PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Baseman

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Baseman » do okt 08, 2009 9:16 am

Als Engelaar onder druk gezet wordt, dan komt hij inderdaad handelingssnelheid tekort.
Maar met wat meer ruimte kan Engelaar een uitstekende speler zijn, wat hij bewees tegen Cluj en Wilem II.

Utrecht speelde erg slim en tactisch erg sterk tegen PSV, Rutten werd afgetroefd.
En ik ben het met Harm eens dat in zo'n wedstrijd Simons moet spelen ipv Engelaar ! Zet Simons op Mertens en die jongen heeft een klotedag, tegen Engelaar en Afellay kreeg hij teveel ruimte.

999

Bericht door 999 » vr okt 16, 2009 7:34 am

„PSV-manager wilde 14-jarige vluchteling schuldbekentenis laten tekenen”

ONRUST BIJ PSV

KNVB vraagt ouders te getuigen tegen ’huisagent’ Ploegsma

EINDHOVEN, vrijdag

De door PSV gestarte oorlog tegen voetbalmakelaars, die onrechtmatig te werk gaan met jeugdspelers onder zestien jaar, levert flink wat interne onrust op bij de Brabanders. De KNVB heeft inmiddels drie ouders van PSV-jeugdspelers gevraagd of zij willen getuigen tegen Kees Ploegsma junior, uitgerekend de makelaar die PSV met regelmaat aanprijst bij ouders van jonge PSVers. Algemeen directeur Jan Reker, die zegt bij PSV ook een intern onderzoek te leiden, juicht het onderzoek van de KNVB toe, maar schrikt van de berichten waaruit blijkt dat zijn manager jeugdscouting Rini de Groot vorig jaar het initiatief nam om een veertienjarige asielzoeker een schuldbekentenis van 75.000 euro te laten tekenen.

Dit kwam naar voren uit diverse verklaringen, in bezit van Telesport, opgetekend in de zaak van de KNVB tegen Arie Treffers van Sportconsult. Deze makelaar werd door PSV verbannen van het jeugdcomplex omdat hij spelers onder zestien jaar benaderde. Treffers is hiervoor inmiddels veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 5000 euro, maar doet inmiddels wel weer zaken met PSV.

Uit een drietal getuigenissen, opgemaakt in de zaak Treffers, blijkt dat manager scouting De Groot vorig jaar de veertienjarige Angolese asielzoeker Jordelino Nzita een middeleeuws klinkende schuldbekentenis wilde laten tekenen. „PSV had volgens De Groot al 75.000 euro in Jordelino geïnvesteerd. Hij wilde dat Jordelino, als hij op zijn zestiende zijn eerste contract ergens anders zou tekenen, PSV dat geld zou terugbetalen. Hij zou een contract opstellen”, zegt Patrick van Overbeek, die door De Groot was uitgenodigd bij het gesprek. Van Overbeek is pleegvader van PSVspeler Elvio do Rosario.

Dat er uiteindelijk nooit een contract werd getekend met Nzita, is volgens Henk Kesler maar goed ook. „Volstrekt idioot. Dit is absoluut tegen de wet”, aldus de directeur betaald voetbal. Reker beweert dat hij niet op de hoogte was van de onderhandeling met Nzita. „Hier schrik ik van, zoiets zou ik nooit goedkeuren.
Ook dit zal ik uitzoeken.”

Van Overbeek kwam hiermee naar buiten richting de KNVB omdat er volgens hem met twee maten werd gemeten. „Treffers werd aangepakt, maar ook Kees Ploegsma junior van SEG Sportmanagement en Wessel Weezenberg van Prime Sport Business hebben zich schuldig gemaakt aan het benaderen van spelers die nog zestien moeten worden. Toen mijn pleegzoon dertien was, werd Ploegsma al door Rini de Groot (manager jeugdscouting) als een goede makelaar aangewezen. PSV-scout Gert van Beek stelde me een paar maanden later voor aan Wessel Weezenberg van Prime Sport Business. Ongehoord”, vertelt Van Overbeek, die inmiddels voor 13 procent aandeelhouder van Sportconsult is.

Algemeen directeur Reker van PSV kent het verhaal, maar haalt een tegenovergestelde getuigenis aan. „De Groot en Ploegsma junior zeggen dat Van Overbeek zelf naar Ploegsma is gegaan. Gert van Beek heb ik nog niet gesproken, maar als dit klopt, is het niet goed. Hij mag zich als scout nergens mee bemoeien. Mij is verteld dat Ploegsma alleen op advies van De Groot slechts eenmalig met Sylvia van den Hurk (moeder van talent Anthony, red.) heeft gesproken.” De Veghelse moeder heeft een andere lezing. „Ploegsma heeft mij in totaal vier keer gebeld. Hij wilde mijn zoon, die net vijftien was, gaan begeleiden. Managerscouting De Groot van PSV adviseerde me om met Ploegsma jr. in zee te gaan, omdat ze intensief met hem samenwerkten.” Met rollen voor De Groot en scout Van Beek is het interne onderzoek van Reker niet overbodig.

