Dat kan ik me voorstellen. Van mij mag je het vieren ook, maar niet hier. :sad:Ye' Mighty Oak schreef:Mijn week is in ieder geval toch weer een beetje goed...Baseman schreef:Ja, maar dat kun je Harm niet verwijten. Daar kan die jongen ook niets aan doen ;)
Wees zo goed je sig te veranderen, a.u.b.
EDOoijer: ’Natuurlijk doet het pijn’
Door FRANK VAN DEN HEUVEL
BLACKBURN - Blackburn Rovers-Everton woonde André Ooijer gisteravond nog bij als toeschouwer, zondagmiddag zal hij op het veld staan. Het is geen onaardig duel om je debuut te maken, thuis tegen landskampioen Chelsea.
„Morgen (donderdag, red.) train ik voor mezelf, vrijdag en zaterdag met de groep en dan hoop ik klaar te zijn. Ik kijk er enorm naar uit.“.
De 32-jarige centrale verdediger zette gistermiddag zijn handtekening onder een contract voor twee seizoenen plus een optie op nog een jaar. Kort voor het duel met Everton werd hij voorgesteld aan het publiek in Ewood Park, de thuishaven van Rovers. Vanaf nu kan Ooijer weer vooruit kijken en probeert hij het bizarre slot bij PSV naar de achtergrond te dringen. Makkelijk zal het niet zijn. Ooijer: „Dit is voor mij het begin van een nieuw hoofdstuk, maar het is zwaar klote dat ik nu na achteneenhalf jaar via de achterdeur weg moet bij PSV. Natuurlijk doet dat pijn.“
Hij wil inhoudelijk niet ingaan op het moment dat ’er iets knakte’ bij hem. Hij doelt op het keerpunt in de onderhandelingen. Een voorstel van PSV zou later zijn ingetrokken. „Ik lees en hoor overal dat ik per se naar Blackburn wilde. Maar dat was pas zo nadat we er niet uitkwamen met PSV. Mijn intentie was om bij te tekenen, ik wilde blijven. Maar in die contractonderhandelingen is er door een paar gebeurtenissen iets wezenlijks veranderd in mijn gevoel voor de club. Vervolgens is het uit de hand gelopen.“
Ooijer meldde zich ziek en weigerde later om te spelen in de wedstrijd tegen NEC. Hij kreeg vervolgens een storm van kritiek over zich heen, ook intern, omdat hij de club in diskrediet bracht. Ooijer zegt dat hij het mentaal niet kon opbrengen om zondag te spelen. „En dat had ik op vrijdag al aangegeven. De mensen die me kennen en ook de supporters weten dat er héél veel aan de hand is geweest. Anders zou ik zoiets nooit doen. Maar als ik alles op tafel leg, beschadig ik mensen en de club PSV. Dat wil ik niet.“
Volgens PSV-voorzitter Rob Westerhof heeft Ooijer zich enorm laten opjutten door diens zaakwaarnemer Sigi Lens. Ooijer houdt zich in. „Laten we het erop houden dat het niet vreemd is dat juist deze persoon nu vanalles over mij en mijn zaakwaarnemer gaat roepen. In de eerste zeven jaar dat ik bij PSV speelde, hoorde je nooit dit soort uitlatingen. Sinds anderhalf jaar wel en dat is veelzeggend. Het doet me pijn, het raakt me. Maar ik reageer er verder niet op via de pers, zoals anderen dat wel doen...“
Eigenlijk wil hij niet meer omkijken, zegt hij. „Uiteindelijk heb ik bij PSV een geweldige tijd gehad. Zo wil ik er ook aan terugdenken. Nu begint een nieuwe fase in mijn leven.“
Een oordeel over Rovers kan hij nog niet geven na één dag. „Ik heb erover gesproken met Ruud van Nistelrooy en Edwin van der Sar en Wilfred Bouma. De dingen die ik hoorde, geven me een goed gevoel. Het is een geweldige uitdaging om er hier iets moois van te maken.“