NEC
Jammer dat Nijmegen het niet zo naar zijn zin heeft met Niedzielan..:)
Dat Pothuizen blijft vind ik wel een goed punt... je zag gewoon dat sinds hij in de basis stond spelers een stuk rustiger werden... heel goed....
Dat Pothuizen blijft vind ik wel een goed punt... je zag gewoon dat sinds hij in de basis stond spelers een stuk rustiger werden... heel goed....
Lol... 't is maar wat je onder ervaring verstaat natuurlijk.. :)...NEC verlengt contract Patrick Pothuizen
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 15:09 | Laatst bewerkt: Vandaag 15:09
Vandaag is overeenstemming bereikt met NEC speler Patrick Pothuizen
(34) over de verlenging van zijn contract voor de duur van één jaar.
Pothuizen maakte tussen 1995 en 2000 al 178 keer zijn opwachting in het
rood-groen-zwarte shirt. In 2004 keerde hij terug in Nijmegen waar hij
in de afgelopen seizoenen 48 wedstrijden op zijn naam schreef. In totaal
trof hij 15 maal het doel voor NEC.
''Ik ga door zolang de trainer me nodig heeft en zolang ik het nog leuk
vind. Ik kijk alweer uit naar volgend seizoen.'' aldus de verdedigende
middenvelder die zich komend seizoen ook tot een van meest ervaren
spelers mag rekenen in de vaderlandse Eredivisie.
Bron: NEC-Nijmegen.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ik wordt zo moe van die supporters vereniging van NEC... ik heb er vorig jaar al gezeik mee gehad omdat mijn pa zijn lidmaatschap wil opzeggen... dat deden ze toen niet... (we hebben netjes gemailt dat we het op wilde zeggen)... hebben ze vandaag weer geld afgeschreven van zijn rekening... nu ben ik het zat... !! ... stoneren die rotzooi... en daar nix meer mee te maken willen hebben... zoek het uit met die prutsers
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Play-offs om Intertoto Cup deelname gaan door (20/04/2007)
De play-offs voor de nummers 10 t/m 13 in de eindstand van de Eredivisie gaan gewoon door, omdat RKC Waalwijk en NAC Breda zijn uitgeschakeld in de beker.
De bekerfinale gaat tussen AZ en Ajax, waardoor er een extra UEFA Cup plaats wordt vergeven via de eindstand. Als NAC of RKC de finale had gehaald, was dat niet het geval geweest en was de Intertoto-plaats gegaan naar een ploeg uit de play-offs voor 6 t/m 9.
De play-offs 10 t/m 13 zouden in dat geval zijn geannuleerd. N.E.C. is al verzekerd van deelname aan deze play-offs en maakt nog een kleine kans op deelname aan de play-offs voor UEFA Cup voetbal.
Opzet Intertoto Cup vorig seizoen gewijzigd
Bij de naam Intertoto Cup denken veel mensen aan midden in de zomer veel rondes spelen tegen tegenstanders uit de uithoeken van Europa. Zo was de Intertoto Cup tot dit seizoen ook opgezet. Daarin is verandering gekomen. In de opzet die nu gehanteerd wordt worden er veel drie rondes gespeeld en stromen er elf clubs door naar de 2e voorronde van het UEFA Cup toernooi. Van alle 49 UEFA-landen neemt er één ploeg deel, in Nederland is dat dus de winnaar van de play-offs 10 t/m 13.
Schema Play offs 2006-2007
![]()
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Gaan we ook doen... stoneren en die rekening blokkeren.... laat ze zelf maar eens moeite doen om het geld te krijgen... van ons krijgen die lui geen rooie cent meer... (ja, sorry... kan me om dit soort acties heel kwaad maken)Demosthenes schreef:storneren is toch een oplossing of vergis ik me daarin?
- Ramona
COME ON EnieSee en vecht voor dat rood, swert en groen... :nec:
Voorbeschouwing Feyenoord - N.E.C.
zondag 22 april 2007, 14:30 uur, De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: R. Bossen
Feyenoord Website: www.feyenoord.nl
Geblesseerd: Theo Lucius, Serghino Greene, Nicky Hofs, Sebastian Pardo, Patrick Lodewijks
Twijfelgevallen: Alfred Schreuder
Geschorst: -
N.E.C.