De aanklager van de KNVB heeft inmiddels Van Overbeek gevraagd om de aanklacht tegen Ploegsma jr. te formaliseren. Van den Hurk en de moeder van Feyenoorder Moreno Rutten krijgen dat verzoek een dezer dagen ook. De laatste kreeg hulp van de Eindhovenaar toen haar destijds veertienjarige zoon van Willem II naar Feyenoord verhuisde.

Dat uit door een ouder gemaakte geluidsopname van een ouderavond op 14 november vorig jaar blijkt dat PSV uitgerekend Ploegsma als huismakelaar naar voren schuift, noemt KNVB-directeur Henk Kesler opportunistisch. „Het neigt naar protectionisme, maar is strikt juridisch gezien niet verboden.” Roberto Branco Martins, directeur van de overkoepelende makelaarsorganisatie Pro Agent waarvan Kees Ploegsma senior voorzitter (!) is, juicht het onderzoek ook toe. „Maar we zijn al langer op overkoepelend niveau bezig om de regelgeving te verduidelijken. Ik geloof niet dat Ploegsma te kwader trouw handelde”, aldus Branco Martins over de zoon van zijn baas. Kees Ploegsma junior wilde niet reageren op de beschuldigingen aan zijn adres.
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » vr okt 16, 2009 7:41 am

Van Overbeek kwam hiermee naar buiten richting de KNVB omdat er volgens hem met twee maten werd gemeten. „Treffers werd aangepakt, maar ook Kees Ploegsma junior van SEG Sportmanagement en Wessel Weezenberg van Prime Sport Business hebben zich schuldig gemaakt aan het benaderen van spelers die nog zestien moeten worden. Toen mijn pleegzoon dertien was, werd Ploegsma al door Rini de Groot (manager jeugdscouting) als een goede makelaar aangewezen. PSV-scout Gert van Beek stelde me een paar maanden later voor aan Wessel Weezenberg van Prime Sport Business. Ongehoord”, vertelt Van Overbeek, die inmiddels voor 13 procent aandeelhouder van Sportconsult is.
Gewoon een ordinaire machtsstrijd tussen tween concurrerende bureaus over de rug van kinderen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr okt 16, 2009 7:49 am

Ach, allemaal geruchten. Managers bij Psv hebben nou eenmaal wat meer complexe relaties met minderjarigen dan bij de meeste andere clubs. En dan zit er nog de moeder van een feyenoorder tussen? Lekker betrouwbaar. Het zijn trouwens wel opvallend veel geruchten. Nou schrikt 5000 Euro voorwaardelijk ook niet echt af. Benieuwd of eea bewezen wordt.

Harm

Bericht door Harm » vr okt 16, 2009 12:39 pm

Niet alleen die 5000 euro voorwaardelijk, maar ook het feit dat hij gewoon weer op de Herdgang rondloopt is gewoon stuitend.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 16, 2009 5:49 pm

Jankerd Affelay is weer 'fit', neem ik aan?

Van Malwijk pakt nu vd Wiel aan, wanneer is die notoire afzegger een keer aan de beurt. :excited.gif:

Frank

Bericht door Frank » vr okt 16, 2009 7:34 pm

Die notoire afzegger is ten minste niet zo stom om met "een hersenschudding" naar een concert te gaan :excited.gif:

Overigens ben ik het wel met je eens dat Van Marwijk Afellay (het blijft een moeilijke naam...) voorlopig niet meer op zou moeten roepen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

999

Bericht door 999 » za okt 17, 2009 8:03 pm

Slaande beweging en bij de keel pakken, die Lazovics had allang onder de douche moeten staan ..
Blij met de punten ...

Marijn

Bericht door Marijn » za okt 17, 2009 8:18 pm

Sjonge jonge, dat Heerenveen kan weinig klaarspelen.

Paar flinke kansen al voor PSV en het zal een kwestie van tijd zijn voordat de eerste er in ligt.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Laudrup

Bericht door Laudrup » za okt 17, 2009 8:22 pm

Jankclub dat psv. GATVERDAMME.
15 mei 2011.

LucaS

Bericht door LucaS » za okt 17, 2009 9:18 pm

Waarom krijgt Suarez zelfs geel als hij eigenlijk een penalty verdient en mag de helft van de PSV'ers meerdere malen aan fopbuitelingen doen zonder uberhaupt maar door de scheids te worden toegesproken?
I think I lost my fucking headache

Laudrup

Bericht door Laudrup » za okt 17, 2009 9:20 pm

LucaS schreef:Waarom krijgt Suarez zelfs geel als hij eigenlijk een penalty verdient en mag de helft van de PSV'ers meerdere malen aan fopbuitelingen doen zonder uberhaupt maar door de scheids te worden toegesproken?
Omdat het psv is. Heerenveen krijgt ook werkelijk waar niks mee vanavond. Gênant hoe opzichtig er in het voordeel van psv gefloten wordt.

