N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Klopt inderdaad.

1-1 helaas nu.
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Brrrrrrrrrr...vasthouden graag nu... :eusa_pray.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Helden! Go Ramoon en Banjavi!
Ramona

Bericht door Ramona »

Yesssssssssss... :cheer.gif: :necsjaal.gif:

...buitenspel geloof ik die 3e...maar wat de hek... :headbang.gif:
999

Bericht door 999 »

Het hondstrouwe legioen fluit Feyenoord uit .. en niet zo'n beetje ook ...
Blij met de punten ...
Ramona

Bericht door Ramona »

Kuip scandeert de naam van Been

ROTTERDAM - Zelfs uit de grootste misère weet een Feyenoord-supporter nog wel iets positiefs te halen. Toen NEC gistermiddag in blessuretijd op een 1-3 voorsprong kwam, begon het Legioen luidkeels de naam van Mario Been te scanderen.

Afbeelding
Mario Been glorieert op de plaats waar hij groot werd. foto Jasper Ruhe/Pro

Het vak met de Nijmeegse aanhang zong natuurlijk vrolijk mee; voor het eerst sinds 1998 pakte NEC drie punten in De Kuip.

De spreekkoren aan het adres van de NEC-trainer leken haast een verzoek om terug te keren naar de moederschoot. Been, kind van Rotterdam en groot geworden bij Feyenoord, is zeer geliefd bij de aanhang van de arbeidersclub. Velen zien in hem een ideale opvolger voor Bert van Marwijk, die vrijwel zeker bondscoach wordt.

Hoewel Been, sinds kort in het bezit van een plaats voor het leven in De Kuip, met volle teugen genoot van het warme bad dat hem ten deel viel, weigerde hij in te gaan op dergelijke bespiegelingen. "Op de eerste plaats hebben ze hier nog een trainer", zei hij met een hoofdknikje in de richting van zijn oude leermeester Bert van Marwijk. "Bovendien sta ik nog twee jaar onder contract bij NEC. Ik zie daar voldoende groeimogelijkheden. Zeker als we ons van de zomer op een paar plekken gericht kunnen versterken."

Pal naast hem aan tafel keek Van Marwijk beduidend minder vrolijk. "Ik dacht dat de gifbeker leeg was, maar kennelijk is dat niet het geval. We begonnen heel goed, speelden een prima eerste helft en dan is het erg bitter dat je toch verliest."

NEC mocht gisteren van geluk spreken dat het in de openingsfase overeind bleef. "Als het na een kwartier 2-0 staat, hebben we niks te zeggen" , erkende Been. "Gelukkig hield Gábor Babos ons in die periode op de been. "

Sterker nog: na dat eerste kwartier was het NEC dat op voorsprong stond. Jeremain Lens, opnieuw nauwelijks af te stoppen, brak over de rechterflank uit. Jhon van Beukering liet de lage voorzet slim lopen, waarna Brett Holman de hoek voor het uitkiezen had: 1-0.

NEC kwam daarna geruime tijd niet meer aan voetballen toe en het was niet meer dan logisch dat Feyenoord in de 39ste minuut op gelijke hoogte kwam. Na een enorme scrimmage viel de bal voor de voeten van Giovanni van Bronckhorst die hard en doeltreffend uithaalde: 1-1.

Na de hervatting gooide Been het over een andere boeg. Hij verving de statische spits Van Beukering door de beweeglijke middenvelder Lorenzo Davids. Een effectieve manoeuvre, want Feyenoord creëerde in het tweede bedrijf geen enkele kans meer, terwijl NEC er minstens een half dozijn kreeg. Het was dan ook een kwestie van tijd voor de bezoekers zouden toeslaan. Het waren drie verdedigers die de ban braken. Een vrije trap van Youssef El-Akchaoui werd door Peter Wisgerhof teruggelegd, waarna Jonas Olsson koppend voor 1-2 zorgde. In blessuretijd strooide Jeremain Lens, gestart vanuit buitenspelpositie, nog wat zout in de Rotterdamse wonden door op pesterige wijze de 1-3 eindstand op het scorebord te brengen.

Been keerde na afloop snel terug op aarde. "Dit is heel mooi. We mogen nu even genieten. , maar er volgen nu drie wedstrijden (tegen De Graafschap, Sparta en VVV) die minstens even belangrijk zijn. Het is een rare competitie, we zijn nog lang niet veilig."

Bron: http://www.gelderlander.nl/
Ramona

Bericht door Ramona »

NEC na zege op Feyenoord bijna veilig
door Harry Arts

ROTTERDAM - NEC heeft zondagmiddag voor het eerst in tien jaar een overwinning uit De Kuip weggesleept.

Afbeelding
Feyenoord heeft zondag in de eredivisie alweer de zevende nederlaag van het seizoen geleden. De Rotterdammers gingen in eigen huis hard onderuit tegen NEC: 3-1. ANP Photo

De ploeg van Mario Been zegevierde met 1-3 en deed daarmee een belangrijke stap in de richting van handhaving op het hoogste niveau. Feyenoord daarentegen deed een stap terug op de ranglijst en moet oppassen dat het de play-offs om een tweede Champions League-ticket niet gaat verspelen.

NEC kwam al na ruim een kwartier op voorsprong, toen Brett Holman een perfect uitgevoerde counter beheerst afrondde. Feyenoord kwam kort voor de pauze op gelijke hoogte door een knal van Giovanni van Bronckhorst: 1-1.

Na de hervatting drong de thuisclub aan, maar het was NEC dat de kansen kreeg. En uiteindelijk ook de zege pakte. Eerst was het Jonas Olsson die de Nijmegenaren na een vrije trap van Youssef El-Akchaoui opnieuw aan de leiding bracht, in blessuretijd zorgde Jeremain Lens voor de 1-3 eindstand.

Davids schudt de twijfels van zich af

03 mrt 2008, 03:05 - ROTTERDAM - Hoe snel kan het gaan. Twee weken geleden was Lorenzo Davids alles nog kwijt. Thuis tegen Excelsior mocht hij nog invallen, maar zocht de middenvelder vergeefs maar zijn onverzettelijkheid, zijn duelkracht, de durf om vooruit te voetballen.

De jeugdinternational was een vat vol twijfels, maar schudde afgelopen maandag de onzekerheid van zich af met een puike wedstrijd bij Jong NEC dat AZ in bedwang hield. Op de tribune in Alkmaar zag Mario Been dat het goed was en toen de wedstrijd gisteren tegen Feyenoord om een tactische wissel vroeg, aarzelde hij niet om Davids in te brengen.