Geblesseerd: Ferne Snoyl, Brett Holman
Twijfelgevallen: -
Geschorst: -
Aanstaande zondag staat alweer de voorlaatste reguliere speelronde in de Eredivisie op het programma. N.E.C. treedt in de Rotterdamse Kuip aan tegen Feyenoord. In deze fase is bijna iedere wedstrijd belangrijk, zo ook deze editie van Feyenoord-N.E.C. De thuisploeg staat momenteel zesde en zal er alles aan willen doen om de vijfde plaats en deelname aan de Champions League play-offs te behalen. N.E.C. heeft theoretisch nog steeds kans op deelname aan de play-offs om UEFA Cup voetbal en heeft daarvoor ook een overwinning nodig.
Trainer Mario Been zal het zondag tegen de club waar hij jarenlang gewerkt heeft als speler en trainer moeten stellen zonder Ferne Snoyl en Brett Holman. Beide spelers kampen met blessures. Holman zal waarschijnlijk worden vervangen door Rutger Worm.
Vermoedelijke opstellingen:
Feyenoord : Henk Timmer, Danny Buijs, Ron Vlaar, André Bahia, Royston Drenthe, Georginio Wijnaldum, Alfred Schreuder, Jonathan de Guzman, Romeo Castelen, Angelos Charisteas, Pierre van Hooijdonk.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Edgar Barreto, Lorenzo Davids; Romano Denneboom, Roy Beerens, Rutger Worm.
Vorig seizoen verloor N.E.C. in De Kuip met 3 - 0
Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst Feyenoord 23
Aantal keren gelijkspel 6
Aantal keren winst N.E.C. 1
Doelsaldo 59 - 18
Eerste ontmoeting 07 jan 1968 2 - 0
Laatste 10 ontmoetingen 10 mei 1998 0 - 2 (0-1)
6 dec 1998 1 - 0 (0-0)
24 okt 1999 2 - 1 (1-0)
21 apr 2001 3 - 0 (2-0)
9 dec 2001 5 - 0 (2-0)
18 aug 2002 2 - 0 (0-0)
17 aug 2003 2 - 1 (0-0)
05 dec 2004 2 - 1 (1-1)
05 dec 2004 2 - 1 (1-1)
11 sep 2005 3 - 0 (1-0)
Laatste winst N.E.C. 10 mei 1998 0 - 2 (0-1)
Laatste gelijkspel 27 jan 1991 0 - 0 (0-0)
Bron: Infostradasports
- Ramona
Einde seizoen voor Brett Holman
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 13:38
Het seizoen is voor Brett Holman voorbij. De aanvaller heeft op de donderdagtraining zijn enkelbanden afgescheurd. Voor de Australiër is dit erg cru, omdat hij de laatste weken in vorm was. Wellicht heeft deze blessure ook consequenties voor zijn deelname aan de Azië Cup in juli.
Ook Ferne Snoyl blijft blessureleed kennen. Hij blijkt een teen te hebben gebroken en is mogelijk ook de rest van het seizoen uitgeschakeld.
:sad:
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/Worm mag eindelijk los in De Kuip
Door: CHEF
Rutger Worm gaat zijn eerste speelminuten op het hoogste niveau in De Kuip maken. De afgelopen jaren was de Nijmeegse aanvaller van NEC steeds geblesseerd en zat op de tribune.
''Het lijkt me heel mooi om daar te kunnen spelen'', zegt Worm na de training van vrijdag. ''Ik heb de afgelopen jaren steeds op de tribune moeten toekijken. We proberen ze te pesten door drie punten te pakken. Als dat lukt heeft Feyenoord een probleem. Wij gaan daar ons best voor doen.''
Worm had maar weinig basisplaatsen dit seizoen. ''Dit is pas de derde. Ik wil de trainer graag iets laten zien.''
Bron: Omroep Gelderland
Nou Worm...ga maar goed los dan... :eusa_pray: :headbang:
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
De laatste 3 thuiswedstrijden van feyenoord 0 overwinningen, 2 gelijk, 1 verloren, doelcijfers: 1 voor 5 tegen.
2007 is sowieso niet het jaar van feyenoord met 13 punten uit 12 wedstrijden doelcijfers: 13 voor, 25 tegen.
alle kans dat fucknooit het niet gaat redden tegen NEC.

2007 is sowieso niet het jaar van feyenoord met 13 punten uit 12 wedstrijden doelcijfers: 13 voor, 25 tegen.
alle kans dat fucknooit het niet gaat redden tegen NEC.

I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Ik heb liever dat Feyenoord 5de word, dan Heerenveen. Er van uit gaande dat Ajax geen kampioen meer word, kan je beter Feyenoord treffen dan Heerenveen. Feyenoord zien verliezen is natuurlijk altyd leuk, maar als ze winnen zal ik dat ook prima vinden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ik ben al best wel een beetje zenuwachtig voor vanmiddag... hoop dat NEC gaat stunten, :eusa_pray:
Van mij mag NEC in die play offs het elftal van de C-junioren opstellen, want intertoto zit niemand op te wachten volgens mij... laat de jongens na de competitie lekker vrij zijn en tel die play off wedstrijden (voor intertoto) als gespeeld...Denneboom en Wisgerhof één play-off duel geschorst
Door: Roel | Gepubliceerd: Gisteren 17:14 | Laatst bewerkt: Gisteren 17:30 | 3 reacties
NEC zal het in de eerste wedstrijd die het in de play-offs speelt moeten stellen zonder Romano Denneboom en aanvoerder Peter Wisgerhof. Beide spelers hebben nog een schorsing van één play-off duel staan uit de play-offs van vorig seizoen.
Bron: NEC-Nijmegen.nl
Zoals in een eerdere post.. die mogen jullie van mij hebben... graag zelfs... ik vind die intertoto play offs de grootste kul die er is...
Reguliere competitie geldt voor mij... NEC is niet goed genoeg voor europees voetbal.. hebben ze ook niets te zoeken...
Vitesse ook nog niet.. want die hebben bewezen zeker niet beter te zijn dan de nummer 1 van Gelderland...
Reguliere competitie geldt voor mij... NEC is niet goed genoeg voor europees voetbal.. hebben ze ook niets te zoeken...
Vitesse ook nog niet.. want die hebben bewezen zeker niet beter te zijn dan de nummer 1 van Gelderland...
- Ramona
Wedstrijdverslag Feyenoord - N.E.C.
1 - 1
Zondag 22 april 2007, De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: R. Bossen
Toeschouwers: 43.000
Scoreverloop: 53' Castelen 1-0, 57' Denneboom 1-1
Gele kaart: Charisteas, Schreuder, van Hooijdonk (Feyenoord) Davids, El-Akchaoui (N.E.C.)
Rode kaart: -
Gemengde gevoelens na knap resultaat
N.E.C. heeft zondagmiddag opnieuw een uitstekende wedstrijd gespeeld tegen een topclub. N.E.C. hield Feyenoord negentig minuten onder schot, maar kon de trekker niet overhalen: het werd 1-1. Een gelijkspel in De Kuip is natuurlijk een knap resultaat, maar het zorgde ook voor teleurgestelde gezichten. Omdat er meer in had gezeten, maar ook omdat FC Utrecht een punt pakte tegen PSV, waardoor N.E.C. definitief het linkerrijtje kan vergeten.
Wie vooraf een scenario had geschreven voor het verloop van deze wedstrijd was hoogstwaarschijnlijk tot het volgende resultaat gekomen: Feyenoord, in strijd om een ticket voor de UEFA Cup, moet winnen en probeert dus aan te vallen. Maar het mist het vertrouwen om het balbezit om te zetten in kansen. Het speelt slordig, lijdt veel onnodig balverlies en geeft zo kansen weg aan N.E.C.
N.E.C. kan vrijuit spelen. Wat het resultaat ook is, echt grote consequenties zal het niet hebben. Het wacht af en probeert met de snelle spitsen de foutjes van Feyenoord af te straffen.
Dit scenario zagen we zondagmiddag ook letterlijk terug op het veld. Feyenoord kon alleen met opportunisme gevaarlijk worden. Van Hooijdonk was zijn directe tegenstander Muslu telkens de baas in de lucht. Dat leverde dan ook de enige kans op van Feyenoord in de eerste helft: Een goede voorzet van Danny Buijs werd door Van Hooijdonk via de lat overgekopt.