Die keeper van Heerenveen moet zich ook kapot schamen, want die heeft nog geen bal klemvast weten te pakken.
15 mei 2011.

999

Bericht door 999 » za okt 17, 2009 9:24 pm

LucaS schreef:Waarom krijgt Suarez zelfs geel als hij eigenlijk een penalty verdient en mag de helft van de PSV'ers meerdere malen aan fopbuitelingen doen zonder uberhaupt maar door de scheids te worden toegesproken?
Led TV .. tjes...
Blij met de punten ...

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za okt 17, 2009 10:14 pm

Wat was Heerenveen slecht, echt ongelooflijk.

PSV moet zich schamen dat ze dit slechts met 1-0 winnen.

Feest

Bericht door Feest » za okt 17, 2009 10:17 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm

Bericht door Harm » za okt 17, 2009 11:28 pm

Echt tenenkrommend om te lezen dat jullie de scheidsrechter in het voordeel van PSV vonden fluiten.

Baseman

Bericht door Baseman » zo okt 18, 2009 8:53 am

Inderdaad, ik heb ook geen idee waarom jullie denken dat PSV voordeel kreeg van de scheids...

olafski

Bericht door olafski » do okt 22, 2009 6:01 pm

Oh my God, dat gaat weer ouderwets PSV worden. Rutten had het over "niet naief spelen, zakelijk, voorzichtig etc."..... Ik denk dat ik maar Fifa ga spelen :excited.gif:
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 22, 2009 6:47 pm

Engelaar en Simons hangen weer eens de pseudo vedette uit door die Reis nu weer een penalty te laten nemen.

Verder is het het weer eens bar en boos. De verslaggever vindt dat Kopenhagen moet komen, want anders wordt het niet leuk. Als ik heel eerlijk ben, dan is Kopenhagen de enige partij die er nog wat van probeert te maken, zeg.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do okt 22, 2009 6:49 pm

Die Simons kan echt niet meer. Ontzettend kwetsbaar in de 1-op-1 duels.

peter

Bericht door peter » do okt 22, 2009 6:51 pm

Heeft hij dat ooit gekund dan? Die Simons moet telkens de backpositie van Manolev overnemen en komt dan dus in aanraking met Gronkjaer. Kansloze missie, maar volgens mij zou dat ook gebeuren als je daar Marcellis of Maza neer zou zetten.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do okt 22, 2009 7:00 pm

Nee, je hebt gelijk. Manolev loopt vaak uit z'n positie waardoor Simons inderdaad steeds 1-op-1 komt te staan.

olafski

Bericht door olafski » do okt 22, 2009 7:01 pm

Godsamme, toen Rutten zei "niet naief spelen, zakelijk en voorzichtig" wist ik niet eens dat ze thuis speelde! :bye.gif:
Thuis spelen en tegen een Kopenhagen en dan zo spelen! Schandalig. Kopenhagen is inderdaad de enige die speelt. Dat kunnen ze niet eens want het stelt niet veel voor. Dat PSV het er dan niet van neemt, vind ik echt schandalig. Maar goed, bij PSV mag dat.
Was trouwens ook vorige keer met die dorpsgek van Gijp. Toen speelde PSV eerst tegen die Israelische ploeg, die bij ons niet eens in de eerste divisie mag spelen. Ze speelde toen ook erg slecht en erg zakelijk(angsthazen voetbal dus). Maar in de studio vonden ze het professioneel, koel, goed, europees etc.
Daarna moest Ajax tegen, hoe heten die Roemenen. Die speelde vrij goed en gevaarlijk. Tuurlijk moest Ajax winnen, maar Ajax probeerde tenminste. Zeggen ze daarover in de studio dat het slecht was, schandalig en beneden niveau. Tja, toen brak mijn spreekwoordelijk klomp.
Zal straks ook wel zo zijn; netjes, zakelijk, geen gekke dingen, kortom goed gedaan door PSV.
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

peter

Bericht door peter » do okt 22, 2009 7:04 pm

Ach, ze nodigen niet voor niets Aad de Mos uit. Toen Aad ons wist te vertellen dat PSV heel veel kansen weet te creëren en niet zo afhankelijk is van een Suarez moest ik ook wel glimlachen.

Die spits van Kopenhagen is een wandelend drama. NDiaye ofzo. Wat een prutser.

999

Bericht door 999 » do okt 22, 2009 7:08 pm

Wat een misselijk kut ploegske is dat Psv toch ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie