PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 3:15 pm

Mama mia, wat een moeilijke vraag, Jesse. Ik denk... ik denk... Poeh, ik heb geen idee. Valckx en Gomes zullen wel verdwijnen bij PSV ,dat lijkt me onontkoombaar, maar verder? Sorry, ik heb geen idee. :blush.gif:

Gomes krijgt tien dagen vrijaf van PSV

PSV heeft per selectiespeler afspraken gemaakt over de komende periode. De Eindhovenaren zijn klaar met voetballen in competitieverband, maar blijven voorlopig trainen op De Herdgang. Ook krijgen meerdere spelers een aantal dagen verlof.

Zo krijgen Gomes, Carlos Salcido, Jason Culina en Ibrahim Afellay eerder vrij van de club. De eerstgenoemde zal zaterdag vertrekken naar Brazilië, waar hij tien dagen zal verblijven bij zijn familie. In samenspraak met de Eindhovense club is besloten om de doelman anderhalve week vakantie te gunnen.

Afellay vertrekt vanaf maandag, terwijl Culina zijn rust mag pakken voordat hij met Australië de WK-kwalificatie zal moeten spelen. Datzelfde geldt voor Salcido, die met Mexico twee duels zal afwerken in het kader van kwalificatie voor het WK 2010. Ook Eric Addo heeft interlandverplichtingen, maar blijft voorlopig in Nederland.

Besloten is dat de selectie van PSV voorlopig nog vier dagen in de week actief zal zijn op het trainingsveld. Verder is het de bedoeling dat als afsluiting van het seizoen ongeveer één à twee oefenwedstrijden zullen worden afgewerkt.
voetbalzone
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 25, 2008 3:23 pm

Zo diep was de vraag ook niet bedoeld, joey. Maar je gaat er dus van uit dat Gomes vertrekt. Ik moet het nog zien, eerlijk gezegd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » vr apr 25, 2008 3:24 pm

Geoon wegsturen dus, tien dagen geen informatie geven! Is dat alles? In dat geval kan volgend seizoen de bom barsten.

Benieuwd wanneer die keeperstrainer tekent, want als ik het goed gelezen heb, is dat nog niet gebeurd (ergens gelezen dat Gomes dat zei)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 3:35 pm

Jesse schreef:Zo diep was de vraag ook niet bedoeld, joey. Maar je gaat er dus van uit dat Gomes vertrekt. Ik moet het nog zien, eerlijk gezegd.
Gomes bleef gisteren bij zijn woorden. Hij kan niet terug zonder af te gaan als een gieter. Het vertrek van Valckx zal het nog erger maken voor hem.

Gomes gaat nu tien dagen weg. In die periode zullen ze wel proberen hem te verkopen. Hoe langer ze wachten, hoe minder zijn marktwaarde wordt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 4:45 pm

joey schreef:
Messen blijven geslepen bij rumoerig PSV

Dan is het ineens niet meer zó zeker dat PSV ook volgend jaar weer de beste club van het land is.
Huh? Was dat al bijna zeker dan?
I think I lost my fucking headache

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr apr 25, 2008 6:06 pm

ach, zelf met een psv dat inner verdeeld is, we kunnen toch niet kampioen worden.

zegt weer veel over ons niveau.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 25, 2008 6:07 pm

Ik wil daar wel wat Euro's om verwedden, hoor. PSV gaat met dit materiaal geen 5 op een rij pakken.

Beloki

Bericht door Beloki » vr apr 25, 2008 6:14 pm

Afbeelding
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr apr 25, 2008 6:15 pm

dat we dachten voor dit seizoen ook.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 6:16 pm

Ik snap dat niet iedereen optimistisch wil zijn, maar als je over de laatste 2 competities precies 3 punten minder pakt en dan verklaart dat je de komende seizoenen kansloos zal zijn, ben je wat mij betreft wel heel zwartgallig.

Het blijft gezellig in het altijd leuke en gemoedelijke Eindhoven:
**De onrust bij PSV duurt maar voort.
Technisch manager Stan Valckx heeft
zich achter doelman Gomes geschaard in
zijn kritiek op algemeen directeur Jan
Reker.

Net als de Braziliaan heeft Valckx,die
vrijdag gewoon naar z'n werk is gegaan,
in een gesprek met Reker het vertrouwen
in hem opgezegd.PSV wil vooralsnog niet
reageren.

teletekst

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 25, 2008 6:19 pm

Wat een puinhoop, Boem!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 25, 2008 6:20 pm

Dit is de bedoeling niet. Als iedereen zich tegen Reker keert is die man straks onhoudbaar.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 6:20 pm

Kaboem heeft daar goed werk gedaan! Een echte Ajacied.

Ken je Asterix en de intrigant?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 25, 2008 6:23 pm

Tuurlijk. Klassieker.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 25, 2008 6:25 pm

Dat plaatst de overstap van Kaboem in een heel ander daglicht!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 25, 2008 6:27 pm

Zeker! :ajaxscarf.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 25, 2008 6:50 pm

Kaboem is een held, zoals ik al zei! :ajaxscarf.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 25, 2008 7:45 pm

Jöhnk schreef:Dit is de bedoeling niet. Als iedereen zich tegen Reker keert is die man straks onhoudbaar.
Inderdaad, dat lijkt me nu net niet de bedoeling.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 25, 2008 7:46 pm

LucaS schreef:Dat plaatst de overstap van Kaboem in een heel ander daglicht!
:worshippy.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 25, 2008 9:49 pm

Ontopic, want dit is veel te leuk. :blush.gif:

Er zouden nog meer mensen het vertrouwen in Reker op gaan zeggen. Het lijkt er op dat hij wel eens aan het kortste eind gaat trekken zo. Apart, hoor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 25, 2008 10:07 pm

Joep Schreuder zit ook in de zak bij Lamix ec.

En zei hij nou 'wij zijn kampioen'?

Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe het zit. Jan Reker wil schoon schip maken. Ervoor zorgen dat PSV weer baas in eigen huis wordt. Daarom komen nu de ratten uit hun holen. Ik verwacht dat de RVC zich achter Reker schaart.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr apr 25, 2008 10:38 pm

LucaS schreef:Dat plaatst de overstap van Kaboem in een heel ander daglicht!
:drecul.gif:

zo iets als Van Geel bij ons dus?!

LucaS

Bericht door LucaS » za apr 26, 2008 6:51 am

Je zou het haast gaan denken ja. Scheringa zal zich achteraf kapot gelachen hebben.

Ik lees in de VI at PSV over twee jaar kapot is als er nu niet ingegrepen wordt. Wat dat betreft moeten we misschien maar hopen dat kamp Reker verliest. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » za apr 26, 2008 7:01 am

VOETBALMANAGER STAN VALCKX NIEUWSTE SLACHTOFFER BIJ PSV; SUPERSCOUT PIET DE VISSER BERAADT ZICH OP TOEKOMST

SPOOR VAN VERNIELING

Van Geel genoemd als manager voetbalzaken

EINDHOVEN, zaterdag

Nadat keeper Heurelho Gomes dat eerder op niet mis te verstane wijze deed, heeft ook Stan Valckx een motie van wantrouwen ingediend tegen Jan Reker.

In een onderhoud met de directeuren Marcel van den Bunder en Reker gaf de manager voetbalzaken aan geen vertrouwen meer te hebben in de algemeen directeur. Daarmee legt de opgeluchte Valckx de bal bij de raad van commissarissen en directie en zijn de dagen van de Limburger bij PSV – ondanks een contract tot 2010 – zo goed als geteld. Inmiddels beraadt ook superscout Piet de Visser zich op zijn positie in Eindhoven.

Net als Gomes beticht Valckx de directeur van leugens en het doen van beloftes aan spelers, trainers en hemzelf, die hij vervolgens niet nakomt. Ook stoort het hem dat Reker geregeld op zijn stoel plaatsneemt. Zo werd de ex-international en oud-speler van PSV niet betrokken bij gesprekken met een aantal nieuwe (assistent-)trainers en meldde Reker doodleuk dat Ibrahim Afellay en Ismail Aissati wél snel zouden bijtekenen als híj zich ermee ging bemoeien. „PSV moet maar met een oplossing komen. Verder geef ik geen commentaar”, was het enige wat Valckx gisteren kwijt wilde. Berichten dat hij al op non-actief zou zijn gesteld door PSV, sprak hij tegen. „Ik ben nog hartstikke hard aan het werk.”

Dat Reker hem zal ontslaan, staat echter vast. Intussen circuleert de naam van Martin van Geel al in Eindhoven als opvolger van Valckx. Als binnenkort de balans van het eerste jaar onder Reker wordt opgemaakt, blijkt een spoor van vernieling te zijn aangericht.

FIFA-makelaar Vlado Lemic werd vanwege zijn uitstekende internationale netwerk door Harry van Raaij en Eric Gerets bij de club betrokken, adviseerde tot ieders tevredenheid Frank Arnesen en Guus Hiddink en was betrokken bij de komst van onder meer Mateja Kezman, Gomes, Alex, Danko Lazovic en Edison Mendez. Omdat hij ook zeven spelers van de huidige selectie begeleidt of adviseert en dus een ’dubbele pet’ op heeft, parkeerde Reker hem aan de zijlijn. Daarmee – tegen de zin van Valckx – voor lief nemend dat uitstekende ingangen in Zuid-Amerika en bij Real Madrid en Chelsea verloren gaan.

Daarnaast is het de vraag hoe de spelers, die warme banden met Lemic onderhouden en ook gelimiteerde transfersommen in hun verbintenissen hebben staan, met de nieuwe situatie zullen omgaan.
Als Gomes zijn woord houdt („Reker eruit of ik eruit”), verlaat hij Eindhoven. En mogelijk zullen enkele andere PSV’ers, die op dezelfde lijn zitten, zijn voorbeeld volgen.

Overigens is Reker niet de enige die moeite had met de rol van Lemic. Trainer Sef Vergoossen: „Ik denk dat deze man onverantwoord diep in PSV zit, terwijl hij geen officiele functie heeft en dus ook niet direct op zijn daden aanspreekbaar is.” Er wordt beweerd dat Vergoossen zelfs onder druk is gezet door Lemic om zijn opstelling aan te passen. De PSVtrainer: „Of ik geïntimideerd ben? Daar wil ik niet op ingaan. Nee, dat ontken ik ook niet. Laat ik in algemene zin zeggen, dat ik me niks laat opleggen, door niemand.”

Uit dat perspectief is het logisch dat Reker maatregelen neemt. Aan de andere kant moet Reker de hand in eigen boezem steken en zich afvragen waarom Lemic, die door de algemeen directeur als kwade genius achter de revolte van Gomes wordt gezien, zich steeds nadrukkelijker profileert.

Hiddink, Arnesen, Van Raaij, maar ook Rob Westerhof en Frits Schuitema wisten hem wel uitstekend te beteugelen en op zijn kwaliteiten te benutten.
In navolging van Lemic, Valckx en mogelijk Gomes dreigt ook Piet de Visser verloren te gaan voor de club, die voor de vierde keer op rij landskampioen werd. Hoewel de meesterscout komende week eerst in conclaaf wil met de voorzitter van de raad van commissarissen, Schuitema, staat zijn voornemen om te stoppen zo goed als vast. Het gaat de man met de geweldige neus voor talent aan het hart dat de PSV-warmte onder Reker met de dag verder verloren gaat. Dat zal blijken als de beerput nog verder opengaat.

De hamvraag is: hoelang de raad van commissarissen Reker nog de hand boven het hoofd houdt?
PSV heeft geen baas

AMSTERDAM, zaterdag

Hoewel Nederland de zesde voetbaleconomie ter wereld is, zakt ons land steeds verder op de Europese ranking die de UEFA voor de grote clubtoernooien hanteert. Vooral het gevolg van het onthutsende gebrek aan kwaliteit bij bestuursleden, directeuren en managers.

In het topvoetbal openbaart zoiets zich altijd op het veld. Met als gevolg dat Ajax als rijkste club van ons land slechts twee keer in elf jaar kampioen is geworden. Een schrijnend gebrek aan leiderschap, gekoppeld aan wanbeleid op de transfermarkt, en de natuur doet verder z’n werk.

Vooral PSV wist daar de laatste jaren van te profiteren. Onder leiding van Guus Hiddink waren er in Eindhoven wel korte lijnen binnen de organisatie en beschikte de club over een uniek internationaal netwerk. Maar het belangrijkste was dat duidelijk was wie de baas was. Aan de ene kant voorzitter Harry van Raaij en anderzijds Hiddink, twee sterke persoonlijkheden die ook nog eens complementaire aan elkaar waren.

De klad kwam erin, toen de raad van commissarissen onder leiding van ex-Philips-topman Jan Timmer een heuse persconferentie belegde om de buitenwereld te informeren wie het binnen PSV werkelijk voor het zeggen had. Met de entree van deze bobo’s werd het sportieve verval ingeluid.

De adviezen van Hiddink werden steeds vaker genegeerd, met als dieptepunt het standpunt van de RvC dat Hiddinks kandidaat Fred Rutten te licht voor de functie van hoofdtrainer was.

Voor Hiddink de laatste druppel en hij hield het in Eindhoven verder voor gezien.

Dit vanuit de bestuurskamer ingezette proces heeft zich inmiddels binnen PSV als een olievlek uitgebreid. De vorig jaar al met veel scepsis ontvangen benoeming van Jan Reker tot directeur van de club, dreigt alles wat in tien jaar is opgebouwd in een recordtempo te vernietigen.
Intussen blijft de RvC hem onvoorwaardelijk steunen. Weten zij veel.

Terwijl Reker vanaf dag één op z’n tenen loopt en er binnen de profsectie een puinhoop van maakt. De man die de baas zou moeten zijn, wordt intern als het grootste ongeleide projectiel binnen PSV beschouwd. Iemand die niet meer weet tegen wie hij wat en wanneer heeft gezegd.

Intussen probeert Reker te redden wat er te redden valt. Onder meer door Heurelho Gomes ervan te beschuldigen dat hij een marionet van de Servische makelaar Vlado Lemic is. Niet alleen devalueert hij daarmee de persoonlijkheid die Gomes gewoon is, bovendien bevestigt hij daarmee waar de schoen wringt. Want hoe kan een makelaar, die altijd binnen PSV prima functioneerde, ineens trainer Sef Vergoossen bellen om over de opstelling te discussiëren?

Dat kan dus alleen als er geen baas is. Iemand die de Lemics van deze wereld aangeeft waar ze staan. Zoals dat in het verleden wel gebeurde.

Het conflict is daarom geen kwestie van het gelijk van Gomes versus het gelijk van Reker. Omdat varianten op de kritiek van Gomes inmiddels uit alle geledingen van de profsectie opklinken. Na de beste speler, volgen nu ook Stan Valckx (management) en Piet de Visser (scouting). Allemaal loyale PSV’ers, met een groot hart voor de club. Dit kan dus geen toeval zijn.

Binnen een jaar heeft Jan Reker daarom een unieke prestatie geleverd: hij wordt gesteund door de bobo’s en afgewezen door de profs.
De T.
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za apr 26, 2008 7:08 am

met beid partijen die naar de press lekken en hun voor hun kar spannen, het lijkt Ajax wel... :blush.gif:

Plaats reactie