"Ik had eerst niet het idee dat ik in het veld zou komen", bekende Davids. " We stonden met 1-0 voor. Er was weinig aanleiding om te wisselen. Maar vlak voor de rust, toen Feyenoord op 1-1 was gekomen, zei Been: 'Jij komt er in'."

En terwijl de basisispelers de kleedkamer opzochten, gebruikte Davids de pauze voor een warming-up. "Ik kwam erin voor Van Beukering. Jhon is meer een spits die de bal kan vasthouden. Ik moest in de rug van Jeremain spelen. Hem voeren. Vaker de diepte insturen. Er voor zorgen dat hij beter in de wedstrijd kwam."

Davids slaagde niet alleen in die opzet, maar buffelde ook als vanouds, won zijn duels en straalde de verbetenheid uit die hem zo kenmerkt. "Het moest er weer een keer van komen. En wat is er dan mooier om het uitgerekend hier in De Kuip te laten zien", glunderde de oud-Feyenoorder.

Babos heeft oude vorm te pakken
door Danny van den Broek

02 mrt 2008, 17:55 - ROTTERDAM - De bal was nog niet aan het rollen gebracht toen Gábor Babos zijn eerste huldeblijk al te pakken had.

Op weg naar zijn strafschopgebied werd de doelman van NEC door de aanhang van Feyenoord achter het doel met een warm applaus onthaald. "Ze waren me kennelijk nog niet vergeten", zei de Hongaar die twee seizoenen bij Feyenoord speelde, na de 3-1 overwinning.

Twee keer had hij zelf de handen op elkaar gebracht. "Dat vond ik genoeg. Ik wilde me concentreren op de bal."

Dat lukte gisteren geweldig. Babos had in de eerste twintig minuten enkele perfecte reddingen in huis, die NEC in de wedstrijd hielden en de Feyenoorders bijkans tot wanhoop brachten. De doelman is na een aarzelend begin van het seizoen weer helemaal terug op zijn oude niveau. "Ik zit ook lekker in mijn vel", beaamde de sluitpost. "Na die dramatische wedstrijd tegen Willem II (3-0 nederlaag op 30 december van het vorig jaar, red) zijn we een paar dagen op vakantie naar Zwitserland gegaan. Daar, in de bergen, heb ik de knop omgezet. En ik niet alleen. De hele ploeg heeft iets afgesloten. Zoals we voetballen in 2008. Niet te vergelijken met de wedstrijden daarvoor. Alleen voor de beker tegen Zwolle. Toen hadden we een off-day. Maar voor de rest. Het staat."

Als een vorst heerste hij gisteren in zijn eigen 'zestien'. Niet te passeren leek hij op de doellijn. Alleen Giovanni van Bronckhorst had na 38 minuten een opening gevonden en met een droge knal voor de gelijkmaker gezorgd. Met een woeste gebaar had hij na die goal de bal van zich afgegooid. "Ik was woedend", wist Babos. "Omdat het ons weer gebeurde uit een standaardsituatie. Het leek wel bowlen. Die bal stuiterde alle kanten op, maar nooit uit ons strafschopgebied."

De tweede keer dat hij zich liet gaan, incasseerde de keeper gelijk een gele kaart van scheidsrechter Van Sichem. "Bij een corner werd er een overtreding op mij gemaakt. Maar hij reageerde niet. 'Je moet in De Kuip net zo fluiten als je in elk ander stadion zou doen', beet ik hem toe. Die kaart pakte ik bewust. Wist ik zeker dat ik daarna kon tijdrekken zonder tegen een tweede kaart op te lopen. Zou-ie nooit doen."

De glimlach leek op zijn gezicht gebeiteld. Babos genoot. Van de overwinning én van de manier waarop ze gespeeld hadden. "Feyenoord is nog steeds een topploeg. Negentig procent van de tegenstanders verlaat dit stadion zonder punten. Maar wij hebben het vandaag perfect gedaan. In de rust zeiden we het al tegen elkaar. Het stond 1-1. Niks aan de hand. We moesten blijven voetballen. En dat hebben we gedaan. Nu twee keer thuis tegen De Graafschap en Sparta. Toch weer anders. Wij moeten dan het spel maken. En vooral niet denken dat we er al zijn. Want dit is de raarste competitie ooit. Er valt echt niks meer te voorspellen."

Ramona

Bericht door Ramona »

En van de officiële site...

Effectief N.E.C. countert zich bij Feyenoord naar zege (1-3)!

“Zoek een plaatsje in de zon?”, zo klonk het zondagmiddag tegen de klok van half 3 in de Rotterdamse Kuip. Dat het voor N.E.C. nog veel zonniger werd, was toen nog niet te voorspellen. Of toch wel?

Het was Rinus Been, vader van N.E.C. trainer Mario Been die op de perstribune voorspelde dat “zijn” N.E.C. van “zijn” Feyenoord zou winnen en wel met 1-3! Het was echter Feyenoord dat voor het oog van 44.000 toeschouwers beter uit de startblokken kwam. De Rotterdammers creëerden in de eerste 20 minuten kans op kans en het was Gabor Babos die met prachtige reddingen zijn doel schoon hield. Het waren achtereenvolgens schoten van Luigi Bruins, Jonathan De Guzman, Giovanni Van Bronckhorst en Roy Makaay die door de Hongaar goed werden gepareerd.

Ondertussen stoorden Brett Holman en Jhonny van Beukering voorin, maar kon N.E.C. nog weinig bewerkstelligen. Na een kwartier kwam N.E.C. er op de counter gevaarlijk uit en was het Jeremain Lens die op rechts door brak. Hij hield goed het overzicht en bediende Holman die in de 16e minuut keurig de 0-1 binnen schoot. De Australiër bleef opvallend koel voor de goal van Henk Timmer en zo profiteerde N.E.C. optimaal van de tijdelijke afwezigheid van linksback Tim De Cler die voor een blessurebehandeling buiten de lijnen stond.

Zo stond het tegen de verhouding in 0-1, maar wie maalde daar om?! De goal gaf N.E.C. rust en Feyenoord ging logischerwijs nog meer drukken. Na een scrimmage in het doelgebied van Babos was het uiteindelijk Van Bronckhorst die vijf minuten voor rust de 1-1 hard tegen de netten schoot. Daarvoor was Feyenoord niet veel verder gekomen dan wat rollertjes en kopballen. Toch was het verdiend want Feyenoord speelde die eerste helft beter dan de Nijmegen Eendracht Combinatie. Dat pal voor rust Jeremain Lens de bal met de buitenkant van de schoen maar net over liftte, gaf aan dat Feyenoord wel gewaarschuwd moest blijven voor een leep counterend N.E.C.

