AZ
Ik zie niet in waarom het belangrijker is om een flinke bom duiten te hebben dan dat vroeger was. Ajax is geen arme club hoor, maar is altijd armer geweest dan clubs uit de 'grote' voetballanden.
Er is wel een verschil inderdaad (Thomas). een rijkere club zal zich wellicht meer kwaliteit op de bank kunnen veroorloven. Maar goed, ik vind Boukhari inderdaad een uitstekende middenvelder, misschien iets minder dan Hleb en Rosicki, maar wonderspelers zijn dat ook nit hoor. We hebben nogal snel de neiging (de media voorop) om te doen alsof spelers van buitenlandse clubs buitenaards zijn. Is wat overdreven
Er is wel een verschil inderdaad (Thomas). een rijkere club zal zich wellicht meer kwaliteit op de bank kunnen veroorloven. Maar goed, ik vind Boukhari inderdaad een uitstekende middenvelder, misschien iets minder dan Hleb en Rosicki, maar wonderspelers zijn dat ook nit hoor. We hebben nogal snel de neiging (de media voorop) om te doen alsof spelers van buitenlandse clubs buitenaards zijn. Is wat overdreven
I think I lost my fucking headache
In ieder geval moet je genoeg duiten hebben om talentvolle spelers aan te trekken en/of te behouden tot een zekere leeftijd/rendabele periode. En helaas wordt het gat tussen de rijkere clubs/landen vs. de rest steeds groter waardoor spelers steeds sneller, vaak nog zonder concrete prijzen, vertrekken. Ik zie wel degelijk een verschuiving hierin. Jij niet?
Laatst gewijzigd door MHF op di jan 30, 2007 2:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Wonderspelers zie je er niet zo veel van per generatie, dus dat vind ik geen argument. Boukhari had het niveau niet voor de basis van Ajax en Nantes. Rosicky staat inmiddels in de basis bij Arsenal. Dat alleen hoeft niet alles te zeggen natuurlijk, maar ik kan niet zo 1-2-3 bedenken op welk vlak Boukhari beter is dan Rosicky. Hij en Hleb zijn behoren in hun categorie type spelers tot de beste 100 voetballers, lijkt mij. Boukhari, die een ander type is, niet eens tot de beste 300. Of die schatting helemaal klopt weten we natuurlijk niet, maar het gaat om de strekking van m'n verhaal.Lucas schreef:Er is wel een verschil inderdaad (Thomas). een rijkere club zal zich wellicht meer kwaliteit op de bank kunnen veroorloven. Maar goed, ik vind Boukhari inderdaad een uitstekende middenvelder, misschien iets minder dan Hleb en Rosicki, maar wonderspelers zijn dat ook nit hoor. We hebben nogal snel de neiging (de media voorop) om te doen alsof spelers van buitenlandse clubs buitenaards zijn. Is wat overdreven
Ik denk inderdaad dat het niveauverschil tussen Ajax en veel buitenlandse clubs op dit moment nog veel te groot is. Niet dat ik dit niet jammer vind. Integendeel. Ik denk zelfs dat het gat aanzienlijk te dichten is. Waarschijnlijk niet 10 jaar lang achter elkaar, maar wel zo nu en dan. Daarvoor zal het scoutingsapparaat echter veel beter moeten gaan functioneren, de jeugdopleiding weer toppers moeten opleiden en zal Ajax moeten stoppen genoegen te nemen met jongens als Boukhari, Roger, Rosales, Lindenbergh, etc.
Van de generatie uit midden 90 vertrokken ook aardig wat spelers op jonge leeftijd volgens mij. Maar goed, wellicht heb je iets minder tijd dan vroeger, maar het verschil is niet dusdanig dat het nu niet meer mogelijk is om goede spelers aan te trekken of te houden. Ajax heeft ook een goede naam, talentvolle spelers willen best voor Ajax kiezen. Kijk naar Ibrahimovic, die bijvoorbeeld ook naar het beter betalende Arsenal kon. Het is ook een voordeel dat talentvolle spelers weten dat ze hier meer kans hebben op een basisplaats.MHF schreef:In ieder geval moet je genoeg duiten hebben om talentvolle spelers aan te trekken en/of te behouden tot een zekere leeftijd/rendabele periode. En helaas wordt het gat tussen de rijkere clubs/landen vs. de rest steeds groter waardoor spelers steeds sneller, vaak nog zonder concrete prijzen, vertrekken. Ik zie wel degelijk een verschuiving hierin. Jij niet?
I think I lost my fucking headache
- Alaindebanaan
Meerdink definitief naar Groningen:
vi.nlFC Groningen weekt Meerdink los bij AZ
30/1/2007 23:08
Martijn Meerdink heeft een nieuwe club gevonden. De bij AZ op een zijspoor geraakte aanvaller speelt de komende tweeënhalf jaar voor FC Groningen.