N.E.C. was veel gevaarlijker. In de achtste minuut trok Roy Beerens vanaf rechts naar het centrum, maar zijn schot in de lange hoek kon gepakt worden door Timmer.
Vijf minuten later kreeg Rutger Worm de bal op rechts aangespeeld. De stand-in voor Brett Holman had veel ruimte, maar koos voor het schot: Dat was zo knap uitgevoerd, dat Timmer alles moest geven om de bal uit de kruising te ranselen. De corner die daarop volgde werd voorlangs gekopt door Jonas Olsson.
Na een half uur spelen was Feyenoord N.E.C. ook niet meer in balbezit de baas. Terwijl de Feyenoord-aanhang massaal ‘jagen' riep, bleef N.E.C. bijna tien minuten achtereen in balbezit. Behalve een afstandsschot van Davids en twee gele kaarten van de gefrustreerde Feyenoorders Charisteas en Schreuder leverde die periode niet op, maar het was tekenend voor de onmacht van de Rotterdammers.
De tweede helft begon chaotisch. Aan beide kanten werd er zeer slordig met het balbezit omgegaan. In de eerste tien minuten van de tweede helft zagen we twee goede acties, maar dat leverde wel gelijk twee doelpunten op: Een individuele bevlieging van Romeo Castelen zette de wedstrijd op zijn kop. Uit een haast onmogelijke hoek wist hij de 1-0 binnen te schieten. Maar Feyenoord kon maar kort van die voorsprong genieten. Drie minuutjes na de 1-0 kon Worm een afgemeten voorzet geven die prima werd afgemaakt door Romano Denneboom: 1-1.
Na de gelijkmaker ging Feyenoord opnieuw wanhopig op zoek naar de voorsprong, maar de ploeg van Erwin Koeman kon geen enkele uitgespeelde kans creëren . En in de hopeloze zoektocht naar de overwinning gaf het achterin wel erg veel ruimte weg. Zo had N.E.C. zo maar nog een of twee doelpunten kunnen maken.
Zo kreeg Worm in de zeventigste minuut de bal aangespeeld in het strafschopgebied, maar hij had niet in de gaten hoeveel tijd hij had. Dus schoot hij te gehaast en te zacht in om het Timmer moeilijk te maken. De Feyenoord doelman had meer moeite met het schot in de vierenzeventigste minuut. Een prachtig uitgevoerde counter kwam via Worm en Beerens bij Denneboom terecht, die perfect teruglegde op Davids. Timmer moest alles geven om diens schot tot een corner te verwerken.
Niet alleen de N.E.C.-voorhoede, ook scheidsrechter Bossen had mededogen met de aangeslagen Feyenoorders. Hij had tot twee keer toe de bal op de stip kunnen leggen, maar beide keren liet hij doorspelen. Eerst kon Tiendalli Denneboom's prachtige individuele actie alleen maar afstoppen door hem op de hakken te trappen, maar Bossen durfde niet te fluiten. In de blessuretijd trok De Guzman Vanaudenaerde, die de bal maar voor het intikken had, naar de grond, maar weer zag Bossen geen overtreding. Na de wedstrijd hadden de N.E.C.-spelers gemengde gevoelens. Een gelijkspel in de Kuip tegen Feyenoord is natuurlijk een uitstekend resultaat. Maar er had zoveel meer ingezeten. En door het gelijke spel van FC Utrecht is het linkerrijtje definitief niet meer haalbaar.
Door: Jaap van Oosteren
Opstellingen:
Feyenoord : Henk Timmer; Dwight Tiendalli, Ron Vlaar, Alfred Schreuder (87' Tim Vincken), Royston Drenthe; Danny Buijs (64' Timothy Derijck), Gorginio Wijnaldum, Jonathan de Guzman; Romeo Castelen, Angelo Charisteas (77' Stijn Huysegems), Pierre van Hooijdonk.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten (45' Youssef El-Akchaoui), Jonas Olsson; Dominique Kivuvu, Edgar Barreto, Lorenzo Davids; Romano Denneboom, Roy Beerens, Rutger Worm (78' Saidi Ntibazonkiza, 85' Günther Vanaudenaerde).