Na rust bracht N.E.C. de bewegende middenvelder Lorenzo Davids in het veld voor de statischere spits Van Beukering. Het werd een meesterzet, want N.E.C. kreeg het middenveld in handen en leverde voorin niet veel in doordat de bewegende aanvallers Holman, Lens en Bobson volop kansen kregen om aan te vallen. Het middenveld werd van N.E.C. en de Feyenoorder Danny Landzaat en Van Bronckhorst konden geen vuist maken tegen Bas Sibum en Kristian Vadocz en de goed ingevallen Lorenzo Davids.

Na een kwartier in de 2e helft werd Feyenoord weer wat sterker en zakt N.E.C. verder in. Opgezweept door het fanatieke publiek gingen de ploeg onder leiding van Van Marwijk op zoek naar meer, maar Roy Makaay was onzichtbaar en De Guzman was slordig. Toch onstond er in de 66e minuut een reuzenkans voor Andre Bahia, die de bal net over het doel van Gabor Babos kopte. N.E.C. bleef rustig wachten, maar leunde nog meer op de verdediging. Toen N.E.C. er weer eens uitkwam, was het Youssef El Akchaoui die in de 77e minuut een vrije trap perfect op het hoofd van Peter Wisgerhof plaatste. De aanvoerder kopte de bal zonder hinder van enige Feyenoorder terug op de vrijstaande Jonas Olsson die zo de 1-2 binnen kopte.

Feyenoord zette vervolgens nog meer aan, om in ieder geval een puntje te bemachtigen. N.E.C. hield echter stand. Terwijl de meegereisde N.E.C. fans nog meer vuur in hun liederen stopten, zorgde man of the match Babos voor rust door langzaam uit te trappen en zo de wedstrijd professioneel uit te spelen. In de vier minuten extra tijd, stevende Kevin Bobson nog af op keeper Timmer, maar de Amsterdammer zag zijn schot gekeerd. Het was uiteindelijk N.E.C. spits in vorm, Jeremain Lens die er voor zorgde dat Rinus Been gelijk kreeg. Het was immers de AZ-huurling die koel afrondde toen hij in de 92e minuut voor Timmer verscheen en zo de eindstand van 1-3 op het scorebord zette. Dat de zon in de Kuip toen nog feller ging schijnen, dat zagen alleen de meegereisde N.E.C.’ers.

BvR
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

En wat heb ik genoten van die prutsers uit Rotterdam... heerlijk om te zien hoe ze verloren van ons aller NEC...

Ik geef toe... ik heb mijn twijfels gehad, maar deze groep van NEC is een prima groep.... jammer dat sommigen deze zomer NEC zullen verlaten, maar ik ben echt blij mdat die Sibum... wat een prima gast is dat zeg...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ramona

Bericht door Ramona »

Kritische noten op supportersavond
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 23:39 | Laatst bewerkt: Gisteren 23:50 | 12 reacties

Natuurlijk was de sfeer gemoedelijk na de twee recente uitoverwinningen op Heerenveen en Feyenoord. In tegenstelling tot eerdere supportersavonden had NEC eens de wind in de rug op sportief gebied. Toch kregen de beleidsmaker het vuur aan de schenen gelegd.

Algemeen directeur Jacco Swart verwachtte misschien wel een gemakkelijke avond. In de planning stond de contractverlenging van Krisztian Vadocz, het eerste profcontract voor de jeugdspeler Jasper Cillessen en het gereduceerde tarief voor de uitwedstrijd naar VVV. De avond stokte eigenlijk al bij het bespreken van de actiepunten van de vorige avond. ''NEC moet meer opkomen voor de eigen supporters'', was de belangrijkste conclusie na diverse betogen van supporters. De club moet het aantal wedstrijden met een buscombi terugdringen en de prijs van de tickets flink verlagen. ''NEC behoort echter wél tot de middenmoot qua prijsbeleid'', reageerde manager Jan Bluyssen. Kordaat reageerde een supporter. ''Dan spreken we nu af dat we volgend jaar bij de laagste vier clubs horen''. Helaas geen bevestigend antwoord van de operationeel manager, maar een ''we zullen er alles aan doen.''

Ook het biertje op de tribune kwam aan bod. Volgens de supporters moet NEC eens opkomen om de alcoholdrank te laten terugkeren in het stadion. Niet de oren laten hangen naar een gemeentebesluit, maar eens een duidelijk statement innemen, waren de duidelijke wensen. Jacco Swart snapt het standpunt en neemt het ook zeker mee in het volgende overleg, maar de mogelijke risico's van een hard statement (mogelijk verbod van wedstrijden) zijn toch te groot voor de beleidsman. Even verwezen werd er naar de bekerwedstrijd NEC-FC Zwolle. Niet alleen het resultaat (2-0 nederlaag), maar ook de onterechte uitnodigingen van supporters bij de stadionverbodcommissie. Aan het licht kwam dat een echte excusesbrief aan die supporters nog niet is verstuurd.

En passant kwam Bikkel ook nog ter sprake. De mascotte zou geen prominente rol meer op het veld moeten krijgen. ''Laten we een deal sluiten'', stelt een supporter voor.''Bikkel op het veld blijven, maar wel het biertje terug op de tribune.'' De opmerking werd wat weggelachen, maar de club zal het zeker meenemen en mogelijk onderzoeken. Arie van Eijden was ook aanwezig. De oud Ajax-directeur gaat de organisatie van NEC doorlichten en maakt een profielschets voor de nieuwe voorzitter. Op de vraag wat hij nu kostte, deed hij geen uitlatingen.

Hopelijk blijft het niet bij ''we nemen het mee'' en ''we onderzoeken het''. De boodschap van de massaal meegenomen supporters was namelijk wel erg duidelijk. Het aanwezige bestuur zal toch echt resultaten moeten laten zien op het gebied van supportersbeleid. De sportieve resultaten zijn er al, nu moet de lijn doorgetrokken worden door de hele club. Arie van Eijden heeft in ieder geval al kennis gemaakt van de volksclub NEC. Want de (naar schatting) 2500 hardcore-supporters laten zich niet zomaar ''piepelen''.

Bron: http://www.forzanec.nl/

Terug met dat bier idd...kan Arie daar niet voor zorgdragen? :1evil.gif:
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

NEC licht optie in contract VadoczDoor Bas Abresch
Dinsdag, 04 maart 2008, 09:00

NEC en Krisztian Vadocz hebben overeenstemming bereikt over een contract tot de zomer van 2010. Dat maakte de Nijmeegse club maandagavond bekend op de supportersavond.