'AZ heeft zich heel reëel opgesteld', prees Groningens algemeen directeur Hans Nijland de medewerking van de Alkmaarders. 'De komst van Meerdink past binnen ons financiële plaatje en voldoet aan onze voorwaarden.'
Het akkoord met de speler kwam er omdat ook Meerdink zich coulant opstelde. 'Meerdink heeft concessies aan zijn contract bij AZ gedaan. Dit tekent hoe graag hij voor ons wil komen voetballen, aldus Nijland.
'Wij zochten al langer naar een type als Meerdink voor de positie aan de buitenkant van het middenveld. Hij was hiervoor bij de technische staf kandidaat nummer één.'
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Maar ze vertrokken wel nádat ze Ajax aan de vierde EC1 hadden geholpen. Al met al moeten we inderdaad maar hopen dat Ajax, ondanks allerlei ontwikkelingen, te boek blijft staan als een uitstekend opleidingsinstituut dat door de jaren heen een prima opstap is gebleken in de carriere van menig topper en ruimte biedt aan jonge talentvolle spelers.Lucas schreef: Van de generatie uit midden 90 vertrokken ook aardig wat spelers op jonge leeftijd volgens mij. Maar goed, wellicht heb je iets minder tijd dan vroeger, maar het verschil is niet dusdanig dat het nu niet meer mogelijk is om goede spelers aan te trekken of te houden. Ajax heeft ook een goede naam, talentvolle spelers willen best voor Ajax kiezen. Kijk naar Ibrahimovic, die bijvoorbeeld ook naar het beter betalende Arsenal kon. Het is ook een voordeel dat talentvolle spelers weten dat ze hier meer kans hebben op een basisplaats.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
De T.AZ-aanvoerder Shota Arveladze verlengstuk in veld van Louis van Gaal
DENKER OP NOPPEN
ALKMAAR, zaterdag
In de anonimiteit van de laatste besloten trainingen groeit er iets in Alkmaar. Iets onder de neus en boven de lip. Als aanvoerder van AZ heeft Shota Arveladze met Gretar Steinsson het voorbeeld van Kew Jaliens gevolgd en zijn ze de laatste dagen bezig een actie te promoten. Voor het goede doel laten ze een maand lang hun snor staan. „Logisch. Wij zijn de enige drie die hem kunnen laten groeien”, geeft de IJslander een speels steekje naar zijn ploeggenoten.
Het is een fondsenwervende actie tegen kanker, te volgen op www.fightcancer.nl/ snor. „Eigenlijk stelt het voor ons qua bijdrage natuurlijk niets voor”, meent Arveladze. Hij ziet in de voorbereiding richting het sleutelduel tegen PSV zelfs nog een voordeel. „Nu ben ik ’s ochtends zelfs eerder klaar met scheren.”
Arveladze is in Alkmaar sinds dit seizoen aanvoerder. Louis van Gaal omschrijft hem als een autoriteit, maar geen leider. Het is naar de buitenwereld toe dan ook een functie die hij ingetogen vertolkt. „Ik kan de belangrijkheid van het voetbal best relativeren. Ik ben in eerste instantie ook geen voetballer. Wel een vader, echtgenoot, zoon en kleinzoon. Natuurlijk, toen ik 20 was, was voetbal het belangrijkste, misschien wel het enige in mijn leven. Als je jong bent, vraag je je niet af waarom. Maar je krijgt in de loop van je leven steeds meer mee waar het om draait”, zegt hij.
En als er gevoetbald moet worden, dan moet dat voor de volle 100 procent gebeuren. Daarna wachten andere, sociaal-maatschappelijke thema’s. „Maar ik zou liegen als ik mezelf als verantwoordelijk omschreef. Daar heb ik het met de rest te druk voor. Ziekte en gevaar zijn altijd dichtbij. Godzijdank vandaag en in de toekomst niet té dichtbij.”
Zo sprekend relativeert hij ook zijn eigen, sportieve verplichtingen naar de buitenwereld toe. „Daar is Louis van Gaal verantwoordelijk voor. Met zijn karakter, hoe hij het wil, hoe hij alles controleert.” Hij vindt het bepaald geen negatieve kwalificatie van zijn trainer. „Ik argumenteer niet, maar leg soms mijn mening neer: zó zie ik het. Dat kan best fout zijn. Het punt is hoe vaak ik misschien iets fout zeg. Maar ik zeg wat ik zie.”
Van Gaal omschrijft hij als de belangrijkste reden om naar Alkmaar te komen, toen Ajax hem afwees. „Wij begrijpen elkaar in voetbal. Het gaat erom hoe snel je het ’vangt’ en naar de boys ’linkt’. Daar ben ik misschien de juiste man voor. Het werkt fantastisch met deze jonge, hongerige groep.”