Foto's door Broer van den Boom
![]()
Saidi Ntibazonkiza: "Feyenoord brengt me niet veel geluk" (22/04/2007)
Hield Mark Otten het veertig minuten vol, Saidi Ntibazonkiza moest al veel sneller het veld geblesseerd verlaten. Na zevenenzeventig minuten kwam hij er in voor de uitgeputte Rutger Worm, vijf minuten later moest hij al geblesseerd het veld verlaten. “Ik stond bij Drenthe, wilde hem passeren, toen het in mijn hamstrings schoot”, vertelt een zichtbaar aangeslagen Ntibazonkiza.
Feyenoord heeft hem nog niet veel geluk gebracht. Een week nadat hij een contract tekende leek hij zijn eerste basisplaats te krijgen, thuis tegen Feyenoord . Twee dagen voor die wedstrijd raakte hij geblesseerd. Nu, met het oog op de aanstaande schorsing van Denneboom en de blessure van Holman, lonkte wederom een basisplaats. Maar al na vijf minuten tegen Feyenoord was het afgelopen. Saidi haalt zijn schouders erover op. “Feyenoord brengt me niet veel geluk.”
Of hij fit is voor de play-offs weet hij nog niet. “Morgen laat ik me door Cees (van der Linden, red.) onderzoeken. Dan weet ik wat er aan de hand is.”
Mark Otten: "Blessure lijkt mee te vallen" (22/04/2007)
N.E.C.-verdediger Mark Otten moest de wedstrijd tegen Feyenoord al na veertig minuten geblesseerd verlaten. Zuur, omdat Feyenoord de club is die zijn salaris betaalt, maar ook omdat het de club is die het niet in hem ziet zitten. Juist tegen die ploeg wilde hij goed presteren. Geluk bij een ongeluk is dat de blessure wel mee lijkt te vallen. “Ik denk dat ik er week uit ben.”
Otten vertelt hoe het gebeurde. “Ik wilde de bal onderscheppen, toen mijn knie naar binnen klapte: het voelde al niet goed. Daarna wilde ik afzetten toen Charisteas doorkwam, en gleed ik weg. Toen was het over. Ik deed langs het veld nog oefeningen om te kijken of ik verder kon, maar ik voelde me steeds door mijn knie zakken.”
Otten denkt er een week uit te zijn, dus de play-offs om een plek in de Intertoto zijn haalbaar, denkt de Nijmegenaar. Maar zit hij wel te wachten op die wedstrijden? “Ik ben een voetballer, ik wil gewoon graag voetballen. Ook als het om de Intertoto gaat. Bovendien: ik weet niet waar ik volgend jaar speel, dus het zijn nog wedstrijden waarin ik me kan laten zien. Oké, als een club nu nog twijfelt aan mijn kwaliteiten kan ik er beter niet gaan spelen. Ik heb het laatste half jaar laten zien dat ik goed kan voetballen, maar ik kan ik nog beter. Misschien kan ik die progressie in de play-offs al maken.”
Maar voor wie wil hij zich dan laten zien? Er is een goede eredivisieclub die hem dolgraag wil hebben, en voor wie hij al bewezen heeft van meerwaarde te zijn: N.E.C. “Ik wil graag bij N.E.C. blijven. De toekomst zal uitwijzen of dat reëel is.”
forzanec.nlMario Been: Kolk en Powel niet naar NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 00:42 | Laatst bewerkt: Vandaag 07:28 | 5 reacties
Mario Been beleefde zijn eerste supportersavond bij NEC. Bij de rondvraag was de Rotterdammer eerlijk en duidelijk over mogelijke nieuwe NEC-spelers.
Op de vraag of ADO-speler Santi Kolk naar Nijmegen zou komen, was Mario Been duidelijk: nee. Been kent de speler van zijn Excelsior-periode. 'Het is een geweldige voetballer, maar als hij niet wekelijks speelt, komt niet het bovenste uit hem.'
Ook Berry Powel zal niet onder Been komen te spelen. Powel is volgens de oefenmeester een spits die bij De Graafschap goed functioneert omdat zij altijd op de helft van de tegenstander spelen en Powel dus de ruimte krijgt die hij nodig heeft. Die ruimte zal hij bij NEC echter nooit krijgen, waardoor in Been's ogen deze speler niet zal functioneren bij NEC
Ik snap het niet helemaal... Kolk zou toch naar Vitesse volgens Derksen? ;)