De 22-jarige Hongaarse international kwam eind augustus naar NEC, waar hij een contract tot het einde van het seizoen tekende met een optie voor nog twee seizoenen. Die optie is nu gelicht.

De middenvelder maakt dit seizoen een goede indruk. Hij groeide snel uit tot een vaste waarde. In het elftal van Marion Been speelde Vadocz twintig wedstrijden, waarin hij nog niet wist te scoren.
voetbal24.nl
Ramona

Bericht door Ramona »

NEC - Graafschap

Datum
08 maart 2008
Aanvang 20:00 uur
Locatie McDOS Goffertstadion
Scheidsrechter P. Vink
Assistent 1 A. Inia
Assistent 2 H. ten Hoove

Geschiedenis

Aantal ontmoetingen
21
Winst N.E.C. 9
Gelijk 6
Verlies N.E.C. 6
Doelsaldo 27-20

Grootste overwinning 3-0, Eredivisie, 15-05-2005
Grootste nederlaag 0-4, Eredivisie, 29-10-1997
Laatste overwinning 3-0, Eredivisie, 15-05-2005
Laatste nederlaag 2-3, Eredivisie, 05-02-2000
Laatste 5 ontmoetingen W-W-W-W-V

Voorbeschouwing

Gelderse derby in het McDOS Goffertstadion

Menig N.E.C.-supporter hield na de thuisnederlaag tegen Excelsior zijn hart vast: met zware uitwedstrijden tegen SC Heerenveen en Feyenoord voor de boeg kon N.E.C. weleens op een degradatieplek aan de thuiswedstrijd tegen De Graafschap moeten beginnen.

Waren die twee wedstrijden inderdaad in nederlagen geëindigd, dan had N.E.C. inderdaad zestiende gestaan. Maar het liep helemaal anders.

Counterploeg
In het kielzog van een nog steeds voortreffelijke spelende Jeremain Lens is dit N.E.C. namelijk een bijzonder gevaarlijke en effectieve counterploeg in uitwedstrijden. Bas Sibum, Krisztian Vadocz en de weer opgeleefde Brett Holman spelen slim, Peter Wisgerhof staat als een jonge god te verdedigen. Bovendien zit het eindelijk eens mee. Scoort SC Heerenveen in de eerste helft bijvoorbeeld nog een keer, dan was de Nijmegenaren bij een 3-0 achterstand de moed waarschijnlijk in de schoenen gezakt. Ook Feyenoord kon op voorsprong komen, maar vooral Gábor Babos verhinderde dat. De vaste elf van Mario Been (de laatste wedstrijden is alleen Patrick Pothuizen vervangen door Jonas Olsson) eiste daarna de wedstrijd op.

Verschillen
Het succes van N.E.C. (vijf overwinningen in zes wedstrijden) is niet onverwacht, het team staat. Maar het geeft ook aan hoe klein de verschillen zijn in de eredivisie. Want speelde N.E.C. niet eerder dit seizoen al erg goed, zoals in de verloren wedstrijden thuis tegen SC Heerenveen en uit bij Vitesse?

Verrassingen
Vorig seizoen werd De Graafschap kampioen van de eerste divisie, met het koningskoppel Jhonny van Beukering en Berry Powel (samen 50 goals). Vaak zorgen gepromoveerde clubs in hun eerste jaar voor verrassingen, zo ook De Graafschap. Vooral in uitwedstrijden: FC Groningen, Vitesse, SC Heerenveen en Willem II werden allemaal verslagen.

Stoomwals
Dat is opvallend, omdat van de Superboeren vooral bekend is dat ze thuis op De Vijverberg als een stoomwals over hun tegenstanders heen gaan. En daar gaat het dit seizoen fout. Van de laatste tien thuiswedstrijden werd er slechts eentje gewonnen, tegen Roda JC. Bovendien vertrok Berry Powel in januari naar FC Groningen. Die andere spits ‘Maradonny’ de Groot, is nu net weer hersteld, maar kon tegen Willem II slechts een kwartiertje meedoen. En De Graafschap verloor weer, hoewel de Tilburgers eigenlijk werden overklast. Tsja, zo gaat dat. De Graafschap zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen, en dan hoef je ook niet op geluk te rekenen.

Patrick Ax
Voor N.E.C. is De Graafschap geen onoverkomelijk struikelblok, al ging het natuurlijk wel eens mis. Bijvoorbeeld op 29 oktober 1997, toen de Achterhoekers in de laatste 16 minuten ineens uitliepen naar 0-4. Op 5 februari 2000 zaten de problemen juist in de beginfase van de wedstrijd. Na 12 minuten hadden Rody Turpijn en Robert Fuchs al gescoord voor De Graafschap, Mark Oosterhof en Maikel Renfurm brachten de stand op 2-2. Patrick Ax scoorde de winnende treffer voor De Graafschap. Een paar maanden later speelde Ax voor N.E.C.

Dennis Gentenaar
Dat was de laatste overwinning van De Graafschap in Nijmegen. Daarna volgden alleen nog maar Nijmeegse overwinningen: 2-1 (Ax en Hristov), 3-1 (De Nooijer, Koning en Latuheru), 1-0 (Hersi) en tot slot 3-0 (Boutahar 2, Van den Eede). Die wedstrijd op 15 mei 2005 was tevens ook de laatste thuiswedstrijd van Dennis Gentenaar in het Nijmeegse doel.

Een overwinning zaterdag past dus in dit rijtje, het zou N.E.C. bovendien van het kleine restje zorgen kunnen bevrijden.

J.v.E.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php[/b]
Ramona

Bericht door Ramona »

Been: ik ben trouw aan mijn contract
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 17:15

Mochten er mensen zijn die denken of zelfs bang zijn dat Mario Been na dit seizoen vertrekt bij NEC, geen zorgen.

''Het is heel simpel'', zegt de trainer vol overtuiging. ''Ik mocht bijtekenen toen we onderaan stonden. Het ging om de manier van werken, niet om de resultaten. Dat doet me wel wat. Ik ben trouw aan mijn contract.''

NEC zal de wedstrijd tegen De Graafschap niet onderschatten. We zijn gewaarschuwd door de wedstrijd tegen Excelsior. Zij vechten tegen degradatie. En wij zitten op dit moment in dezelfde problemen.

Bron: Omroep Gelderland
Het eerste rondje is van ons
Door: harold | Gepubliceerd: Gisteren 12:02

De supporters van De Graafschap die morgen met de verplichte buscombi naar Nijmegen gaan, krijgen bij aankomst in De Goffert het eerste rondje aangeboden van hun Nijmeegse collega's. Verschillende supportersgroepen binnen NEC (sinds kort verenigd in het NEC supporterscollectief) willen op deze manier hun ongenoegen uiten over het feit dat er voor deze wedstrijd een verplichte buscombi is opgelegd aan de supporters uit Doetinchem. Daarbij komt dat deze verplichte combi niet op zichzelf staat. Door middel van deze supportersvriendelijke actie hoopt het NEC supporterscollectief de nutteloosheid van deze combi aan te tonen en daarmee dus ook een duidelijk signaal af te geven aan alle partijen binnen het veiligheidsoverleg van NEC.

Het NEC Supporterscollectief

(Supportersvereniging NEC, HKN, ForzaNEC.nl, De Trouwe Honden en Legio Noviomagum)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Vadocz had het zonder Edina niet gered
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 11:16 | Laatst bewerkt: Vandaag 11:16

Onder luid applaus verlengde Krisztian Vadocz deze week op de supportersavond zijn contract met twee jaar. Tot 2010 heeft NEC een Hongaarse regisseur op het middenveld.

Hij geeft het ruiterlijk toe. Zijn vriendin Edina is succesvoller dan hij. ''Een tophandbalster. Hongaars jeugdinternational geweest. Een keer tweede van Europa. Een keer derde. Een keer brons bij de wereldkampioenschappen.'' Maar handballen doet Edina niet meer. ''Knieblessure,'' weet Krisztian Vadocz. ''Na twee operaties was het over voor haar.'' Flauwe grijns. ''En toen stapte ik ook nog eens in haar leven.''

Hij kent haar uit zijn schoolperiode, maar na de examens verloren ze elkaar twee jaar uit het oog. Toen de vonk weer oversprong, zocht Vadocz niet veel later het buitenlandse avontuur bij Auxerre in Frankrijk en Motherwell in Schotland. En Edina ging mee. ''Mijn succes heb ik aan haar te danken'' , zegt de 22-jarige voetballer over zijn een jaar oudere vriendin. ''In mijn eentje had ik er niet zo voor kunnen gaan als ik nu gedaan heb.''

Ze wonen op de Oude Nonnendaalseweg. De straat in de Nijmeegse volkswijk is een smeltkroes van culturen. ''Je hebt er veel Arabische invloeden. Dat heeft zo z'n voordelen. Als we een keer geen zin hebben om te koken, gaan we naar zo'n restaurantje even verderop. Je kunt er heerlijk eten. We hebben het prima naar onze zin. Dit is precies wat we wilden. Lekker dicht bij de stad. En gelukkig niet te stil. Ik hoef niet de hele dag alleen maar vogels te horen.''

Twee jaar wonen ze nu in het buitenland. Dit jaar hebben ze Rio weer bij zich. ''Dat is ons hondje'', verduidelijkt Vadocz. ''Een Bichon Bolognezer. Schotland was een probleem. Moest-ie in quarantaine. Hebben we hem een half jaar bij mijn ouders in Hongarije gelaten. Het is een klein hondje. Weegt maar vijf kilo. Meer kan ook niet, anders mag-ie niet mee het vliegtuig in.''

Het internet zorgt ervoor dat de band met familie en vrienden in Hongarije niet gaat rafelen. '' Vier, vijf keer per week hebben we contact. Via msn. Via de webcam. Ik poker met vrienden. Biljart tegen ze. We kijken dezelfde voetbalwedstrijden en vertellen elkaar tegelijkertijd via het internet wat we er van vinden. Op die momenten voel ik me gewoon thuis.''

Denk nou niet dat ze de weg kwijt zijn als de computer even niet in de buurt is. ''Absoluut niet. Edina heeft hier ook vriendinnen. Nijmegenaren zijn heel open. Ze gaat ook vier keer per week naar de sportschool. En fanatiek, hè. Ze doet alles 110 procent.''

Af en toe reizen vrienden en familie uit Hongarije af naar Nijmegen om hun 'held' in het echt aan het werk te zien. De eerste keer was op 23 september. Uit tegen FC Twente. Natuurlijk herinnert hij zich zijn eerste optreden in de basis. Een kansloze 3-0 nederlaag en Mario Been die hem na een half uur al naar de kant haalde.

''Ik vond mezelf niet slecht'', zegt Vadocz. ''Maar FC Twente was heel goed en wij verdedigden vooral erg pover. Ik had geen simpele opdracht. Aan de ene kant moest ik de weg naar hun spits N'Kufo afsnijden en tegelijkertijd moest ik Engelaar bespelen. Niet de minste tegenstanders. Ik kende ze niet. Had wel respect voor ze, maar niet tijdens de wedstrijd. Daar is geen tijd voor.''

Zonder de Hongaars middenvelder schakelde NEC datzelfde FC Twente een paar dagen later uit voor de beker. Bij de zeperd tegen Excelsior (2-0 nederlaag) kreeg hij een bescheiden rol als invaller, maar uit tegen Ajax (1-1) speelde hij zo sterk dat Mario Been daarna niet meer om hem heen kon. ''Dat ik die basisplaats uiteindelijk zou krijgen, daar heb ik nooit aan getwijfeld'', klinkt hij zelfbewust. '' Alles wat ik wilde is tot nu toe uitgekomen. Als kind droomde ik er van om profvoetballer in Hongarije te worden. Ik wilde international worden en tenslotte een carrière in het buitenland bereiken.'' Hij spreidt de armen. ''En hier ben ik dan.''

Hij is er inderdaad nog, zijn jonge landgenoot Adam Hrepka zit al weer een tijdje thuis. ''We hebben samen veel gepraat. Waarom hij hier niet geslaagd is. Adam heeft zeker veel kwaliteiten. Een groot talent wil ik hem niet noemen. Dat vind ik een kwalificatie van niks. Talent is nooit genoeg om een echte topspeler te worden. Had hij maar een keer gescoord, denk ik wel eens. Zoals die kans thuis tegen Willem II. Was het misschien vanzelf gaan lopen. Maar dat is het met spitsen, hè. Als ze scoren zijn ze top. Staan ze lang droog zitten ze in een dal.'' Weer die flauwe grijns. ''Daarom ben ik middenvelder geworden. Zit je er altijd tussenin.''

Bron: De Gelderlander
Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce »

Ramona en Banjavi,

Gefelies .... :sleepey.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

:necsjaal.gif: staat boven AZ nu.

