs zullen spelers een toekomstperspectief voorspiegelen dat héél rooskleurig is. Anders tekenen die spelers niet. Lijkt mij. Met drie trainers in één seizoen kan het al snel gebeuren dat het voor een speler anders loopt dan gedacht.
Maar ik ben er natuurlijk niet bij geweest. Misschien heeft Reker het toch zo gezegd. Dat zou inderdaad heel dom zijn.
Maar ik ben er natuurlijk niet bij geweest. Misschien heeft Reker het toch zo gezegd. Dat zou inderdaad heel dom zijn.
Diegene die die beloften gelooft (zeker op voetbaltechnisch gebied), is dan ook naief om te denken dat de trainer die beloftes zomaar overneemt. Een fout van Reker, een fout van de speler in kwestie.Baseman schreef: PS: Mocht het inderdaad kloppen dat Reker die enorm domme beloftes heeft gemaakt, dan mag (moet) hij van mij per direct vertrekken. Bemoeizuchtig zijn is één ding, maar die beloftes mag hij niet maken en hij kan ze ook nooit waarmaken. De trainer beslist daarin, niet de algemeen directeur.
De Visser praat met dubbele tong,hoor. Hij staat op de loonlijst van een andere club en werkt innig samen met Lemic. Maar blijkbaar (gezien de reacties op PN) is hij heilig bij de achterban van PSV.
We moeten ook niet net doen alsof hij onfeilbaar is als scout. Alex kan ik ook wel scouten voor Ajax, als Chelsea vervolgens het salaris van die jongen betaalt. En hij heeft ook genoeg spelers aanbevolen die het niet hebben gemaakt bij PSV.
We moeten ook niet net doen alsof hij onfeilbaar is als scout. Alex kan ik ook wel scouten voor Ajax, als Chelsea vervolgens het salaris van die jongen betaalt. En hij heeft ook genoeg spelers aanbevolen die het niet hebben gemaakt bij PSV.
Er komen wat mij betreft te veel verhalen naar buiten vanuit verschillende bronnen. Het lijkt me sterk dat dat allemaal onzin is. Die man denkt gewoon alles wel even te regelen. Tja, zo werkt het natuurlijk niet.joey schreef:Ik kan me haast niet voorstellen dat Reker dat letterlijk zo heeft beloofd. Hij bemoeide zich blijkbaar niet met de opstelling, tenminste, dat hoor ik Vergoossen niet zeggen. Clubs zullen spelers een toekomstperspectief voorspiegelen dat héél rooskleurig is. Anders tekenen die spelers niet. Lijkt mij. Met drie trainers in één seizoen kan het al snel gebeuren dat het voor een speler anders loopt dan gedacht.
Nog iets anders. In dat bericht over de interesse voor die verdediger staat dat Reker daarheen is om de speler te bekijken. Sinds wanneer gaat een algemeen directeur op een scoutingstrip? Dat is toch gekkenwerk?
Nil volentibus arduum
Bijvoorbeeld. Alcides vind ik ook niet veel. Leonardo was zogenaamd een wereldtalent en voor Leandro heeft PSV op aanraden van De Visser belachelijk veel geld betaald, terwijl die jongen nooit iets heeft gepresteerd.
Piet de Visser is een goede scout hoor, begrijp me goed. Maar hij is ook niet heilig.
11 miljoen? Waar haalt PSV 11 miljoen vandaan?
Piet de Visser is een goede scout hoor, begrijp me goed. Maar hij is ook niet heilig.
EDPSV: nog steeds interesse in Rodrigues
EINDHOVEN - PSV blijkt enkele maanden geleden al een bod te hebben uitgebracht op verdediger Francisco Rodrigues. De 26-jarige Mexicaan werd begin dit jaar gezien als een serieuze versterking. Vanwege een negatief scoutingsrapport van Piet de Visser ging de transfer uiteindelijk niet door.
Afgelopen weekeinde bracht algemeen directeur Jan Reker een bezoek aan Mexico, waar hij Rodrigues zag spelen in een wedstrijd met zijn club Chivas Guadalajara.
PSV kwam de speler op het spoor dankzij een tip van voormalig trainer Hans Westerhof. In eerste instantie was technisch manager Stan Valckx erg enthousiast over Rodrigues, die met zijn lengte en ervaring (41 interlands) als een welkome speler werd gezien. In opdracht van Valckx reisden ook de scouts Adrie van Kraaij, Willy van der Kuijlen en Klaas van Baalen naar Mexico. Zij waren eveneens erg te spreken over de verdediger.
Uiteindelijk ontstond twijfel omdat De Visser negatief adviseerde. Hij kreeg daarin ook de steun van Valckx. Reker zal vandaag in overleg met de scouts bepalen of het bod van destijds wordt gehandhaafd. Als alternatief droeg zaakwaarnemer Vlado Lemic onlangs de Braziliaanse verdediger Luizao aan. Hij is een goede bekende van doelman Gomes, met wie hij bij Cruzeiro in Brazilië speelde. Luizao komt nu uit voor Benfica en moet ongeveer 11 miljoen euro kosten. Voor Rodrigues zou PSV circa 4,5 miljoen moeten neertellen.
Verder informeerde PSV naar de mogelijkheden om verdediger Alex terug te halen van Chelsea. Hieraan zou Lemic niet willen meewerken, aldus een woordvoerder van de club. De Braziliaanse keeperstrainer Flavio Tenius is teruggekeerd naar Brazilië, waar hij een nieuwe club gaat zoeken. Hij verbleef enkele maanden in Nederland om zich voor te bereiden om zijn nieuwe functie als keeperstrainer bij PSV. Volgens sterke geruchten zou Gomes inmiddels ook een nieuwe club hebben gevonden.
11 miljoen? Waar haalt PSV 11 miljoen vandaan?
- Ajaciedjuh
Goh, wat een jankverhaal weer. Piet de heilige met zijn Gedrevenheid. Altijd hetzelfde.
In feite gaat het helemaal nergens over. Behalve dan dat Reker zich niet met het netwerkje van Piet mag bemoeien. Hij mag het netwerkje niet in gevaar brengen. Anders gaat Piet naar de concurrentie. Pffff....
Wat een pulpblad is VI toch. Geen wederhoor, geen kritische vragen, niets.
In feite gaat het helemaal nergens over. Behalve dan dat Reker zich niet met het netwerkje van Piet mag bemoeien. Hij mag het netwerkje niet in gevaar brengen. Anders gaat Piet naar de concurrentie. Pffff....
Wat een pulpblad is VI toch. Geen wederhoor, geen kritische vragen, niets.