Volgens Arveladze is het een illusie dat er in twee, drie jaar allerlei prijzen en trofeeen naar Alkmaar komen. „Maar AZ heeft het Nederlandse voetbal uitgebreid naar een topvier en wij moeten als voorbeeld voor andere kunnen dienen om tot een sterke topzes, topzeven te kunnen komen. Dat zou uitstekend zijn voor de eredivisie.” In de uitgestippelde weg dient wel iedereen zijn plaats te kennen. Van Gaal heeft nu eenmaal een zeer sterk, dominant karakter. „Je moet je positie kennen. Je kunt het wel ergens over oneens zijn, maar je moet accepteren wat hij wil. Heel simpel. Van Gaal heeft 25.000 keer meer ervaring. Ik sta wel op het veld, maar hij neemt de beslissing.”
Het klinkt bijna Oost-Europees volgzaam, maar dat is het niet. „Zo zijn Georgiërs niet. Wij hebben de oudste cultuur, zijn het oudste volk van Europa”, klinkt het trots. De voetballende zonen van de voormalige Sovjetrepubliek hebben overal in de westerse competities hun sporen ook verdiend, claimt hij. „Wij hebben geen problemen. Ja, misschien twee op de honderd, door hun karakter. Wij Georgiërs spelen hooguit wel eens slecht, door problemen met de coach of een groep. Zelf heb ik ook genoeg meegemaakt in mijn loopbaan. In Turkije, met zijn moslimcultuur, terwijl ik zelf Grieks-orthodox ben opgevoed. Bij Rangers, waar je het conflict hebt tussen katholieken en protestanten. Geloof me, dan is Nederland in dat opzicht een oase van rust. Ik ben er in alle opzichten rijker van geworden, al heb ik af en toe best een leugentje om bestwil afgegeven door ’yes’ te zeggen als ze vroegen of ik happy was.”
Het werkklimaat in Alkmaar, waar Van Gaal de scepter zwaait, staat hem aan. Arveladze bewondert de ’recht toe, recht aan’ en compromisloze stijl waarmee ’El Mister’ werkt. „Het maakt het werk voor ons zo veel makkelijker. Van Gaal is altijd straight en eerlijk. Hij houdt niets voor je achter en zegt wat hij denkt. Je weet precies hoe hij erin staat en dat maakt het stukken makkelijker om mee om te gaan. Neem van mij aan dat het stukken gecompliceerder is te werken met mensen die nergens rond voor uitkomen. Dan weet je niet wat je moet denken en ga je je hersenen er op een gegeven moment over breken. Louis zegt gewoon: Boem, we doen het zó.”
Ook prijst Arveladze de open discussie bij Van Gaal. ,,Eén van zijn belangrijkste eigenschappen is dat hij iedereen altijd vraagt om zijn opinie. Ik heb met grote coaches gewerkt zoals Co Adriaanse, Dick Advocaat, Jan Wouters en Morten Olsen. Maar niet al die mannen konden luisteren. Van Gaal doet dat wel en daagt je uit. Zet druk op je. Dat moet ook, anders kun je beter bij de amateurs gaan spelen. Zelfs daar hebben ze met druk te maken.”
Vandaag kan AZ in dat licht de competitie nog spannend maken bij het bezoek aan PSV. „Altijd leuk. Een topwedstrijd. Nederland en Europa kijken mee”, weet Arveladze. En lukt het niet, dan moet AZ in de gedachten van Van Gaal volgend jaar bij zijn afscheid meedoen om prijzen. „Wat wil je dan? Dat hij verklaart weg te willen gaan zonder prijs? We willen winnen en dat kan ook. Al is het moeilijk, maar juist dan moet je ervan houden om het te doen.”
Blij met de punten ...
-
azfanpage.nlVan Gaal flirt met Bayern München
Louis van Gaal ziet het wel zitten om de nieuwe trainer te worden van Bayern München, zo heeft de huidige trainer van AZ laten weten. Bayern ontsloeg vorige week haar trainer Felix Magath, die tijdelijk werd opgevolgd door Ottmar Hitzfeld.
Van Gaal liet weten dat hij een baan als trainer bij Bayern München wel ziet zitten, ook al weet hij dat hij nog onder contract staat bij AZ. "Ik dien altijd mijn contract uit, maar ik hoop dat AZ meewerkt als Bayern zich meldt. Ik wil heel graag bij die club aan de slag", aldus Van Gaal met een knipoog tegenover Tien.
Vergeet het maar, Lowie. Mag niet van Dirruk. :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za feb 10, 2007 2:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.