:necsjaal.gif:
Ramona

Bericht door Ramona »

Thnx, FenerBahce en Jöhnk... :biggthumpup.gif:

'kHeb toch genoten...heerlijk sfeertje ook... :necsjaal.gif:
...nog boven AZ idd... :drecul.gif:

Lens was toch nie slecht hoor... :worshippy.gif:
Ramona

Bericht door Ramona »

N.E.C. zet goede reeks voort met zege op De Graafschap

N.E.C. blijft het goed doen. Zaterdagavond werd in het eigen uitverkochte McDOS Goffertstadion met 3-1 gewonnen van De Graafschap. Daarmee boekte N.E.C. de zesde overwinning in de laatste zeven wedstrijden. Brett Holman zette N.E.C. voor rust op voorsprong. Na rust scoorde Krisztian Vadocz zijn eerste goal voor N.E.C: 2-0. Nadat Tarvajärvi de spanning terugbracht stelde Holman met zijn tweede goal de overwinning definitief veilig: 3-1. Door deze verdiende winstpartij stijgt N.E.C. naar de 11e plaats op de ranglijst.

De avond in het McDOS Goffertstadion begon met een minuut stilte voor Cor Huntelaar, de financieel directeur van De Graafschap die afgelopen week onverwacht op slechts 43-jarige leeftijd overleed.

Trainer Mario Been wijzigde zijn team ten opzichte van vorige week, toen N.E.C. met 1-3 won bij Feyenoord, op één positie. Rechtsback Muslu Nalbantoglu werd vervangen door middenvelder Lorenzo Davids, waardoor N.E.C. in een 3-4-3 systeem speelde.

N.E.C. begon deze Gelderse derby furieus. In de eerste minuten was Youssef El-Akchaoui met een schot voorlangs al dichtbij de openingstreffer.
De volgende kans ontstond na een vrije trap van El-Akchaoui. De pegel van de linksback werd gekeerd door doelman Van Fessem en kwam voor de voeten van Brett Holman. De Australiër schoot de bal echter snoeihard over in plaats van tegen de touwen.
Een volgende grote kans werd door arbiter Vink om zeep geholpen. Hij floot voor een vrije trap na een overtreding op het moment dat Peter Wisgerhof was doorgebroken. Voordeel was op zijn plaats geweest. De vrije trap van El-Akchaoui ging rakelings naast.
In de 33ste minuut kwam N.E.C. verdiend op voorsprong. Uitblinker Kristian Vadocz, die afgelopen week een nieuw 2-jarig contract tekende, gaf een diepe pass op Peter Wisgerhof die nog voorin te vinden was. De doorgekopte bal werd opgepikt door Brett Holman die Van Fessem passeerde: 1-0.
Op slag van rust betekende de eerste serieuze aanval van De Graafschap bijna de gelijkmaker. Karlsons stond na een voorzet van Schöne plots oog in oog met Gabor Babos, maar de Hongaar redde met een fabelachtige reflex.

Twee minuten na rust verdubbelde N.E.C. de voorsprong. Jeremain Lens passte vanaf rechts op Jhonny van Beukering die de bal in het strafschopgebied goed afschermde en vasthield voor de mee opgekomen Kristian Vadocz. De Hongaar rondde de combinatie beheerst af: 2-0. Het was het eerste doelpunt van de technisch vaardige Hongaarse middenvelder in dienst van N.E.C.
Na deze goal drong N.E.C. en hing de 3-0 en de genadeklap voor De Graafschap in de lucht. Onder andere Van Beukering kreeg een vrije kopkans maar de bal miste de juiste richting.
De spanning keerde terug in de wedstrijd toen Tarvajärvi na onoplettendheid bij N.E.C. kon aannemen, draaien en schieten. Babos zat wel aan de bal, maar de bal glipte door zijn handen en rolde het doel in: 2-1.
Na de aansluitingstreffer voor de Superboeren vielen de kansen toch weer aan de andere kant van het veld te noteren. Eerst ging een fraai schot van Van Beukering over, daarna probeerde Kevin Bobson met een subtiel lobje Van Fessem te verschalken.
Aan de andere kant ging een schot van Schöne over.
De 3-1 viel in de 75ste minuut. Jeremain Lens was doorgebroken aan de rechterkant en behield het overzicht. Zijn fraaie pass werd door Holman koelbloeding in een keer uit de lucht genomen en fraai tegen de touwen geschoten. Hiermee was de wedstrijd definitief beslist en kon het publiek feest gaan vieren.
Lorenzo Davids haalde op karakter nog een inzet van de doellijn en Kevin Bobson was dichtbij de vierde Nijmeegse goal, maar zijn schot belandde op de paal. Ook El-Akchaoui mocht nog een vrije trap nemen, deze werd opnieuw met de nodige moeite gekeerd door Van Fessem.

Al met al was het een vermakelijke wedstrijd met een verdiende overwinning voor N.E.C, dat stijgt naar de 11e plaats en afstand neemt van de degradatieplaatsen. Er kan stiekem zelfs al verder omhoog worden gekeken. De Graafschap verkeert in zwaar weer na de vijfde nederlaag op rij en is in serieus degradatiegevaar.
Volgende week speelt N.E.C. opnieuw een thuiswedstrijd tegen een laaggeklasseerde ploeg: Sparta. De wedstrijd tegen de Rotterdammers begint zondag om half drie in het McDOS Goffertstadion.

Door: Frans Ariaans

Bron: www.nec-nijmegen.nl

Opnieuw driepunter voor NEC
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 23:01

NEC heeft laten zien dat zij ook hun thuiswedstrijden kunnen winnen. In De Goffert werd De Graafschap verslagen met 3-1 en op die overwinning was niks af te dingen. De Nijmegenaren consolideerde de vorm van de afgelopen weken en kunnen door de twee doelpunten van Brett Holman en de eerste goal van Krisztian Vadocz, omhoog blijven kijken op de ranglijst.

Na één minuut stilte voor Cor Huntelaar, de financiële directeur van De Graafschap die deze week plotseling overleed, was het NEC dat na de aftrap meteen het heft in handen nam. Na goede uit-overwinningen op Heerenveen en Feyenoord, moesten de Nijmegenaren laten zien dat zij ook het spel kunnen maken in een thuiswedstrijd en deden dat goed door meteen het initiatief te nemen, al lagen de bezoekers uit Doetinchem ook geen strobreed in de weg. De eerste goede kans was voor Holman, die na een harde vrije trap van Youssef El-Akchaoui in de rebound vrij kon inschieten, maar schoot de bal te gehaast en over de goal de tribune in.