Werd ook aangehaald bij Voetbal Insite. Bij het interview met Gomes werd geen enkele kritische vraag aan Gomes gesteld. Maar Derksen was al lang blij dat een journalist überhaupt met dit interview kwam.joey schreef:Wat een pulpblad is VI toch. Geen wederhoor, geen kritische vragen, niets.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik ben blij dat ik dat blad heb opgezegd.
Over De Visser: hij houdt zoveel van PSV dat hij net zo lief naar de concurrentie overstapt. Lekker geloofwaardig. Wat mij betreft is de zaak wel duidelijk: Reker vertrouwt de Chelsea-kliek niet en wil de vinger aan de pols houden, desnoods gaat hij zelf spelers bekijken. Daar is de Chelsea-kliek niet van gediend, die wil een AD die de andere kant uit kijkt.
Ben heel benieuwd hoe dapper de RVC van PsV is.

Over De Visser: hij houdt zoveel van PSV dat hij net zo lief naar de concurrentie overstapt. Lekker geloofwaardig. Wat mij betreft is de zaak wel duidelijk: Reker vertrouwt de Chelsea-kliek niet en wil de vinger aan de pols houden, desnoods gaat hij zelf spelers bekijken. Daar is de Chelsea-kliek niet van gediend, die wil een AD die de andere kant uit kijkt.
Ben heel benieuwd hoe dapper de RVC van PsV is.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Reker houdt gelukkig als enige het hoofd wel koel. Een kat in het nauw maakt rare sprongen en dat blijkt. Alle ratten stappen naar de media voor hun verhaal, waardoor alles op straat komt te liggen. Veel PSV supporters vinden dit blijkbaar de normale gang van zaken, maar ik vind het beneden alle peil.
Ik las zelfs reacties als deze op PN:
Ik las zelfs reacties als deze op PN:
De omgekeerde wereld. Als je voor de buitenwereld de rijen gesloten wil houden is het misse boel. Ik vind het prachtig, hoor. Wat mij betreft komt Reker morgen met een stuk in een blad, want wellicht kan er nog meer schade aangericht worden daar.Ik vind het onderhand wel eens tijd worden voor een verklaring van Reker zelf
--------------------------------------------------------------------------------
De lafaard zal niet voor niks opeens in Mexico zitten om een tweederangs speler te bekijken
- Ajaciedjuh
Het complete verhaal is dat Derksen aangaf dat er wel degelijk om wederhoor was gevraagd, maar dat Reker daar geen gebruik van maakte. Hij wachtte eerst het verhaal af.Jesse schreef:Werd ook aangehaald bij Voetbal Insite. Bij het interview met Gomes werd geen enkele kritische vraag aan Gomes gesteld. Maar Derksen was al lang blij dat een journalist überhaupt met dit interview kwam.joey schreef:Wat een pulpblad is VI toch. Geen wederhoor, geen kritische vragen, niets.
Ach, op PN leven ze in een droomwereld. Reker moet weg, dan blijft Gomes en komt de nieuwe Alex en wordt PSV weer heel sterk en leefden ze nog lang en gelukkig.
Reker is heus niet de enige die zich verzet tegen Lemic en co. Duidelijk is dat bijvoorbeeld Vergoossen en de scouts achter hem staan en er zullen er meer zijn. Met het vertrek van Reker is het probleem niet opgelost.

Reker is heus niet de enige die zich verzet tegen Lemic en co. Duidelijk is dat bijvoorbeeld Vergoossen en de scouts achter hem staan en er zullen er meer zijn. Met het vertrek van Reker is het probleem niet opgelost.
Oh, ongetwijfeld, Reker is nu eenmaal een lompe boer die vaak voor zijn beurt praat.Bertje schreef:Ik vind het netjes dat Reker zijn mond houdt, maar hier moet natuurlijk wel een kern van waarheid inzitten.
Maar waar gaat het nou helemaal over? Over een keeperstrainer en de speelminuten van Jonathan Reis? Lekker belangrijk allemaal. Is geen reden om de boel zo op de spits te drijven imo.
Ik weet het fijne er niet van, maar van dat artikel in VI kreeg ik spontaan braakneigingen. Dat is toch geen journalistiek meer? Schoolkrantniveau, meer is het niet. Kritiekloos opschrijven wat de Heilige De Visser (of Gomes) wil vertellen, en daar hebben ze nog twee man voor nodig ook.
Maar goed, vermakelijk is het wel.
Maar goed, vermakelijk is het wel.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Precies, daar zit meer achter.Jöhnk schreef:Maar waar gaat het nou helemaal over? Over een keeperstrainer en de speelminuten van Jonathan Reis? Lekker belangrijk allemaal. Is geen reden om de boel zo op de spits te drijven imo.
Harry van Raaij bemoeide zich ook altijd met alles. Daar maakte niemand een probleem van.