Tien minuten voor tijd was Holman wel scherp. Na een diepe bal van Vadocz kopte Peter Wisgerhof de bal goed door, waar de Australiër goed achter de verdediging kwam en de bal beheerst langs de uitgekomen Jim van Fessem schoot. De 1-0 kwam vlak voor de rust nog in gevaar, maar Gabor Babos maakte met een ongelooflijke reflex de inzet van Girts Karlsons onschadelijk. Zijn collega aan de andere kant kon meteen na rust de bal wel uit het net vissen. Jhonny van Beukering werd vlak voor de goal goed ingespeeld, hield de bal vast en speelde slim op een inkomende Vadocz, die zijn eerste treffer voor NEC maakte waar hij deze week zijn contract met twee jaar verlengde.

Even had NEC het wat moeilijker, door wat verschuivingen bij De Graafschap, maar pakte de draad snel weer op en kreeg genoeg kansen om de uitslag nog groter te maken. Eerder had Niklas Tarvajärvi de 2-1 gemaakt, die de bal na een voorzet van Jordy Buijs de bal onder een ongelukkige Babos doorschoot. Lang hoefden de NEC-supporters niet te vrezen voor een gelijkmaker van De Graafschap, want Holman zorgde op een prachtige manier voor de 3-1. Vadocz stuurde Jeremain Lens over de flank weg, die vervolgens een voorzet op maat gaf op de inlopende Holman, die de bal in één keer uit de lucht langs de Graafschap-goaly volleerde. In deze stand kwam ondanks goede kansen voor NEC, Kevin Bobson zag zijn inzet nog op de paal belanden, geen verandering meer en de Nijmegenaren gaan door deze zege AZ voorbij en staan nu op een elfde plaats.

Bron: www.forzanec.nl
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Fenerbahce schreef:Ramona en Banjavi,

Gefelies .... :sleepey.gif:
Dank u... dank u hartelijk... !!! Wat een feest toen ik na een saaie verjaardag thuis kwam... heerlijk echt!!
Ramona

Bericht door Ramona »

Nog een plaatje van een geslaagde sfeeractie bij...
Zag er weer prachtig uut! :necsjaal.gif: :worshippy.gif:

Afbeelding
NEC-De Graafschap, WC rollen actie!
Zaterdagavond stond de belangrijke wedstrijd tegen De Graafschap op het programma. Deze keer hadden we 2500 WC-rollen klaargelegd op de Gofferttribune, voor het nodige effect bij opkomst van de spelers. Jammer genoeg werden ze iets te vroeg gegooid, maar het effect was er niet minder om en de drie punten bleven in Nijmegen!

Bron: http://www.legio-noviomagum.nl/
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

’Beukie’ is ook als aangever waardevol
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 10:47 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:47 | 1 reactie

Voor de tweede keer dit seizoen voetbalde Jhonny van Beukering zaterdagavond tegen zijn oude club De Graafschap. Maar behalve de (meeste) namen en de tenues waren er tussen het duel op De Vijverberg en de ontmoeting in De Goffert nauwelijks overeenkomsten.

In Doetinchem mocht een angstig spelend NEC de handjes dichtknijpen dat het een punt pakte. Nog geen drie maanden later speelde de ploeg van Mario Been de Superboeren volledig ondersteboven.

''Soms kunnen een of twee veranderingen het verschil maken'', meent Van Beukering. ''NEC heeft ineens een hele sterke ploeg. We spelen elke week in vrijwel dezelfde opstelling, tegelijkertijd hebben we een sterke bank met jongens die gelijkwaardig zijn aan de spelers in het veld. We zijn ook mentaal gegroeid, raken de kluts niet meer kwijt als we op achterstand komen. En op de beslissende momenten valt het dubbeltje nu onze kant op. Dat is een kwestie van geluk, maar dat dwingen we ook af.''

Met een brede lach op het gezicht erkent 'Beukie' dat hij zich van de eerste confrontatie met De Graafschap, op 15 december, niet veel meer herinnert. ''Alleen het eerste halfuur. Daarna kwam ik in botsing met Keller en ging het licht uit. Ik heb nog tot de pauze doorgespeeld, maar eigenlijk was dat onverantwoord. In de rust wist ik niet meer waar ik was en wat ik aan het doen was. Ik bleek uiteindelijk een zware hersenschudding te hebben opgelopen.''

De aanvaring met Keller vormde voor de Velpenaar de opmaat voor een beroerde periode. Als gevolg van de hersenschudding kon Van Beukering in de daaropvolgende weken nauwelijks trainen en keerde begin januari veel te zwaar terug na het korte nieuwjaarsreces. Het moest om die reden een paar duels vanaf de zijkant toekijken. Pas eind januari, in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht, achtte Mario Been de tijd rijp om de spits weer in genade aan te nemen. Het was tevens het begin van een knappe serie van zes overwinningen in zeven duels. ''Het is niet alleen zo dat we nu de punten pakken, we spelen ook steeds beter, durven nu ook verder van onze eigen goal af te voetballen. Het lijkt wel of alle puzzelstukjes in elkaar zijn gevallen. Met Vadocz en Sibum hebben we twee controlerende spelers op het middenveld en voorin raken Lens, Bobson, Holman en ik steeds beter op elkaar ingespeeld. Zoals NEC nu voetbalt, hoeft het voor geen enkele ploeg in Nederland bang te zijn.''

De clubtopscorer van NEC (acht treffers) was zaterdagavond dicht bij zijn negende. Na ruim een uur spelen draaide hij knap weg bij Michael Jansen en kogelde de bal rakelings over de lat. ''Zonde dat die er niet in ging. Maar ondanks het feit dat ik zelf niet scoorde, heb ik denk ik toch wel mijn steentje kunnen bijdragen aan de overwinning. En het terugleggen op Vadocz bij het tweede doelpunt geeft mij ook wel een lekker gevoel.''

Bron: De Gelderlander
Ramona

Bericht door Ramona »

NEC kan even niet meer kapot
maandag 10 maart 2008 | 03:45 | Laatst bijgewerkt op: maandag 10 maart 2008 | 10:25

Afbeelding
Brett Holman viert zijn treffer tegen De Graafschap, waarmee hij NEC in veilige haven loodst. foto Theo van Zwam

NIJMEGEN - Vrijdag had NEC-trainer Mario Been nog een slecht voorgevoel. Tegenover zijn assistent Ron de Groot sprak hij de vrees uit dat het wel eens helemaal niks zou kunnen worden tegen De Graafschap.

"Die training. Ik vond het allemaal zo matig. Maar na afloop kwam Jeremain Lens naar me toe. 'Trainer, het komt allemaal goed', zei-ie."

Het was een ontboezeming die Been dit seizoen zelf in de zwartste periodes van zijn ploeg wekelijks ten beste gaf, maar de aanvaller in vorm kreeg gelijk. Zaterdagavond versloeg NEC in een levendige streekderby De Graafschap met 3-1. Het was de zesde zege dit jaar. In 2008 pakten de Nijmegenaren al twintig punten. Met een gat naar de rode streep van zeven punten en nog zes wedstrijden te gaan, zou je bijna zeggen dat het niet meer mis kan. " Winnen doet zoveel met je", wist Been.

Bij De Graafschap zullen ze dat beamen. Op 23 januari won de ploeg van trainer Jan de Jonge voor het laatst. Door de 4-1 van Sparta tegen Roda JC zakten de Doetinchemmers gisteren voor het eerst dit seizoen onder de rode streep. " Op deze manier gaat het niet goed. Maar wat er moet gebeuren. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten," klonk trainer Jan de Jonge een tikkeltje wanhopig.

Been kende het gevoel bij zijn collega. Zelf had hij dit seizoen - de laatste maal na de bekernederlaag tegen FC Zwolle - zijn spelers gevraagd of ze wel met hem verder wilden. Allemaal hadden ze heftig geknikt. De resultaten waren dan misschien bedroevend, het vertrouwen in de trainer was ongebroken.

Net zo goed als Been was blijven geloven in zijn spelers. Zoals Jeremain Lens. "Omdat het een topvoetballer is met ongelooflijk veel mogelijkheden. En tegelijk is hij de nagel aan mijn doodskist. Zelfs nu het zo goed gaat, moet ik hem achter zijn vodden aan blijven zitten."

Maar, wist hij, de aanvaller betaalt hem dubbel en dwars terug. Zaterdag gooide Lens - na een stroeve start - de wedstrijd een kwartier voor tijd definitief in het slot met een voorzet 'over de hele' waaruit Brett Holman de stand met een fantastische volley op 3-1 bracht.

Negentig minuten lang was NEC de bovenliggende partij geweest. Na de openingsgoal van Holman (33ste min.) en de 2-0 van Krisztian Vadocz (zijn eerste van het seizoen in de 47ste min., dankzij een balvaste Jhon van Beukering), was De Graafschap na de goal van Niklas Tarvajärvi heel even terug in de wedstrijd gekomen, maar de 3-1 was nog een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

En Been? Die roemde zijn elftal. "Op het bord had ik het allemaal nog eens uitgelegd. Waarom El-Akchaoui en Sibum op de flanken moesten uitzakken zodat de ruimte bij Vadocz kwam te liggen. Alleen, op het bord wint elke trainer. Maar als je gemaakte afspraken op het veld zestien keer terug ziet. Echt, dat is heerlijk om mee te maken voor een trainer."

Ramona

Bericht door Ramona »

Jong NEC naar bekerfinale voor beloften
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 11:34

Jong NEC heeft dinsdagavond in de halve finale van het Amstel Cup toernooi RKC Waalwijk opzij gezet. De Nijmegenaren wonnen met 3-2.

Afbeelding

De ploeg van Wim Rip startte voortvarend en was de eerste helft heer en meester in de Goffert. Het was echter RKC Waalwijk wat op voorsprong kwam. Na een scrimmage werkte Naïm Aarab de bal in eigen doel. Het was het eerste gevaar voor het doel van Rein Baart die met Drost, Aarab, Pothuizen en Zouzou een meer dan redelijke verdediging voor zich had.

Na grote kansen voor Tshibamba en Brock was het de sterke Joël Tshibamba die voor de gelijkmaker tekende. Al vlot daarna schoot Dominique Kivuvu NEC naar een voorsprong.

In de tweede helft, die gezapig verliep, verzuimde NEC de score verder op te voeren. Grote kansen waren er onder meer voor Karim Fachtali, die net als bij de A-junioren een gevaarlijk duo met Tshibamba vormde. Het is Fachtali die zijn derde kans dan ook benutte, uiteraard op aangeven van zijn aanvalsmaatje.

Op het moment dat de blessuretijd liep was het nog Jong RKC'er Varela die schitterend raak schoot. Een onverdiende gelijkmaker kwam er echter niet meer.

NEC speelt op 28 april tegen het Jong PSV van Anton Janssen de finale. Een mooie preview op deze wedstrijd is aanstaande maandag in De Goffert te zien.

Opstelling Jong NEC: Baart; Zouzou, Pothuizen, Aarab, Drost; Booltink, Scholten, Kivuvu, Brock; Tshibamba en Fachtali.

Netjes... :headbang.gif:
Ramona

Bericht door Ramona »

Tevreden Babos denkt deze zomer na over toekomst
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 15:49

Gabor Babos heeft het op dit moment erg naar zijn bij NEC. Deze week geeft hij in de Voetbal International aan dat hij een langer verblijf bij de Nijmegenaren niet uitsluit. ''Een herkansing in de Nederlandse top zit er niet in. Feyenoord zal me niet terughalen, terwijl PSV en Ajax al een fantastische doelman hebben.''

Een buitenlands avontuur lijkt dan ook waarschijnlijker voor de Hongaarse doelman, die nog een contract heeft voor anderhalf jaar in Nijmegen. ''Als ik nog een mooi avontuur wil, zal ik naar het buitenland moeten. Komende zomer is het ideale moment. Als de kans zich voordoet, zal ik er serieus over nadenken. Maar NEC heeft al aangegeven langer met mij door te willen en dat zie ik als een mooi compliment.''

Afbeelding

De doelman heeft het dan ook nog naar zijn zin bij NEC en zit lekker in zijn vel. ''Voor mijn gevoel hoor ik bij de beste vier, vijf keepers van Nederland. Als ik een seizoen langer de kans had gekregen in Rotterdam, had ik het kunnen bewijzen. Maar ik ben tevreden hier. Bij NEC heb ik ook al heel wat prachtige dingen meegemaakt. Bijvoorbeeld een nieuw clubrecord van 693 minuten op rij zonder tegengoal, dat ik twee jaar geleden op mijn naam zette.''

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Zieke Van Beukering onzeker voor Sparta
NEC-trainer Mario Been beschikt komend weekeinde in het competitieduel met Sparta Rotterdam mogelijk niet over Jhon van Beukering. De aanvaller was donderdag nog ziek.

Het treffen met Sparta is zeer belangrijk voor NEC. Bij winst kunnen de manschappen van Been zich definitief losmaken van de degradatiezone. Zelfs een plek in de play-offs kan dan weer in het vizier komen.

NEC moet het tegen Sparta ook stellen zonder Saidi Ntibazonkiza. De aanvaller moet een operatie ondergaan en is enkele weken uitgeschakeld.
voetbalprimeur.nl
Plaats reactie